Αρχική Blog Σελίδα 14195

Σύσκεψη στα κεντρικά γραφεία του ΕΛΓΑ για τις ζημίες στους νομούς Ημαθίας, Πέλλας και Πιερίας

Την Τετάρτη 4.7.2018 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη μεταξύ του προέδρου του ΕΛΓΑ κ. Κουρεμπέ , του αντιπροέδρου κ. Ζαννιά και βουλευτών των νομών Ημαθίας, Πέλλας και Πιερίας. Στη σύσκεψη αντηλλάγησαν απόψεις το συμπέρασμα των οποίων, αφορά στα παρακάτω:

Οι δυσμενέστατες καιρικές συνθήκες – παρατεταμένες βροχοπτώσεις και απότομη μεταβολή της θερμοκρασίας – που έπληξαν τους νομούς Ημαθίας, Πέλλας και Πιερίας και τη φετινή χρονιά, είχαν σαν αποτέλεσμα τη καταστροφή συγκεκριμένων ποικιλιών ροδάκινων και νεκταρινιών που βρίσκονταν στο στάδιο της συγκομιδής. Ήδη από την αντιμετώπιση του ίδιου φαινομένου της περασμένης χρονιάς υπάρχει η σχετική εμπειρία, ώστε να μην επαναλάβουμε άσκοπες ενέργειες, υπερβολές και παραλείψεις. (Εντός της ερχόμενης εβδομάδας ολοκληρώνεται η επεξεργασία των στοιχείων που εστάλησαν από τις Ο.Π. στον ΕΛΓΑ και αφορούν στο 2017)

Ο ΕΛΓΑ θα προβεί άμεσα στη παρακάτω ενέργειες: 1. Άμεση και αντικειμενική εκτίμηση της φετινής ζημιάς. 2. Καταβολή του οφειλομένου υπολοίπου (30%) όλων των περσινών αποζημιώσεων μετά την απαραίτητη αναθεώρηση του Προυπολογισμού του (λογω υπέρβασης του ορίου των προϋπολογισθέντων αποζημιώσεων)

Ο ΕΛΓΑ θα προβεί σε επίσημη ανακοίνωση αύριο Δευτέρα – μετά το πόρισμα της αυτοψίας που διενεργήθηκε  στις πληγείσες περιοχές – δηλώθηκε δε, ότι θα αντιμετωπίσει το θέμα με ιδιαίτερη ευαισθησία και κατανόηση.

Αναμένεται η καταβολή μέχρι τέλη του Ιούλη, των περσινών αποζημιώσεων – λόγω των έντονων βροχοπτώσεων της 14ης-15ης-16ης και 17ης Ιουλίου του 2017 – σύμφωνα με τις πρόσφατες δηλώσεις του ΥΠΑΑΤ κ. Αποστόλου και του γ.γ. ΥΠΑΑΤ κ. Αντώνογλου στη Βέροια. Οι βουλευτές δήλωσαν πως θα παρακολουθούν στενά την πορεία υλοποίησης των παραπάνω ενεργειών, ώστε αυτές να υλοποιηθούν μέσα στο χρονοδιάγραμμα

 Οι βουλευτές του Ν. Ημαθίας παρέδωσαν στον πρόεδρο του ΕΛΓΑ έγγραφο του Αγροτικού Συλλόγου Ροδοχωρίου « Ε λ π ί δ α », υποστηρίζοντας τα δίκαια και λογικά αιτήματα του Συλλόγου, στο βαθμό που αυτά μπορούν να ικανοποιηθούν στα πλαίσια του κανονισμού του ΕΛΓΑ.

Αθήνα 4.7.2018

Οι Βουλευτές

Αντωνίου Χρ. – Καρασαρλίδου Ε. – Ουρσουζίδης Γ. Σηφάκης Ι. – Καστόρης Στ.

Βέροια – Ε.Μ.Ι.Π.Η: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ – Μιλάμε για τη Βέροια του 20ου αιώνα Η παρουσία της Γυναίκας στην Ημαθία του 20ου αιώνα

Κατά την υπ. αριθμ. 4/2018 συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ε.Μ.Ι.Π.Η. αποφασίστηκε η πραγματοποίηση θεματικής Επιστημονικής Ημερίδας Τοπικής Ιστορίας με τίτλο «Η παρουσία της Γυναίκας στην Ημαθία του 20ου αιώνα».

Σκοπός της επιστημονικής ημερίδας είναι να καταγράψει την παρουσία γυναικείων προσωπικοτήτων του τόπου μας που συνέβαλαν στη διαμόρφωση του ιστορικού γίγνεσθαι, ατομικά ή συλλογικά, μελετώντας  παράλληλα τις ποικίλες κοινωνιολογικές, πολιτισμικές, πολιτικές και οικονομικές διαστάσεις. Θα διερευνηθούν ιδέες, αξίες, πεποιθήσεις, προκαταλήψεις, αντιλήψεις και θεάσεις της τοπικής κοινωνίας του 20ου αι. που συνοδεύουν τις ιστορίες των γυναικών.

Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της Η’ Εβδομάδας Τοπικής Ιστορίας και Πολιτισμού (24 Σεπτεμβρίου – 29 Σεπτεμβρίου 2018) και συγκεκριμένα την Παρασκευή 28 και Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018. Υπεύθυνη για τη διασφάλιση του επιστημονικού υπόβαθρου της Ημερίδας είναι η Επιστημονική Επιτροπή που αποτελείται από τους:

α) Μαυροσκούφη Δημήτρη, Κοσμήτορα της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., β) Ζιώγου – Καραστεργίου Σιδηρούλα, Ομότιμη Καθηγήτρια της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ., γ) Φούκα Βασίλειο, Επίκουρο Καθηγητή της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. και δ) Νίτσιου Χρύσα, Επίκουρη Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Φρέντερικ Κύπρου.

Υπεύθυνη για την οργάνωση και τη διεξαγωγή της Ημερίδας είναι η Οργανωτική Επιτροπή που αποτελείται από μέλη της Ε.Μ.Ι.Π.Η.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση, συνοδευόμενη από μια σύντομη περίληψη της ανακοίνωσής τους έως τις 26 Αυγούστου 2018 στην ακόλουθη φόρμα (Δήλωση Συμμετοχής σε Επιστημονική Ημερίδα) ή στην ηλεκτρονική διεύθυνση της Ε.Μ.Ι.Π.Η. (emipi@ymail.com). Το θέμα πρέπει να είναι πρωτότυπο και στην περίληψη να αναφέρεται το αρχειακό υλικό που χρησιμοποιήθηκε. Οι περιλήψεις θα δημοσιευθούν στο φύλλο 35 του περιοδικού της Ε.Μ.Ι.Π.Η., «Χρονικά Ιστορίας και Πολιτισμού Ν. Ημαθίας».

Οι εισηγητές, που χρειάζεται να μετακινηθούν και να διαμείνουν στη Βέροια κατά τη διάρκεια της Ημερίδας, θα πρέπει να επικοινωνήσουν με την Οργανωτική Επιτροπή για την επίλυση του ζητήματός τους.

Επόμενη ανακοίνωση θα αποσταλεί μαζί με το πρόγραμμα της Ημερίδας περί τα μέσα Σεπτεμβρίου.

Με εκτίμηση

Για το Δ.Σ. της Ε.Μ.Ι.Π.Η.

 

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                           Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

Ολυμπία Σ. Μπέτσα                             Δρ. Εμμανουήλ Γ. Ξυνάδας

 

Μέγας Αλέξανδρος Αγίας Μαρίνας : Πρώτη μεταγραφή ο Λευτέρης Γραμματικός

Πρώτη μεταγραφική κίνηση για τον Μέγας Αλέξανδρος Αγίας Μαρίνας που ήρθε σε συμφωνία με τον ποδοσφαιριστή Λευτέρης Γραμματικός.

Μ ΑΛ ΑΓ ΜΑΡ 2Ο Λευτέρης Γραμματικός αποκτήθηκε από την ΑΕ Χαρίεσσας όπου τα δυο τελευταία χρόνια ήταν βασικό στέλεχος,την τελευταία σεζόν παρότι υπηρετούσε την στρατιωτική του θητεία αγωνίσθηκε σε 20 παιχνίδια και πέτυχε 12 τέρματα.

Εκτός από την ΑΕΧαρίεσσας έχει ακόμα αγωνιστεί σε Αχιλλέα , Λευκάδια , Ολυμπιακό Νάουσας ,ΓΑΣ Ροδοχωριου, Γ.Α.Σ Κόπανου.

Η ανακοίνωση της διοίκησης αναφέρει τα εξής:

Ο πρόεδρος κ Καλαιτζίδης Ανδρέας το Δ.Σ. του Μέγα Αλέξανδρου Αγίας Μαρίνας ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη της συνεργασίας με τον ταλαντούχο ποδοσφαιριστή Λευτέρη Γραμματικό.

Μ ΑΛ ΑΓ ΜΑΡ 1

Έναν αθλητή που με το τεράστιο ταλέντο του ελπίζουμε και αυτός να συμβάλει τα μέγιστα στην φετινή μας προσπάθεια για ένα ανταγωνιστικό σύνολο».

Του ευχόμαστε μία καλή χρονιά με υγεία και πολλές επιτυχίες.

ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΘΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΟΥΝ ΤΑ ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΤΟΥ ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ .

ΣΤΗΡΙΖΩ………………………..παίρνω θέση……………….

Συνταγή: Πόκε με φιλέτο τόνου – από τον chef Βαγγέλη Δρίσκα – βίντεο

Πόκε με φιλέτο τόνου

Το poke είναι ένα πιάτο της κλασικής χαβανέζικης κουζίνας. Αποτελείται από ρύζι, θαλασσινά και λαχανικά. Ο Βαγγέλης Δρίσκας το φτιάχνει με ρύζι και φιλέτο τόνου Φλεριανός.

Από την εκπομπή “Κάθε Μέρα Chef με τον Βαγγέλη Δρίσκα”.

Δείτε τη συνταγή στο βίντεο:

ΗΠΑ-Κίνα : « Ο εμπορικός πόλεμος έχει παγκόσμιες επιπτώσεις» – Της Ειρήνης Αιμονιώτη.

Παρά τις ανησυχητικές προειδοποιήσεις για  «νευρικές αγορές», οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Κίνα βυθίζονται στον εμπορικό πόλεμο, των αμοιβαίων τελωνειακών δασμών, για αγαθά αξίας δεκάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Οι ΗΠΑ «μπλοκάρει» το 25% των Κινέζικων εισαγωγών.

Ειρήνη Αιμονιώτη
Γράφει η συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Ειρήνη Αιμονιώτη

Μπλοκάρονται 34 δισεκατομμύρια κινεζικές εισαγωγές, σε 818 προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων αυτοκινήτων, εξαρτημάτων αεροσκαφών, σκληρών δίσκων ηλεκτρονικών υπολογιστών, ενώ θα διαφυλάσσονται δημοφιλή αγαθά, όπως κινητά τηλέφωνα και τηλεοράσεις. Το μέτρο αυτό είναι  σε ισχύ από την Πέμπτη 5 Ιουλίου 2018.

Αμέσως μετά, θα εφαρμοστούν οι κινεζικοί δασμοί σε ισοδύναμο ποσό εισαγωγών των ΗΠΑ. Αυτό θα επηρεάσει τα γεωργικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των σπόρων σόγιας, τα οποία εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την κινέζικη αγορά, τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και τα προϊόντα θαλασσινών όπως οι αστακοί.

“Η Κίνα δεν θα ενδώσει στην απειλή ή τον εκβιασμό”, δήλωσε ο εκπρόσωπος του Πεκίνου Γκάο Φενγκ στους δημοσιογράφους.

«Οφθαλμός αντί οφθαλμού»

Συνολικά, 50 δισεκατομμύρια δολάρια σε ετήσιες κινεζικές εισαγωγές θα χαθούν από τα μέτρα των ΗΠΑ για να αντισταθμιστούν από αυτό που θεωρεί η κυβέρνηση Trump «κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας και τεχνολογίας». Η δεύτερη παρτίδα είναι 16 δισεκατομμύρια δολάρια, κινεζικών εισαγωγών που βρίσκονται υπό περαιτέρω εξέταση από τον εμπορικό αντιπρόσωπο (USTR), Robert Lighthizer.

Η Κίνα, η οποία αποφάσισε να επαναλάβει το ίδιο, σχεδιάζει να χτυπήσει συνολικά 50 δισεκατομμύρια δολάρια σε αμερικανικές εισαγωγές, με έναν αρχικό κατάλογο προϊόντων αξίας 34 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Οι δύο μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου δεν θα σταματήσουν εκεί, καθώς ο Donald Trump δήλωσε ότι είναι πρόθυμος να φορολογήσει άλλα πρόσθετα αγαθά ύψους 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων εάν η Κίνα ανεβάσει κι άλλο τα τιμολόγιά της. Αυτά τα μέτρα αντιστοιχούν σε  450 δισεκατομμύρια δολάρια σε αξία, κινεζικών προϊόντων που φορολογούνταν. Το μεγαλύτερο μέρος  δηλαδή, των εισαγωγών από τον ασιατικό γίγαντα.

Προειδοποίηση

Οι εμπειρογνώμονες προειδοποίησαν εδώ και μήνες για τις πιθανές ζημίες μιας τέτοιας εμπορικής αντιπαράθεσης, όχι μόνο για την αμερικανική οικονομία αλλά και για την παγκόσμια οικονομία. Σε μια ανάλυση που δημοσιεύθηκε στις 2 Ιουλίου και με τίτλο «λανθασμένη προσέγγιση», το Εμπορικό Επιμελητήριο των ΗΠΑ έχει υπολογίσει «περίπου 75 δις $,» το ποσό των εξαγωγών των ΗΠΑ που επηρεάζονται μέχρι στιγμής. Σε ένα tweet, το Εμπορικό Επιμελητήριο, ανακεφαλαιώνει τη θέση του: “Τα τιμολόγια δεν είναι η σωστή προσέγγιση για την επίλυση των εμπορικών ανισορροπιών. “

Τι γίνεται και χαλάνε όλα; – Γράφει η Αγλαΐα Κρητικού, Ψυχολόγος στην Αθήνα

Γιατί οι προδιαγραφές είναι καλές και στην πορεία χαλάνε; Μήπως δεν πιστεύουμε αρκετά στον εαυτό μας, ότι δηλαδή μπορούμε να τα καταφέρουμε; Μήπως δεν εμπιστευόμαστε αρκετά τον άλλον ότι θα είναι εκεί, δίπλα μας; Ή μήπως ο άλλος δεν πιστεύει αρκετά σε εαυτό του;  Μήπως ο άλλος…; Μήπως αφήνουμε πολύ τον άλλο να μπαίνει; Μήπως είμαστε πολύ χαλαροί; Μήπως είμαστε πολύ άκαμπτοι;

Γράφει η Ψυχολόγος Αγλαΐα Κρητικού

Θα μπορούσα να γράφω συνέχεια λόγους, λόγους και δε θα τέλειωνα ποτέ, αν ήθελα να απαριθμήσω τους πιθανούς λόγους που ένα ζευγάρι δεν τα πάει καλά ή δεν τα πήγε καλά ή όπως θα ήθελε!

Ποια είναι η συνταγή της ευτυχίας;

Ειλικρίνεια, εμπιστοσύνη, αγάπη, έλξη, πάθος, φιλία, χαρά, συνέπεια, καλοσύνη, φροντίδα, ικανότητα, εξυπνάδα, κοινωνικότητα. Και πάλι δε θα τελειώσω ποτέ!

Κάθε ζευγάρι, όπως κάθε άνθρωπος, είναι μοναδικό και έχουν το δικό τους αποκλειστικά τρόπο να εκφράσουν όλα τα παραπάνω.  Για αυτό κι ένας ειδικός ζητά να ακούσει από το ζευγάρι συγκεκριμένα παραδείγματα, που να καταδεικνύουν τη δική του σύνθεση και πλοκή των γεγονότων και τη δική τους δαντέλα συναισθημάτων.

Κάθε φορά ανακαλύπτουμε πόσο πολύπλοκο είναι αυτό και ταυτόχρονα πόσο απλό, αφού αυτό που όλοι θέλουμε είναι η αγκαλιά που είχαμε ή που δεν είχαμε από τη μαμά μας, η αποδοχή που είχαμε ή δεν είχαμε από τη μαμά και τον μπαμπά μας, η χαρά που πήραμε ή δεν πήραμε στα παιδικά μας χρόνια, η αγάπη που εισπράξαμε ή δεν εισπράξαμε στα παιδικά μας χρόνια. Και έτσι προχωράμε. Βήμα – βήμα, όλο και πιο μπροστά, όλο και πιο βαθιά μέσα μας. Καλό ταξίδι!


 

Η Αγλαΐα Κρητικού είναι Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια στην Αθήνα και επιστημονικός συνεργάτης του Κέντρου Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης «Επαφή».

Μαθησιακές δυσκολίες, διάγνωση και αντιμετώπιση. “Εργαλεία” για μία πιο εύκολη ζωή

Μπορεί τα σχολεία να έχουν κλείσει, αλλά οι έγνοιες των γονέων για το πώς θα τα πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο με τη νέα χρονιά δεν σταματούν ποτέ. Ειδικά για τους γονείς παιδιών με μαθησιακές ή άλλες δυσκολίες.

Σύμφωνα με έρευνες, το ποσοστό των παιδιών αυτών παγκοσμίως μεγαλώνει, ωθώντας έτσι τα εκπαιδευτικά συστήματα να παρέχουν προβλέψεις για όλο το φάσμα των δυσκολιών.

Στην Ελλάδα, η Ειδική Αγωγή, αν και… «πολύπαθη», προσφέρει μία λύση. Πότε, όμως, ένα παιδί εντάσσεται στην ειδική εκπαίδευση; Μέχρι πρόσφατα, τα Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ) ήταν επιφορτισμένα με την αξιολόγηση των μαθητών και γνωμοδοτούσαν και εισηγούνταν για το κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο φοίτησης.

Μετά την πρόσφατη ψήφιση του νόμου για τις δομές Εκπαίδευσης, τα ΚΕΔΔΥ μετεξελίσσονται σε Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), έχοντας εκτός των αρμοδιοτήτων των ΚΕΔΔΥ και εκείνη της υποστήριξης των μαθητών στο σχολικό πλαίσιο και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίζουν τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους.

«Για το σκοπό αυτό, ορίζεται υπεύθυνος εκπαιδευτικός ως σύνδεσμος επικοινωνίας με το ΚΕΣΥ της περιοχής του σχολείου με σκοπό την άμεση επικοινωνία και υποστήριξη από τη διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΣΥ στην οποία μετέχουν εκπαιδευτικός, ψυχολόγος και κοινωνικός λειτουργός και εφόσον κρίνεται απαραίτητο λογοθεραπευτής, εργοθεραπευτής και φυσικοθεραπευτής», ανέφερε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθυντής Ειδικής Αγωγής του υπουργείου Παιδείας, Παναγής Κασσιανός.

Η μετεξέλιξη των ΚΕΔΔΥ σε ΚΕΣΥ για τον κ. Κασσιανό είναι μεγάλης σημασίας, ειδικά στο κομμάτι της σύνδεσης με τη σχολική διαδικασία.

Η πρώιμη παρέμβαση και η παραπομπή σε ειδικούς

Πολλοί, γονείς, ωστόσο, έχουν το άγχος μήπως όταν αποταθούν σε ειδικούς, είναι ήδη αργά. Όντως, για όσους ασχολούνται με την Ειδική Αγωγή, το ζήτημα της πρώιμης παρέμβασης (στην ηλικία 2-4 χρόνων) είναι πολύ σημαντικό, αναγνωρίζεται όμως ότι δεν υπάρχει καθορισμένο πλαίσιο, μέσα στο οποίο να μπορέσουν να κινηθούν οι γονείς.

«Η διαπίστωση των διαταραχών της ανάπτυξης σε πρώιμο ηλικιακό στάδιο που πιθανόν να προκαλέσουν δυσκολίες μάθησης δεν είναι μια απλή διαδικασία που μπορεί να εκτιμηθεί από τους γονείς μέσα από μια σειρά οδηγιών», σχολίασε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κασσιανός.

Πράγματι, υπάρχουν ενδείξεις κατά την πρώιμη φάση της ανάπτυξης ενός παιδιού, που μπορούν να «χτυπήσουν το καμπανάκι» για τους γονείς, όπως είναι η καθυστέρηση στην ομιλία και στην ανάπτυξη της κίνησης, η αδυναμία συγκέντρωσης της προσοχής και η εύκολη διάσπαση αυτής από δραστηριότητες.

«Η εμπειρία δείχνει ότι εύκολα μπορεί να υπερεκτιμηθούν ή να αγνοηθούν οι παρατηρήσεις των γονέων. Γι αυτό χρειάζεται ψυχραιμία και να μην διστάζουμε να ζητήσουμε βοήθεια από ειδικούς», πρότεινε ο κ. Κασσιανός.

Σε πρώτο στάδιο, στη βρεφική και πρώτη παιδική ηλικία ο παιδίατρος είναι το πλέον οικείο πρόσωπο για τους γονείς. Γι αυτό κρίνεται απαραίτητη πλέον η εκπαίδευση των παιδιάτρων στην ανίχνευση πρώιμων διαταραχών της ανάπτυξης ώστε να είναι σε θέση να κατευθύνουν τους γονείς σε άλλους ειδικούς.

Σε δεύτερο στάδιο, πρόσωπο-κλειδί είναι ο εκπαιδευτικός στο νηπιαγωγείο και το δημοτικό, που θα πρέπει να είναι σε θέση να καθοδηγήσει τους γονείς για την περαιτέρω διερεύνηση των δυσκολιών του παιδιού τους.

Όπως σημείωσε ο κ. Κασσιανός, μεγάλο θέμα είναι το κατά πόσο οι γονείς είναι έτοιμοι να αποδεχτούν αυτό που παρατηρούν ή τους εντοπίζουν άλλοι και να ζητήσουν υποστήριξη από ειδικούς.

«Το γνωρίζουμε ότι είναι ένα πολύ δύσκολο θέμα η παραδοχή κάποιου μικρού ή μεγάλου ελλείμματος στην πορεία ανάπτυξης του παιδιού τους. Οι γονείς δεν χρειάζεται να κατηγορούνται γι αυτό αλλά να βοηθούνται να το αποδεχτούν», τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Εξάλλου, όσο πιο έγκαιρη είναι η υποστήριξη του παιδιού στο στάδιο της πρώιμης παρέμβασης, τόσο πιο εύκολη η υποστήριξη των παραμέτρων που σχετίζονται άμεσα με τη γνωστική ανάπτυξη και την ικανότητά του να ανταποκριθεί στις ακαδημαϊκές απαιτήσεις του σχολικού πλαισίου.

Σημαντικό είναι, βέβαια, να υπογραμμιστεί για μία ακόμη φορά το κομμάτι της ψυχραιμίας με την οποία θα πρέπει να παρατηρούν οι γονείς τις σχετικές ενδείξεις ή τα σχόλια των δασκάλων.

Μετά τα ΚΕΣΥ, τι;

Με την έναρξη λειτουργίας των ΚΕΣΥ, ο κάθε μαθητής με μαθησιακή ή άλλη δυσκολία μπορεί να ενταχθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία και να υποστηριχθεί με τους εξής τρόπους:

α) Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, εφόσον πρόκειται για μαθητές με ήπιες μαθησιακές δυσκολίες, υποστηριζόμενοι από τον εκπαιδευτικό της τάξης.

β) Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, με παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση, από εκπαιδευτικούς με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή, όταν αυτό επιβάλλεται από το είδος και το βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Η παράλληλη στήριξη παρέχεται σε μαθητές που μπορούν με κατάλληλη ατομική υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης.

γ) Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, υποστηριζόμενοι από ειδικά οργανωμένα και κατάλληλα στελεχωμένα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) που λειτουργούν μέσα στα σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης.

δ) Όταν η φοίτηση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη στα σχολεία του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος ή στα τμήματα ένταξης, λόγω των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους, η εκπαίδευση των μαθητών αυτών παρέχεται σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ή με διδασκαλία στο σπίτι, όταν αυτή κρίνεται αναγκαία, για σοβαρά βραχυχρόνια ή χρόνια προβλήματα υγείας, τα οποία δεν επιτρέπουν τη μετακίνηση και φοίτηση των μαθητών στο σχολείο.

Βοήθεια στην καθημερινότητα

Όταν μιλάμε για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι δυσκολίες αυτές δεν εξαντλούνται στη ζωή τους μέσα στην σχολική τάξη, αλλά κυρίως έξω από αυτήν. Μεταξύ άλλων, σε ένα περιβάλλον που οι περισσότερες διαδικασίες γίνονται μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή και χρήσης του διαδικτύου, ένα βοήθημα που επιτρέπει την πρόσβαση σε αυτά είναι βασικό.

Ένα τέτοιο βοήθημα είναι το «3asyR», το οποίο έχει ως στόχο να βοηθήσει τους ανθρώπους με αναγνωστικές δυσκολίες στη διαδικτυακή ανάγνωση και μάλιστα, είναι διαθέσιμο προς χρήση για τη σελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, www.amna.gr.

«Χρησιμοποιούμε διάφορες επιλογές που μπορεί να χρησιμοποιήσουν οι χρήστες από το μενού, όπως να αυξήσουν τη γραμματοσειρά, να αλλάξουν τη γραμματοσειρά σε dyslexic font, να επιλέξουν το χρώμα του μαρκαδόρου, ανάμεσα σε 15 φιλικά προς σε αυτά χρώματα, να υπογραμμίσουν μια παράγραφο, να επιλέξουν τη γλώσσα που επιθυμούν και την επιλογή του text tο speech, ανάμεσα σε 20 φωνές διαφορετικών γλωσσών. Να ακούσουν δηλαδή το κείμενο που υπογράμμισαν», εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η CEO και συνιδρύτρια του «3asyR», Μαρία Τσιάνα.

«Ως δυσλεξική, ο τρόπος που είχα βρει να διαβάζω ευκολότερα είναι να χρησιμοποιώ μαρκαδόρο, ώστε τα μάτια να είναι εστιασμένα στο κείμενο. Ουσιαστικά, με το “3asyR” μεταφέραμε αυτή την εμπειρία online», πρόσθεσε.

Το «3asyR» μπορεί ο κάθε χρήστης να το χρησιμοποιεί ως επέκταση του Chrome, ως εργαλείο διαβάσματος για τις ιστοσελίδες που επισκέπτεται. Είναι διαθέσιμο ωστόσο και ως «web plugin», όπως είναι στο σάιτ του ΑΠΕ-ΜΠΕ, για εταιρίες και οργανισμούς που θέλουν η ιστοσελίδα τους να είναι προσβάσιμη σε ανθρώπους με αναγνωστικές δυσκολίες.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο “πρώτος των πρώτων” στις πανελλαδικές εξετάσεις Ευαγγελινός Μιχελής: «Η επιτυχία ή μία παροδική αποτυχία δε καθορίζουν τη ζωή σου»

«Όταν έχεις όρεξη, δημιουργικότητα και συνέπεια στη ζωή σου θα βρεις το δρόμο σου και θα δημιουργήσεις τις προϋποθέσεις να πας τη χώρας σου μπροστά…» με αυτά τα λόγια ο αριστεύσας στις Πανελλαδικές εξετάσεις, με 19.376 μόρια, Ευαγγελινός Μιχελής από τα Δενδρινάτα Πυλάρου της Κεφαλονιάς, ολοκλήρωσε τη συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Μία συνέντευξη χαρακτηρισμένη από την αυθεντικότητα και τον παρορμητισμό ενός νέου ανθρώπου που μόνο θετικά μηνύματα μπορεί να δώσει.

Ο Ευαγγελινός Μιχελής, ο μεγαλύτερος γιος μιας πολύτεκνης οικογένειας, με οχτώ παιδιά, είναι και ήταν το καμάρι του μικρού χωριού, των 60 συνολικά μόνιμων κατοίκων, τα Δενδρινάτα Πυλάρου.

Μιχελής 1
Οικογένια Γεράσιμου Μιχελή

Από μικρός, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πατέρας του, Γεράσιμος Μιχελής, ήταν ένα παιδί διαφορετικό από τα υπόλοιπα, με μοναδικές του αγάπες, τη μουσική και τα βιβλία.

«Ήταν βιβλιοφάγος, από την ώρα που έμαθε να διαβάζει» θα πει ο κ. Μιχελής, που ξεδιπλώνει στιγμές του γιου του στο μικρό χωριό και στιγμές με την οικογένεια του, όταν ο Ευαγγελινός, απτόητος από την κούραση του παιχνιδιού, άρπαζε το βιβλίο και χανόταν μέσα στις σελίδες του.

«Θα μπορούσε να βγάλει και 20, αλλά η βιολογία τον “πρόδωσε”» λέει με απίθανο χιούμορ και απόλυτη υπερηφάνεια, ο κ. Μιχελής, καθηγητής στο επάγγελμα, που ξέρει τις δυνατότητες του γιου του καλύτερα από τον καθένα.

Και ο Ευαγγελινός το ίδιο αισθάνεται. Ο άπιαστος για πολλούς βαθμός των 19.376 μορίων, για αυτόν θα μπορούσε να είναι ακόμη καλύτερος, όχι από επίδειξη, αλλά από γνώση.

«Για αυτό που ένιωσα μεγάλη έκπληξη ήταν η έκταση που πήρε το όλο ζήτημα, στην τοπική κοινωνία και ευρύτερα στην Ελλάδα» θα πει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ευαγγελινός που δεν κρύβει τη χαρά του κυρίως για την αναγνωρισιμότητα που έλαβε ο τόπος του, μετά τη δική του επιτυχία.

Στόχος του δεν ήταν αρχής εξαρχής η ιατρική. Όπως μας εκμυστηρεύτηκε ο πατέρας του η επιμονή μίας καθηγήτριάς του στη δευτέρα λυκείου, της κ, Σιμάτη, ήταν αυτή που τον οδήγησε να αποφασίσει να επιλέξει τον συγκεκριμένο κλάδο σπουδών.

Μιχελής 3
Ο Ευαγγελινός Μιχελής

«Η επιτυχία μου να περάσω στην ιατρική είναι μόνο η αρχή. Θέλω να βοηθήσω τον κόσμο να γίνει καλά. Έστω και να τον κάνω πιο χαρούμενο, αυτό μου αρκεί. Μακάρι να καταφέρω να ασχοληθώ με μία καινοτόμο έρευνα, σε μία πρωτότυπη θεραπεία. Όλα αυτά όμως τα όνειρα του μέλλοντος μπορεί να πραγματοποιηθούν μόνο σε συνεργασία με άλλους ανθρώπους. Η ιατρική δεν είναι ατομική υπόθεση» θα πει χαρακτηριστικά ο Ευαγγελινός Μιχελής.

Ένα παιδί, με μυαλό ενός ενήλικα, που γνωρίζει πολύ καλά τι θέλει να κάνει στη ζωή του. Ένα παιδί που η πολυμελής οικογένεια του, του έδωσε όλα εκείνα τα εφόδια ψυχικά και υλικά για να αριστεύσει σήμερα.

Πώς μπορεί όμως σε μια οικογένεια με οχτώ παιδιά να μείνει κάποιος ανεπηρέαστος από τη «φασαρία» και να αφοσιώνεται στο στόχο του;

«Στο σπίτι γίνεται ένας mini πόλεμος. Το μυστικό όμως είναι ένα: να ισορροπείς, να σέβεσαι τα θέλω των άλλων και να συμβιώνεις με ηρεμία. Όταν μάθεις να μοιράζεσαι αποκτάς άλλα προτερήματα για την υπόλοιπη ζωή σου. Συνυπήρχα με την οικογένεια μου και θα συνεχίσω να το κάνω. Δεν λέω, κάποιες φορές, κυρίως μετά το Πάσχα, χρειάστηκε να πηγαίνω στη γιαγιά μου για να διαβάζω. Η αγάπη της μου έδινε περίσσιο κουράγιο» εξηγεί ο Ευαγγελινός.

Όσο για τους φίλους και τις στερήσεις που έχει ένα παιδί στην ηλικία του Ευαγγελινού, προκειμένου να διαθέσει πολλές ώρες από το χρόνο του, στο διάβασμα, ο Ευαγγελινός αισθάνεται ότι το αποτέλεσμα τον δικαίωσε απόλυτα, ενώ αμέσως μετά τις εξετάσεις «δραπέτευσε» με τους φίλους του που και αυτοί είχαν επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις, για λίγες ημέρες στην Πάρο.

Αυτό που δε στέρησε ποτέ από τον εαυτό του ήταν η «τούμπα» και η Φιλαρμονική της Σάμης στην οποία παίζει από μικρός.

Ο μακρύς δρόμος για την ακαδημαϊκή μόρφωση, τον Ευαγγελινό δε τον πτοεί πουθενά, άλλωστε μόλις τελείωσε το δημοτικό, ήταν αναγκασμένος να φεύγει πολύ νωρίς το πρωί, από το μικρό του χωριό για να φτάσει στο γυμνάσιο και μετέπειτα στο Γενικό Λύκειο της Σάμης.

Τον Ευαγγελινό, τον βρήκαμε, λίγο μετά το τέλος του ωραρίου του από τη δουλειά, όπου εργάζεται τα δύο τελευταία καλοκαίρια στη reception ενός μικρού ξενοδοχείου, για να βγάλει το χαρτζιλίκι του, όπως λέει, και να αποκτήσει τη δική του αυτονομία. Μιλώντας απταίστως αγγλικά αλλά και ιταλικά, ο Ευαγγελινός, τα πάει άψογα και στις δημόσιες σχέσεις.

Το βλέμμα του ήρεμο και καλοσυνάτο, η ιατρική τον περιμένει, αυτός όμως εξυπηρετεί τον κόσμο με ευγένεια.

«Οι καρδίες μας ηρεμούν μόνο όταν αυτό που κάνεις το κάνεις με αγάπη» θα μας πει. «Η επιτυχία ή μία παροδική αποτυχία δε καθορίζουν τη ζωή σου. Όμως όλες οι γνώσεις που αποκτάς θα φανούν χρήσιμες στο μέλλον, αν έχεις όρεξη και διάθεση να τις χρησιμοποιήσεις και να κάνεις τον κόσμο πιο όμορφο» θα πει όλο νόημα ο αριστούχος, μελλοντικός γιατρός, Ευαγγελινός Μιχελής.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ιαπωνία: Τουλάχιστον 62 νεκροί και δεκάδες αγνοούμενοι από τις «άνευ προηγουμένου» βροχοπτώσεις

Ο απολογισμός των νεκρών από τις άνευ προηγουμένου βροχοπτώσεις που πλήττουν την Ιαπωνία αυξήθηκε σήμερα σε τουλάχιστον 62, καθώς εκτεταμένες πλημμύρες έχουν υποχρεώσει εκατομμύρια κατοίκους να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, ενώ περισσότερες βροχοπτώσεις αναμένεται να πλήξουν ορισμένες περιοχές για τουλάχιστον άλλη μια ημέρα.

Σε ορισμένα τμήματα της δυτικής Ιαπωνίας έπεσε τρεις φορές περισσότερο νερό απ’ ό,τι θεωρείται φυσιολογικό για τον Ιούλιο. Προκάλεσε κατολισθήσεις και πλημμύρες ποταμών, με αποτέλεσμα πολλοί άνθρωποι να παγιδευτούν στα σπίτια τους ή σε σκεπές.

«Δεν είχαμε δει ποτέ τέτοια βροχή», δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου εκπρόσωπος της Ιαπωνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας. «Η κατάσταση είναι εξαιρετικά επικίνδυνη».

Τουλάχιστον 62 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 44 είναι αγνοούμενοι, μετέδωσε το εθνικό ραδιοτηλεοπτικό δίκτυο NHK. Μεταξύ των αγνοουμένων είναι ένα εννιάχρονο αγόρι που πιστεύεται ότι παγιδεύτηκε στο σπίτι του από κατολίσθηση που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον τρεις άλλους ανθρώπους, μεταξύ των οποίων και ένας 80χρονος άνδρας.

Η ιαπωνική κυβέρνηση δημιούργησε ένα κέντρο διαχείρισης της έκτακτης κατάστασης στο γραφείο του πρωθυπουργού και περίπου 54.000 διασώστες του στρατού, της αστυνομίας και της πυροσβεστικής έχουν αποσταλεί σε περιοχές στη νοτιοδυτική και τη δυτική Ιαπωνία.

«Εξακολουθεί να αγνοείται η τύχη πολλών ανθρώπων και άλλοι έχουν ανάγκη βοήθειας, κάνουμε κούρσα με τον χρόνο», δήλωσε ο πρωθυπουργός Σίνζο Άμπε.

Έκτακτες προειδοποιήσεις για σφοδρές βροχοπτώσεις παραμένουν σε ισχύ σε τρεις νομαρχίες. Τριακόσια χιλιοστά βροχής προβλέπεται να πέσουν το πρωί της Δευτέρας σε τμήματα του νησιού Σικόκου.

Περίπου 2 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν πάρει εντολές να απομακρυνθούν από τα σπίτια τους και  ανάλογη σύσταση έχει γίνει σε 2,3 εκατομμύρια άλλους. Προειδοποιήσεις για κατολισθήσεις έχουν εκδοθεί στο ένα τέταρτο των νομαρχιών της χώρας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ταϊλάνδη: Άρχισε η επιχείρηση για τη διάσωση των παιδιών από το σπήλαιο, ανακοίνωσε ο επικεφαλής της αποστολής

Η επικίνδυνη επιχείρηση διάσωσης των δώδεκα παιδιών και του προπονητή τους στο ποδόσφαιρο που έχουν αποκλειστεί εδώ και 15 ημέρες σε ένα πλημμυρισμένο δίκτυο σπηλαίων στην Ταϊλάνδη άρχισε τελικά σήμερα, έπειτα από ημέρες αναβολών εξαιτίας των πολύ μεγάλων κινδύνων.

«Σήμερα είναι η μεγάλη ημέρα … Τα αγόρια είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν όλες τις προκλήσεις», δήλωσε ο Ναρονγκσάκ Οσοτανακόρν, ο επικεφαλής της ομάδας που διαχειρίζεται την κρίση, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που οργανώθηκε σε απόσταση από το σπήλαιο.

«Ο πρώτος αναμένεται να βγει γύρω στις 21:00» (17:00 ώρα Ελλάδας), διευκρίνισε ο αξιωματούχος αυτός, ο οποίος είναι επίσης ο κυβερνήτης της επαρχίας Τσιάνγκ Ράι, ανακοινώνοντας ότι στις 10 π.μ. (06:00 ώρα Ελλάδας) αναχώρησαν για να φθάσουν στα παιδιά «δεκατρείς ειδικοί παγκοσμίου επιπέδου που ήλθαν από χώρες που διαθέτουν εμπειρογνωμοσύνη» στη σπηλαιολογία και πέντε μέλη της επίλεκτης μονάδας SEAL του Πολεμικού Ναυτικού της Ταϊλάνδης.

Ο Ναρονγκσάκ διευκρίνισε πάντως ότι «δεν υπάρχει χρονικό όριο» και ότι η επιχείρηση διάσωσης μπορεί να πάρει μέρες ή να και σταματήσει ανά πάσα στιγμή.

Ένας αυστραλιανός γιατρός, ο οποίος συμμετέχει στη σημερινή αποστολή διάσωσης, εξέτασε χθες το βράδυ τα παιδιά και έδωσε το πράσινο φως για να προχωρήσει η επιχείρηση, έκανε επίσης γνωστό ο Ναρονγκσάκ.

Μέχρι τώρα, ένας έμπειρος δύτης χρειάζεται ένδεκα ώρες για να φθάσει μέχρι τα παιδιά και να επιστρέψει: έξι ώρες για να πάει και πέντε ώρες για να επιστρέψει, χάρη στα ρεύματα. Η διαδρομή περιλαμβάνει δύσκολα υποβρύχια περάσματα.

Αυτή τη στιγμή οι συνθήκες για την απομάκρυνση των παιδιών κρίνονται «τέλειες» από τον πυρήνα διαχείρισης της κρίσης, ιδιαίτερα όσον αφορά τη στάθμη του νερού μέσα στο σπήλαιο.

Οι διασώστες εκκένωσαν σήμερα το πρωί την περιοχή γύρω από το σπήλαιο ώστε να ανοίξουν χώρο «για να βοηθήσουμε τα θύματα».

«Όλοι όσοι δεν εμπλέκονται στην επιχείρηση πρέπει βγουν αμέσως από τη ζώνη», ανακοίνωσε από μεγάφωνα η αστυνομία στον χώρο γύρω από το σπήλαιο, όπου βρίσκονται εκατοντάδες δημοσιογράφοι. «Έχουμε όλο και περισσότερα μέσα ενημέρωσης που έρχονται και εγκαθίστανται παντού», είχε πει νωρίτερα ο επικεφαλής των επιχειρήσεων προσθέτοντας πως «οι ιατρικές ομάδες μου παραπονέθηκαν και αυτό γίνεται πρόβλημα».

Οι διασώστες είχαν καταφέρει να περάσουν έναν σωλήνα πολλών χιλιομέτρων για να διοχετεύσουν οξυγόνο στη σπήλαιο όπου έχει καταφύγει η ομάδα και το επίπεδο του οξυγόνου έχει σταθεροποιηθεί μέσα σ’ αυτό.

Όμως οι βροχές που αναμένονται προσεχώς θα μπορούσαν να περιορίσουν το μη πλημμυρισμένο τμήμα του σπηλαίου στο οποίο έχουν καταφύγει τα παιδιά.

Χθες το βράδυ έπεσε για μισή ώρα μια νεροποντή, υπενθυμίζοντας πόσο πολύ επείγει να απομακρυνθούν τα παιδιά.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ