Αρχική Blog Σελίδα 14055

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Παρασκευής 19 Απριλίου 2019

εφημερίδες 2Α

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 19/04/2019

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: «Άρθρο-παρέμβαση: Οι πικρές αλήθειες για τη σημερινή ηγεσία της Ν.Δ. Η ψυχή της παράταξης»

ΕΘΝΟΣ: «Ο Τσίπρας παίρνει πάνω του το παιχνίδι»

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: «Τι αλλάζει στα αναδρομικά των συνταξιούχων»

ΕΣΤΙΑ: «Ωμή παρέμβασις της ΕΥΠ στην δίκη για την «Πυθία»»

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: ««Επώνυμες» συλλήψεις για τη μαφία των φυλακών»

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: «Άγρια σύγκρουση κυβέρνησης με Μαρινάκη και Ν.Δ. Ποιος θέλει να κυβερνήσει αυτόν τον τόπο!»

ΜΑΚΕΛΕΙΟ: «Χειροπέδες στον 33ο «Δικηγόρο του διαβόλου»»

Ο ΛΟΓΟΣ: «Δικαίωση των τραπεζών για τα δάνεια σε Ελβετικό φράγκο από το ΣτΕ. Κακά μαντάτα για τους δανειολήπτες»

ΤΑ ΝΕΑ: «Κρύβονται Πολάκης, Καμμένος»

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: «Απάντηση στο νομοσχέδιο – σκούπα που φέρνει σαν τον κλέφτη η κυβέρνηση»

Η ΑΥΓΗ: «Με τη νέα γενιά για τη νέα εποχή»

ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ: «Τσίπρας και Παππάς στα βοσκοτόπια»

KONTRA NEWS: «Καταιγιστικές εξελίξεις μετά τις συλλήψεις των δικηγόρων και πολιτικοί τρέμουν διώξεις για τη μαφία των φυλακών. »

ESPRESSO: «Η αντιτρομοκρατική πέρασε χειροπέδες στον ποινικολόγο. 1 πτώμα & 2.000.000 ευρώ «έκαψαν» τον Λυκουρέζο»

STAR: «Οι διάλογοι «φωτιά» που μπλέκουν τον Λυκουρέζο»

Ύπαιθρος ΧΩΡΑ: «Πασχαλινό πακέτο. Κλείδωσε η ημερομηνία για Συνδεδεμένες, de minimis τεύτλων»

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: «Στην τελική ευθεία η e-τήρηση βιβλίων. ΑΑΔΕ: Σε πρώτη φάση θα αφορά μόνο το βιβλίο εσόδων-εξόδων»

DEAL: «Τα μηνύματα των επενδυτών και των μεγάλων funds. Που προσδοκούν, τι φοβούνται και τι ζητούν»

Καιρός: Ο καιρός στη χώρα για σήμερα Παρασκευή 19-04-2019

kairos223

Πρόγνωση για σήμερα Παρασκευή 19-04-2019

Γενικά χαρακτηριστικά – προειδοποιήσεις

Στα βορειοανατολικά νεφώσεις με τοπικές βροχές και από το απόγευμα σποραδικές καταιγίδες. Στα υπόλοιπα ηπειρωτικά τοπικοί όμβροι ή μεμονωμένες καταιγίδες κυρίως στα ορεινά τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες. Τοπικές βροχές στην Κρήτη.

Βόρειοι άνεμοι στο Αιγαίο τοπικά έως 7 μποφόρ.

Μακεδονία, Θράκη

Καιρός: Στη δυτική Μακεδονία λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες με τοπικούς όμβρους ή μεμονωμένες καταιγίδες. Στις υπόλοιπες περιοχές λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές και κυρίως τις απογευματινές ώρες στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη σποραδικές καταιγίδες. Λίγα χιόνια στα ορεινά.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 4 και στα ανατολικά έως 5 μποφόρ. Από το απόγευμα μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 06 έως 19 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία και τη Θράκη τοπικά 2 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλονίκη

Καιρός: Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές και πιθανώς τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες μεμονωμένες καταιγίδες στα γύρω ορεινά.

Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 08 έως 18 βαθμούς Κελσίου.

Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, Δυτική Στερεά, Δυτική Πελοπόννησος

Καιρός: Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες κυρίως τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες με τοπικούς όμβρους ή μεμονωμένες καταιγίδες κυρίως στα ορεινά.

Άνεμοι: Ανατολικοί βορειοανατολικοί 3 με 5 μποφόρ και από το απόγευμα βορειοδυτικοί με την ίδια ένταση.

Θερμοκρασία: Από 08 έως 19 βαθμούς Κελσίου. Στην Ήπειρο η ελάχιστη τοπικά 2 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλία, Ανατολική Στερεά, Εύβοια, Ανατολική Πελοπόννησος

Καιρός: Στη Θεσσαλία, τις Σποράδες και την Εύβοια νεφώσεις με τοπικές βροχές και μεμονωμένες καταιγίδες. Στις υπόλοιπες περιοχές λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες κυρίως τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες με τοπικούς όμβρους ή μεμονωμένες καταιγίδες κυρίως στα ορεινά. Σταδιακή βελτίωση από το βράδυ.

Άνεμοι: Βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 5 στα ανατολικά και τα νότια τοπικά έως 6 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση από το απόγευμα.

Θερμοκρασία: Από 06 έως 18 βαθμούς Κελσίου.

Κυκλάδες, Κρήτη

Καιρός: Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές κυρίως στην Κρήτη, όπου είναι πιθανό να εκδηλωθούν και μεμονωμένες καταιγίδες.

Άνεμοι: Βόρειοι 5 με 7 μποφόρ με εξασθένηση το βράδυ στα δυτικά.

Θερμοκρασία: Από 11 έως 17 βαθμούς Κελσίου.

Νησιά Ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα

Καιρός:: Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές. Πιθανότητα μεμονωμένων καταιγίδων στα βόρεια.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 5 με 7 μποφόρ με εξασθένηση το απόγευμα στα βόρεια.

Θερμοκρασία: Από 12 έως 19 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Αττική

Καιρός: Λίγες νεφώσεις παροδικά αυξημένες κυρίως τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες με τοπικές βροχές. Πιθανότητα τοπικών όμβρων ή μεμονωμένων καταιγίδων στα βόρεια. Βελτίωση το βράδυ.

Άνεμοι:: Βόρειοι βορειοανατολικοί 4 με 5 στα ανατολικά έως 6 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση από το απόγευμα.

Θερμοκρασία: Από 07 έως 17 βαθμούς Κελσίου.

Πρόγνωση για το Σάββατο 20-04-2019

Καιρός: Στην Ήπειρο, το Βόρειο Ιόνιο, τη Δυτική Μακεδονία και τα Δωδεκάνησα λίγες νεφώσεις κατά τόπους αυξημένες τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες με τοπικούς όμβρους ή μεμονωμένες καταιγίδες στα ηπειρωτικά ορεινά. Στις υπόλοιπες περιοχές νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές και καταιγίδες που κατά τόπους στην κεντρική και Ανατολική Μακεδονία, τη Θράκη και το Βόρειο Αιγαίο πιθανόν πρόσκαιρα να είναι ισχυρές. Τοπικές χιονοπτώσεις στα ορεινά της βορειοανατολικής χώρας.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις στα δυτικά και βόρεια 3 με 5, στα ανατολικά και νότια 5 με 7 και στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο τοπικά έως 8 μποφόρ. Το βράδυ στα δυτικά και τη Μακεδονία θα επικρατήσουν νοτιοανατολικοί άνεμοι 3 με 5 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Στα δυτικά σε άνοδο. Στα ανατολικά θα παραμείνει σε χαμηλά για την εποχή επίπεδα ως προς τις μέγιστες τιμές.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γραφείο Τύπου Πρωθυπουργού: Σχόλιο για Β. Μαρινάκη και ΝΔ

Επιτέλους! Ο πραγματικός αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Βαγγέλης Μαρινάκης, διαπιστώνοντας προφανώς την ανεπάρκεια του κ. Μητσοτάκη, αποφάσισε να εμφανιστεί δημόσια.

Ο γνωστός εφοπλιστής, εκδότης, και κατηγορούμενος «βγαίνει μπροστά» ακριβώς μία μέρα μετά την οριστικοποίηση της παραπομπής του σε δίκη για κακούργημα για τα «στημένα».

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης:

– Ερευνάται από τη Δικαιοσύνη για εμπορία δύο τόνων ηρωίνης, και για μια σειρά άλλα εγκλήματα, αλλά εκτοξεύει απειλές, ότι ο Αλέξης Τσίπρας θα είναι ο πρώτος στην ιστορία Πρωθυπουργός που θα καταδικαστεί για «σκευωρία» εναντίον του. Τον ενημερώνουμε ότι πρέπει να περιμένει στη σειρά μετά τους κ. Σαμαρά, Βενιζέλο και Γεωργιάδη γιατί προηγείται η δήθεν «σκευωρία» της Novartis.

– Χρηματοδοτεί τη ΝΔ, έχει κουμπαριές με την οικογένεια Μητσοτάκη, στηρίζει με κάθε μέσο τη Δεξιά, και την άκρα Δεξιά, αλλά δηλώνει ότι δεν έχει καμιά σχέση με την αξιωματική αντιπολίτευση, ή με άλλο κόμμα.

– Έχει μετατρέψει τις εφημερίδες που ελέγχει σε όπλα τοξικού πολέμου κατά της Αριστεράς, αλλά δηλώνει ότι αυτός είναι που άφησε ελεύθερους τους δημοσιογράφους του να γράφουν τη γνώμη τους.

– Πρέπει να ψάξει πολύ κανείς για να βρει πλοίο του με ελληνική σημαία, αλλά δηλώνει πατριώτης και… Μακεδονομάχος.

Προφανώς, οι μεταχρονολογημένες δήθεν αποκαλύψεις του, ενόψει και των εκλογών, έχουν την αξιοπιστία που τις προσδίδουν ο βίος και η πολιτεία του.

Ας είναι πάντως βέβαιος, ότι την παλινόρθωση της σαπίλας που ονειρεύεται για να γλιτώσει, ως φανερός ηγέτης πλέον της ΝΔ, δεν θα την επιτρέψει ο ελληνικός λαός.

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Ν.Δ. με αφορμή δημοσιεύματα της εφημερίδας “Δημοκρατία”

Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, με αφορμή δημοσιεύματα της εφημερίδας «Δημοκρατία», εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Η εφημερίδα “Δημοκρατία”, πιστή στο ρόλο της, επιχείρησε μια ακόμη πολιτική προβοκάτσια σε βάρος της Νέας Δημοκρατίας, αυτή τη φορά στην πλάτη του Ποντιακού Ελληνισμού.

Της αφιερώνουμε το παρακάτω ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (παρ.2), στην έκδοση του οποίου πρωτοστάτησε η Νέα Δημοκρατία. Εκδόθηκε στις 3 Μαρτίου 2015, και επί λέξει αναφέρει: “[…] αναγνωρίζουμε ότι η Γενοκτονία είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο και την εξολόθρευση όχι μόνο των Αρμενίων, αλλά επεκτάθηκε στους Έλληνες Ποντίους και τους Ασσύριους τους οποίους επίσης τιμάμε και μνημονεύουμε”.

Η Νέα Δημοκρατία και το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, η μεγαλύτερη πολιτική ομάδα στην Ευρώπη, όχι μόνο αναγνωρίζουν την γενοκτονία των Ποντίων, αλλά με το συγκεκριμένο ψήφισμα καλούν την Τουρκία να εκπληρώσει τις νομικές υποχρεώσεις που απορρέουν από αυτήν.

Αντιθέτως, η παρέμβαση του κ. Μαριά, που επικαλείται η εφημερίδα, ήταν αποσπασματική και πρόχειρη και έγινε χωρίς να έχει προηγηθεί καμία προετοιμασία και ουσιαστική συνεννόηση με τους  υπόλοιπους Έλληνες ευρωβουλευτές. Με τρόπο δηλαδή, κάθε άλλο παρά ενδεδειγμένο για την προώθηση των εθνικών μας θεμάτων.

Όσοι προσπαθούν να δημιουργήσουν εντυπώσεις σε βάρος της Νέας Δημοκρατίας, ματαιοπονούν, καθώς όλοι γνωρίζουν ότι την ευαισθησία της για τα ζητήματα του Ποντιακού Ελληνισμού.

Σας ενημερώνουμε, τέλος, ότι ενόψει της ημέρας μνήμης της Γενοκτονίας των Ποντίων, ο Πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντηθεί με εκπροσώπους ποντιακών οργανώσεων στη Βουλή, το προσεχές Σάββατο».

Ομιλία του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, στη συζήτηση για τις γερμανικές επανορθώσεις

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν θέλω στη σημερινή συνεδρίαση, στη σημερινή συζήτηση, να προκαλέσω αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις με την Αξιωματική Αντιπολίτευση, με την Αντιπολίτευση συνολικά.

Όμως, δεν μπορώ, ξεκινώντας και ακούγοντας τον προλαλήσαντα, να μην πω μόνο μια φράση. Από το 1974 έως το 2015 δεν κυβερνούσε ο ΣΥΡΙΖΑ τη χώρα. Το θέμα που συζητάμε σήμερα δεν αφορά κάτι το οποίο συνέβη το πρώτο εξάμηνο της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, δεν είναι ο λογαριασμός Βαρουφάκη, είναι ένα μεγάλη ιστορικής σημασίας θέμα για την Ελλάδα, για την Ευρώπη, για τον κόσμο ολόκληρο.

Πάει πολύ σε αυτό το θέμα ειδικά να ακολουθείτε την ίδια τακτική που ακολουθείτε σε όλα τα άλλα ζητήματα. Εκεί που μας χρωστάγανε, μας ζητάνε και το βόδι.

Πάει πολύ, εσείς, που ο Σαμαράς πήγαινε εκεί και έλεγε «ουδείς αναμάρτητος» -και εγώ βρέθηκα στο Βερολίνο ως ο πρώτος Έλληνας Πρωθυπουργός που έθεσε το θέμα εκεί, των αποζημιώσεων- να μας ζητάτε σήμερα και τα ρέστα γι’ αυτό και να μας λέτε «γιατί είπες πρωτίστως ηθικό;». Γιατί αυτή είναι μια σοβαρή γραμμή διεκδίκησης, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Και βεβαίως, δεν θα έχετε διαβάσει ούτε καν τον τίτλο του βιβλίου του Μανώλη Γλέζου, που είναι ο ακάματος αγωνιστής της διεκδίκησης των επανορθώσεων και του κατοχικού δανείου, ο οποίος έβαλε σαν τίτλο «Και ένα μάρκο να ήταν».

Όμως, κύριε Πρόεδρε, δεν θα  συνεχίσω σε αυτόν τον τόνο, διότι αντιλαμβάνομαι, εγώ τουλάχιστον, ότι σήμερα δεν έχει κανένα νόημα να αναμετρηθώ και να αντιπαρατεθώ με πτέρυγες του ελληνικού Κοινοβουλίου. Αυτό θα έπρεπε ίσως να το έχουν αντιληφθεί όλες και όλοι όσοι ανέβηκαν σε αυτό το Βήμα.

Αυτό που έχει αξία σήμερα είναι να αναμετρηθούμε με την ιστορία, διότι είναι μια ιστορική συνεδρίαση.

Είναι μια συνεδρίαση φόρος τιμής στα θύματα του ναζισμού και του φασισμού στην Ελλάδα, την Ευρώπη, τον κόσμο.

Είναι μια συνεδρίαση φόρος τιμής στα θύματα του Διστόμου, της Βιάννου, των Καλαβρύτων, της Καισαριανής, αλλά και στα θύματα του Άουσβιτς, του Νταχάου, των κρεματορίων στην Πολωνία, τη Τρεμπλίνκα, του Σομπιμπόρ, του Μπέλζεκ, εκεί όπου έχασαν τις ζωές τους χιλιάδες άνθρωποι.

Είναι μια συνεδρίαση, θα έλεγα, φόρος τιμής στους ήρωες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, που πολέμησαν και πέθαναν για να υπερασπιστούν την ελευθερία τους, τη δική τους και των πατρίδων τους, απέναντι στις θηριωδίες των φασιστών και των ναζί.

Θα έλεγα, όμως, ότι είναι και φόρος τιμής σε όλους όσοι πολέμησαν στις εσχατιές του κόσμου, από το Στάλινγκραντ στη Νορμανδία και από τα Υψώματα του Ζέελοβ μέχρι τη Βόρεια Αφρική και τον Ειρηνικό Ωκεανό.

Φόρος τιμής στους αγωνιστές και τις αγωνίστριες της ελληνικής Εθνικής Αντίστασης που δεν δείλιασαν μπροστά στην πολεμική μηχανή της ναζιστικής Γερμανίας, φόρος τιμής στους αγωνιστές του ΕΑΜ, του ΕΛΑΣ, και των άλλων αντιστασιακών οργανώσεων που τόλμησαν να σηκώσουν κεφάλι μαζί με εκατομμύρια ανυπότακτους στη Σοβιετική Ένωση, τη Γαλλία, την Ισπανία στη Γιουγκοσλαβία, αλλά και στη Γερμανία και την Ιταλία.

Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι άνθρωποι αντιστάθηκαν κι εκεί, μέσα στην ίδια την κοιλιά του κτήνους, και ίσως σε αυτούς –που ήταν πολλοί και πολλές- να οφείλουμε ακόμη μεγαλύτερο σεβασμό.

Και πιστεύω ότι σήμερα πιο πολύ από ποτέ άλλοτε οφείλουμε όλους αυτούς να τους μνημονεύουμε, να τους θυμόμαστε και να τους τιμάμε, όχι σαν ήρωες του παρελθόντος, αλλά ίσως σαν σύμβολα του μέλλοντος, σήμερα πιο πολύ από ποτέ. Γιατί; Γιατί οι εχθροί της ελευθερίας σηκώνουν ξανά κεφάλι στην Ευρώπη.

Και υπάρχει, δυστυχώς, και μια πτέρυγα μέσα σε αυτό το Κοινοβούλιο που είναι άδεια τώρα, αλλά είχαν το θράσος να ανεβούν σε αυτό το Βήμα και να μιλήσουν. Δεν αναφέρθηκαν ούτε μία στιγμή στην έννοια «ναζί» και «ναζισμός», γιατί είναι οι ίδιοι.

Και αποτελεί ντροπή για την ελληνική ιστορία ότι ένα μεγάλο κομμάτι του ελληνικού λαού, παραπλανημένο θεωρώντας τους αντισυστημικούς, τους δίνει τη δυνατότητα να βρίσκονται στην Εθνική Αντιπροσωπεία σήμερα. Και είναι ντροπή και όνειδος για την ιστορία του λαού μας!

Σήμερα, λοιπόν, και στην Ελλάδα, αλλά, δυστυχώς, σε όλη την Ευρώπη η ακροδεξιά, ο εθνικισμός, ο ρατσισμός απειλούν να κυριαρχήσουν, να δηλητηριάσουν και να διχάσουν ξανά.

Απειλούν να γυρίσουν την Ευρώπη πίσω στο σκοτάδι του μίσους και θέτουν σε κίνδυνο τις μεγάλες κατακτήσεις των τελευταίων εβδομήντα και πλέον ετών, την ίδια την ενωμένη Ευρώπη, την ίδια τη Δημοκρατία κι αυτό είναι κάτι το οποίο δεν πρέπει να το επιτρέψουμε.

Και ας είναι αυτό ένα μήνυμα το οποίο θα βγει σήμερα από αυτήν εδώ την Αίθουσα, να το ακούσουν όλοι οι πολίτες εν όψει και της ευρωπαϊκής κάλπης, να αναμετρηθούμε με το συλλογικό μας χρέος, να στείλουμε μήνυμα συμφιλίωσης και ειρήνης όχι μίσους και μήνυμα νίκης της μνήμης ενάντια στη λήθη, μήνυμα επούλωσης των βαθιών πληγών που άφησε στη συλλογική συνείδηση της Ελλάδας και της Ευρώπης ο πόλεμος και η φρίκη.

Για να μπορέσει, όμως, αυτό το μήνυμα να ευδοκιμήσει και για να μπορέσει να ευδοκιμήσει και η προσπάθεια –που θέλω να πιστεύω όλοι μας θέλουμε να έχει αποτελέσματα- χρειάζεται ειλικρίνεια και θάρρος απ’ όλες τις πλευρές, απαιτείται αμοιβαία αναγνώριση που είναι, αν θέλετε, προϋπόθεση της συγχώρεσης.  Αλλά αυτή η αμοιβαιότητα δεν μπορεί να είναι συνώνυμη του συμψηφισμού. Δεν μπορούν τα θύματα να εξισώνονται με τους θύτες.

Κι έχω υποχρέωση να το πω αυτό, γιατί κάποιοι προσπάθησαν να το κάνουν. Κάποιοι τόλμησαν να πουν το 2015 ότι δήθεν η Ελλάδα χρησιμοποιεί τις αξιώσεις της από τα εγκλήματα πολέμου της ναζιστικής Γερμανίας, προκειμένου η νεοεκλεγμένη τότε Κυβέρνηση να διαπραγματευτεί το 2015 με όρους καλύτερους το χρέος και τη θέση της στην ενωμένη Ευρώπη και ότι αυτό ήταν το επιχείρημα εκείνες τις μέρες και στον γερμανικό και στον διεθνή Τύπο.

Όμως, αυτή η αποκρουστική ιδέα χαρακτηρίζει αυτούς που τη συνέλαβαν, όχι την Ελλάδα, όχι την ελληνική Κυβέρνηση, όχι την Εθνική Αντιπροσωπεία, όχι όλους όσοι εδώ και χρόνια δίνουν αγώνα για τις διεκδικήσεις αυτές. Γιατί όλοι μας, συλλογικά ο ελληνικός λαός, είμαστε πολύ πιο περήφανοι, έχουμε πολύ πιο υψηλό το αίσθημα της αξιοπρέπειας και της περηφάνιας για να διαπράξουμε κάτι τέτοιο.

Δεν θα μπορούσαμε ποτέ να βάλουμε το απόλυτο κακό του ναζισμού σε καμία ζυγαριά, όχι μόνο γιατί κάτι τέτοιο θα αποδυνάμωνε διαπραγματευτικά τη διεκδίκησή μας, αλλά γιατί κάτι τέτοιο θα ήταν προσβολή στα ίδια τα θύματα του ναζισμού.

Θα ήταν προσβολή στην ιστορία, θα ήταν προσβολή στη μνήμη, θα ήταν προσβολή στην Αντίσταση, θα ήταν τελικά προσβολή της ιστορικής διαδρομής μας, της συγκρότησης της συλλογικής μας συνείδησης, του ίδιου μας του εαυτού, της ίδιας μας της πατρίδας.

Να, λοιπόν, η απάντηση στο ερώτημα που έθεσαν ορισμένοι εκ των οποίων ανέβηκαν σε αυτό το Βήμα με διάθεση αντιπολιτευτική γιατί σήμερα –πράγματι, το 2016 τελείωσε αυτή η επιτροπή- έρχεται το θέμα αυτό στη συζήτηση.

Διότι σήμερα η χώρα δεν βρίσκεται στα προγράμματα της επιτροπείας, διότι σήμερα η χώρα δεν βρίσκεται σε αυτόν τον σκληρό κλοιό του καταναγκασμού, διότι σήμερα η χώρα δεν έχει να αποδείξει ότι δεν φέρνει το ζήτημα των επανορθώσεων, των αποζημιώσεων, του κατοχικού δανείου, προκειμένου να τα βάλει σε ζυγαριά με το ζήτημα του χρέους της!

Διότι καμία σφαγή, καμία θηριωδία, κανένα έγκλημα, ούτε μία σταγόνα αίμα δεν θα μπορούσε να μπει και δεν πρόκειται ποτέ να μπει στη ζυγαριά με κανένα μνημόνιο, καμία διαπραγμάτευση, καμία πληρωμή τοις μετρητοίς!

Και γι’ αυτό, βεβαίως επιλέξαμε να εισάγουμε την έκθεση στην Ολομέλεια σήμερα. Γιατί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, είναι αλήθεια ότι οι κακεντρεχείς εκείνη την περίοδο ήσαν πολλοί και ότι οι σχέσεις μας με την Γερμανία, εξαιτίας του ειδικού βάρους και του ειδικού της ρόλου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ευρωζώνη και εξαιτίας του ειδικού της βάρους καθ’ όλη τη μνημονιακή περίοδο, καθ’ όλη την περίοδο αυτή, την οκταετία, ήταν τεταμένες και ιδιαίτερα όταν αναλάβαμε εμείς.

 Στη συνείδηση του ελληνικού λαού πολλά απ’ όσα έγιναν αυτή την περίοδο, δικαίως ή αδίκως, χρεώθηκαν στη γερμανική αδιαλλαξία, ενώ ήταν εξίσου πολλοί και στην ίδια τη Γερμανία που είχαν την ίδια άποψη.

Σε κάθε περίπτωση, εγώ θα έλεγα ότι η ηθικολογική στάση κάποιων πολιτικών στη Γερμανία, που θέλησαν να παραστήσουν στον ελληνικό λαό τους ηθικοδιδασκάλους προς συνετισμό του ελληνικού λαού ομιλούσαν εκείνη την περίοδο, δεν βοήθησε ιδιαιτέρως τη διαμόρφωση ενός καλού κλίματος στις ελληνογερμανικές σχέσεις. Αντίθετα, επιβάρυναν το ήδη αρνητικό κλίμα και επέτειναν την καχυποψία.

Όμως, όλα αυτά θα τα εξετάσει ο ιστορικός του μέλλοντος, διότι πιστεύω βαθιά ότι σήμερα βρισκόμαστε σε μια τελείως διαφορετική φάση και γι’ αυτό τον λόγο έχει αξία η σημερινή συζήτηση.

Και γι’ αυτό τον λόγο έχει αξία να έχουμε μια ομόφωνη θέση ως Εθνική Αντιπροσωπεία. Και γι’ αυτό τον λόγο έχει αξία να συζητήσουμε και για τα επόμενα βήματα.

Γιατί έχει αλλάξει, λοιπόν, η στάση; Γιατί έχει αλλάξει το τοπίο ριζικά; Έχει αλλάξει το τοπίο ριζικά διότι πιστεύουμε βαθιά ότι μπορούμε να έχουμε μια ουσιαστική και φυσιολογική σχέση με τη γερμανική κυβέρνηση σήμερα, έξω από τα μνημόνια, ότι μπορούμε να έχουμε ένα πλαίσιο συνεργασίας και διαλόγου.

Νομίζω ότι μ’ αυτήν τη διάθεση πρέπει να ξεκινήσουμε –και όχι να κλείσουμε σήμερα- μια ενδεχομένως μακρά διαδικασία διεκδίκησης, η οποία πρέπει να έχει αρχή, μέση και τέλος, η οποία πρέπει να έχει βήματα, διότι –επαναλαμβάνω- έχουμε ένα θετικό κεκτημένο.

Ανοίγουμε σήμερα τον διάλογο σ’ ένα θέμα όχι απλά ευαίσθητο, αλλά ιστορικά, συναισθηματικά και ηθικά φορτισμένο.

Στην εναρκτήρια συζήτηση για το θέμα αυτό στο Κοινοβούλιο τον Μάρτη του ’15 είχα πει την εξής φράση, ότι εμείς δεν πρόκειται να κάνουμε θεοδικία.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα διεκδικήσουμε τις απαράγραπτες αξιώσεις της χώρας μας και τις απαράγραπτες αξιώσεις των πολιτών μας από τα μαρτυρικά χωριά απέναντι στην Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας, πάνω απ’ όλα γιατί αυτή η διεκδίκηση αποτελεί για εμάς ένα –επαναλαμβάνω- χρέος ιστορικό και ηθικό και γιατί θεωρούμε ότι για να μπορέσουμε να οικοδομήσουμε ένα καλύτερο μέλλον, χρειάζεται να κλείσουμε τις ανοικτές υποθέσεις του παρελθόντος. Αυτό πιστεύω βαθιά ότι οφείλει να κατανοήσει και οφείλει να κάνει σήμερα και η Γερμανία.

Από την πλευρά μου θα ήθελα να πω ότι κατανοώ τη στάση της Γερμανίας στην υπόθεση αυτή, μια στάση που έχει καθοριστεί ιστορικά από μια αβάστακτη ενοχή που ακολούθησε ολόκληρες γενιές που δεν έφταιξαν σε τίποτα -είναι αλήθεια- μια ενοχή που κινούνταν στο μεταίχμιο μεταξύ της φραστικής αναγνώρισης και της νομικής παραγνώρισης και απώθησης. Όμως, για να μιλήσω και με ψυχαναλυτικούς όρους, η ανάδυση του απωθημένου είναι η αρχή του τέλους του συμπτώματος.

Σήμερα, λοιπόν, έχουμε καθήκον να δώσουμε την ευκαιρία στους λαούς μας να κλείσουν οριστικά αυτό το κεφάλαιο. Τα λέω αυτά περισσότερο απευθυνόμενος, όπως καταλαβαίνετε, σ’ αυτούς που πιστεύω ότι μας παρακολουθούν σήμερα. Δεν μας παρακολουθούν μόνο Έλληνες πολίτες. Μας παρακολουθεί και η γερμανική κοινή γνώμη.

Δεν πρόκειται, λοιπόν, σ’ αυτήν εδώ τη συζήτηση να υπεισέλθω στα νομικά ζητήματα που εγείρονται, διότι η ελληνική διοίκηση, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, το Γενικό Λογιστήριο, αλλά και η Διακομματική Κοινοβουλευτική Επιτροπή, έχουν κάνει μια επίπονη νομική και τεχνική δουλειά προσδιορισμού των ελληνικών αξιώσεων και καταγραφής του νομικού πλαισίου εντός του οποίου οφείλουμε ως πολιτεία να κινηθούμε και να ενεργήσουμε, ώστε αυτή η διεκδίκηση να μη μείνει ένα γράμμα κενό.

Βασικός μας στόχος δεν μπορεί να είναι άλλος σ’ αυτήν τη φάση από το να συμφωνήσουμε με τη Γερμανία να προσέλθουμε επιτέλους στο τραπέζι του διαλόγου σαν ισότιμοι εταίροι, σαν φίλοι και σύμμαχοι.

Γνωρίζετε ότι κάτι τέτοιο ήταν μια διαχρονική –για να είμαι δίκαιος- αλλά δυστυχώς μέχρι στιγμής ατελέσφορη επιδίωξη του ελληνικού κράτους, το οποίο βεβαίως ουδέποτε παραιτήθηκε από τις αξιώσεις τόσο τις δικές του όσο και των πολιτών του.

Σήμερα νομίζω, ωστόσο, ότι έχουμε κάνει πλέον τις απαραίτητες ενέργειες και έχουμε δημιουργήσει το έδαφος για να επιδιώξουμε με μεγαλύτερη αποφασιστικότητα αυτόν τον διάλογο. Είναι ακριβώς σ’ αυτό το πλαίσιο στο οποίο θα κινηθούμε από εδώ και στο εξής. Θα εξηγήσω τι εννοώ.

Πριν εξηγήσω τι εννοώ, να παραδεχθώ ότι όντως το θέμα αυτό έχει ανοίξει επισήμως με ρηματική διακοίνωση από το 1995 από την κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου με Υπουργό Εξωτερικών, αν δεν κάνω λάθος, τον Κάρολο Παπούλια, τον πρώην Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Ήταν σε σωστή βάση. Ωστόσο, απάντηση δεν υπήρξε και δεύτερο βήμα δεν έγινε.

Αναφέρθηκαν ορισμένοι συνάδελφοι απ’ αυτό εδώ το Βήμα για δεύτερη ρηματική διακοίνωση λίγες μέρες πριν από τις εκλογές του 2015. Να συνεννοηθούμε μεταξύ μας, να μην παίζουμε. Η ρηματική διακοίνωση είναι ρηματική διακοίνωση, όχι σχόλιο σε δημοσιεύματα του γερμανικού τύπου. Ρηματική διακοίνωση σημαίνει «ανοίγω ένα θέμα».

Μπορεί να στείλουμε και ένα sms και να πούμε ότι κάναμε ρηματική διακοίνωση, αλλά ρηματική διακοίνωση σημαίνει ότι ανοίγουμε ένα θέμα επισήμως και λέμε «θέλουμε ένα, δύο, τρία, τέσσερα γι’ αυτόν και γι’ αυτόν τον λόγο», όχι κάτω από την προεκλογική πίεση, για να πούμε ότι κάναμε ρηματική διακοίνωση, να στείλουμε ένα χαρτί στο οποίο λέμε «υπήρχαν δημοσιεύματα, τα λάβαμε υπόψη μας, τα θέτουμε υπόψη σας».

Εγώ ευελπιστώ ότι αν θέλουμε να έχουμε αρχή, μέση και τέλος σ’ αυτήν μας την προσπάθεια, πρώτα απ’ όλα οφείλουμε σήμερα να ομονοήσουμε ότι το πόρισμα της Επιτροπής μάς καλύπτει όλους και στη βάση αυτού του πορίσματος θα προχωρήσουμε στη διεκδίκηση με τη διεθνοποίηση του ζητήματος, με ρηματική διακοίνωση η οποία θα βάζει τα θέματα στην ορθή τους βάση, με προσπάθεια να δημιουργήσουμε έρεισμα σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο, αλλά κυρίως μέσα στην ίδια τη Γερμανία και βεβαίως να έχουμε στο μυαλό μας και τα βήματα που θα ακολουθήσουν σε κάθε εκδοχή.

Αν ναι μεν υπάρξει θετική στάση διαλόγου, είναι το σενάριο στο οποίο θα είμαστε όλοι ευτυχέστεροι. Αν όχι, πάλι πρέπει να έχουμε σχέδιο για την επόμενη μέρα.

Αυτό το οποίο, λοιπόν, ζητώ να συνομολογήσουμε σήμερα είναι η έγκριση αυτού του πορίσματος. Σας ανακοινώνω ότι σ’ αυτό το πλαίσιο αμέσως μετά την –ελπίζω- ομόθυμη έγκριση από την πλευρά του Κοινοβουλίου και την –ελπίζω- ομόθυμη προτροπή του Κοινοβουλίου, η Ελληνική Κυβέρνηση σκοπεύει άμεσα να απευθύνει ρηματική διακοίνωση στην Κυβέρνηση της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας.

Θα είναι μια ρηματική διακοίνωση με την οποία θα επαναλαμβάνει τις απαράγραπτες αξιώσεις της που προκύπτουν από τη ναζιστική εισβολή και κατοχή, καθώς και από τα εγκλήματα πολέμου της ναζιστικής Γερμανίας, απαράγραπτες αξιώσεις, οι οποίες, σύμφωνα και με το πόρισμα της Επιτροπής, αφορούν: Πρώτον, στις πολεμικές επανορθώσεις για τις υλικές καταστροφές και τη διάλυση του παραγωγικού ιστού της χώρας.

Δεύτερον, στις αποζημιώσεις για τα θύματα και τους συγγενείς των θυμάτων εγκλημάτων πολέμου στα μαρτυρικά χωριά. Τρίτον, στην αποπληρωμή του κατοχικού δανείου. Τέταρτον, εις ό,τι αφορά την επιστροφή των κλεμμένων αρχαιολογικών θησαυρών και κειμηλίων.

Η ρηματική αυτή διακοίνωση θα εμπεριέχει μέσα αναλυτικά τις διεκδικήσεις μας. Δεν θα αναφέρεται σε δημοσιεύματα.

Θέλω να πιστεύω ότι εκκινώντας αυτήν την προσπάθεια και στην ειλικρινή μας πρόθεση να ξεκινήσουμε έναν ανοικτό και ταυτόχρονα ηθικά και νομικά επιβεβλημένο διάλογο, θα υπάρξουν φωνές –ήδη υπάρχουν φωνές και αυτό ίσως είναι ένα ποιοτικό στοιχείο διαφοράς από το 1995-1996- και μέσα στην ίδια τη γερμανική κοινωνία.

Ήδη υπάρχουν φορείς της γερμανικής κοινωνίας των πολιτών που ανταποκρίνονται και υποστηρίζουν το δίκαιο ελληνικό αίτημα. Μέλη κομμάτων της γερμανικής Αριστεράς, των πρασίνων, των σοσιαλδημοκρατών, άνθρωποι της τέχνης και των γραμμάτων, μέλη κοινωνικών φορέων, ήταν αυτοί που πήραν πρόσφατα την πρωτοβουλία για τη συγκρότηση μιας οργάνωσης με τίτλο «Σεβασμός στην Ελλάδα».

Κινητοποιήθηκαν για να υποστηρίξουν την ανάγκη το γερμανικό κράτος να αναγνωρίσει έμπρακτα το ηθικό και υλικό τους χρέος απέναντι σε μία χώρα και έναν λαό που υπέφερε κάτω από το φρικιαστικό καθεστώς της ναζιστικής κατοχής.

Είναι ακριβώς -θα έλεγα- αυτό το παράδειγμα αυτής της οργάνωσης, αυτής της κίνησης με τίτλο «Σεβασμός για την Ελλάδα» που δείχνει τον δρόμο μέσα από τον οποίο οι δύο λαοί μπορούμε να υπερβούμε το παρελθόν και να δώσουμε ένα παράδειγμα για το μέλλον. Δίνει ένα διεθνιστικό μήνυμα αλληλεγγύης σε μία περίοδο που η Ευρώπη κινδυνεύει να βυθιστεί και πάλι στο σκοτάδι των εθνικών απομονωτισμών της εθνικιστικής αυτάρκειας και του σωβινισμού.

Το παράδειγμα αυτών των πρωτοπόρων –γενναίων θα έλεγα- ανθρώπων ελπίζω να ακολουθήσει και η γερμανική κυβέρνηση, σαν μία έμπρακτη κίνηση αναγνώρισης της ναζιστικής θηριωδίας και των πληγών που άφησαν τα ναζιστικά στρατεύματα στη χώρα μας.

Εμείς θα αναμένουμε με καλή θέληση και με αισθήματα πραγματικής φιλίας την απάντηση της γερμανικής κυβέρνησης.

Όμως, θέλω να κλείσω λέγοντας το εξής: Όποια και να είναι αυτή η απάντηση, αυτήν τη φορά πρέπει όλοι να ομονοήσουμε ότι δεν θα αφήσουμε το θέμα στις καλένδες. Όποια κι αν είναι αυτή η απάντηση, αυτήν τη φορά θα επανέλθουμε και για τα τέσσερα ζητήματα.

Θα επανέλθουμε αξιοποιώντας όσα μέσα μάς δίνει ο ευρωπαϊκός και ο διεθνής νομικός πολιτισμός και αν χρειαστεί, εξισώνοντας και τον δικό μας νομικό πολιτισμό με όσα συμβαίνουν στον ευρωπαϊκό νομικό πολιτισμό. Κατανοείτε, φαντάζομαι, όλοι σας τι ακριβώς εννοώ.

Απαντήσεις Υπουργού Κ. Γαβρόγλου κατά τη δεύτερη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή

Κατά τη δεύτερη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου αρχικά ανέφερε: «Μόλις τώρα ενημερώθηκα ότι ένα tweet του κυρίου Κεγκέρογλου λέει: ‘Αν αναρωτιέστε για την κατηφόρα, Κοτσυφάκης και Γαβρόγλου ο ένας σταλινικότερος από τον άλλο’. Εγώ λέω να γελάσουμε όλοι μαζί. Και να γελάσουμε κυρίως ως προς τη μεγάλη συμβολή του βουλευτή στην ελληνική γλώσσα, ως προς το ‘σταλινικός, σταλινικότερος σταλινικότατος’. Αυτά είναι σημαντικά πράγματα για τον πολιτισμό μας».

Στη συνέχεια, ο κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στις επισημάνσεις και στα ερωτήματα που διατυπώθηκαν από τους φορείς, κατά τη δεύτερη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή: «Η συζήτηση εδώ και 2 χρόνια είναι για το μέλλον των Ανωτάτων Ιδρυμάτων. Δεν είναι ούτε για τα ΤΕΙ, ούτε για κάτι άλλο. Είναι για το μέλλον των Ανωτάτων Ιδρυμάτων μας, και τα ΤΕΙ είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Ρωτάω, λοιπόν, κ. Ζώρα, (Πρύτανης Πανεπιστημίου Κρήτης) ήσασταν στη Σύνοδο των Πρυτάνεων στα Καλάβρυτα το 2017; Θυμάστε όταν έκανα μια έκκληση να συγκροτηθεί μια επιτροπή που θα μελετήσει το θέμα ΤΕΙ και Πανεπιστήμια; Γιατί οι Πρυτάνεις δεν έκαναν καμία ομάδα εργασίας για να μελετήσουμε όλα τα σκέλη της εκπαίδευσης; Σιωπή και απαξίωση. Δεύτερον, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει τριπλασιάσει τους πόρους για ένα τεράστιο σχέδιο που υπάρχει σήμερα στην Ευρώπη για την συνέργεια Πανεπιστήμων από διαφορετικές χώρες για να δίνουν ενιαία πτυχία. Το λέω επειδή αναφερθήκατε απαξιωτικά στο ΤΕΙ της Κρήτης, που δεν εκφράζει τη Σύνοδο, όταν είπατε ότι η αρχή της συζήτησης από μηδενική βάση με το ΤΕΙ Κρήτης, ‘τεϊοποιεί το πανεπιστήμιο’. Η συζήτηση τεϊοποιεί το Πανεπιστήμιο! Άκουσον άκουσον, σαν λογική ακαδημαϊκή… Ο κ. Ταβερναράκης ο οποίος είναι επικεφαλής του σημαντικότερου ερευνητικού κέντρου της Ελλάδας και της Ευρώπης ενδεχομένως, γιατί κάθισε στο ίδιο τραπέζι για να τα συζητήσει αυτά και συμφώνησε; Για πείτε μου. Δεν έχει ακαδημαϊκότητα; Δεν έχετε το μονοπώλιο της ακαδημαϊκότητας. Οι συζητήσεις από το μηδέν είναι ακαδημαϊκή υποχρέωσή σας. Όταν δύο φορές σας γίνεται αυτό το αίτημα και λέτε ‘όχι’ τότε υπάρχει πρόβλημα».

Απαντώντας στον Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Αθ. Κατσή, ο Υπουργός ανέφερε: «Απ’ ότι καταλαβαίνω η ομόφωνη απόφαση της συγκλήτου λέει ότι συμφωνείτε σε όλα, εκτός από τα τρία τμήματα. Η προηγούμενη απόφαση της Συγκλήτου, την προηγούμενη μέρα, είχε και ένα στοιχείο ως προς το τμήμα της Πληροφορικής. Υπήρχε ένα αίτημα, το τμήμα που είναι τετραετές να γίνει πενταετές, να γίνει τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και να ιδρυθεί πολυτεχνική σχολή στην Τρίπολη. Θεωρήσαμε αυτό ότι δεν μπορεί να υπακούει σε ακαδημαϊκούς κανόνες, δηλαδή από ένα τμήμα τετραετές να ιδρυθεί μια πολυτεχνική σχολή και να ενταχθεί ως πενταετές. Όμως δεχθήκαμε με τη λογική που υπήρχε, την προβληματική να γίνει πενταετές Μηχανικών. Το θέμα της πολυτεχνικής πρέπει να το δείτε μεταξύ σας και να φέρετε μια πρόταση στο Υπουργείο. Καταλαβαίνω ότι παρ’ όλη την διάθεσή μας η δεύτερη απόφαση της Συγκλήτου δεν αναφέρει τίποτα για αυτό. Ως προς την Κτηνιατρική Σχολή, τη ζητά επίσης το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Θα κάνουμε μια ομάδα εργασίας και θα ληφθούν οι αποφάσεις».

Απαντώντας στον Πρύτανη του ΕΜΠ, Γ. Γκόλια ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «Το Πολυτεχνείο είχε εδώ και πολλά χρόνια το αίτημα για  integrated master. Αυτό δόθηκε από τη δική μας κυβέρνηση σε όλα τα Πολυτεχνεία και μάλιστα σε συνεννόηση με το ΤΕΕ για να μπορεί εγγράφει τους αποφοίτους. Εδώ και ενάμιση χρόνο τα συζητάμε ως προς τους Μηχανικούς. Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, είναι Πανεπιστήμιο με Μηχανικούς τετραετών σπουδών. Κατ’ οικονομία το αποδεχθήκατε; Εμείς είμασταν ανοιχτοί και συζητούσαμε, αλλά υπήρχαν σιωπές και για αυτές θα πρέπει να αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες που του αναλογούν. Ακολουθήσαμε και τις αποφάσεις της Συγκλήτου σας. Το μεταρρυθμιστικό σχέδιό μας έλαβε ευλαβικά υπόψιν του τις διατυπώσεις της δικής σας Συγκλήτου. Είναι, λοιπόν, τετραετή.  Πώς τα τετραετή θα γίνουν Πολυτεχνείο; Πείτε μου εσείς αν υπάρχει καλύτερη, πιο ακαδημαϊκή διαδικασία από αυτή που προτείνουμε. Επί 36 χρόνια αυτή η κοινωνία έχει αυτόν τον πόλεμο ανάμεσα στις ειδικότητες. Τι πρωτοβουλίες έχει πάρει το Πολυτεχνείο; Η κοινωνία έχει χορτάσει ευχολόγια όλα αυτά τα 36 χρόνια».

Ο κ. Γαβρόγλου χαρακτήρισε «ορθό το αίτημα των πολυτεχνικών σχολών ως προς τον αριθμό εισακτέων» και σημείωσε:

«Η λύση είναι να βρούμε περισσότερους πόρους, περισσότερο διδακτικό προσωπικό και όλα τα παιδιά να μπορούν να σπουδάσουν. Όχι να μειωθούν οι εισακτέοι. Η λύση είναι τα πανεπιστήμιά μας να μπορέσουν να εκπαιδεύουν καλύτερα τα παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν. Εμείς προτείνουμε και αποφασίζουμε μετά την ψήφιση του νόμου να αρχίσουμε μια συζήτηση με όλες τις σχολές –αρχίζοντας πρώτα από τις ιατρικές, δεύτερον από τους Μηχανικούς και τρίτον από τις Νομικές- για τον βέλτιστο αριθμό που μπορούν να εκπαιδεύσουν. Δώσαμε 500 θέσεις, δώσαμε άλλες 500 θέσεις, οι 500 έχουν υπογραφεί από το Υπουργείο εδώ και ενάμιση χρόνο και μόνο 76 εκλογές έχουν γίνει και έχουν έρθει με τα πρακτικά τους στο Υπουργείο. Είναι αδικαιολόγητο, θέσεις που έχουν 10 ή 15 υποψηφίους να βγαίνουν άγονες. Και αυτό δείχνει μια παθογένεια».

Απευθυνόμενος στον εκπρόσωπο των ιδιοκτητών φροντιστηρίων ο κ. Γαβρόγλου ανέφερε: «Είστε απολύτως συνεπείς στη διαδικασία με την οποία θέλετε να υπονομεύσετε το δημόσιο σχολείο. Μου κάνουν εντύπωση οι θέσεις σας. Καταλήγουν στο να μην αλλάξει τίποτα. Όταν οι εκπρόσωποι της ΟΙΕΛΕ είπαν ότι υπάρχει μια ‘μάστιγα της βαθμολογίας του 20’, ούτε η ΟΛΜΕ, ούτε οι εκπρόσωποι των ιδιωτικών σχολείων τοποθετήθηκαν. Καλώ τους ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων να απαντήσουν σε αυτά».

Για το θέμα της αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων από το ΣΑΕΠ, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε: «Στην Ελλάδα, η έννοια της επαγγελματικής ισοδυναμίας είναι μια έννοια που εισάγεται το 2012. Ήταν μια προσπάθεια παράκαμψης του άρθρου 16, διότι η ισοδυναμία και οι αιτήσεις που γίνονταν στο ΣΑΕΠ έχουν μέσα τους και την αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας. Ως προς την ακαδημαϊκή ισοδυναμία συμφωνούμε ότι την  αποφασίζει το ΔΟΑΤΑΠ. Για τα επαγγελματικά, γνωρίζετε το UK-NARIC. Είναι ο οργανισμός που πιστοποιεί την εγκυρότητα των αγγλικών πανεπιστημίων που συνεργάζονται με πανεπιστήμια εκτός Αγγλίας. Εμείς λέμε ότι όταν κάποιος τελειώνει ένα ιδιωτικό κολέγιο, θα φέρνει το πτυχίο του και θα φέρνει από το NARIC το πιστοποιητικό που έχει στείλει το NARIC. Τι λέει αυτό το πιστοποιητικό; Λέει ότι αν από αυτό το κολέγιο, πήρες αυτό το πτυχίο, αν αυτό το πτυχίο το έπαιρνες στην Αγγλία θα μπορούσες να ασκήσεις στην Αγγλία το επάγγελμα. Εμείς με αυτό θα εγκρίνουμε τα επαγγελματικά προσόντα των 9.500 αποφοίτων που είναι όμηροι».

Τοποθέτηση του Προέδρου της Ν.Δ. κ. Κυριάκου Μητσοτάκη για την τριτοβάθμια εκπαίδευση

«Να αποσύρει άμεσα ο κ. Γαβρόγλου το νομοσχέδιο-σκούπα  που έφερε στη Βουλή»

Κατά την επίσκεψη του στην Κύπρο, ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με Έλληνες φοιτητές που σπουδάζουν σε κυπριακά πανεπιστήμια, στο πλαίσιο της δράσης του Κέντρου Καινοτομίας της Microsoft. O κ. Μητσοτάκης έκανε εκτενή αναφορά στις παθογένειες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα αντιπαραβάλλοντας την περίπτωση της χώρας μας με το πολύ επιτυχημένο υπόδειγμα ανάπτυξης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο. Ακολουθεί η εισαγωγική τοποθέτηση του κ. Μητσοτάκη:

Κ Μητσοτάκης Κυπρος 2

Από τις συναντήσεις που έχω κάνει από το πρωί, αλλά και γενικότερα από τις επαφές που έχω στην Κύπρο, βλέπω το πολύ επιτυχημένο παράδειγμα μιας χώρας η οποία έχει καταφέρει να γίνει διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο, στηριζόμενη σε έναν υγιή ανταγωνισμό μεταξύ δημοσίων και ιδιωτικών πανεπιστημίων. Να γίνει κέντρο καινοτομίας, να προσελκύσει σημαντικά κεφάλαια, να προσελκύσει πολλούς Έλληνες φοιτητές, Ελλαδίτες φοιτητές οι οποίοι έρχονται και σπουδάζουν στην Κύπρο. Με άλλα λόγια, να μπει για τα καλά στον χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο.

Την ίδια ώρα κάντε την αντιδιαστολή με ό,τι συμβαίνει στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για τέσσερα χρόνια μετέτρεψε ουσιαστικά τα πανεπιστήμια σε κέντρα κατασκευής μολότοφ και άντρα που δίνουν άσυλο σε εγκληματικές συμμορίες. Τώρα έρχεται ο κ. Τσίπρας και ο κ. Γαβρόγλου να δώσουν το τελειωτικό χτύπημα, καταθέτοντας έναν νόμο σκούπα για την Ανώτατη Εκπαίδευση, ο οποίος διαλύει ό,τι έχει ουσιαστικά μείνει όρθιο στη δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στη χώρα μας. Έναν νόμο που καταργεί κάθε έννοια αξιολόγησης. Έναν νόμο ο οποίος ισοπεδώνει ουσιαστικά την Τεχνολογική Εκπαίδευση, κόβει αυτόν τον ομφάλιο λώρο, τον οποίον πρέπει να έχει κάθε πανεπιστήμιο το οποίο παράγει εφαρμοσμένη γνώση με την αγορά.

Νομίζω ότι πρέπει να αντιληφθεί ο κ. Τσίπρας και αυτή η κυβέρνηση κουρελού, της οποίας προΐσταται, ότι τους τελευταίους μήνες παραμονής του στην εξουσία δεν μπορεί να δεσμεύει τη χώρα, το ακαδημαϊκό σύστημα, τους φοιτητές με τέτοιου είδους παρεμβάσεις. Εγώ τον καλώ από την Κύπρο να αποσύρει άμεσα αυτό το νομοσχέδιο. Η Νέα Δημοκρατία θα αντιταχθεί με κάθε τρόπο στη Βουλή σε αυτό το τερατούργημα, το οποίο πάει να ψηφιστεί με διαδικασίες εξπρές τη Μεγάλη Εβδομάδα.

Αυτό το οποίο θέλω σήμερα είναι να κάνουμε μια ανοιχτή κουβέντα. Θέλω να μιλήσω λιγότερο εγώ και να ακούσω περισσότερο εσάς για τις εμπειρίες σας. Τι είναι αυτό το οποίο περιμένατε; Τι είναι αυτό το οποίο βρήκατε εδώ στην Κύπρο; Ποια είναι η σύγκριση την οποία εσείς κάνετε μεταξύ της ποιότητας των σπουδών σε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο της Κύπρου με αυτό το οποίο γνωρίζετε από τους φίλους σας για τη χώρα μας; Και ποιες, τελικά, είναι οι συμβουλές τις οποίες θα μπορούσατε να δώσετε σε εμένα, στο κόμμα μας για το τι πρέπει να κάνουμε στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στη χώρα μας;

Κ Μητσοτάκης Κυπρος 4

Ξεκινώ με τη βασική παραδοχή, ότι, δυστυχώς, οι συνταγματικοί περιορισμοί που υπάρχουν και σήμερα ακόμη στη χώρα μας, δεν μας επιτρέπουν να μπορούμε άμεσα να αναπτύξουμε μια δυναμική αγορά ιδιωτικών πανεπιστημίων. Είναι, δυστυχώς, μια τραγωδία το γεγονός ότι η Ελλάδα παραμένει η μόνη χώρα στην Ευρώπη -και μια από τις ελάχιστες χώρες στον κόσμο- που κρατάει το μονοπώλιο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης το κράτος. Μέχρι και η Βόρεια Κορέα, για όσους δεν το γνωρίζετε, έχει ιδιωτικό πανεπιστήμιο. Η Ελλάδα, όμως, δεν δίνει αυτή τη δυνατότητα. Την ίδια στιγμή, τα δημόσια πανεπιστήμια, δυστυχώς, πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο. Και αυτό οδηγεί, τελικά, νέους ανθρώπους στο να φύγουν από την Ελλάδα. Θα οραματιζόμουν μια χώρα στην οποία, αντί να έρχεστε σε ένα δυναμικό ακαδημαϊκό ίδρυμα στην Κύπρο, να μπορείτε να έχετε την επιλογή, εφόσον το θέλετε, να κάνετε τις σπουδές σας στη χώρα μας. Αυτό, δυστυχώς, θα αργήσει ακόμη, αλλά η πρώτη μας προτεραιότητα, την επόμενη μέρα, θα είναι η αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου.

Κ Μητσοτάκης Κυπρος

Πιστεύω σε αυτήν την όσμωση μεταξύ ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Και πιστεύω, επίσης, στην όσμωση μεταξύ του πανεπιστημίου και της αγοράς. Εδώ βρισκόμαστε σε ένα κέντρο καινοτομίας μιας μεγάλης ιδιωτικής επιχείρησης. Επί της αρχής αυτό θα φάνταζε πάρα πολύ ξένο σε ένα ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο. Αποτελεί, όμως, τον κανόνα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είτε είναι δημόσια είτε είναι ιδιωτική παντού στον κόσμο. Άρα, γι’ αυτές τις αγκυλώσεις θέλω να μιλήσουμε, να μου μεταφέρετε τη δική σας εμπειρία. Αν υπάρχουν πρακτικά ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με την καθημερινή σας ζωή και με την επαφή σας με την Ελλάδα. Οπότε σταματώ εδώ γιατί υπάρχει πάντα ο κίνδυνος αν δώσετε σε έναν πολιτικό χρόνο και χώρο να μιλάει χωρίς να μπορεί να βάλει ένα τέλος σε αυτά που λέει. Οπότε εγώ βάζω τελεία. Ο λόγος σε εσάς για να κάνουμε έναν ουσιαστικό διάλογο.

Επίσκεψη Απόστολου Τζιτζικώστα στις Σέρρες σήμερα Παρασκευή 19 Απριλίου

Πρόγραμμα σημερινής επίσκεψης του επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Αλληλεγγύη», Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολου Τζιτζικώστα στις Σέρρες

Επίσκεψη σε χωριά και στην πόλη των Σερρών θα πραγματοποιήσει σήμερα Παρασκευή 19 Απριλίου 2019 ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Αλληλεγγύη», Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

 Το αναλυτικό πρόγραμμα της σημερινής επίσκεψης του κ. Τζιτζικώστα είναι το εξής:

 -10.30’ – 11.15’: Επίσκεψη σε Στρυμονικό, Ζευγολατιό, Χείμαρρο και Χρυσοχώραφα.

 -11.30’ – 12.30’: Επίσκεψη στην αγορά της Ηράκλειας.

 -12.30’ – 14.00’: Επίσκεψη σε Βαλτερό, Γεφυρούδι, Σκοτούσσα και Καλά Δένδρα.

 -19.30’ – 21.00’: Επίσκεψη στην πόλη των Σερρών και βόλτα σε κεντρικά σημεία της πόλης

Ο Υφυπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής της Ελλάδος Α. Τόλκας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο

Ο Υφυπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής της Ελλάδος, Άγγελος Τόλκας, επισκέφθηκε σήμερα, Τετάρτη, 17 Απριλίου, το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

ΟΙΚ ΠΑΤΡ 2

O κ.Τόλκας έγινε δεκτός από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, και είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος.

Στη συνάντηση παρέστη και ο Μητροπολίτης Προύσης Ελπιδοφόρος.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ: Απαντήσεις Επίκαιρων Ερωτήσεων για τις ΣΣΕ και τους εργαζόμενους διανομείς

«Είναι πραγματικά απορίας άξιο πώς εκπρόσωπος ενός κόμματος που κατάργησε τις συλλογικές διαπραγματεύσεις και τις συλλογικές συμβάσεις, έρχεται να εγκαλέσει τη σημερινή κυβέρνηση η οποία τις επανέφερε», τόνισε η Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Έφη Αχτσιόγλου, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Βασίλη Κεγκέρογλου.

«Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ κατάργησαν τις συλλογικές συμβάσεις, μείωσαν τον κατώτατο μισθό κατά 22% και για τους νέους κατά 32% θεσπίζοντας τον ντροπιαστικό υποκατώτατο μισθό, εκτίναξαν την ανεργία στο 28% και την ανεργία των νέων στο 60%», σημείωσε η κ. Αχτσιόγλου.

«Η επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας είναι γεγονός που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Από την 21η Αυγούστου 2018 επαναφέραμε σε ισχύ τις βασικές αρχές των συλλογικών διαπραγματεύσεων, την επεκτασιμότητα και την αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης. Ήδη έχουμε επεκτείνει 11 κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας που καλύπτουν συνολικά περισσότερους από 200.000 εργαζόμενους», υπογράμμισε η Υπουργός Εργασίας και πρόσθεσε ότι την ερχόμενη εβδομάδα σχεδιάζεται η επέκταση τριών συλλογικών συμβάσεων στα μη κύρια τουριστικά καταλύματα, στις τράπεζες και των ξενοδοχοϋπαλλήλων του νομού Χανίων.

«Οι συμβάσεις που υπογράφονται και αυτές που είναι σε ισχύ ελέγχονται, και όσες πληρούν την προϋπόθεση της κάλυψης του 51% των εργαζομένων ενός κλάδου είτε έχουν επεκταθεί είτε θα επεκταθούν», επισήμανε.

Στη συνέχεια η Υπουργός Εργασίας απάντησε σε ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Χρήστου Κατσώτη, σε σχέση με του εργαζόμενους διανομείς, σημειώνοντας ότι «έχουμε ήδη σχεδιάσει ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο για τις 120 δόσεις και θα νομοθετηθεί σύντομα. Ξεκινάμε να υφαίνουμε για πρώτη φορά ένα δίχτυ προστασίας των βασικών συνθηκών των εργαζομένων διανομέων με δίκυκλο».

Η κ. Αχτσιόγλου παρέθεσε το πλέγμα των ρυθμίσεων που περιλαμβάνει:

α) την υποχρέωση συντήρησης του οχήματος από τον εργοδότη, εφόσον αυτό είναι της ιδιοκτησίας του,

β) την υποχρέωση παροχής μέσων ατομικής προστασίας (κράνος, γάντια κλπ.) στον εργαζόμενο,

γ) την καταβολή μηνιαίας αποζημίωσης χρήσης και συντήρησης του οχήματος τουλάχιστον ίσης με το 15% του κατώτατου μισθού, εφόσον το όχημα είναι ιδιοκτησίας του εργαζόμενου,

δ) την υποχρεωτική εισαγωγή του αριθμού κυκλοφορίας των οχημάτων που χρησιμοποιούν οι διανομείς, ιδιοκτησίας είτε του εργοδότη είτε δικής τους, στο Πληροφοριακό Σύστημα “ΕΡΓΑΝΗ”, με στόχο τη διενέργεια αποτελεσματικότερων ελέγχων,

ε) την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης με τα συναρμόδια Υπουργεία (Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη) με περιεχόμενο την οικοδόμηση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου προδιαγραφών για τη συντήρηση των οχημάτων, τον εξοπλισμό ατομικής προστασίας, τον φορέα πιστοποίησης και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του προσαρτώμενου αποθηκευτικού χώρου και την εκπόνηση πρότυπης γραπτή εκτίμησης του Επαγγελματικού Κινδύνου.

«Το πολιτικά σημαντικό είναι ότι μέσω αυτών των ενεργειών, όπως κάναμε και με τους εργαζόμενους στις εργολαβίες, φέρνουμε στο προσκήνιο μία ακόμη ομάδα εργαζομένων, τους διανομείς, οι οποίοι ήταν αόρατοι για τις προηγούμενες κυβερνήσεις, τόσο την περίοδο της κρίσης όσο και πριν», τόνισε η κ. Αχτσιόγλου.

Παράλληλα, το Υπουργείο Εργασίας έχει αναθέσει επιστημονική μελέτη για την ασφάλεια και την υγεία σε κλάδους όπου παρατηρούνται φαινόμενα μη-συμβατικών εργασιακών σχέσεων (πχ εκτεταμένη μερική απασχόληση) στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και ο κλάδος των διανομέων στην εστίαση, με στόχο να προσδιοριστούν περαιτέρω μέτρα πολιτικής για την ενίσχυση του πλαισίου προστασίας των εργαζομένων.

Η κ. Αχτσιόγλου επισήμανε, τέλος, ότι «το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας έχει στοχεύσει στον κλάδο του επισιτισμού, επειδή ακριβώς πρόκειται για έναν κλάδο κατεξοχήν παραβατικό. Στον βασικό κλάδο απασχόλησης των διανομέων, αυτόν της εστίασης, από το 2017 έως και 31.12.2018 το Σ.ΕΠ.Ε., στο κομμάτι των εργασιακών σχέσεων, έχει προβεί σε 14.914 ελέγχους, επιβάλλοντας πρόστιμα ύψους 22.147.034,65 ευρώ. Επίσης, η επιθεώρηση ασφάλειας και υγείας πραγματοποίησε μεταξύ 2017-2018 4.475 ελέγχους, και επέβαλλε πρόστιμα ύψους 291.619,42€ για παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ