Αρχική Blog Σελίδα 15019

Γιώργος Ουρσουζίδης: Ημερίδα: «Πρόγραμμα μέτρων οδικής ασφάλειας της Ρόδου»

Είναι κυριολεκτικά μεγάλη  τιμή, αλλά και χαρά,  που βρίσκομαι σήμερα εδώ στη Ρόδο, εκπροσωπώντας την επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής με την ιδιότητα του προέδρου.

Σημαίνει, πως η προηγούμενη παρουσία μου εδώ τον Μάρτη – στην ημερίδα της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου – αποτέλεσε την αφετηρία για συνεργασία, όπως είχαμε συμφωνήσει

Ουσιώδεις συνιστώσες της πολιτικής πράξης είναι ο σχεδιασμός,  η ιεράρχηση προτεραιοτήτων  και  η συνέπεια.

         Η Οδική Ασφάλεια είναι ένα ζήτημα που αφορά όλους μας.

   Κάποιοι συνάνθρωποί μας αυτήν τη στιγμή, μπορεί να χάσουν τη ζωή τους ή να τραυματιστούν και να περάσουν το υπόλοιπο της ζωή τους σε αναπηρικό καροτσάκι ή να πάθουν ατύχημα με υλικές μόνο ζημίες.

         Κάποιοι θεωρούν ότι το ζήτημα δεν τους αφορά, εφόσον πιστεύουν ότι δεν πρόκειται να τους συμβεί κάτι κακό, διότι προσέχουν, δεν πίνουν, δεν αναπτύσσουν υπερβολική ταχύτητα, δεν μιλούν στο κινητό τους τηλέφωνο κατά την οδήγηση.

        Κάνουν λάθος – το πρόσφατο τραγικό περιστατικό του Αυγούστου στο Πολυτεχνείο της Κρήτης είναι χαρακτηριστικό, ή η τραγική περίπτωση του γιού της κ. Καρύδη και των φίλων του, που έχασαν τη ζωή τους στο πεζοδρόμιο. – Αυτό νομίζω είναι ξεκάθαρο σε όσους ασχολούνται με το πρόβλημα.

      Το Ζητούμενο είναι:  Πως Θα ευαισθητοποιηθεί η κοινωνία μας, ώστε να μην είναι τόσο Απαθής και Αδιάφορη.

      Ιεραρχήσαμε  από  κοινού  και  θέσαμε προτεραιότητες:

Ι.  Διαπαιδαγώγηση Κυκλοφοριακής αγωγής

          Από φέτος  εισάγεται επιτέλους το μάθημα της Κυκλοφοριακής Αγωγής  σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου στα πλαίσια  της Ευέλικτης  Ζώνης – ξεκινά από το  Γ’ Τρίμηνο στην Α’,Β’,Γ,Δ’ τάξη  και στις δύο τελευταίες διαχέεται  η ύλη σε συναφή αντικείμενα.

          Παράλληλα ξεκινά  η Εκπαίδευση των Εκπαιδευτών, στο Ηράκλειο το ΤΕΙ της Κρήτης σε συνεργασία με το Δήμο, ξεκινούν την εκπαίδευση των Δασκάλων του Ηρακλείου, όπως μου διεμήνυσε ο κ. Χλιουτάκης – καθ. του ΤΕΙ Κρήτης.

      Η αρχή έγινε, από εμάς εξαρτάται η μέριμνα για επέκταση της δράσης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

ΙΙ.  Αστυνόμευση

         Συνομολογήσαμε ότι η παραβατικότητα θα περιοριστεί,  μόνον όταν οι πολίτες  συνειδητοποιήσουν, ότι στις περισσότερες περιπτώσεις θα εντοπίζεται και ότι θα υπάρχουν συνέπειες και κυρώσεις.

        Ήδη από το 2015 το πρόγραμμα της ΕΛΛΑΣ για αναδιοργάνωση (συγχώνευση / κατάργηση Αστυνομικών Σταθμών και Γραφείων απέδωσε καρπούς), 5.275 αστυνομικοί που ασχολούντο με γραφειοκρατικά καθήκοντα, μετακινήθηκαν εκεί που  πραγματικά υπάρχει μεγάλη ανάγκη – στους δρόμους – ώστε να τονωθεί  το αίσθημα ασφάλειας  των πολιτών και  της πειθαρχίας των οδηγών.

Γιώργος Ουρσουζίδης Ρόδος        Ο γ.γ. του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη κ. Αναγνωστάκης, με την ευκαιρία της εδώ παρουσίας μου, στέλνει τον χαιρετισμό του και την ικανοποίησή του για την σημερινή εκδήλωση, γνωρίζοντας δε, σε βάθος το ζήτημα, δηλώνει αλληλέγγυος στον αγώνα σας.

        Θυμάστε ίσως, τις αντιδράσεις των φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην προσπάθεια αυτή,  εμείς όμως ως Επιτροπή, στηρίξαμε και στηρίζουμε τέτοιες προσπάθειες της ΕΛΛΑΣ και νομίζω πως κάνουμε το σωστό – αγνοήσαμε τις πελατειακές σχέσεις –  η σημαντική βελτίωση φέτος των δεικτών Οδικής Ασφάλειας,  ίσως να  οφείλεται  καί  σε αυτό.

          Το  11μηνο του 2017  έκλεισε με  88 λιγότερους νεκρούς, 132 λιγότερους βαριά τραυματίες και ανάπηρους και 744 λιγότερους ελαφρά τραυματίες – σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016.

          Το 2016 πραγματοποιήθηκαν 1.961.080  έλεγχοι αλκοόλ σε οδηγούς έναντι 1.884.954 ελέγχων το 2015, (αύξηση 4%) και βεβαιώθηκαν 56.426 παραβάσεις.

          Το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ανταποκρινόμενο στις ανάγκες της κοινωνίας,  ενισχύει το  ανθρώπινο  δυναμικό  της αστυνομίας, με την επαναφορά αποσπασμένων σε πολιτικά πρόσωπα ή σε ιδιώτες «στόχους».

 ΙΙΙ.   Βελτιώσεις υποδομών – Μέτρα στο οδικό περιβάλλον

          Ολοκληρώθηκαν επιτέλους τα μεγάλα οδικά έργα του εθνικού δικτύου:  ΠΑΘΕ Τέμπη, όλοι θυμόμαστε το τραγικό δυστύχημα των 21 εφήβων μαθητών από τα Δ.Δ. του Δ. Βέροιας, Μακροχωρίου, Διαβατού, Κουλούρας και Νέας Νικομήδειας, – ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ  και  ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΠΑΤΡΩΝ. Αφορούν σε υποδομές που μεταφέρουν τον κυκλοφοριακό φόρτο στην ασφαλέστερη κατηγορία – που είναι οι αυτοκινητόδρομοι  με μεγάλη διαφορά.

          Νομοθετήθηκε επιτέλους η απαγόρευση της χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου στα   Φορτηγά Οχήματα – αιτία πρόκλησης σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων – που για λόγους αποφυγής του κόστους των διοδίων, επέλεγαν το δευτερεύον οδικό δίκτυο αδιαφορώντας για τις επαχθείς συνέπειες. Ζήτημα που ετέθη στην επιτροπή μας από πολλούς εισηγητές.

          Μπήκε επιτέλους σε φάση ολοκλήρωσης το Μετρό της Θεσσαλονίκης – θυμίζω ότι μόνο τη βασική γραμμή – Χρυσή Πύλη (Βαρδάρης) μέχρι την Κασσανδρεωτική Πύλη (Σιντριβάνι), θα τη χρησιμοποιούν καθημερινά 275.000 επιβάτες – χώρια τις επεκτάσεις προς Μίκρα και Δυτικές Συνοικίες.

         Μόνο στη βασική γραμμή συνολικού μήκους  9,6 km με τους 13 σταθμούς, αν κάνουμε τον υπολογισμό, θα διανύονται λιγότερα, τουλάχιστον 1.375.000 km κάθε μέρα.

          Ενώ, καθημερινά με το ολοκληρωμένο σύστημα του Μετρό αναμένεται να μετακινούνται περισσότεροι από 600.000 επιβάτες.

         Αντιλαμβάνεστε σε πόσο λιγότερα ατυχήματα μπορούμε να προσδοκούμε – πέρα από την περιβαλλοντική ανακούφιση.

        Αξίζει να αναφερθεί, ότι από το 2000 μέχρι το 2015, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. και της ΕΛ.ΣΤΑΤ., είχαμε σε  245.404  τροχαία συμβάντα,  22.397  νεκρούς,    32.555  βαριά τραυματίες και ανάπηρους   και  277.967 ελαφρά τραυματίες.

        Με βάση τα παραπάνω πραγματικά στοιχεία, τα τελευταία 16 χρόνια  η χώρα μας δαπάνησε  για τη θεραπεία των τροχαίων, πάνω από  81.181.704.000 €,   περί τα 5 με 6 δις ανά έτος ή περί το 3,5% του Α.Ε.Π. – όσο δηλαδή δεσμευτήκαμε, για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους στους δανειστές, για τα επόμενα έτη μέχρι το 2021 !

Η πραγματικότητα στη Ρόδο

         Το οδικό δίκτυο του νησιού αποτελείται, από 64 km Εθνικό και 519 km Επαρχιακό δίκτυο, σε γενικές γραμμές υπάρχει η εικόνα της Ελληνικής πραγματικότητας, χρήζει συντήρησης και σε ορισμένα σημεία πιο σοβαρών παρεμβάσεων.

         Αν λάβει κανείς υπόψη, τον τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο που δέχεται το νησί από τον Μάιο μέχρι τον Σεπτέμβριο – όπως και σε πολλά νησιά – αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι πρέπει να δοθούν άμεσα λύσεις και να ιεραρχηθούν προτεραιότητες.

         Η πρόσβαση στην πόλη από το αεροδρόμιο κρίνεται απολύτως ανεπαρκής και χρήζει άμεσων παρεμβάσεων.

         Η νέα χάραξη, η «μεσογειακή» ονομαζόμενη, αποτελεί αναγκαιότητα και τίθεται ως άμεση προτεραιότητα.

        Σύμφωνα με την κατάταξη περιφερειακών ενοτήτων,  ανάλογα με το βαθμό επικινδυνότητάς τους, τα Δωδεκάνησα ανήκουν την τελευταία πενταετία στη ζώνη υψηλής επικινδυνότητας: Τo  2012  βρίσκονται στην   5η θέση, το  2013 στην 13η θέση, τo  2014 στην   2η θέση, τo  2015 στην   1η θέση,  και τo  2016 στην    6η θέση,  (Πολυτεχνείο Κρήτης).

        Έχει επισημανθεί πολλές φορές μας, πως η οδική ασφάλεια στην Ελλάδα δεν αποτελεί προτεραιότητα από την εκάστοτε διοίκηση, παρότι το δημοσιονομικό αλλά και το δημογραφικό πρόβλημα που υφίσταται η χώρα μας εξ αιτίας των τροχαίων ατυχημάτων, είναι τεράστιο.

         Τα τροχαία αποτελούν μάστιγα για τη χώρα μας. Την ανείπωτη οδύνη, τις αγιάτρευτες πληγές, τις βιώνουν οι οικογένειες των θυμάτων, ωστόσο και η υπόλοιπη κοινωνία – όσο και αν αδιαφορεί λόγω άγνοιας –  πληρώνει ακριβό τίμημα.

         Συνεπώς τα τροχαία μας αφορούν όλους – όπου και να συμβαίνουν  –  αφενός γιατί όλοι είμαστε υποψήφια θύματα, αλλά και γιατί, όλοι καταβάλουμε υψηλό τίμημα στο κόστος θεραπείας τους, στερώντας πολύτιμους πόρους από σχολειά, νοσοκομεία, αδύναμες κοινωνικές ομάδες  και  υποδομές.

Σας ευχαριστώ.

 Ουρσουζίδης Ν. Γιώργος           

 Βουλευτής Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ             

ΗΜΑΘΙΑ ΕΠΙΜΕΛΕΙΝ – ΤΑΣΟΣ ΓΙΑΓΚΟΓΛΟΥ: Μήνυμα Τάσου Γιάγκογλου

Αισθάνομαι απολύτως δικαιωμένος για τον καλό και αξιοπρεπή αγώνα που κάναμε με την ομάδα του “Ημαθία Επιμελείν” για την επόμενη μέρα στο Επιμελητήριο Ημαθίας.

Δυστυχώς το τελικό αποτέλεσμα δεν εξέφρασε μόνον την επιθυμία του επιχειρηματικού κόσμου, μα και πολλών εξωθεσμικών δυνάμεων που παρείσφρησαν στη διαδικασία και με πρακτικές που δεν συνηθίζονται στις δικές μας εκλογές αλλοίωσαν βιαίως το εκλογικό σώμα. Ελπίζω και εύχομαι οι δυνάμεις αυτές να αποσυρθούν στην άκρη της σκηνής και να αφήσουν το Επιμελητήριο να λειτουργήσει.

Εγώ και η ομάδα μου θα στηρίξουμε κριτικά και εποικοδομητικά τον θεσμό και το κύρος του Επιμελητηρίου, ώστε να αποδειχθεί ανώτερος των εξωγενών παρεμβολών.

 

Τάσος Γιάγκογλου

Φύλακες και καθαρίστριες με 18μηνες συμβάσεις, για υπουργεία, φορείς του Δημοσίου και ανεξάρτητες αρχές

Τη δυνατότητα πρόσληψης προσωπικού με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας έως 18 μηνών, για την κάλυψη των αναγκών σε καθαριότητα και φύλαξη, δίνει σε υπουργεία, εποπτευόμενους φορείς και ανεξάρτητες αρχές, τροπολογία του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης για τον HELLAS SAT.

Για τις προσλήψεις δεν απαιτείται εγκριτική απόφαση της Τριμελούς Επιτροπής της Π.Υ.Σ. 33/2006, αλλά προκήρυξη από τον οικείο φορέα που εγκρίνεται από το ΑΣΕΠ.

Επίσης, εφόσον συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι δημοσίου συμφέροντος, όπως προάσπιση της δημόσιας υγείας, της υγιεινής και της ασφάλειας στο χώρο εργασίας και η διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς, οι ανωτέρω φορείς μπορούν να απασχολούν με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του οικείου υπουργού ή του οργάνου διοίκησης, το προσωπικό που υπηρετούσε στους τομείς της καθαριότητας και φύλαξης κατά την 30-6-2017 έως την έκδοση των οικείων προσωρινών πινάκων κατάταξης, και σε κάθε περίπτωση όχι πέραν τις 15 Μαΐου 2018, σε περίπτωση που εκδώσουν προκήρυξη για την πρόσληψη προσωπικού μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2018.

Ορίζεται επίσης, ότι οι προαναφερόμενοι φορείς, οι οποίοι για εξαιρετικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος απασχόλησαν από την 30-6-2017 και μέχρι την έναρξη ισχύος των προτεινόμενων ρυθμίσεων, προσωπικό καθαριότητας και φύλαξης, προκειμένου να καλύψουν επείγουσες ανάγκες, καταβάλλουν στους απασχοληθέντες, αποζημίωση ανά ώρα απασχόλησης, με βάση το ωρομίσθιο που προκύπτει σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4354/2015 για την αμοιβή του προσωπικού που απασχολείται στον δημόσιο τομέα με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.

Πηγές του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης αναφέρουν ότι με αυτήν την τροπολογία επιλύθηκε το ζήτημα της μη καταβολής δεδουλευμένων στο προσωπικό καθαριότητας και φύλαξης, που υπηρετούσε βάσει συμβάσεων που είχαν παραταθεί, σε υπουργεία, εποπτευόμενους φορείς και ανεξάρτητες αρχές.

Προσθέτουν παράλληλα, ότι με τη νομοθετική ρύθμιση δίνεται η δυνατότητα στους φορείς που εκδίδουν μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2018, προκήρυξη για πρόσληψη προσωπικού, να μπορούν να απασχολούν το προσωπικό που υπηρετούσε στους τομείς της καθαριότητας και φύλαξης κατά την 30.6.2017, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας έως δεκαοκτώ μηνών (αντί οκτώ), απαλλάσσοντας τους φορείς και το ΑΣΕΠ από ένα επαναλαμβανόμενο γραφειοκρατικό και δημοσιονομικό κόστος.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, μέχρι την έκδοση των προσωρινών πινάκων και σε κάθε περίπτωση το αργότερο μέχρι τις 15.5.2018, προβλέπεται ως έκτακτο μέτρο η απασχόληση του προσωπικού που υπηρετούσε στους ανωτέρω φορείς στις 30.6.2017, εφόσον συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι δημοσίου συμφέροντος, όπως η προστασία της υγιεινής και ασφάλειας στο χώρο εργασίας, αλλά και η διαφύλαξη της πολιτιστικής κληρονομιάς.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Εκτεταμένο λαθρεμπόριο έφεραν στο φώς οι έλεγχοι στα τελωνεία, το δίμηνο Σεπτεμβρίου – Νοεμβρίου

Εκτεταμένο λαθρεμπόριο ποτών και τσιγάρων, αλλά και μεγάλες ποσότητες παραποιημένων προιόντων μαζί με παράνομη διακίνηση ρευστών έφεραν στο φως οι έλεγχοι της ανεξάρτητης αρχής δημοσίων δσόδων το δίμηνο Σεπτεμβρίου – Νοεμβρίου. Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΑΑΔΕ «στο πλαίσιο της υλοποίησης του στρατηγικού σχεδιασμού για την καταπολέμηση  του λαθρεμπορίου, η γενική διεύθυνση Τελωνείων και Ε.Φ.Κ. της ΑΑΔΕ, συνεχίζει τους εκτεταμένους και στοχευμένους ελέγχους στην αγορά».

Τα αποτελέσματα των ελέγχων αυτών, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, είναι τα ακόλουθα:

ΑΔΗΛΩΤΑ ΡΕΥΣΤΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ

Σε ελέγχους που διενεργήθηκαν από το τελωνείο του αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» και από άλλα τελωνεία της χώρας και με τη βοήθεια σκύλου ανιχνευτή ρευστών διαθεσίμων, δεσμεύθηκαν συνολικά 131.900 ευρώ, 174.500 USD, 61.500 δολάρια Αυστραλίας, 4.100 τουρκικές λίρες, 17 επιταγές αξίας 395.006 δολαρίων Αμερικής καθώς και 33 χρυσά νομίσματα συνολικού βάρους 237 γραμμαρίων (με επιβολή προστίμου ύψους 3.440,64  ευρώ).

ΑΠΟΜΙΜΗΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ- ΠΑΡΑΠΟΙΗΜΕΝΑ

Σε έλεγχο του τελωνείου Σερρών στον Ο.Α. Προμαχώνα-Σερρών, κατασχέθηκαν 4.200 συσκευασίες (σακουλάκια από αλουμινόφυλλο) στιγμιαίου καφέ, ποσότητας 550 γρ. έκαστο, συνολικής ποσότητας 2.310 κιλών και 908 χάρτινες συσκευασίες καθώς και οχήματος που χρησιμοποιείτο ως μέσο μεταφοράς τους. Τα  εμπορεύματα αυτά αποτέλεσαν αντικείμενα προσωρινής δέσμευσης, καθώς στα πλαίσια ελέγχου δημιουργήθηκαν βάσιμες υπόνοιες ως προς τη μη γνησιότητα τους, καθώς τα εν λόγω εμπορεύματα ήταν επιμελώς κρυμμένα (οι μεν συσκευασίες καφέ εντός χαρτοκιβωτίων χωρίς εξωτερικές ενδείξεις, οι δε χάρτινες συσκευασίες αμπαλαρισμένες ώστε να μην είναι δυνατή η εκ πρώτης όψεως διαπίστωση του περιεχομένου τους) ενώ και το αλουμινόφυλλο των συσκευασιών του καφέ  είχε περίεργες γυαλάδες.

Με την έκθεση εμπειρογνώμονα, διαπιστώθηκε ότι τα παραληφθέντα δείγματα δεν αποτελούσαν γνήσια προϊόντα.

Επίσης, στο  πλαίσιο  διενέργειας  εντατικών  ελέγχων και σε άλλα τελωνεία της χώρας, εντοπίστηκαν και δεσμεύτηκαν:

8.136 ζευγάρια αθλητικών υποδημάτων, προϊόντων απομίμησης.

960 τεμάχια προϊόντων (ρολόγια, τσάντες, πορτοφόλια)

640 πασμίνες.

1.250 τεμάχια αρωμάτων επώνυμων εταιρειών

112 τεμάχια διαφόρων εμπορευμάτων ένδυσης.

3.303 τεμάχια προϊόντων (τσάντες, πασμίνες, πορτοφόλια, ρολόγια, γυαλιά ηλίου, νεσεσέρ).

ΑΛΚΟΟΛΟΥΧΑ

Ύστερα από έλεγχο από το Β΄ τελωνείο εξαγωγών-εισαγωγών Πειραιά, διαπιστώθηκε η άσκηση δραστηριότητας χωρίς την έναρξη επαγγέλματος στην αρμόδια Δ.Ο.Υ από επαγγελματική εγκατάσταση σε περιοχή της Αθήνας, ενώ οι ποσότητες των αλκοολούχων ποτών που διατέθηκαν στην κατανάλωση και οι αναλογούσες δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις υπολογίζονται ως ακολούθως:

A/A        ΕΙΔΟΣ             ΠΟΣΟΤΗΤΑ

                                     σε λίτρα               Αξία σε Euro

01           ΟΥΖΟ                678,70                4.294,13

02           ΤΣΙΚΟΥΔΙΑ        4.773,40            31.107,64

03           ΤΣΙΠΟΥΡΟ         1.519,90              9.977,95

04           ΚΡΑΣΙ                3.709,00              957,79

05           ΒΟΤΚΑ                  53,50                779,47

06           ΟΥΪΣΚΥ                 21,00                308,83

07           ΑΛΚΟΟΛ.ΠΟΤΑ      612,06             6.981,86

Σ Υ Ν Ο Λ Ο                     11.367,56            54.407,67 ευρώ

Το τελωνείο Σερρών εντόπισε και κατέσχεσε 1.608 φιάλες οινοπνευματωδών ποτών, ποσότητας 1.136,40 λίτρων, καθώς και 174 τεμάχια αυτοκόλλητων ετικετών που προορίζονταν για επικόλληση σε φιάλες και σήμανση τους, οι οποίες φέρουν ενδείξεις με εμπορικές ονομασίες στην ελληνική γλώσσα και αφορούν ελληνικές εταιρίες διάθεσης αλκοολούχων ποτών. Παράλληλα, έγινε κατάσχεση και οχήματος ως μέσο μεταφοράς λαθρεμπορευμάτων.

Το τελωνείο Καλαμάτας, έπειτα από έλεγχο που διενήργησε, εντόπισε περίπτωση κατοχής, διάθεσης και πώλησης 14.223,48 λίτρων άνυδρου τσίπουρου καθώς και εμφιάλωσης τσίπουρου χωρίς την ύπαρξη νόμιμης άδειας ποτοποιού. Το ύψος των δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων ανέρχεται στο ποσό των 248.823,80 ευρώ.

ΤΣΙΓΑΡΑ-ΚΑΠΝΟΣ

Ύστερα από φυσικό έλεγχο από το Α΄ τελωνείο εισαγωγών-εξαγωγών Θεσσαλονίκης, διαπιστώθηκε ύπαρξη καπνού για χρήση ναργιλέ με προκάλυμμα χυμούς. Κατασχέθηκαν ως μέσο λαθρεμπορίας 1.600 χαρτοκιβώτια, που περιέχουν 6 συσκευασίες του ενός κιλού με καπνό για χρήση ναργιλέ σε διάφορα αρώματα και 400 χαρτοκιβώτια με χυμούς ως μέσο προκάλυψης-τάπα καθώς και εμπορευματοκιβώτιο ως μέσο μέσω μεταφοράς των λαθρεμπορευμάτων. Οι αναλογούντες δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις ανέρχονται στο ποσό των 2.014.264,13 ευρώ.

Το Γ΄ τελωνείο εισαγωγής Πειραιά, έπειτα από τοπική ανάλυση κινδύνου και τη συνδρομή του συστήματος X-RAY, εντόπισε και κατέσχεσε ως αντικείμενο λαθρεμπορίας, ένα εμπορευματοκιβώτιο με περιεχόμενο 9.800.000 τεμάχια τσιγάρων, των οποίων οι αναλογούντες δασμοί και φόροι ανέρχονται στο ποσό των 1.894.041,6 ευρώ. Σύμφωνα με τα φορτωτικά έγγραφα, το εμπορευματοκιβώτιο προερχόταν από την Κίνα με δηλωθέν φορτίο ΣΤΑΧΤΟΔΟΧΕΙΑ και είχε παραλήπτη επιχείρηση στην Αττική.

Από το Α΄ τελωνείο εισαγωγών-εξαγωγών Θεσσαλονίκης, κατασχέθηκαν ως αντικείμενα λαθρεμπορίας, 1.415 χαρτοκιβώτια όπου περιέχονταν 14.150.000 τεμάχια τσιγάρων καθώς και εμπορευματοκιβώτιο ως μέσο μεταφοράς των λαθρεμπορευμάτων. Οι αναλογούσες δασμοφορολογικές επιβαρύνσεις ανέρχονται στο ποσό των 2.645.115,21 ευρώ.

Ύστερα από  ελέγχους που πραγματοποίησε το τελωνείο αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος», κατασχέθηκαν 99.600 τεμάχια τσιγάρα και 9.963 γραμμάρια πούρα.

ΜΗ ΤΗΡΗΣΗ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΩΝ ΑΠΑΛΛΑΓΗΣ ΤΟΥ Φ.Π.Α.

Σημαντικές υποθέσεις σχετικά με τη διακίνηση και την άμεση αποστολή εμπορευμάτων με απαλλαγή ΦΠΑ σε άλλο κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, χωρίς τήρηση των προϋποθέσεων απαλλαγής από το Φ.Π.Α., έφερε στο φως το Β΄ τελωνείο εξαγωγών-εισαγωγών Πειραιά.

Συγκεκριμένα διαπιστώθηκαν τα ακόλουθα:

* Εισαγωγική επιχείρηση εγκατεστημένη σε άλλο κράτος μέλος, υποκείμενη σε ΦΠΑ και με Α.Φ.Μ. στην Ελλάδα, για τη χρήση 2017 κατέθεσε 14 διασαφήσεις εισαγωγής εμπορευμάτων, για άμεση αποστολή τους στη χώρα εγκατάστασής της, χωρίς όμως να προκύψει η άμεση αποστολή τους, ούτε ο τελικός παραλήπτης και χωρίς την καταβολή του αναλογούντος Φ.Π.Α. συνολικού ποσού 98.061,38 ευρώ, ο οποίος συνεπώς κατέστη άμεσα απαιτητός.

* Εισαγωγική επιχείρηση εγκατεστημένη στην Ελλάδα, υποκείμενη σε Φ.Π.Α. και με Α.Φ.Μ. στην Ελλάδα, κατέθεσε για τη χρήση 2017, 6 διασαφήσεις

εισαγωγής εμπορευμάτων, για άμεση αποστολή τους σε επιχείρηση εγκατεστημένη σε άλλο κράτος μέλος και χωρίς καταβολή του αναλογούντος Φ.Π.Α. συνολικού ποσού 144.677,47 ευρω. Διαπιστώθηκε όμως ότι η παραλήπτρια επιχείρηση δε λειτουργούσε, ενώ δεν προέκυψε ούτε η άμεση αποστολή των εμπορευμάτων, ούτε ο τελικός παραλήπτης τους, και συνεπώς ο Φ.Π.Α. που έτυχε απαλλαγής κατέστη άμεσα απαιτητός. Για την ίδια δε, εισαγωγική επιχείρηση, εκκρεμούν αποτελέσματα έρευνας για επιπλέον  4 διασαφήσεις σισαγωγής εμπορευμάτων με προορισμό άλλο κράτος μέλος,  χωρίς  την καταβολή του αναλογούντος Φ.Π.Α., συνολικού ποσού 97.747,71 ευρώ.

ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ

Από τον εκ των υστέρων έλεγχο και την έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την ελεγκτική υπηρεσία τελωνείων Θεσσαλονίκης σε επιχείρηση, διαπιστώθηκε ο μηχανισμός δόλου που χρησιμοποιείται κατά την εισαγωγή εμπορευμάτων από Τουρκία και την παράδοσή τους στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, εξακριβώθηκε ότι η ελεγχόμενη επιχείρηση (φερόμενη ως εισαγωγέας) δεν σχετίζεται με την αγορά των εμπορευμάτων από τους Τούρκους προμηθευτές, αλλά μόνο με τη μεταφορά των εμπορευμάτων από την Τουρκία, τον τελωνισμό τους και την παράδοσή τους στους πραγματικούς αγοραστές. Οι εν λόγω αγοραστές μεταβαίνουν οι ίδιοι στην Τουρκία, μεταφέροντας παράνομα χρηματικά ποσά, αγοράζουν τα εμπορεύματα μετρητοίς και δίνουν εντολή τα εμπορεύματα να μεταφερθούν σε κεντρική αποθήκη στην Κωνσταντινούπολη, όπου τα εμπορεύματα χωρίζονται ανά τελικό παραλήπτη στην Ελλάδα, συσκευάζονται σε τσουβάλια και αποστέλλονται στην Ελλάδα με εικονικό τιμολόγιο πώλησης. Μετά τον τελωνισμό, τα εμπορεύματα με τιμολόγιο εισαγωγής με υποπολλαπλάσιες δηλωθείσες αξίες των πραγματικών, παραδίδονται σε κάθε ένα πραγματικό αγοραστή με επιλεκτική έκδοση των απαιτούμενων φορολογικών στοιχείων.

Στην περίπτωση που τα εκδοθέντα τιμολόγια υπερβαίνουν το ποσό των 500 ευρώ και η αποπληρωμή πρέπει να γίνει μέσω τραπέζης, πραγματοποιείται κατάθεση  σε λογαριασμό του φερόμενου εισαγωγέα και παράδοση του σχετικού «καταθετηρίου» στον υποτιθέμενο πελάτη, ενώ οι πραγματικοί παραλήπτες καταβάλλουν στον φερόμενο ως εισαγωγέα, αμοιβή ανάλογη του βάρους των εμπορευμάτων που παραδίδονται, χωρίς την έκδοση σχετικών φορολογικών στοιχείων.

Σημειώνεται ότι η ελεγχόμενη επιχείρηση λειτουργούσε υπό την οργάνωση και την διαρκή καθοδήγηση άλλου προσώπου.

Συμπερασματικά, από τον ανωτέρω έλεγχο, που διενεργήθηκε επί μια διετία, και αφορούσε σε δηλούμενη δασμοφορολογητέα αξία σε 308 διασαφήσεις

εΕισαγωγής κλωστοϋφαντουργικών κυρίως προϊόντων, διαπιστώθηκαν:

* η εισαγωγή εμπορευμάτων στην Ελλάδα, με υποτιμολόγηση της πράγματι καταβληθείσας αξίας (συναλλακτικής /δασμοφορολογητέας), με την κατάθεση συνολικά 289 διασαφήσεων εισαγωγής, στις οποίες είχαν επισυναφθεί ανακριβή – εικονικά ως προς την αξία – τιμολόγια εισαγωγής (288 στο Α’ τελωνείο Θεσσαλονίκης, 1 στο Β’ τελωνείο Θεσσαλονίκης) ενώ για τις υπόλοιπες19 δεν προέκυψαν διαφυγόντες φόροι, και στη συνέχεια

* η παράδοση των ανωτέρω εμπορευμάτων στις έδρες περίπου 600 πραγματικών αγοραστών σε 43 νομούς της χώρας, οι οποίοι και κατέβαλαν οι ίδιοι την αξία τους στην Τουρκία, υποπίπτοντας έτσι στο αδίκημα της λαθρεμπορίας.

 Η συνολική δασμολογητέα αξία των υπό έλεγχο 289 διασαφήσεων εισαγωγής προσδιορίσθηκε από το Α΄ τελωνείο Θεσσαλονίκης στο ποσό των 32,88 εκ. ευρώ, ενώ η δηλωθείσα κατά τον τελωνισμό ήταν 6,37 εκ. ευρώ. Το συνολικό  ύψος των διαφυγόντων φόρων (ΦΠΑ) και λοιπών επιβαρύνσεων ανέρχεται συνολικά στο ποσό των 6.191.124,77 ευρώ.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Θεσσαλονίκη: Τουλάχιστον μέχρι και την Κυριακή θα παραμείνει στην πόλη το «Γ. Αβέρωφ»

Δεν θα αποπλεύσει τελικά μεθαύριο, Πέμπτη, από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για τη μαρίνα Φλοίσβου το θρυλικό θωρηκτό «Γ. Αβέρωφ» και θα παραμείνει στην πόλη τουλάχιστον μέχρι και την Κυριακή 10 Δεκεμβρίου, αφού ο απόπλους του συναρτάται από τις καιρικές συνθήκες.

Όπως αναφέρεται σε σημερινή ανακοίνωση του ΓΕΝ, από αύριο, Τετάρτη, θα υπάρχει δυνατότητα επισκεπτηρίου για το κοινό, ενώ για τα σχολεία από την Πέμπτη, με ραντεβού.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν στα τηλέφωνα 2310593184-2310593185 από 09:00 έως 13:00.

«Πήγαμε πιο μακριά από ό,τι έπρεπε και πιέσαμε την Ελλάδα περισσότερο από όσο άντεχε» δήλωσε ο Π. Μοσκοβισί σε τηλεοπτική αντιπαράθεση με τον Στ. Κούλογλου

epa05930141 European Commissioner in charge of Economic and Financial Affairs Pierre Moscovici speaks during presention of the annual report on the financial activities of the European Investment Bank during a mini-plenary session of the European Parliament in Brussels, Belgium, 27 April 2016. EPA/OLIVIER HOSLET

Οι δηλώσεις του πρώην προέδρου του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ, ότι οι τράπεζες σώθηκαν εις βάρος των φορολογούμενων και του επιτρόπου Πιερ Μοσκοβισί ότι τα ελληνικά προγράμματα ήταν ένα σκάνδαλο δημοκρατίας, έρχονται πολύ καθυστερημένα», δήλωσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Στέλιος Κούλογλου  σε τηλεοπτική αντιπαράθεση με τον κ. Μοσκοβισί στη γαλλική τηλεόραση FranceInfo. 

Είναι πολύ αργά, καθώς η Ελλάδα βυθίστηκε στην ύφεση, το ΑΕΠ της μειώθηκε και τίθενται σοβαρά ερωτήματα για το μέλλον και το τι θα συμβεί, είπε ο κ. Κούλογλου, σύμφωνα με ανακοίνωση του γραφείου του.

Ο Ευρωπαίος επίτροπος απάντησε πως «δεν θα πω ότι ήταν λάθος μου. Δεν είμαι ούτε διεστραμμένος, ούτε σχιζοφρενής. Επίσης, δεν μου αρέσει να μου κάνουν κριτική για αποφάσεις στις οποίες έχω συμβάλει. Στο τέλος οδηγήθηκα στο συμπέρασμα ότι πήγαμε πιο μακριά από ό,τι έπρεπε και πιέσαμε την Ελλάδα περισσότερο από όσο άντεχε», προσθέτει το ίδιο κείμενο.

Μετά τις διαπιστώσεις αυτές, είπε ο Στέλιος Κούλογλου, «ελπίζουμε ότι θα αλλάξουν τα πράγματα. Μέχρι στιγμής βλέπουμε να ζητούν επιπλέον μέτρα λιτότητας με περικοπές συντάξεων, που ήδη έχουν κοπεί αρκετές φορές. Πρέπει να λάβουμε μέτρα θαρραλέα προς την αντίθετη κατεύθυνση, να μην ζητούμε πράγματα που δεν μπορούν να υποστηριχθούν και φυσικά να διευθετήσουμε και το ζήτημα του χρέους. Δεν πρέπει να συνεχίσουμε να κάνουμε τα ίδια λάθη. Δεν είναι μόνο θέμα δημοκρατίας, είναι και θέμα οικονομίας. Οι περικοπές σημαίνουν πτώση της κατανάλωσης και κατ’ επέκταση περισσότερη ύφεση. Είναι ένας φαύλος κύκλος στον οποίο είμαστε τα τελευταία 8 χρόνια».

«Η Ελλάδα έπρεπε να κάνει μεταρρυθμίσεις και επρόκειτο για μεταρρυθμίσεις ουσιώδεις για την διαμόρφωση μιας κοινωνίας και μιας οικονομίας πιο αποτελεσματικών. Εάν ο Αλέξης Τσίπρας θέλει να πάρει κοινωνικά μέτρα κανείς δεν θα τον κατηγορήσει», ανταπάντησε ο Ευρωπαίος επίτροπος στα σχόλια του Στέλιου Κούλογλου.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σημαντικό “βήμα επιστροφής στην κανονικότητα” για την Ελλάδα, η ολοκλήρωση της γ’ αξιολόγησης, τονίζουν ευρωπαϊκές πηγές πλησίον της διαπραγμάτευσης

Ως σημαντικό “βήμα επιστροφής στην κανονικότητα” για την ελληνική οικονομία χαρακτηρίζουν την ταχεία ολοκλήρωση της γ’ αξιολόγησης και την εξασφάλιση “Staff Level Agreement” (SLA) μεταξύ της χώρας και των θεσμών, ευρωπαϊκές πηγές πλησίον της διαπραγμάτευσης.

Όπως επεσήμαναν σήμερα το πρωί, οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης υποδέχθηκαν κατά τρόπο ιδιαίτερα θετικό τη συμφωνία, που ετέθη ενώπιον τους κατά το χθεσινό Eurogroup, και πλέον -βάσει του χρονοδιαγράμματος που έχει συμφωνηθεί μεταξύ Θεσμών και Ελλάδος- η επόμενη ημερομηνία ορόσημο είναι εκείνη της 22ας Ιανουαρίου 2018, οπότε είναι προγραμματισμένη συνεδρίαση του Eurogroup υπόψη της οποίας θα τεθεί η λεγόμενη “Έκθεση Συμμόρφωσης” (Compliance Report), ώστε να ολοκληρωθεί και τυπικά η γ’ αξιολόγηση -σε χρόνο ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα.

Η εξέλιξη αυτή “θα ανάψει το πράσινο φως” για την εκταμίευση πόρων του προγράμματος στήριξης στις αρχές Φεβρουαρίου, η οποία εκτιμάται περί τα 5 δισ. ευρώ, αν και το κονδύλι αυτό μπορεί να αναθεωρηθεί.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, εκ των συνολικά 110 προαπαιτούμενων ενεργειών, (prior actions) που σχετίζονται με την γ’ αξιολόγηση του προγράμματος προσαρμογής, έχει ήδη υλοποιηθεί ποσοστό της τάξης του 30%, ενώ σημαντικό μέρος των υπολοίπων ενεργειών βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο. Εκ του παραπάνω συνόλου των 110 προαπαιτούμενων ενεργειών περί το 1/3 απαιτεί νομοθέτηση, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως την περίοδο των Χριστουγέννων, ενώ το λοιπό αναμένεται να καλυφθεί μέσω υπουργικών αποφάσεων και άλλων κινήσεων υλοποίησης.

Όπως επεσήμαναν οι ίδιες ευρωπαϊκές πηγές, δεν τίθεται ζήτημα λήψης νέων δημοσιονομικών μέτρων για το 2018, καθώς η εκτίμηση των θεσμών είναι πως ο στόχος εξασφάλισης πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% επί του ΑΕΠ το 2018, είναι επιτεύξιμος βάσει των αναπτυξιακών ρυθμών που θα εμφανίσει η χώρα, ενώ σε ό,τι αφορά στο δημοσιονομικό πακέτο το οποίο υιοθετήθηκε για τη διετία 2019-2020 κατόπιν των προτάσεων του ΔΝΤ, το οποίο θα έχει δημοσιονομικά ουδέτερο χαρακτήρα, οι συζητήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν την περίοδο Μαΐου-Ιουνίου 2018.

Αναφορικά με την επόμενη, τέταρτη κατά σειρά αξιολόγηση του τρέχοντος προγράμματος, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, απαιτείται η εκπλήρωση 81-82 δεσμεύσεων (key deliverables) εκ μέρους της ελληνικής πλευράς.

Εξειδικεύοντας τη συζήτηση για την τρέχουσα αξιολόγηση, οι ίδιες πηγές επεσήμαναν ότι τα στοιχεία για την πορεία του ΑΕΠ που δημοσίευσε χθες η ΕΛΣΤΑΤ, περί ανάπτυξης 0,3% το τρίτο τρίμηνο 2017, συνάδουν απολύτως με τους στόχους και τις προβλέψεις του προγράμματος προσαρμογής.

Όπως προσθέτουν, όλοι οι ευρωπαϊκοί θεσμοί εκτιμούν ότι η Ελλάδα θα υπερβεί το στόχο περί πρωτογενούς πλεονάσματος 1,75% του ΑΕΠ κατά περίπου 1% του ΑΕΠ, τονίζοντας ότι πρόκειται για την τρίτη χρονιά κατά την οποία προκύπτει υπέρβαση του στόχου αυτού, ενώ αναφερόμενοι στη διαδικασία διάθεσης του υπερπλεονάσματος διευκρίνιζαν ότι ποσό της τάξης των 720 εκατ. ευρώ θα δοθεί ως “κοινωνικό μέρισμα” μέσω εφάπαξ καταβολής στους δικαιούχους, σημειώνοντας ότι δεν πρόκειται για “νέα δαπάνη” αλλά πως η Ελλάδα έχει ήδη προβλέψει στον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους την καταβολή του σχετικού ποσού, λέγοντας ότι είναι θετικό που η Ελλάδα δαπανά τα κονδύλια αυτά για τον συγκεκριμένο σκοπό.

Δεύτερον, ποσό της τάξης των 320 εκατ. ευρώ θα επιστραφεί προς συνταξιούχους έναντι αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών και χαρακτήριζαν, τρίτον, ως θετική εξέλιξη την καταβολή κονδυλίου ακόμη 360 εκατ. ευρώ (έως και 500 εκατ. ευρώ) από το υπερπλεόνασμα προς τη ΔΕΗ έναντι οφειλών που είχαν προκύψει από την ηλεκτρική διασύνδεση των νησιωτικών περιοχών.

Επίσης, χαρακτήριζαν ως θετική εξέλιξη την υλοποίηση σειράς μέτρων για τον χρηματοοικονομικό τομέα, όπως οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί, την εξέλιξη των οποίων παρακολουθούν, καθώς και ο εξωδικαστικός μηχανισμός για τη ρύθμιση οφειλών επιχειρήσεων.

“Πλέον κοιτάμε την υλοποίηση. Την εφαρμογή” των μέτρων τα οποία έχουν ήδη ληφθεί, τόνιζαν οι ίδιες πηγές απαντώντας σε ερωτήματα εκπροσώπων του Τύπου, σημειώνοντας ότι μέσω των πλειστηριασμών ακινήτων παρέχεται η δυνατότητα εντοπισμού των λεγομένων στρατηγικών κακοπληρωτών. Σύμφωνα επίσης με αυτές,  περί το 1/3 των προγραμματισμένων έως τώρα ηλεκτρονικών πλειστηριασμών δεν υλοποιήθηκε επειδή οι δανειολήπτες συμφώνησαν στην αποπληρωμή των οφειλών τους.

Ωστόσο, οι ίδιες πηγές, επεσήμαναν επίσης ότι εκ των ζητημάτων που απομένουν, στο “μικροσκόπιό” τους βρίσκονται ζητήματα που αφορούν στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας, παρεμβάσεις στην αγορά εργασίας, η διαδικασία αδειοδότησης επιχειρήσεων, το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, το Κτηματολόγιο και σειρά άλλων.

Στον τομέα της ενέργειας έχει ήδη επιτευχθεί συμφωνία, σε συνεννόηση και με την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ, για ορισμένες εκ των λιγνιτικών μονάδων ενώ πλέον εξετάζεται το μοντέλο που θα ακολουθηθεί για τη λειτουργία της αγοράς ενέργειας καθώς και η προώθηση της ιδιωτικοποίησης του ΔΕΣΦΑ.

Τέλος, υπό εκκρεμότητα παραμένει η περαιτέρω προώθηση της αναμόρφωσης του Δημόσιου τομέα με τον διορισμό ανώτερων στελεχών (μάνατζερς), όπως προβλέπει η νομοθεσία και η εφαρμογή της νομοθεσίας κατά της διαφθοράς που άπτεται της διαφάνειας στη χρηματοδότηση των κομμάτων.

Πάντως, όπως επεσήμαιναν οι ίδιες πηγές, αν και το ζήτημα του ΦΠΑ στα νησιά εξετάστηκε, υπάρχουν προβλήματα στην περαιτέρω παράταση της εξαίρεσης από τον υψηλό συντελεστή, κυρίως γραφειοκρατικού χαρακτήρα αλλά και διαφάνειας στις συναλλαγές, καθώς η ύπαρξη δύο συντελεστών ανοίγει παράθυρο στην παραβατικότητα. Ωστόσο, όπως πρόσθεταν οι ίδιες πηγές, στις συζητήσεις για το ζήτημα αυτό συμπεριλαμβάνεται η εμπροσθοβαρής υλοποίηση έργων στα εμπλεκόμενα νησιά, όπως στη Μυτιλήνη.

Καταληκτικά, σχολιάζοντας το ενδεχόμενο μη λήψης του επιπρόσθετου δημοσιονομικού πακέτου που αφορά τη διετία 2019-2020 εάν επιτευχθούν οι στόχοι περί πρωτογενούς πλεονάσματος, οι ίδιες πηγές τόνιζαν τη σημασία μη απόκλισης από τα συμπεφωνημένα. “Είναι σημαντικό όλες οι πλευρές να μείνουν στα συμπεφωνημένα. Δεν πρέπει να έχουμε αλλαγές στις υπάρχουσες συμφωνίες. Η Ελλάδα είναι σε θετική τροχιά για το κλείσιμο του προγράμματος και η ολοκλήρωση της αξιολόγησης στα τέλη Ιανουαρίου θα δώσει διάστημα έως τον Ιούνιο για τις συζητήσεις επί των μέτρων ελάφρυνσης του χρέους, βάσει των έως τώρα αποφάσεων του Eurogroup”, σημείωναν, τονίζοντας ότι το σημαντικό πλέον αφορά στην υλοποίηση.

“Θέλουμε να γίνουν πράγματα. Θέλουμε να δούμε τις μπουλντόζες στο Ελληνικό, ώστε να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, θέλουμε να δούμε έργα”, τόνιζαν.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΕ: Την πρώτη ευρωπαϊκή λίστα φορολογικών παραδείσων ενέκριναν οι υπουργοί Οικονομικών της ΕΕ

Την πρώτη ευρωπαϊκή λίστα φορολογικών παραδείσων ενέκριναν  χθες οι υπουργοί Οικονομικών της ΕΕ. Μέχρι την τελευταία στιγμή, η πολυαναμενόμενη -ειδικά μετά τις πρόσφατες διαρροές των LuxLeaks στα τέλη του 2014, των Panama Papers τον Απρίλιο του 2016 και των Paradise Papers τον Νοέμβριο του 2017- «μαύρη λίστα» της ΕΕ αποτελούσε αντικείμενο διαπραγματεύσεων μεταξύ των κρατών-μελών.

     Κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, εμπειρογνώμονες από τα κράτη-μέλη της ΕE εξέτασαν 92 χώρες προκειμένου να αποφανθούν εάν εφαρμόζουν επιβλαβείς φορολογικές πρακτικές.

     Τελικά, οι 28 υπουργοί συμφώνησαν σήμερα σε έναν κατάλογο 17 χωρών (Nότια Κορέα, Παναμάς, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μπαρμπέιντος, Γρενάδα, Μακάο, Νήσοι Μάρσαλ, Παλάου, Αγία Λουκία, Μπαχρέιν, Γκουάμ, Σαμόα, Aμερικανική Σαμόα, Ναμίμπια, Τρινιντάντ & Τομπάγκο, Τυνησία και Μογγολία), οι οποίες δεν σέβονται τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα φορολόγησης. Ενδεικτικό των «παζαριών» που έλαβαν χώρα είναι το γεγονός ότι σήμερα το πρωί «βγήκαν» από τη λίστα το Μαρόκο και το Πράσινο Ακρωτήρι.

     Ο αρμόδιος επίτροπος για τη Φορολογία, Πιέρ Μοσκοβισί, χαιρέτισε τη δημοσίευση της εν λόγω λίστας, αποκαλώντας την ένα «σημαντικό ορόσημο, μετά από δύο χρόνια αγώνα». «Ως Ευρωπαίος πολίτης συμμερίζομαι τις προσδοκίες εκείνων που ήλπιζαν για περισσότερα. Ας πάρουμε αυτήν τη λίστα για αυτό που είναι: Ένα πρώτο βήμα. Και ας συνεχίσουμε να ασκούμε την πίεση μαζί, στα κράτη-μέλη και στις τρίτες χώρες» δήλωσε ο ίδιος.

     Επιπλέον, σήμερα εγκρίθηκε η «γκρίζα» λίστα 47 χωρών που ανέλαβαν δεσμεύσεις να αλλάξουν τη φορολογική νομοθεσία τους υπό την πίεση των Ευρωπαίων. Σε αυτήν περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η Τουρκία, η Ελβετία, η ΠΓΔΜ, η Σερβία και το Μαυροβούνιο. Το ECOFIN δημοσίευσε, επίσης, τις δεσμεύσεις που έλαβαν οι εν λόγω χώρες προκειμένου να είναι δυνατός ο έλεγχος. Τέλος, καταγράφηκαν οι περιπτώσεις οκτώ χωρών που πλήττονται από τυφώνες και θα αξιολογηθούν τον ερχόμενο Φεβρουάριο.

     Σε ό,τι αφορά τα αντίμετρα, οι υπουργοί Οικονομικών της ΕΕ συμφώνησαν σε μία λίστα «αμυντικών μέτρων» που θα πρέπει να επιβληθούν κατά των χωρών που περιλαμβάνοται στη «μαύρη λίστα» σε ευρωπαϊκό, αλλά και σε εθνικό επίπεδο.

     Αυτά τα μέτρα περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, τον περιορισμό της πρόσβασης στο Ευρωπαϊκό Ταμείο για την Αειφόρο Ανάπτυξη ή μέτρα εθνικού χαρακτήρα, όπως η ενίσχυση των ελέγχων των συναλλαγών ή μέτρα παρακράτησης φόρου.

     «Από την πλευρά της Επιτροπής, θα θέλαμε να δούμε πιο ισχυρά αντίμετρα. Ωστόσο, θα συνεχίζουμε να παρακολουθούμε και να ελέγχουμε αυτές τις χώρες και το κατά πόσο εκπληρώνουν τις δεσμεύσεις τους» ανέφερε, από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Βάλντις Ντομπρόφσκις, επισημαίνοντας ότι υπάρχουν διαφορετικές προθεσμίες συμμόρφωσης για κάθε χώρα (δύο χρόνια στις αναπτυσσόμενες και ένας χρόνο στις αναπτυγμένες). Ο ίδιος τόνισε ότι δεν πρόκειται για μία «κλειστή λίστα», καθώς, εάν δεν αλλάξουν τη νομοθεσία τους οι χώρες που βρίσκονται στη «γκρίζα» λίστα θα μπορούσαν να βρεθούν στη «μαύρη».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στα χέρια της αστυνομίας 38χρονος που πωλούσε όπλα και πυρομαχικά μέσω διαδικτύου

Συνελήφθη, από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, 38χρονος, ο οποίος κατηγορείται ότι διέθετε προς πώληση, μέσω αγγελίας στο διαδίκτυο, πιστό αντίγραφο (replica) πυροβόλου όπλου, φυσίγγια και σπρέϊ πιπεριού. Ο συλληφθείς, με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος του, οδηγήθηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, με τις κατηγορίες της παράνομης κατοχής, διάθεση και εμπορίας όπλων και πυρομαχικών, μέσω διαδικτύου.

Η διερεύνηση της υπόθεσης ξεκίνησε ύστερα από καταγγελίες που έγιναν στη Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για το συγκεκριμένο άτομο, ενώ από την έρευνα που ακολούθησε, προέκυψε ότι η επίμαχη αγγελία, καθώς και άλλες δύο επιπλέον, αναρτήθηκαν από τον ίδιο χρήστη, με τη χρήση ηλεκτρονικών διευθύνσεων (IP) ελληνικών παρόχων υπηρεσιών διαδικτύου. Μετά από έρευνα που έγινε στην οικία του 38χρονου ταυτοποιήθηκε η παράνομη δράση του, ενώ βρέθηκαν και κατασχέθηκαν: Οκτώ πιστόλια replica, 351 αβολίδωτα φυσίγγια, 52 αβολίδωτα φυσίγγια πιπεριού, 4 σπρέϊ πιπεριού, 4 πυροτεχνήματα και 2 κινητά τηλέφωνα με κάρτες SIM. Σημειώνεται ότι στα κινητά τηλέφωνα του δράστη βρέθηκε πλήθος αρχείων φωτογραφίας στα οποία απεικονίζονταν κουτιά μεταφοράς όπλων, πυροτεχνήματα, μηχανισμοί εκτόξευσης πιπεριού, πιστόλια replica και φυσίγγια.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο ΟΗΕ προειδοποιεί για τους κινδύνους που προκαλεί η αύξηση της αντίστασης στα αντιβιοτικά

Ο ΟΗΕ προειδοποίησε σήμερα για τους κινδύνους που προκαλεί η αύξηση της αντίστασης στα αντιβιοτικά, που ευνοείται από την απόρριψη στο περιβάλλον φαρμάκων και ορισμένων χημικών προϊόντων, η οποία αποτελεί μια μεγάλη απειλή για την υγεία.

Αν η τάση αυτή συνεχιστεί, θα αυξηθεί ο κίνδυνος πρόκλησης ανίατων ασθενειών από τα υπάρχοντα αντιβιοτικά κατά τη διάρκεια ανώδυνων δραστηριοτήτων όπως το κολύμπι στη θάλασσα, ανέφεραν ειδικοί που συγκεντρώθηκαν στο Ναϊρόμπι στο πλαίσιο της Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών για το περιβάλλον.

Σε έκθεση που δημοσιεύθηκε σήμερα με τίτλο «Σύνορα 2017» οι ειδικοί αυτοί προειδοποιούν πως «η απόρριψη στο περιβάλλον αντιμικροβιακών χημικών ενώσεων που προέρχονται από τα νοικοκυριά, τα νοσοκομεία και φαρμακευτικά ιδρύματα, καθώς και από την αγροτική ροή (…) ευνοούν τη βακτηριακή ανάπτυξη και την εμφάνιση πιο ανθεκτικών στελεχών».

«Η προειδοποίηση που περιέχεται σε αυτή την έκθεση είναι πραγματικά τρομακτική: οι άνθρωποι μπορεί να συμμετέχουμε στην ανάπτυξη ισχυρών υπερβακτηρίων λόγω της άγνοιας και της αμέλειάς μας», δήλωσε ο Έρικ Σόλχαϊμ, διευθυντής του Προγράμματος του ΟΗΕ για το περιβάλλον (PNUE).

«Οι έρευνες έχουν ήδη συνδέσει την ακατάλληλη χρήση των αντιβιοτικών στον άνθρωπο και στη γεωργία στη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών με την εμφάνιση μιας αυξανόμενης αντίδρασης στα βακτήρια, αλλά ο ρόλος του περιβάλλοντος και της μόλυνσης είχε λάβει πολύ μικρή σημασία», σημείωσε.

Η αντίσταση στα αντιβιοτικά αποτελεί ένα όλο και μεγαλύτερο πρόβλημα για τους διεθνείς οργανισμούς υγείας. Σε παγκόσμια κλίμακα, περίπου 700.000 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από ανθεκτικές λοιμώξεις.

Έκθεση που δημοσιεύθηκε το 2014 προειδοποιούσε πως οι παθολογίες που ανθίστανται στα αντιβιοτικά μπορεί να σκοτώσουν έως και 10 εκατομμύρια ανθρώπους έως το 2050, αποτελώντας την κύρια αιτία θανάτου, πριν από τις καρδιολογικές ασθένειες ή τον καρκίνο. Το σωρευτικό οικονομικό κόστος τους εκτιμάται στα 100.000 δισεκ. δολάρια.

«Μπορεί να εισέλθουμε σε αυτό που αποκαλείται η μετα-αντιβιοτική εποχή, όπου θα επιστρέψουμε στα χρόνια πριν από το 1940 όταν μια απλή μόλυνση (…) θα είναι πολύ δύσκολο, αν όχι αδύνατο», να αντιμετωπιστεί, εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Γουίλ Γκέιζ, του πανεπιστημίου του Έξετερ της Αγγλίας, ένας από τους συντάκτες της έρευνας.

Τα βακτήρια μπορούν να μεταβιβάζουν μεταξύ τους γονίδια διασφαλίζοντας μια αντίσταση στα φάρμακα, να τα μεταβιβάζουν στις μελλοντικές γενιές, να τα βρίσκουν απευθείας στο περιβάλλον ή ακόμη και να αλλάζουν το DNA τους.

Σήμερα το 70 έως το 80% όλων των αντιβιοτικών που καταναλώνονται από τον άνθρωπο ή τα ζώα εκτροφής επιστρέφει στο περιβάλλον μέσω των περιττωμάτων.

«Η πλειονότητα αυτών των εκατοντάδων χιλιάδων τόνων αντιβιοτικών που παράγονται κάθε χρόνο καταλήγει ως εκ τούτου στο περιβάλλον, εν μέρει λόγω της σπατάλης νερού και της γεωργίας», σύμφωνα με τον Γκέιζ.

Οι άνθρωποι και τα ζώα αποβάλλουν επίσης μέσω των περιττωμάτων μικρόβια, ανθεκτικά ή όχι, που αναμειγνύονται με τα αντιβιοτικά και τα βακτήρια που δημιουργούνται με φυσικό τρόπο.

Αν προσθέσουμε σε αυτό το μίγμα τα αντιβακτηριακά προϊόντα, όπως τα απορρυπαντικά και τα βαρέα μέταλλα που είναι τοξικά για τα μικρόβια, έχουμε τις ιδεώδεις συνθήκες για την ανάπτυξη ανθεκτικών στα βακτήρια φαρμάκων εκεί όπου οι άνθρωποι συγχρωτίζονται.

«Αν κανείς παρατηρήσει το σύστημα των ποταμών, βλέπει υψηλές αυξήσεις της αντίστασης λόγω των κέντρων επεξεργασίας λυμάτων (…) που συνδέονται με έναν ορισμένο τρόπο χρήσης των γαιών όπως οι βοσκότοποι για παράδειγμα», είπε ακόμη ο Γκέιζ.

«Αν παρατηρήσουμε τα νερά στις ακτές όπου (…) μπορεί να είμαστε πολύ εκτεθειμένοι στο περιβάλλον, γνωρίζουμε πως μπορούμε να μετρήσουμε εκεί έναν πολύ αυξημένο αριθμό ανθεκτικών βακτηρίων», πρόσθεσε.

ΑΠΕ-ΜΠΕ