Στα πλαίσια της εκπομπής «2 στις ΔΥΟ» στην τηλεόραση «Ε» με την Φωτεινή Γεωργαντά ο Έμβολος είναι χορηγός στην εκπομπή μαγειρικής.
Σήμερα η συνταγή: Χωριάτικη χοιρινή τηγανιά με πούλπα τομάτας από τον σεφ Ηλία Αντωνιάδη.
Δείτε τη συνταγή στο βίντεο:
Σήμερα η συνταγή: Χωριάτικη χοιρινή τηγανιά με πούλπα τομάτας από τον σεφ Ηλία Αντωνιάδη.
Ο κ. Τσιρώνης επισήμανε δύο βασικά σημεία που καθίστανται αναγκαία για την ανάπτυξη του κλάδου: την ανάπτυξη της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων μερών και την αναγκαιότητα πάταξης των «ελληνοποιήσεων», οι οποίες μαστίζουν και αυτόν τον κλάδο, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα αναγνωρισιμότητας των ιδιαίτερων και ποιοτικών προϊόντων της ελληνικής γης. Ως αποτέλεσμα του τελευταίου δημιουργείται το «παράδοξο», ότι ενώ υπάρχει μεγάλης διεθνής ζήτησης του προϊόντος αυτή δεν συνοδεύεται με αύξηση αλλά με μείωση της τιμής του.
Ο Αν. Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων τόνισε ότι με πρωτοβουλία του Υπουργείου για πρώτη φορά οι παραγωγοί και οι φορείς τους καλέστηκαν και συμμετείχαν ενεργά μαζί με τις υπηρεσίες στον σχεδιασμό των προγραμμάτων της επόμενης περιόδου: «Για πρώτη φορά δεν κάναμε τίποτα ως ΥΠΑΑΤ χωρίς να σας ρωτήσουμε και έτσι μετά από εξαντλητικό διάλογο κάθε μέτρο έχει πλέον την δική σας σφραγίδα» είπε χαρακτηριστικά.
Στο Συνέδριο τονίστηκε ιδιαίτερα η μεγάλη συμμετοχή – μεταξύ αυτών και πολλών νέων – δίνοντας ένα ελπιδοφόρο μήνυμα για την προοπτική του κλάδου της μελισσοκομίας, που για πολλά χρόνια ήταν παραγνωρισμένος αφού δεν είχε δοθεί η πρέπουσα σημασία των επικονιαστών ως αναντικατάστατη «υπηρεσία» στο φυσικό περιβάλλον, σην βιοποικιλότητα και κυρίως στην φυτική παραγωγή.
Στο περιθώριο του συνεδρίου ο Γιάννης Τσιρώνης επισκέφτηκε την παράλληλη έκθεση μελισσοκομικών προϊόντων και μηχανημάτων όπου συνομίλησε με παραγωγούς, πιστοποιητές, επιχειρηματίες του κλάδου αλλά και νέους αγρότες, καλώντας όλους να συμπράξουν στην μεγάλη προσπάθεια ανόρθωσης του κλάδου καταθέτοντας προτάσεις, ιδέες και απόψεις που θα βοηθήσουν περαιτέρω τις υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ να ανταπεξέλθουν στο έργο τους.
Όπως σημειώνει ο κ. Γιαννέλλης «η ναυμαχία της Λήμνου, που έγινε στις 5 Ιανουαρίου 1913, σύμφωνα με το παλαιό ημερολόγιο που ίσχυε τότε ήταν η δεύτερη από τις δύο μεγάλες ναυμαχίες μεταξύ του Ελληνικού Βασιλικού Ναυτικού και του Οθωμανικού Στόλου, κατά τον Α΄ Βαλκανικό Πόλεμο και πραγματοποιήθηκε στην περιοχή της νήσου Λήμνου, εξ ου και η ονομασία της. Η ναυμαχία έληξε με νίκη του ελληνικού στόλου και τον εγκλεισμό του οθωμανικού στόλου εντός των Δαρδανελίων στη δεκαετία που ακολούθησε».
Ο κ. Γιαννέλλης τονίζει πως «έντονη επιθυμία του λαού της Λήμνου είναι η έλευση του ιστορικού θωρηκτού από τη Λήμνο (κατά προτίμηση έξω από τις ακτές του Ρωμαίικου Γιαλού) έστω για λίγες ώρες, κατά την κάθοδό του από τη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να θυμίσει στον λαό της τις ένδοξες σελίδες που έγραψε στις θάλασσες γύρω από τη Λήμνο με ορμητήριο τον Μούδρο και κυβερνήτη τον αείμνηστο ναύαρχο Κουντουριώτη».
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο στόχος του προγράμματος μας «International ICT Competitions for Increasing the Quality of Secondary Education» είναι η καλλιέργεια και η ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού, μέσω της διεξαγωγής μαθητικών διαγωνισμών σε εφαρμογές γραφείου Η/Υ.
Στη συνάντηση αυτή εκτός από το σχολείο μας και το σχολείο της Κροατίας, συμμετείχαν τα εταιρικά σχολεία από την Πολωνία, την Πορτογαλία, την Ισπανία και την Τσεχία.
Η αποστολή του ΓΕΛ Μελίκης αποτελούμενη από το Διευθυντή κ. Κουφόπουλο Στέφανο, τους εκπαιδευτικούς Μαρρά Σωτήριο, Θεοδωρίδου Ελένη, Σιριστατίδου Παρθένα και τέσσερις μαθητές, συμμετείχε στις προγραμματισμένες δράσεις και κατέλαβε την 4η θέση στην συνολική βαθμολογία.
Η υποδοχή που επιφυλάχθηκε στις αποστολές, στο χώρο του σχολείο τη Δευτέρα 23 Οκτωβρίου από τον Διευθυντή και τους εκπαιδευτικούς ήταν θερμότατη και οι καθηγητές και μαθητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στα κυριότερα αξιοθέατα της πόλης του Split και της ευρύτερης περιοχής.
Η πόλη συνδυάζει την εκπληκτική, ρωμαϊκή καλλιτεχνική κληρονομιά της, με μια μοναδική, κοσμοπολίτικη αίσθηση κατά μήκος του παραλιακού μετώπου της. Αποτελεί έναν από τους πιο μαγευτικούς προορισμούς της Μεσογείου, με εκπληκτική φύση, πλούσια ιστορική κληρονομιά, ευρωπαϊκή κουλτούρα και μεσαιωνική αρχοντιά.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσε η ξενάγηση στο ιστορικό κέντρο της πόλης, που βρίσκεται στην κυριολεξία μέσα στα ερείπια του παλατιού του Διοκλητιανού που κατασκευάστηκε στα τέλη του 3ου αιώνα, στο Trogir, ένα πανέμορφο και γραφικό ιστορικό λιμάνι 16 χλμ. από Split, που ιδρύθηκε από Έλληνες αποίκους τον 3ο αιώνα π.Χ. και στο Εθνικό Πάρκο Krka, όπου εκτός από τη φυσική ομορφιά, υπάρχει και η πρώτη Ευρωπαϊκή υδροηλεκτρική εγκατάσταση σε σχέδια του Nikola Tesla.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στόχος του προγράμματος είναι η ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών διαφορετικής καταγωγής και κουλτούρας, η γνωριμία με την χώρα υποδοχής και τα Ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα, η εφαρμογή καλών πρακτικών στην διδασκαλία, η εξοικείωση και η επικοινωνία μαθητών και εκπαιδευτικών με την αγγλική γλώσσα και κυρίως η κατάρριψη στερεοτύπων που σχετίζονται με την καταγωγή, τη θρησκεία, το έθνος, τη γλώσσα, η ανάπτυξη αλληλεγγύης ανάμεσα στους λαούς και η διαμόρφωση μιας κοινής Ευρωπαϊκής προοπτικής και συνείδησης, που θα δίνει τη δυνατότητα στου λαούς της Ευρώπης να προσδιορίσουν το δικό τους σημείο αναφοράς σε μια Ευρώπη ενωμένη, στην βάση της αμοιβαιότητας, της αλληλεγγύης και της αλληλοκατανόησης.
Η επόμενη αποστολή του ΓΕΛ Μελίκης θα είναι τον προσεχή Μάρτιο, στην Πολωνία, για την ολοκλήρωση το Ευρωπαϊκού σχεδίου που υλοποιείται και την εμπέδωση των στενών δεσμών φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των σχολείων.

Their stuffing is mainly with sour myzithra cheese, but for the time of Lent it is stuffed with nuts, coarsely cut walnuts, almonds, cinnamon.
In both cases, they are pouring the pies with their own golden honey filled with herb aromas
In Zaros I tasted the best made in the minute by Maria, one of the best weavers of Crete. Her hands create “poems” on the loom. She also gave me a Cretan towel that they put in weddings under the dish, like todays “sous plat”
For the sheet
For the filling
For the filling of fasting Cretan pie – Sarikopita
For the finishing
Open a thin sheet and cut strips with a width of approximately one palm and a length of about 30 cm or a little more.
Η χρήση των αιθέριων ελαίων στο σώμα σαν πρώτες αποστάξεις αναφέρονται από την Ινδία και την Περσία γύρω στο 3000 π.Χ. Στην αρχαία Κίνα, η χρήση των αιθέριων ελαίων συνόδευε τις πρακτικές βελονισμού, ενώ στην αρχαία Αίγυπτο χρησιμοποιούνταν για το βαλσάμωμα των νεκρών και για καλλωπιστικούς λόγους.
Στην αρχαία Ελλάδα, ο Ιπποκράτης ανήγαγε σε φάρμακο για θεραπεία με αντιβιοτικές και άλλες ιδιότητες το έλαιο φυτών και βοτάνων, χρησιμοποιώντας τα στα λουτρά, στην μάλαξη, ακόμα και σε θυμιάματα για την αντιμετώπιση της πανούκλας που έπληξε την
Αθήνα. Με την ήττα της Ελλάδας από την Ρώμη και τους κατακτητικούς πολέμους, η γνώση πέρασε στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες και την Αμερική.
Κατά την Μινωική εποχή τουλάχιστον υπήρχε η γνώση της παρασκευής αρωματισμένων λαδιών, ακόμα και με αιθέρια έλαια, όπως κάρδαμο, κρόκος, φλισκούνι, σχίνος, κορίανδρο, κύμινο, μάραθο, σησάμι, σέλινο.
Απλά χρειάζεται η προσθήκη κάποιου φυτού μέσα σε λάδι και μέσα σε χρονικό διάστημα 15 ημερών έως 2 μηνών γίνεται η εξαγωγή αλλά και η φύλαξη των αιθέριων ελαίων του φυτού αυτού από το φυτό στο λάδι.
Πολλά φυτο-λάδια χρησιμοποιούνται στη θεραπευτική με βότανα.
Τρόπος παρασκευής:
Βάζεις το βότανο καλά τεμαχισμένο ( όχι λιωμένο για να μην χάσει τους χυμούς του) σε ένα δοχείο και καλύπτεις με λάδι να περισσεύει 3 εκ .
Το αφήνεις 15 μέρες έως και 2 μήνες σε σκοτεινό ντουλάπι και είναι έτοιμο για κάθε χρήση, από να αρωματίσεις το φαγητό, τη σαλάτα ακόμα και το δωμάτιο βάζοντάς το σε καντήλι και το καλύτερο ένα μασάζ σε σημεία του σώματος με μυϊκούς πόνους ή με μια επάλειψη και θα δεις την διαφορά.
Το λάδι με θυμάρι είναι πρώτης τάξης φάρμακο για το λαιμό και το βήχα, το πίνεις με το κουταλάκι ή κάνεις επάλειψη ακόμα και αναπνοές με ατμό.
Το λάδι με άνθη από βάλσαμο χρησιμοποιείται για εντριβές σε ρευματισμούς, μυαλγίες, νευρόπονους κλπ.
Μπορείτε να απολαύστε ένα Μυοχαλαρωτικό Μασάζ απαλό, ποιοτικό με ιδιαίτερα αρώματα που θα σας κάνουν να νιώθετε υπέροχα σε κάποιο εξειδικευμένο κέντρο μασάζ, ακόμα ρωτήστε τον φυσιοθεραπευτή σας που ξέρει καλύτερα πως τα οργανικά έλαια μόνο κάνουν για ηρεμία, ενέργεια, χαλάρωση και σε κάθε περίπτωση γνωρίζει ποιο έλαιο ταιριάζει.
Ανεβάστε την διάθεση σας, ξυπνήστε τις αισθήσεις σας με σπάνια, αρώματα, βότανα, θυμιάματα, έλαια από αμυγδαλέλαιο, κανέλα, σανδαλόξυλο, λεβάντα, λεμόνι, περγαμόντο, πορτοκάλι.Υπάρχουν αποστάγματα και αιθέρια έλαια εξαιρετικής ποιότητας στα καλά φαρμακεία, σε αυτή την περίπτωση ρωτήστε τον φαρμακοποιό σας και καλή σας απόλαυση.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Δικτύου των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή (ΕΚΚ) που διενεργήθηκε σε έξι ευρωπαϊκές χώρες, διαπιστώθηκε ότι οι καταναλωτές σε Σουηδία, Νορβηγία, Φινλανδία, Ολλανδία, Βέλγιο και Αυστρία -οι οποίες ανέφεραν το μεγαλύτερο αριθμό προβλημάτων με παγίδες συνδρομής εντός του δικτύου ΕΚΚ- έχουν περιορισμένη γνώση των δικαιωμάτων τους όταν πρέπει να αντιμετωπίζουν την αγορά ανεπιθύμητων προϊόντων ή συμβάσεων παγίδων.
Το αποτέλεσμα ήταν, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, ότι οι καταναλωτές, τα τελευταία τρία χρόνια επιβαρύνθηκαν, κατά μέσο όρο, με 116 ευρώ ετησίως, επειδή δεν άσκησαν τα δικαιώματά τους. Μάλιστα, περισσότερα χρήματα δαπάνησαν λόγω παραπλανητικής εγγραφής σε συνδρομητική υπηρεσία, οι άνδρες καταναλωτές απ’ ό,τι οι γυναίκες
Σχετικά με το θέμα, η αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας Αθηνά Κοντογιάννη δηλώνει: «Οι διαδικτυακές παγίδες εγγραφής σε συνδρομητικές υπηρεσίες εξελίσσονται, τα τελευταία τρία χρόνια, σε ένα από τα προβλήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι καταναλωτές, λόγω και της οικονομικής κρίσης, είναι πιο ευάλωτοι σε στοχευμένες προσφορές, δωροκουπόνια και δωρεάν παροχές, με βάση το καταναλωτικό προφίλ που διαμορφώνεται από τις ιστοσελίδες που επισκέπτονται στο Διαδίκτυο και από τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Μόνο 1 στους 5 Ευρωπαίους καταναλωτές που συναλλάσσονται με ηλεκτρονικά καταστήματα διαβάζει τους όρους των ιστοσελίδων πριν προχωρήσει σε συναλλαγή. Η προσπάθεια εντοπισμού μιας διαδικτυακής παγίδας από τους καταναλωτές, καθώς και η γνώση των δικαιωμάτων τους σε περίπτωση παραπλανητικών ή επιθετικών εμπορικών πρακτικών αποτελεί το κλειδί για την αποφυγή ανεπιθύμητων χρεώσεων από συναλλαγές που δεν έγιναν με τη βούλησή τους. Με ένα κατατοπιστικό βίντεο και 8 συμβουλές σχετικά με την αντιμετώπιση των on-line παγίδων το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας στοχεύει στο να δώσει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να αποφεύγουν, όσο αυτό είναι δυνατό, προσφορές-παγίδες και παραπλανητικές πρακτικές με συνδρομητικές υπηρεσίες».
Είναι σημαντικό οι καταναλωτές να υιοθετήσουν πιο κριτική προσέγγιση σε δελεαστικές προσφορές ή δωρεάν δοκιμές προϊόντων ή υπηρεσιών, ώστε να μην καταλήγουν να πληρώνουν για ανεπιθύμητα αγαθά ή να εγγράφονται συνδρομητές σε υπηρεσίες που δεν ζήτησαν.
Λόγω λοιπόν της αύξησης των σχετικών αναφορών, το Δίκτυο των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή ενημερώνει για να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές και να τους επιστήσει την προσοχή σχετικά με τις παγίδες εγγραφής σε συνδρομητικές υπηρεσίες.
Τι είναι οι παγίδες με την εγγραφή σε συνδρομητικές υπηρεσίες;
Επιθετικές πρακτικές πωλήσεων που προσφέρουν δωρεάν δοκιμή προϊόντων ή μεγάλες προσφορές εμφανίζονται όλο και περισσότερο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) και στις ιστοσελίδες, πολλές φορές με τη μορφή των αναδυόμενων διαφημίσεων(pop-up windows). Αυτές οι διαφημίσεις αιφνιδιάζουν τους καταναλωτές και τους παρασύρουν, σε κάποιες περιπτώσεις, στο να πραγματοποιούν αγορές προϊόντων ή υπηρεσιών χωρίς τη βούλησή τους.
Ποιοι είναι οι πιο συχνοί τρόποι παραπλάνησης
– Η δωρεάν συμμετοχή σε κάποιο διαγωνισμό με σημαντικής αξίας έπαθλο (π.χ. ακριβό κινητό τηλέφωνο, tablet, κουπόνι αγορών σε σούπερ μάρκετ) ή ένα διαδικτυακό τεστ νοημοσύνης ή η δωρεάν δοκιμή ενός διαδικτυακού παιχνιδιού ή η υποβολή αίτησης για δωρεάν δείγματα καλλυντικών μπορεί, τελικά, να κοστίσουν ακριβά στον καταναλωτή, αν υποκρύπτουν εγγραφή σε συνδρομητική υπηρεσία. Συνήθως, ζητείται από τον καταναλωτή να δώσει τα στοιχεία της κάρτας του ή /και τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου, προκειμένου να επωφεληθεί από την προσφορά ή να ολοκληρωθεί η συμμετοχή του στο διαγωνισμό ή για να λάβει το αποτέλεσμα του τεστ. Τα στοιχεία αυτά χρησιμοποιούνται είτε για την αποστολή χρεώσιμων μηνυμάτων πολυμεσικών υπηρεσιών, π.χ. 5ψήφια, στο κινητό του καταναλωτή είτε οδηγούν σε χρέωση μηνιαίας συνδρομής ή εφάπαξ πληρωμής στην κάρτα του.
– Άλλοτε πάλι η δωρεάν εγγραφή του καταναλωτή, π.χ. σε διαδικτυακό παιχνίδι, σε ηλεκτρονική πλατφόρμα υπηρεσιών αναψυχής ή σε υπηρεσία antivirus, συνοδεύεται από ψιλά γράμματα, μέσω, μάλιστα, παραπομπής σε άλλη σελίδα, ότι, με τη λήξη δοκιμαστικής περιόδου, π.χ. ενός μήνα, αν δεν προβεί σε διαγραφή από την έως τότε δωρεάν υπηρεσία, τότε η εγγραφή του μετατρέπεται αυτομάτως σε χρεώσιμη συνδρομητική υπηρεσία, π.χ. δύο ετών.
– Βασικοί τομείς που εμφανίζονται οι παγίδες αυτές είναι η αγορά καλλυντικών και συμπληρωμάτων διατροφής ή σκευασμάτων υγείας, τα προϊόντα τεχνολογίας και οι υπηρεσίες γνωριμιών.
Το κοινό χαρακτηριστικό σε όλες αυτές τις περιπτώσεις είναι ότι ο καταναλωτής παγιδεύεται, μέσω διαδικτύου ή τηλεφωνικά, σε επαναλαμβανόμενες μηνιαίες πληρωμές συνδρομής, συνήθως για όχι υψηλά ποσά, με δέλεαρ κάποια δωρεάν ή χαμηλού κόστους αρχική παροχή. Δηλαδή η παροχή αυτή λειτουργεί ως «δόλωμα».
Η γνώση και η διεκδίκηση είναι η λύση
Η εγγραφή ενός καταναλωτή ως συνδρομητή και, άρα, η συμβατική του δέσμευση χωρίς τη ρητή συναίνεσή του και χωρίς να έχει ενημερωθεί για τις υποχρεώσεις που αναλαμβάνει, μέσα από μια προωθητική ενέργεια και, γενικότερα, μέσα από μια εμπορική πρακτική, αποτελούν αθέμιτες και παραπλανητικές πρακτικές και η δέσμευση στην οποία οδηγεί δεν είναι ισχυρή.
Αποτελεί υποχρέωση του προμηθευτή να αποδείξει ότι ο καταναλωτής έδωσε τη συγκατάθεσή του για μια αγορά και είναι σημαντικό οι καταναλωτές να καταγγέλλουν άμεσα αυτού του είδους τις εμπορικές πρακτικές και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.
Οκτώ συμβουλές για να αποφύγουμε τις online παγίδες συνδρομής
Τι κάνουμε όταν εγγραφούμε συνδρομητές χωρίς τη βούλησή μας
– Προβαίνουμε άμεσα σε διαγραφή από τη συνδρομητική υπηρεσία, ιδίως όταν πρόκειται για επαναλαμβανόμενες χρεώσεις, κρατώντας το σχετικό αποδεικτικό. Αν απαιτείται, ασκούμε εγγράφως το δικαίωμα της 14ήμερης αζήμιας αναιτιολόγητης υπαναχώρησης, κρατώντας το σχετικό αποδεικτικό.
– Υποβάλλουμε στην τράπεζά μας αίτημα αμφισβήτησης συναλλαγής, εφόσον το ηλεκτρονικό κατάστημα χρέωσε την κάρτα μας, χωρίς τη συγκατάθεσή μας, ζητώντας επιστροφή των χρημάτων μας.
– Δεν είμαστε υποχρεωμένοι να πληρώσουμε για προϊόν που δεν έχουμε παραγγείλει ή να καταβάλουμε τυχόν έξοδα επιστροφής του.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γιάννης Καφάτος