Αρχική Blog Σελίδα 14068

ΗΠΑ – ΔΝΤ: Δίκαιο το αίτημα της Ελλάδας για την πρόωρη αποπληρωμή των δανείων

Την πρόωρη μερική αποπληρωμή των δανείων του ΔΝΤ αναμένεται να ζητήσει «σύντομα» η ελληνική κυβέρνηση μέσω επίσημου αιτήματος που θα καταθέσει στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM).

Τη συγκεκριμένη τοποθέτηση έκανε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος μιλώντας στους Έλληνες ανταποκριτές στην Ουάσινγκτον. Όπως εξήγησε, η Γενική Διευθύντρια του ΔΝΤ, Κριστίν Λαγκάρντ, άκουσε με ικανοποίηση τη συγκεκριμένη απόφαση, καθώς το Ταμείο θεωρεί ότι η πρόωρη αποπληρωμή του είναι μια θετική εξέλιξη. Μάλιστα, τόνισε πως η κ. Λαγκάρντ αναγνώρισε ότι το αίτημα της Ελλάδας είναι δίκαιο, καθώς κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί στην περίπτωση της Ιρλανδίας και της Πορτογαλίας.

Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Τσακαλώτος είχε την ευκαιρία να εξηγήσει ότι η χώρα μας επιθυμεί να προβεί στην πρόωρη αποπληρωμή του λεγόμενου ακριβού μέρους του δανείου του ΔΝΤ, το οποίο τοποθετείται στα 3,8 δισ. και έχει επιτόκιο 5,1%. Το συνολικό χρέος της Ελλάδας στο Ταμείο ανέρχεται στα 9,8 δισ. ευρώ.

Σχετικά με την διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί, αναμένεται ότι θα υπάρξει επίσημη ενημέρωση στο Ταμείο, τον ESM, και το Γιουρογκρουπ, καθώς απαιτείται έγκριση από τα κοινοβούλια ορισμένων χωρών όπως για παράδειγμα η Γερμανία. Αυτή η διαδικασία πρέπει να ακολουθηθεί, καθώς ο ESM, όπως άλλωστε και το ΔΝΤ, βρίσκεται σε καθεστώς «προτιμώμενου πιστωτή», γεγονός που σημαίνει ότι τα κράτη που συμμετέχουν στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό πρέπει να δεχθούν να αποπληρωθεί το Ταμείο, χωρίς, όμως, την ίδια στιγμή να δοθεί προτεραιότητα και στα δάνεια του ESM.

Όταν, λοιπόν, ερωτήθηκε για το ενδεχόμενο να υπάρξουν αντιδράσεις σε ορισμένες χώρες που θα μπορούσαν να θέσουν σε κίνδυνο την ομαλή έκβαση της πρόωρης αποπληρωμής, ο Έλληνας υπουργός επισήμανε το γεγονός ότι ο ίδιος ο επικεφαλής του ESM, Κλάους Ρέγκλινγκ, έχει υποστηρίξει επανειλημμένα τη συγκεκριμένη απόφαση.

Αναφορικά με τη μείωση του αφορολόγητου, ο κ. Τσακαλώτος υπενθύμισε ότι πριν από ένα χρόνο στην Εαρινή Σύνοδο του ΔΝΤ είχε υποστηρίξει πως δεν θα υπάρξει μείωση των συντάξεων. Με αυτόν τον τρόπο, άφησε να εννοηθεί πως είναι αισιόδοξος ότι και  σε αυτή την περίπτωση θα μπορέσει να επιτευχθεί η αναβολή της υλοποίησης  του συγκεκριμένου μέτρου. Παρόλα όμως αυτά, δεν θέλησε να προβεί σε περαιτέρω λεπτομέρειες και να ξεκαθαρίσει για το αν θα υπάρξει σχετική πρόβλεψη για την κατάργηση του μέτρου στο επικείμενο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής για την περίοδο 2020-2023.

Επαφές στο ΔΝΤ

Οι εξελίξεις στο χρηματοπιστωτικό σύστημα αλλά και η προσπάθεια μεταρρύθμισης της φορολογικής διοίκησης βρέθηκαν στο επίκεντρο των επαφών που είχε ο Ευκλείδης Τσακαλώτος με την Γενική Διευθύντρια του ΔΝΤ, Κριστίν Λαγκάρντ,  και με επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Τομέα του Ταμείου, Πολ Τόμσεν.

Στο πλαίσιο αυτών των συζητήσεων, αποφασίστηκε να καταρτιστεί ειδική μελέτη με απώτερο στόχο να αξιολογηθεί η αποδοτικότητα των προτεινόμενων μέτρων που εφαρμόζονται για την απομείωση του ποσοστού των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Σύμφωνα με τον υπουργό, η συγκεκριμένη μελέτη θα προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες, οι οποίες θα επιτρέψουν στην κυβέρνηση να ρίξει ειδικό βάρος  στις λύσεις που παράγουν τα πιο δραστικά αποτελέσματα.

Όπως εξήγησε ο κ. Τσακαλώτος, η μελέτη θα εξετάσει υπό αυτό το πρίσμα την πρόταση της Τράπεζας της Ελλάδος, τις αλλαγές στο Νόμο Κατσέλη, το εγγυοδοτικό σχήμα που δρομολογεί η ελληνική κυβέρνηση και το σχέδιο που ενδέχεται να ακολουθήσει η Eurobank για τη μείωση των δικών της μη εξυπηρετούμενων δάνειων.

Τέλος, ο υπουργός διέψευσε τις πληροφορίες που υποστηρίζουν ότι του είχε προταθεί να αναλάβει θέση Ευρωπαίου Επιτρόπου, λέγοντας απλώς ότι είχε γίνει μια συζήτηση για τη συμμετοχή του στο ευρωψηφοδέλτιο.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αυστραλία: Ένας νεκρός από το περιστατικό με πυροβολισμούς έξω από νυχτερινό κλαμπ της Μελβούρνης

Ένα μέλος του προσωπικού ασφαλείας υπέκυψε στα τραύματα που υπέστη   και τρεις άνθρωποι νοσηλεύονται, ο ένας σε κρίσιμη κατάσταση, μετά το περιστατικό με πυροβολισμούς που σημειώθηκε  τη νύχτα του Σαββάτου προς Κυριακή έξω από ένα δημοφιλές νυχτερινό κλαμπ της Μελβούρνης, στην πολιτεία Βικτώρια της Αυστραλίας, ανακοίνωσε η αστυνομία.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, οι τραυματίες είναι δύο μέλη του προσωπικού ασφαλείας που βρίσκονταν στην πόρτα του κλαμπ Love Machine και ένας πελάτης που περίμενε για να μπει στο νυχτερινό αυτό κέντρο, το οποίο βρίσκεται στην συνοικία Πράχραν της Μελβούρνης.

“Φαίνεται ότι (κάποιοι ή κάποιος) πυροβόλησε από ένα αυτοκίνητο προς τον κόσμο που βρισκόταν έξω από το νυχτερινό κλαμπ”, δήλωσε σήμερα σε δημοσιογράφους ο Άντριου Στάμπερ της αστυνομίας της πολιτείας.

“Πρόκειται για μια αποτρόπαια πράξη. Αυτό είναι ένα πολυσύχναστο νυχτερινό κέντρο διασκέδασης, ένα από τα πιο γνωστά της Μελβούρνης σε μια από τις πιο πολυσύχναστες συνοικίες”, πρόσθεσε.

Αρχικά τέσσερις άνθρωποι νοσηλεύτηκαν, αλλά ένας 37χρονος που ήταν μέλος του προσωπικού ασφαλείας του κλαμπ υπέκυψε λίγο αργότερα στα τραύματά του.

Σε κρίσιμη κατάσταση είναι εξάλλου ένας 28χρονος, ενώ οι άλλοι δύο που τραυματίστηκαν, ηλικίας 29 και 50 ετών αντίστοιχα, δεν φέρουν πολύ σοβαρά τραύματα.

Η αστυνομία είχε ανακοινώσει νωρίτερα σήμερα ότι οι πυροβολισμοί ρίφθηκαν γύρω στις 03:20 τοπική ώρα (20:20 ώρα Ελλάδος του Σαββάτου).

Εκπρόσωπος της αστυνομίας διευκρίνισε στο AFP ότι δεν πρόκειται μάλλον για κάποιο επεισόδιο που συνδέεται με την τρομοκρατία.

Οι ερευνητές της αστυνομίας επικεντρώνονται κυρίως στην εκδοχή να αφορά συμμορίες μοτοσικλετιστών, γράφει η εφημερίδα The Age της Μελβούρνης.

Η αστυνομία προσπαθεί επίσης να επαληθεύσει αν υπάρχει κάποια σχέση ανάμεσα στο περιστατικό αυτό και μια μαύρη Porsche που εθεάθη να φεύγει από τη συνοικία και αργότερα βρέθηκε τυλιγμένη στις φλόγες σε άλλη περιοχή.

Τον Μάρτιο πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τέσσερα διαφορετικά περιστατικά με πυροβολισμούς που σημειώθηκαν στη Μελβούρνη.

Οι πολύνεκρες επιθέσεις με όπλα είναι κάτι το σπάνιο στην Αυστραλία, όπου οι νόμοι για την οπλοφορία είναι αυστηροί μετά τον θάνατο 35 ανθρώπων το 1996 στο Πορτ Άρθουρ στην Τασμανία.

Πέρυσι επτά μέλη της ίδιας οικογένειας σκοτώθηκαν στη δυτική Αυστραλία. Ο δράστης του πολύνεκρου επεισοδίου αυτοκτόνησε στη συνέχεια. Πρόκειται για το πιο φονικό περιστατικό που σημειώνεται στη χώρα μετά το δράμα του Πορτ Άρθουρ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Καμπανάκι κινδύνου και ευαισθητοποίησης για την υπογεννητικότητα στην Ελλάδα

Το ποσοστό γεννητικότητας στην Ελλάδα συγκαταλέγεται στα χαμηλότερα στην Ευρώπη, ενώ το ποσοστό των ηλικιωμένων ανθρώπων αναμένεται να αυξηθεί τις επόμενες δεκαετίες, με σημαντικές κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις για τη χώρα.

Στην Ελλάδα, η πτωτική τάση της γεννητικότητας επιδεινώθηκε σημαντικά από την οικονομική κρίση και την αρνητική μετανάστευση της τελευταίας δεκαετίας, αλλά και την έλλειψη αποτελεσματικών και συνεκτικών πολιτικών αντιμετώπισης του προβλήματος. Κατά συνέπεια, το ποσοστό γεννητικότητας (περίπου 1,35 γεννήσεις ανά γυναίκα) είναι σήμερα πολύ χαμηλό σε σχέση με το απαιτούμενο 2,1 για τη σταθεροποίηση του πληθυσμού, χωρίς να υπολογίζεται η μετανάστευση. Επιπρόσθετα, σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, το 2017 σημειώθηκε αρνητικό ρεκόρ γεννήσεων σε σχέση με τους θανάτους (90.000 γεννήσεις, οι οποίες μεταφράζονται σε μείωση 4,7% σε σχέση με το 2016).

Αίσθηση προκαλεί επίσης η παρουσίαση στοιχείων Έκθεσης της Επιστημονικής Επιτροπής για το δημογραφικό ζήτημα, η οποία προβλέπει ότι το 2035 η συρρίκνωση του πληθυσμού της Ελλάδας θα κυμαίνεται μεταξύ 4,1% και 12,4% σε σχέση με το 2015. Ακόμη χειρότερα, έως το 2050 η μείωση αυτή αναμένεται να κυμαίνεται μεταξύ 7,3% και 23,4% σε σχέση με το 2015. Παράλληλα, οι ρυθμοί γήρανσης του πληθυσμού αναμένεται να επιταχυνθούν τις επόμενες δεκαετίες, επιφέροντας πρόσθετη επιβάρυνση στην οικονομία, το ασφαλιστικό ζήτημα και το εθνικό σύστημα Υγείας, ενώ ανησυχητική κρίνεται και η αναμενόμενη αύξηση των υπερηλίκων (ατόμων ηλικίας άνω των 85 ετών).

Το ζήτημα της υπογεννητικότητας αναπτύχθηκε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η Ελληνική Εταιρεία Περιγεννητικής Ιατρικής (Ε.Ε.Π.Ι.) με αφορμή τη διεξαγωγή ανοικτής ενημερωτικής Ημερίδας Ευαισθητοποίησης για την Υπογεννητικότητα με τίτλο «Ας γεννήσουμε λύσεις» την Κυριακή 14 Απριλίου 2019, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Στο πλαίσιο της Ημερίδας θα διεξαχθεί συζήτηση με το κοινό την οποία θα συντονίσει η δημοσιογράφος Ράνια Θρασκιά και θα συμμετάσχουν οι τρίτεκνοι γονείς Σταματίνα Τσιμτσιλή και Μάριος Αθανασίου καθώς και η Ελένη Πετρουλάκη μητέρα τεσσάρων παιδιών. Σκοπός της συζήτησης είναι να προαγάγει το πρότυπο της πολύτεκνης οικογένειας, να αναδείξει ότι η ευτυχία της πολύτεκνης οικογένειας είναι ίδια σε όλους, να δώσει πρακτικές και βιωματικές απαντήσεις σε δισταγμούς που έχουν τα σύγχρονα ζευγάρια, αλλά και να δοθεί δημοσιότητα στα παραπάνω μηνύματα, ώστε να αυξηθεί η ευαισθητοποίηση του κοινού.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι μαφιόζοι των Λαϊκών, ο ΣΥΡΙΖΑ & τα ψηφαλάκια… – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Θα έχετε μάθει ασφαλώς για την ιστορία με τη «μαφία» των Λαϊκών αγορών. Σε μέλη της οποίας η Αστυνομία πέρασε «βραχιολάκια» με πολλές κατηγορίες. Που αφορούν εκβιασμούς, απάτες, οικονομικά εγκλήματα. Απέναντι σε μεροκαματιάρηδες παραγωγούς οπωροκηπευτικών προϊόντων για να τους εξασφαλίζουν καλύτερες -δηλαδή πιο προσοδοφόρες- θέσεις στις αγορές.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Βρομερή υπόθεση. Εντός του δημοσίου! Εντός της Πολύπαθης Περιφέρειας Αττικής.

Αυτού του δημοσίου που η Αριστερά (κυρίως) αλλά και άλλες δυνάμεις –συμπεριλαμβανομένου μέρους της Νέας Δημοκρατίας- δεν θέλουν ν’ αλλάξει.

Να πούμε κάτι; Αυτή η κατάσταση στις Λαϊκές αγορές, ήταν γνωστή στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ εδώ και χρόνια. Βρομερή, υπόθεση, την οποία βοηθούσε η πάγια κατάσταση αδιαφάνειας που μοιραία οδηγεί σε αδικίες και σε παράνομη συσσώρευση εξουσίας και χρημάτων στα χέρια κάποιων επιτήδειων.

Τι θυμήθηκα μόλις έγινε γνωστή αυτή η ιστορία;

Ακούστε:

Τον Μάιο του 2014, κυβέρνηση Σαμαροβενιζέλων, ο τότε υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης με τον υφυπουργό Θανάση Σκορδά, επιχείρησαν ν’ αντιμετωπίσουν αυτό το δυσώδες τοπίο. Κι έφτιαξαν ένα νομοσχέδιο  το οποίο περιείχε δύο βασικές ρυθμίσεις:

Α. Τον διαχωρισμό ανάμεσα σε παραγωγούς κι εμπόρους. Να είναι, δηλαδή, οι πάγκοι τους σε διαφορετικά σημεία, ούτως ώστε να γνωρίζουν οι καταναλωτές από πού ψωνίζουν.

Β. Η κατανομή των πάγκων θα γινόταν αρχικά με κλήρωση κι εν συνεχεία με εφαρμογή κυκλικής εναλλαγής, ώστε να υπάρξει πλήρης διαφάνεια στο συγκεκριμένο ζήτημα και να σταματήσει ο θόρυβος περί συναλλαγών που υπήρχε από τότε.

Τι ήταν να το κάνουν αυτό;

Ο ΣΥΡΙΖΑ χάλασε τον κόσμο! Στελέχη του γύριζαν στις Λαϊκές αγορές κι έλεγαν στον απλό κοσμάκη ότι η κυβέρνηση φέρνει αυτόν τον νόμο για να τον διαλύσει και να κερδίσουν τα… σούπερ μάρκετ!

Στη Βουλή έγινε χαμός. Ο συνήθως νηφάλιος κι επιχειρηματολογών Κωστής Χατζηδάκης, ανέφερε:

 «Είστε ευχαριστημένοι µε το σημερινό καθεστώς; Πιστεύετε ότι δεν επιδέχεται κάποιας βελτιώσεως; Δεχόμαστε ότι όλα λειτουργούν τέλεια; Δεχόμαστε ότι το καθεστώς της απονομής των θέσεων σήμερα είναι διαφανές; Θεωρείτε ότι πρέπει να συνεχιστεί εσαεί; Θεωρείτε ότι δεν υπάρχει υποψία αδιαφάνειας; Θεωρείτε ότι δεν μπορεί να γίνουν ρουσφέτια; Θεωρείτε ότι είναι χειρότερο σύστημα η εφάπαξ κλήρωση και μετά η κυκλικότητα; Είναι λιγότερο διαφανές σύστημα; Είναι λιγότερο ξεκάθαρο; Είναι λιγότερο ευρωπαϊκό; Είναι λιγότερο τίμιο;».

Προσέξτε: Στους αντιδρώντες δεν ήταν μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ. Ήταν και βουλευτές των συγκυβερνώντων κομμάτων, Νέας Δημοκρατίας και ΠαΣοΚ.

Αποτέλεσμα; Αφού δεν υπήρχαν οι 151 βουλευτές που θα στήριζαν το νομοσχέδιο, αυτό πέρασε «κουτσό». Δηλαδή, δεν πέρασε το τμήμα του νόμου που ανέφερε για αρχική κλήρωση και μετά κυκλικότητα.

Μόλις δε έγινε κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, ακύρωσε το σύνολο του νόμου!

Σήμερα, με τη σύλληψη κάποιων εκ των μαφιόζων των Λαϊκών αγορών, ο ΣΥΡΙΖΑ πανηγυρίζει!!! Έχουμε πει, άβυσσος η ψυχή των ανθρώπων του…

Πανηγυρίζει για την εξάρθρωση μιας μαφίας η οποία δεν θα υπήρχε αν είχε περάσει η προαναφερθείσα διάταξη, και αν δεν την είχε πετάξει ο ίδιος στα σκουπίδια όταν έγινε κυβέρνηση!

Ξέρετε τι δείχνει ΚΑΙ αυτό το γεγονός ΚΑΙ αυτό το παράδειγμα;

Όλα για τα ψηφουλάκια! Παιγνίδια για μια χούφτα ψήφους. Παιγνίδια που παίζουν και οι πολιτικάντηδες αλλά και εμείς ως κοινωνία. Ας μη το αμφισβητούμε πια. Αυτή είναι η αλήθεια.

Κι όλα εις βάρος των καταναλωτών, των ανυπεράσπιστων πολιτών, της διαφάνειας, της λογικής, του πολιτικού ορθολογισμού.

Όποιος γκρινιάζει «κερδίζει», ακόμη κι αν αποτελεί μέλος της μαφίας των εκβιασμών. Κι υπάρχουν οι πολιτικάντηδες που συντάσσονται μαζί τους. Όχι μόνο στις περιπτώσεις που αυτοί βλάπτουν την πλειονότητα των πολιτών, αλλά ακόμη και στις περιπτώσεις που αυτοί είναι παράνομοι! Έχουμε ξεχάσει τι έχει συμβεί στον τόπο; Όχι μόνο με αντίστοιχες περιπτώσεις αλλά και με τους συνδικαλιστές των ΔΕΚΟ, που όποτε γουστάριζαν εκβίαζαν την κοινωνία κι είχαν και αρωγούς τους πολιτικάντηδες;

Κι αναρωτιέμαι. Τι στο διάβολο πρέπει να γίνει για να καταλάβουμε –πρωτίστως ως κοινωνία- ότι πρέπει να το… πάρουμε αλλιώς; Τι πρέπει να γίνει για να προωθήσουμε σύγχρονες μεταρρυθμίσεις που θα οδηγήσουν σε χαμηλότερες τιμές, καλύτερες υπηρεσίες και περισσότερες δουλειές για όλους τους Έλληνες; Χωρίς να φοβόμαστε τις αντιδράσεις της εκάστοτε θορυβώδους μειοψηφίας που θεωρεί ότι ξεβολεύεται ή χάνει όσα παρανόμως κερδίζει; Χωρίς να φοβούνται οι πολιτικοί ότι θα τους κοτσάρουν την … κατηγορία του… νεοφιλελεύθερου, που στη  χώρα μας έχει καταστεί ισοδύναμο του προδότη;

Έχω την εκτίμηση ότι όλα αυτά και πολλά άλλα πέριξ κι εντός του δημοσίου, δεν είναι εύκολο ν’ αλλάξουν. Αν, μάλιστα, ρωτήσω για ποιον λόγο πρέπει ολόκληρο κράτος να ασχολείται με το που θα είναι ο κάθε πάγκος σε μια Λαϊκή Αγορά, θα κινδυνέψω με …πυρά! Ή αν ρωτήσω για ποιον λόγο το κράτος πρέπει να ορίζει εκείνο πόσες ομάδες θα παίζουν στα ποδοσφαιρικά πρωταθλήματα, θα κινδυνέψω με οριστικό αποκλεισμό από τα γήπεδα… Κι υπάρχουν άπειρες παρόμοιες ερωτήσεις…

Η ουσία είναι ότι η  θεωρία πως όσοι προωθούν μεταρρυθμίσεις είναι ιδεοληπτικοί ή βλαπτικοί στα κόμματά τους ή στον τόπο είναι άκρως επιζήμια. Κι επικίνδυνη, για όλους μας, για τις δικές μας τσέπες, για την οικονομία μας.

Κι εδώ προκύπτει ένα και μόνο συμπέρασμα. Όποιο κόμμα κι αν ψηφίζει κάποιος, ας ψηφίσει ανθρώπους που διαθέτουν μεταρρυθμιστικό πρόσημο…

Δεν πάει άλλο!

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Κυριακής 14 Απριλίου 2019

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 14/04/2019

Real News: «Η Αθήνα ανησυχεί για το «διαζύγιο» ΗΠΑ – Τουρκίας»

ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ: «Folli Follie Το πόρισμα της μεγάλης απάτης. Απίστευτες αποκαλύψεις από τη δικογραφία»

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: «Οδηγός για λιγότερους φόρους»

ΕΘΝΟΣ: «Τα 4 κλειδιά για μείωση του χρέους»

ΤΟ ΒΗΜΑ: «Διάτρητο το «κατηγορώ για Novartis. Ο βασιλιάς -των σκανδάλων- είναι γυμνός»

Η ΑΥΓΗ: «Ισχυρή Αριστερά για να αλλάξουμε την Ευρώπη»

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: «Η Ουάσιγκτον «επενδύει» στρατιωτικά στην Ελλάδα»

Ο ΛΟΓΟΣ: «Ελεύθερη πτώση στις δημόσιες επενδύσεις»

ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ: «Προοδευτική συμμαχία «με σάρκα & οστά»»

KONTRA NEWS: «Με σακίδιο πλάτης μοίραζε χιλιάδες ευρώ ο Φρουζής»

ΤΟ ΠΑΡΟΝ: «Στην πόλωση ποντάρει ο Τσίπρας για να περιορίσει τις διαρροές. Τρομάζουν τα γκάλοπ»

Documento: «Λοβέρδο και Άδωνη δείχνει η δικογραφία που έφτασε στη Βουλή. Υπουργοί σε … τιμές Novartis»

Καιρός: Ο καιρός στη χώρα για σήμερα Κυριακή 14-04-2019

Πρόγνωση για σήμερα Κυριακή 14-04-2019

Γενικά χαρακτηριστικά – προειδοποιήσεις

Στα δυτικά, τα κεντρικά, τα βόρεια, τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα νεφώσεις με τοπικές βροχές, λίγα χιόνια στα βόρεια ορεινά και σποραδικές καταιγίδες στα ηπειρωτικά τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες. Στα υπόλοιπα λίγες νεφώσεις κατά τόπους αυξημένες στα ηπειρωτικά και τα ορεινά της Κρήτης τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες, οπότε θα εκδηλωθούν τοπικοί όμβροι η μεμονωμένες καταιγίδες.

Οι άνεμοι ασθενείς και στα νότια δυτικοί 5 με 6 μποφόρ.

Η θερμοκρασία σε μικρή πτώση στα βόρεια.

 

Μακεδονία, Θράκη

Καιρός: Νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές. Σποραδικές καταιγίδες τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες. Λίγα χιόνια στα ορεινά.

Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 και βαθμιαία στα ανατολικά από νότιες διευθύνσεις με την ίδια ένταση.

Θερμοκρασία: Από 08 έως 16 βαθμούς κελσίου. Στη Δυτική Μακεδονία 2 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλονίκη

Καιρός: Νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές και τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες σποραδικές καταιγίδες.

Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 08 έως 16 βαθμούς κελσίου.

Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, Δυτική Στερεά, Δυτική Πελοπόννησος

Καιρός: Νεφώσεις με τοπικές βροχές. Σποραδικές καταιγίδες στο Ιόνιο και κυρίως τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες στα ηπειρωτικά. Λίγα χιόνια στα ορεινά της Ηπείρου.

Άνεμοι: Από δυτικές διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ στρεφόμενοι τη νύχτα στο Ιόνιο σε νότιους με την ίδια ένταση.

Θερμοκρασία: Από 11 έως 19 βαθμούς κελσίου. Στην Ήπειρο τοπικά 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλία, Ανατολική Στερεά, Εύβοια, Ανατολική Πελοπόννησος

Καιρός: Στη Θεσσαλία νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές και τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες σποραδικές καταιγίδες. Στις υπόλοιπες περιοχές λίγες νεφώσεις που βαθμιαία θα αυξηθούν και τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες θα εκδηλωθούν τοπικοί όμβροι και κυρίως στα ορεινά σποραδικές καταιγίδες.

Άνεμοι: Από δυτικές διευθύνσεις 3 με 5 και στα νότια τοπικά έως 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 09 έως 20 βαθμούς κελσίου.

 

Κυκλάδες, Κρήτη

Καιρός: Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες κυρίως στην Κρήτη, όπου τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες θα εκδηλωθούν τοπικοί όμβροι στα ορεινά.

Άνεμοι: Από δυτικές διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 13 έως 20 βαθμούς κελσίου.

Νησιά Ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα

Καιρός: Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές. Νωρίς το πρωί μεμονωμένες καταιγίδες στα βόρεια και πιθανώς στα υπόλοιπα.

Άνεμοι: Στα βόρεια από δυτικές διευθύνσεις 3 με 4 μποφόρ και από το βράδυ νότιοι με την ίδια ένταση. Στα νότια δυτικοί 3 έως 5 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 14 έως 20 βαθμούς κελσίου.

Αττική

Καιρός: Λίγες νεφώσεις που βαθμιαία θα αυξηθούν και τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες θα εκδηλωθούν τοπικοί όμβροι η σποραδικές καταιγίδες κυρίως στα δυτικά και βόρεια. Βελτίωση το βράδυ.

Άνεμοι: Από δυτικές διευθύνσεις 3 έως 5 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 12 έως 18 βαθμούς κελσίου.

Πρόγνωση για Δευτέρα 15-04-2019

Καιρός: Νεφώσεις με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες, αρχικά στα δυτικά, τα κεντρικά και τα βόρεια και βαθμιαία και στην υπόλοιπη χώρα. Τα φαινόμενα πιθανόν να είναι κατά τόπους έντονα. Παροδικές χιονοπτώσεις στα κεντρικά και βόρεια ορεινά. Τη νύχτα τα φαινόμενα στα βόρεια θα εξασθενήσουν και στα δυτικά θα σταματήσουν.

Άνεμοι: Από δυτικές διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ. Στα βόρεια και

Βαθμιαία στα κεντρικά βορειοανατολικοί 4 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Σε μικρή πτώση.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συμμετοχή του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στην 2η τριμερή Σύνοδο Κορυφής Ελλάδας – Κύπρου – Ιορδανίας

Ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, αναχώρησε το  Σάββατο 13 Απριλίου, για το  Αμμάν της Ιορδανίας, προκειμένου να συμμετάσχει στην 2η τριμερή Σύνοδο Κορυφής Ελλάδας – Κύπρου – Ιορδανίας, η οποία πραγματοποιείται την Κυριακή 14 Απριλίου.

Ακολουθεί το πρόγραμμα του Πρωθυπουργού:

11.50: Διμερής  συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Ιορδανό Μονάρχη

12.35: Τριμερής Σύνοδος Κορυφής μεταξύ  Έλληνα Πρωθυπουργού, Κύπριου Προέδρου και Ιορδανού Μονάρχη

13.35: Υπογραφή συμφωνιών

13.45: Γεύμα που παραθέτει η Ιορδανική πλευρά στις αντιπροσωπείες Ελλάδας και Κύπρου

Spiegel: H βιομηχανία της Γερμανίας σε κατάσταση ανάγκης ….τότε να στείλει η Ελλάδα την τρόικα σε μας

«Ενώ η άλλοτε περίφημη βιομηχανία μας κατευθύνεται όλο και βαθύτερα προς την κρίση, η ελληνική οικονομία αναπτύσσεται όλο και περισσότερο. Eίμαστε καλά;», διερωτάται ο Τόμας Φρίκε σε δημοσίευμα του στο Spiegel.

«Τι καιροί ήταν και εκείνοι, όταν μπορούσαμε ακόμα θυμωμένα να πούμε στους Έλληνες ότι δεν μπορούν να καταφέρουν τίποτα στην οικονομία. Παρά μόνο ότι παράγουν ελιές και ότι έχουν ένα αποτυχημένο κράτος. Οτι πρέπει νοικοκυρευτούν όπως εμείς, αν υποτεθεί ότι μπορούν να το κάνουν, διότι προτιμούν να λιάζονται. Και ότι στην πραγματικότητα κάνουν συνεχώς τεχνάσματα. Όπως προέκυψε από τα προπύργια της γερμανικής σκέψης (όπως η εφημερίδα Bild). Όχι και να τολμήσουν κι από πάνω να καθορίζουν μόνοι τους τι είναι καλό γι αυτούς. Οχι με μας, διότι το χρήμα το έχουμε εμείς. Και διότι εμείς απλώς είμαστε καλύτεροι» επισημαίνει ο Τόμας Φρίκε και προσθέτει:

«Τώρα πια η αξιοπιστία μας έχει υποφέρει αρκετά, από τότε που τα πράγματα δεν προχωράνε τόσο γερμανικά, όπως για παράδειγμα με το νέο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας που εδώ και χρόνια αναπαύεται στον ήλιο και δεν είμασταν και τόσο αδιαμφισβήτητα ενάρετοι στην ρύθμιση των τιμών των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων. Και χρειαστήκαμε σχεδόν μισό χρόνο για να σχηματίσουμε κυβέρνηση, κάτι που έχουμε συνήθως ικανούς τους άλλους να το κάνουν.

Είναι αρκετά ανόητα αυτά. Μόνο που απειλούνται ακόμα τα χειρότερα, τώρα που η μόλις λίγο πριν ακμάζουσα γερμανική βιομηχανία μπαίνει σε ύφεση και οι εταίροι από το «αποτυχημένο κράτος» Ελλάδα ανακοινώνουν σοβαρά ακμάζουσες συναλλαγές. Eίμαστε καλά;»

Ο Τόμας Φρίκε επισημαίνει ότι «Θα ήταν χρήσιμο να μάθουμε γρήγορα από αυτό. Πριν να πρέπει να ζητήσουμε βοήθεια από τους Έλληνες, εάν συνεχίσουμε έτσι» και εξηγεί: «Δεν πρόκειται για αστείο. Τουλάχιστον, αναφορικά με τις τελευταίες τάσεις. Η παραγωγή της γερμανικής βιομηχανίας συρρικνώνεται εδώ και μήνες, το Φεβρουάριο υπήρξαν θεαματικά λιγότερες παραγγελίες κατά 8,2% από ό,τι το προηγούμενο έτος. Και η πτώση φαίνεται πως επιταχύνεται».

Επικαλούμενος έρευνα που έγινε μεταξύ μάνατζερ πωλήσεων, σημειώνει ότι «ο αντίστοιχος δείκτης για την κατάσταση τη βιομηχανίας είναι 44 μονάδες -κάτω από το όριο των 50 που σύμφωνα με την πείρα αντικατοπτρίζει τα αποτελέσματα της ανάπτυξης. Οι νέες παραγγελίες μειώθηκαν τόσο πολύ όσο δεν είχαν μειωθεί από τη μεγάλη ύφεση του 2009».

Για την Ελλάδα προκύπτει εδώ και μήνες από την ίδια έρευνα το αντίθετο: «ο δείκτης βρίσκεται σαφώς πάνω από το όριο της ανάπτυξης -και αυξήθηκε μάλιστα τον Μάρτιο στις σχεδόν 55 μονάδες. Και δημιουργήθηκαν τόσο πολλές θέσεις εργασίας όσο δεν αυξήθηκαν εδώ και είκοσι χρόνια δεν. Μάλλον πρόκειται περί αναπτυξιακού μπουμ παρά για ύφεση.

Επίσης, και δεν πρόκειται για λάθος. Πέρυσι, η ελληνική οικονομία αναπτύχθηκε για πρώτη φορά από τη μεγάλη κρίση περισσότερο από την γερμανική.

Και κάτι ακόμα: ενώ οι προβλέψεις ανάπτυξης για μας μειώθηκαν πρόσφατα σαφώς κάτω του 1%, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθεώρησε πρότινος την πρόβλεψή της για τους Έλληνες προς τα πάνω σε 2,2% για το τρέχον έτος. Για σκέψου.

Eν τούτοις αυτό ταιριάζει στην (συνολική) εικόνα. Τον Μάρτιο η ελληνική κυβέρνηση κατάφερε για πρώτη φορά από το 2010 να πουλήσει δεκαετή κρατικά ομόλογα. Και όπως διαπιστώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Βρυξέλλες οι Έλληνες εξαγωγείς κερδίζουν σε παγκόσμιο επίπεδο μερίδια αγοράς. Ορίστε?»

Κάνοντας λόγο για «στερεοτυπικού τύπου επιλεκτική αντίληψη» ο Τόμας Φρίκε αναφέρει ότι «θα μπορούσαν φυσικά οι Έλληνες, σε αντίθεση με την ροπή τους, να έχουν κάνει ξαφνικά πάρα πολλές μεταρρυθμίσεις και γι αυτό μας ξεπερνούν. Και θα μπορούσε να υποθέσει κανείς μόνο ότι κανείς δεν το έχει ήδη πει στην εφημερίδα Bild. Πιθανόν, έτσι δεν είναι; Διότι διαφορετικά θα είχε φτάσει στα γερμανικά δημοσιογραφικά γραφεία. Δεν ήταν (άλλωστε) σύνηθες να διαβάζουμε μέχρι πρότινος ότι η Ελλάδα «υστερεί σοβαρά» στην εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων και ότι ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας δεν κάνει αυτά που πρέπει, ότι η Αθήνα «δεν είναι διατεθειμένη να τηρήσει τους κανόνες», ότι η ανταγωνιστικότητα είναι σε κίνδυνο και η κυβέρνηση αντ΄ αυτών κάνει τρομερά πράγματα, όπως η αύξηση του κατώτατου μισθού;

Φαίνεται πως τώρα, πίσω από τέτοια ευρήματα, κρύβεται σε αυτή τη χώρα μια μυστηριώδης τάση στερεοτυπικού τύπου επιλεκτικής αντίληψης- κάτι που θα μπορούσε να εξηγήσει ένα μέρος της έκπληξης: Φυσικά και δεν ήταν ποτέ οι Έλληνες τεμπέληδες καθ΄εαυτοί. Και το κράτος, επίσης, δεν απέτυχε καθ΄εαυτό. Και φυσικά, οι Έλληνες βελτίωσαν σταθερά τα πράγματα τα τελευταία χρόνια. Διότι διαφορετικά, δεν θα είχαν πάρει ορισμένες από τις δόσεις των δανείων.

Μόνο που ευτυχώς οι καιροί των παλαιών γυμνασίων Σόιμπλε, με τα οποία γινόταν σύγχυση της μεταρρύθμισης με την τρομακτική μείωση των κονδυλίων για τους συνταξιούχους και τα νοσοκομεία – κάτι που η κρίση επιδείνωνε συνεχώς μέχρι το 2016, διότι η εξαφανίστηκε από την οικονομία η ζήτηση. Αυτό το οποίο βρίσκεται στα νεώτερα προγράμματα δεν έχει να κάνει πολύ με αυτό – αλλά όλο και περισσότερο (ακόμα) με κάποιες εποικοδομητικές ιδέες, όπως είναι η κατασκευή των νοσοκομείων ή με περισσότερες προσλήψεις σε βασικές υπηρεσίες».

Κατά τον Τόμας Φρίκε και το Spiegel «το γεγονός ότι η οικονομία στην Ελλάδα αναπτύσσεται ξανά, οφείλεται και στο γεγονός ότι παρά τις παλιές οικονομικές αντιλήψεις, η κυβέρνηση στην Αθήνα έκτοτε απλώς δεν κάνει τόσο τρομερές περικοπές και αυξάνει τους φόρους. Και αντί αυτών αύξησε πρόσφατα τον ελάχιστο μισθό.

Το πόσο πολύ χαλάρωσε η πολιτική μπορεί να μετρηθεί από την εξέλιξη των (δομικών) πλεονασμάτων στον προϋπολογισμό πέραν των ειδικών και οικονομικών επιπτώσεων.

Το εν λόγω πλεόνασμα το 2019 θα μπορούσε να είναι το 2019 χαμηλότερο κατά σχεδόν 3% σε σχέση με το 2016 – τόσο πολύ χρήμα προστέθηκε στον οικονομικό κύκλο. Έκτοτε, η οικονομία βελτιώνεται και πάλι. Ειδικά δεδομένου ότι δεν υπήρχε πλέον κανένας Γερμανός υπουργός Οικονομικών, ο οποίος να έχει προσωπική βεντέτα με απρεπείς Έλληνες συναδέλφους και να απειλεί με εκδίωξη από το ευρώ – κάτι το οποίο μόνο πανικό δημιουργεί και ενθαρρύνει τους κερδοσκόπους.

Που σημαίνει ότι τα πράγματα καλυτέρευσαν από τότε και διότι σταμάτησε η αυταρχική επιτήρηση. Κάτι που ισχύει για τους Ισπανούς και τους Πορτογάλους εδώ και χρόνια. Και κάτι το οποίο, εάν είχε γίνει αντιληπτό και στο Βερολίνο λίγο νωρίτερα θα είχε καταστήσει δυνατό να αποφευχθεί η δυστυχία για πολλούς Έλληνες.

Το γιατί οι Έλληνες τώρα αντιμετωπίζουν καλύτερα τις κρίσεις του κόσμου τούτου από μας έχει ακόμα έναν σημαντικό λόγο. Αυτό που υπήρχε στη χώρα κατά την κρίση του ευρώ, λειτούργησε αίφνης ως ευτύχημα: Από τη μία πλευρά, το ότι μόνο ένα σχετικά μικρό μέρος της οικονομικής επίδοσης προέρχεται από τις εξαγωγές προϊόντων – ως εκ τούτου, η (ελληνική) οικονομία επηρεάζεται λιγότερο από το Brexit, του Πρόεδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ και τις κυβερνητικές αναταραχές της Ιταλίας από την ισχυρά παγκοσμιοποιημένη γερμανική. Από την άλλη, το ότι οι Έλληνες εξαγωγείς δεν συνδέονται με την αυτοκινητοβιομηχανία και την κατασκευή μηχανημάτων, τομές όπου όπου υπάρχει αναταραχή, αλλά αντ ‘αυτών με την πώληση γενοσήμων φαρμάκων. Όπως είπε ο Χόλγκερ Σμίντινγκ, επικεφαλής οικονομολόγος της Berenberg, πρόκειται για  κάτι μάλλον ασφαλές αναφορικά με το μέλλον».

«Ίσως οι Έλληνες γίνουν μάλιστα τα πρότυπά μας», επισημαίνει κλείνοντας ο Τόμας Φρίκε προειδοποιώντας για το ενδεχόμενο να «φτάσουμε και στο σημείο κάποια στιγμή να πρέπει να στείλουν στο Βερολίνο και μια τρόικα με συστάσεις για βελτίωση της οικονομικής μας πολιτικής».

Ειδικότερα αναφέρει:

«Και κάτι ακόμα: Όποιος εξαρτάται λίγο από τις εξαγωγές, απλά ζει περισσότερο από την εγχώρια ζήτηση. Διόλου κακό το (ελληνικό) μοντέλο σε αυτούς τους καιρούς. Δεδομένου ότι ο τουρισμός πάει καλά. Και η ιδιωτική κατανάλωση. Και χάρη στην αύξηση του κατώτατου μισθού.

Είναι σαφές ότι αυτό που ζουν οι Έλληνες κάθε άλλο παρά ξέφρενο πάρτι είναι, είναι μάλλον η προσπάθεια να ξεπεραστεί σταδιακά μια οικονομικοπολιτική καταστροφή. Και θα χρειαστεί καιρός έως ότου οι πολίτες το νοιώσουν πραγματικά.

Παρ ‘όλα αυτά, τα ισχυρά θετικά μηνύματα προσελκύουν την προσοχή. Ποιος ξέρει; Ίσως οι Έλληνες γίνουν μάλιστα τα πρότυπα μας. Μπορούμε να μάθουμε όλοι από αυτά. Πόσο καλό είναι να σταματήσει η λιτότητα – και εάν είναι δυνατόν να μην ξεκινήσει καν. Ή πώς λειτουργεί μια οικονομία η οποία ήθελε σαν τρελή να εξαρτάται από το εάν πάνε καλά οι εξαγωγές, από το εάν ο κόσμος είναι καλός μαζί μας – και από το αν μανιακοί πολιτικοί όπως ο Ντόναλντ Τραμπ , η Τερέζα Μέι ή ο Ματέο Σαλβίνι είναι υπέρ μας ή εναντίον μας. Οι Έλληνες μπορούν να παρακολουθούν τα διαδραματιζόμενα πολύ χαλαρότερα.

Μη φτάσουμε και στο σημείο κάποια στιγμή να πρέπει να στείλουν στο Βερολίνο και μια τρόικα με συστάσεις για βελτίωση της οικονομικής μας πολιτικής».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Ν.Δ.-Απάντηση στον κ. Τσίπρα

Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

 «Αφήνουμε τον Αλέξη Τσίπρα να κοιμάται ήσυχος και να ονειρεύεται ότι τον στηρίζει η μεσαία τάξη που ρήμαξε στους φόρους.

 Θα ξυπνήσει ούτως ή άλλως στις 26 Μαΐου και θα συνειδητοποιήσει τον καθημερινό εφιάλτη που προκάλεσαν οι επιλογές του σε όλους τους πολίτες.

 Ευτυχώς τη νέα του αυταπάτη θα την πληρώσει ο ίδιος και όχι ολόκληρη η χώρα».

Η σημασία της στενής συνεργασίας ανάμεσα σε Ελλάδα, Κύπρο και Αίγυπτο τονίστηκε στο συνέδριο «Μεσόγειος, η δική μας θάλασσα, η δική μας πατρίδα»

Η σημασία της στενής συνεργασίας ανάμεσα στην Ελλάδα, την Κύπρο και την Αίγυπτο τονίστηκε στο συνέδριο «Μεσόγειος, η δική μας θάλασσα, η δική μας πατρίδα» που φιλοξενήθηκε στην Αίθουσα Συνεδρίων του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης και στόχος του οποίου ήταν μεταξύ άλλων η περεταίρω ενδυνάμωση των σχέσεων των τριών χωρών, η δικτύωση επαγγελματιών από τους χώρους των Οπτικοακουστικών, του Τουρισμού και της Ναυτιλίας και η αξιοποίηση του διαπολιτισμικού παρελθόντος μέσω τη προβολής των δυνατοτήτων που διανοίγονται για το μέλλον.

Καλωσορίζοντας ως οικοδεσπότης τους παρισταμένους, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκος Παππάς απηύθυνε θερμές ευχαριστίες εκ μέρους της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα για να επισημάνει ότι Αίγυπτος, Κύπρος και Ελλάδα συνθέτουν έναν κοινό ιστορικό και γεωγραφικό χώρο με εμπορικούς και πολιτισμικούς δεσμούς πολλών αιώνων. «Οι χώρες μας συνεργάζονται και αναβαθμίζουν τις υποδομές τους τόσο ως κόμβοι καινοτομίας όσο και ως κόμβοι ενέργειας και μεταφορών» πρόσθεσε ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα μνημόνια συνεργασίας που συνυπογράφηκαν από τις κυβερνήσεις της Αθήνας, της Λευκωσίας και του Καΐρου στους τομείς της τεχνολογίας, των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, των νεοφυών επιχειρήσεων κλπ.

Για το μέλλον, ο κ. Παππάς ανέφερε ότι σχεδιάζονται προγράμματα κατάρτισης μέσω κοινοπραξιών από τη βιομηχανία, τον ακαδημαϊκό χώρο, αλλά και κυβερνητικούς φορείς, ενώ ενθαρρύνονται συνέργειες μεταξύ μεμονωμένων τομέων σε συγκεκριμένους κλάδους τεχνολογιών, πληροφορικής και επικοινωνιών με τη δημιουργία δικτύων. «Η ανάπτυξη τριμερών σχέσεων είναι μια στρατηγική επιλογή για την ανάδειξη του ρόλου των χωρών ως ισχυρών πόλων έλξης των παγκόσμιων τουριστικών ροών σε ειδικές μορφές τουρισμού όπως ο πολιτιστικός, ο καταδυτικός, ο προσκυνηματικός, ο ιατρικός, ο οικοτουρισμός, ο τουρισμός κρουαζιέρας» σημείωσε για να τονίσει ακόμη πως «το 40% της παγκόσμιας ενέργειας διακινείται από τις δικές μας θάλασσες».

Στο σημαντικό έργο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στην κατεύθυνση της συνεργασίας των τριών χωρών αναφέρθηκε ο αρμόδιος υπουργός Φώτης Κουβέλης. «Η Ελλάδα, παραδοσιακή και αδιαμφισβήτητη ναυτιλιακή δύναμη, προσαρμόζεται στις νέες προκλήσεις. Εκσυγχρονίζει το θεσμικό της πλαίσιο, μειώνει την γραφειοκρατία. Η Ελλάδα στην ανατολική Μεσόγειο είναι σαφώς αναβαθμισμένη λόγω της σημασίας που έχουν τα λιμάνια μας στη διακίνηση πάσης φύσεως αγαθών» τόνισε. «Λειτουργεί η ναυτιλιακή θυρίδα, το ναυτιλιακό πλέγμα είναι έτοιμο για την παροχή πάσης φύσεως υπηρεσιών που ξεκινούν από την ναυπηγοεπισκευή και φτάνουν ως τα logistics» σημείωσε ακόμη.

Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε στην «εργώδη προσπάθεια που καταβάλλεται για την αναζωογόνηση των μεγάλων ναυπηγείων σε Ελευσίνα, Σκαραμαγκά και Νεώριο».  Καταλήγοντας, ο κύριος Κουβέλης τόνισε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προσβλέπει στην περεταίρω ανάπτυξη της τριμερούς συνεργασίας. «Η θέση αυτή δεν έχει μόνο αναπτυξιακό υπόβαθρο αλλά και γεωστρατηγικό» κατέληξε.

Στο πλήθος των παγκόσμιων βραβείων που έχει αποσπάσει η Ελλάδα για τις επιδόσεις της στον κλάδο του τουρισμού αναφέρθηκε η υπουργός Έλενα Κουντουρά. «Αυτή είναι η μόνη κυβέρνηση που αναγνώρισε την άξια του τουρισμού» τόνισε. «Με όραμα και πολιτική βούληση φέραμε θεματικά αποτελέσματα. Η στρατηγική μας βασίστηκε σε συνεργασίες τόσο με τον ιδιωτικό τομέα όσο και με τα συναρμόδια υπουργεία αλλά και στις σχέσεις με χώρες που μας συνδέει μεγάλη φιλία. Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε. Διευρύνθηκε η θερινή περίοδος και ενισχύθηκε η χειμερινή. Παράλληλα δημιουργήσαμε θεματικά προϊόντα, ανοίξαμε νέες αγορές» υπογράμμισε.

«Η Ελλάδα κατάφερε να αναπτυχθεί με βιωσιμότητα» τόνισε ακόμη. «Η μεγάλη ζήτηση που δημιουργήσαμε είχε ως αποτέλεσμα να σπάσουμε όλα τα ρεκόρ με 33 εκατ. τουρίστες και 6,9% ρυθμός ανάπτυξης στην τουριστική οικονομία» είπε.

Ως προς τα οπτικοακουστικά μέσα, ο υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής Λευτέρης Κρέτσος σημείωσε πως ο τομέας αναπτύσσεται συνεχώς και γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστικός. Όπως σημείωσε όμως, «ο κλάδος αυτός δεν είναι μόνο λεφτά. Βοηθάει στη διάσωση της γλώσσας, την ανάδειξη του πολιτισμού, είναι σφυρηλάτηση των σχέσεων ανάμεσα στους λαούς. Δίνουμε βήμα σε νέους δημιουργούς για να μπορέσει να ταξιδέψει καλύτερα και πιο ηχηρά το μήνυμα της αλληλεγγύης και της ειρήνης».

Στη συνέχεια, ο κ. Κρέτσος αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα που προσφέρει η χώρα μας ως επένδυση στη βιομηχανία του κινηματογράφου. «Γιατί να έρθει κάποιος στην Ελλάδα να γυρίσει μια ταινία, μια τηλεοπτική σειρά ή ένα βιντεοπαιχνίδι» διερωτήθηκε; «Πέρα από τα χρηματοοικονομικά κίνητρα, η Ελλάδα προσφέρει και κάποια αντικειμενικά πλεονεκτήματα όπως είναι η ποικιλομορφία του περιβάλλοντος, η πληθώρα των ιστορικών μνημείων διαφορετικών πολιτισμών, η μικρή απόσταση από το βουνό στη θάλασσα, η υψηλή κατάρτιση του έμψυχου δυναμικού που μπορεί να στηρίξει τέτοιες παραγωγές» είπε.

Το θερμό χειροκρότημα επίσημων και συνέδρων προκάλεσε ο χαιρετισμός του πάπα και πατριάρχη Αλεξανδρείας Θεόδωρου Β΄: «Ήρθα από τη βασίλισσα της Μεσογείου, την Αλεξάνδρεια. Ήρθα για να σας πω ότι είμαι κοντά σας σε αυτή την σπουδαία προσπάθεια από τη Μεσόγειο. Στο τρίκερο που κρατώ βλέπω την Ελλάδα, την Κύπρο και την Αίγυπτο, στο δίκερο που κρατώ στο άλλο, την ειρήνη και την αγάπη. Έμαθα να ταξιδεύω παντού για να μεταφέρω ένα μήνυμα αγάπης» τόνισε. «Η Μεσόγειος δεν είναι νεκροταφείο ψυχών αλλά θάλασσα ειρήνης. Αυτή η όμορφη θάλασσα με τα γαλάζια νερά είναι προορισμένη από τον θεό μια θάλασσα ειρήνης και αγάπης» κατέληξε.

Σε στατιστικά στοιχεία που αναδεικνύουν τη σημασία του τουρισμού αναφέρθηκε από την πλευρά του ο υφυπουργός Τουρισμού της Κύπρου Σάββας Περδίος. Όπως είπε, η αναλογία εισερχόμενου τουρισμού σε σχέση με τους μόνιμους κατοίκους παγκοσμίως είναι 0,17%. Στην Ευρώπη η αναλογία είναι 0,67%, στη Μεσόγειο 1,5%, στην Ελλάδα 3, στην Κύπρο 4,5%, ενώ το 20% του παγκόσμιου εισερχόμενου τουρισμού έρχεται στη Μεσόγειο με το 80% να προέρχεται από την Ευρώπη. «Πρέπει όμως να αντιληφθούμε ότι ανοίγονται νέοι προορισμοί, ανταγωνιστικοί προς εμάς, στη Νότια Αφρική, τις χώρες του κόλπου, τη Λατινική Αμερική. Για να παραμείνουμε στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη πρέπει να προσφέρουμε ένα νέο προϊόν, προσφέροντας νέες κοινές εμπειρίες  ωθώντας τους επισκέπτες να επισκέπτονται και τις τρεις χώρες» επισήμανε.

Στους προαιώνιους κοινούς δεσμούς των τριών χωρών αναφέρθηκε η βουλευτής Χαρά Καφαντάρη μεταφέροντας τον χαιρετισμό του προέδρου της Βουλής Νίκου Βούτση. «Η Ελλάδα, η Κύπρος και η Αίγυπτος δημιουργούν ένα τρίγωνο συνεργασίας με προστιθέμενη αξία. Δημιουργούνται προϋποθέσεις συνανάπτυξης σε ενέργεια, τουρισμό και ναυτιλία. Η συνεργασία συμβάλλει σημαντικά στη σταθερότητα και την ειρήνη όχι μόνο της περιοχής αλλά και παγκοσμίως» σημείωσε, ενώ τόνισε ότι τα κοινοβούλια των τριών χωρών μπορούν να αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο στο πλαίσιο της ενίσχυσης της συνεργασίας.

Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε με χαιρετισμό της η περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου η οποία επισήμανε ότι η Μεσόγειος αποτελεί συνδετικό κρίκο τριών ηπείρων καθώς και τη σημαντικότερη περιφερειακή θάλασσα του πλανήτη. «Ο τουρισμός, η ναυτιλία και τα οπτικουαστικά μέσα συνιστούν μια σύγχρονη όσο απαιτητική προσέγγιση όχι απλά μιας θάλασσας, αλλά ενός ζωτικού χώρου για την οικονομική τουριστική, ενεργειακή, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη» σημείωσε για να υπενθυμίσει ότι από τη Μεσόγειο διακινείται το ένα τρίτο των αγαθών του παγκόσμιου εμπορίου και το ένα τέταρτο της παγκοσμίως μεταφερόμενης ποσότητας πετρελαίου.

«Η περιφέρεια Αττικής ως αναπόσπαστο τμήμα της Μεσογείου λαμβάνει υπόψη της τα διακυβεύματα που τίθενται και επιχειρεί να παρέμβει λειτουργώντας συνεκτικά και προωθητικά. Αποδεικνύουμε εμπράκτως το ενδιαφέρον μας με τις πρωτοβουλίες που έχουμε αναλάβει» σημείωσε, μεταξύ των οποίων ανέφερε τον εκσυγχρονισμό ή τη δημιουργία νέων υποδομών στο λιμάνι του Πειραιά. «Πρόκειται για δράσεις που αθροίζουν δυνάμεις με στόχο την ανάδειξη της Μεσογείου σε παράγοντα ειρήνης, σταθερότητας και ανάπτυξης».

Το επιχειρηματικό Συνέδριο με θέμα «οπτικοακουστικά Μέσα, Τουρισμός, Ναυτιλία», πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, υπό την αιγίδα του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου και του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκου Αναστασιάδη.

Ανάμεσα στους βραβευθέντες του συνεδρίου, ιδιαίτερο χειροκρότημα απέσπασε ο μουσικοσυνθέτης Γιώργος Χατζηνάσιος όταν αναφέρθηκε στη συναυλία που έδωσε στην πυραμίδα της Γίζας για τα εκατό χρόνια της ελληνικής κοινότητας της Αιγύπτου.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ