Αρχική Blog Σελίδα 14727

Βόλος Εικοσάχρονος σκηνοθέτησε ληστεία για να δικαιολογήσει τις σπατάλες του

   Το θύμα ληστείας σκέφτηκε να υποδυθεί ένας 20χρονος από τις Μικροθήβες του Βόλου, προκειμένου να δικαιολογήσει στην οικογένειά του την σπατάλη 3.000 ευρώ από τις οικογενειακές οικονομίες, αλλά τελικά το σχέδιό του αποκαλύφθηκε και τώρα θα οδηγηθεί στον Εισαγγελέα.

      Σύμφωνα με τον 20χρονο, την νύχτα που πέρασε, γύρω στις 3 τα ξημερώματα, κάποιος άγνωστος μπήκε στο σπίτι του στις Μικροθήβες, έγινε αντιληπτός από τον νεαρό και στην συμπλοκή που ακολούθησε ο “κλέφτης” τραυμάτισε ελαφρά με μαχαίρι τον 20χρονο, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί στο “Αχιλλοπούλειο” Νοσοκομείο του Βόλου.

      Τα τραύματα στην κοιλιά του νεαρού ήταν εξαιρετικά επιπόλαια και δεν δικαιολογούσαν επίθεση και άμυνα, με αποτέλεσμα στην κατάθεση του 20χρονου, προς τους αστυνομικούς, να διαπιστωθούν ασάφειες και ανακρίβειες και τελικά το “θύμα” της ληστείας να ομολογήσει την αλήθεια και την σκηνοθεσία της υπόθεσης, με αποτέλεσμα να συλληφθεί και να αναμένεται να οδηγηθεί στον Εισαγγελέα του Βόλου.

Θεσσαλονίκη: Έκδοση εικονικών τιμολογίων και σωρεία φορολογικών παραβάσεων διαπίστωσε η Οικονομική Αστυνομία σε εταιρεία εμπορία αναλώσιμων υλικών

Για έκδοση εικονικών τιμολογίων, μη απόδοση ΦΠΑ, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και παραβίαση των περιορισμών μεταφοράς κεφαλαίων, κατηγορούνται εκπρόσωποι βορειοελλαδικής εταιρείας εμπορίας ιατρικών αναλωσίμων. Προηγήθηκε έρευνα στην έδρα της επιχείρησης, όπου αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας Βορείου Ελλάδος έκαναν “φύλλο και φτερό” φορολογικά στοιχεία, έγγραφα και παραστατικά που συνδέονται με την υπό διερεύνηση υπόθεση. 

Η δικογραφία, που σχηματίστηκε και διαβιβάστηκε στον αρμόδιο εισαγγελικό λειτουργό, αναφέρεται σε έκδοση εικονικών τιμολογίων, συνολικής αξίας 1.225.049 ευρώ, μη απόδοση φόρου για το έτος 2016, ύψους 221.691 ευρώ, όπως, επίσης και σε παραβίαση των περιορισμών μεταφοράς κεφαλαίων. Η συγκεκριμένη εταιρεία φέρεται να παρουσίαζε τα εικονικά τιμολόγια ως πραγματικά, πραγματοποιώντας τα αντίστοιχα εμβάσματα προς τραπεζικά ιδρύματα του εξωτερικού για την εξόφλησή τους, με σκοπό της απόκρυψη φορολογητέας ύλης.

Στη δικογραφία περιλαμβάνονται τα ονόματα εκπροσώπων της επιχείρησης και διαφόρων συνεργών της, ενώ ήδη ενημερώθηκε η αρμόδια ΔΟΥ και η Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΠΓΔΜ: Ξεκίνησε η απομάκρυνση των πινακίδων του αυτοκινητοδρόμου, στις οποίες αναφέρεται ως «Αλέξανδρος ο Μακεδόνας»

Ξεκίνησε σήμερα  η απομάκρυνση των πινακίδων κατά μήκος του κεντρικού αυτοκινητόδρομου της πΓΔΜ, στις οποίες αυτός αναφέρεται με την προηγούμενη ονομασία του, «Αλέξανδρος ο Μακεδόνας».

Συνεργείο της κρατικής εταιρείας διαχείρισης του οδικού δικτύου της πΓΔΜ απομάκρυνε σήμερα την πρώτη από τις 19 συνολικά πινακίδες κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου αυτού, ο οποίος ξεκινά από τα σύνορα της πΓΔΜ με τη Σερβία και καταλήγει στα σύνορα με την Ελλάδα.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθεί η απομάκρυνση όλων των πινακίδων του αυτοκινητοδρόμου και η τοποθέτηση νέων, στις οποίες αυτός θα φέρει τη νέα ονομασία «Φιλία».

Υπενθυμίζεται ότι το υπουργικό συμβούλιο της ΠΓΔΜ αποφάσισε, στις 6 Φεβρουαρίου, τη μετονομασία της εθνικής οδού της πΓΔΜ, από αυτοκινητόδρομο «Αλέξανδρος ο Μακεδόνας» σε αυτοκινητόδρομο « Φιλία» και του αεροδρομίου των Σκοπίων  από «Διεθνές Αεροδρόμιο Μέγας Αλέξανδρος» σε «Διεθνές Αεροδρόμιο Σκοπίων».

Όσον αφορά το αεροδρόμιο των Σκοπίων, εκπρόσωποι της τουρκικής εταιρείας «TAV», η οποία από το 2010 διαχειρίζεται τον αερολιμένα των Σκοπίων, δήλωσαν ότι θα σεβαστούν την απόφαση της κυβέρνησης της πΓΔΜ και θα προχωρήσουν στην αντικατάσταση των πινακίδων, μόλις λάβουν αναλυτικές οδηγίες από την κυβέρνηση της πΓΔΜ.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βελτιώθηκε κατά δέκα θέσεις, μέσα σε ένα χρόνο, η Ελλάδα στην παγκόσμια κατάταξη στον «Δείκτη Αντίληψης Διαφθοράς», σύμφωνα με τη «Διεθνή Διαφάνεια»

Βελτιώθηκε κατά δέκα θέσεις η Ελλάδα το 2017, σε σχέση με την παγκόσμια κατάταξη της το 2016, σε ότι αφορά τον «Δείκτη Αντίληψης Διαφθοράς», όπως τον υπολογίζει η διεθνής οργάνωση «Διεθνής Διαφάνεια» γνωστοποίησε η εκπρόσωπος του ελληνικού τμήματος της οργάνωσης, ‘Αννα Δαμάσκου.

«Ήμασταν (η Ελλάδα) στην 69η το 2016 και είμαστε στην 59η θέση για το 2017. Τις ανακοινώσεις για τον «Δείκτη Αντίληψης Διαφθοράς» δεν τον περιμένουν μόνο οι κυβερνήσεις και οι διεθνείς οργανώσεις, αλλά και οι επιχειρήσεις» τόνισε η επικεφαλής της «Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάς», ‘Αννα Δαμάσκου, σε εκδήλωση για την επιχειρηματικότητα στο Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης (ACT).

Η κ. Δαμάσκου επεσήμανε ότι η άνοδος της χώρας μας στην παγκόσμια κατάταξη μέσα σε ένα χρόνο «σίγουρα αποτυπώνει τις προσπάθειες των αρμόδιων κρατικών φορέων του ιδιωτικού τομέα και της κοινωνίας των πολιτών», τόνισε, ωστόσο, ότι η χώρα μας «είναι χαμηλά, ακόμη, στην κατάταξη σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη» και πρόσθεσε: «Θέλουμε να ανήκουμε στην Ευρώπη, αλλά πρέπει να ανήκουμε και στους καλύτερους της Ευρώπης».

Η ανακοίνωση των θέσεων των χωρών στην παγκόσμια κατάταξη, για τον «Δείκτη Αντίληψης Διαφθοράς», όπως τον μετρά η «Διεθνής Διαφάνεια», έγινε ταυτοχρόνως, διεθνώς, την ίδια ώρα (19.00 ώρα Ελλάδος) από τα τμήματα της οργάνωσης σε όλο τον κόσμο.

Σε ότι αφορά το «Εθνικό Σύστημα Ακεραιότητας» για τη χώρα μας, το οποίο με βάση τους κυρίαρχους ελληνικούς θεσμούς, που μετρά η «Διεθνής Διαφάνεια Ελλάς», η κ. Δαμάσκου υποστήριξε συμπερασματικά, ότι «η οικονομική κρίση στην Ελλάδα είναι απότοκος σπατάλης κακοδιαχείρισης και δομικών στρεβλώσεων δεκαετιών» και ότι μεταξύ άλλων «απειλεί τα ανθρώπινα δικαιώματα», καθώς «υποφέρουν οι οικονομικά πιο αδύναμοι», ενώ «η ανεξαρτησία και ακεραιότητα της δικαιοσύνης στη χώρα επηρεάζεται, όχι σε υποθέσεις ρουτίνας, που αποτελούν την πλειοψηφία του έργου της, αλλά όταν τα διακυβευόμενα συμφέροντα είναι σημαντικά». Πρόσθεσε, ότι η χώρα χρειάζεται σαφήνεια(απλοποίηση κωδικοποίηση) και σταθερότητα δικαίου, αντιμετώπιση οργανωτικών ελλείψεων (κτηματολόγιο ρυθμιστικοί χάρτες) και σύμπραξη ρυθμιστικών αρχών, αλλά και ενίσχυση της ασφάλειας, του κράτους δικαίου και τη μείωση των δικαστικών διαφορών.

«Το θέμα της επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα είναι περισσότερο πολιτικό, λιγότερο οικονομικό» είπε η κ. Δαμάσκου ενώ σε ότι αφορά τις επενδύσεις  ανέφερε : «Μπορούν να έρθουν επενδύσεις στη χώρα, όπως και σε οποιαδήποτε άλλη χώρα, έστω και με υψηλή φορολογία, αρκεί να υπάρχει διαφάνεια και κράτος δικαίου».

Η κ. Δαμάσκου χαιρέτισε ρυθμίσεις που έχουν εισαχθεί στο νομικό σύστημα, όπως, π.χ. ο πτωχευτικός κώδικας, η υποχρεωτική διαμεσολάβηση, κ.α. , λέγοντας ότι σε ένα βαθμό ήταν ζητούμενα από τους εκπροσώπους των δανειστών της χώρας, αλλά προς θετική κατεύθυνση και επεσήμανε ότι η χώρα μας πρέπει να έχει «την ιδιοκτησία» τέτοιων  μεταρρυθμίσεων.

Παρέμβαση στη συζήτηση για το πώς λειτουργεί το ελληνικό θεσμικό σύστημα έκανε ο εισαγγελέας Βασίλης Φλωρίδης, υποστηρίζοντας ότι η άνοδος της χώρας στη λίστα της Διεθνούς Διαφάνειας, σε ότι αφορά τον δείκτη αντίληψης διαφθοράς, οφείλεται κατά βάση, όχι στην θεσμική θωράκιση της χώρας, αλλά στην οικονομική κρίση, δηλαδή, στη  μείωση των διαθέσιμων εισοδημάτων για έκνομες δοσοληψίες, π.χ. «φακελάκι», κ.α.

Αναφερόμενη στον θεσμό της Διαμεσολάβησης, η δικηγόρος – διαμεσολαβήτρια, Ζωή Γιαννοπούλου, υπογράμμισε ότι η Ελλάδα κατέχει από τις τελευταίες θέσεις στον τομέα αυτόν στην Ε.Ε.

Η κ. Γιαννοπούλου επικαλέστηκε μελέτη του Ευρωεπιμελητηρίου του 2014, σύμφωνα με την οποία, εάν η Διαμεσολάβηση προηγούνταν κάθε δίκης σε αστικές και εμπορικές διαφορές, η ετήσια εξοικονόμηση κόστους σε ευρωπαϊκό επίπεδο θα ήταν 15-40 δισεκατομμύρια ευρώ και εξοικονόμηση χρόνου ετησίως, ίση με 8 εκατομμύρια χρόνια!

Ανέφερε ότι οι πρώτοι διαπιστευμένοι διαμεσολαβητές ήταν 2014 , ενώ μόλις στις 16 Ιανουαρίου 2018, με το πολυνομοσχέδιο, εισήχθη ως υποχρεωτικό προστάδιο για συγκεκριμένες διαφορές και με συνέπειες μη προσέλευσης, η πρακτική της Διαμεσολάβησης.  Στην Ελλάδα υπάρχουν 2000 διαπιστευμένοι μεσολαβητές πρόσθεσε η κ. Γιαννοπούλου.

Όπως εξήγησε, η κ. Γιαννοπούλου, υποχρεωτικό προστάδιο επίλυσης διαφορών  προβλέπεται για διαφορές ιδιοκτησιών ακινήτων ιδιοκτησίας και γειτνίασης, διαφορές ασφαλειών αυτοκινήτου χωρίς σωματική βλάβη ή θάνατο, οικογενειακές διαφορές, διαφορές ιατρικής αμέλειας ακόμη και ένα υπάρχουν σωματική βλάβη και θάνατος, κ.α.

Η κ. Γιαννοπούλου υπογράμμισε ότι το όποιο έλλειμμα ενημέρωσης για τη Διαμεσολάβηση ακόμη και στον νομικό κόσμο της χώρας πρέπει να καλυφθεί  με σεμινάρια, επιμορφωτικά μαθήματα, ενώ θα διευκόλυνε και η εισαγωγή μαθημάτων Διαμεσολάβησης στις νομικές, δικαστικές σχολές.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φώφη Γεννηματά: Η χώρα θα πάρει το δρόμο που της αξίζει και εσείς θα πάρετε δρόμο. Εμείς θα φροντίσουμε και για τα δυο.

Ομιλία της Προέδρου του ΠΑΣΟΚ και Επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Φώφης Γεννηματά στη συζήτηση για τη σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για το σκάνδαλο Novartis

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Σκάνδαλο ή σκευωρία; Δεν υπάρχει αυτό το δίλημμα. Ισχύουν και τα δύο. Υπάρχει σκάνδαλο στην εξέλιξη της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης. Υπάρχει σκευωρία της Κυβέρνησης με την ολοφάνερη επιχείρηση σπίλωσης των πολιτικών της αντιπάλων .

  • Η επιλογή του χρόνου,
  • Η επιλογή των πολιτικών προσώπων που αναφέρονται,
  • Η εξόφθαλμη παράλειψη άλλων,
  • Οι δηλώσεις του κ. Τσίπρα και άλλων κυβερνητικών αξιωματούχων πριν και μετά την ανακίνηση του όλου θέματος,
  • Οι εξόφθαλμες δικονομικές παραβιάσεις
  • Η ποιότητα των μαρτυρικών καταθέσεων,

όλα αυτά και άλλα καταδεικνύουν την ύπαρξη συνωμοσίας.

Χθες ο Αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου σας εξέθεσε ολοκληρωτικά. Οι μάρτυρες στους οποίους στηριχτήκατε αποκλειστικά για να στήσετε το όλο σκηνικό, κατέθεσαν σε καθεστώς απλής προστασίας.

Και ω του θαύματος, αναβαθμίστηκαν σε προστατευόμενους μάρτυρες δημοσίου συμφέροντος, μόνο αφ’ ότου ξεσηκώθηκε κατακραυγή και σάλος. Αυτό αποδεικνύει το πόσο μεθοδικά και δόλια στήνετε την όλη σκευωρία.

Εμάς, όπως και κάθε έντιμο πολίτη, μας ενδιαφέρει να λάμψει η αλήθεια.

Mας ενδιαφέρει να διαπιστωθούν τα όποια θεσμικά κενά που επιτρέπουν τη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος ώστε να διορθωθούν και να μην επαναληφθούν ανάλογα φαινόμενα στο μέλλον.

Μας ενδιαφέρει να εντοπισθούν οι όποιοι επιτήδειοι, που εκμεταλλευόμενοι αυτά τα κενά πλούτισαν σε βάρος του Δημοσίου.

Μας ενδιαφέρει δηλαδή η ουσία του θέματος.

Ο κ. Τσίπρας όμως δεν ενδιαφέρεται για όλα αυτά.

Εάν ενδιαφερόταν, θα φρόντιζε να υπάρξει η δυνατότητα για πλήρη έλεγχο και διαφάνεια χωρίς επιλεκτικές εξαιρέσεις ημετέρων και χωρίς -για μια ακόμα φορά- ευμενή διακριτική μεταχείριση της περιόδου διακυβέρνησης 2004-2009 της Ν.Δ, οπότε εκτροχιάστηκε η δαπάνη.

Γιατί, άραγε, το κάνετε αυτό κ. Τσίπρα; Τι δεσμεύσεις και έναντι ποίων έχετε αναλάβει;

Και στο σημείο αυτό θα ήθελα να πω κάτι στον κ. Μητσοτάκη.

Κύριε Μητσοτάκη, αποδέχεστε και αποδεχόμαστε ότι υπάρχει σκευωρία.

Αποδέχεστε όμως ότι στην υπόθεση της φαρμακευτικής δαπάνης και στην Novartis υπάρχει σκάνδαλο;

Ναι ή όχι;

Και με την ευκαιρία άκουσα την θέση σας για αλλαγή του νόμου περί ευθύνης Υπουργών.

Καμία αντίρρηση, απαιτείται αλλαγή του Συντάγματος που προϋποθέτει μια ευρύτερη συνεννόηση. Πιστεύετε ότι μπορεί να επιτευχθεί; Αν το πιστεύετε μπορούμε να συζητήσουμε για μια μίνι αναθεώρηση σε βασικές διατάξεις που η ιδέα της αναθεώρησής τους έχει πέρα από κάθε αμφιβολία ωριμάσει.

Εσείς κ. Τσίπρα, μοναδική έγνοια έχετε την πολιτική αξιοποίηση του σκανδάλου. Η ματιά σας είναι στραμμένη μόνο στα κομματικά οφέλη που μπορείτε να προσκομίσετε.

Όχι σε τι ωφελεί την χώρα αλλά τι ωφελεί εσάς. Για αυτό εξαιρέσατε από τον έλεγχο θρασύτατα και την διερεύνηση των δικών σας ευθυνών, των δικών σας Υπουργών, της δικής σας περιόδου.

Κύριες και Κύριοι Βουλευτές

Η αποψινή συζήτηση πραγματοποιείται σε μια πολύ βαριά, εξαιρετικά αρνητική ατμόσφαιρα. Μέσα σε ένα κλίμα λίαν τοξικό.

Με την κοινή γνώμη ξανά σε σύγχυση. Με αποκλειστική δική σας ευθύνη.

Η χώρα βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. H χώρα πορεύεται με την θηλιά που της φορέσατε στο λαιμό.

  • Η Τουρκία εντείνει την προκλητικότητά της στο Αιγαίο και την Κύπρο καταπατώντας τις διεθνείς συνθήκες και το διεθνές δίκαιο. Κάθε χαλαρότητα, κάθε αδράνεια μπορεί να προκαλέσει σοβαρή βλάβη στα εθνικά μας συμφέροντα .
  • Στο θέμα των Σκοπίων αντί να επιδιώξετε εθνική συνεννόηση και τη διαμόρφωση εθνικής γραμμής, προσπαθήσατε να διχάσετε τα κόμματα και την κοινωνία και αντιμετωπίζουμε τον κίνδυνο της «σαλαμοποίησης» της λύσης που θα δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα στο μέλλον από αυτά που υποτίθεται πως θα λύσει.
  • Στην οικονομία έχει γίνει σαφές πως το τέλος του «προγράμματος» δεν συνεπάγεται την οριστική και ασφαλή έξοδο της χώρας από την κρίση.

ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΜΑΣ!

Άλλωστε, έχετε δεσμευτεί προκαταβολικά για ένα μνημόνιο μετά το μνημόνιο.

Έχετε νομοθετήσει νέες περικοπές στις συντάξεις και το αφορολόγητο.

Έχετε εκχωρήσει το δημόσιο πλούτο.

Έχετε δεσμευτεί σε υψηλά πλεονάσματα και τώρα διαπραγματεύεστε την μορφή της επιτροπείας.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Βρισκόμαστε λοιπόν σήμερα εδώ για άλλη μια φορά αντιμέτωποι με μια πολιτική σκευωρία με ενορχηστρωτή τoν κ. Τσίπρα και βραχίονες Υπουργούς του.

Τι εξαιρετική σύμπτωση ο πρώην διοικητής της ΕΥΠ επί ΝΔ και οι θύλακές του στην Δικαιοσύνη να κινούν σήμερα τα νήματα.

Γνωρίζω ότι κάποιος καλόπιστος μπορεί να μας ρωτήσει:

Καλά εδώ αποκαλύπτεται μια τόσο σοβαρή ιστορία και εσείς μένετε στους τύπους;

Όχι, απαντάμε. Ποτέ δεν αρνηθήκαμε την έρευνα.

Πρώτοι εμείς λέμε ΟΛΑ ΣΤΟ ΦΩΣ με ανεπηρέαστη την Δικαιοσύνη να κάνει την δουλειά της. ΔΕΝ ΣΗΚΩΝΟΥΜΕ ΜΥΓΑ ΣΤΟ ΣΠΑΘΙ ΜΑΣ.

Και όσοι από τα πραγματικά γεγονότα βρεθούν ένοχοι να τιμωρηθούν.

ΝΑ ΛΑΜΨΕΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ.

Αλλά αυτό να γίνει με την ομαλή λειτουργία των θεσμών.

Χωρίς παρεμβάσεις στην Δικαιοσύνη.

Χωρίς υποδείξεις,

Χωρίς την αντισυνταγματική εμπλοκή Υπουργών,

Χωρίς παρακρατικές μεθόδους και συνεργασία με τον κίτρινο τύπο

Χωρίς εξωθεσμικούς παράγοντες.

Όσο περισσότερο παραβιάζετε τους θεσμούς,

Όσο καταπατάτε την διάκριση των εξουσιών,

τόσο περισσότερο βάζετε σε κίνδυνο τη Δημοκρατία.

Είναι η ίδια λογική που οδήγησε στις «πλατείες της οργής» και εν τέλει στην Χρυσή Αυγή, στην ακροδεξιά.

Είναι η ίδια επικίνδυνη λογική που οδηγεί σε καθεστωτικές αντιλήψεις του τύπου «μετά την Κυβέρνηση, είναι ώρα να κατακτήσουμε την εξουσία».

Μετά την εικόνα που παρουσίασε σήμερα η Βουλή θέλω να τονίσω, ότι όσο μας αφορά δεν θα αφήσουμε την πολιτική ζωή της χώρας να κατρακυλήσει στο βούρκο.

Όσο περνάει από το χέρι μας δεν θα επιτρέψουμε να γίνει ξανά η πολιτική ζωή ρωμαϊκή αρένα.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Ο σκληρός ανταγωνισμός των μεγάλων φαρμακοβιομηχανιών επεκτείνεται σε κάθε σχετικό πεδίο: προώθηση σκευασμάτων στις αγορές, αποκλεισμός ανταγωνιστών, ευνοϊκή τιμολόγηση.

Όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε πολλές χώρες, σε όλον τον πλανήτη. Η έρευνα, κι αυτό δεν πρέπει να διαφεύγει σε κανέναν, είναι διεθνής και άρχισε από τις αμερικανικές αρχές.

Το σκάνδαλο Novartis έχει όντως πληρωθεί πολύ ακριβά από τους Έλληνες.

Πρέπει να ερευνηθεί λοιπόν σε βάθος από την Δικαιοσύνη, στις πραγματικές του διαστάσεις.

Θα πρέπει να τεκμηριωθεί, χωρίς άλλη καθυστέρηση, η συγκεκριμένη ευθύνη της εταιρείας NOVARTIS.

Kαι να αναληφθούν όλες οι νομικές ενέργειες σε βάρος της εταιρείας ώστε να εξασφαλιστεί η αποζημίωση του Δημόσιου.

Επίσης, επειδή πρέπει εκτός από την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης να δούμε επί της ουσίας το θέμα σε ό,τι αφορά στον εκσυγχρονισμό και την αυστηροποίηση του θεσμικού πλαισίου που διέπει το θέμα της φαρμακευτικής δαπάνης καταθέτω σήμερα δύο συγκεκριμένες προτάσεις:

1ον. Καλώ τον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης και τον Υπουργό Υγείας, όπως έχουν δικαίωμα από το Νόμο αλλά και υποχρέωση απέναντι στον ελληνικό λαό, να ζητήσουν αμέσως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού να εξετάσει την ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά φαρμάκου και να υποδείξει τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν από την Πολιτεία.

Όποιος εφαρμόζει τις αντι-ανταγωνιστικές συμπεριφορές για τις οποίες βοά όλη η αγορά, να υποστεί τις αυστηρές κυρώσεις και να πληρώσει τα υψηλά πρόστιμα που επιβάλλονται σε τέτοιες περιπτώσεις.

Υπενθυμίζω ότι η κυβέρνηση έχει ήδη προσφύγει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού π.χ. για το θέμα της διανομής του Τύπου. Αναρωτιέμαι, η υγεία και η φαρμακευτική δαπάνη είναι μικρότερης σημασίας ζήτημα για την κυβέρνηση;

2ον. Παράλληλα με την έρευνα για το χθες, πρέπει να δούμε μπροστά, να προετοιμαστούμε για το μέλλον, γι’ αυτό κατέθεσα σήμερα στον Πρόεδρο της Βουλής πρόταση σύμφωνα με το άρθρο 44 του Κανονισμού της Βουλής, για τη συγκρότηση κοινοβουλευτικής επιτροπής που θα εξετάσει την αγορά φαρμάκου και τη φαρμακευτική δαπάνη στην Ελλάδα από σήμερα και για την επόμενη δεκαετία, με ειδική αναφορά στην προστασία, επιτέλους, της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας, που επίσης πλήττεται από τις αθέμιτες πρακτικές των πολυεθνικών κολοσσών.

κκ Βουλευτές,

Μπορεί τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ να υποδύεται τον σταυροφόρο της διαφάνειας, αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική:

Η Ελληνική Δικαιοσύνη, με βασικές διαδικασίες και δυνατότητες, με τις οποίες εμείς την εξοπλίσαμε, μπορεί να συνεργαστεί με τις διεθνείς αρχές για να αποκαλύψει τις πρακτικές της πολυεθνικής φαρμακοβιομηχανίας, τις υπόγειες συναλλαγές και την διαφθορά που συνδέονται με αυτές.

Θέλετε, λοιπόν κύριοι της κυβέρνησης να δούμε την αλήθεια ή θέλετε να την «κουκουλώσετε»: γιατί όσο αφορά στην παράταξη μας, είναι αυτή που με πρωτοφανές πολιτικό κόστος ανέλαβε την πρωτοβουλία να βάλει επιτέλους μία τάξη στα οικονομικά και δημοσιονομικά μεγέθη της φαρμακευτικής αγοράς.

Κανείς δεν δικαιούται να παραβλέψει το έργο μας. Όσα προσφέραμε στη χώρα, ειδικά μέσα στη χειρότερη οικονομική κρίση, που άλλοι δημιούργησαν.

Κανείς δεν δικαιούται να αποκρύπτει από τους πολίτες την αλήθεια. Την αδήριτη αλήθεια των αριθμών:

Το 2004 το ΠΑΣΟΚ παρέδωσε τη δημόσια φαρμακευτική δαπάνη στα 2,4 δις ευρώ. Θεσμοθέτησε μέτρα συγκράτησης του κόστους, ιδίως τις λίστες φαρμάκων και τους σημαντικούς περιορισμούς στη συνταγογράφηση σε εξειδικευμένους γιατρούς, για ειδικές εξετάσεις.

Τι έκανε η κυβέρνηση της ΝΔ; Κατήργησε τη λίστα και τους περιορισμούς.

Άφησε ασύδοτες τις πολυεθνικές του φαρμάκου.

Το αποτέλεσμα;

Η δαπάνη εκτινάχθηκε σε ύψος ρεκόρ 5,1 δις, υπερδιπλασιάσθηκε δηλαδή μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια. Η μεγαλύτερη σε όλη την Ευρώπη εκείνη την εποχή.

Ήταν απλώς ένα μόνο τμήμα, μία μόνο πτυχή της γενικευμένης δημοσιονομικής κατάρρευσης της χώρας, την περίοδο 2004-2009, που φέρει φαρδιά πλατιά τη σφραγίδα της Νέας Δημοκρατίας.

Κι ύστερα, μέσα στην καταχνιά της πρώτης μνημονιακής περιόδου, το ΠΑΣΟΚ ήταν η μόνη πολιτική δύναμη ευθύνης που αποφάσισε να προωθήσει τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, να αλλάξει τις πάγιες πρακτικές, να συγκρουστεί με τα κατεστημένα συμφέροντα στο χώρο του φαρμάκου.

Σε χρόνο ρεκόρ, κόντρα στις αντιδράσεις, εμείς δημιουργήσαμε μεθοδικά κι επίμονα τις βάσεις ενός υγιούς πλαισίου για το φάρμακο στην Ελλάδα.

Η Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ ήταν που αναδιοργάνωσε το καθεστώς τιμολόγησης των φαρμάκων.

Δημιούργησε την Ηλεκτρονική Συνταγογράφηση και το Παρατηρητήριο Τιμών για τις προμήθειες.

Έφερε μια επανάσταση, δημιουργώντας πρωτόγνωρες συνθήκες διαφάνειας και λογοδοσίας όλων των εμπλεκομένων στην αγορά φαρμάκου: γιατρών, φαρμακοποιών, αποθηκών και βιομηχανιών.

Η Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ ήταν που σύστησε τον ΕΟΠΥΥ και συγκρότησε μηχανισμούς ελέγχου των παραβάσεων.

Εισήγαγε το διπλογραφικό σύστημα στα νοσοκομεία. Άλλαξε τη διαδικασία τιμολόγησης.

Μιλάμε για χειροπιαστές, μετρήσιμες παρεμβάσεις που οδήγησαν σε εξοικονόμηση δισεκατομμυρίων ευρώ.

Εμείς διαλύσαμε το πάρτι των πολυεθνικών. Μειώσαμε τα περιθώρια κέρδους. Κλείσαμε τις χαραμάδες της διαπλοκής.

ΟΧΙ, ΛΟΙΠΟΝ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ!

Κι είμαστε περήφανοι για όσα προσφέραμε και υλοποιήσαμε.

Όχι στα λόγια, αλλά με έργα που σήμερα θεωρούμε αυτονόητα στην καθημερινότητά μας.

Κυρίες και Κυρίοι Βουλευτές

Τι έκανε τότε ο ΣΥΡΙΖΑ; Πολεμούσε και καταψήφιζε κάθε εκσυγχρονιστική μας παρέμβαση.

Σφιχταγκαλιαζόταν με τα μεγάλα φαρμακοβιομηχανικά συμφέροντα και τις ιατρικές συντεχνίες και ο κ. Τσίπρας μας μιλούσε για χαμένες θέσεις εργασίας και άλλα δαιμόνια.

Είναι ο ίδιος ιδεοληπτικός, φοβικός, αντι-μεταρρυθμιστικός ΣΥΡΙΖΑ που τώρα κάνει το δικό του παιχνίδι στην Υγεία. Που κλείνει τα μάτια στην αποδιοργάνωση του ΕΣΥ, στα προβλήματα που στοιβάζονται.

Ο ΣΥΡΙΖΑ που όχι απλώς δεν βελτίωσε τίποτε στο χώρο του φαρμάκου, αλλά απέτυχε ακόμη και να διαχειριστεί τους μηχανισμούς που εμείς δημιουργήσαμε.

Μιλάμε για μια Κυβέρνηση επικίνδυνη και ανάλγητη, που δεν κατάφερε ή δεν θέλησε να τιμολογήσει εγκαίρως τα φάρμακα το 2015.

Κι όμως, οι υπεύθυνοι για όλη αυτήν την ολιγωρία Υπουργοί, δεν συμπεριλαμβάνονται στην πρόταση της πλειοψηφίας.

Κανένα αυτί δεν ιδρώνει για εκείνους που «ξέχασαν» επί μήνες να εκδώσουν το δελτίο τιμών του 2015, έτσι ώστε εκ των πραγμάτων κάποιοι να κερδίσουν εκατομμύρια σε φάρμακα οι τιμές των οποίων επρόκειτο να μειωθούν.

Ο ΣΥΡΙΖΑ καλύπτει με ωμό τρόπο τις δικές του ευθύνες και παραλείψεις στο πεδίο του φαρμάκου και της Υγείας.

Επιμένετε, κατά συνήθεια, να συγκαλύπτετε ευθύνες και υπευθύνους. Ειδικά στο χώρο του φαρμάκου. Διαχρονικά, οριζόντια, με επιλεκτικά κενά μνήμης.

Γιατί δεν έχει έρθει ακόμη το θέμα στην Εξεταστική Επιτροπή για την Υγεία; Ένα χρόνο λειτουργεί αυτή η Επιτροπή.

Κι όμως, όποτε πάει η συζήτηση στο φάρμακο, τηρείτε μια ύποπτη σιωπή.

Υπάρχει τελικά Προστατευόμενη περίοδος, προστατευόμενος πρωθυπουργός και προστατευόμενοι Υπουργοί.

Αυτή είναι η πραγματικότητα και να είστε βέβαιοι ότι ελληνικός λαός σας έχει πάρει χαμπάρι.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Δυστυχώς για την Κυβέρνηση, υπάρχουν ακόμη έντιμοι δικαστικοί και εισαγγελικοί λειτουργοί, ανεπηρέαστοι κι ανεξάρτητοι.

Υπάρχουν ελεγκτικοί μηχανισμοί που μπορούν να οδηγήσουν στην αποκάλυψη των υπευθύνων. Με αντικειμενικότητα.

Με σύνεση και μέτρο, θα συμβάλουμε αποφασιστικά ώστε να αποκαλυφθεί η αλήθεια, τόσο για την υπόθεση της Novartis, όσο και για τη σκευωρία που εσείς προσπαθείτε να στήσετε γύρω απ’ αυτήν.

Να αποκαλυφθεί το οργανωμένο σχέδιό σας. Η γκρίζα προπαγάνδα σας, που διαστρέφει τα γεγονότα και τις αποδείξεις, συνθέτοντας ένα δικό της αφήγημα, που δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα.

Εμείς κυρίες και κύριοι βουλευτές, απαιτούμε την πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης.

Γι’ αυτό και λέμε ΝΑΙ στην σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Προκαταρτικής Εξέτασης σύμφωνα με το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής, με το με πλήρη ανακριτικά καθήκοντα που θα έχει την δυνατότητα να διερευνήσει σε βάθος την υπόθεση για ΟΛΟΥΣ και για ΟΛΑ.

Για να αποκαλυφθεί πλήρως η σκευωρία.

Για να βγει στο φως η αλήθεια.

Για να μη μείνουν αδικαιολόγητες και απαράδεκτες σκιές εις βάρος των στελεχών του ΠΑΣΟΚ.

Καθαρές κουβέντες λοιπόν κ.κ της κυβέρνησης. Τι είδους προανακριτική πάτε να κάνετε;

Δεν είναι ο κύριος ρόλος της επιτροπής ο έλεγχος της παραγραφής όπως προτείνετε στο κείμενό σας. Γιατί, στο κάτω κάτω η παραγραφή δεν μας αφορά.

Το δικό μας ΝΑΙ προϋποθέτει ότι:

  • Την πλήρη και σε βάθος διαλεύκανση για όλα και για όλους
  • Οι δήθεν προστατευόμενοι μάρτυρες θα έρθουν και θα καταθέσουν στην Επιτροπή της Βουλής και μάλιστα σε αντιπαράσταση με τα αναφερόμενα από αυτούς πρόσωπα.
  • Οι βουλευτές-ανακριτές θα ενημερωθούν για το σύνολο της αλληλογραφίας και των επαφών μεταξύ των ελληνικών αρχών και των αμερικανικών υπηρεσιών.
  • Άμεσα θα πρέπει να σταματήσει κάθε εμπλοκή Υπουργών και εξωθεσμικών παραγόντων στο έργο της Δικαιοσύνης.

Λέμε ναι σε κάθε διαδικασία αποκάλυψης της αλήθειας, σε κάθε δίκαιη και αντικειμενική διερεύνηση χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις.

Γιατί πιστεύουμε στο κράτος δίκαιου, τη δικαιοσύνη, τη Δημοκρατία.

Για τους ίδιους ακριβώς λόγους λέμε ΟΧΙ

  • Σε μια fake επιτροπή με διαδικασία express που θα αποκρύψει την ουσία της υπόθεσης, επειδή «δεν βγαίνει τίποτε» εις βάρος των πολιτικών αντιπάλων των ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ.
  • Στον βιασμό του τεκμηρίου αθωότητας των αναφερόμενων προσώπων, για την εξυπηρέτηση του προσχεδιασμένου πογκρόμ εις βάρος τους.
  • Λέμε όχι σε fast trucκ κοινοβουλευτικά δικαστήρια, χωρίς αντικείμενο, απλώς για την δημιουργία εντυπώσεων.

Όλη την ημέρα δεν έχουμε πάρει σαφή απάντηση στα συγκεκριμένα ερωτήματα.

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Απόψε κομπάζετε, υποδυόμενοι τους κατήγορους, τους αγγέλους της κάθαρσης.

Αλλά δεν έχετε συναίσθηση της πραγματικής σας θέσης.

Απόψε είστε εσείς που στέκεστε στο εδώλιο του κατηγορουμένου.

Κι είμαστε εμείς που σας κατηγορούμε. Επώνυμα, χωρίς κουκούλες.

Σας κατηγορούμε για τον θεσμικό κατήφορο που σπρώχνετε τη χώρα.

Σας κατηγορούμε για τις ευθείες παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη. Για τη χειραγώγηση δικαστικών λειτουργών. Για θεσμικό σκάνδαλο.

Σας κατηγορούμε για τη συνειδητή απαξίωση της χώρας. Τη διγλωσσία, τα μισόλογα, τη μόνιμη αλαζονεία μιας πρόσκαιρης εξουσίας.

Σας κατηγορούμε για τη διαρκή εμφυλιοπολεμική ρητορική.

Για το μίσος και το δηλητήριο που χύνετε στη δημόσια ζωή του τόπου.

Για τις σκιές.

Για τον λαϊκισμό.

Για την απαξίωση της πολιτικής.

Για το βαρύ στίγμα που, φεύγοντας, αφήνετε πίσω σας στον πολιτικό κόσμο.

Εμείς σας κατηγορούμε κι ο λαός θα σας κρίνει.

Η χώρα θα πάρει το δρόμο που της αξίζει και εσείς θα πάρετε δρόμο. Το Κίνημα Αλλαγής θα φροντίσει και για τα δύο.

Με την αυτόνομη πορεία και πρωταγωνιστικό ρόλο για πραγματικά προοδευτική διακυβέρνηση της χώρας.

Συνάντηση Πρωθυπουργού με Πρόεδρο της Δημοκρατίας της Ιρλανδίας

Ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, θα συναντηθεί σήμερα, 22 Φεβρουαρίου, με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας της Ιρλανδίας, Michael Higgins, στις 12:00 μ.μ.

Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο Μαξίμου.

Βασικά σημεία τοποθέτησης Θεοδώρου Παπαθεοδώρου εισηγητή για το σκάνδαλο Νovartis

Βασικά σημεία τοποθέτησης Θεοδώρου Παπαθεοδώρου εισηγητή για το σκάνδαλο Νovartis

  • Η σημερινή διαδικασία οδηγείται σε ένα, πολιτικό και θεσμικό τραγέλαφο. Η πρόταση που κατέθεσε η κυβερνητική πλειοψηφία για τη σύσταση ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης είναι όχι μόνο νομικά και πολιτικά αβάσιμη, αλλά και άκυρη σε σχέση με όσα ορίζει ρητά ο Κανονισμός της Βουλής. Η πρόταση της πλειοψηφίας είναι να ερευνηθεί η αρμοδιότητα της Βουλής να ασκήσει η μη τις σχετικές διώξεις και σε αρνητική περίπτωση να επιβεβαιωθεί η διωκτική αρμοδιότητα της ελληνικής Δικαιοσύνης. Όμως,η ημερήσια διάταξη της Βουλής αναφέρει ότι κληθήκαμε σήμερα να αποφασίσουμε τη Σύσταση Ειδικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για την Προκαταρκτική Εξέταση για την ενδεχόμενη τέλεση των αδικημάτων της δωροδοκίας και της δωροληψίας, καθώς και της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα από τα δέκα πολιτικά πρόσωπα.Ποιο από τα δύο ισχύει; Η πρότασή των Βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ή ημερήσια διάταξη; Είναι προφανές το παιγνίδι που επιχειρεί να παίξει η Κυβέρνηση σε βάρος της Βουλής.
  • Για να το ξεκαθαρίσουμε, εμείς ζητάμε την προκαταρκτική επιτροπή που προβλέπεται από το Σύνταγμα και τον Κανονισμό της Βουλής, με πλήρεις ανακριτικές αρμοδιότητες, στην οποία η εξέταση της υπόθεσης θα ξεκινήσει από την αρχή, θα κληθούν οι μάρτυρες με ή χωρίς την κάλυψη της καθυστερημένης και άκυρης προστασίας που τους παρείχατε. Αυτό ζητάμε να γίνει για να μην σπιλώνονται και στιγματίζονται πολιτικά πρόσωπα, αλλά και πολιτικές παρατάξεων, με τη μέθοδο της συνολικής διαπόμπευσης ονομάτων- υπολήψεων και λάσπης στον ανεμιστήρα. Επομένως, δεν θα σας αφήσουμε χώρο να ρίξει η κυβέρνηση σκιές και να αποπροσανατολίσει τη Βουλή και τους πολίτες με επικοινωνιακά και διχαστικά  τεχνάσματα προκειμένου να περάσει μία ανυπόστατη και άκυρη πρόταση της πλειοψηφίας, με ανύπαρκτες ενδείξεις που προκύπτουν από δήθεν «προστατευόμενους» μάρτυρες και αμφισβητούμενες ανακριτικές πράξεις.
  • Λέει η Κυβέρνηση ότι θέλει την κάθαρση. Τόση κάθαρση πια, που κρύβει γελοιωδέστατα στην πρόταση, πίσω από αρχικά, το όνομα του δικού της Υπουργού (Π.Κ.) και ξεχνάει το όνομα ενός άλλου Υπουργού τηςγια τον οποίο δεν έχει επέλθει παραγραφή. Στόχος της Κυβέρνησης δεν είναι η αποκάλυψη της αλήθειας, αλλά το να μοιράσει κατηγορητήρια, χωρίς σοβαρές αποδείξεις. Η Κυβέρνηση θέλει να κατασκευάσει, εναντίον των πολιτικών αντιπάλωντης, ένα νέο ’89, σε σκηνοθεσία κακοπαιγμένης επιθεώρησης με μάρτυρες που θεωρούν, εικάζουν, πιθανολογούν, καταθέτουν όσα ακούνε στην αγορά, αλλά δεν εισφέρουν κανένα στοιχείο απόδειξης, πέρα από τον λόγο τους.
  • Εμείς σας προτείνουμε κάτι καθαρό: στην προκαταρκτική να τα πάρουμε όλα από την αρχή, από τις καταγγελίες της Εισαγγελέως Ελένης Ράϊκου τον Απρίλιο του 2017, για παραπολιτικά κέντρα που ασκούσαν πιέσεις για να πάρει η έρευνα συγκεκριμένη κατεύθυνση, μέχρι την αξιοπιστία των μαρτύρων, τις ψευδείς καταθέσεις, τα γεγονότα και τις ενδείξεις που αυτοί εισφέρουν, καθώς και τη σωρεία δικονομικών ατασθαλιών και ακυροτήτων κατά την ανακριτική διαδικασία. Και εκεί, θα βρεθεί η Κυβέρνηση απροστάτευτη.
  • Σκάνδαλο Novartis υπάρχει, είναι διεθνές και αφορά σήμερα πάνω από 28 χώρες για αθέμιτη επιρροή στην αγορά του φαρμάκου, με συμμετοχή των υπευθύνων της εταιρείας, γιατρών, κρατικών αξιωματούχων, υπευθύνων του χώρου της υγείας.Η Βουλή όμως δεν εξετάζει αυτό σήμερα. Εξετάζει την ενδεχόμενη εμπλοκή των συγκεκριμένων δέκα πολιτικών προσώπων , όπως αυτή προκύπτει μόνο από αίολες και σαθρές καταθέσεις χωρίς στοιχεία και αποχρώσες ενδείξεις. Οι οποίοι μάρτυρες τι καταθέτουν; ότι εικάζουν, πιθανολογούν ή άκουσαν ότι υπήρξε δωροδοκία πολιτικών χέρι με χέρι ή με τροχήλατες βαλίτσες μέρα μεσημέρι και με επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας. Πρόκειται για κανιβαλισμό των θεσμών, για καταρράκωση  του κράτους δικαίου και της ανεξαρτησίας της δικαιοσύνης.
  • Έτσι, η Κυβέρνηση παίρνει το ρίσκο να κάψει τη διαλεύκανση ενός σκανδάλου προκειμένου να κρατήσει ανοικτή την αρένα της διαπόμπευσης των πολιτικών της αντιπάλων. Δεν επιθυμεί την αποκάλυψη των πρακτικών που συνέβαλαν στην χρεοκοπία της χώρας και έφτασαν την φαρμακευτική δαπάνη από 2,1 δις το 2003 στα 5, 2 δις το 2009 επί Νέας Δημοκρατίας, δαπάνη η οποία μειώθηκε πρώτα το 2010 με τα μέτρα Λοβέρδου –Κουτρουμάνη και κατέληξε στα 2δις το 2014.
  • Το σκάνδαλο που θα εξετάσουμε στην προανακριτική είναι το σκάνδαλο που έχει ως πολιτικό κέντρο το Μαξίμου, και εκτελεστικούς βραχίονες Υπουργούς και ολίγιστους πρώην και νυν δικαστές. Εκεί μεταξύ πολλών άλλων θα κληθούν να καταθέσουν ο κ. Παπαγγελόπουλος για το αν και πότε συσκέφθηκε τελευταία φορά με τους εισαγγελείς διαφθοράς, ποιο ήταν το περιεχόμενο της επίσκεψης του κ. Τζανακόπουλου στην Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ποια είναι η παρέμβαση της κ. Θάνου στο ζήτημα των προστατευόμενων μαρτύρων, ποια η σχέση κάποιων εκ των προστατευόμενων μαρτύρων με Κυβερνητικά στελέχη. Αυτό θα κάνουμε στην προκαταρκτική, όποιο τέχνασμα και αν χρησιμοποιήσετε.
  • Ο χρόνος της Κυβέρνησης τελειώνει και αυτή η προκαταρκτική θα γυρίσει οριστικά την κλεψύδρα ανάποδα. Θα αποκαλύψουμε την σκευωρία και τους σκευωρούς, Θα ξεσκεπάσουμε τις υπόγειες διαδρομές του βρώμικου 18,και τότε οι σκευωροί θα μείνουν απροστάτευτοι στα μάτια και τη συνείδηση του ελληνικού λαού.

Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στον ρ/σ «Κόκκινο» και τον δημοσιογράφο Στάθη Σχινά.

Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στον ρ/σ «Κόκκινο»

ΣΧΙΝΑΣ: Καλή σας ημέρα, κύριε Τζανακόπουλε.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Καλημέρα κύριε Σχινά.

ΣΧΙΝΑΣ: Λοιπόν, η συζήτηση ξεκίνησε στη Βουλή, όπως αναμενόταν, με αρκετό θόρυβο γύρω από τα διαδικαστικά θέματα. Θα ήθελα μια κουβέντα σχετικά με αυτό.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Νομίζω ότι είναι επιλογή της Νέας Δημοκρατίας να πάει τη συζήτηση επί της διαδικασίας, διότι νομίζω ότι επί της ουσίας είναι ελάχιστα αυτά, τα οποία μπορεί να πει. Το έχουμε δει όλες τις προηγούμενες ημέρες ότι η βασική της πολιτική γραμμή είναι μια κατηγορία περί σκευωρίας, η οποία δεν πατά πουθενά στην πραγματικότητα και δεν μπορεί να αποτελέσει σοβαρό αντεπιχείρημα. Από την άλλη μεριά, είναι μια πολύ μεγάλη προσπάθεια εκφοβισμού Δικαιοσύνης και μαρτύρων. Και ο τέταρτος πυλώνας της πολιτικής, της ρητορικής προφανώς, σχετίζεται με ζητήματα διαδικασίας, που είναι προδήλως αβάσιμα. Από εκεί και πέρα, η δική μας επιδίωξη είναι να συζητηθεί το θέμα επί της ουσίας σήμερα, όσο αυτό είναι δυνατό. Και από εκεί και πέρα, να συγκροτηθεί Προανακριτική Επιτροπή για να πράξει τα δέοντα.

ΣΧΙΝΑΣ: Τώρα, έχει αναγγείλει καθαρά η Ν.Δ. ότι με την ολοκλήρωση των δικών της παρεμβάσεων και των μελών της που συμπεριλαμβάνονται στο κατηγορητήριο, θα αποχωρήσει από τη διαδικασία.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εντάξει. Είναι προφανής η προσπάθεια της Ν.Δ. –ξαναλέω- να δημιουργήσει εντυπώσεις γύρω από τη διαδικασία, αλλά νομίζω ότι και ο κ. Παρασκευόπουλος απάντησε με πολύ μεγάλη καθαρότητα και οξυδέρκεια στις ενστάσεις που θέτει η αξιωματική αντιπολίτευση. Είπε πάρα πολύ συγκεκριμένα ότι «εδώ μιλάμε για ατομικές ευθύνες». Δεν πηγαίνουμε να συγκροτήσουμε Εξεταστική Επιτροπή. Συγκροτούμε Προανακριτική Επιτροπή…

ΣΧΙΝΑΣ: Άρα, η Βουλή αποφαίνεται επί των προσωπικών…

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΛΟΣ: Επί των προσώπων.

ΣΧΙΝΑΣ: …και των πιθανών ευθυνών.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Οι ευθύνες, οι οποίες αναζητούνται, είναι ατομικές και γι΄ αυτό το λόγο και από την κοινοβουλευτική πρακτική και από τον Κανονισμό της Βουλής, αλλά και από το Σύνταγμα, απαιτούνται δέκα κάλπες, καθώς με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται και η μυστικότητα της ψήφου. Καταλαβαίνετε ότι εάν είχαμε μια κάλπη, οι εμπλεκόμενοι θα ψήφιζαν σε μια κάλπη, δεν θα ψήφιζαν για τον εαυτό τους, επομένως θα μπορούσε ο καθένας να καταλάβει σε ποιον ανήκει το κάθε ψηφοδέλτιο. Απλά πράγματα είναι αυτά. Νομίζω, όμως, ότι το βασικό συμπέρασμα που πρέπει να βγει είναι ότι η Ν.Δ. επιμένει να θέτει διαδικαστικές ενστάσεις και να καταθέτει διαδικαστικά αντεπιχειρήματα, τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με την ουσία της υπόθεσης. Σε αυτό το οποίο πρέπει να πάρει θέση η Ν.Δ. είναι τι πρέπει να πράξει το πολιτικό σύστημα, έτσι ώστε να υπάρξει διαλεύκανση της υπόθεσης αυτής, από τη στιγμή που και οι ίδιοι αναγνωρίζουν ότι υπάρχει σκάνδαλο Novartis. Επομένως, πρέπει να μας εξηγήσουν και σε τι ακριβώς συνίσταται το σκάνδαλο. Αν αυτό το σκάνδαλο αφορά μόνο ιατρικό προσωπικό ή αν αφορά και πολιτικά πρόσωπα.

ΣΧΙΝΑΣ: Ξέρετε, υπάρχει έτσι ο κόσμος, λέει ότι πολλά έχουν λεχθεί, πολλά έχουν ειπωθεί, πολλές καταγγελίες έρχονται στο φως, αλλά τελικά καμία δεν φτάνει…

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν το πιστεύω αυτό. Έχουν υπάρξει πολιτικοί τα τελευταία χρόνια, οι οποίοι έχουν καταδικαστεί και για απιστία και για νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές ενέργειες. Είναι γνωστά τα ονόματα. Δεν χρειάζεται να τα επαναλαμβάνουμε. Νομίζω ότι αυτή η Προανακριτική Επιτροπή θα κάνει τη δουλειά της μετά τη σύστασή της, θα αποφανθεί, θα βγάλει το πόρισμά της και από εκεί και πέρα, τον λόγο θα έχουν τα αρμόδια δικαστικά όργανα, όποια και αν η Προανακριτική Επιτροπή αποφασίσει ότι θα είναι αυτά.

ΣΧΙΝΑΣ: Κατά συνέπεια, η κυβέρνηση καταλαβαίνω ότι είναι διατεθειμένη να το πάει μέχρι τέλος το θέμα, έτσι;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η κυβέρνηση θα κάνει αυτό, το οποίο προβλέπει ο Κανονισμός της Βουλής και το Σύνταγμα, με δεδομένη τη βούλησή της να διαλευκανθεί η υπόθεση.

ΣΧΙΝΑΣ: Μάλιστα. Τώρα, σε ό,τι αφορά τις ευθύνες των διαφόρων προσώπων: Στέκομαι ειδικά στην περίπτωση του κ. Στουρνάρα. Πριν από λίγο κάναμε μια σύγκλιση κάποιων πραγμάτων που συμβαίνουν στη Λετονία, που είναι και αυτή χώρα, βέβαια, της Ε.Ε., όπου εκεί ο κεντρικός τραπεζίτης, επειδή ακριβώς οι αμερικανικές υπηρεσίες είπαν ότι εμπλέκεται σε μια διαδικασία κάλυψης κάποιας τράπεζας εκεί, η οποία έκανε ξέπλυμα μαύρου χρήματος κατά τις αμερικανικές Αρχές. Λοιπόν, του συγκεκριμένου ανθρώπου ουσιαστικά ανεστάλη η ιδιότητά του, είναι σε καθεστώς, εν πάση περιπτώσει, μη άσκησης καθηκόντων, μέχρι να διαλευκανθεί η υπόθεση. Εδώ;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ακούστε, κύριε Σχινά. Εγώ δεν πρόκειται να προεξοφλήσω σε καμία περίπτωση ατομικές ευθύνες κανενός. Ο καθένας από τους εμπλεκόμενους φέρει το τεκμήριο της αθωότητας και δεν νομίζω ότι χρειάζονται συγκρίσεις με το τι γίνεται σε διαφορετικές χώρες, για διαφορετικές υποθέσεις, για διαφορετικά εγκλήματα. Εφόσον προχωρήσει η διαδικασία, εφόσον η προανακριτική επιτροπή κάνει τη δουλειά της και υπάρξουν αποχρώσες ενδείξεις τέλεσης αδικημάτων, θα δούμε και ποια θα είναι η στάση της ελληνικής κυβέρνησης. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε ένα προκαταρκτικό στάδιο της διαδικασίας, επομένως δεν έχει κανένα νόημα να συζητάμε περαιτέρω για το ζήτημα. Και ξαναλέω: καμία σύγκριση δεν μπορεί να γίνεται για διαφορετικές καταστάσεις και διαφορετικές υποθέσεις.

ΣΧΙΝΑΣ: Θα ήθελα να σχολιάσετε, κύριε Τζανακόπουλε, την προσπάθεια ορισμένων δικαστικών κύκλων, να περάσει το θέμα στην ευθύνη εφέτη ανακριτή.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο από τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας. Από εκεί και πέρα, ο τρόπος με τον οποίο ο κάθε δικαστής επιλέγει να κινηθεί στο εσωτερικό του Δικαστικού Σώματος, είναι δικό του θέμα. Εγώ αυτό που μπορώ να πω, είναι ότι, εξ όσων γνωρίζω και βλέπω, η διαδικασία τηρείται απαρέγκλιτα, οι νόμοι τηρούνται απαρέγκλιτα και αυτός είναι και ο μοναδικός δρόμος για να εγγυηθούμε την ορθότητα της διαδικασίας, αλλά και τη διαλεύκανση της υπόθεσης.

ΣΧΙΝΑΣ: Αν έχετε την καλοσύνη, για θυμίστε μας. Με την ολοκλήρωση της σημερινής διαδικασίας, συγκροτείται προανακριτική επιτροπή όπου δηλώνεται από κάθε κόμμα ποιος θα το εκπροσωπήσει. Έτσι δεν είναι;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ναι, θα υπάρξει εκπροσώπηση στην προανακριτική επιτροπή στη βάση των πολιτικών συσχετισμών του Κοινοβουλίου. Από εκεί και πέρα, ξεκινάει τις μυστικές της διαδικασίες. Εκείνη θα επιλέξει πώς θα κινηθεί, αν θα απαντήσει μόνο σε νομικά ή και σε πραγματικά ερωτήματα. Και εντός εύλογου χρόνου -θα οριστεί και ο χρόνος, νομίζω, στη σημερινή απόφαση- θα καταλήξει στο πόρισμά της, το οποίο θα συζητηθεί ξανά στην Ολομέλεια της Βουλής.

ΣΧΙΝΑΣ: Εκτιμάτε, βέβαια, ότι παρά την αποχώρηση, επειδή ήταν υπέρ της σύστασης της προανακριτικής επιτροπής, θα πάρει μέρος η αντιπολίτευση σε αυτή.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Στην προανακριτική επιτροπή;

ΣΧΙΝΑΣ: Ναι.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Πιστεύω πως ναι. Από εκεί και πέρα, να σας πω ότι είναι προσχηματική η συμφωνία της ΝΔ στη σύσταση προανακριτικής επιτροπής, από τη στιγμή που δεν θα συμμετάσχει στις διαδικασίες του ελληνικού Κοινοβουλίου, με ένα επιχείρημα, το οποίο -σας είπα και προηγουμένως- ότι δεν στέκει πουθενά και είναι καθ’ όλα αβάσιμο. Δηλαδή, ότι δεν πρέπει να έχουμε εξατομικευμένη ψηφοφορία, τη στιγμή που κάθε φορά, όπου το ελληνικό Κοινοβούλιο έχει κληθεί να αποφασίσει για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής, η ψηφοφορία διεξάγεται κατά τον τρόπο που θα διεξαχθεί και σήμερα.

ΣΧΙΝΑΣ: Προβλέπεται μακρά η σημερινή ημέρα και η νύχτα. Νομίζω ότι θα τελειώσει σήμερα, όσο αργά και να πάει.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Πιστεύω πως ναι.

ΣΧΙΝΑΣ: Να σας καλημερίσω και να σας ευχαριστήσω πολύ για την παρέμβαση.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Και εγώ. Να είστε καλά.

Κίνδυνος κατάργησης συντάξεων αναπηρίας σε πάσχοντες από Αυτισμό – Ερώτηση Νίκου Χουντή προς Κομισιόν

  • Κίνδυνος κατάργησης συντάξεων αναπηρίας σε πάσχοντες από Αυτισμό

  • Ερώτηση Νίκου Χουντή προς Κομισιόν

Ερώτηση προς την Κομισιόν για την απόφαση της κυβέρνησης να μειώσει το ποσοστό αναπηρίας των πασχόντων από Αυτισμό στο 50%, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν χιλιάδες ασθενείς να χάσουν το δικαίωμα της αναπηρικής σύνταξης, κατέθεσε ο ευρωβουλευτής της Λαϊκής Ενότητας, Νίκος Χουντής.

Αφορμή για ην κατάθεση της ερώτησης αποτέλεσε το υπόμνημα της «Εθνικής Ομοσπονδίας για τα Δικαιώματα του Αυτιστικού Φάσματος» (ΕΟΔΑΦ), με το οποίο καταγγέλλεται η ελληνική κυβέρνηση ότι, στα πλαίσια των υποχρεώσεων του 3ου Μνημονίου, αποφάσισε αυθαίρετα και με γνώμονα την μείωση των κοινωνικών δαπανών, να μειώσει το ποσοστό αναπηρίας από το 67% στο 50% όσων πάσχουν από Αυτισμό, με αποτέλεσμα, να κινδυνεύουν χιλιάδες ασθενείς να χάσουν το δικαίωμα της αναπηρικής σύνταξης.

Στην ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής, αφού περιγράφει την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να μειώσει το ποσοστό αναπηρίας των πασχόντων από Αυτισμό, τονίζει ότι «η επαναξιολόγηση των ασθενών, προκειμένου να προσδιοριστεί το (πραγματικό!!!) ποσοστό αναπηρίας του ήδη προσδιορισμένου ατόμου ως πάσχοντα από Αυτισμό», «εμπεριέχει τον κίνδυνο της αυθαιρεσίας», με αποτέλεσμα «χιλιάδες ασθενείς με Αυτισμό να κινδυνεύουν να χάσουν την σύνταξη αναπηρίας που για πολλούς είναι και η μοναδική πηγή επιβίωσης».

Τέλος, στην ερώτησή του, ο Έλληνας ευρωβουλευτής καλεί την Κομισιόν, σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση, να πράξη αναλόγως, «ώστε οι πάσχοντες από Αυτισμό και οι οικογένειές τους να μην είναι τα μεγάλα θύματα των τεράστιων κοινωνικών περικοπών σε προνοιακά βοηθήματα ή συντάξεις αναπηρίας».

 

Η πλήρης ερώτηση έχει ως εξής :

Θέμα: «Κίνδυνος κατάργησης συντάξεων αναπηρίας σε πάσχοντες από Αυτισμό»

Στα πλαίσια του 3ου Μνημονίου οι ελληνικές αρχές υποβάθμισαν αυθαίρετα, αντεπιστημονικά και άδικα το ποσοστό αναπηρίας του Αυτισμού στο 50% από 67%, που αποτελεί και το όριο για να δικαιούται κάποιος αναπηρική σύνταξη.

Ταυτόχρονα, θεσπίστηκε η επαναξιολόγηση των ασθενών προκειμένου να προσδιοριστεί το ποσοστό αναπηρίας του ήδη προσδιορισμένου ατόμου ως πάσχοντα από Αυτισμό.

 Κριτήρια προσδιορισμού του ποσοστού αναπηρίας άνω του 50% ορίσθηκαν η «νοημοσύνη», η « λειτουργικότητα» και με αναπροσδιορισμό κατά την ενηλικίωση. Κριτήρια που όπως τονίζει η «Εθνική Ομοσπονδία για τα Δικαιώματα του Αυτιστικού Φάσματος» είναι άσχετα και δεν μπορούν να μετρήσουν τον Αυτισμό.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι χιλιάδες ασθενείς με Αυτισμό να κινδυνεύουν να χάσουν την σύνταξη αναπηρίας που για πολλούς είναι και η μοναδική πηγή επιβίωσης.

Επειδή, ο Αυτισμός είναι αδύνατον επιστημονικά να μετρηθεί με ακρίβεια, βεβαιότητα, αξιοπιστία, η αξιολόγηση του ποσοστού εμπεριέχει τον κίνδυνο της αυθαιρεσίας,

Ερωτάται η Επιτροπή:

  1. Σε ποια κ-μ της ΕΕ ο διαπιστωμένος Αυτισμός «από μόνος του» δικαιολογεί κάποιου είδους σύνταξη η κοινωνικό επίδομα;
  2. Τι θα πράξη σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση ώστε οι πάσχοντες από Αυτισμό και οι οικογένειες τους να μην είναι τα μεγάλα θύματα των τεράστιων κοινωνικών περικοπών σε προνοιακά βοηθήματα ή συντάξεις αναπηρίας;

Κύπρος: Απίστευτο… Βρέφος ανένηψε ύστερα από 45 ολόκληρα λεπτά

Την ανάνηψη βρέφους τριών μηνών 45 ολόκληρα λεπτά μετά τον θάνατό του από εισρόφηση εμεσμάτων, ανακοίνωσαν οι γιατροί του Γενικού Νοσοκομείου Πάφου. Το παιδί διακομίσθηκε σε κρίσιμη κατάσταση στο Μακάρειο Νοσοκομείο, στη Λευκωσία. 

Σύμφωνα με την αστυνομία, το βρέφος είχε μεταφερθεί -σε ημιθανή κατάσταση ύστερα από εισρόφηση εμετού- από τους Ρουμάνους γονείς του στο ΓΝ Πάφου. Κατά την εξέτασή του από τους γιατρούς διαπιστώθηκε ότι δεν ανταποκρινόταν και οι όποιες προσπάθειες ανάνηψης δεν είχαν αποτέλεσμα. Έτσι, ανακοινώθηκε επισήμως ο θάνατός του. Ωστόσο, ύστερα από 45 λεπτά και καθώς το βρέφος ήταν συνδεδεμένο ακόμη με τον καρδιογράφο, ακούστηκε παλμός. Αμέσως υποβλήθηκε σε αξονική και διαπιστώθηκε ότι φέρει κρανιοεγκεφαλική κάκωση, επισκληρίδιο αιμάτωμα και παραχνωειδή εμφορά.

Η αλλοδαπή μητέρα του παιδιού κατέθεσε στην Αστυνομία ότι το βρέφος πριν από τρεις ημέρες, ενώ βρισκόταν στην κατοικία του, έπεσε από τον καναπέ και χτύπησε στο μέτωπο. Εκείνη όμως δεν έδωσε ιδιαίτερη σημασία, ώσπου ξεκίνησαν οι εμετοί.

Πάντως, έκθεση γεγονότων για το περιστατικό με την επαναφορά του βρέφους στη ζωή, αφού αρχικά είχε ανακοινωθεί ο θάνατός του, ζήτησε το υπουργείο Υγείας. Στην έκθεση γίνεται λεπτομερής καταγραφή γεγονότων από τη στιγμή που το παιδί μεταφέρθηκε στο τμήμα επειγόντων περιστατικών του ΓΝ Πάφου. Όπως αναφέρεται, το βρέφος φαίνεται κατά τη στιγμή μεταφοράς του στο νοσοκομείο να ήταν αναίσθητο και να μην είχε σφυγμό. Σημειώνεται ότι στο παιδί έγινε καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση με τη συμμετοχή καρδιολόγου, αναισθησιολόγου, αλλά και παιδιάτρου χωρίς όμως να επανέλθει. Η κατάστασή του φαίνεται να άλλαξε λίγο πριν μεταφερθεί στο νεκροτομείο, όταν εμφάνισε παλμό και καρδιακή λειτουργία. Σημειώνεται, πάντως, ότι το βρέφος, δεν έχει εγκεφαλική δραστηριότητα, αλλά αυτό πρέπει να εξεταστεί περαιτέρω για δύο 24ωρα για να διαφανεί ότι όντως δεν υπάρχει εγκεφαλική λειτουργία.

Το υπουργείο Υγείας τονίζει ότι προς το παρόν δεν προκύπτει η ανάγκη περαιτέρω διοικητικής έρευνας, αφού πρόκειται για μια δύσκολη περίπτωση με τους γιατρούς να φαίνεται εκ πρώτης ότι έκαναν τις δέουσες ενέργειες για την επαναφορά του βρέφους.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ