Αρχική Blog Σελίδα 14549

Νέος κανονισμός της ΕΕ φέρνει λιγότερο ακρυλαμίδιο…. στο πιάτο με τις τηγανητές πατάτες μας

Ακρυλαμίδιο: Μια ουσία καρκινογόνος που παράγεται όταν αμυλούχες τροφές (ψωμί, πατάτες κ.α) ψήνονται ή τηγανίζονται για πολλή ώρα σε υψηλές θερμοκρασίες. Η διαδικασία αυτή αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου και η Ευρωπαϊκή Ένωση με έναν νέο κανονισμό, που ισχύει από σήμερα, υποχρεώνει πλέον τους κατασκευαστές να πάρουν άμεσα μέτρα, όπως γράφει η γερμανική εφημερίδα Die Zeit.

«Οι πιο μικρές και τραγανιστές πατάτες είναι οι πιο γευστικές –αλλά και οι πιο ανθυγιεινές. Ο λόγος; περιέχουν ακρυλαμίδιο. Η ουσία πιστεύεται ότι προκαλεί καρκίνο και βρίσκεται σε προϊόντα πατάτας, δημητριακών και καφέ. H νομοθεσία για την προστασία των καταναλωτών θα πρέπει να εξασφαλίζει ότι στα πιάτα και τα κύπελλά μας θα προσγειώνεται όσο το δυνατόν λιγότερο ακρυλαμίδιο», γράφει η γερμανική εφημερίδα.

Ήδη στην Καλιφόρνια, η δικαιοσύνη αποφάσισε πρόσφατα ότι η αλυσίδα καφέ Starbucks θα πρέπει να προειδοποιήσει για τις επιβλαβείς επιπτώσεις στα προϊόντα της. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχώρησε ακόμη ένα βήμα παραπέρα με την έκδοση ειδικού κανονισμού, ώστε να χρησιμοποιούμε λιγότερο ακρυλαμίδιο στην καθημερινή ζωή. Για τους καταναλωτές, αυτό δεν αλλάζει πολλά πράγματα. Ωστόσο, οι παραγωγοί τροφίμων και η βιομηχανία τροφίμων πρέπει  να αλλάξουν την προσέγγισή τους στην παραγωγή και την προετοιμασία τροφίμων.

Τι είναι ο νέος κανονισμός;

Ο κανονισμός της ΕΕ θα ισχύει για κάθε εκμετάλλευση που παράγει, μεταποιεί ή εμπορεύεται προϊόντα πατάτας, ψωμί, ζαχαροπλαστικής, δημητριακών για πρωινό, παιδικές τροφές, προϊόντα καφέ ή υποκατάστατα καφέ. Ο κανονισμός αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής με στόχο τη μείωση των επιπέδων ακρυλαμιδίου στα τρόφιμα. Τα κράτη μέλη της ΕΕ υποχρεούνται φυσικά, από το 2010 να μετρούν την περιεκτικότητα σε ακρυλαμίδιο στα τρόφιμα σε τακτά χρονικά διαστήματα και να υποβάλουν τα δεδομένα στην Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων (Efsa). Με βάση τα δεδομένα αυτά, οι επιστήμονες ανέπτυξαν στρατηγικές για τη μείωση των επιπέδων ακρυλαμιδίου στην παραγωγή και τη μεταποίηση τροφίμων, οι οποίες είναι πλέον υποχρεωτικές για όλες τις εταιρείες τροφίμων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Πώς σχετίζεται το ακρυλαμίδιο με τα τρόφιμα

Όπως αναφέρει ο ΕΦΕΤ, σε έρευνα του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης σε συνεργασία με το Σουηδικό Φορέα Ελέγχου Τροφίμων μετρήθηκαν πολύ υψηλές ποσότητες ακρυλαμιδίου (250-3900 μg ανά kg τροφίμου) σε δείγματα τροφίμων πλουσίων σε υδατάνθρακες, τα οποία και θεωρούνται ευρείας κατανάλωσης (π. χ. τηγανητές πατάτες, τσιπς, ψωμί, φρυγανιές) και είχαν υποστεί υψηλή θερμική επεξεργασία (τηγάνισμα ή ψήσιμο σε υψηλή θερμοκρασία για μεγάλο χρονικό διάστημα) (Tareke et al. 2002). Οι ποσότητες αυτές είναι κατά πολύ μεγαλύτερες από το ανώτατο ημερήσιο ανεκτό όριο, το οποίο δύναται να προσλάβει ο άνθρωπος (κατά μέσο όρο οι ποσότητες αυτές είναι της τάξης των 15-50 μικρογραμμαρίων (μg=10-6 g) την ημέρα αναλόγως με το σωματικό βάρος του κάθε ανθρώπου).

Το ακρυλαμίδιο, λόγω της χημικής του δομής, εμφανίζει δραστικότητα έναντι διαφόρων βιολογικών μορίων με απόρροια πρόκληση μεταλλάξεων στους οργανισμούς. Επίσης, ενώ το μόριο αυτό πιθανότατα δεν αντιδρά με το DNA, το μεταβολιζόμενο στον οργανισμό παράγωγο του, γλυσιδαμίδιο, όντας πολύ περισσότερο δραστικό, αντιδρά, με προφανείς αρνητικές επιδράσεις για τον οργανισμό. Πέραν των μεταλλαξιογόνων χαρακτηριστικών του, το ακρυλαμίδιο έχει αποδεδειγμένες καρκινογόνους ιδιότητες σε πειραματόζωα, αφού έχει δειχθεί ότι προάγει τη δημιουργία αδενωμάτων και αδενωκαρκινωμάτων στο θυρεοειδή καθώς και στα γεννητικά όργανα αρσενικών και θηλυκών ποντικιών. Σε ό,τι αφορά τον άνθρωπο, το ακρυλαμίδιο θεωρείται πιθανός καρκινογόνος παράγοντας.

Η Υπηρεσία Προδιαγραφών Τροφίμων (FSA) της Βρετανίας, σε νέες επίσημες συστάσεις της, σύμφωνα με το BBC, καλεί τους καταναλωτές να προσέχουν και να βγάζουν τις πατάτες ή το τοστ, μόλις αποκτήσουν το χρυσό χρώμα τους, προκειμένου να μειώσουν την κατανάλωση ακρυλαμιδίου.

Περαιτέρω, προτείνεται στους καταναλωτές, οι πατάτες τις οποίες θα τηγανίσουν, πριν από το τηγάνισμα να τις έχουν βάλει για αρκετή ώρα σε νερό, προκειμένου να έχει μειωθεί η περιεκτικότητα των ιστών σε ελεύθερα σάκχαρα και αμινοξέα. Επίσης, θα ήταν καλό οι πατάτες αρχικά να βράζονται και κατόπιν να υφίστανται σύντομο τηγάνισμα, καθόσον στα διάφορα αμυλούχα βραστά τρόφιμα δεν έχει αναφερθεί σύνθεση ακρυλαμιδίου. Για τη μείωση της έκθεσης σε ακρυλαμίδιο, πέρα από όλα τα άλλα, ο Ε.Φ.Ε.Τ. συνιστά την τήρηση των γενικών κανόνων της υγιεινής διατροφής και του “μέτρου” και της “μεσότητας”, δηλαδή τον περιορισμό της υπερβολικής κατανάλωσης τροφίμων που έχουν υποστεί τηγάνισμα ή ψήσιμο για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, την προτίμηση νωπών φρούτων και λαχανικών, το βρασμό ως τρόπο μαγειρέματος ορισμένων τροφίμων και την εν γένει “Μεσογειακή δίαιτα” ως τρόπο διατροφής. Οι επιστημονικές πληροφορίες οι οποίες ήδη υπάρχουν αναφορικά με την παρουσία ακρυλαμιδίου στα διάφορα τρόφιμα, τέλος, θα τύχουν περαιτέρω μελέτης από τα αρμόδια Κοινοτικά όργανα, ώστε να αξιολογηθεί ο ενδεχόμενος διατροφικός κίνδυνος της αθροιστικής έκθεσης του ανθρώπου στην πρόσληψη ακρυλαμιδίου και να παρθούν τα ανάλογα μέτρα.

Πόσο επικίνδυνο είναι το ακρυλαμίδιο;

Η EFSA δημοσίευσε το 2015 μια ολοκληρωμένη αξιολόγηση του κινδύνου ακρυλαμιδίου ( EFSA Journal , Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια των Τροφίμων, 2015  ), με την οποία επιβεβαίωσε τις προηγούμενες εκτιμήσεις: Το ακρυλαμίδιο είναι δυνητικά καρκινογόνο. Το συμπέρασμα αυτό βασίζεται κυρίως σε παρατηρήσεις σε πειράματα σε ζώα. Εδώ αποδείχθηκε ότι το ακρυλαμίδιο στο ήπαρ μετατρέπεται, μεταξύ άλλων, στην ουσία γλυκιδαμίδη, η οποία αντιδρά έντονα με το γενετικό υλικό. Εκεί αποτρέπει τον γενετικό κώδικα από το να διαβάζεται και ευνοεί τις μεταλλάξεις που μπορεί τελικά να προκαλέσουν καρκίνο.

Στον άνθρωπο, ένας καρκίνος, που προκαλείται από ακρυλαμίδιο, δεν μπορεί να ανιχνευθεί άμεσα. Κατά τη διάρκεια της ζωής μας εκτιθέμεθα σε πάρα πολλούς ρύπους σε πολύ χαμηλές δόσεις για να μπορέσουμε να αποδώσουμε μόνο μια ασθένεια στο ακρυλαμίδιο.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ρωσία: Η αντίδραση της Μόσχας σε ενδεχόμενη επίθεση στη Συρία

Στη Ρωσία παρακολουθούν με προσοχή τη σοβαρότητα της κατάστασης που δημιουργείται γύρω από τη Συρία. Στο Σ.Α. του ΟΗΕ ο Ρώσος αντιπρόσωπος, μετά την απόρριψη της πρότασης για αποστολή ειδικών και αντικειμενική έρευνα σχετικά με τις αναπόδεικτες κατηγορίες περί χρήσης χημικών κατά των αμάχων στη Ντούμα, προειδοποίησε τη δυτική συμμαχία για τις συνέπειες συνέχισης της πολεμικής φιλολογίας.

Ο καθηγητής πολιτικών επιστημών και ψυχολογίας στο ρωσικό οικονομικό πανεπιστήμιο Πλεχάνοφ, Όλεγκ Γκλαζουνόφ, υποστηρίζει ότι ο Αμερικανός Πρόεδρος Τραμπ με τη ρωσοφοβική του φρασεολογία, που αναγκάζεται να χρησιμοποιεί για να λύσει εσωτερικά πολιτικά του ζητήματα, έχει οδηγήσει εαυτόν σε αδιέξοδο. Δεν μπορεί να κάνει πίσω, διότι στα μάτια των ψηφοφόρων του θα φαντάζει ως ο πρώτος Πρόεδρος που οπισθοχώρησε έναντι των Ρώσων. Το ιδανικό γι’ αυτόν τώρα, θα ήταν μια παράδοση της Ρωσίας και αποχώρηση από τη Συρία. «Είναι κατανοητό πως κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει», λέει ο Γκλαζουνόφ. Όπως λέει, ο Πρόεδρος Πούτιν απέδειξε ότι έχει ικανότητα να λύνει γεωπολιτικά καθήκοντα. Άρα, αυτά που γράφουν τα αμερικανικά ΜΜΕ πώς και με ποιο τρόπο και τι “φοβερά” οπλικά συστήματα θα πλήξουν τη Συρία, είναι προσφιλής τους προσπάθεια εκφοβισμού. Δοκιμάζουν να δουν μήπως η Ρωσία φοβηθεί και πάει σε κάποιες υποχωρήσεις. Η Ρωσία, εξηγεί ο Γκλαζουνόφ, είναι ένας ισότιμος διεθνής παίκτης και έχει αποδείξει ότι δεν πουλάει τους φίλους της σε δύσκολες στιγμές.

Τη στήριξη της Δαμασκού σε περίπτωση επίθεσης επιβεβαίωσε και ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ: οι στρατιωτικοί μας ήδη εργάζονται επ’ αυτού. Έχουμε συγκεκριμένες υποχρεώσεις έναντι της Αραβικής Δημοκρατίας της Συρίας.

Όπως γράφει η Νεζαβίσιμαγια Γκαζέτα, οι ρωσικές ένοπλες δυνάμεις σε Μαύρη θάλασσα και Μεσόγειο αλλά και ο στόλος στην Κασπία έχουν τεθεί σε ετοιμότητα.

Ο στρατιωτικός αναλυτής, στρατηγός Γιούρι Νετκατσόφ, υποστηρίζει πως δεν αποκλείεται να πληγούν αμερικανικές βάσεις και καράβια με πυραύλους «Καλίπρ», αν το Πεντάγωνο τολμήσει να πλήξει τις ρωσικές βάσεις στην Ταρτούς και το Χμειμίμ στη Συρία .

Ο άλλος ρώσος στρατιωτικός αναλυτής, συνταγματάρχης Βλαντίμιρ Ποπόφ, δεν αποκλείει την περίπτωση ο Ντόναλντ Τραμπ να επιχειρήσει τη φυσική εξόντωση του Προέδρου Άσαντ με πλήγμα κατά της προεδρικής κατοικίας. Και σε μια τέτοια περίπτωση η Μόσχα αναμφίβολα θα αντιδράσει αφού είναι σαφές ότι καλύπτει με τα αντιπυραυλικά της συστήματα σημαντικούς χώρους της συριακής εξουσίας.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προστασία από τα τεκμήρια για φορολογούμενους με χαμηλά εισοδήματα και φέτος

Απόλυτη προστασία από τα τεκμήρια θα έχουν και για τα εισοδήματα του 2017 που θα δηλωθούν φέτος οι φορολογούμενοι με χαμηλά εισοδήματα από περιστασιακή απασχόληση. Πρόκειται για ανέργους, φοιτητές, νοικοκυρές οι οποίοι με την διάταξη αυτή θα εξακολουθήσουν να είναι αφορολόγητοι

Η σχετική ρύθμιση που ίσχυε για τα εισοδήματα του 2016 επεκτείνεται και για το 2017  με βάση διάταξη που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2015/2366/ΕΕ για τις υπηρεσίες πληρωμών και άλλες διατάξεις» που κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών. Οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι θα φορολογηθούν με βάση την κλίμακα τα των μισθωτών-συνταξιούχων που προβλέπει  έκπτωση φόρου από 1.900 έως 2.100 ευρώ ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση και εφόσον πληρούνται τα εξής κριτήρια: το πραγματικό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 6.000 ευρώ και το τεκμαρτό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 9.500 ευρώ ενώ δεν ασκούν επιχειρηματική ή ατομική αγροτική δραστηριότητα.

Αναλυτικά στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου για την συγκεκριμένη διάταξη προβλέπονται τα εξής:

« Με την προτεινόμενη ρύθμιση της παραγράφου 2, παρατείνεται η υφιστάμενη όμοια ρύθμιση των ετών 2014, 2015 και 2016 και για το φορολογικό έτος 2017, σύμφωνα με την οποία για τα εισοδήματα που αποκτούν οι περιστασιακά ή ευκαιριακά απασχολούμενοι (άνεργοι, νοικοκυρές, φοιτητές, συμμετέχοντες σε προγράμματα εργασιακής εμπειρίας κ.λπ.) και εφόσον αυτοί δεν είναι επιτηδευματίες, δηλαδή δεν έχουν κάνει έναρξη εργασιών, έχει εφαρμογή, για λόγους φορολογικής δικαιοσύνης, η ενιαία κλίμακα των μισθωτών/συνταξιούχων/επιχειρηματικής δραστηριότητας, υπολογιζόμενου του ποσού της μείωσης φόρου των 1.900 έως 2.100 ευρώ, εφόσον το πραγματικό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 6.000 ευρώ και το τεκμαρτό τους εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των 9.500 ευρώ. Όταν το πραγματικό εισόδημα των φορολογουμένων υπερβαίνει το ποσό των 6.000 ευρώ, το υπερβάλλον ποσό φορολογείται με την προαναφερθείσα ενιαία κλίμακα μη εφαρμοζόμενων των μειώσεων του άρθρου 16 του ν. 4172/2013. Περαιτέρω, κατά τα φορολογικά έτη 2015 και 2016 πολλοί φορολογούμενοι δήλωσαν μόνο μικρά ποσά εισοδημάτων από μισθωτή εργασία (π.χ. 60 ευρώ) καθώς και μικρά εισοδήματα από κεφάλαιο (π.χ. 62 ευρώ τόκοι). Επειδή, οι περιπτώσεις αυτές δεν εντάχθηκαν στη διάταξη της παρ.35Α του άρθρου 72 του ν.4172/2013, με συνέπεια η προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων σε αυτές τις περιπτώσεις να φορολογηθεί με την κλίμακα της επιχειρηματικής δραστηριότητας προτείνεται η τροποποίηση της διάταξης προς άρση των αδικιών αυτών δηλαδή, φορολογούμενοι με πολύ μικρότερα εισοδήματα να φορολογούνται δυσμενέστερα από άλλους με πολύ μεγαλύτερα εισοδήματα».

Στις υπόλοιπες διατάξεις του νομοσχεδίου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων,  τα ακόλουθα:

– Κάθε τρίμηνο θα υποβάλλεται η δήλωση για το τέλος της πλαστικής σακούλας. Για πρώτη φορά θα υποβληθεί στις 30 Απριλίου.

– Δεν θεωρείται εισόδημα και απαλλάσσεται από το φόρο εισοδήματος η ωφέλεια που αποκτούν τα φυσικά πρόσωπα και οι επιχειρήσεις από τη διαγραφή μέρους ή του συνόλου του χρέους προς τις τράπεζες.

–  Υπάλληλοι που μεταφέρονται ή μετατάσσονται από το υπουργείο Οικονομικών στην ΑΑΔΕ διατηρούν το σύνολο των αποδοχών τους και την προσωπική διαφορά.

– Αναπροσαρμόζεται στα 8.315 ευρώ μηνιαίως το ανώτατο όριο των πάσης φύσεως αποδοχών για τον Γενικό Διευθυντή και τον Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους.

Για την συγκεκριμένη διάταξη στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους ορίζεται ότι « Εξαιρούνται από το ανώτατο όριο για τις πάσης φύσεως αποδοχές και πρόσθετες αμοιβές ή απολαβές ή σύνταξη που ισχύσουν για τους υπαλλήλους του δημοσίου τομέα ( αποδοχές Γενικού Γραμματέα Υπουργείου ύψους 4.631 ευρώ μηνιαίως) και οι δημόσιοι λειτουργοί ή υπάλληλοι του δημοσίου τομέα που αναλαμβάνουν τη θέση του Γενικού Διευθυντή και του Αναπληρωτή Γενικού Διευθυντή του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους ( Ο.Δ.Δ.Η.Χ). Για τους εν λόγω υπαλλήλους εφαρμόζεται εφεξής το ανώτατο όριο που ισχύει για τους δικαστικούς λειτουργούς και το κύριο προσωπικό του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους ( Ν.Σ.Κ) που ανέρχεται σε 8.315 ευρώ μηνιαίως ( αποδοχές και πρόσθετες αμοιβές ή απολαβές του Προέδρου του Αρείου Πάγου). Η ρύθμιση αυτή ισχύει από 1.12.2017».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γαλλία: Οκτώ στις δέκα Γαλλίδες έχουν πέσει θύμα σεξουαλικής παρενόχλησης σε δημόσιο χώρο

Σφυρίγματα, προσβολές, σεξουαλικές επιθέσεις: Περισσότερες από 8 στις 10 Γαλλίδες (81%) έχουν πέσει θύμα κάποιας μορφής παρενόχλησης ή σεξουαλικής επίθεσης στον δρόμο ή στα μέσα μαζικής μεταφοράς, σύμφωνα με δημοσκόπηση του Ifop για λογαριασμό του ιστότοπου VieHealthy.com, τα αποτελέσματα της οποίας δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα.

Περισσότερες από το ένα τέταρτο των γυναικών που ρωτήθηκαν (26%) δήλωσαν ότι έχουν αντιμετωπίσει τουλάχιστον μια σεξουαλική παρενόχληση τους τελευταίους 12 μήνες και το 55% εδώ και περισσότερο από έναν χρόνο, σύμφωνα με την έρευνα αυτή που έγινε με αφορμή την Διεθνή Εβδομάδα του Αγώνα κατά της Παρενόχλησης στους Δρόμους” (8 ως 14 Απριλίου).

Οι πιο διαδεδομένες μορφές παρενόχλησης είναι με τα λόγια ή με το βλέμμα. Το 68% των γυναικών που ρωτήθηκαν δήλωσε ότι έχει υποστεί επίμονες ματιές ή ανεπιθύμητα σφυρίγματα στον δρόμο ή στα μέσα μαζικής μεταφοράς και το 32% χειρονομίες με σεξουαλικά υπονοούμενα. Επίσης σε ποσοστό 45% οι γυναίκες που ρωτήθηκαν είπαν ότι τις έχουν πλησιάσει χωρίς την συγκατάθεσή τους και σε ποσοστό 44% ότι τις έχουν ακολουθήσει την ώρα που περπατούσαν.

Όσον αφορά τις σεξουαλικές επιθέσεις, το 32% των γυναικών δήλωσε ότι έχει πέσει θύμα ενός εφαψία στον δρόμο ή σε μέσο μαζικής μεταφοράς, το 29% ότι έχει πέσει θύμα ανεπιθύμητου σεξουαλικού αγγίγματος και το 8% βιασμού.

Περισσότερες από μια γυναίκα στις τέσσερις (28%) έχει εξάλλου συναντήσει έναν επιδειξία.

Συνολικά, το 76% των γυναικών δηλώνει ότι έχει υποστεί αυτού του είδους τις παρενοχλήσεις στον δρόμο, έναντι του 74% που δηλώνει ότι τις έχει υποστεί σε μέσα μαζικής μεταφοράς.

Ωστόσο οι σεξουαλικές επιθέσεις είναι συχνότερες στα μέσα μαζικής μεταφοράς: μια στις τρεις γυναίκες (38%) έχει δεχθεί σεξουαλική επίθεση σε κάποιο μέσο μαζικής μεταφοράς έναντι μιας στις πέντε (21%) στον δρόμο.

Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, το προφίλ των θυμάτων θα μπορούσε να είναι αυτό μιας νεαρής γυναίκας (κάτω των 25 ετών) που μένει σε μεγάλη πυκνοκατοικημένη περιοχή και είναι μαθήτρια, φοιτήτρια ή χαμηλού εισοδήματος.

Η έρευνα έγινε στο Διαδίκτυο σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 2.008 γυναικών 15 ετών και άνω από τις 26 ως τις 29 Ιανουαρίου.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Βρετανία: Η Τερέζα Μέι είναι έτοιμη να δώσει το πράσινο φως για στρατιωτική δράση εναντίον της Συρίας (BBC)

Η πρωθυπουργός της Βρετανίας Τερέζα Μέι είναι έτοιμη να δώσει το πράσινο φως προκειμένου η Βρετανία να συμμετάσχει στις στρατιωτικές επιχειρήσεις ως απάντηση για την φερόμενη επίθεση με χημικά όπλα στη Συρία, μετέδωσε το βρετανικό δίκτυο BBC.

Η Μέι δεν θα ζητήσει προηγουμένως την έγκριση του βρετανικού κοινοβουλίου, σημειώνει το BBC, χωρίς να κατονομάσει τις πηγές του.

Μια εκπρόσωπος τύπου της Τερέζας Μέι απέφυγε να σχολιάσει το ρεπορτάζ.

Νωρίτερα σήμερα, η Βρετανίδα πρωθυπουργός είπε πως όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν στο ότι οι συριακές αρχές ευθύνονται για την επίθεση με χημικά εναντίον της πόλης Ντούμα στη Συρία και ότι τέτοιου είδους σοκαριστικές επιθέσεις δεν μπορούν να μένουν αναπάντητες.

Από την πλευρά του ο ηγέτης του αντιπολιτευόμενου Εργατικού Κόμματος Τζέρεμι Κόρμπιν επισήμανε σήμερα ότι το βρετανικό κοινοβούλιο θα πρέπει πάντα να έχει λόγο για στρατιωτικές ενέργειες.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Απόφαση του Πολιτικού Συμβουλίου του Κινήματος Αλλαγής

Για την Τουρκική Επιθετικότητα

Η Τουρκία γίνεται ολοένα και πιο επιθετική και προκλητική στην αμφισβήτηση του διεθνούς δικαίου.

Λειτουργεί με βάση συγκεκριμένη στρατηγική. Δεν αντιδρά απλώς νευρικά όπως εσφαλμένα διατείνεται ο Υπουργός Εξωτερικών. Και η αντιμετώπιση της από πλευράς μας απαιτεί πάνω απ’ όλα εθνική συνεννόηση. Και παράλληλα με την ετοιμότητα των ενόπλων δυνάμεών μας, χρειαζόμαστε τη δική μας επεξεργασμένη ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική.

Η Ελληνική κυβέρνηση όμως δεν έχει ούτε στρατηγική αλλά πολύ περισσότερο ούτε καν την αναγκαία σοβαρότητα και ενιαία φωνή στην αντιμετώπιση της επικίνδυνης αυτής κατάστασης. Έτσι τα πράγματα χειροτερεύουν. Οι Έλληνες στρατιωτικοί παραμένουν φυλακισμένοι στις Τουρκικές φυλακές.

Ο Πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας φέρει την αποκλειστική ευθύνη για την κατάσταση αυτή καθώς, μεταξύ άλλων, ανέχεται, καλύπτει τις άστοχες και επικίνδυνες ενέργειες του Υπουργού Εθνικής Άμυνας.

Για την Συρία

Ο πόλεμος στη Συρία συνεχίζει να  αποτελεί  απειλή για την παγκόσμια ειρήνη.  Παρά την ήττα του Ισλαμικού κράτους κλιμακώνεται στην περιοχή ένας πόλεμος δια αντιπροσώπων με απρόβλεπτες συνέπειες. Επιβάλλεται η έρευνα από τον ΟΗΕ για την χρήση χημικών και για τα εγκλήματα πολέμου που συντελούνται .

Για τον αυτόνομο και πρωταγωνιστικό ρόλο του Κινήματος Αλλαγής

Το Κίνημα Αλλαγής έχει επιλέξει να βαδίσει στον δικό του διακριτό και αυτόνομο δρόμο, ώστε  με τις πολιτικές πρωτοβουλίες και δράσεις, να αναδειχθεί σε  πρωταγωνιστή της πολιτική ζωή της χώρας.

Στηριζόμαστε στους προοδευτικούς πολίτες και απ’ αυτούς κρινόμαστε. Ζητούμε να μας δώσουν δύναμη αλλάζοντας ριζικά τους πολιτικούς συσχετισμούς στις ερχόμενες εκλογές, όποτε και αν αυτές γίνουν.

Ζητάμε να καταδικαστούν οι συντηρητικές πολιτικές, τόσο αυτή που εφαρμόζει ο Σύριζα, όσο και αυτή που επαγγέλλεται η Νέα Δημοκρατία.

Και οι δυο  καταφεύγουν στην πόλωση και τον διχασμό.

Βάζουν σε κίνδυνο την Εθνική προσπάθεια, με μοναδικό στόχο τα κομματικά οφέλη  και την νομή της εξουσίας.

Το Κίνημα Αλλαγής δίνει  προοπτική, ελπίδα, ασφάλεια στους πολίτες και ιδιαίτερα αυτούς που δοκιμάζονται σήμερα .

Επιδιώκουμε ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΡΕΙΑΣ για την ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.

Μ’ ένα πρόγραμμα προοδευτικής διακυβέρνησης, που εξασφαλίζει την οριστική και ασφαλή έξοδο από την κρίση, δημιουργεί ανάπτυξη και θέσεις εργασίας, εγγυάται την Κοινωνική Δικαιοσύνη και Συνοχή.

Με μια αξιόπιστη Κυβέρνηση που θα μπορεί να πετύχει την ελάφρυνση του Δημοσίου χρέους και την μείωση των στόχων για τα δυσβάστακτα πρωτογενή πλεονάσματα.

Αυτό το προοδευτικό πρόγραμμα προβάλλουμε και αυτό θα εξειδικεύσουμε με την ενεργό συμμετοχή της Ελληνικής κοινωνίας και προτείνουμε ως βάση για κυβερνητικές συνεργασίες.

Απορρίπτοντας ταυτόχρονα κατηγορηματικά την συμμετοχή μας σε “μέτωπα”, που όψιμα οι Σύριζα και Ν.Δ. διαγκωνίζονται για να συγκροτήσουν.

Παράλληλα εξακολουθούμε να αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες για μείζονα θέματα που απαιτούν ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ.

Γιατί η Εθνική Συνεννόηση δεν πρέπει να συγχέεται  με τις επιλογές για κυβερνητικές συνεργασίες.

Αλλά εκφράζει και υλοποιεί την απαίτηση του Ελληνικού λαού για ευρύτερες πολιτικές και κοινωνικές συναινέσεις στα Εθνικά θέματα ή σε μείζονα θέματα ευρύτερης σημασίας που έχει ανάγκη η χώρα.

Η  Συνταγματική Αναθεώρηση, η αποκατάσταση της αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος, η  ενίσχυση των θεσμών, η θωράκιση του Κράτους Δικαίου πρέπει τώρα με θεσμικές διαδικασίες να ικανοποιηθούν.

Μια ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί

Απάντηση του Γραφείου Τύπου του Υπουργείου Οικονομίας στη δήλωση της Τομεάρχη Οικονομίας και Ανάπτυξης της Ν.Δ. κυρίας Ν. Μπακογιάννη

Η Έκθεση της ΕΚΤ που δημοσιεύτηκε εχθές επιβεβαιώνει τις προβλέψεις της ελληνικής κυβέρνησης για θετικούς ρυθμούς μεγέθυνσης της ελληνικής οικονομίας, καταγράφοντας για το 2017 τον ισχυρότερο ρυθμό την τελευταία δεκαετία. Όπως πιστοποιεί η Έκθεση, η ελληνική οικονομία εξέρχεται από το πολυετές καταστροφικό σπιράλ της ύφεσης, στο οποίο την είχαν παγιδεύσει οι πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων.

 

Προκαλεί, όμως, απορία το γεγονός ότι η Νέα Δημοκρατία, αντί να σημειώνει τον θετικό ρυθμό μεγέθυνσης, την τόνωση των επενδύσεων και την ενίσχυση των εξαγωγών, θέτει θέμα απόκλισης του ρυθμού μεγέθυνσης της ελληνικής οικονομίας, από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο. Αλλά, τώρα συνέβη αυτή η απόκλιση;

Υπενθυμίζουμε στη Νέα Δημοκρατία ότι η απόκλιση άρχισε ήδη επί δικής της διακυβέρνησης το 2008, ενώ με την πολιτική των μνημονίων από το 2010 εντάθηκε: το ΑΕΠ μειώθηκε κατά 25,7%, οι επενδύσεις κατά 63,1%, η κατανάλωση των νοικοκυριών κατά 26,3% και η απασχόληση κατά 17%.

Εκείνη την περίοδο δεν  εμφανίστηκε απλά μια απόκλιση, αλλά εδραιώθηκε ένα χάσμα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο όλων των οικονομικών και κοινωνικών δεικτών. Στην πραγματικότητα η χώρα περιθωριοποιήθηκε στο πλαίσιο της ΕΕ και ο ελληνικός λαός βίωσε πρωτοφανή φτωχοποίηση. Αυτή τη συνθήκη περιθωριοποίησης ανέλαβε η σημερινή κυβέρνηση να ανατρέψει το 2015.

Παρά τη μεγάλη καταστροφή των προηγούμενων ετών, που είχε σαν αποτέλεσμα, ανάμεσα στα άλλα, την καθήλωση των μισθών και την κατάρρευση της κατανάλωσης, η Ελλάδα βγαίνει από τα προγράμματα λιτότητας.

Τη δυναμική της μεγέθυνσης καταδεικνύουν οι επενδύσεις, ο όγκος των οποίων το 2017 αυξήθηκε με διπλάσιο ρυθμό από το μέσο όρο της ΕΕ. Την καθοδηγούν, επίσης, οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών, οι οποίες ως ποσοστό του ΑΕΠ αυξήθηκαν με υπερδιπλάσιο ρυθμό του αντίστοιχου της ΕΕ.

Η Ελλάδα τις επόμενες εβδομάδες θα παρουσιάσει ένα ολιστικό αναπτυξιακό σχέδιο για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία της χώρας, όταν επί δεκαετίες βρισκόταν μετέωρη, χωρίς αντίστοιχο σχεδιασμό, και τελείως απροστάτευτη στους κινδύνους των διεθνών οικονομικών εξελίξεων. Έτσι, δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε τη μυωπική αντίδραση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, την οποία προκάλεσε η διεξαγωγή των Περιφερειακών Αναπτυξιακών Συνεδρίων, όπου μαζικά οι τοπικές κοινωνίες και οι παραγωγικοί φορείς τους κατέθεσαν συγκεκριμένες προτάσεις για το νέο αναπτυξιακό πρότυπο της χώρας.

Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, θεωρούμε θετικό ότι η Νέα Δημοκρατία τον τελευταίο καιρό, έστω δια των δηλώσεων στελεχών της, τάσσεται υπέρ της ύπαρξης ενός τέτοιου αναπτυξιακού σχεδίου. Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι οι νεοφιλελεύθεροι είχαν την άποψη πως οι αγορές αυτορυθμίζονται και το αόρατο χέρι της αγοράς μπορεί να διορθώσει τα πάντα.

Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στον Ρ/Σ ‘’ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ 24/7’’

Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου, στον Ρ/Σ ‘’ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ 24/7’’ και τους δημοσιογράφους Βασίλη Σκουρή και Αγγελική Σπανού

 

ΣΚΟΥΡΗΣ: Κύριε Υπουργέ, καλημέρα σας.

ΣΠΑΝΟΥ: Καλημέρα.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Καλή σας μέρα.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Να ξεκινήσουμε, πριν πάμε στα θέματα της εξωτερικής πολιτικής, από θέματα οικονομίας και δεν ξέρω αν θα πρέπει να πάμε και να σας κάνουμε μία ερώτηση -που πολλές φορές σας έχει γίνει, αλλά επειδή είναι αύριο και το Euro-Working Group- γιατί αυτή η εμμονή ότι μπορεί να υπάρξει πιστοληπτική γραμμή. Το πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρχει; Θα χρειαστεί; Μπορεί να μπει από τους εταίρους; Τι πραγματικά μπορεί να γίνει;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Από ποιον υπάρχει αυτή η εμμονή, κύριε Σκουρή;

ΣΚΟΥΡΗΣ: Ακούγεται πολλές φορές. Είναι ένα σενάριο που φαίνεται να μένει πάνω στο τραπέζι.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Πολλά πράγματα -ειδικά τις τελευταίες μέρες που υπάρχει μια μείωση στη ροή των ειδήσεων-  που έχουν γραφτεί, έχουν φημολογηθεί, έχουν ψιθυριστεί, πολλές φορές θα έλεγε κανείς ότι σε μεγάλο βαθμό είναι  και αποκυήματα φαντασίας. Από την πλευρά των θεσμών, από την πλευρά των κρατών-μελών της Ευρωζώνης, αλλά και από τη μεριά της ελληνικής κυβέρνησης, αρκετά πράγματα έχουν γίνει σαφή ως προς τη διαδικασία, ως προς την πορεία εξόδου και το χρονοδιάγραμμα των διαπραγματεύσεων. Ήδη, αρκετοί από τους αξιωματούχους των θεσμών έχουν πει ότι δεν τίθεται θέμα πιστοληπτικής γραμμής. Από τη μεριά της ελληνικής κυβέρνησης έχουμε δηλώσει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να ζητήσουμε μία προληπτική γραμμή στήριξης, καθώς αυτό θα ερχόταν και σε αντίθεση με τη συμφωνία του Eurogroup που καταλήξαμε πέρυσι τον Ιούνιο, τον Ιούνιο του 2017, η οποία προβλέπει ότι θα δημιουργηθεί ένα χρηματοδοτικό μαξιλάρι, το οποίο θα προκύψει και από τις εκταμιεύσεις του ESM, οι οποίες έχουν ήδη αρχίσει να γίνονται, αλλά και από στοχευμένες εξόδους στις αγορές. Ήδη γνωρίζετε ότι έχουμε κάνει δύο τέτοιες εξόδους συν το swap, δηλαδή η ανταλλαγή ομολόγων που έγινε στο ενδιάμεσο. Επομένως, δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένα νόημα να δίνεται συνέχεια σε τέτοιου τύπου σενάρια, τα οποία έχουν απαντηθεί. Εμείς συνεχίζουμε τη συζήτηση με βασικό θέμα τις επόμενες ημέρες και μέχρι το Eurogroup της Σόφιας, το λεγόμενο Αναπτυξιακό Σχέδιο το οποίο ήδη συζητάμε με τους θεσμούς και τους εταίρους μας και στο οποίο φιλοδοξούμε να καταλήξουμε, εν πάση περιπτώσει, σε μεγάλο βαθμό μέχρι τις 27 του Απρίλη.

ΣΠΑΝΟΥ: Υπάρχει η δυνατότητα αναβολής ή παγώματος του μέτρου μείωσης των συντάξεων από 1/1/2019;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Στο Αναπτυξιακό Σχέδιο γίνεται λόγος για τη δημοσιονομική πορεία της χώρας από το 2019 και μετά. Θέλω να σας πω ότι όλα εξαρτώνται και από τα δημοσιονομικά αποτελέσματα. Σε αυτή τη φάση δεν έχει νόημα να συζητήσουμε περαιτέρω για το συγκεκριμένο θέμα. Το κύριο ζήτημα, που μας απασχολεί, είναι να καταλήξουμε σε μια συμφωνία με τους εταίρους μας για το συνολικό στρατηγικό σχέδιο. Ξέρετε ότι δημοσιονομικά η ελληνική οικονομία έχει υπεραποδώσει, πράγμα το οποίο οφείλεται στην πολύ καλύτερη πορεία των εσόδων, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα ασφαλιστικά ταμεία και αυτό νομίζω ότι θα συνεκτιμηθεί από τους εταίρους μας στο πλαίσιο της συζήτησης για τη μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή στρατηγική.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Φαντάζομαι και προκειμένου να αποφευχθεί το μέτρο που προτείνει, που επιμένει το ΔΝΤ, να έρθει ένα χρόνο νωρίτερα η μείωση του αφορολόγητου.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κατ’ αρχήν, δεν έχει υπάρξει κανένα τέτοιο αίτημα εκ μέρους του ΔΝΤ. Η συζήτηση για τα δημοσιονομικά του 2019 δεν έχει καν ξεκινήσει. Αντιθέτως, όλοι θα κάνουν τις προβλέψεις τους, αφού…

ΣΚΟΥΡΗΣ: Να το πω διαφορετικά για χάρη της συζήτησης. Μπορεί η κυβέρνηση να δεχτεί κάτι τέτοιο; Υπάρχουν πιθανότητες και οι προϋποθέσεις;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η γνώμη μου είναι ότι κατ’ αρχάς δεν θα ζητηθεί κάτι τέτοιο. Διότι -θέλω να σας υπενθυμίσω- και το 2016 ενώ ο στόχος για το πρωτογενές πλεόνασμα ήταν στο 0,5%, καταφέραμε να φτάσουμε ένα 3,5%. Πράγμα το οποίο, βεβαίως, πρέπει να συζητηθεί για ποιον λόγο συνέβη κάτι τέτοιο. Νομίζω ότι έχει να κάνει με την υποεκτίμηση των μέτρων, που αρκετές φορές γίνεται εκ μέρους κάποιων από τους θεσμούς. Και το 2017 έχουμε ένα πολύ θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα. Πάλι έχουμε υπέρβαση των στόχων. Επομένως, αναμένουμε στη συζήτηση για τα δημοσιονομικά του 2019 όλα αυτά τα αποτελέσματα να ληφθούν υπόψη από το σύνολο των θεσμών. Βεβαίως, δεν προδιαγράφω ούτε προεξοφλώ τη θέση κανενός από τους θεσμούς.

ΣΠΑΝΟΥ: Αλλά λέτε ότι δεν έχει τεθεί μέχρι τώρα. Μάλιστα.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αφενός δεν έχει τεθεί, δεύτερον η εκτίμησή μου είναι ότι δεν πρόκειται να τεθεί και τρίτον είναι ότι, ακόμη κι αν τεθεί, δεν μπορεί να γίνει δεκτό, καθώς δεν προκύπτει σε καμία περίπτωση από τα δημοσιονομικά αποτελέσματα μια τέτοια ανάγκη.

ΣΠΑΝΟΥ: Θα αυξηθεί ο κατώτατος μισθός μετά το τέλος του προγράμματος;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Η γενική στρατηγική της κυβέρνησης είναι, προφανώς, να δημιουργηθούν προϋποθέσεις και για την ενίσχυση της διαπραγματευτικής δύναμης των εργαζομένων, με την επαναφορά των ρυθμίσεων για τη ρύθμιση της αγοράς εργασίας και τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, πρώτον. Και δεύτερον είναι να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις, έτσι ώστε να αυξηθεί και ο κατώτατος μισθός σταδιακά, καθώς όλη την περίοδο του μνημονίου και ειδικά από το 2012 και μετά, όταν υπεγράφη η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου που όρισε ως κατώτατο μισθό τα 586 ευρώ, έχουν υπάρξει μειώσεις.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Πολύ μεγάλες, χωρίς να επιφέρουν τα ανάλογα αποτελέσματα στην ανταγωνιστικότητα της εργασίας.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Και κατά την άποψη της κυβέρνησης αυτό έχει και αντιαναπτυξιακά αποτελέσματα.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Υπάρχει ένα θέμα, κύριε Υπουργέ. Μπαίνουμε στην τελική ευθεία, μέχρι τις 21 Ιουνίου πρέπει να έχει λήξει συνολικά όλο το θέμα και της 4ης αξιολόγησης. Θα επιτρέψετε τυχόν καθυστερήσεις, αναβολές, με τις υποχρεώσεις που έχετε αναλάβει;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν υπάρχει χρόνος για αναβολές. Τον Αύγουστο λήγει το πρόγραμμα και μέχρι τις 21Ιουνίου θα πρέπει να έχουμε καταλήξει σε μία συμφωνία για τα μετά του προγράμματος. Δηλαδή, για τους όρους της μεταπρογραμματικής εποπτείας της ελληνικής οικονομίας, αλλά και για τη ρύθμιση του ελληνικού χρέους. Και προϋπόθεση για κάτι τέτοιο -όπως καταλαβαίνετε- είναι και η ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης. Προφανώς, υπάρχουν κάποια ζητήματα τα οποία για τεχνικούς λόγους δεν πρέπει, δεν μπορούν, δεν είναι δυνατόν να ολοκληρωθούν, πράγμα το οποίο αντιλαμβάνονται και αποδέχονται και αναγνωρίζουν και οι ευρωπαϊκοί θεσμοί. Ωστόσο, ο κύριος κορμός, αν θέλετε, των προαπαιτούμενων της 4ης αξιολόγησης θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 21 Ιουνίου. Και για αυτόν ακριβώς τον λόγο θα φτάσουμε και στο τέλος –τυπικά- της διαδικασίας της 4ης αξιολόγησης.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Άρα, λέτε «δεν υπάρχουν περιθώρια για καθυστερήσεις».

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν θα το έλεγα καν έτσι. Δεν έχουμε σκοπό να καθυστερήσουμε και δεν θα καθυστερήσουμε. Αντιθέτως, τα προαπαιτούμενα τα οποία έχουμε συμφωνήσει με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, κατά τη διάρκεια των προηγούμενων αξιολογήσεων και τα οποία προβλέπονται στη Συμφωνία του 2015, θα υλοποιηθούν στην ώρα τους.

ΣΠΑΝΟΥ: Τι θα κάνετε εάν το Συμβούλιο της Επικρατείας ακυρώσει τον ασφαλιστικό νόμο Κατρούγκαλου;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν πρόκειται να σχολιάσω αυτή τη στιγμή φημολογίες, δημοσιεύματα, τα οποία δεν ξέρω κιόλας πώς έρχονται στο φως, καθώς -όπως ξέρετε- η διαδικασία των διασκέψεων του ΣτΕ ορθά όφειλε να είναι μυστική. Αυτή τη στιγμή δημιουργείται μία ανησυχία με βάση δημοσιεύματα, όταν δεν έχουμε καν φτάσει στις τελικές αποφάσεις του ΣτΕ. Δεν μιλάμε αυτή τη στιγμή για καθαρογραφή ή δημοσίευση της απόφασης. Βρισκόμαστε σε μία φάση που, εξ όσων γνωρίζω, οι διασκέψεις συνεχίζονται. Δηλαδή, δεν έχουμε καν απόφαση του ΣτΕ.

ΣΠΑΝΟΥ: Ναι, ως σενάριο εργασίας δεν το εξετάζετε, για να είστε έτοιμοι;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Καταλαβαίνετε ότι από τη δική μου μεριά δεν μπορώ να σχολιάσω δημοσιεύματα. Οι αποφάσεις του ΣτΕ δεν είναι αποφάσεις της μίας γραμμής. Όποια απόφαση πάρει το ΣτΕ θα τη μελετήσουμε, θα την επεξεργαστούμε, θα δούμε το σκεπτικό της, θα δούμε ποια σημεία πιθανά θα πρέπει να τροποποιηθούν. Ωστόσο, ο γενικός κορμός της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης δεν τίθεται σε καμία περίπτωση εν αμφιβόλω και αυτό πρέπει να γίνει σαφές από όλες τις πλευρές.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Τώρα, κύριε Υπουργέ, φαίνεται, πάντως, ότι το ΣτΕ πολλές αποφάσεις κυβερνητικές ανατρέπει. Μήπως δεν κάνετε καλά τη δουλειά σας;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ακούστε, κύριε Σκουρή. Για ποιες αποφάσεις μιλάτε; Αν θέλετε, μπορούμε να συζητήσουμε επί συγκεκριμένων αποφάσεων. Τέτοιου τύπου γενικούς χαρακτηρισμούς δεν μπορώ να τους σχολιάσω. Το ΣτΕ πρέπει να ελέγχει τις διοικητικές πράξεις, αλλά και τους νόμους στον συνταγματικό έλεγχο τον οποίο κάνει. Εφόσον βρίσκει ότι κάποιες από τις διατάξεις έρχονται σε αντίθεση με το Σύνταγμα, θα πρέπει αυτές να τροποποιούνται δεόντως. Αυτό δεν είναι μια καινοφανής κατάσταση. Πάντοτε το ΣτΕ στον ακυρωτικό έλεγχο τον οποίο έκανε, ακύρωνε κανονιστικές πράξεις, εξαιτίας του γεγονότος ότι οι νόμοι οι οποίοι εκδίδονταν ήταν αντισυνταγματικοί. Αυτό δεν είναι καθόλου καινοφανές. Είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί το νομικό μας σύστημα. Από εκεί και πέρα, σε κάθε διαφορετική περίπτωση μπορεί κανείς να κρίνει, αν οι σταθμίσεις τις οποίες έχει κάνει το ΣτΕ  ή οποιοσδήποτε άλλος δικαστής, είναι εύλογες ή μη εύλογες, αν μπορούν να τεκμηριωθούν ή αν δεν μπορούν να τεκμηριωθούν. Αλλά αυτό είναι μια γενικότερη συζήτηση.

ΣΠΑΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, ο κύριος Τσίπρας θα καλέσει την κυρία Γεννηματά σε συνάντηση για τη συνταγματική αναθεώρηση;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ο κύριος Τσίπρας στην απαντητική επιστολή που έστειλε στην πρόταση της κυρίας Γεννηματά, για την αναθεώρηση του Συντάγματος, είπε καθαρά ότι είμαστε ανοιχτοί να συζητήσουμε με όλους όσοι ενδιαφέρονται να συμβάλουν στη διαδικασία της συζήτησης για τη συνταγματική αναθεώρηση και σε διμερές επίπεδο, αλλά φυσικά και κατά τη διάρκεια της κοινοβουλευτικής διαδικασίας.

ΣΠΑΝΟΥ: Αυτό ήταν τότε. Κάτι νεότερο;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κάτι νεότερο σε σχέση με εκείνη την απαντητική επιστολή, αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει. Αυτό που μπορώ να σας πω εγώ είναι ότι μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, θα συγκεντρωθούμε, θα εστιάσουμε ακριβώς στην ανάγκη για την αναθεώρηση του Συντάγματος και θα προσπαθήσουμε να πετύχουμε τις ευρύτερες δυνατές συναινέσεις και συγκλίσεις. Ωστόσο, αυτό δεν είναι ένα θέμα το οποίο θα ανοίξει το επόμενο διάστημα. Αυτή τη στιγμή εστιάζουμε στις διαπραγματεύσεις για την ολοκλήρωση του προγράμματος.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Θα ήθελα να σας ρωτήσω, εάν είναι ώριμες οι συνθήκες για έναν εφ’ όλης της ύλης διάλογο, γιατί αυτό υποκρύπτει ουσιαστικά μια συνταγματική αναθεώρηση στην κατεύθυνση την προοδευτική, όπως λέτε εσείς, με το Κίνημα Αλλαγής ή όχι.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εμείς έχουμε πει σε κάθε ευκαιρία ότι μπορούν να υπάρξουν συγκλίσεις σε θέματα ατομικών δικαιωμάτων, σε θέματα κοινωνικών δικαιωμάτων, σε θέματα πολιτειακής οργάνωσης. Ωστόσο, αυτό, όπως καταλαβαίνετε, προϋποθέτει και την αντίστοιχη βούληση εκ μέρους του Κινήματος Αλλαγής. Εγώ αυτό το οποίο βλέπω είναι ότι υπάρχουν δυνάμεις μέσα στο Κίνημα Αλλαγής, οι οποίες μπορεί να είναι και πλειοψηφικές, οι οποίες δεν θα απέρριπταν ένα  τέτοιου τύπου άνοιγμα του πολιτικού ή συνταγματικού, αν θέλετε, διαλόγου. Ωστόσο, υπάρχουν και δυνάμεις οι οποίες με πολύ ξεκάθαρο τρόπο έχουν τοποθετηθεί όχι μόνο εναντίον μιας τέτοιας εξέλιξης, αλλά θεωρούν ότι η σημερινή κυβέρνηση αποτελεί, αν θέλετε, ηγείται μιας κατάστασης δημοκρατικής εξαίρεσης στη χώρα, πράγμα το οποίο -όπως καταλαβαίνετε- είναι μάλλον γελοίο, ειδικά όταν προέρχεται από το συγκεκριμένο πολιτικό προσωπικό. Εγώ θα έλεγα ότι το Κίνημα Αλλαγής πρέπει εκείνο να ξεκαθαρίσει τη θέση του, να δει στρατηγικά προς ποια κατεύθυνση θέλει να κινηθεί. Και βλέπουμε ότι το τελευταίο διάστημα υπάρχει μία αρκετά έντονη συζήτηση ως προς τις κατευθύνσεις, ως προς τις πολιτικές επιλογές τις οποίες θα κάνει το Κίνημα Αλλαγής. Είδαμε και τον κύριο Σαμαρά να καλεί το Κίνημα Αλλαγής, για να κάνουν μαζί υπερβάσεις, να επιτύχουν συγκλίσεις και να κάνουν μάλιστα και συγκρούσεις, αναδεικνύοντας μάλιστα τον ΣΥΡΙΖΑ ως τον κεντρικό στόχο της πολιτικής πολεμικής. Νομίζω, όμως, ότι αυτό έρχεται σε αρκετά μεγάλη αντίθεση και με τη βάση του Κινήματος Αλλαγής, αλλά και με μεγάλη μερίδα της πολιτικής του ηγεσίας.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Ήθελα να σας ρωτήσω: Είπατε ότι υπάρχουν δυνάμεις στο Κίνημα Αλλαγής, που βλέπουν με θετικό μάτι τη συνεργασία. Εσείς συζητάτε, ως κόμμα, μόνο με το Κίνημα Αλλαγής ή προτίθεστε να συζητήσετε και με στελέχη του συγκεκριμένου χώρου, ανεξαρτήτως τι θα κάνει το κόμμα τους;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ο κοινοβουλευτικός και ο πολιτικός διάλογος -όπως γνωρίζετε- δεν μπορεί να περιοριστεί. Είναι αντιθέτως διαρκής και βρισκόμαστε σε επαφή με όλες τις δυνάμεις της κοινωνίας, οι οποίες εκφράζουν πολιτικές απόψεις και θέλουν να προωθήσουν τον διάλογο με προοδευτικό πρόσημο.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Μπορείτε να συζητήσετε και με βουλευτές του συγκεκριμένου χώρου;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Τι εννοείτε; Ο κοινοβουλευτικός διάλογος σας είπα ότι είναι διαρκώς ανοιχτός. Αν μου λέτε να κάνουμε συγκεκριμένες προτάσεις ή συναντήσεις με βουλευτές του χώρου αυτού, θα σας έλεγα ότι κάτι τέτοιο, ούτως ή άλλως, συμβαίνει καθημερινά στο επίπεδο του Κοινοβουλίου. Και συμβαίνει, προφανώς, για να μην αφήνουμε κενά στη συζήτησή μας, με δημόσιο και καθαρό τρόπο.

ΣΠΑΝΟΥ: Πόσες πιθανότητες δίνετε να επιτευχθεί συμφωνία με τη FYROM; Εάν είμαστε πιο κοντά ή πιο μακριά;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν μπορώ να κάνω τέτοιου τύπου μαντείες. Νομίζω ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις. Σίγουρα υπάρχουν οι πολιτικές προϋποθέσεις και η πολιτική βούληση για να επιτευχθεί συμφωνία. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων, θα πρέπει ακόμα να καλυφθεί αρκετός δρόμος, καθώς από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης έχει τεθεί ένα συγκεκριμένο πλαίσιο εντός του οποίου είναι δυνατόν να υπάρξει συμφωνία.

ΣΠΑΝΟΥ: Εάν υπάρξει συμφωνία, υπάρχει περίπτωση να ζητήσετε αυξημένη πλειοψηφία στη Βουλή;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτό που με βεβαιότητα μπορώ να σας πω, είναι ότι από τη μεριά της κυβέρνησης θα ζητηθεί και θα επιδιωχθεί η ευρύτερη δυνατή κοινοβουλευτική συναίνεση.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Αφήνετε ανοιχτό και το ενδεχόμενο των 180; Καλά καταλαβαίνω, ή όχι;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι. Δεν αφήνω ανοιχτό κανένα ενδεχόμενο. Λέω ότι θα επιδιώξουμε την ευρύτερη δυνατή κοινοβουλευτική συναίνεση για ένα εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα …

ΣΚΟΥΡΗΣ: Μπορεί να οδηγήσει, κατά τη γνώμη σας, σε κυβερνητική κρίση, υπό την προϋπόθεση ότι οι ΑΝΕΛ δεν θα ψηφίσουν;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι. Αυτά όλα έχουν απαντηθεί, όχι μόνο από τη μεριά της κυβέρνησης, αλλά και από τη μεριά των ΑΝΕΛ και του προέδρου των ΑΝΕΛ, ο οποίος έχει προφανώς εκφράσει -αυτό το γνωρίζουν όλοι- τις επιφυλάξεις και τους προβληματισμούς του σε σχέση με το συγκεκριμένο ζήτημα. Ωστόσο, έχει πει ότι δεν τίθεται κανένα ζήτημα κυβερνητικής συνοχής. Εγώ θα έλεγα να περιμένουμε να δούμε την εξέλιξη των διαπραγματεύσεων, την κατάληξή τους. Και από εκεί και πέρα, έχω την εκτίμηση ότι όλα θα προχωρήσουν απολύτως ομαλά, διότι -όπως ξέρετε- ο βασικός στόχος αυτής της κυβέρνησης είναι η θεσμική ανασυγκρότηση της ελληνικής πολιτείας, αφενός και αφετέρου η έξοδος από το μνημόνιο και η ανόρθωση της ελληνικής οικονομίας.

ΣΠΑΝΟΥ: Ανησυχείτε για θερμό επεισόδιο με την Τουρκία, κύριε Εκπρόσωπε;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Παρακολουθούμε την κατάσταση. Βρισκόμαστε σε απόλυτη εγρήγορση. Δεν έχει νόημα η ανησυχία. Υπάρχει προφανώς, όμως, ένας προβληματισμός, σε σχέση με τη διαρκή προκλητικότητα που βλέπουμε να συγκροτεί τον πυρήνα της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας, ειδικά σε μία περίοδο η οποία είναι εξαιρετικά κρίσιμη και βλέπουμε ότι υπάρχουν γεγονότα, τα οποία μπορούν να προκαλέσουν ακόμη μεγαλύτερη αποσταθεροποίηση. Αυτή τη στιγμή στη Συρία υπάρχει μια κατάσταση πάρα πολύ μεγάλης έντασης, η οποία κατάσταση φαίνεται να περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα πράγματα.

ΣΠΑΝΟΥ: Συμμερίζεστε την εκτίμηση του υπουργού Άμυνας, ότι οι δύο έλληνες αξιωματικοί μπορεί να μείνουν για 15 χρόνια στις τουρκικές φυλακές;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτή η δήλωση, από όσο γνωρίζω, έγινε σε μία συζήτηση με δημοσιογράφους. Θεωρώ ότι είναι ένας τρόπος του λέγειν για να γίνει σαφές το ότι δεν μπορούμε να προδιαγράψουμε την εξέλιξη αυτής της υπόθεσης, καθώς νομίζω ότι η τουρκική πλευρά στο συγκεκριμένο μάλλον έχει υπερβεί τα όρια, καθώς κάνω την εκτίμηση ότι θα μπορούσε το περιστατικό αυτό να έχει διευθετηθεί εντός λίγων 24ωρων. Το σημαντικό για εμάς είναι να συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας και τις πολιτικές μας πιέσεις, ώστε να έχουμε σύντομα κατηγορητήριο, να γίνει η δίκη και να λήξει αυτή η υπόθεση όσο το δυνατόν πιο ομαλά.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Χθες είχαμε τον κύριο Δένδια, ο οποίος είπε ότι αν η Χρυσή Αυγή χαρακτηριστεί εγκληματική οργάνωση από τη Δικαιοσύνη, να ληφθεί μια απόφαση της Δικαιοσύνης στη δίκη που διεξάγεται, δεν θα πρέπει να κατέβει με την παρούσα ηγεσία και την παρούσα μορφή της και το όνομά της φυσικά στις επόμενες εκλογές. Σας ρωτώ περισσότερο ως νομικό, τώρα. Συμφωνείτε με μια τέτοια εκτίμηση;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτό εξαρτάται από την απόφαση του δικαστηρίου. Ξέρετε ότι, σε αρκετές περιπτώσεις, η επιβολή μιας ποινής κάθειρξης μπορεί να συνεπάγεται και τη στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων. Αν κάτι τέτοιο είναι αυτό που θα επιλέξει το δικαστήριο, αυτό και θα γίνει. Ωστόσο, είναι ένα ζήτημα νομικά αρκετά περίπλοκο. Ωστόσο, είναι πολύ πιθανό να έχει βάση και να μπορεί να τεκμηριωθεί η άποψη, την οποία αναφέρετε.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Σας ευχαριστώ πραγματικά πάρα πολύ.

ΣΠΑΝΟΥ: Καλημέρα.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να είστε καλά.

Αν. ΥΠΕΝ, Σ. Φάμελλος: «Απαραίτητη μια νέα ευρωπαϊκή στρατηγική μηδενικών εκπομπών άνθρακα για το 2050»

Κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Άτυπου Συμβουλίου Υπουργών Περιβάλλοντος στη Σόφια της Βουλγαρίας, με θέμα την πορεία προς την COP 24 (Katowice Πολωνίας, Δεκέμβριος 2018) και τη Συμφωνία των Παρισίων, ο Αν. ΥΠΕΝ, Σ. Φάμελλος, τόνισε ότι ο ευρωπαϊκός στόχος για την COP 24 πρέπει να είναι οι απτές αποφάσεις για το “Εγχειρίδιο κανόνων” της Συμφωνίας των Παρισίων (Paris Rulebook)  για να διασφαλιστεί διαφάνεια, λογοδοσία και δίκαιος επιμερισμός των προσπαθειών σε παγκόσμιο επίπεδο.

O Αν. ΥΠΕΝ σημείωσε ότι η όλη διαδικασία προς την COP 24 θα λάβει υπόψη της τα αποτελέσματα της ειδικής αναφοράς της IPCC για τους 1.5o C, και το αναμενόμενό της συμπέρασμα, ότι δηλαδή η παγκόσμια κοινότητα συνολικά δεν είναι σε τροχιά επίτευξης των στόχων της Συμφωνίας των Παρισίων.

“Η πρόκληση για την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι να κρατήσει τον ηγετικό της ρόλο στην παγκόσμια προσπάθεια περιορισμού των εκπομπών και να παραμείνει αξιόπιστη και προσηλωμένη στους στόχους”, επεσήμανε ο Αν. ΥΠΕΝ. Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρώπη πρέπει να επικοινωνήσει αποτελεσματικά την πρόοδο που επιτυγχάνει, να παρουσιάσει την παγκόσμια εικόνα και να εξηγήσει τι θα πρέπει να γίνει συλλογικά, σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν αρκούν οι διακηρύξεις και οι δηλώσεις, χρειαζόμαστε διάλογο με απτά αποτελέσματα. Τα κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με το τι μοντέλο ανάπτυξης χρειαζόμαστε, πώς αυτό θα αλλάξει και πώς θα αλλάξουν τα παραγωγικά και καταναλωτικά πρότυπα που παραμένουν.

Αναφερόμενος στις ίδιες τις Ευρωπαϊκές πολιτικές ο Αν. ΥΠΕΝ υπογράμμισε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να επικεντρωθεί  στο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Ο “Χάρτης Πορείας για τη μετάβαση σε μια ανταγωνιστική οικονομία χαμηλών επιπέδων ανθρακούχων εκπομπών το 2050” διατυπώθηκε το 2011 θέτοντας ως στόχο τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου τουλάχιστον κατά 80%, έως τα μέσα του αιώνα. “Ο οδικός αυτός χάρτης πρέπει πλέον να αναθεωρηθεί”, σημείωσε ο Αν. ΥΠΕΝ, “στο πλαίσιο των στόχων της Συμφωνίας των Παρισίων και λαμβάνοντας υπόψη και την ανάγκη μηδενικών εκπομπών άνθρακα  για το δεύτερο μισό του αιώνα”.

Αναλύοντας περισσότερο τις προτάσεις της Ελλάδας, ο Αν. ΥΠΕΝ τόνισε ότι το συμπέρασμα της ειδικής αναφοράς της IPCC τελικά θα δημιουργήσει ισχυρή πίεση για πιο φιλόδοξους στόχους μείωσης εκπομπών. Επομένως, “η Ελλάδα στηρίζει πλήρως τη σύσταση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προετοιμάσει για το πρώτο τρίμηνο του 2019 μία νέα Στρατηγική Μείωσης Εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου, στη βάση της Συμφωνίας των Παρισίων και των Εθνικών Σχεδίων των κρατών-μελών για την Ενέργεια και το Κλίμα. Η πρότασή μας προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι επίσης να δημιουργηθούν ειδικά οικονομικά εργαλεία για να στηριχθεί η πορεία προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα”. Επίσης, είναι απαραίτητο να συμφωνηθεί και να οριστικοποιηθεί άμεσα ο Κανονισμός για τη Διακυβέρνηση της Ενεργειακής Ένωσης, για να υπάρξει ένα καθαρό πλαίσιο μακροπρόθεσμου σχεδιασμού, τόσο σε Ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο Αν. ΥΠΕΝ σημείωσε ότι ο χρόνος έως την COP24 είναι κρίσιμος. “Στον παγκόσμιο διάλογο χρειαζόμαστε ισχυρή ευρωπαϊκή φιλοδοξία, καθαρή μακροπρόθεσμη στόχευση και υποδειγματική δράση. Χρειαζόμαστε επίσης νέες συμμαχίες, κλιματική διπλωματία και στήριξη προς τις αναπτυσσόμενες χώρες. Όμως και στην Ευρώπη χρειαζόμαστε περισσότερη καινοτομία και επενδύσεις για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και θα πρέπει να βασιστούμε στο πρότυπο της κυκλικής οικονομίας για να δομήσουμε καλύτερες και κλιματικά ανθεκτικότερες κοινωνίες με χαμηλές εκπομπές. Η Ελλάδα κινείται προς αυτή την κατεύθυνση και εντός του Απριλίου το ΚΥΣΟΙΠ θα καταθέσει δημόσια την Εθνική πολιτική για την κυκλική οικονομία”.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΝΔ: Ενημερωτικό σημείωμα σχετικά με τις εξελίξεις της επικαιρότητας

Α) Ασφάλεια

Η επιλογή της Κυβέρνησης να μειώσει κατά 30% τους αστυνομικούς που πραγματοποιούν περιπολίες στις γειτονιές της χώρας επιβεβαιώνει πλήρως όσα η Νέα Δημοκρατία καταγγέλλει εδώ και καιρό. Και βέβαια, μαζί με την αποφυλάκιση εκατοντάδων κακοποιών, λόγω του νόμου Παρασκευόπουλου, εξηγεί την αύξηση της εγκληματικότητας. Για τη Νέα Δημοκρατία, η ασφάλεια του πολίτη είναι βασική προτεραιότητα. Η τόνωση της ασφάλειας, όμως,  προϋποθέτει την επιστροφή των αστυνομικών στους δρόμους και τις γειτονιές. Χρειάζονται περισσότερες περιπολίες, ενίσχυση της Ομάδας Δίας και καλύτερη κατανομή του ανθρώπινου δυναμικού της ΕΛ.ΑΣ.

Για αυτό και ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, προχώρησε σε μία κίνηση με συμβολικό και ουσιαστικό περιεχόμενο. Επικοινώνησε χθες με τον Αρχηγό της Αστυνομίας και του ζήτησε να αξιοποιήσει το 20% των αστυνομικών που έχουν διατεθεί για τη φύλαξη της Νέας Δημοκρατίας, προκειμένου να επιστρέψουν άμεσα σε περιπολίες στις γειτονιές. Ο κ. Μητσοτάκης έδωσε το παράδειγμα που οφείλουν να ακολουθήσουν όλοι. Κόμματα, πολιτικοί, δημοσιογράφοι, επιχειρηματίες. Να επαναξιολογηθούν οι πραγματικές  ανάγκες φύλαξης και να αποδεσμευθεί ένας σημαντικός αριθμός αστυνομικών για να ξαναγίνουν οι γειτονιές πιο ασφαλείς. Όσο για την αμήχανη αντίδραση του κ. Τόσκα στην πρωτοβουλία του κ. Μητσοτάκη, υπενθυμίζουμε απλώς ότι με τη συγκεκριμένη ενέργεια του Προέδρου της Ν.Δ., αποδεσμεύονται 32 αστυνομικοί.

Β) Για το τουρκικό ελικόπτερο στη Ρω

Προκαλεί εύλογες απορίες το γεγονός ότι δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη ανακοίνωση είτε από την πολιτική ηγεσία είτε από το Πεντάγωνο. Η Κυβέρνηση επέλεξε να κάνει κάτι πρωτοφανές και ακατανόητο: να προχωρήσει σε ανεπίσημες διαρροές μέσω του Μεγάρου Μαξίμου. Διαρροές που δημιουργούν επιπλέον ερωτηματικά, καθώς σύμφωνα με αυτές, αφενός το τουρκικό ελικόπτερο φέρεται να μην  παραβίασε τον εθνικό εναέριο χώρο και αφετέρου αναφέρεται ότι δόθηκε εντολή στις στρατιωτικές δυνάμεις να προχωρήσουν σε προειδοποιητικούς – αποτρεπτικούς πυροβολισμούς.

Εάν δεν υπήρξε από το τουρκικό ελικόπτερο παραβίαση του Εθνικού εναερίου χώρου, γιατί δόθηκε εντολή προειδοποιητικών πυρών;

Και εάν υπήρξε παραβίαση του εθνικού εναερίου χώρου, γιατί η Κυβέρνηση το αποκρύπτει;

Γιατί η πολιτική ή η στρατιωτική ηγεσία δεν προχώρησαν άμεσα σε επίσημη ανακοίνωση και μάλιστα όταν η είδηση ήταν γνωστή στα Μέσα Ενημέρωσης από τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης;

Αυτοί οι χειρισμοί καταδεικνύουν ότι η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει με ανεπίτρεπτο ερασιτεχνισμό ζητήματα κρίσιμης σημασίας για την εθνική ασφάλεια της χώρας. Και όταν μια κυβέρνηση αντιμετωπίζει ακόμη και τα εθνικά θέματα με τέτοια επιπολαιότητα είναι προφανές ότι είναι και επικίνδυνη.

Γ) Οικονομία

Οι φανταστικές ιστορίες του κ. Τσίπρα, διαψεύδονται πλέον και από τους Υπουργούς του. Εδώ και μήνες, ο κ. Τσίπρας μιλά για «καθαρή έξοδο» από το Μνημόνιο και «τέλος της εποπτείας». Εξ αρχής, η Νέα Δημοκρατία επισημαίνει ότι δεν υπάρχει τον ερχόμενο Αύγουστο καμία έξοδος από τα Μνημόνια αφού η Κυβέρνηση έχει ψηφίσει επιπλέον μέτρα 5,2 δις ευρώ – περικοπές συντάξεων και μείωση του αφορολόγητου – που θα ισχύσουν από το 2019 και το 2020 αντίστοιχα.

Τώρα, ο κ. Τσακαλώτος ομολογεί ότι θα υπάρξει και Μνημόνιο και εποπτεία μετά τον Αύγουστο. Μόνο που τα ονομάζει «Πρόγραμμα μεταμνημονιακής παρακολούθησης». Είναι ο νέος όρος που εισάγεται στη διάλεκτο του ΣΥΡΙΖΑ μετά τους «θεσμούς», της «συμφωνίας» (αντί του μνημονίου) και του «αναγκαίου συμβιβασμού» (αντί της παγκοσμίως πλέον γνωστής «kolotoumbas»).