Αρχική Blog Σελίδα 15220

Μέχρι αύριο οι αιτήσεις αποφοίτων ΕΠΑΛ για 950 θέσεις μαθητείας

Αύριο, 13 Οκτωβρίου, στις 2 μετά το μεσημέρι, λήγει η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων από αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων, προκειμένου να ενταχθούν στη δεύτερη φάση του Μεταλυκειακού Έτους- Τάξης Μαθητείας ΕΠΑΛ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, συνολικά στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προκηρύχθηκαν 950 θέσεις, εκ των οποίων 418 θέσεις στο Νομό Θεσσαλονίκης και 532 θέσεις στις έξι υπόλοιπες περιφερειακές ενότητες. Οι 261 θέσεις προέρχονται από φορείς Δημοσίου Τομέα, ΟΤΑ, ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ (αντιστοιχούν στο 28% των συνολικών θέσεων), ενώ 689 θέσεις προέρχονται από τον Ιδιωτικό Τομέα (ποσοστό 72%).

Η συνολική διάρκεια του προγράμματος είναι 9 μήνες και περιλαμβάνει  μαθητεία με εκπαίδευση στον χώρο εργασίας, είκοσι οκτώ ωρών εβδομαδιαίως, καθώς και μαθήματα ειδικότητας στη σχολική μονάδα, συνολικής διάρκειας 203 ωρών.

Οι απόφοιτοι της «Τάξης Μαθητείας» λαμβάνουν πτυχίο ειδικότητας, επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης επιπέδου 5, μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών πιστοποίησης των προσόντων τους από τον ΕΟΠΠΕΠ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Νεκρός ο δικηγόρος Μιχάλης Ζαφειρόπουλος μετά από επίθεση δύο οπλισμένων κουκουλοφόρων στο γραφείο του

Δολοφονική επίθεση σημειώθηκε σε δικηγορικό γραφείο στην οδό Ασκληπιού 154 στα Εξάρχεια.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες άγνωστοι πυροβόλησαν και τραυμάτισαν θανάσιμα τον δικηγόρο Μιχάλη Ζαφειρόπουλο εξέχοντα και αγαπητό νομικό, γιο του πρώην βουλευτή της ΝΔ Νώντα Ζαφειρόπουλου.

ΚΜιχάλης Ζαφειρόπουλος 13Στο τόπο έχουν μεταβεί αξιωματικοί της Ασφάλειας Αττικής που ερευνούν την υπόθεση.

Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη Ν.Τόσκα για τη δολοφονία δικηγόρου στο κέντρο της Αθήνας και ζήτησε την άμεση διαλεύκανση της υπόθεσης.

 

emvolos.gr με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ένεση ρευστότητας στους Έλληνες αγρότες από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέτρεψε σε πέντε ακόμη κράτη μέλη, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, να αυξήσουν τις προκαταβολές στους αγρότες που πλήττονται από δυσχερείς κλιματολογικές συνθήκες, κατά το πρώτο μέρος του 2017 και αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας.

Η απόφαση σημαίνει ότι αγρότες σε 15 πλέον χώρες της ΕΕ, είναι επιλέξιμοι για αύξηση των προκαταβολών τους. Για τις πρώτες 10 χώρες (Βέλγιο, Ισπανία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Τσεχική Δημοκρατία και Φινλανδία) η απόφαση ελήφθη στις αρχές Σεπτεμβρίου 2017.

Τα πέντε επιπλέον κράτη μέλη (Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία, Κροατία και Ρουμανία) ζήτησαν αργότερα έγκριση, ενώ η απόφαση σχετικά με την πρώτη δέσμη αιτημάτων των δέκα χωρών ήταν ήδη υπό επεξεργασία.

Η αύξηση του επιπέδου των προκαταβολών, τις οποίες οι αρχές των κρατών μελών παρέχουν στους αγρότες ετησίως, βάσει των κανόνων της κοινής γεωργικής πολιτικής, αποσκοπεί στο να μετριάσει ορισμένα από τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζουν σήμερα οι αγρότες, μετά από αντίξοες κλιματικές συνθήκες, όπως ξηρασία ή ισχυρές βροχοπτώσεις.

Η συμφωνία καλύπτει τις άμεσες ενισχύσεις και ορισμένες ενισχύσεις για την αγροτική ανάπτυξη, τις οποίες κατά κανόνα χορηγούν τα κράτη μέλη από 1 Δεκεμβρίου έως και 30 Ιουνίου του επόμενου έτους. Τα κράτη μέλη μπορούν, ωστόσο, να επιλέξουν να καταβάλουν προκαταβολές για τις πληρωμές αυτές από τις 16 Οκτωβρίου του εκάστοτε έτους, έως το 50 % του συνολικού ποσού των άμεσων ενισχύσεων και έως το 75 % για τις ενισχύσεις αγροτικής ανάπτυξης.

Η απόφαση της Επιτροπής επιτρέπει πλέον στα κράτη μέλη που πλήττονται από τις δυσμενείς συνθήκες να αυξήσουν το μέγιστο ποσό της προκαταβολής στο 70 % για τις άμεσες ενισχύσεις και στο 85 % για τις ενισχύσεις αγροτικής ανάπτυξης.

Εναπόκειται πλέον στις επιλέξιμες χώρες να αποφασίσουν κατά πόσον θα επωφεληθούν, εφόσον είναι σε θέση, από αυτήν τη χαλάρωση των κανόνων για τις προκαταβολές.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πτήση με μαχητικό F-16 του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα – Τι είπε για τους πιλότους μας – Δείτε το βίντεο

«Η ψυχή των Ελλήνων πιλότων είναι το μεγάλο υπερόπλο της Πολεμικής Αεροπορίας», δήλωσε ο Αλ. Τσίπρας, μετά την πτήση με μαχητικό αεροσκάφος F-16 C/D Block 52+ 

Δείτε το βίντεο:

Αλ. Τσίπρας: Η ψυχή των πιλότων είναι το μεγάλο υπερόπλο της Πολεμικής Αεροπορίας – «Το μεγάλο υπερόπλο που έχουμε είναι η ψυχή των πιλότων, αυτό είναι το μυστικό της Πολεμικής Αεροπορίας» τόνισε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, αμέσως μετά την πτήση με μαχητικό αεροσκάφος F-16 C/D Block 52+ πάνω από το Βόρειο Αιγαίο, στο πλαίσιο της επίσκεψή του στην 110 Πτέρυγα Μάχης και στην 337 Μοίρα στη Λάρισα. Πηγή ΕΡΤ / ΑΠΕ-ΜΠΕ


 

«Το μεγάλο υπερόπλο που έχουμε είναι η ψυχή των Ελλήνων πιλότων, αυτό είναι το μυστικό υπερόπλο της Πολεμικής Αεροπορίας», τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, αμέσως μετά την πτήση με μαχητικό αεροσκάφος F-16 C/D Block 52+ που έκανε πάνω από το Βόρειο Αιγαίο, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην 110 Πτέρυγα Μάχης και στην 337 Μοίρα στη Λάρισα.

«Υπερασπιζόσαστε την εθνική μας κυριαρχία με την ετοιμότητα σας και την ικανότητα σας, όμως ταυτόχρονα και την ειρήνη και τη σταθερότητα στην περιοχή, διότι εμείς είμαστε δύναμη ειρήνης, σταθερότητας και φιλίας και η ετοιμότητα μας να αντιμετωπίσουμε οποιοδήποτε κίνδυνο και οποιαδήποτε απειλή είναι μια ετοιμότητα που ενισχύει τη δυναμική της ειρήνης και της σταθερότητας σε όλη αυτή την περιοχή», είπε ο πρωθυπουργός απευθυνόμενος στους πιλότους.

Προσέθεσε, επίσης, πως πέρα από την πατρίδα οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας υπερασπίζονται και πολύ σημαντικές αξίες που έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα, τις αξίες της ελευθερίας, του δικαίου, της δημοκρατίας.

Αλέξης Τσίπρας πτήση με F 16 ΑΠΕ ΜΠΕ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ Andrea Bonetti 2
ΛΑΡΙΣΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Α. ΤΣΙΠΡΑ ΣΤΗΝ 110 ΠΤΕΡΥΓΑ ΜΑΧΗΣ – Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας επιβαίνει σε μαχητικό αεροσκάφος F-16 C/D Block 52+, κατά την διάρκεια της επίσκεψης του στην 110 Πτέρυγα Μάχης και στην 337 Μοίρα στη Λάρισα, Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/Andrea Bonetti

«Θέλω να σας ευχαριστήσω σήμερα. Πάνω από όλα θέλω να ευχαριστήσω τους πιλότους που πετάξαμε μαζί, διότι μου έδωσαν μια από τις πιο συγκλονιστικές εμπειρίες που έχω ζήσει ποτέ. Και θέλω να πω ότι σήμερα ειδικά, εκεί ψηλά, αντιλαμβάνεσαι ότι το μεγάλο υπερόπλο που έχουμε είναι η ψυχή των Ελλήνων πιλότων, αυτό είναι το μυστικό υπερόπλο της Πολεμικής Αεροπορίας», είπε ο πρωθυπουργός και συνέχισε:

«Αν δεν έχεις ψυχή, αν δεν έχεις καρδιά, αν δεν αγαπάς αυτό που κάνεις, και αν δεν αγαπάς την πατρίδα σου, και αν δεν αισθάνεσαι το μεγαλείο να υπερασπίζεσαι την ακεραιότητα, την ανεξαρτησία, την κυριαρχία δεν μπορείς να λειτουργείς καθημερινά υπό τέτοιες ακραίες συνθήκες.

Θέλω να σας πω ένα μεγάλο ευχαριστώ. Βρέθηκα για λίγο σε στιγμές προσομοίωσης μιας πραγματικής εμπλοκής. Θέλω να σας πω, όμως, και κάτι ακόμα: Υπερασπιζόσαστε την εθνική μας κυριαρχία με την ετοιμότητα σας και την ικανότητα σας, όμως ταυτόχρονα υπερασπιζόσαστε και την ειρήνη και τη σταθερότητα στην περιοχή, διότι εμείς είμαστε δύναμη ειρήνης, σταθερότητας και φιλίας και η ετοιμότητα μας να αντιμετωπίσουμε οποιοδήποτε κίνδυνο και οποιαδήποτε απειλή είναι μια ετοιμότητα που ενισχύει τη δυναμική της ειρήνης και της σταθερότητας σε όλη αυτή την περιοχή.

Και κάτι ακόμα: Μην ξεχνάτε, ποτέ να μην ξεχνάτε ότι πέρα από το ότι υπερασπιζόμαστε το λαό μας, το έθνος μας, την πατρίδα μας, υπερασπιζόμαστε και πολύ σημαντικές αξίες, μεγάλες αξίες που έχουν γεννηθεί σε αυτό τον τόπο, την αξία της ελευθερίας, την αξία του δικαίου, της δημοκρατίας. Σε αυτό τον τόπο γεννήθηκαν αυτές οι αξίες και αυτές τις αξίες υπερασπιζόμαστε.

Θέλω να σας πω ότι είμαι πραγματικά συγκλονισμένος από αυτή την εμπειρία, εντυπωσιασμένος από το επίπεδο όχι μόνο της ετοιμότητας, αλλά και της επιστημονικής γνώσης και εμβάθυνσης των πιλότων. Είμαι βέβαιος ότι όλοι οι πιλότοι μας έχουν αυτό το πολύ υψηλό επίπεδο. Και να σας ευχαριστήσω για άλλη μια φορά θερμά και για την εμπειρία, αλλά και για ό,τι κάνετε εσείς καθημερινά για να μπορούμε όλοι οι υπόλοιποι να αισθανόμαστε ελεύθεροι, αλλά και ήσυχοι- γιατί πιστεύω πραγματικά ότι η ετοιμότητα και η ικανότητα σας είναι τόσο ισχυρή που καμία απειλή δεν μπορεί να παίξει κανέναν ουσιαστικό ρόλο. Συγχαρητήρια θερμά και ευχαριστώ».

Αλέξης Τσίπρας πτήση με F 16 ΑΠΕ ΜΠΕ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ Andrea Bonetti
ΛΑΡΙΣΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ Α. ΤΣΙΠΡΑ ΣΤΗΝ 110 ΠΤΕΡΥΓΑ ΜΑΧΗΣ – Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας επιβαίνει σε μαχητικό αεροσκάφος F-16 C/D Block 52+, κατά την διάρκεια της επίσκεψης του στην 110 Πτέρυγα Μάχης και στην 337 Μοίρα στη Λάρισα, Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/Andrea Bonetti

Ο κ. Τσίπρας επισκέφθηκε το πρωί την 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα, και στη Μοίρα 337 τον υποδέχτηκαν ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ ναύαρχος Ευάγγελος Αποστολάκης και ο αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος Χρήστος Χριστοδούλου.

Ο αρχηγός ΓΕΑ ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για την επιχειρησιακή ετοιμότητα της 337 Μοίρας και τις λεπτομέρειες εκπαιδευτικής πτήσης στο Βόρειο Αιγαίο, στην οποία είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει.

Ο πρωθυπουργός ενημερώθηκε για το σχέδιο και τους επιχειρησιακούς όρους της πτήσης μαζί με τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ και τον αρχηγό ΓΕΑ, οι οποίοι επέβαιναν στα άλλα δυο αεροσκάφη του σχηματισμού, τον μοίραρχο της 337 Μοίρας αντισμήναρχο Ιωάννη Παπαχαράλαμπο και τον επισμηναγό Χρήστο Γκόρλα, πιλότο του μαχητικού αεροσκάφους F-16 Block 52+, στο οποίο επιβιβάστηκε και το οποίο έφερε τα διακριτικά “Alexis Tsipras”.

Φορώντας τη στολή του πιλότου ο πρωθυπουργός έβγαλε αναμνηστικές φωτογραφίες με τους αρχηγούς ΓΕΕΘΑ και ΓΕΑ και τους πιλότους της 337 Μοίρας.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Ξεκινάει αύριο από την ΕΚΟ η διάθεση πετρελαίου θέρμανσης

 Ξεκινά αύριο από τα Ελληνικά Καύσιμα Ορυκτέλαια ΑΒΕΕ (ΕΚΟ), θυγατρική του ομίλου ΕΛΠE, η διάθεση πετρελαίου θέρμανσης.

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, «με συνολικά 15 εγκαταστάσεις αποθήκευσης και διανομής καυσίμων, το μεγαλύτερο στην ελληνική επικράτεια δίκτυο 1.720 πρατηρίων και περισσότερους από 1.100 εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους-μεταπωλητές θέρμανσης, η ΕΚΟ εγγυάται την ποιότητα, την ποσότητα και τη βέλτιστη τιμή, σε κάθε παράδοση».

Η ΕΚΟ επισημαίνει ότι διαμόρφωσε ένα νέο εξελιγμένο πετρέλαιο θέρμανσης, με ακόμη πιο ποιοτικά χαρακτηριστικά, που εξασφαλίζει καλύτερη απόδοση καυστήρα, μειωμένα έξοδα συντήρησης και χαμηλότερη κατανάλωση, ενώ με το EKO ControlSystem, έναν φορητό μετρητή πετρελαίου θέρμανσης που τοποθετείται μεταξύ ακροσωληνίου και δεξαμενής, διασφαλίζεται κατά 100% η ποσότητα πετρελαίου θέρμανσης που παραλαμβάνεται.

Οι καταναλωτές στους νομούς Αττικής, Θεσσαλονίκης, Αχαΐας, Φθιώτιδας, Ξάνθης και Έβρου, μπορούν να προμηθευτούν πετρέλαιο θέρμανσης από την EKO, τηλεφωνώντας στο 18198. Για τις υπόλοιπες περιοχές μπορούν να απευθύνονται στους κατά τόπους συνεργάτες μεταπωλητές, ή στους πρατηριούχους  ΕΚΟ.

Τέλος, η Eurobank και η ΕΚΟ, προσφέρουν για 6η συνεχόμενη χρονιά τη δυνατότητα πληρωμής του πετρελαίου θέρμανσης με χρήση των πιστωτικών καρτών Eurobank σε 9 άτοκες δόσεις και 3% επιστροφή.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

«Δώστε στην όραση αξία»: Το 80% των διαταραχών της όρασης είναι δυνατόν να αποφευχθεί

«Δώστε στην όραση αξία», είναι το μήνυμα της σημερινής Παγκόσμιας Ημέρας Όρασης (εορτάζεται τη δεύτερη Πέμπτη κάθε Οκτώβρη), το οποίο θέτει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας  και ο Διεθνής Οργανισμός για την Πρόληψη της Τυφλότητας, συνεχίζοντας  για πέμπτο έτος την υλοποίηση του Παγκόσμιου Σχεδίου Δράσης 2014-2019 για την Πρόληψη της Τυφλότητας, με γενικό θέμα «Οικουμενική Υγεία των Οφθαλμών», επιδιώκοντας να ευαισθητοποιήσει το ευρύ κοινό για το πρόβλημα της μερικής ή ολικής απώλειας της όρασης -τυφλότητας, ως ένα διεθνές ζήτημα δημόσιας υγείας.

Επισημαίνεται η αναγκαιότητα για ιδιαίτερη μέριμνα σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού νέους, παιδιά, ηλικιωμένους, άτομα με σακχαρώδη διαβήτη, ενώ τονίζεται ότι το 80% των προβλημάτων – διαταραχών της όρασης είναι δυνατόν να αποφευχθεί ή και να προληφθεί, με τη λήψη κατάλληλων μέτρων πρόληψης.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, ο αριθμός των «νομικά τυφλών», δηλαδή των ασθενών με μείωση στην οπτική οξύτητα μεγαλύτερη από 95%, υπολογίζεται σε 39 εκατομμύρια, ενώ έξι φορές μεγαλύτερος (246 εκατομμύρια) είναι ο αριθμός των ανθρώπων με διαταραχές στην όραση βαριάς ή ήπιας μορφής οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως ασθενείς με χαμηλή όραση.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η απώλεια της όρασης είναι συνήθως προοδευτική και πλήττει μια μεγάλη κατηγορία συνανθρώπων μας, όχι μόνο άτομα τρίτης ηλικίας, αλλά επίσης ανθρώπους σε παραγωγική ηλικία ακόμα και μικρά παιδιά που αδυνατούν να εκπληρώσουν τις σχολικές τους δραστηριότητες.

Η λήψη κατάλληλων μέτρων προάσπισης της υγείας των οφθαλμών, πρόληψης διαφόρων παθήσεων, καθώς και η αποφυγή παραγόντων κινδύνου που είναι δυνατόν να οδηγήσουν σε σοβαρές βλάβες ή και σε σημαντική απώλεια της όρασης, είναι καθοριστικοί σε κάθε επίπεδο της καθημερινής μας ζωής.

 Στο πλαίσιο προαγωγής της σφαιρικής υγείας του οφθαλμού και της όρασης, ιδιαίτερη σημασία διαδραματίζει η πρόληψη και η αντιμετώπιση των ατυχημάτων και των τραυματισμών που επηρεάζουν τους οφθαλμούς και την όραση.

Στην κατεύθυνση αυτή, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και Πρόληψης, σε συνεργασία με την Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών  και την Πανελλήνια Ένωση Αμφιβληστροειδοπαθών, διαμόρφωσε κείμενο, με θέμα, «Ατυχήματα και τραυματισμοί που επηρεάζουν τα μάτια και την όραση – Πρόληψη και αντιμετώπιση»,  όπου παρέχονται χρήσιμες οδηγίες – συμβουλές σχετικά με το εν λόγω θέμα.

Ιδιαίτερα, τονίζεται η πρόληψη και η αντιμετώπιση τραυματισμών στην περιοχή των οφθαλμών, καθώς και οι συχνότερες αιτίες που τους προκαλούν και που είναι δυνατόν να επηρεάσουν σε σοβαρό βαθμό τα επίπεδα όρασης του ατόμου (π.χ. μικροτραυματισμοί, τραύματα από ακτινοβολία, από χημικές ουσίες, διαπεραστικά τραύματα, κ.α.)

 Επίσης, γίνεται αναφορά στην πρόληψη των καταστάσεων αυτών σε παιδιά και ενήλικες με τη λήψη κατάλληλων προστατευτικών μέτρων, ανάλογα με τον χώρο και το περιβάλλον που τα άτομα ενεργούν, π.χ. στο σχολείο, στο σπίτι, στον κήπο, στην εργασία, στην οδήγηση, σε δημόσιους χώρους, στην άθληση , στο παιχνίδι, κ.λ.π. , καθώς και στη διαμόρφωση συμπεριφορών που προστατεύουν και προάγουν την υγεία και τη λειτουργικότητα της όρασης.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Εκδόθηκε η απόφαση για την λοταρία του υπ. Οικονομικών – Θα διανείμει κέρδη 1.000 ευρώ σε 1.000 φορολογουμενους κάθε μήνα.

     Υπογράφηκε η κοινή υπουργική απόφαση, από την υφυπουργό Οικονομικών κ. Κατερίνα Παπανάτσιου για τη διενέργεια του προγράμματος δημοσίων κληρώσεων. Πρόκειται για την λοταρία που θα διενεργεί σε μηνιαία βάση το υπουργείο Οικονομικών με βάση λαχνούς που θα προκύπτουν απο τις συναλλαγές των φορολογουμενων μέσω πλαστικού χρήματος. Η λοταρία θα διανείμει κέρδη 1.000 ευρώ σε 1.000 φορολογουμενους κάθε μήνα.

Αρμόδια Διεύθυνση για τη διενέργεια των κληρώσεων ορίζεται η Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του προγράμματος δημοσίων κληρώσεων είναι τα εξής:

Α) Η αρμόδια Υπηρεσία μέχρι τις πρώτες είκοσι ημέρες κάθε μήνα λαμβάνει τα στοιχεία των συναλλαγών που πραγματοποίησαν οι φορολογούμενοι τον προηγούμενο μήνα. Στο τέλος του μήνα πραγματοποιούνται κληρώσεις που διεξάγονται με ηλεκτρονικό τρόπο.

Β) Το πλήθος των λαχνών προσδιορίζεται με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε από τη μία να λαμβάνονται υπόψη όλες οι συναλλαγές, από την άλλη πλευρά να δίνονται κίνητρα για συναλλαγές που θεωρούνται μικρής αξίας.

Γ) Οι κληρώσεις θα είναι μηνιαίες και σε κάθε κλήρωση αναδεικνύονται χίλιοι (1.000) τυχεροί νικητές που κερδίζουν από €1.000,00. Στο πρόγραμμα δημοσίων κληρώσεων έχουν δικαίωμα συμμετοχής τα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν Α.Φ.Μ. και έχουν ηλικία άνω των 18 ετών.

Δ) Τα έπαθλα είναι αφορολόγητα, δεν αποτελούν εισόδημα, δεν υπόκεινται σε καμιά κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου ενώ είναι και ακατάσχετα.

Ε) Τα χρηματικά έπαθλα πιστώνονται σε τραπεζικό λογαριασμό που θα δηλώσει ο φορολογούμενος.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Ecocar, ένα ελληνοκινεζικό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που δεν θα βάλει μεν φωτιά στην άσφαλτο, αλλά κυκλοφορεί με 1 ευρώ/100 χλμ, φορτίζει στην πρίζα του σπιτιού και παρκάρει σε θέση …κάδου – βίντεο

Παρκάρει σε θέση …κάδου, αφού το συνολικό πλάτος του δεν ξεπερνά το ύψος ενός οκτάχρονου παιδιού. Στοιχίζει όσο το πετρέλαιο θέρμανσης, που θα ξοδέψει ένα νοικοκυριό στο Νευροκόπι κατά τους μήνες της βαρυχειμωνιάς.

Φορτίζει στην απλή πρίζα “σούκο” μιας κατοικίας, με ό,τι απαιτεί σε ηλεκτρικό φορτίο η λειτουργία μιας ηλεκτρικής σκούπας, και η κίνησή του κοστίζει μόλις ένα ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Κι ενώ κατασκευάζεται σε μια μεγάλη μονάδα στην παγκόσμια πρωτεύουσα της ηλεκτροκίνησης, την αχανή Κίνα, η “καρδιά” του χτυπάει με ελληνική τεχνογνωσία. Ο λόγος για το “Ecocar”, ένα αμιγώς ηλεκτρικό διθέσιο αυτοκίνητο πόλης, με συσσωρευτές (μπαταρίες), ελεγκτές και ηλεκτρικά υποσυστήματα ελληνικής τεχνογνωσίας, που αναμένεται να κυκλοφορεί μαζικότερα στην ελληνική κι ευρωπαϊκή αγορά το 2018.

Δείτε το βίντεο:

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο Eco-car της εταιρίας Eco-sun.  – Έχει μήκος μόλις 224.5 εκατοστά, πλάτος 129 εκατοστά και 157 εκατοστά ύψος. Το βάρος του είναι 670 κιλά (μαζί με τις μπαταρίες). Παρά τις μικρές διαστάσεις του, ο εσωτερικός χώρος είναι άνετος για δύο άτομα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας του είναι ισχύος 7.5kW και τροφοδοτείται από 6 μπαταρίες στα 72V. Έχει αυτονομία από 100 έως 120 χιλιόμετρα και μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ/ώρα.ΑΠΕ-ΜΠΕ / Γ.ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ — Στο βίντεο μιλάει ο Γιώργος Καζαντζίδης, υπεύθυνος εταιρίας Eco-sun

Παρότι έκανε το ντεμπούτο του μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο, στη διάρκεια της 82ης Διεθνούς ‘Εκθεσης Θεσσαλονίκης, έχει ήδη “ανέλπιστο αριθμό παραγγελιών”, αλλά και αρκετές πωλήσεις, που πραγματοποιήθηκαν πριν καν περάσει την έξοδο του διεθνούς εκθεσιακού και συνεδριακού της ΔΕΘ-Helexpo AE, για να βγει επισήμως στους δρόμους.΄Ηδη έχουν ταξινομηθεί δύο μοντέλα του ελληνο-κινεζικού οχήματος, τα οποία έχουν αδειοδοτηθεί για κυκλοφορία στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

Η διαδικασία έκδοσης των αδειών ανατέθηκε σε εταιρεία στο Λουξεμβούργο, γιατί όπως παρατηρεί o Γιώργος Καζαντζίδης, υπεύθυνος της εταιρίας Ecosun, που εμπλέκεται στη δημιουργία του από ελληνικής πλευράς, “γνωρίζαμε ότι αν απευθυνόμασταν στην Ελλάδα, για να βγάλουμε πρώτοι στη χώρα και την Ευρώπη τις εγκρίσεις, το όλο πράγμα δεν θα γινόταν έτσι απλά. Με την ευρωπαϊκή έγκριση μπορέσαμε και προχωρήσαμε πολύ πιο γρήγορα”.

“Το Ecocar σίγουρα δεν θα βάλει …φωτιά στην άσφαλτο, αλλά θα κάνεις τη δουλειά σου αξιοπρεπέστατα με αυτό, με χαμηλό κόστος και με φιλικότητα προς το περιβάλλον. Με μια μικρή εγκατάσταση φωτοβολταϊκών δε, μπορεί να γίνει εντελώς μηδενικό το κόστος λειτουργίας του” σημειώνει ο κ.Καζαντζίδης.

ΕΡ. Σας πήρε τρία χρόνια για να φτάσατε από την ιδέα στην πράξη. Φοβηθήκατε στη διάρκεια αυτού του διαστήματος ότι το Ecocar δεν θα ξεκολλήσει ποτέ από τα χαρτιά;

ΑΠ. Νούμερο ένα παράγοντας για εμένα ήταν να καταφέρω να δημιουργήσω ένα προϊόν, που να εξυπηρετεί τις ανάγκες της κίνησης στην πόλη και ίσως λίγο περιφερειακά της πόλης, να είναι καθημερινό βοήθημα, οπωσδήποτε διθέσιο και κάτω από ένα συγκεκριμένο επίπεδο τιμής, ώστε να μπορεί να πει κάποιος “θα κάνω απόσβεση γρήγορα, με συμφέρει”, δεν είναι ένα ηλεκτρικό super car, που είναι απλησίαστο για το ευρύ κοινό. Ήθελα ένα αυτοκίνητο που να πληροί τις προϋποθέσεις, ώστε μια μέση οικογένεια να μπορεί να το πάρει ως δεύτερο ή τρίτο όχημα, μειώνοντας τα κοστολόγια και τα πάγια έξοδα. Που να μην είναι “λούσο”, αλλά εργαλείο. Αυτό ήταν για εμένα πολύ βασικό από την πρώτη στιγμή κι αυτό φοβόμουν και ήθελα να πετύχω.

ΕΡ. Έχετε ταξινομήσει δύο αυτοκίνητα μέχρι στιγμής, ένα με κανονική άδεια τετράτροχου οχήματος και ένα με άδεια μοτοποδηλάτου. Πόσο δύσκολο ήταν να πάρετε τις άδειες για να κυκλοφορήσει το Ecocar σε Ελλάδα και Ευρώπη;

ΑΠ. Οι άδειες, η αδειοδότηση γενικότερα, ήταν μια συμβατική υποχρέωση του συνεργάτη μας και ανατέθηκε σε εταιρεία στο Λουξεμβούργο, γιατί φαντάζομαι ότι αν απευθυνόμουν στην Ελλάδα για να βγάζαμε πρώτοι στην Ευρώπη την έγκριση αυτή, δεν θα γινόταν έτσι απλά. Με την ευρωπαϊκή έγκριση μπορέσαμε και προχωρήσαμε πολύ πιο γρήγορα στο να επιτραπούν οι ταξινομήσεις, γιατί σε καμία περίπτωση δεν ήθελα να έχουμε ένα όχημα που θα καταλήξει να κινείται μόνο σε κλειστούς ή ιδιωτικούς χώρους, ήθελα να βγαίνει στον δρόμο και αυτό γίνεται μόνο όταν υπάρχει ευρωπαϊκή έγκριση. Η διαδικασία της αδειοδότησης διήρκεσε περίπου έναν χρόνο.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ECO SUN ΑΠΕ ΜΠΕ ΑΠΕ ΜΠΕ ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ECO SUN – Παρουσίαση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου Eco-car της εταιρίας Eco-sun. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μήκος μόλις 224.5 εκατοστά, πλάτος 129 εκατοστά και 157 εκατοστά ύψος. Το βάρος του είναι 670 κιλά (μαζί με τις μπαταρίες). Παρά τις μικρές διαστάσεις του, ο εσωτερικός χώρος είναι άνετος για δύο άτομα. Ο ηλεκτρικός κινητήρας του είναι ισχύος 7.5kW και τροφοδοτείται από 6 μπαταρίες στα 72V. Έχει αυτονομία από 100 έως 120 χιλιόμετρα και μέγιστη ταχύτητα 80 χλμ/ώρα, Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2107. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗΣ

ΕΡ. Σε ποιο target group απευθύνεται το Ecocar και ποια είναι η τιμή του;

ΑΠ. Απευθύνεται σε οποιονδήποτε κινείται μέσα στην πόλη, είτε περιφερειακά αυτής. Παγκόσμια μελέτη δείχνει ότι στο 80% των οχημάτων που κυκλοφορούν υπάρχουν κατά μέσο όρο το πολύ δύο άτομα και ότι διανύουμε μέσο όρο κάτω από 100 χλμ ημερησίως σε αποστάσεις. Με αυτά ως δεδομένα και κάνοντας το “ρεπορτάζ” αγοράς μας, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε αυτό το διθέσιο όχημα, που -μεταξύ άλλων- βοηθάει πάρα πολύ στο παρκάρισμα, αφού μπορεί να παρκάρει κάθετα στον δρόμο… Για την έκδοση low speed (χαμηλής ταχύτητας), που αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 45 χιλιομέτρων την ώρα, η τελική τιμή με τον ΦΠΑ είναι 6.700 ευρώ. Και υπάρχει και η έκδοση υψηλής ταχύτητας (high speed), με μεγιστη ταχύτητα έως 80 χλμ/ώρα, που στοιχίζει 7.700 ευρώ με τον ΦΠΑ.

ΕΡ. Μπορώ να το φορτίσω στην πρίζα του σπιτιού μου; Τι αυτονομία έχει αλήθεια;

ΑΠ. Χρειάζεται μια απλή πρίζα “σούκο”, για φορτίο σαν ένα μικρό κλιματιστικό ή μια ηλεκτρική σκούπα. Μια πλήρης φόρτιση, που μας παρέχει αυτονομία 100-120 χλμ για κίνηση σε πόλη, με ταχύτητα μέχρι 40 χλμ, επιτυγχάνεται με φόρτιση σε 6-8 ωρών, αν είναι πλήρως εκφορτισμένο.

ΕΡ. Στην περίπτωση που είμαι στον δρόμο και προφανώς θέλω να το φορτίσω πολύ γρηγορότερα από τις 6-8 ώρες, τι κάνω;

ΑΠ. Προβλέπεται να αναπτυχθούν για πολλούς λόγους δημόσιοι σταθμοί φόρτισης (σ.σ. έχουν ήδη εγκριθεί 120 σε δημόσια σημεία στην Αθήνα και μελλοντικά θα υπάρξουν και στη Θεσσαλονίκη). Υπάρχουν φορτιστές τριών κατηγοριών: βάσεως (η φόρτιση επιτυγχάνεται σε 6-10 ώρες), μέσης φόρτισης (έχουμε φόρτιση μπαταρίας σε ποσοστό 80%-90% εντός μίας ή δύο ωρών) και ταχυφορτιστές (είναι δυνατή η φόρτιση σε ποσοστό 70%-80% σε μόλις 20 λεπτά). Η λογική των ταχυφορτιστών βέβαια είναι να τοποθετηθούν σε βενζινάδικα π.χ., στην Εθνική Οδό Αθήνας-Θεσσαλονίκης και να βοηθήσουν ένα ηλεκτρικό όχημα με αυτονομία, ας πούμε 300 χλμ, να συνεχίσει το ταξίδι του, με μία στάση στον Βόλο, όπου ο οδηγός μπορεί να πιει έναν καφέ, να ξεκουραστεί και να φορτίσει. Αυτό βέβαια με το ανάλογα μεγαλύτερο κόστος. Αυτοί οι φορτιστές παρέχουν άλλο σέρβις και φυσικά δεν είναι για να τους βάλεις στο σπίτι σου, γιατί έχουν μεγάλο κοστολόγιο. Στη δική μας πρόταση, αρκεί ο φορτιστής που έχεις. Και μπορείς, αν θέλεις, να φορτίσεις και όσο είσαι στη δουλειά, και ας μην είναι πλήρως εκφορτισμένο το αυτοκίνητο. Υπάρχει η εσφαλμένη άποψη για μια μικρή κατηγορία συσσωρευτών ότι πρέπει να τους εξαντλούμε 100% πριν τους ξαναφορτίσουμε, για να μη δημιουργηθεί το λεγόμενο “φαινόμενο μνήμης”. Αυτό, όμως, πλέον δεν ισχύει και μάλιστα βοηθάει στην αύξηση της διάρκειας ζωής των μπαταριών να τις έχεις όσο το δυνατόν πάντα φορτισμένες.

ΕΡ.Φαντάζομαι όμως ότι αν θέλεις να φορτίσεις από κοινόχρηστο ρεύμα, π.χ, στην πυλωτή της πολυκατοικίας ή του χώρου εργασίας, δεν αποκλείεται να υπάρχουν προστριβές…

ΑΠ. Το κόστος είναι 1 ευρώ ανά πλήρη φόρτιση (100 χιλιόμετρα), οπότε με τη σωστή συνεννόηση όλα μπορούν να γίνουν.

ΕΡ. Ποιες είναι οι βασικές αγορές-στόχοι για εσάς;

ΑΠ. Είμαστε Έλληνες επιχειρηματίες, η έδρα μας είναι στην Ελλάδα και οι κεραίες μας στραμμένες την ελληνική επικράτεια. Βέβαια η εταιρεία μας έχει και εξαγωγικό χαρακτήρα, έχουμε πολύ καλές συνεργασίες σε χώρες του εξωτερικού και υπάρχει η διάθεση και η βούληση να αναπτυχθούμε και προς τα εκεί. Στόχος είναι όμως να δούμε πρώτα τη χώρα μας. Δεν είναι μόνο ο εμπορικός χαρακτήρας του όλου εγχειρήματος που μετράει, αλλά και η όλη φιλοσοφία που θέλουμε να περάσουμε. Το Ecocar δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, αλλά θα κάνεις τη δουλειά σου αξιοπρεπέστατα με αυτό, με χαμηλό κόστος και με φιλικότητα προς το περιβάλλον. Με μια μικρή εγκατάσταση φωτοβολταϊκών δε, μπορεί να γίνει εντελώς μηδενικό το κόστος λειτουργίας.

ΕΡ. Πότε αναμένεται να πατήσει “γκάζι” το όλο εγχείρημα, εννοώ πότε αναμένεται να έχουμε τις πρώτες μαζικότερες πωλήσεις;

ΑΠ.΄Εχουμε ήδη ανέλπιστο αριθμό παραγγελιών κι ό,τι διαθέταμε σε στοκ πωλήθηκε, κάναμε 15-18 πωλήσεις μόνο στις ημέρες της ΔΕΘ. Πιο μαζικές πωλήσεις αναμένεται να έχουμε από το 2018 (…) Υπάρχει ήδη δίκτυο πωλήσεων και συνεργατών σε όλη την επικράτεια για πωλήσεις. Αλλά μας ενδιαφέρει και η τεχνική υποστήριξη. Οι ανάγκες τεχνικές υποστήριξης είναι μεν πολύ μικρές και χαμηλές για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, πλην όμως πρέπει να υπάρχει τεχνική υποστήριξη.

ΕΡ. Αλήθεια, πώς ξεκίνησε η συνεργασία αυτή; Εσείς βρήκατε τους Κινέζους ή οι Κινέζοι έμαθαν για εσάς;

ΑΠ. Η εταιρεία μας, η Ecosun, ξεκίνησε να λειτουργεί από το 1996, με κύριο αντικείμενο από τότε μέχρι σήμερα την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, φωτοβολταϊκά ανεμογεννήτριες, μικρά υδροηλεκτρικά, συστήματα συσσωρτευτών, back up κτλ. Έτσι στο διάβα του χρόνου αποκτήσαμε τεχνογνωσία, που έχει δώσει πάρα πολλά σε εμάς. Έχουμε συμμετάσχει σε προγράμματα κι έχουμε εξελίξει δικά μας προϊόντα, που τα κατασκευάζουμε και σε εργοστάσια ανά τον κόσμο. Αποτέλεσμα αυτής της τεχνογνωσίας ήταν τα τελευταία τρία χρόνια, ίσως και λίγο παραπάνω, να αναζητήσουμε στην ηλεκτροκίνηση -που μας ενδιέφερε στρατηγικά ώς εταιρεία- εταίρους, συνεργάτες  και προμηθευτές (…) Στραφήκαμε στην Κίνα, γιατί εκεί είναι η παραγωγή μας στους συσσωρευτές και κάποια άλλα προϊόντα. Η Κίνα έχει ανεπτυγμένη τεχνογνωσία στην ηλεκτροκίνηση, στους δρόμους της κινούνται πάνω από 1 εκατ. αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα περισσότερα παγκοσμίως.

ΕΡ. Πόσο εύκολο ήταν να βρείτε αξιόπιστους εταίρους στην Κίνα; Εννοώ πρόκειται για μια αχανή χώρα, με πολλές διαφορές από πόλη σε πόλη, όπου σε κάθε πόλη μιλούν κι άλλη διάλεκτο, άλλη στη Σαγκάη, άλλη στο Πεκίνο…

ΑΠ. Η διαδικασία ήταν σίγουρα πολύ επίπονη και πολύ χρονοβόρα, αντιμετωπίσαμε πολλά προβλήματα, κάποια από αυτά μάλιστα τα έχουμε ακόμη σε επικοινωνιακά θέματα και θέματα ιδιοσυγκρασίας, π.χ., στο να καταλάβει κάποιος τι εννοείς, πόσο σημαντική είναι η ποιότητα ή ότι μια ελαφρώς υψηλότερη τιμή σε ένα υλικό μπροεί να αποδώσει καλύτερα, γιατί θα σού δώσει μεγαλύτερη αξιοπιστία στον χρόνο, μεγαλύτερη μακροζωία σε κάτι αναλώσιμο…

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

Καφάτος--ειδήσεις

Mail από την Αθήνα #104 Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017

Ο Γιάννης Καφάτος σχολιάζει την επικαιρότητα που μερικές φορές είναι από μόνη της επιθεωρησιακό νούμερο. (και όταν δεν είναι την κάνει!)

Γιάννης Καφάτος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Γιάννης Καφάτος
  • Αθήνα – Καμπούλ μια διαδρομή “Κολιάτσου-Παγκράτι” (που λέμε εδώ στας Αθήνας)
  • Θέλω να πω ότι από την Αθήνα του Περικλέους, τη δυτική Δημοκρατία έως ένα θεοκρατικό καθεστώς που κουμάντο κάνουν οι μουλάδες η απόσταση είναι πολύ μικρή.
  • Αυτά σκεφτόμουν ακούγοντας τις ομιλίες στη Βουλή για το περιβόητο νόμο για την ταυτότητα φύλου.
  • Τι επίκληση στους “αγιορείτες γέροντες”, τι επίκληση στην οικογένεια, τι επίκληση στην πατρίδα ακούσαμε, σε ομιλίες γεμάτες φόβο, και τελικά μίσος για το διαφορετικό, δεν έχει περιγραφή.
  • Να μην αναφερθώ, ή μάλλον φυσικά θα αναφερθώ και στον “Εξωγήινο” του Υμηττού.
  • Αλήθεια όταν έγραφε την ομιλία του ο κ. Μητσοτάκης κι έβαζε το σχετικόν χωρίον δεν τη συζήτησε με κανέναν συνεργάτη του; Ή κάποιος συνεργάτης του την έγραψε – τη σχετική ατάκα;
  • Δεν καταλαβαίνω τους πολιτικούς!
  • Δεν καταλαβαίνουν ότι θα γίνουν viral και ότι θα γελάει ο κόσμος μέχρι να εφμανιστούν στ’ αλήθεια οι εξωγήινοι;
  • Από την άλλη λες όταν θα έρθουν οι εξωγήινοι να μας βάλουν υποχρεωτικώς να κόψουμε τις τσουτσούνες, οι άντρες και τα μεμέ τους, οι γυναίκες;
  • Παρεμπιπτόντως: Η αλλάγή ταυτότητας φύλου δεν είναι υποχρεωτική… Αφορά μια ομάδα ανρθώπων που ζούμε μαζί  – δεν λέω ανάμεσά μας γιατί τελικά δεν είναι πολιτικώς ορθο- που έχουν κάθε δικαίωμα να αυτοπροσδιόριζονται!
  • Και για να γυρίσω στους πολιτικούς: Ή δεν σκέφτονται όταν μιλάνε ή ακολουθούν την διαφημιστική λογική που λέει: Ντόρος να γίνεται, διαφήμιση, ακόμη και αρνητική αλλά πάντως διαφήμιση!
  • Από την άλλη πλευρά να σου πω, αν δε πήρες χαμπάρι: Το τι καζούρα τρώει στο ελληνικό σοσιαλμίντιο ο Πουιτζντεμόν που ηγήθηκε και κέρδισε το δημοψήφισμα στην Καταλωνία δεν λέγεται!
  • Όπου ο νικητής Πουιντζντεμόν (τι όνομα, ό,τι πρέπει για σαρδάμ με καταστροφικά αποτελέσματα για όσους εκφωνούν ειδήσεις) μιλάει τώρα για “συμβολική” ανακήρυξη της ανεξαρτησίας και οι συνδέσεις με τον Αλέξη και την “συμβολική” νίκη του “Όχι”  που μεταλλάχτηκε σε “Μάλιστα ό,τι πείτε”…αναπόφευκτες!
  • Παντρεύεσαι στη Λίνδο, με ωραίο φόντο για τις φωτογραφίες σου και ως νύφη πας και κάνεις στοματικό έρωτα στον γαμπρό, και πάλι φωτογραφίζεσαι. Δικαίωμά σου θα μου πεις…\
  • Εμ, η Λίνδος όμως αποφάσισε να κόψει τους γάμους. Και αν άλλος παντρευτεί στο Φαληράκι ας πούμε, και πάει στη Λίνδο να βγάλει τα μάτια του και φωτογραφηθεί… τι θα γίνει;
  • Την ανάπτυξη δεν την σκέφτεστε μπρε!
  • Μη χειρότερα!
  • Προσωπικά δεν φωτογραφίζω ούτε βιντεοσκοπώ τις ερωτικές μου πράξεις. Αλλά στην εποχή που και χέσιμο να παει ο άλλος και βγάζει δέκα σέλφι, εσύ Λίνδο μου θες να κόψεις τους γάμους;
  • Πρώτο θέμα στις αναζητήσεις των ελληνικών χρηστών του Porn hub (μην κοκκινίζεις, από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες για τσόντες στο ίντερνετ) ξέρεις ποιο είναι: Lesbians
  • Αυτό αναζητούν περισσότεροι οι θεριακλήδες.
  • Το θέμα είναι πόσοι από αυτούς, κουνάνε μετά διδακτικά το δάχτυλο στους υπόλοιπους για το πώς θα πράξουν στη ζωή τους!
  • Καλημέρα σας!

 

Γιάννης Καφάτος

Το κλουβί του Γκμοχ – Γράφει ο Μένιος Σακελλαρόπουλος

Μια απίθανη ποδοσφαιρική ιστορία

με αποκαλύψεις, ξύλο και προεδρικές παρεμβάσεις.

Γράφει ο δημοσιογράφος Μένιος Σακελλαρόπουλος

Η ζωή περνά και χάνεται, η στιγμή που ποτέ δεν πιάνεται… έγραψε ο Σταμάτης Σπανουδάκης το 1991, χαρίζοντας στο κοινό ένα μαγικό τραγούδι, το «Σήμερα».

Ναι, περνάει η ζωή, περνάνε οι στιγμές, αλλά κάποιες απ’ αυτές μένουν ανεξίτηλα χαραγμένες στις μνήμες, επειδή ακριβώς ξεχωρίζουν με τη μοναδικότητά τους.

Κι αυτό που συνέβη πριν 34 ολόκληρα χρόνια -7 Οκτωβρίου 1983-, δεν είναι απλά μοναδικό αλλά και ανεπανάληπτο στα αθλητικά δρώμενα παγκοσμίως.

Γιατί ποτέ και πουθενά δεν θα κατασκευαστεί σιδερένιο κλουβί διαστάσεων 1,50 Χ 0,70 για να μπει μέσα προπονητής και να κοουτσάρει την ομάδα του. Ούτε στο Survivor δεν γίνονται αυτά.

Κι όμως συνέβη, με άκοντα-εκόντα τον (αναμφίβολα σπουδαίο) Γιάτσεκ Γκμοχ, τον προπονητή που εκείνη τη χρονιά οδήγησε τον Παναθηναϊκό σε νταμπλ και αμέσως μετά σε μια συγκλονιστική πορεία ως τα ημιτελικά του Κυπέλλου Πρωταθλητριών, ένα βήμα πριν τον τελικό.

Ήταν λοιπόν Παρασκευή 7 Οκτωβρίου, όταν, νεαρός ρεπόρτερ του Έθνους, πήγα να καλύψω την προπόνηση της ομάδας στο γήπεδο της Λεωφόρου.

Ίσως με άγνοια κινδύνου, γιατί εκείνη τη μέρα η εφημερίδα είχε δημοσιεύσει ένα «επικίνδυνο» κι αποκαλυπτικό θέμα μου, με τίτλο «Πονόδοντος για τον ΠΑΟ Δοντάς-Μπέριος».

Στο ρεπορτάζ λοιπόν αποκάλυπτα ότι οι δύο νεαροί, οι οποίοι είχαν αποκτηθεί από τον Απόλλωνα ως εν ενεργεία διεθνείς, θα ζητήσουν να φύγουν άμεσα από την ομάδα επειδή δεν τους υπολόγιζε ο Γκμοχ.

Όπως μου εξήγησαν, ο Γκμοχ τους τιμωρούσε επειδή θεωρούσε ότι ήταν οι υπεύθυνοι της απόλυσής του από τον Απόλλωνα, μαζί με τον μακαρίτη Γιάννη Παθιακάκη.

 

Μπαίνοντας στο γήπεδο, που είχε πάρα πολύ κόσμο γιατί η ομάδα πήγαινε από νίκη σε νίκη μετά από πολλά χρόνια ανομβρίας, ο Γκμοχ διέκοψε την προπόνηση, τέντωσε το δάχτυλο, με έδειξε κι άρχισε να φωνάζει με τις φλέβες τεντωμένες:

Αυτό κούρμπα είναι σαμποτέρ ομάδας κατάσκοπο από Πειραιά, άνθρωπο Νταϊφά“. Πάγωσα!

Και «ξεπάγωσα» όταν έπεσαν πάνω μου εκατό άνθρωποι και άρχισαν να με χτυπούν αλύπητα. Γι’ αυτούς ήμουν σαμποτέρ.

Μου έσπασαν τη μύτη, τα δόντια και τον αστράγαλό μου, κατέληξα στο νοσοκομείο σε άθλια κατάσταση!

Η μπάλα πήρε και τον συνάδελφό μου από τον ΦΙΛΑΘΛΟ Χρήστο Κοντό, με τον οποίο συνεργαζόμασταν στο ρεπορτάζ. Την επόμενη μέρα έγινε χαλασμός κυρίου με τις εφημερίδες και με κάποιους εισαγγελείς να ζητούν την απέλαση του Πολωνού προπονητή από τη χώρα.

Η υπόθεση έφθασε στα δικαστήρια στις 14 Οκτωβρίου 1983 και ο αθλητικός δικαστής επέβαλε στον Γκμοχ ποινή απαγόρευσης εισόδου στους αγωνιστικούς χώρους για δύο μήνες.

Βαριά ποινή, τρομερό πλήγμα για τον Παναθηναϊκό που έχανε τον καθοδηγητή του.

Τρομοκρατήθηκα γιατί οι απειλές που δέχτηκα ξεπερνούσαν κάθε φαντασία, με κάποιους παράγοντες να τηλεφωνούν στη μητέρα μου και να της λένε να ετοιμάσει τα μαύρα για να με νεκροφιλήσει!

Γίνονταν και τέτοια.

Ο πρόεδρος, ο Γιώργος Βαρδινογιάννης, εύκολα θα έκανε σκοποβολή με μένα στόχο.

Μου απαγορεύτηκε η είσοδος στο γήπεδο και όλα έγιναν πολύ δύσκολα για μένα, με τους γονείς μου να με πιέζουν αφόρητα να εγκαταλείψω τη δημοσιογραφία και να αφοσιωθώ στις σπουδές μου στη Νομική. Ήμουν όμως αγύριστο κεφάλι, όπως ο Γκμοχ.

Λίγο καιρό αργότερα μου τηλεφώνησε ένας ποδοσφαιριστής που κι αυτός «υπέφερε» από τον Γκμοχ και μου έδωσε την είδηση της χρονιάς.

Ένα συνεργείο ηλεκτροσυγκολλητών και σιδεράδων κατασκεύασε πάνω στα κιγκλιδώματα της θύρας 11 ένα σιδερένιο κλουβί για να μπαίνει ο Γκμοχ και να δίνει από κει οδηγίες!

Νόμιζα ότι μου κάνει πλάκα.

Αλλά όταν την ίδια νύχτα μπήκαμε κρυφά στο γήπεδο με τον τρομερό φωτορεπόρτερ Βασίλη Ζησόπουλο για να ελέγξουμε την πληροφορία, μείναμε άλαλοι.

Το περίφημο κλουβί –με σκαλίτσα παρακαλώ- έστεκε βουβό μπροστά μας, περιμένοντας τον Γκμοχ!

Το αποκλειστικό –και συγκλονιστικό- θέμα δημοσιεύτηκε με τίτλο «Σε σιδερένιο κλουβί σφυρίζει ο Γκμοχ», κι όπως ήταν αναμενόμενο έγινε πάταγος.

Η περίφημη ιστορία του κλουβιού έγινε… επιθεώρηση, τροφή για σκιτσογράφους, ανέκδοτο, κι ήταν μέγα θέμα για την εποχή.

Πέρασαν τριάντα τέσσερα ολόκληρα χρόνια…

 

Τι απέγινε όμως το περίφημο κλουβί και ο ιδιοκτήτης του, ο Γιάτσεκ Γκμοχ;

Όπως μάθαμε την επόμενη μέρα, ο ίδιος δεν μπήκε ποτέ μέσα, αλλά έγινε κανονικά «πρόβα» με κάποιον που είχε τον ίδιο σωματότυπο με τον Πολωνό προπονητή, οπότε και δόθηκε πράσινο φως για τη χρησιμοποίησή του.

Το δημοσίευμα με τη φωτογραφία του κλουβιού δημιούργησε νέο κύκλο αντιπαραθέσεων και νέα επέμβαση του αθλητικού δικαστή, που κάλεσε τον Παναθηναϊκό για δυσφήμιση του αθλήματος!

Ως δια μαγείας το κλουβί εξαφανίστηκε και άνθρωποι της διοίκησης ισχυρίστηκαν ότι ήταν… φωτομοντάζ!  Αλλά ένας δαιμόνιος ρεπόρτερ της εποχής, ο Μανόλης Σαριδάκης, βρήκε το κλουβί πεταμένο σε ένα χωράφι στα Σπάτα!

Το κλουβί είχε συγκεκριμένη σκοπιμότητα.

Στις 8 Ιανουαρίου του 1984 ο Παναθηναϊκός έπαιζε με τον Ολυμπιακό του Νίκου Αλέφαντου (που χρησιμοποίησε τους Σαργκάνη, Γούναρη, Βαμβακούλα, Παπαδόπουλο, Μίχο, Κουσουλάκη, Ξανθόπουλο, Άλμπερτσεν, Λεμονή, Αναστόπουλο, Μητρόπουλο) και χρειαζόταν οπωσδήποτε τον Γκμοχ κοντά στην ομάδα.

Την παραμονή του αγώνα ανακοινώθηκε η αναστολή της ποινής του Γκμοχ που κάθισε κανονικά στον πάγκο για πρώτη φορά μετά το επεισόδιο (ως τότε ήταν στην εξέδρα και έδινε οδηγίες με γουόκι τόκι!) κι έτσι η κατάσταση ηρέμησε

Χρησιμοποιώντας τους Λαφτσή, Ταράση, Καρούλια, Κυράστα, Καψή, Παπαβασιλείου (63 Λιβαθηνό), Λα Λινγκ, Αντωνίου, Θ.Δημόπουλο, Ρότσα, Γαλάκο (77 Χαραλαμπίδη) ο Παναθηναϊκός έμεινε στο 0-0, κράτησε τη διαφορά των τεσσάρων βαθμών και στο τέλος έφτασε στο πρωτάθλημα μετά από επτά χρόνια.

Όλους αυτούς τους μήνες το γήπεδο ήταν απαγορευμένο για μένα.

Το πολύ κρίσιμο παιχνίδι ήταν με τον Ηρακλή στο Καυταντζόγλειο.

Με ήττα ίσως και να έχανε το πρωτάθλημα.

Το ματς έρχεται 2-2 και γράφω ότι τον χρυσό βαθμό τον οφείλει 100% στον Γκμοχ που έκανε αυτό κι αυτό κι αυτό.

Παίρνει την άλλη μέρα τηλέφωνο ο Βαρδινογιάννης στην εφημερίδα.

Ήταν δύο το μεσημέρι και μάζευα το ρεπορτάζ για την επόμενη μέρα.

Βαρδινογιάννης τον κύριο Σακελλαρόπουλο“, είπε μια βραχνή φωνή.

Κι εγώ είμαι ο Καραϊσκάκης!“, απάντησα και το έκλεισα, όντας βέβαιος ότι πρόκειται για φάρσα!

Μία, δύο, παίρνει την τρίτη βλαστημώντας, καταλαβαίνω ότι δεν είναι φαρσέρ και τον ακούω να μου λέει ότι σήμερον μου απέδειξες ότι είσαι αυτό κι αυτό. Οι πόρτες είναι ανοιχτές και τα σκυλιά δεμένα“!

Έτσι τελείωσε αυτή η ιστορία, που είχε κι ένα φινάλε όπως της άρμοζε.

Πηγαίνοντας την επομένη στο γήπεδο για πρώτη φορά από τον Οκτώβριο, έπεσα πάνω στον Γκμοχ!

Κοντοστάθηκα.

Εκείνος ξανακούνησε το δάχτυλο όπως τότε, ήρθε άγρια προς το μέρος μου και με πήρε αγκαλιά! Στα σαγόνια του Γκμοχ!

Ήταν πια πρωταθλητής και είχε ηρεμήσει.

Ειδήσεις όμως δεν έδινε κι έτσι σκαρφάλωνα στις μάντρες της Παιανίας για να δω τι κάνει στις προπονήσεις, αφού πια ήταν η χρονιά του Κυπέλλου πρωταθλητριών και δεν άφηνε να μπουν ρεπόρτερ για να μη δουν τα συστήματά του και τα προδώσουν στους ξένους.

Η ιστορία του κλουβιού ξεκίνησε από τις δηλώσεις του Ηλία Μπέριου και του Γιάννη Δοντά.

Ο Γιάτσεκ Γκμοχ τους «εξόρισε» στο περίφημο τρίτο γκρουπ που έκανε προπονήσεις είτε χαράματα είτε αργά το βράδυ.

Ο Πολωνός ήταν τρομερός προπονητής αλλά με τις εμμονές του.

Έτσι δεν έβαλε ούτε σε ένα ματς πρωταθλήματος τον Δοντά και χρησιμοποίησε μόλις σε δύο παιχνίδια τον Μπέριο.

Έχοντας δώσει υπόσταση στον Παναθηναϊκό μετά από μια επταετία, μπορούσε να κάνει ό,τι θέλει!

Μέχρι που τον έδιωξε ο Βαρδινογιάννης και πήρε τον Πάκερτ.

Αυτή η τρομερή ιστορία του κλουβιού μας σημάδεψε και τους δυο.

Όσες φορές βρεθήκαμε δεν το συζητήσαμε, αλλά πάντα με περίμενε μια μεγάλη αγκαλιά, σε όποια ομάδα κι αν πήγε στη συνέχεια.

Και σε κάθε βιβλίο που έβγαζα, ήταν από τους πρώτους που έπαιρνε για να με συγχαρεί.

Ήταν πάντα ένας παθιασμένος άνθρωπος, έξω από το κλουβί.