Αρχική Blog Σελίδα 14895

Κ. Μίχαλος στο “105,5 Στο Κόκκινο”: Τα Επιμελητήρια αποδέχονται την κατάργηση του υποκατώτατου και την επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ

Υπέρ της επαναφοράς του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ τάσσεται ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνα Κωνσταντίνος Μίχαλος αλλά όπως προσέθεσε σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό “Στο Κόκκινο 105,5 “, πρέπει να υπάρξουν αλλαγές και για το μη μισθολογικό κόστος μιας επιχείρησης.

Συγκεκριμένα ο κ. Μίχαλος σημείωσε ότι η στάση των Επιμελητηρίων για την επαναφορά της επεκτασιμότητας των συλλογικών συμβάσεων (τέσσερις εξετάζονται σήμερα από το Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας), των συλλογικών διαπραγματεύσεων, αλλά και για την κατάργηση του υποκατώτατου και την αύξηση του κατώτατου μισθού, είναι «θετική, θετικότατη» «και σε όλη την διάρκεια της μνημονιακής “περιπέτειας” έχουμε ταχθεί υπέρ της επαναφοράς του κατώτατου μισθού -με προϋπόθεση ότι δεν θα είναι τόσο μεγάλο το φορολογικό βάρος στην επιχείρηση, για να μπορεί ακριβώς να είναι βιώσιμη».

O ίδιος προσέθεσε ότι «έχουμε προτείνει το παράδειγμα της Πορτογαλίας, μέσα σε τέσσερις εξαμηνιαίες περιόδους να υπάρξει η επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ». «Πρέπει όμως να δούμε το μη μισθολογικό κόστος, τις ασφαλιστικές εισφορές. Υπάρχει μία αδικία εκεί, πιστεύουμε ότι στο άμεσο μέλλον μπορούν να δρομολογηθούν και να γίνουν οι απαιτούμενες αλλαγές», ανέφερε σε άλλο σημείο.

Εξάλλου, ο ίδιος σημείωσε ότι «τα τελευταία χρόνια έχει γίνει σημαντική πρόοδος στα θέματα της γραφειοκρατίας». Η συνεργασία των Επιμελητηρίων και του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής «έχει οδηγήσει στο να μπορούν να ιδρύονται σήμερα επιχειρήσεις από απόσταση, ψηφιακά, σε 18 λεπτά. Προ δεκαετίας, χρειάζονταν 127 διαφορετικά βήματα, αγκαλιά με έναν δικηγόρο για έναν μήνα», ενώ «στη Θεσσαλονίκη θα ανακοινώσουμε την εισαγωγή και πλέον υποχρεωτικότητα της απομακρυσμένης, ψηφιακής υπογραφής», ανέφερε.

«Το πρόβλημα είναι στην αδειοδότηση», τόνισε ο κ. Μίχαλος. «Δεν είναι δυνατόν να ιδρύεται σε 18 λεπτά μία επιχείρηση, αλλά για συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας, όπως υγειονομικού περιεχομένου, να χρειάζονται οκτώ μήνες προκειμένου να αδειοδοτηθεί μία επιχείρηση. Εκεί έχουμε κάνει συγκεκριμένες προτάσεις, ελπίζουμε να γίνουν αποδεκτές από την ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης».

Όσον αφορά στην επερχόμενη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και τις εξαγγελίες του Αλέξη Τσίπρα, σημείωσε ότι «ο πρωθυπουργός προ δύο μηνών μίλησε για φοροελαφρύνσεις, θεωρώ ότι θα είναι και πλέον αυξημένες -και προς θεού, δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως “παροχολογία”, γιατί ακούω διάφορα τέτοια. Η μείωση της φορολογίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι ακριβώς το κίνητρο που θα επαναφέρει υγιή ανάπτυξη στην αγορά».

«Δεν είναι κίνητρο για το επιχειρείν, αντίθετα είναι κίνητρο φοροαποφυγής, το γεγονός ότι σήμερα μία επιχειρηματική οντότητα πληρώνει το 52% του συνόλου των ετησίων εσόδων -όχι των κερδών- στα δημόσια ταμεία – 29% βασική φορολογία επιχειρήσεων, 15% των διανεμομένων, 10% φόρο αλληλεγγύης, συν την προκαταβολή», όπως ανέφερε.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνάντηση του Πρωθυπουργού με παραγωγικούς φορείς Βορείου Ελλάδος

Ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, θα μεταβεί σήμερα, Σάββατο 1η Σεπτεμβρίου, στη Θεσσαλονίκη, όπου θα συναντηθεί με εκπροσώπους παραγωγικών φορέων από τη βόρεια Ελλάδα, ενόψει των εγκαινίων της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. 

Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στις 11:00 στο Γραφείο του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη.

 

Τη Δευτέρα η έναρξη υποβολής αιτήσεων για την πρόσληψη ωρομίσθιων εκπαιδευτών με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου για τα ΙΕΚ του ΟΑΕΔ έτους κατάρτισης 2018-2019

Για την κάλυψη θέσεων σε ωρομίσθιους εκπαιδευτές, σύμφωνα με τις ανάγκες των ΙΕΚ του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), αρχίζει τη Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου, στις 8:00, η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων και θα συνεχιστεί μέχρι και την Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου, στις 18:00.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΟΑΕΔ, η υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων πραγματοποιείται μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης https://a2.oaed.gr/pegasus, με την ένδειξη «Είσοδος Εκπαιδευτικού», η οποία αναρτάται στην ιστοσελίδα του ΟΑΕΔ www.oaed.gr, μαζί με άλλες σημαντικές ανακοινώσεις για τους υποψήφιους εκπαιδευτές.

Πληροφορίες για τις ζητούμενες ειδικότητες, την υποβολή αιτήσεων και τα απαραίτητα δικαιολογητικά, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 32158/Δ1/11297 (ΦΕΚ 2228/Β΄/14-06-2018) απόφαση της υπουργού και του υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, δίνονται στην υπ’ αριθμ. 58185/30-08-2018 προκήρυξη του ΟΑΕΔ, η οποία έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Οργανισμού www.oaed.gr και στα ΙΕΚ του ΟΑΕΔ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Την επέκταση τεσσάρων κλαδικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας υπογράφει τη Δευτέρα η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου

Την υπογραφή των υπουργικών αποφάσεων για την επέκταση τεσσάρων κλαδικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας προανήγγειλε η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου, μέσω γραπτής δήλωσής της.

«Η συλλογική διεκδίκηση των εργαζομένων για καλύτερους μισθούς και όρους εργασίας αποκτά και πάλι τη σημασία που της αρμόζει στη χώρα μας. Από την 21η Αυγούστου 2018, επανήλθαν σε ισχύ, όπως είχαμε δεσμευτεί στην ελληνική κοινωνία και όπως είχαμε νομοθετήσει, οι βασικές αρχές των συλλογικών διαπραγματεύσεων: η επεκτασιμότητα των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας και η αρχή της ευνοϊκότερης για τον εργαζόμενο ρύθμισης» επισημαίνει η κ. Αχτσιόγλου.

«Ως υπουργείο Εργασίας, ξεκινήσαμε αμέσως τον έλεγχο των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων που βρίσκονται ήδη σε ισχύ και για τις πρώτες τέσσερις που εξετάσαμε διαπιστώθηκε ότι πληρούν του όρους για την επέκτασή τους. Πρόκειται για τις συμβάσεις στους κλάδους των τραπεζών, των ναυτιλιακών πρακτορείων και επιχειρήσεων, των γραφείων ταξιδίων και τουρισμού, οι οποίες αφορούν συνολικά πάνω από 75.000 εργαζόμενους» αναφέρει η υπουργός Εργασίας.

Παράλληλα, σημειώνει: «τη Δευτέρα θα υπογράψω τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις για την επέκταση των τεσσάρων αυτών κλαδικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας και παράλληλα συνεχίζουμε τη διαδικασία για τον έλεγχο της επεκτασιμότητας όλων των συμβάσεων που βρίσκονται σε ισχύ. Η δέσμευση που αναλάβαμε γίνεται πράξη και θα έχει άμεσα θετικά αποτελέσματα στη βελτίωση των μισθών και των όρων εργασίας χιλιάδων εργαζομένων».

Σύμφωνα με την υπουργό Εργασίας, η επέκταση των πρώτων κλαδικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας αναδεικνύει ότι η έξοδος από τα μνημόνια και τα προγράμματα δημοσιονομικής προσαρμογής δεν είναι μία τυπική διαδικασία, αλλά η ουσιαστική μετάβαση σε μία νέα περίοδο ανάκτησης δικαιωμάτων για τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία.

Γ. Βρούτσης: «Τα επτά ψέματα του κ. Τσίπρα στο Υπουργικό Συμβούλιο»

Ο Τομεάρχης Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Κυκλάδων, κ. Γιάννης Βρούτσης, σχετικά ομιλία του κ. Τσίπρα στο Υπουργικό συμβούλιο, έκανε την ακόλουθη δήλωση: 

«Ο κ. Τσίπρας, με την προσφιλή του τακτική αλλοίωσης της αλήθειας, προσπάθησε να εξωραΐσει την  τραγική οικονομική και κοινωνική κατάσταση στην οποία έχει οδηγήσει -με αποκλειστική δική του ευθύνη- τους εργαζόμενους, συνταξιούχους και ανέργους.

  Συγκεκριμένα:

 1 Για το κοινωνικό κράτος

 Του θυμίζουμε ότι η μεγαλύτερη κοινωνική μεταρρύθμιση, που δημιούργησε υγιείς βάσεις και ένα σύγχρονο πλαίσιο κοινωνικής προστασίας για πρώτη φορά στην Ελλάδα, έγινε το 2013 με την καθιέρωση του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος (ΕΕΕ): αυτό, δηλαδή, που τότε καταδίκαζε, κατήγγειλε και καταψήφισε αποκαλώντας το παγίδα φτώχειας. Σήμερα το επικαλείται ως επιτυχία του -αφού πρώτα το μετονόμασε- και αφού βέβαια καθυστέρησε για δύο ολόκληρα χρόνια την εφαρμογή του, στερώντας το από όσους το είχαν ανάγκη.

 

  1. Για την αποκλιμάκωση της ανεργίας

 Του θυμίζουμε ότι η ανεργία σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και όχι του ΣΥΡΙΖΑ, βρέθηκε στο υψηλότερο σημείο τον Σεπτέμβριο του 2013 στο 27,8%  (και όχι το Δεκέμβριο του 2014 όπως είπε στο Υπουργικό συμβούλιο). Με στοχευμένες πολιτικές  και μεταρρυθμίσεις θέσαμε την ανεργία σε τροχιά ταχείας αποκλιμάκωσης -ήδη τον Ιανουάριο του 2015 είχε πέσει στο 25,7%. Η αποκλιμάκωση αυτή φρέναρε από την Κυβέρνηση του κ. Τσίπρα. Φέτος, ύστερα από τέσσερα χρόνια ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η ανεργία αναμένεται να διαμορφωθεί στο 19.9%, δηλαδή ακριβώς 4 μονάδες υψηλότερα από όσο θα ήταν σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2015-2018 (15,9%), αν βέβαια δεν είχε μεσολαβήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

 

  1. Για την αδήλωτη εργασία

 Του θυμίζουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Εργασίας, η αδήλωτη εργασία τον Φεβρουάριο του 2013 ήταν στο 40,5% και με τη συνεκτική πολιτική  μας (μείωση εισφορών, υψηλά πρόστιμα για αδήλωτη εργασία, επιχειρησιακό σχέδιο ΑΡΤΕΜΙΣ και την ηλεκτρονική ασπίδα για τους εργαζομένους ΕΡΓΑΝΗ), τη μειώσαμε το Δεκέμβριο του 2014 στο 13,8%.

Το Δεκέμβριο του 2017 διαμορφώθηκε στο 11,7%. Δηλαδή σε διάστημα 3 ετών  κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ μειώθηκε μόνο 2 μονάδες -στα όρια του στατιστικού λάθους- ενώ από το 2013 έως το 2014 είχε μειωθεί κατά 26,7 μονάδες!

 

  1. Για τις εργασιακές σχέσεις

 Του θυμίζουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ -που τώρα διαφημίζει και επικαλείται- μέχρι το τέλος του 2014 κυριαρχούσε η πλήρης απασχόληση έναντι της μερικής και της εκ περιτροπής απασχόλησης.

Από το 2015, με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υπήρξε η απόλυτη ανατροπή, με αποτέλεσμα για πρώτη φορά την κυριαρχία των ευέλικτων μορφών απασχόλησης: οι προσλήψεις με ευέλικτες μορφές απασχόλησης έφτασαν το 55% έναντι 45% που αφορά τις προσλήψεις πλήρους απασχόλησης.

 

  1. Για τους χαμηλούς μισθούς στη μισθωτή απασχόληση 

Μιλάει αυτός που δημιούργησε τη γενιά των 360 ευρώ; Του θυμίζουμε ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΦΚΑ,  1 στους 3  εργαζόμενους απασχολείται με μερική ή εκ περιτροπής απασχόληση με μέσο καθαρό μισθό 317,6€ μηνιαίως. Ενώ ο μέσος μηνιαίος μισθός για 2,1 εκατομμύρια εργαζόμενους διαμορφώνεται στα 780,5€.

 

  1. Για τον κατώτατο μισθό

 Του θυμίζουμε ότι η προσδοκώμενη αύξηση του κατώτατου μισθού στον ιδιωτικό τομέα, που πρέπει να συντελεστεί μέσα στο 2018, δεν είναι δική του απόφαση. Είναι δρομολογημένη ήδη από το 2013 με τον καινοτόμο νόμο 4172, με τον οποίο για πρώτη φορά δημιουργήσαμε ένα σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για την αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού. Έναν νόμο που ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε και καταψήφισε στη βουλή, εξαγγέλλοντας την κατάργηση του νόμου και διαμόρφωση του κατώτατου μισθού στα 751€ από το 2015.  

 

  1. Για την αύξηση μισθών μέσα από την επαναφορά των ΣΣΕ

Συλλογικές συμβάσεις εργασίας (π.χ. κλαδικές, όμοιο-επαγγελματικές), συνεχίζουν να

συνάπτονται όλα τα χρόνια της κρίσης.  Η δε αύξηση των μισθών θα είχε ήδη συντελεστεί από το 2015 αν δεν είχε υπογράψει ο κ. Τσίπρας το 3ο αχρείαστο μνημόνιο. Συνιστά δε πρόκληση να μιλά ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ για αύξηση λίγων ευρώ στους μισθούς, τη στιγμή που με τις αλλεπάλληλες μειώσεις του αφορολογήτου που ψήφισε -ήδη από το 2016 στα 8.636€, ενώ από το 2020 στα 5.681€,  από 9.545€ το 2014-  όλοι οι χαμηλόμισθοι στη χώρα μας θα χάσουν έναν ολόκληρο μισθό».

 

Παύλος Χρηστίδης: Κανένα παιδί να μη μείνει εκτός βρεφονηπιακών σταθμών

ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ Π. ΧΡΗΣΤΙΔΗ

ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΥΠΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ

ΣΤΟ ΣΚΑΪ 100,3

Κανένα παιδί να μη μείνει εκτός βρεφονηπιακών σταθμών.

Αυτό το οποίο γίνεται σήμερα είναι η συνέπεια μιας κυβέρνησης αλόγιστης, η οποία ενδιαφέρεται μόνο για τα επικοινωνιακά της παιχνίδια και όχι για την ουσία της πολιτικής. Δεν έχει ξαναγίνει και δεν πρέπει να ξαναγίνει. Πρέπει εδώ και τώρα η κυβέρνηση να βρει μία λύση, εμείς είμαστε αποφασισμένοι να συμβάλλουμε, η Φώφη Γεννηματά από την περσινή Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης έχει βάλει στο πλαίσιο του ΠΑΣΟΚ και του Κινήματος Αλλαγής το ότι δεν θέλουμε κανένα παιδί να μείνει εκτός βρεφονηπιακών σταθμών, όπως ακριβώς συνέβαινε κάποια από τα προηγούμενα χρόνια. Υπήρχε η πρόβλεψη για τα παιδιά κι αυτό το οποίο γίνεται σήμερα με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ είναι ενδεικτικό ότι έχει τις εντελώς λάθος προτεραιότητες. Δίνει χρήματα εκεί που δεν πρέπει να δώσει κι εκεί που είναι απαραίτητα δεν το κάνει.

Η κ. Φωτίου κι όλη η κυβέρνηση έχει 3 και πλέον χρόνια θητείας. Γνωρίζει πολύ καλά και τις δυνατότητες και τα προβλήματα, δεν υπάρχουν δικαιολογίες κι όσες χρησιμοποιούν είναι στο ίδιο πλαίσιο ενός επικοινωνιακού σόου.

Για την αντιμετώπιση των ζητημάτων στο Μάτι.

Επισκεφθήκαμε χθες το Μάτι και στη συνάντηση που είχαμε με τους κατοίκους ακούσαμε τα προβλήματα που έχουν με τις οικοσυσκευές, όπου ακόμα δεν τους έχει δοθεί το επίδομα. Ακούσαμε τα ζητήματα που αφορούν την υγεία τους. Είναι τρομερό να ακούς έναν πολίτη να σου λέει ότι δεν ξέρει εάν επιτρέπεται να βρίσκεται εκεί, διότι αυτά τα οποία εισπνέει κάνουν κακό στην υγεία του. Όλα αυτά πρέπει μία κυβέρνηση να τα προλαμβάνει κι αφού δεν μπορεί να το κάνει, τουλάχιστον ας τα αντιμετωπίσει. Αλλά αυτή η κυβέρνηση δεν ασχολείται με αυτό.

Το θέμα με τις άδειες στο Μάτι έχει γίνει με το λάθος τρόπο, υπό την έννοια ότι έχουν αφήσει τα πράσινα σπίτια, δηλαδή τα σπίτια που χρειάζονται ελάχιστες αλλαγές προς το τέλος, με αποτέλεσμα να περιμένουν οι άνθρωποι, που έχουν να κάνουν πολύ λίγες επιδιορθώσεις, έξω από τα σπίτια τους και τα υπόλοιπα να μην προχωράνε με τους κατάλληλους ρυθμούς. Επίσης, τα παιδιά που είναι στην τρίτη Λυκείου και τα οποία έχασαν τα σπίτια τους, τις περιουσίες τους, τους φίλους τους, μετά από συνάντηση που έκαναν οι ίδιοι οι κάτοικοι με τον κ. Γαβρόγλου, δεν μπαίνουν σε μία ευνοϊκή ρύθμιση ενόψει της νέα σχολικής χρονιάς. Εάν αυτό το κάνει η κυβέρνηση, εμείς θα το στηρίξουμε. Ό,τι αφορά την ανακούφιση των πολιτών εμείς θα το στηρίξουμε. Πέρα των πολιτικών ευθυνών, στην αρχή έφταιγαν οι δημοσιογράφοι, έπειτα τα αυθαίρετα, μετά έφταιγε ο κ. Τόσκας γιατί έφυγε και μετά πρέπει να έφταιγε κι ο κ. Σκουρλέτης γιατί τον έδιωξαν κι αυτόν από τη θέση του, ήταν αυτός ο αρμόδιος Υπουργός.

Εάν γνωρίζει κάτι ο κ. Σκουρλέτης που δεν το γνωρίζουμε εμείς, ας μας το πει.

Όπως λένε και πολλοί από την ανακοίνωση του ανασχηματισμού κι έπειτα, μπορεί η κ. Γεροβασίλη να τα πάει καλύτερα γιατί δεν μπορεί να τα πάει χειρότερα. Δεν υπάρχει κάποιος ο οποίος μπορεί να τα κάνει χειρότερα και δε μιλάμε μόνο για τα μεγάλα γεγονότα όπως αυτό στο Μάτι. Μιλάμε για την καθημερινότητα των πολιτών, για την ανασφάλεια την οποία νιώθει κάθε πολίτης στο χωριό του από τον Έβρο μέχρι την Κρήτη. Αυτό το οποίο λέμε είναι ότι δεν μπορεί να προστατέψει αυτή η κυβέρνηση η οποία έχει ιδεοληψίες.

Έχει αποδειχθεί, από έρευνες δημοσιογραφικές οι οποίες έχουν γίνει, ότι αυτές οι «φλογίτσες» που έδειχναν, δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Οφείλει η κυβέρνηση δια του αρμοδίου Υπουργού, του κ. Παππά, να το φέρει στη Βουλή για να μας πουν τι ακριβώς παρουσίασαν σε εκείνο το τραγικό σόου εκείνης της ημέρας, που ενώ γνώριζαν με βάση και τα έγγραφα του ΕΚΕΠΥ ότι υπήρχαν νεκροί εξακολουθούσαν να συμπεριφέρονται σαν να μην υπάρχει τίποτα. Έχει απόσταση από την πραγματικότητα ο κ. Τσίπρας κι αυτό είναι κάτι που θα το αντιμετωπίσει στις επόμενες βουλευτικές εκλογές.

Για το ζήτημα της μείωσης των συντάξεων

Εκεί που καταλήγει σίγουρα το ζήτημα των συντάξεων είναι στη φοβία της κυβέρνησης. Εμείς έχουμε καταθέσει Πρόταση Νόμου για κατάργηση της μείωσης των συντάξεων που φέρνει ο Νόμος Κατρούγκαλου, είναι στο τραπέζι, να έρθει ο κ. Τσίπρας να την ψηφίσει για να μη μειωθούν από 1/1/2019 οι συντάξεις. Ό,τι άλλο, είναι στο πλαίσιο του φαντασιακού του κ. Τσίπρα και της μικρο-διαχείρισης που κάνει. Αυτό είναι κάτι που δε βοηθά τους συμπολίτες μας που κινδυνεύουν με μειώσεις συντάξεων να μη τις χάσουν και να βρουν την ηρεμία τους. Τα πολλά λόγια είναι φτώχια, έχουμε ακούσει πολλά. Κανονικά ο κ.Τσίπρας,  μετά το «πρόγραμμα Θεσσαλονίκης», κάθε φορά που ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη δεν θα έπρεπε να υπόσχεται τίποτα, σε κάθε περίπτωση, όμως, εμείς θέλουμε πράξεις. Είμαστε διατεθειμένοι και το έχουμε δείξει για οτιδήποτε βρίσκεται προς τη σωστή κατεύθυνση και βοηθά τους συμπολίτες μας να το στηρίζουμε, είμαστε όμως κι εκεί για να κάνουμε και πολύ σκληρή αντιπολίτευση, στα πολλά λόγια που είναι φτώχια.

Για το ζήτημα με τη Νόσο Alzheimer

Στο Κίνημα Αλλαγής κινούμαστε προς την κατεύθυνση της στήριξης των ανθρώπων που έχουν πραγματικά ανάγκη. Η αγάπη της οικογένειας και η φροντίδα της οικογένειας προς τους ανθρώπους που πάσχουν από Alzheimer ή άνοια είναι το μεγαλύτερο εφόδιο. Πολλές φορές δεν είναι αναγκαίο να μένουμε μόνο σε αυτό. Χρειάζεται να κάνουμε βήματα και να στηρίζει και το κράτος και νομίζω ότι όλοι οι Έλληνες θα έδιναν κάτι από το υστέρημά τους αν γνώριζαν ότι πηγαίνουν εκεί τα χρήματά τους.

Έχουμε καταθέσει ερωτήσεις, μετά από πρωτοβουλία της Ελληνικής Εταιρείας Νόσου Alzheimer, στο κοινοβούλιο με τον αρμόδιο κοινοβουλευτικό μας, τον Κώστα Μπαργιώτα, είμαστε εδώ για να πάρουμε πρωτοβουλίες για να βοηθήσουμε.

Ομιλία του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο Υπουργικό Συμβούλιο

Κυρίες και Κύριοι Υπουργοί,

Σήμερα είναι η πρώτη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου μετά το τέλος του προγράμματος προσαρμογής και, βεβαίως, μετά την καθαρή έξοδο της χώρας από τα Μνημόνια.

Βρισκόμαστε σε μια νέα φάση αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις, αλλά και με νέα σύνθεση του Υπουργικού Συμβουλίου. Θέλω, λοιπόν, να καλωσορίσω τις νέες και τους νέους υπουργούς και να ευχηθώ καλή δύναμη και καλή δουλειά στα νέα σας καθήκοντα.

Καθήκοντα που δεν θα είναι εύκολα. Διότι η έξοδος της χώρας από τα Μνημόνια γεμίζει τον ελληνικό λαό με εύλογες προσδοκίες για τη βελτίωση των συνθηκών της ζωής του, για ανακούφιση από τα βάρη της λιτότητας, για αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητας. Αλλά πάνω από όλα, τον γεμίζει τον ελληνικό λαό με προσδοκίες. Προσδοκίες να πορευτούμε από εδώ και στο εξής με σύνεση, αλλά και με σχέδιο, ώστε να μην ξαναγυρίσει ποτέ πίσω η χώρα σε μια τέτοια ή παρόμοια περιπέτεια με αυτή που ζήσαμε τα προηγούμενα οκτώ χρόνια. Την περιπέτεια της χρεοκοπίας. Αλλά και προσδοκίες να καταφέρουμε να αξιοποιήσουμε τα μεγάλα πλεονεκτήματα, τις μεγάλες δυνατότητες του τόπου μας.

Όλο το προηγούμενο διάστημα, με σκληρή δουλειά και με δύσκολες αποφάσεις, καταφέραμε εντέλει να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για ένα καλύτερο αύριο για τον τόπο μας. Τώρα καλούμαστε να οραματιστούμε, να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε μια νέα ελπιδοφόρα προοπτική για τη μεταμνημονιακή Ελλάδα. Ελπιδοφόρα, γιατί με τον κύκλο των Μνημονίων έχει κλείσει και ο κύκλος της δημοσιονομικής προσαρμογής, ιδιαίτερα σκληρής σε ορισμένες περιόδους. Έχει κλείσει ο κύκλος της επιτροπείας, ο κύκλος των μειώσεων και των περικοπών και μπορεί πλέον να ανοίξει ο κύκλος των αναγκαίων ελαφρύνσεων, των πολιτικών κοινωνικής στήριξης, ο ενάρετος κύκλος της δίκαιης ανάπτυξης. Πάντοτε, βεβαίως, με σύνεση και σωφροσύνη, χωρίς να επαναλάβουμε τα μεγάλα λάθη του παρελθόντος, που οδήγησαν τη χώρα στη μνημονιακή περιπέτεια, αλλά και την παρακμή, με σεβασμό στο δημοσιονομικό μονοπάτι που έχουμε συμφωνήσει με τους δανειστές μας, ώστε να μπορούμε να αποπληρώνουμε το χρέος μας, τόσο άμεσα, όσο όμως και μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Αλλά και την ίδια στιγμή, όμως, με καθαρή τη δυνατότητα να  μπορούμε πλέον περισσότερο να μεριμνούμε για τη μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία, που σήκωσε στις δικές της τις πλάτες το βάρος της ευρωπαϊκής πορείας της χώρας. Το βάρος για την παραμονή της χώρας στον σκληρό πυρήνα της Ευρώπης.

Στο πολιτικό μας σχέδιο βασικός μας στόχος είναι η στήριξη ακριβώς αυτών των κοινωνικών δυνάμεων, στις οποίες αναφέρθηκα πιο πριν, που σήκωσαν δηλαδή δυσανάλογο βάρος. Και φρονώ ότι αποτελούν τη μεγάλη πλειοψηφία. Πρώτα και κύρια με την ανάκτηση της εργασίας με αξιοπρεπείς αμοιβές και σε αξιοπρεπείς συνθήκες.

Τα τελευταία χρόνια, παρά τις δυσκολίες, παρά το ό,τι ολοκληρώναμε αυτά τα τρία χρόνια τον τελευταίο κύκλο μνημονιακών υποχρεώσεων, εντούτοις καταφέραμε κάτι πολύ σημαντικό: Να μειώσουμε την ανεργία από το 27%, 27,5% που είχε φτάσει κάποια στιγμή στα τέλη του 2014,  στο 19,5% σήμερα και να αντιστρέψουμε την πορεία απορρύθμισης της αγοράς εργασίας.

Έχουμε, όμως, ακόμη πολλή δουλειά να κάνουμε για να ανασυγκροτηθεί η μισθωτή εργασία στη χώρα μας. Και γνωρίζετε καλά ότι η στήριξη της μισθωτής εργασίας, η βελτίωση της θέσης των εργαζομένων, δεν είναι το αποτέλεσμα της ανάπτυξης της οικονομίας, αλλά, αντιθέτως με ό,τι πιστεύουν οι νεοφιλελεύθεροι, είναι η προϋπόθεση για την ανάπτυξη της οικονομίας. Τονώνει και ενισχύει την ανάπτυξη.

Για αυτόν ακριβώς τον λόγο θέτουμε σε πρώτη προτεραιότητα τη ρύθμιση της αγοράς εργασίας και την αύξηση του κατώτατου μισθού.

Ήδη, οι βασικές αρχές των συλλογικών διαπραγματεύσεων έχουν επανέλθει,  η παραβατικότητα στην αγορά εργασίας έχει μειωθεί. Όμως, έχουμε ακόμη μπροστά μας πολλή δουλειά για να καταπολεμήσουμε την παθογένεια της μαύρης εργασίας, που όχι μόνο εξαθλιώνει τους μισθωτούς, αλλά δημιουργεί και όρους αθέμιτου ανταγωνισμού και λειτουργεί ως αντικίνητρο για την καινοτομία.

Την ίδια στιγμή, όμως, οφείλουμε όλοι να κατανοήσουμε ότι προϋπόθεση για την ανάκτηση της εργασίας στη χώρα μας, που είναι ο βασικός μας στόχος, προϋπόθεση για την ανάκτηση της εργασίας, είναι η δημιουργία ενός φιλοεπενδυτικού περιβάλλοντος.

Είναι η διοικητική αποτελεσματικότητα, είναι η καταπολέμηση των εστιών διαφθοράς στον διοικητικό μηχανισμό, που λειτουργούν αποτρεπτικά για επενδύσεις, είτε ξένες είτε ελληνικές.

Ο δρόμος, λοιπόν, των μεταρρυθμίσεων, ο δρόμος των μεταρρυθμίσεων στη δημόσια διοίκηση και στην οικονομία, όχι μόνο δεν έχει τελειώσει, αλλά τώρα είναι που πρέπει να επιταχυνθεί και να βαθύνει. Αξιοποιώντας την εμπειρία και την τεχνογνωσία που έχουμε αποκτήσει, να αποδείξουμε ότι έχουμε την πολιτική βούληση να συνεχίσουμε στον δρόμο που έχουμε χαράξει για να φτιάξουμε επιτέλους ένα κράτος σύγχρονο και ανταποδοτικό.

Μεταρρυθμίσεις κομβικής σημασίας για μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, όπως για παράδειγμα, το κτηματολόγιο, οι δασικοί χάρτες, το περιουσιολόγιο, η ψηφιοποίηση της δημόσιας διοίκησης, η απλοποίηση των διαδικασιών για την ίδρυση νέων επιχειρήσεων, η αντιμετώπιση των κόκκινων δανείων, η  επιτάχυνση στην απονομή της δικαιοσύνης, η εμπέδωση των αρχών της διαφάνειας στα δημόσια έργα και στις προμήθειες.

  Όλες αυτές δεν είναι μεταρρυθμίσεις των μνημονίων. Αντιθέτως, είναι μεταρρυθμίσεις δικές μας. Είναι μεταρρυθμίσεις που αν είχαν γίνει πριν τα μνημόνια, ίσως και να τα αποφεύγαμε ή έστω να μην πληρώναμε τόσο βαρύ τίμημα. Και σε τελική ανάλυση, είναι μεταρρυθμίσεις που μόνο εμείς μπορούμε να υλοποιήσουμε. Γιατί τις πιστεύουμε, γιατί δεν έχουμε δεσμεύσεις διαπλοκής με κατεστημένα συμφέροντα, γιατί είμαστε αξιόπιστοι, σε ό,τι αφορά τις προθέσεις μας στην ελληνική κοινωνία, και άρα μπορούμε να δημιουργήσουμε συνθήκες ευρύτερης κοινωνικής συναίνεσης σε αυτές τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, που πρέπει –επαναλαμβάνω- να συνεχιστούν, να βαθύνουν και να ολοκληρωθούν.

 Διότι, σε τελική ανάλυση, εκεί θα κριθεί και η δυνατότητα της χώρας να προσελκύσει επενδύσεις μαζικά το επόμενο διάστημα. Η δυνατότητα της χώρας να δημιουργήσει κλίμα ασφάλειας στους επενδυτές και άρα, η δυνατότητα της χώρας να αφήσει πίσω της οριστικά τον φαύλο κύκλο της κρίσης και της ανεργίας.

Όμως, επιτρέψτε μου να πω ότι η ανάκτηση της εργασίας, που είναι ο βασικός μας στόχος, δεν αφορά μόνο τους μισθωτούς. Αφορά και τους ελεύθερους επαγγελματίες, τους αυτοαπασχολούμενους, τους αγρότες, τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις . Εκεί πρέπει να δώσουμε μεγάλο βάρος. Να ακούσουμε τα σήματα και τα αιτήματα τις αγοράς. Να βρούμε τους συγκεκριμένους τρόπους για την ελάφρυνση αυτών των κοινωνικών κατηγοριών μέσα στα πλαίσια τα δημοσιονομικά που σήμερα έχουμε, αλλά να δώσουμε και ευκαιρίες. Ευκαιρίες καινοτομίας με την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων εργαλείων: από τα ευρωπαϊκά προγράμματα μέχρι τις μικροπιστώσεις και τον προσανατολισμό της αναπτυξιακής τράπεζας, έχουμε χρέος να κατανείμουμε τους πόρους με αποτελεσματικότητα, με διαφάνεια και με δικαιοσύνη.

Άλλος σημαντικός άξονας του πολιτικού μας σχεδίου είναι η οικοδόμηση ενός νέου κοινωνικού κράτους. Εκεί που κρίνεται σε μεγάλο βαθμό και το πρόσημο της πολιτικής μας. Στα πεδία της κοινωνικής ασφάλισης, της πρόνοιας, της υγείας και της παιδείας έχουμε ήδη κάνει, είναι αλήθεια, μεγάλα βήματα:  από την ενοποίηση του ασφαλιστικού συστήματος, που για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες είναι πλεονασματικό, με εξασφαλισμένη τη βιωσιμότητα του, μέχρι την αύξηση και τον εξορθολογισμό των κοινωνικών επιδομάτων. Και από την ελεύθερη πρόσβαση στους ανασφάλιστους συμπολίτες μας στο σύστημα υγείας, την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών με ενίσχυση υποδομών και προσωπικού, την δημιουργία τοπικών μονάδων της πρωτοβάθμιας φροντίδας, μέχρι την ποιοτική και ουσιαστική αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και την ενίσχυση της έρευνας. Έχουμε κάνει σημαντικά βήματα.

Όμως, αυτά τα βήματα αποτελούν την αρχή μόνο ενός μεγάλου πολιτικού στόχου: του στόχου δηλαδή να αποκτήσει η χώρα ένα κοινωνικό κράτος που θα απαντά στις σύγχρονες ανάγκες και θα εξασφαλίζει αξιοπρεπείς συνθήκες ζωής για όλους, ανεξαρτήτως των οικονομικών τους δυνατοτήτων. Και αυτή, αν θέλετε, η προοπτική κοινωνικής δικαιοσύνης είναι ακριβώς που μας διαφοροποιεί, όλους εμάς που βρισκόμαστε σε αυτό το υπουργικό τραπέζι, αριστερούς, οικολόγους, κεντροαριστερούς αλλά και κεντροδεξιούς. Αυτή η προοπτική της κοινωνικής δικαιοσύνης, στην οποία όλοι μας πιστεύουμε εδώ, είναι που μας διαφοροποιεί από τις δυνάμεις του ακραίου νέου φιλελευθερισμού, που πέραν όλων των άλλων ευθυνών για την πορεία της οικονομίας, έχουν ακέραια και την ευθύνη για την άνοδο της ακροδεξιάς, του ρατσισμού και της μισαλλοδοξίας στον τόπο μας.

Οι παραπάνω προτεραιότητες, που σας ανέλυσα, δεν εξαντλούν φυσικά τους στόχους του κυβερνητικού μας έργου. Περιγράφουν, απλώς, κάποιες από τις μεγάλες μάχες που έχουμε να δώσουμε την επόμενη περίοδο: ανάκτηση της εργασίας, επενδύσεις, οικοδόμηση κοινωνικού κράτους.

Τα πεδία όμως και τα καθήκοντα της κυβερνητικής πολιτικής είναι σχεδόν ανεξάντλητα. Να συνεχίσουμε, για παράδειγμα, την πολυδιάστατη και ενεργητική εξωτερική μας πολιτική για να εμπεδώσουμε την εικόνα μιας χώρας – παράγοντα σταθερότητας και παράγοντα λύσεων στα διεθνή προβλήματα. Να διευρύνουμε, ακόμη περισσότερο, τα ατομικά δικαιώματα και τις ελευθερίες. Να εγγυηθούμε την ασφάλεια των πολιτών, γιατί  η ασφάλεια, όπως πολύ σωστά δήλωσε η νέα υπουργός, είναι όντως λαϊκό δικαίωμα. Να διαχειριστούμε την προσφυγική κρίση με ανθρωπιά, αλλά και με αποτελεσματικότητα, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην εξάλειψη των αιτιών της. Να δουλέψουμε για την περιφερειακή σύγκλιση στηρίζοντας τις ορεινές και νησιωτικές περιοχές της χώρας. Να δουλέψουμε για τον εκδημοκρατισμό των θεσμών προχωρώντας το επόμενο διάστημα και τη διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης. Να δουλέψουμε ώστε ο πολιτισμός να γίνει κτήμα όλων των συμπολιτών μας και ιδιαίτερα των λαϊκών στρωμάτων.

Με βάση τα αποτελέσματα σε όλα τα παραπάνω πεδία θα κριθούμε τόσο εμείς, όσο και η πορεία της χώρας. Και μπορούμε σήμερα να πούμε ότι είμαστε επιτέλους σε καλό δρόμο, παρά τις κινδυνολογικές κραυγές και την καταστροφολογία, την διαρκή προεξόφληση της αποτυχίας από την αντιπολίτευση και όσους τη στηρίζουν, βλέπουμε όχι μόνο ότι οι Κασσάνδρες διαψεύστηκαν παταγωδώς, αλλά βλέπουμε ότι η Ελλάδα αποτελεί σήμερα καλή είδηση σε ένα διεθνές περιβάλλον που κάθε άλλο από σταθερό μπορεί κανείς να το χαρακτηρίσει. Τα οικονομικά προβλήματα και οι αναταράξεις στις γειτονικές μας χώρες, στην Τουρκία, στην Ιταλία, αλλά και στην Αργεντινή, είναι γνωστά. Αυτά, όμως, τα προβλήματα, αυτοί οι εξωγενείς παράγοντες φαίνεται, αποδεικνύεται ότι δεν μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την πορεία ανασύνταξης της χώρας και της οικονομίας. Γιατί καταφέραμε να περάσουμε τον κάβο –να μιλήσω με ναυτικούς όρους- να περάσουμε τον κάβο, πριν χαλάσει ο καιρός στα ανοιχτά. Και αυτό είναι μια πολύ μεγάλη υπόθεση.

Με την εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών, με δικλείδα ασφαλείας το χρηματοδοτικό μαξιλάρι, αυτό που εξασφαλίσαμε για την κάλυψη των αναγκών μας για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και με όπλο μας την πολιτική σταθερότητα και την διαρκή μας βούληση για μεταρρυθμίσεις, εμπεδώνουμε πλέον τη θέση της χώρας στο διεθνές οικονομικό περιβάλλον. Και προχωράμε με αυτοπεποίθηση και αποφασιστικότητα προς το μέλλον.

Από την άλλη, όμως, θέλω να σας επισημάνω και κάτι: είναι, όντως, ώρα για περισσότερη αισιοδοξία. Δεν είναι όμως ώρα για εφησυχασμό. Τα καλά αποτελέσματα, δεν έρχονται από μόνα τους και το γνωρίζουμε πολύ καλά αυτό δουλεύοντας σκληρά όλα τα προηγούμενα χρόνια. Δεν υπάρχει αυτόματος πιλότος. Η προϋπόθεση για τα καλά αποτελέσματα είναι η σκληρή δουλειά.

Και θέλω σήμερα εδώ με την ευκαιρία της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου υπό τη νέα του σύνθεση, να υπενθυμίσω σε όλες και σε όλους ότι η υπουργική θέση, η ιδιότητα του μέλους της κυβέρνησης δεν είναι αξίωμα. Ούτε προνόμιο, αλλά ευθύνη. Δεν μας χρωστάει ο λαός, αλλά εμείς του χρωστάμε. Από την δική του εξουσία πηγάζει η δική μας ευθύνη. Και αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ.

Στην βαριά καθημερινότητα μας πρέπει πάντοτε να υπενθυμίζουμε στους εαυτούς μας ότι δίνουμε εξετάσεις καθημερινά. Εξετάσεις αποτελεσματικότητας, αλλά και εξετάσεις ευπρέπειας, κοινωνικής ευαισθησίας και κατανόησης. Εξετάσεις –θα έλεγα- ηθικής και πολιτικής ποιότητας. Και εξεταστής και κριτής μας δεν είναι άλλος από τον ελληνικό λαό, από τους ανθρώπους του μόχθου και της δουλειάς, χάρη στους οποίους βρισκόμαστε σήμερα εδώ.

Αλαζονικές συμπεριφορές, κλειστές πόρτες και κλειστά αυτιά, αίσθηση αυτάρκειας, άρνηση συντονισμού, προσωπικές στρατηγικές: όλα αυτά είναι χαρακτηριστικά των υπουργών και των κυβερνήσεων που χρεοκόπησαν τη χώρα. Δεν έχουν θέση στη δική μας κυβέρνηση. Σε μια κυβέρνηση που όχι μόνο έβγαλε τη χώρα από τα μνημόνια, αλλά και που πολεμά καθημερινά προκειμένου να ακυρώσει και τις αιτίες που οδήγησαν τη χώρα σε αυτά.

Με σχέδιο λοιπόν για τη μεταμνημονιακή προοπτική και την αναγέννηση της πατρίδας μας, με συναίσθηση της ευθύνης να στηρίξουμε, τώρα που μπορούμε, όσους σήκωσαν δυσανάλογα βάρη και με το ηθικό πλεονέκτημα της σεμνότητας, της ανιδιοτέλειας, της εντιμότητας, σας καλώ να εργαστούμε σκληρά, ώστε να ανοίξουμε μια νέα αισιόδοξη προοπτική για τη πατρίδα μας και το λαό μας. Που το αξίζει.

Σας εύχομαι, λοιπόν, καλή δύναμη και καλή επιτυχία!

Επιπτώσεις στην υγεία και στο περιβάλλον από την πυρκαγιά στο Μάτι Αττικής

ΕΡΩΤΗΣΗ – Α.Κ.Ε.

 Προς τους Υπουργούς:

  1. Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γ. Σταθάκη

  2. Υγείας, κ. Αν. Ξανθό

Θέμα: «Επιπτώσεις στην υγεία και στο περιβάλλον από την πυρκαγιά στο Μάτι Αττικής»

Ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών, ειδικοί επιστήμονες και το σύνολο των κατοίκων εκφράζουν δικαιολογημένα την έκδηλη ανησυχία τους, για τις επιπτώσεις στην υγεία όσων επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές. Απεγνωσμένα, καλούν τις αρμόδιες υγειονομικές και περιβαλλοντικές αρχές να λάβουν άμεσα μέτρα, για να προστατέψουν τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον.

Τα τραγικά αποτελέσματα μιας πυρκαγιάς δεν αφορούν μόνο στον αριθμό των νεκρών και τραυματιών, και στο μέγεθος των καταστροφών σε υποδομές, νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Μία πυρκαγιά μακροπρόθεσμα επηρεάζει αρνητικά την υγεία και επιβαρύνει τους δημόσιους και ιδιωτικούς πόρους υγειονομικής περίθαλψης σε τοπικό επίπεδο.

Οι μέχρι σήμερα διαθέσιμες μελέτες έχουν δείξει ότι η έκθεση σε καπνό προκαλεί σοβαρά προβλήματα στον ανθρώπινο οργανισμό ειδικά σε όσους ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου. Ιδιαίτερης προσοχής χρήζουν όσοι πάσχουν από καρδιολογικά και πνευμονολογικά νοσήματα, τα παιδιά και οι ηλικιωμένοι. Παράλληλα υπάρχει σοβαρή περιβαλλοντική επιβάρυνση, που πιθανώς να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων της περιοχής. Επιπλέον, οι επιπτώσεις στην ψυχική υγεία μπορεί να είναι εξόχως σημαντικές. Οι πληθυσμοί που εκτίθενται σε πυρκαγιές διατρέχουν διπλάσιο κίνδυνο από το μη εκτεθειμένο πληθυσμό να ταξινομηθούν μακροχρόνια ως δυνητικά ψυχιατρικά περιστατικά.

Στην πυρκαγιά στο Μάτι Αττικής, η καύση μεγάλων ποσοτήτων καυσίμων, πλαστικών, ελαστικών μέσα σε λίγο χρόνο απελευθέρωσε τεράστια θερμική ενέργεια και τοξικούς ρύπους. Με βάση την παραπάνω διεθνή και εθνική εμπειρία συνάγεται ότι απειλείται πλέον σοβαρά η υγεία όσων εκτέθηκαν στην πυρκαγιά, ιδίως σε ό,τι αφορά την αναπνευστική νοσηρότητα, τα καρδιαγγειακά, οφθαλμικά και ψυχιατρικά προβλήματα, τα σοβαρά εγκαύματα που απαιτούν φροντίδα σε ειδικές μονάδες και συνεπάγονται κίνδυνο επιπλοκών πολλών οργάνων. Ακόμη, ένας μικρός αριθμός πληγέντων μπορεί να απαιτήσει σημαντικούς πόρους, γιατί απαιτείται πολυήμερη διεπιστημονική φροντίδα, χειρουργικοί καθαρισμοί, επεμβάσεις και μεταγγίσεις.

Προς αποτροπή των δυσμενών αυτών επιπτώσεων στην υγεία, απαιτείται άμεση και υπεύθυνη ενημέρωση των κατοίκων, εξειδικευμένη μελέτη καισαφές σχέδιο δράσης. Αντ’ αυτού, μέχρι σήμερα οι κάτοικοι καταγγέλλουν ότι δεν έχει επισήμως και αρμοδίως παρασχεθεί ενημέρωση ούτε καν για τα επείγοντα μέτρα που πρέπει να λάβουν προς προστασία της υγείας τους από άμεσους κινδύνους (π.χ. χρήση μάσκας και λοιπών μέσων αυτοπροστασίας). Η καθυστέρηση στην ενημέρωση των κατοίκων καθώς και στην διεξαγωγή επιστημονικής έρευνας αξιολόγησης των μεσοπρόθεσμων και μακροχρόνιων επιπτώσεων στην υγεία και στο περιβάλλον από τη πυρκαγιά στο Μάτι Αττικής, συνιστά μια νέα πηγή κινδύνου για τους κατοίκους και μπορεί να έχει απρόβλεπτες δυσμενείς συνέπειες στη ζωή και την υγεία τους.

Επειδή η Πολιτεία έχει χρέος να λάβει όλα τα αναγκαία προληπτικά και προστατευτικά μέτρα για να περιορίσει τους κινδύνους στην υγεία των κατοίκων και στο περιβάλλον από την φονική πυρκαγιά, ερωτάσθε:

  1. Διεξάγεται η απαιτούμενη συντονισμένη έρευνα από ειδικούς επιστήμονες;
  2. Υπάρχει σαφές σχέδιο δράσης, επικοινωνία και ενημέρωση των κατοίκων και μελέτη αποτελεσματικού μετριασμού των αρνητικών επιπτώσεων στην υγεία;
  3. Ποια προληπτικά και προστατευτικά μέτρα, πρόκειται να λάβετε ώστε να προστατευθούν οι κάτοικοι των πληγεισών περιοχών και να μην επιδεινωθεί η κατάσταση;

Επίσης, να κατατεθούν στην Βουλή οι μετρήσεις, οι μελέτες, οι εκθέσεις ελέγχου, και κάθε άλλο σχετικό έγγραφο ή στοιχείο και που βρίσκεται εις χείρας σας αρμοδίως, και άπτεται της δημόσιας υγείας και της προστασίας των κατοίκων των περιοχών που επλήγησαν από την πυρκαγιά.

Οι ερωτώντες βουλευτές

Εύη Χριστοφιλοπούλου

Ιωάννης Μανιάτης

Κωνσταντίνος Μπαργιώτας

Γεώργιος Αρβανιτίδης

Εργασίες συντήρησης από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στην Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας

Εργασίες συντήρησης (αντικατάσταση κατεστραμμένων στηθαίων ασφαλείας) επί της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης-Καβάλας επί της δεξιάς οριογραμμής (με αποκλεισμό της δεξιάς λωρίδας κυκλοφορίας για την εκτέλεση των εργασιών) θα  πραγματοποιηθούν από τη Διεύθυνση  Τεχνικών  Έργων  της  Περιφέρειας  Κεντρικής  Μακεδονίας, από την Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2018 έως και την Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2018.

Αναλυτικά προβλέπεται να εκτελεστούν εργασίες στις παρακάτω θέσεις:

α) στη χ.θ. 48+00 έως χ.θ. 52+00 (ύψος Στίβος – Περιστερώνας)

β) στον κόμβο Ασπροβάλτας, μετά το φανάρι των Βρασνών, προς Ασπροβάλτα

Οι εργασίες έχουν προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν από την Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2018 έως και την Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου 2018 ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες. Η ώρα έναρξης των εργασιών είναι στις 9.00 π.μ.

Ήδη  έχει  γίνει  η  σχετική  συνεννόηση  με  τη Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης και τα Τμήματα Τροχαίας Ασπροβάλτας και Λητής, ώστε  να  γίνουν  οι απαραίτητες  κυκλοφοριακές  ρυθμίσεις  για  την  ασφαλέστερη  διεξαγωγή  της  κυκλοφορίας  στη  διάρκεια  των  εργασιών.

Σχόλιο Φώφης Γεννηματά στα SOCIAL MEDIA για την νέα επιτυχία της Κατερίνας Στεφανίδη

Σχόλιο Φώφης Γεννηματά Προέδρου του Κινήματος Αλλαγής στα social media για την νέα επιτυχία της Κατερίνας Στεφανίδη

Η Κατερίνα Στεφανίδη με το ήθος και τις επιδόσεις της δεν έχει καταφέρει μόνο να κάνει την Ελλάδα υπερήφανη, έχει γίνει το… διαμάντι του ελληνικού αθλητισμού.