Αρχική Blog Σελίδα 15222

Η Βόρεια Μακεδονία και το άδειασμα του Κοτζιά – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Ας δούμε τα δεδομένα στο Σκοπιανό από τον χρονικό ορίζοντα μετά τα συλλαλητήρια κι αφού η κυβέρνηση το έβαλε στην τελική του ευθεία.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Όπως αναφέρεται στα διπλωματικά παρασκήνια αλλά και στα πολιτικά και δημοσιογραφικά γραφεία, όταν συναντήθηκαν στο Σούνιο ο Κοτζιάς με τον Σκοπιανό ομόλογό του Ντομιτρόφ, έπεσε στο τραπέζι από πλευράς των βόρειων γειτόνων η ονομασία «Μακεδονία του Ίλιντεν».

Ο Κοτζιάς δεν απάντησε, ενώ όπως αναφέρουν διαρροές του Μεγάρου Μαξίμου δεν το ανέφερε καν στον Αλέξη Τσίπρα. Ο οποίος όταν συνάντησε τον Ζάεφ, όχι μόνο δεν ήξερε το παραμικρό αλλά ίσως και να μην ήξερε καν τι ήταν η επανάσταση του Ίλιντεν. Εξ ου και άφησε ανοικτό παράθυρο στους Σκοπιανούς. Μέχρι που γύρισε στην Αθήνα, περιέφερε το συγκεκριμένο όνομα στα κόμματα, δέχθηκε την εθνική κατακραυγή κι ανέκρουσε πρύμναν…

Για άλλη μια φορά, αποδεικνύεται ότι σ’ αυτή την κυβέρνηση ο καθένας κάνει ότι θέλει κι ισχυρίζεται ότι θέλει. Με μοναδικό υπεύθυνο τον πιο ανερμάτιστο πρωθυπουργό που είχε ποτέ η Ελλάδα. Τον οποίο στήριξαν και στηρίζουν οι…  πατριωτάρες της Δεξιάς.

Πάμε παρακάτω.

Πριν λίγες ημέρες, μετά τις συνεχεία διαβουλεύσεις Κοτζιά και Ντιμιτρόφ υπό τη στοργή και το προδέρμ των ΗΠΑ και της Γερμανίας, ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών ουσιαστικά προανήγγειλε συμφωνία, ισχυριζόμενος ότι «τελειώσαμε, συμφωνήσαμε, τώρα αναλαμβάνουν οι πρωθυπουργοί».

Τότε, συνέβη το πρωτοφανές άδειασμα του υπουργού Εξωτερικών μ’ ένα προσβλητικό κι απαξιωτικό non papers από το Μέγαρο Μαξίμου! Στο οποίο αναφερόταν ότι ««ορισμένοι βιάζονται να πούνε χοπ, πριν ακόμη τα Σκόπια πηδήξουν το χαντάκι» και συνιστούσε «υπομονή και ψυχραιμία μέχρι τη Σύνοδο Κορυφής του Ιουνίου»!

Ο Κοτζιάς σιώπησε και σιωπά στην ανείπωτη προσβολή. Περί ευθιξίας και παραίτησης ούτε λόγος.

Την ίδια ώρα, όπως μάθαμε από τα ΜΜΕ των Σκοπίων για το «Ίλιντεν», έτσι μάθαμε από εκεί και τη συμφωνία που έκαναν οι δυο υπουργοί Εξωτερικών αναφορικά με το όνομα., στις Βρυξέλλες.

«Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας».  Χωρίς να έχει γνωστό αν θα υιοθετηθεί  με τη σλάβικη εκδοχή Severna Macedonija ή με την αγγλική North Macedonia.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ιθαγένεια θα είναι Citizen of Northern Macedonian και η γλώσσα θα παραμείνει Μακεδονική (Makedoniski), χωρίς να έχει διευκρινιστεί αν ο όρος θα παραμείνει αμετάφραστος. Πληροφορίες από τα Σκόπια κάνουν λόγο για ένταση στο εσωτερικό τους, αφού ο πρόεδρος Ιβανόφ ανέφερε ενοχλημένος ότι δεν έχει ενημερωθεί από την κυβέρνησή του για τις εξελίξεις.

Πάντως, ενώ αναμένεται η τυπική και συμβολική συνάντηση Τσίπρα – Ζάεφ για την επισημοποίηση της λύσης, αυτή περιέχει πολλά θολά σημεία. Με πρώτο και κυριότερο την σαλαμοποίηση του θέματος που φαίνεται ν’ αποδέχεται η ελληνική κυβέρνηση, προσφέροντας περιθώριο 12 μηνών στα Σκόπια, για την ολοκλήρωση όλων εκείνων των διαδικασιών που θ’ απαλείψουν τον αλυτρωτισμό τους (ψήφιση νέου Συντάγματος, δημοψήφισμα κλπ).

Προσέξτε: Εδώ υπάρχει ένα λεπτό σημείο: Τι θα γίνει αν η ελληνική κυβέρνηση θα έχει συμφωνήσει, το έγγραφο θα έχει κυρωθεί από τη σκοπιανή Βουλή και θα έχει κατατεθεί στα Ηνωμένα Έθνη, άρα τα Σκόπια θα οδεύσουν ή θα έχουν ενταχθεί στο ΝΑΤΟ, και το δημοψήφισμα των Σκοπίων έχει αρνητικό αποτέλεσμα;

Προσέξτε κάτι ακόμη: Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ελληνική κυβέρνηση σκέφτεται να μη φέρει το θέμα στην ελληνική Βουλή, πριν γίνει το σκοπιανό δημοψήφισμα (φθινόπωρο) και νικήσει ο Ζάεφ. Έτσι, δεν θα διακυβευτεί η συνοχή της από τον Καμμένο και θα κερδίσει μήνες εξουσίας. Από την άλλη πλευρά, ακόμη κι αν έρθει τώρα το ζήτημα στη Βουλή, εξ αιτίας πίεσης της αντιπολίτευσης και της κοινής γνώμης, στο Μέγαρο Μαξίμου ισχυρίζονται ότι έχουν την απαιτούμενη πλειοψηφία να το ψηφίσουν, ακόμη κι οι ΑΝΕΛ καταψηφίσουν ή δηλώσουν «απόντες» ή «παρών». Υπονοώντας ότι θα ψηφίσουν υπέρ της «Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας» οι 145 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, οι βουλευτές του Ποταμιού κι οι Θανάσης Παπαχριστόπουλος, Έλενα Κουντουρά από τους ΑΝΕΛ, ενώ θεωρούν πιθανή και την θετική ψήφο του ανεξάρτητου βουλευτή Χάρη Θεοχάρη, που φλερτάρει με την προσχώρησή του στον ΣΥΡΙΖΑ.

Ιταλία: Η χώρα ακόμη σε αναζήτηση λύσης στην πολιτική κρίση

Η ιταλική πολιτική κρίση συνεχίζει να επιφυλάσσει συνεχείς, σχεδόν αμέτρητες εκπλήξεις. Χθες, κανονικά,  θα έπρεπε να ορκισθεί η κυβέρνηση του τεχνοκράτη Κάρλο Κοταρέλι, αλλά αποφασίσθηκε μια ακόμη αναβολή.

Η τελευταία προσπάθεια που βρίσκεται σε εξέλιξη, οφείλεται σε μια κίνηση του αρχηγού του Κινήματος Πέντε Αστέρων, Λουίτζι Ντι Μάιο: ο επικεφαλής των «πεντάστερων» πρότεινε να ξαναρχίσει η προσπάθεια σχηματισμού κυβέρνησης  του κινήματός του με την Λέγκα. Όσο για την αιτία που προκάλεσε την ρήξη της περασμένης Κυριακής, ο Ντι Μάιο ζήτησε από τον γραμματέα της Λέγκα, Ματέο Σαλβίνι, να κάνει μια κίνηση καλής θέλησης — να συναινέσει, δηλαδή, στο να μην τοποθετηθεί ο οικονομολόγος Πάολο Σαβόνα, ο οποίος θεωρείται ότι εναντιώνεται στο ευρώ, στο υπουργείο οικονομικών, αλλά να ηγηθεί κάποιου άλλου υπουργείου, ώστε να ξεπερασθεί η ρήξη με την προεδρία της Δημοκρατίας.

Ο Σαλβίνι απάντησε ότι «η πρόταση είναι περίεργη», αλλά «θα συζητήσει το θέμα με τον ίδιο τον Σαβόνα», διότι «δεν θέλει να κλείσει την πόρτα στον διάλογο».

Σήμερα αναμένονται –πιθανόν– καθοριστικές εξελίξεις.

Σε περίπτωση που η προσπάθεια αυτή αποτύχει, η εναλλακτική θα είναι προφανώς η σύνθεση της κυβέρνησης τεχνοκρατών του Κάρλο Κοταρέλι.

Μένει να διαπιστωθεί αν τα διάφορα κόμματα θα συνεχίσουν να αρνούνται να στηρίξουν στη Βουλή και στην Γερουσία την κυβέρνηση Κοταρέλι. Σε τέτοια περίπτωση, οι εξουσίες της θα ήταν σχεδόν μηδενικές.

Αν η σύνθεση μιας πολιτικής κυβέρνησης του Κινήματος Πέντε Αστέρων με την Λέγκα μείνει μόνον στο υποθετικό επίπεδο, η χώρα θα οδηγηθεί σε πρόωρες εκλογές.

Αρχικά, γινόταν αναφορά στον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο. Αλλά τις δυο τελευταίες ημέρες, τόσο η κεντροαριστερά, όσο και η Λέγκα και τα Πέντε Αστέρια, άφησαν να διαρρεύσει ότι θα προτιμούσαν να γίνει μια προσπάθεια για να στηθούν κάλπες στις 29 Ιουλίου.

Θα ήταν η πρώτη φορά που οι ιταλοί θα πήγαιναν να ψηφίσουν μέσα στο κατακαλόκαιρο. Με προβλήματα για όσους έχουν ήδη προγραμματίσει τις διακοπές τους, αλλά και για τους ηλικιωμένους. Και ένας από τους πρωταγωνιστές της πολιτικής κρίσης –o Ματέο Σαλβίνι–  φαίνεται πως φοβάται ότι μια τέτοια επιλογή μπορεί να τον ζημιώσει. Διότι μεγάλο μέρος των επιχειρηματιών του ιταλικού βορρά, δεν συνηθίζει να ακυρώνει τόσο εύκολα τις θερινές διακοπές του…

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παράταση των ηλεκτρονικών εγγραφών για το σχολικό έτος 2018-2019 έως την Τετάρτη 6 Ιουνίου – Τελευταίο κουδούνι σήμερα στα γυμνάσια

Μέχρι και την ερχόμενη Τετάρτη, 6 Ιουνίου, παρατάθηκε η προθεσμία υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφών για το σχολικό έτος 2018-2019.

Έτσι, όσοι επιθυμούν να εγγραφούν, να ανανεώσουν την εγγραφή τους ή να μετεγγραφούν σε οποιαδήποτε τάξη δημόσιων ημερήσιων και εσπερινών ΓΕ.Λ. -ΕΠΑ.Λ. για το σχολικό έτος 2018-2019, θα πρέπει να υποβάλουν «Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής – Δήλωση Προτίμησης» στον ιστότοπο της εφαρμογής e-εγγραφές (https://e-eggrafes.minedu.gov.gr ), έως τις 6 Ιουνίου, στις 10 το βράδυ. Η αρχική προθεσμία έληγε τη σημερινή ημέρα, η οποία είναι και ημέρα λήξης των μαθημάτων στα γυμνάσια.

Τελευταίο κουδούνι στα γυμνάσια

Η τελευταία ημέρα μαθημάτων είναι η σημερινή για τα γυμνάσια της χώρας, αυτό ωστόσο δε σημαίνει ξεκούραση για τους μαθητές, αφού από αύριο, 1η Ιουνίου, ξεκινούν οι προαγωγικές και οι απολυτήριες εξετάσεις.

Η εξεταστική αυτή περίοδος θα διαρκέσει, έως και τις 6 Ιουνίου, και τα αποτελέσματα θα πρέπει να έχουν εκδοθεί το αργότερο έως τις 12 Ιουνίου. Οι εξετάσεις για όσους τυχόν απουσιάσουν δικαιολογημένα, θα πρέπει να έχουν ολοκληθωθεί έως τις 7 Ιουνίου.

Με την έκδοση των αποτελεσμάτων, θα ανακοινωθεί και το πρόγραμμα της υποστηρικτικής διδασκαλίας –για όσους μαθητές παραπεμφθούν σε επαναληπτική εξέταση– μαζί με το πρόγραμμα της δεύτερης εξεταστικής περιόδου. Η δεύτερη εξεταστική περίοδος θα διενεργηθεί μέσα στο τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου, αρχίζοντας από τις 21 Ιουνίου. Τα αποτελέσματα της εν λόγω περιόδου θα πρέπει να εκδοθούν το αργότερο μέχρι τις 27 Ιουνίου.

Πάντως, από σήμερα και μέχρι και τις 12 Ιουνίου (ανάλογα με τον προγραμματισμό του κάθε σχολείου), δίνονται οι έλεγχοι προόδου του δεύτερου τετραμήνου.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παρατείνεται έως τις 8 Ιουνίου η προθεσμία καταβολής εισφορών Απριλίου 2018 για τους αγρότες για γενικά μη μισθωτών ασφαλισμένων

Παρατείνεται έως την Παρασκευή, 8 Ιουνίου, η προθεσμία καταβολής εισφορών Απριλίου 2018 για τους αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους και τους ελεύθερους επαγγελματίες, όπως ανακοίνωσε ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ).

Δικαιώματα και ευεργετήματα που συνδέονται με την καταβολή των εισφορών, παραμένουν ενεργά, μέχρι την ημερομηνία αυτή (ρυθμίσεις, ασφαλιστική ενημερότητα, ασφαλιστική ικανότητα).

Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας: Θερινό Αρχαιολογικό Σχολείο

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Ημαθίας στα πλαίσια του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας με την Δ.Δ.Ε Ημαθίας, θα υλοποιήσει εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Θερινό Αρχαιολογικό Σχολείο» για 30 μαθητές/τριες.

Την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου οι μαθητές/τριες θα παρακολουθούν και θα συμμετέχουν στις ανασκαφές της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας στον Αρχαιολογικό χώρο του ανακτόρου των Αιγών με την καθοδήγηση των αρχαιολόγων. Σκοπός της Δράσης είναι να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με την πράξη της αρχαιολογικής επιστήμης, να γνωρίσουν τη μεθοδολογία της, τον τρόπο εργασίας στο σκάμμα, τις παράπλευρες εργασίες, το αρχαιολογικό εύρημα και τις προσπάθειες ερμηνείας του, την δουλειά των αρχαιολόγων και των άλλων εργαζομένων σε μια ανασκαφή και βέβαια, να γνωρίσουν το κορυφαίο μνημείο και να δουν από κοντά τις εργασίες αναστήλωσης του ανακτόρου.

Παράλληλα, η όλη εμπειρία θα δώσει κίνητρα στα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα την ιστορία της Μακεδονίας και να εμβαθύνουν σ’ αυτήν καθώς θα την συνδέσουν με τα αρχαιολογικά δεδομένα.

Ποδοσφαιρική Ακαδημίας Μέγας Αλέξανδρος – Αλλαγή ώρας των προπονήσεων – Πρόγραμμα Σαββατοκύριακου

Λόγω των καιρικών συνθηκών που επικρατούν αυτήν την εποχή αποφασίστηκε πως από σήμερα Πέμπτη 31/5  η προπονήσεις της Ποδοσφαιρικής Ακαδημίας Μέγας Αλέξανδρος θα έχουν ώρα έναρξης  στις 6,30 μ.μ

ΠΟΑΚΑΔ ΜΑ ΑΓ ΜΑΡ1

Το Σαββατοκύριακο  2-3/6/2018 η Ποδοσφαιρική Ακαδημία Μέγας Αλέξανδρο Αγίας Μαρίνας θα λάβει μέρος σε δυο πολύ όμορφα και οργανωμένα τουρνουά.

ΠΟΑΚΑΔ ΜΑ ΑΓ ΜΑΡ3

Το Σάββατο το απόγευμα θα αγωνισθεί στο τουρνουά που διοργανώνει η ΑΚΑΔΗΜΙΑ Γ.Α.Σ Κοπανού στο γήπεδο Κόπανού Νάουσα οι αθλητές να βρίσκονται ώρα 15,30 στο γήπεδο με ώρα έναρξης των αγώνων της 16,00 .Τα τμήματα που θα λάβουν μέρος είναι το προπαιδικό  ,προτζούνιορ, Μπαμπινι.

ΠΟΑΚΑΔ ΜΑ ΑΓ ΜΑΡ4

Την Κυριακή  το απόγευμα θα αγωνισθεί στο  μεγάλο τουρνουά που διοργανώνει με επιτυχία κάθε χρόνο και με την συμμετοχή πολλών ακαδημιών από όλοι την Μακεδονία η  ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΤΗΛΕΜΑΧΟΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ  στο γήπεδο Νισελίου Αλεξάνδρειας .

Καλή επιτυχία σε όλους τους μαθητές που σε λίγες μέρες θα γράψουν εξετάσεις.

ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ

Βεβαιώθηκαν 1.826 τροχαίες παραβάσεις σε όλη την Ελλάδα, από τις 21 έως τις 27 Μαϊου

     Κατά τη διάρκεια ελέγχων που έγιναν από 758 συνεργεία της Τροχαίας, σε όλη την Ελλάδα, από τις 21 έως τις 27 Μαϊου, στο πλαίσιο του στοχευμένου προγράμματος «παράβαση της εβδομάδας», σε 9.381 οχήματα βεβαιώθηκαν 1.826 παραβάσεις. Οι 748 από αυτές αφορούν σε χρήση κινητού τηλεφώνου και οι 1.078 σε μη χρήση ζωνών ασφαλείας.

     Οι περισσότερες παραβάσεις σημειώθηκαν στο οδικό δίκτυο της Αττικής (168), του Ηρακλείου Κρήτης (85), των Σερρών (49), της Κορινθίας (34), της

Θεσσαλονίκης (33) και της Ηλείας (33).

     Όπως επισημαίνει το αρχηγείο της ΕΛΑΣ, οι έλεγχοι συνεχίζονται με αμείωτη ένταση και στόχο την πρόληψη και τον περιορισμό των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, καθώς και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Υπέρβαρα το 42% των αγοριών και το 38% των κοριτσιών στην Ελλάδα, παχύσαρκα το 20% των αγοριών και το 14% των κοριτσιών

ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ ΠΑΙΔΙ

Το 42% των αγοριών και το 38% των κοριτσιών στην Ελλάδα είναι υπέρβαρα, ενώ παχύσαρκα είναι το 20% των αγοριών και το 14% των κοριτσιών, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Πρωτοβουλίας Επιτήρησης της Παιδικής Παχυσαρκίας (COSI) του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ).

Τα στοιχεία αυτά, που αφορούν την περίοδο 2015-2017, παρουσιάσθηκαν στο τελευταίο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας για τη Μελέτη της Παχυσαρκίας, το οποίο πραγματοποιήθηκε στη Βιέννη μεταξύ 23-26 Μαΐου.

Όσον αφορά τα υπέρβαρα αγόρια, η Ελλάδα βρίσκεται στη δεύτερη θέση στην Ευρώπη, μαζί με την Ιταλία και την Ισπανία που έχουν επίσης ποσοστό 42%, ενώ στην πρώτη θέση είναι η Κύπρος (43%).

Στα υπέρβαρα κορίτσια, η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση πανευρωπαϊκά, μαζί με την Ιταλία (επίσης 38%), ενώ στις δύο πρώτες θέσεις είναι η Κύπρος (43%) και η Ισπανία (41%).

Στα παχύσαρκα αγόρια, η Ελλάδα με 20% είναι τρίτη μετά την Κύπρο και την Ιταλία (21% και οι δύο). Στα παχύσαρκα κορίτσια η Ελλάδα με 14% βρίσκεται στην τέταρτη θέση μαζί με την Ιταλία, ενώ τις τρεις πρώτες θέσεις έχουν η Κύπρος (19%), η Ισπανία (17%) και η Μάλτα (15%).

Παρά την υψηλή θέση της Ελλάδας, είναι θετικό ότι, σύμφωνα με τον ΠΟΥ, η παιδική παχυσαρκία στη χώρα μας εμφανίζει διαχρονικά τάση μείωσης.

Η έκθεση επισημαίνει ότι στην παιδική παχυσαρκία παίζουν σημαντικό ρόλο οι διατροφικές συνήθειες. Τα παιδιά που τρώνε τακτικά πρωινό, που καταναλώνουν φρούτα και λαχανικά κάθε μέρα και αποφεύγουν τα επεξεργασμένα τρόφιμα (κρέατα κ.α.), τα σνακ και τα αναψυκτικά με ζάχαρη, καθώς επίσης κάνουν σωματική άσκηση συστηματικά, έχουν μειωμένη πιθανότητα να βάλουν παραπανίσια κιλά.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Αρτοποιός και ανεργία δεν,,,.συμβαδίζουν!

Στροφή στην αρτοποιία, για να μην αντιμετωπίσουν το φάσμα της ανεργίας, προτείνουν στους νέους οι εκπαιδευτικοί των Επαγγελματικών Σχολών του ΟΑΕΔ (ΕΠΑΣ) κάνοντας παράλληλα λόγο και για άνθηση των επαγγελμάτων που αφορούν στη σχεδίαση και παραγωγή ενδυμάτων.

Οι επισημάνσεις έγιναν σε εκδήλωση επίδειξης επαγγελματικών δεξιοτήτων των εκπαιδευόμενων των ΕΠΑΣ Μαθητείας και ΙΕΚ νομού Θεσσαλονίκης του ΟΑΕΔ, που πραγματοποιήθηκε στο συνεδριακό κέντρο “Ι.Βελλίδης”, παρουσία του υφυπουργού εργασίας, Νάσου Ηλιόπουλου. “Πιστεύω ότι ένα από τα κεντρικά ζητήματα, αν θέλουμε να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα σε ένα πλαίσιο δίκαιης και βιώσιμης ανάπτυξης, είναι η αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης”, είπε χαρακτηριστικά ο κ.Ηλιόπουλος, αφού περιηγήθηκε σε όλα τα σταντ με τις δημιουργίες των μαθητών των Σχολών.

“Τα χρόνια της κρίσης”, συνέχισε ο κ.Ηλιόπουλος,”επικράτησε το επιχείρημα ότι το φτηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό μπορεί να αποτελέσει συγκριτικό πλεονέκτημα για τη χώρα και να φέρει την ανάπτυξη”.

“Η αντίληψη της δικής μας κυβέρνησης βρίσκεται ακριβώς στον αντίποδα: πιστεύουμε ότι η χώρα μπορεί να αποκτήσει συγκριτικό πλεονέκτημα μέσω της αναβάθμισης και της προστασίας της εργασίας και κομμάτι αυτού αποτελεί ο θεσμός της κατάρτισης και της μαθητείας”.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τον πρόεδρο της ομοσπονδίας εκπαιδευτικών λειτουργών ΟΑΕΔ και διευθυντή ΕΠΑΣ Ωραιοκάστρου, Γιάννη Παπατσεχιλίδη, οι ειδικότητες αρτοποιία και ζαχαροπλαστική τέχνη, έχουν πολύ μεγάλη ζήτηση, αφού δέχονται κάθε χρόνο 200 αιτήσεις για φοίτηση για 50 θέσεις.

“Είναι ειδικότητα – κυρίως η αρτοποιία – με υψηλή ζήτηση και προσφορά θέσεων για πρακτική. Αν επενδύσει ένας νέος στο να γίνει αρτοποιός, σίγουρα θα βρει δουλειά, η οποία είναι μεν δύσκολη, με σκληρά ωράρια, αλλά παρέχει επαγγελματική αποκατάσταση”, εξήγησε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο κ.Παπατσεχιλίδης, υπογραμμίζοντας ότι ο κλάδος των τροφίμων είναι δυναμικός και υπέστη τη λιγότερη ζημία στην οικονομική κρίση.

Επεσήμανε, παράλληλα, ότι οι σπουδαστές, κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους, κάνουν και την πρακτική τους σε διάφορες επιχειρήσεις και είναι χαρακτηριστικό, όπως είπε η διοικήτρια του ΟΑΕΔ, Μαρία Καραμεσίνη, ότι “το 50% αυτών που κάνουν μαθητεία σε επιχειρήσεις, διατηρούνται ως εργατικό δυναμικό αφού λήξει η μαθητεία, από τις ίδιες τις επιχειρήσεις”.

Ανοδος και στη σχεδίαση και παραγωγή ενδυμάτων

Θετικά είναι και τα σημάδια στον κλάδο της σχεδίασης ενδυμάτων, καθώς διαπιστώνεται αύξηση της ζήτησης από τους νέους, ενώ ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) στηρίζει την ΕΠΑΣ Υφάσματος – Ένδυσης, που έχει κύριο αντικείμενο σπουδών τη σχεδίαση και παραγωγή ετοίμων ενδυμάτων.

“Ο κλάδος φαίνεται ότι επανέρχεται στις παλιές καλές εποχές και θέλουμε να στηρίξουμε τους νέους ανθρώπους μέσα από τη σχολή του ΟΑΕΔ. Θα προσπαθήσουμε να συμβάλλουμε στη βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής, στην αύξηση του αριθμού των εισακτέων και φυσικά στην απορρόφηση των αποφοίτων της Σχολής”, ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου, Θεόφιλος Ασλανίδης.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αλλαγές ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομίας για το καθεστώς των εκπτώσεων και των προσφορών

Από το «μικροσκόπιο» περνάει το υπουργείο Οικονομίας το καθεστώς των εκπτώσεων, των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών και ετοιμάζει αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο ύστερα από διάλογο με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Στη συνεδρίαση του ΔΣ της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας συζητήθηκε το ερωτηματολόγιο που απέστειλε η γενική γραμματεία Εμπορίου για το νομικό πλαίσιο των προσφορών και εκπτώσεων και αποφασίστηκε η αποστολή του στις ομοσπονδίες και τους εμπορικούς συλλόγους, όπως επίσης και σε επιλεγμένο δείγμα επιχειρήσεων του Ινστιτούτου Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων. Αποφασίστηκε επίσης, κατά την απάντηση της ΕΣΕΕ στη γενική Γραμματεία Εμπορίου, να επισημανθούν τα συμπεράσματα για το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων.

Θέματα τήρησης της νομοθεσίας, όπως εαν τηρείται στην περίοδο των προσφορών ο περιορισμός της πώλησης με χαμηλότερη τιμή μέχρι και του 50% των εμπορευμάτων, ή αν τηρείται διαφάνεια στις μειώσεις τιμών, ή αν προστατεύεται ο καταναλωτής, είναι μερικά από τα θέματα για τα οποία ζητάει τη γνώμη των εμπόρων το υπουργείο.

Μικροπιστώσεις

Στη συνεδρίαση της Τρίτης αποφασίστηκε, ακόμη, η αποστολή σχετικής ενημερωτικής εγκυκλίου στις ομοσπονδίες της ΕΣΕΕ και τους εμπορικούς συλλόγους, καθώς επίσης και ένα κείμενο-πρότυπο για την παροχή συγκατάθεσης για τη χρήση Προσωπικών Δεδομένων από τις επιχειρήσεις με αφορμή την εφαρμογή από την 25η Μαΐου του νέου Γενικού Κανονισμού για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων.

Παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν οι βελτιώσεις στον Νόμο 4469/2017 Εξωδικαστικού Μηχανισμού ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών και στον Νόμο 3869/2010 για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά (Νόμος Κατσέλη-Σταθάκη) που προστατεύει την 1η κατοικία και το εισόδημα κάλυψης των εύλογων δαπανών διαβίωσης.

Έγινε ενημέρωση από τη Mπιάνκα Γκλαβάνη, μέλος του ΔΣ της Action Finance Initiative (AFI), για το έργο και τη δραστηριότητα της AFΙ στην Ελλάδα όσον αφορά την παροχή μικροπιστώσεων και τη συμβουλευτική προς τους επιχειρηματίες και συζητήθηκε η ανάπτυξη του θεσμού των μικροχρηματοδοτήσεων στην Ελλάδα.

Τέλος, αποφασίστηκε ότι η ΕΣΕΕ θα συμμετάσχει στην Πανεθνική Ημέρα Δράσης (30 Μαΐου 2018) που διοργανώνεται από την «Κοινωνική Συμμαχία» ενάντια στην λιτότητα, την ανεργία και την υπερφορολόγηση, επισημαίνοντας ότι είναι ημέρα δράσης και όχι απεργίας, γι αυτό και τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοικτά.

Τέλος, πριν την έναρξη του διοικητικού συμβουλίου, το προεδρείο της ΕΣΕΕ συναντήθηκε με τον βουλευτή Α΄ Αθηνών και τομεάρχη Εθνικής Άμυνας της Νέας Δημοκρατίας Βασίλη Κικίλια.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης, μετά τη συνάντηση, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Η επίσκεψη του κ. Βασίλη Κικίλια στην ΕΣΕΕ δείχνει το έμπρακτο ενδιαφέρον της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για τα προβλήματα της μικρομεσαίας επιχείρησης. Στη συνάντηση είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε μια σειρά θεμάτων για την προστασία του νόμιμα στεγασμένου εμπορίου, τη δημόσια τάξη και ασφάλεια στα μεγάλα αστικά κέντρα και να διατυπώσουμε τις προτάσεις μας για την ενίσχυση των ΜμΕ, ενώ ταυτόχρονα να ακούσουμε τις θέσεις της Νέας Δημοκρατίας. Είναι σημαντικό τα προβλήματα των μικρομεσαίων της αγοράς να τεθούν στο επίκεντρο της συζήτησης για την ανάπτυξη με στόχο την ενίσχυση της εθνικής μας οικονομίας».

ΑΠΕ-ΜΠΕ