μιλία του Αν. Ξανθού στο 15ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Νοτίου Αιγαίου
Ο υπουργός Υγείας μίλησε για τη σημαντική προσπάθεια που έχει καταβάλλει η κυβέρνηση, προκειμένου να κρατήσει «όρθιο» το Εθνικό Σύστημα Υγείας, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην απόφαση να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες των ανασφάλιστων συμπατριωτών μας, ο αριθμός των οποίων ξεπερνά τα δύο εκατομμύρια. «Ήταν μία κρίσιμη παρέμβαση που συνέβαλε στην κοινωνική συνοχή και στην αξιοπρέπεια των ανθρώπων» υπογράμμισε.«Υπό σκληρές μνημονιακές συνθήκες καταφέραμε να κάνουμε αρκετά πράγματα, αλλά χρειάζονται να γίνουν και άλλα» υποστήριξε ο κ. Ξανθός και πρόσθεσε ότι στην μεταμνημονιακή περίοδο θα δοθεί ιδιαίτερο βάρος στην αναβάθμιση του τομέα της υγείας.
Μια νέα ισχυρή ηφαιστειακή έκρηξη υποχρέωσε τα σωστικά συνεργεία να διακόψουν τις έρευνές τους γύρω από τον κώνο του ηφαιστείου Φουέγο στη Γουατεμάλα, 48 ώρες μετά την αρχική έκρηξή του, η οποία στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 73 ανθρώπους, ενώ σχεδόν 200 άνθρωποι συνεχίζουν να αγνοούνται.
Συγκέντρωση της Λαϊκής Ενότητας και του Κινήματος κατά των Πλειστηριασμών
Ο επικεφαλής της ΛΑΕ Παναγιώτης Λαφαζάνης μέλη της Λαϊκής Ενότητας και του Κινήματος κατά των Πλειστηριασμών πραγματοποίησαν συγκέντρωση στην πλατεία Συντάγματος και πορεία διαμαρτυρίας προς το Συμβολαιογραφείο της οδού Ναυάρχου Νικοδήμου 9, την Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018.
Π. Καμμένος: «Θα ενημερώσω ΕΕ και ΝΑΤΟ για τις δήλωσεις του αντιπροέδρου της Τουρκίας»
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Κάμμενος, δήλωσε πως σκοπεύει αύριο, στην άτυπη σύνοδο των ομολόγων του τού ΝΑΤΟ, να ενημερώσει τους υπουργούς για την εμπρηστική δήλωση του Τούρκου αντιπροέδρου, Μπεκίρ Μποζντάγ, πως έχει δώσει εντολή να απαχθούν οι οκτώ Τούρκοι στρατιωτικοί, που έμειναν ελεύθεροι από την ελληνική Δικαιοσύνη. Ειδικότερα, δήλωσε: «Ενημέρωσα τους ομολόγους μου, τον Σέρβο και τον Ρουμάνο, για τη χθεσινή δήλωση του αντιπροέδρου της τουρκικής κυβέρνησης που προανήγγειλε κατά παράβαση κάθε ηθικής, κανόνα, διεθνούς δικαίου, την πολεμική ουσιαστικά επιχείρηση που έχει ήδη διατάξει για την απαγωγή σε ξένη χώρα, σε σύμμαχο χώρα, του ΝΑΤΟ, των Τούρκων στρατιωτικών που η ελληνική Δικαιοσύνη, λόγω της παρέλευσης του 18μηνου, αποφάσισε να απελευθερώσει. Το ίδιο θα κάνω και αύριο στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΝΑΤΟ. Η ανακοίνωση του Τούρκου αντιπροέδρου ήταν πραγματικά εξαιρετική για να μπορέσουμε να αποδείξουμε με τον πιο απλό τρόπο πως η Τουρκία παραβιάζει το διεθνές δίκαιο τις διεθνείς συνθήκες και προσπαθεί να δυναμιτίσει τις προσπάθειες ειρηνικής συνύπαρξης στην περιοχή. Πως δηλαδή μια σύμμαχος προαναγγέλλει εντός μιας άλλης χώρας της συμμαχίας ουσιαστικά παράνομη πολεμική επιχείρηση».
Ο Αλ. Τσίπρας στην παρουσίαση του βιβλίου του Αρ. Μπαλτά «Ονόματα του Κομμουνισμού»
Παρουσία του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα πραγματοποιήθηκε στον Πολυχώρο της Μουσικής Βιβλιοθήκης του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, η παρουσίαση του βιβλίου του πρώην υπουργού Αριστείδη Μπαλτά, με τίτλο «Ονόματα του Κομμουνισμού».
OMIΛΗΤΕΣ Νίκος Θεοχαράκης, αναπληρωτής καθηγητής του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Γιάννης Δραγασάκης, αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός οικονομίας και ανάπτυξης (μήνυμα) Τζίνα Πολίτη, ομότιμη καθηγήτρια αγγλικής λογοτεχνίας και πολιτισμού στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Δημήτρης Τζανακόπουλος, υπουργός επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Φουρτούνης, επίκουρος καθηγητής φιλοσοφίας του Πάντειου Πανεπιστημίου Αριστείδης Μπαλτάς, συγγραφέας
Κριτική στην κυβέρνηση την οποία και κατηγορεί πως για να κρατηθεί μερικούς ακόμη μήνες στην εξουσία, εμφανίζεται πια πρόθυμη να κάνει βαριές εθνικές υποχωρήσεις, ασκεί η ΝΔ, η οποία τονίζει ότι «η εκχώρηση “μακεδονικής εθνότητας” και “μακεδονικής γλώσσας” δεν είναι αποδεκτή».
Σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου τονίζει πως γι’ αυτό η κυβέρνηση «βαφτίζει ακροδεξιά την εθνική ευαισθησία της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων και αναζητεί απεγνωσμένα άλλοθι και συνενόχους, αδυνατίζοντας τη διαπραγματευτική θέση της Ελλάδας».
Στην ανακοίνωση τονίζεται η θέση της ΝΔ για το ζήτημα της ΠΓΔΜ, επισημαίνοντας πως «η λύση πρέπει να είναι ενιαία, συνολική και να περιλαμβάνει τρία στοιχεία: Αλλαγή του Συντάγματος των Σκοπίων, αφαίρεση κάθε αλυτρωτικού στοιχείου και μία ονομασία για όλες τις χρήσεις εντός και εκτός σκοπιανών συνόρων. Η εκχώρηση “μακεδονικής εθνότητας” και “μακεδονικής γλώσσας” δεν είναι αποδεκτή». Μάλιστα η ΝΔ προειδοποιεί ξεκάθαρα τον Αλέξη Τσίπρα πως «δεν διαθέτει καμία πολιτική νομιμοποίηση για να δεσμεύσει τη χώρα μας σε μία διεθνή συμφωνία που θα ζημιώνει τα εθνικά συμφέροντα».
Απάντηση του Δημάρχου Αλεξάνδρειας Π. Γκυρίνη στις δηλώσεις του σύμβουλου στρατηγικού σχεδιασμού του πρωθυπουργού, Νίκου Καρανίκα
Συνδημότη κ. Καρανίκα,
Διαβάζοντας την προσωπική σου ανάρτηση σε Κοινωνικά δίκτυα και σε διαδικτυακούς τόπους, θεώρησα και θεωρώ αναγκαίο να τοποθετηθώ υπερασπιζόμενος τους συνδημότες και τις συνδημότισσες που έχω τη τιμή να είμαι ο Δήμαρχος τους για τους απαράδεκτους χαρακτηρισμούς που αδίκως αποδίδεις.
Πράγματι οι συνδημότες και οι συνδημότισσες σου είναι πρόσφυγες Μικρασιάτες, Πόντιοι, από την Ανατολική Ρωμυλία, εσωτερικοί μετανάστες που εδώ και πολλά χρόνια δουλεύουν στη Μακεδονική γη, για να ζήσουν τις οικογένειες τους, να δουν τα παιδιά τους και τον τόπο τους να προκόβει και να αναπτύσσεται.
Από πότε κ. Καρανίκα αυτοί οι άνθρωποι δεν έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν την ιστορία τους, να διεκδικήσουν το όνομά τους, να διεκδικήσουν τον τόπο τους με τον τρόπο που αυτοί θα αποφασίσουν.
Θέλω να πιστεύω ότι η αναφορά στο Μέγα Αλέξανδρο θα έγινε “εν βρασμώ” με διάθεση αντιεθνικιστική, γιατί μόλις την Κυριακή 3 Ιουνίου παραδόθηκαν στο κοινό τα Νέα Ανάκτορα των Αιγών σε πανηγυρική εκδήλωση παρουσία εκπροσώπων του ΣΥΡΙΖΑ.
Σε ότι αφορά την ονομασία της γειτονικής χώρας, με την οποία δε μας χωρίζει τίποτε, είναι ένα σοβαρό θέμα και χρειάζεται μια σοβαρή προσέγγιση, τουλάχιστον από ανθρώπους που κατέχουν θεσμικό ρόλο.
Θέλω να πιστεύω ότι τώρα βλέποντας τα πράγματα πιο νηφάλια, θα ανακαλέσεις τον χαρακτηρισμό «αμόρφωτα εθνίκια» που απέδωσες στους κατοίκους αυτού του ευλογημένου Μακεδονικού τόπου.
Έναν περίπου μήνα πριν από τις βασικές ψηφοφορίες που αφορούν την μείωση των ρύπων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και λίγες εβδομάδες πριν από τις συζητήσεις μεταξύ των υπουργών περιβάλλοντος της ΕΕ, τα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) συμφωνούν με την μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ενώ παράλληλα ανησυχούν για τις συνέπειες της κακής διαχείρισης που πιθανόν υπάρξουν από την συγκεκριμένη μετάβαση.
«Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία του αυτοκινήτου είναι η περαιτέρω μείωση των ρύπων», αναφέρει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου PSA, Carlos Tavares.
Οι μελλοντικές μειώσεις των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα μοντέλα αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικές μορφές ενέργειας, την ίδια στιγμή που ακόμη σε πολλές χώρες της ΕΕ δεν υπάρχει η ανάλογη υποδομή, αλλά και η αντίστοιχη τεχνογνωσία των αυτοκινητοβιομηχανιών για μεγάλη αυτονομία. Τα στοιχεία δείχνουν ότι το 85% όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πωλούνται σε έξι χώρες της Δυτικής Ευρώπης και είναι αυτές που εμφανίζουν υψηλά ΑΕΠ.
Αντίθετα, σε χώρες με ΑΕΠ μικρότερο των 18.000 ευρώ, όπως οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκεται κοντά στο μηδέν. Πρόκειται για σοβαρό πρόβλημα, ιδίως αν ληφθεί υπόψη η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που βάζει κριτήρια τα οποία θέτει υποχρεωτικά το 15% των πωλήσεων αυτοκινήτων το 2020 να είναι ηλεκτροκίνητα και το 30% μέχρι το 2030.
Όλα αυτά δείχνουν ότι μέσα στα επόμενα 12 χρόνια θα πρέπει όλες οι χώρες της ΕΕ να έχουν κάνει ένα τεράστιο άλμα εμπρός, παρουσιάζοντας μεγάλες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στοιχείο που θα πρέπει να ληφθεί υπ’όψιν από τις εκάστοτε κυβερνήσεις οι οποίες οφείλουν σε πρώτη φάση να δώσουν κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και σε δεύτερη φάση να φτιάξουν τις υποδομές για να μπορεί να υποστηριχθεί αυτός ο μεγάλος όγκος των αυτοκινήτων που θα πουληθούν.
Ο κ. Tavares προειδοποίησε επίσης για τις ενδεχόμενες ακούσιες κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις μιας ταχείας μετάβασης. «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι πρόθυμες να κινηθούν προς αυτή την κατεύθυνση για μηδενικές εκπομπές. Όμως τα μέλη της ACEA πρέπει να μεταμορφώσουν τις εταιρείες τους που θα πρέπει να είναι εύχρηστες και να προστατεύουν την βιωσιμότητά τους μέσα σ’ένα έντονο ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον», ολοκλήρωσε ο κ. Tavares.
Με αφορμή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για τις υποστηρικτικές δομές της Εκπαίδευσης, έχει έρθει στο προσκήνιο το ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των στελεχών της Εκπαίδευσης.
Το ΑΠΕ-ΜΠΕ ζήτησε εκ μέρους της ηγεσίας του υπουργείου από τον υφυπουργό, Δημήτρη Μπαξεβανάκη και εκ μέρους της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τον τομέα Παιδείας από τον Γιάννη Ανδριανό να τοποθετηθούν σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αλλά και την κατάργηση του Προεδρικού Διατάγματος 152 περί αξιολόγησης.
Σε αυτό το άτυπο debate, οι δύο πολιτικοί κλήθηκαν να απαντήσουν σε δύο ίδιες ερωτήσεις.
Για τον κ. Μπαξεβανάκη, έχει ιδιαίτερη σημασία ότι η αξιολόγηση των στελεχών της Εκπαίδευσης θα γίνεται όχι μόνο από τους προϊσταμένους τους αλλά και από τους υφισταμένους τους, δηλαδή «όχι μόνο “από τα πάνω”, αλλά και “από τα κάτω”». Παράλληλα, ο υφυπουργός σχολιάζει ότι με την παρούσα κυβέρνηση «οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν τον άνεμο ελευθερίας και δημοκρατίας που φυσά στη δημόσια εκπαίδευση», κάτι που, όπως αναφέρει, επιβεβαιώνεται με την κατάργηση του ΠΔ152.
Από την άλλη πλευρά, ο Γιάννης Ανδριανός σημειώνει ότι με το νομοσχέδιο για τις δομές και την αξιολόγηση, γίνεται εκ μέρους της κυβέρνησης προσπάθεια «κομματικής άλωσης της διοίκησης της Εκπαίδευσης» και κατηγορεί την ηγεσία του υπουργείου ότι «καταργεί δοκιμασμένες στο χρόνο δομές και τις αντικαθιστά με νέες υδροκέφαλες, μακριά από την εκπαιδευτική πράξη». Ακόμη, ξεκαθαρίζει ότι η αξιολόγηση είναι «προϋπόθεση για κάθε σχεδιασμό που αποσκοπεί στην ενίσχυση της ποιότητας στην Εκπαίδευση» και τάσσεται υπέρ μίας επώνυμης και τεκμηριωμένης αξιολόγησης, «χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα, με κριτήρια δίκαια και αδιάβλητα, ως εργαλείο δουλειάς πρωτίστως για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς».
Αναλυτικότερα, οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις έχουν ως εξής:
Δημήτρης Μπαξεβανάκης
Η πολιτική αντιπαράθεση για το νομοσχέδιο για τις δομές της Εκπαίδευσης έχει κορυφωθεί, με αιχμή την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Ποια είναι η θέση σας σχετικά με αυτό;
Ο κ. Δ. Μπαξεβανάκης
Με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που συζητείται αυτές τις μέρες στη Βουλή, η κυβέρνηση υλοποιεί τις θέσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, όπως έχουν διατυπωθεί στα συνέδριά τους εδώ και δύο δεκαετίες.
Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου ο σύλλογος διδασκόντων τού κάθε σχολείου καθίσταται το πραγματικό κέντρο της σχολικής ζωής. Καθιερώνεται ο συλλογικός προγραμματισμός και η ανατροφοδοτική αποτίμηση του έργου της σχολικής μονάδας από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Ο σύλλογος διδασκόντων, με τη συνεργασία των φορέων της σχολικής κοινότητας, με βάση το ρόλο που ο κάθε φορέας έχει, θέτει τους εκπαιδευτικούς στόχους στην αρχή της χρονιάς, ελέγχει την υλοποίησή τους κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους και κάνει την αποτίμηση στο τέλος της σχολικής χρονιάς.
Καθιερώνεται, επίσης, η αξιολόγηση όλων των στελεχών της εκπαίδευσης, από τους Υποδιευθυντές των σχολείων μέχρι και τους Περιφερειακούς Διευθυντές. Για πρώτη φορά, η αξιολόγηση όλων των στελεχών θα γίνεται όχι μόνο από τους προϊσταμένους τους αλλά και από τους υφισταμένους τους, όχι μόνο «από τα πάνω», αλλά και «από τα κάτω». Για παράδειγμα, οι Διευθυντές των σχολείων θα κρίνονται όχι μόνο από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
Πώς σχολιάζετε την κατάργηση του ΠΔ 152;
Το προεδρικό διάταγμα 152 του 2013 έχει χαραχθεί στη συνείδηση της εκπαιδευτικής κοινότητας ως η υλοποίηση της εκδικητικότητας της τότε κυβέρνησης κατά των εκπαιδευτικών και της δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου. Κανείς δεν ξεχνά το κλίμα φόβου και τρομοκρατίας που επικρατούσε στα σχολεία εκείνη τη ζοφερή περίοδο που κυβερνούσαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Κανείς δεν ξεχνά τις διαθεσιμότητες 2.000 εκπαιδευτικών και χιλιάδων άλλων εργαζομένων στην εκπαίδευση, που φέρουν την υπογραφή του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη. Κανείς δεν ξεχνά την πολιτική επιστράτευση των εκπαιδευτικών από την τότε κυβέρνηση. Εκείνη η εποχή ανήκει οριστικά στο παρελθόν.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν τον άνεμο ελευθερίας και δημοκρατίας που φυσά στη δημόσια εκπαίδευση με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Και φυσικά η διαδικασία που καθιερώνουμε τώρα δεν έχει την παραμικρή σχέση με βαθμολογική, μισθολογική ή εργασιακή υποβάθμιση των εκπαιδευτικών. Μοναδικός στόχος είναι η βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Γι’ αυτό, με βάση τις ανάγκες των σχολικών μονάδων θα σχεδιάζεται η επιμόρφωση και η παιδαγωγική στήριξη που απαιτείται κάθε φορά και η οποία θα υλοποιείται με την ευθύνη των ΠΕΚΕΣ, των νέων συλλογικών δομών για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου, που καθιερώνει το νομοσχέδιό μας.
Γιάννης Ανδριανός
Η πολιτική αντιπαράθεση για το νομοσχέδιο για τις δομές της Εκπαίδευσης έχει κορυφωθεί, με αιχμή την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Ποια είναι η θέση σας σχετικά με αυτό;
Ο κ. Γ. Ανδριανός
Κεντρικός στόχος της κυβέρνησης με αυτό το νομοσχέδιο είναι η κομματική άλωση της διοίκησης της Εκπαίδευσης. Αυτό εξηγεί και τις απαράδεκτες κυβερνητικές μεθοδεύσεις που ευτελίζουν για μια ακόμη φορά την κοινοβουλευτική διαδικασία. Θυμίζω ότι το νομοσχέδιο μπήκε στη διαβούλευση στις 16 Μαρτίου και για δέκα μέρες με μόλις 51 άρθρα. Πέρασαν δυόμιση μήνες, και την Παρασκευή που μας πέρασε, στις δέκα το βράδυ, ήρθε στη Βουλή με τη διαδικασία του επείγοντος με 113 άρθρα και πάνω από 500 σελίδες, προκειμένου να περάσει με τις μικρότερες δυνατές αντιδράσεις.
Οι σχεδιασμοί όμως της κυβέρνησης ακυρώθηκαν στην πράξη. Οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι πολλές, είναι έντονες και απολύτως δικαιολογημένες. Και αυτό γιατί η προσπάθεια της κυβέρνησης να προωθήσει τους «ημετέρους» δεν κρύβεται: Αυτός είναι ο λόγος που καταργεί δοκιμασμένες στο χρόνο δομές και τις αντικαθιστά με νέες υδροκέφαλες, μακριά από την εκπαιδευτική πράξη. Αυτός είναι ο λόγος που θεσπίζει αντισυνταγματικούς και καταφανώς παρεοκρατικούς όρους επιλογής των στελεχών της διοίκησης, όπως ο περιορισμός των δύο θητειών, η αξιολόγηση στελεχών με ανώνυμα ερωτηματολόγια, οι μη δομημένες συνεντεύξεις από κομματικώς ελεγχόμενα όργανα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με το νομοσχέδιο, πρόεδροι στα συμβούλια επιλογής των νέων στελεχών θα είναι οι κομματικά διορισμένοι Περιφερειακοί Διευθυντές, τους οποίους η κυβέρνηση εξαίρεσε από την αξιολόγηση χαρακτηρίζοντάς τους «μετακλητούς». Αυτοί λοιπόν οι κομματικά διορισμένοι, οι μετακλητοί, οι μη αξιολογημένοι καλούνται να αξιολογήσουν και να κρίνουν αντικειμενικά.
Εμείς ζητάμε την άμεση απόσυρση αυτού του από κάθε άποψη απαράδεκτου κειμένου, όπως άλλωστε ζητά και η πλειονότητα των φορέων της εκπαίδευσης. Διαφορετικά, δεσμευόμαστε ότι θα το καταργήσουμε κατά προτεραιότητα ως κυβέρνηση.
Πώς σχολιάζετε την κατάργηση του ΠΔ 152;
Η κυβέρνηση είναι γνωστό πως δεν τα πάει καθόλου καλά με την αλήθεια. Το βλέπουμε στα ψεύδη που αναπαράγει ο Υπουργός Εξωτερικών για αναγνώριση από την Ελλάδα μακεδονικής
γλώσσας και εθνότητας στο παρελθόν, το είδαμε δυστυχώς και στα όσα διατείνεται ο Υπουργός Παιδείας σχετικά με το ΠΔ 152, μιλώντας για «τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών» και για «νεοφιλελεύθερο έκτρωμα που προέβλεπε συγκεκριμένο και δεσμευτικό ποσοστό απολύσεων». Η αλήθεια είναι ότι ούτε στο εν λόγω Προεδρικό Διάταγμα, ούτε σε κανέναν σχετικό νόμο, εγκύκλιο ή άλλο κείμενο δεν υπάρχει αναφορά για απολύσεις εκπαιδευτικών. Κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων μάλιστα, κατέθεσα τόσο το Προεδρικό Διάταγμα, όσο και το νόμο 4250/2014 – όπου στο κεφάλαιο Γ΄ άρθρο 20 αναφέρεται η αντικατάσταση του Π.Δ.319/1992 περί αξιολόγησης δημοσίων υπαλλήλων, διοικητικών και όχι εκπαιδευτικών – αλλά και σχετική εγκύκλιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης που επιβεβαιώνει ότι το 15% δεν ίσχυε για τους εκπαιδευτικούς. Είτε λοιπόν οι σύμβουλοι του υπουργού τού δίνουν λάθος πληροφορίες, είτε ο ίδιος ψεύδεται συνειδητά για τη δημιουργία εντυπώσεων.
Εμείς σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είμαστε ξεκάθαροι: Η αξιολόγηση είναι προϋπόθεση για κάθε σχεδιασμό που αποσκοπεί στην ενίσχυση της ποιότητας στην Εκπαίδευση. Σήμερα, όσοι εκπαιδευτικοί κάνουν καλά τη δουλειά τους, το κάνουν αποκλειστικά και μόνο από φιλότιμο – χωρίς αναγνώριση, χωρίς ενθάρρυνση, χωρίς ηθική, υλική και θεσμική επιβράβευση. Όσοι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, με όλες τις συνέπειες που έχει αυτό για τους μαθητές και τις οικογένειές τους, δεν έχουν κανένα κίνητρο, καμία παρακίνηση για να βελτιωθούν. Γι’ αυτό κι εμείς δεσμευόμαστε να επαναφέρουμε την αξιολόγηση επώνυμα και τεκμηριωμένα, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα, με κριτήρια δίκαια και αδιάβλητα, ως εργαλείο δουλειάς πρωτίστως για τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Γιατί, σε πλήρη αντίθεση προς τη φιλοσοφία της σημερινής κυβέρνησης, πιστεύουμε ότι η διασφάλιση της ποιότητας στην Εκπαίδευση είναι η προϋπόθεση ώστε αυτή να λειτουργήσει πραγματικά ως το αποτελεσματικότερο εργαλείο που διαθέτει μια κοινωνία για την κοινωνική κινητικότητα, για την ανάπτυξη και την προκοπή.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.