Αρχική Blog Σελίδα 13974

Ιαπωνία: Ο τυφώνας Τζέμπι έχει ήδη αφήσει πίσω του εννέα νεκρούς κι εκτεταμένες υλικές ζημιές

Ο τυφώνας Τζέμπι, ο οποίος έπληξε την Τρίτη μεγάλο μέρος της Ιαπωνίας, άφησε πίσω του τουλάχιστον 9 νεκρούς, περί τους 340 τραυματίες και εκτεταμένες υλικές ζημιές, ιδίως στο αεροδρόμιο Κανσάι (Οσάκα, δυτικά), το οποίο θα παραμείνει κλειστό σήμερα, ανακοίνωσαν οι αρχές και μετέδωσαν ιαπωνικά ΜΜΕ.

Ο Τζέμπι, ή «χελιδόνι» στην κορεατική γλώσσα, με ανέμους 160 χιλιομέτρων ανά ώρα στον πυρήνα του και ριπές έως και 220 χ.α.ώ. στην περιφέρειά του, κινείται από τα νοτιοδυτικά του αρχιπελάγους προς βορρά, εξασθενίζοντας σταδιακά. Κατατάσσεται στην κατηγορία των «πολύ ισχυρών» τυφώνων, που σπάνια πλήττουν απευθείας κατοικημένες περιοχές στην Ιαπωνία. Αυτός είναι ο πρώτος τυφώνας που περνάει πάνω από ιαπωνικά νησιά από το 1993.

Αλλά δεν συγκαταλέγεται — κάθε άλλο — στους πλέον φονικούς.

Η περιοχή της Οσάκα επλήγη πιο σκληρά, με πολλά κτίρια να υφίστανται ζημιές, δέντρα να ξεριζώνονται, οροφές να απογειώνονται (όπως αυτή του σιδηροδρομικού σταθμού του Κιότο…), φορτηγά να ανατρέπονται πάνω σε γέφυρες και υποδομές και αυτοκίνητα να υφίστανται ζημιές.

Το αεροδρόμιο Κανσάι, πάνω σε ένα τεχνητό νησί στη θάλασσα, πλημμύρισε και έκλεισε, με 3.000 επιβάτες και πολλές εκατοντάδες εργαζόμενους να παγιδεύονται, αφού η γέφυρα που το συνδέει με την ακτή υπέστη ζημιά από ένα δεξαμενόπλοιο που παρασυρόταν.

Ιαπωνία τυφώνας Τζέμπι – EPA JIJI PRESS JAPAN
Ο τυφώνας Τζέμπι σκότωσε τουλάχιστον οκτώ άτομα στην Ιαπωνία – Αεροφωτογραφία που δείχνει μια στοίβα αυτοκινήτων την οποία προκάλεσε ο τυφώνας Τζέμπι στην περιοχή Κόμπε, δυτική Ιαπωνία, 05 Σεπτεμβρίου 2018. – EPA/JIJI PRESS JAPAN

Πέρασαν τη νύχτα στον τερματικό σταθμό, όπου δεν υπήρχε ούτε ηλεκτροδότηση, ούτε κλιματισμός, σύμφωνα με μαρτυρίες που μετέδωσε το ιαπωνικό δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο NHK.

Σήμερα το πρωί, φέρι και βάρκες μετέφεραν τον κόσμο στο αεροδρόμιο της Κόμπε, δυτικότερα, αφού το Κανσάι, που εξυπηρετεί πάνω από 400 πτήσεις την ημέρα, δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει.

Οι αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες ακύρωσαν 800 πτήσεις την Τρίτη, ανακοίνωσαν την ακύρωση άλλων 160 σήμερα, κατά στοιχεία που συγκέντρωσε το NHK.

Η κίνηση των σιδηροδρομικών συρμών αντιθέτως διεξάγεται σχεδόν κανονικά.

Ως και 2,3 εκατομμύρια σπίτια και διάφορα άλλα κτίρια δεν έχουν ηλεκτροδότηση. Εκδόθηκαν εντολές επείγουσας απομάκρυνσης — που πάντως οι αρχές δεν είναι σε θέση να επιβάλλουν — 2,3 εκατομμυρίων πολιτών και 16.000 αυτών πέρασαν τη νύχτα σε καταφύγια, μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Jiji.

Υλικές ζημιές εξαιτίας σφοδρών ανέμων αναφέρθηκαν και στο Τόκιο.

Η Ιαπωνία πλήττεται σχεδόν κάθε καλοκαίρι από ακραία καιρικά φαινόμενα, όμως το τρέχον έτος η ασιατική χώρα θρήνησε ασυνήθιστα πολλά θύματα. Πριν από δύο μήνες, βροχοπτώσεις-ρεκόρ, πλημμύρες και κατολισθήσεις στοίχισαν τη ζωή σε 220 ανθρώπους. Ακολούθησαν, τον Ιούλιο, κύματα καύσωνα εξαιτίας των οποίων έχασαν τη ζωή τους τουλάχιστον 119 άνθρωποι και 49.000 άλλοι χρειάστηκε να εισαχθούν σε νοσοκομεία.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΗΠΑ: Τραμπ και Λευκός Οίκος αντιδρούν στο βιβλίο του Γούντγουορντ

Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ και ο Λευκός Οίκος αντέδρασαν στη δημοσιοποίηση αποσπασμάτων από το νέο βιβλίο του δημοσιογράφου Μπομπ Γούντγουορντ «Φόβος: Ο Τραμπ στον Λευκό Οίκο» («Fear: Trump in the White House”).

Ο Γούντγουορντ, που αποκάλυψε το σκάνδαλο του Γουότεργκεϊτ, το οποίο οδήγησε σε παραίτηση τον πρόεδρο Ρόμπερτ Νίξον, αποκαλύπτει στο νέο του βιβλίο ότι πολλοί συνεργάτες του Αμερικανού προέδρου αγνοούσαν κάποιες φορές τις εντολές του προκειμένου να περιορίσουν την επικίνδυνη συμπεριφορά του.

Αποσπάσματα του βιβλίου δημοσιεύθηκαν στην Washington Post χθες Τρίτη, ενώ το βιβλίο θα κυκλοφορήσει στις 11 Σεπτεμβρίου.

«Είναι απλώς ένα ακόμη βιβλίο», σχολίασε ο ίδιος ο Τραμπ στην εκπομπή Daily Caller.

Ο Ρεπουμπλικάνος πρόεδρος σχολίασε με ανάρτησή του στο Twitter ότι οι δηλώσεις που στο βιβλίο αποδίδονται στον υπουργό Άμυνας Τζιμ  Μάτις, στον προσωπάρχη του Λευκού Οίκου, αλλά και άλλους «είναι κατασκευασμένα ψεύδη, μια εξαπάτηση του κοινού».

Το βιβλίο παρουσιάζει το συνταρακτικό πορτρέτο ενός προέδρου ακαλλιέργητου, ευέξαπτου και παρανοϊκού, τον οποίο οι υπουργοί και οι συνεργάτες του μοχθούν σε μόνιμη βάση να τον ελέγξουν για να αποφύγουν τα χειρότερα.

Σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες που συνέλεξε ο Μπομπ Γούντγουορντ, μετά την επίθεση με χημικά, τον Απρίλιο του 2017, που αποδόθηκε στο καθεστώς του Μπασάρ αλ Άσαντ, ο Τραμπ τηλεφώνησε στον στρατηγό και του είπε ότι θέλει να σκοτώσουν τον Σύρο πρόεδρο. «Να το σκοτώσουμε το μπουρδέλο! Εμπρός! Πάμε εκεί κάτω και τον σκοτώνουμε!», φέρεται να είπε.

Αφού έκλεισε το τηλέφωνο, ο Μάτις στράφηκε σε έναν σύμβουλό του και του εξήγησε: «Δεν θα κάνουμε τίποτα απ’ όλα αυτά. Θα είμαστε πολύ πιο μετρημένοι».

Σε χθεσινή του ανακοίνωση ο Αμερικανός υπουργός Άμυνας απέρριψε τους ισχυρισμούς του βιβλίου ως «ένα μοναδικό είδος λογοτεχνίας της Ουάσινγκτον» και πρόσθεσε ότι «δεν έχω εκστομίσει ποτέ ούτε έχω ακούσει να λέγονται παρουσία μου» αυτές οι επιτιμητικές εκφράσεις.

Η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Σάρα Σάντερς δήλωσε ότι το βιβλίο «δεν είναι τίποτα άλλο από κατασκευασμένες ιστορίες, πολλές από τις οποίες (προέρχονται) από δυσαρεστημένους πρώην εργαζόμενους, που ειπώθηκαν για να αμαυρώσουν την εικόνα του προέδρου».

Η Νίκι Χέιλι, πρεσβευτής των ΗΠΑ στον ΟΗΕ, εξέφρασε τις αμφιβολίες της για την ιστορία σχετικά με τον Άσαντ.

«Έχω την ευχαρίστηση να είμαι παρούσα σε αυτές τις συζητήσεις (…) και δεν έχω ακούσει ποτέ τον πρόεδρο να μιλά για δολοφονία του Άσαντ», δήλωσε χθες στους δημοσιογράφους.

Σε ένα άλλο του tweet αργά χθες το βράδυ ο Τραμπ διέψευσε τους ισχυρισμούς του Γούντγουορντ ότι αποκάλεσε τον πρώην υπουργό Εξωτερικών Ρεξ Τίλερσον «χαζό Νότιο», αλλά και ότι αποκάλεσε τον υπουργό Δικαιοσύνης Τζεφ Σέσιονς «νοητικά καθυστερημένο».

«Δεν είπα τίποτα από τα δύο. Δεν έχω χρησιμοποιήσει αυτούς τους χαρακτηρισμούς για κανέναν, περιλαμβανομένου του Τζεφ. Το να είσαι Νότιος είναι καταπληκτικό. Τα κατασκεύασε για να μας διχάσει», τόνισε.

Ο Κέλι, από την πλευρά του, σε σχόλια που έδωσε στη δημοσιότητα ο Λευκός Οίκος επεσήμανε ότι ποτέ δεν αποκάλεσε τον Τραμπ ηλίθιο και χαρακτήρισε το βιβλίο «εντελώς βλακείες».

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Την πρόσληψη 16.320 αναπληρωτών εκπαιδευτικών ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας – Κ. Γαβρόγλου: «Η υποχρέωση της Πολιτείας υλοποιείται στο ακέραιο»

Στην πρώτη φάση προσλήψεων αναπληρωτών προχώρησε το υπουργείο Παιδείας, με 12.392 από αυτές στην Πρωτοβάθμια και 3.928 στη Δευτεροβάθμια. Έτσι, συνολικά 16.320 αναπληρωτές αναμένεται να είναι στα σχολεία για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Αναλυτικά, στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προσλαμβάνονται 8763 δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, ενώ στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προσλαμβάνονται 1.716  καθηγητές. Παράλληλα, στις δομές Ειδικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προσλαμβάνονται 5841 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί (3.629 και 2.212 αντίστοιχα).

Οι λίστες με τα ονόματα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που προσλαμβάνονται, είναι ανηρτημένες στην ιστοσελίδα του υπουργείου, www.minedu.gov.gr.

Οι προσλαμβανόμενοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει από σήμερα, Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου και μέχρι την Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου, να παρουσιαστούν στις οικείες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ανάληψη υπηρεσίας. Έτσι, αναμένεται να έχουν αναλάβει καθήκοντα με το «πρώτο κουδούνι» της σχολικής χρονιάς, την ερχόμενη Τρίτη.

Κ. Γαβρόγλου: «Η υποχρέωση της Πολιτείας υλοποιείται στο ακέραιο»

Ικανοποίηση για το γεγονός ότι τα σχολεία θα ανοίξουν χωρίς ελλείψεις σε βιβλία και εκπαιδευτικούς, εξέφρασε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου. «Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά η υποχρέωση της Πολιτείας να ανοίξουν όλα τα σχολεία χωρίς ελλείψεις σε βιβλία και εκπαιδευτικούς υλοποιείται στο ακέραιο» επεσήμανε.

Ο υπουργός τόνισε ότι φέτος πραγματοποιείται ο μεγαλύτερος αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών, οι οποίοι την πρώτη μέρα της νέας σχολικής χρονιάς θα βρίσκονται στις θέσεις τους.

Ειδικότερα, για την Ειδική Αγωγή, ο υπουργός ανέφερε ότι συνολικά φέτος, θα προσληφθούν περισσότεροι από 11.000 αναπληρωτές στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. «Πρόκειται για αριθμό μεγαλύτερο από κάθε άλλη χρονιά. Υπενθυμίζω ότι οι προσλήψεις πέρσι ήταν 10.800 ενώ το 2014 ήταν μόλις 6.300», υπογράμμισε.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο ΣΥΡΙΖΑ & το ακροδεξιό κόμμα – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν ακατανόητη την επιμονή της Αριστεράς να ταυτίζει τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη με την… ακροδεξιά. Πολύ περισσότερο όταν η ίδια η κυβέρνηση της Αριστεράς κυβερνά με εταίρο την ακροδεξιά. Κι όταν γνωρίζουν κι οι πέτρες ότι η Νέα Δημοκρατία αποτελεί το πιο μετριοπαθές κόμμα της ευρωπαϊκής κεντροδεξιάς. Όποιος κάνει μια σύγκριση με τα κόμματα της ευρωπαϊκής κεντροδεξιάς και της Δεξιάς στην Ευρώπη, θα καταλήξει εύκολα στο συμπέρασμα ότι η Νέα Δημοκρατία απέχει παρασάγγας από αυτά. Έχει κάποια σχέση η Νέα Δημοκρατία με τα ομοφοβικά Δεξιά κόμματα της Γαλλίας, της Ουγγαρίας, της Ιταλίας, της Αυστρίας, της Πολωνίας και άλλων ευρωπαϊκών κρατών; Ουδεμία απολύτως, πλην του ότι ανήκουν στην ίδια ευρωπαϊκή οικογένεια.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Όμως, δεν πρέπει κανένας να αναρωτιέται. Η ημετέρα Αριστερά κι ο Αλέξης Τσίπρας το ξέρουν και το παραξέρουν. Αλλά δεν βολεύονται να έχουν απέναντί τους ένα σοβαρό κι υπεύθυνο κόμμα να αντιπολιτεύεται χωρίς εξαλλοσύνη κι ακραίες ενέργειες. Δεν βολεύονται, έτσι, στην επιδίωξή τους να χωρίσουν την κοινωνία. Δεν μπορούν, έτσι, να διχάζουν και να ασκούν πολιτική με συνθήματα και πεζοδρόμιο.

Από την άλλη πλευρά, είναι ξεκάθαρο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επιθυμούσε και πατρονάριζε τη δημιουργία ενός κλασικού ακροδεξιού κόμματος. Το οποίο θα λάμβανε θεωρητικά ένα ποσοστό της τάξης του 10 -12% και θα αφαιρούσε από τη Νέα Δημοκρατία τη δυνατότητα να κυβερνήσει. Έτσι, θα ηγεμόνευε ο Αλέξης Τσιπρας τη χώρα. Κι αυτό επιχειρήθηκε επανειλημμένως  είτε με τη βοήθεια επιχειρηματικών συμφερόντων είτε με τις διαρκείς παρασκηνιακές ενέργειες να διασπαστεί η  Νέα Δημοκρατία. Πότε με την κυοφορία της «Λέγκας του Βορρά», πότε προσεταιριζόμενος ακραίες και γραφικές φωνές (π.χ. Παπακώστα, Μπαλτάκος) ή φωνές από τις παραγωγικές τάξεις. Όπως έγινε με τον Μίχαλο και τον Λυμπερόπουλο των ταξιτζήδων.

Η ιστορία με το Σκοπιανό, θεωρήθηκε από τα υπόγεια του Μαξίμου ως χρυσή ευκαιρία διάσπασης της Νέας Δημοκρατίας. Μα δεν τους βγήκε εξ αιτίας των χειρισμών του Κυριάκου Μητσοτάκη αλλά και της φαιδρότητας των προσώπων που είχαν κληθεί ως … μπροστάρηδες του … νέου κόμματος.

Η ιστορία με την συνεχή στόχευση των Γεωργιάδη και Βορίδη ως ακροδεξιών που τάχα ηγεμονεύουν τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, είναι άλλη μια απόδειξη. Η οποία στοχεύει κι επιχειρεί να συκοφαντεί τη Νέα Δημοκρατία αλλά και να ωθεί καθαρά Δεξιές δυνάμεις σε διαχωρισμό τους ή και ρήξη από τις κεντρογενείς. Κι εδώ, όμως, οι «επιχειρήσεις» πέφτουν στο κενό. Αφενός επειδή δεν «τσιμπάει» κανένας αφού όλοι γνωρίζουν ότι άλλο φιλοπατρία κι άλλο ακροδεξιά κι αφετέρου επειδή η κοινοβουλευτική πολιτεία των Γεωργιάδη και Βορίδη δεν επιτρέπει σε κανέναν να τους χαρακτηρίζει ακροδεξιούς. Δεξιούς ναι. Σκληρούς Δεξιούς ναι. Μα όχι ακροδεξιούς.

Επιπλέον, η  ιστορία με την απλή αναλογική μετά τις επόμενες εκλογές ή με την απλή αναλογική στους ΟΤΑ καταδεικνύει τη διάθεση και την πρόθεση της Αριστεράς να γίνουν όλα γαία πυρί μειχθήτω. Να μη κυβερνά κανένας και μικρά κομματίδια ή πρόσωπα έμπλεα καιροσκοπισμού, να επιβιώνουν με συμφωνίες κορυφής και συναλλαγές.

Συμπερασματικά: Αν στην Ελλάδα δημιουργούνταν ένα αμιγώς ακροδεξιό μόρφωμα, ουδόλως θα ενοχλούσε τον ΣΥΡΙΖΑ. Ίσα ίσα που θα του επέτρεπε να παραμένει πρωταγωνιστής στο παιγνίδι σε συνεργασία με αυτό. Το είδαμε πριν τις προηγούμενες εκλογές με τη συμπόρευση Αριστεράς και ψεκασμένης Δεξιάς στις πλατείες των… αγανακτισμένων. Το είδαμε και με τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ –ΑΝΕΛ… Που τόσα δεινά επέφερε στον τόπο. Από την Οικονομία και τη δημόσια τάξη μέχρι τα εθνικά μας ζητήματα… Το βλέπουμε και με τις τοποθετήσεις στελεχών της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ. Τι λένε ουσιαστικά; Λένε ότι μπορεί να είπαν ψέματα στην κοινωνία, να έβαλαν ένα σωρό φόρους, να υποθήκευσαν την χώρα, να έκαψαν ή να έπνιξαν ανθρώπους, αλλά ζητούν κι άλλη ευκαιρία για να… συντρίψουν την… ακροδεξιά!!! Εκμεταλλευόμενοι τον διακαή πόθο της ακροδεξιάς και των μετρίων για την εξουσία. Τρανά παραδείγματα οι ΑΝΕΛ, η Παπακώστα κι όλοι όσοι έδιναν και δίνουν γη και ύδωρ γι αυτή…

Μα η κοινωνία, έχει πια νου και γνώση…

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Τετάρτης 5 Σεπτεμβρίου 2018

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 05/9/2018

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: ” Μια γροθιά για τη Μακεδονία “

ΕΘΝΟΣ: ” Οι γκρίζες ζώνες του νέου τρόπου εισαγωγής  “

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: ” Οι πίνακες με  τα αναδρομικά για ένστολους, ειδικά μισθολόγια  “

ΕΣΤΙΑ: ” Νέα απόρρητα Wikileaks  για τον όρο “Μακεδόνας”    “

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: ” Yankees go…ΔΕΘ.Δεκάδες Αμερικάνικοι επιχειρηματικοί κολοσσοί έρχονται στη Θεσσαλονίκη   “

ΜΑΚΕΛΕΙΟ: «Εν πτήσει του δόθηκε…»

Ο ΛΟΓΟΣ: «Αιχμές και καρφιά»

ΤΑ ΝΕΑ: ” Επιστολή-κόλαφος στον Πρωθυπουργό.Τι έγραψαν οι πυρόπληκτοι στον Τσίπρα μετά το τριτοκοσμικό σόου στο Μάτι “

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: ” Βιομηχανία αποφυλακίσεων τύπου Φλώρου  “

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: ” Επικίνδυνη στρατιωτική κλιμάκωση. Να σταματήσει τώρα κάθε ελληνική εμπλοκή!  “

Η ΑΥΓΗ: “Το Μάτι δεν θα ξεχαστεί. Δίωρη ανοιχτή συζήτηση Τσίπρα με τους πυρόπληκτους “

ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ: «Θλιβερή παράσταση»

KONTRA NEWS: «Το πακέτο Τσίπρα αλλάζει ριζικά το πολιτικό σκηνικό»

ESPRESSO: «Καμαριέρα τσάκωσε παίκτη του survivor1 – με γνωστή τηλεπερσόνα»

STAR: «Δασκάλα πλήρωσε 120.000€ το ερωτικό τρίο»

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ:  ” Ζητείται “φρέσκο χρήμα” “

Κρύα Βρύση Πέλλας: Αιματηρό επεισόδιο με μία νεκρή και τρεις τραυματίας, μεταξύ αυτών ο φερόμενος ως δράστης

Αιματηρό επεισόδιο με μία νεκρή και τρεις τραυματίες εκτυλίχθηκε εχθές το βράδυ στην Κρύα Βρύση Πέλλας.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία,  ένας 38χρονος πήγε στο σπίτι ενός 48χρoνου ζητώντας επίμονα να συναντήσει την κόρη του με την οποία ήθελε να συνάψει ερωτική σχέση. Αφού λογομάχησαν μεταξύ τους, ο 38χρονος αποχώρησε. Μετά από λίγο όμως  επανήλθε με το αγροτικό αυτοκίνητό του και άρχισε να πυροβολεί μέσα από αυτό με μια κυνηγετική καραμπίνα προς το μέρος του σπιτιού του 48χρονου.

Αποτέλεσμα των πυροβολισμών ήταν να τραυματιστεί θανάσιμα μια 69χρονη γυναίκα η οποία βρισκόταν μέσα στο σπίτι  και επίσης να τραυματιστούν  ένα 22χρονο κορίτσι και ένας 74χρονος άνδρας.

Ο δράστης του αιματηρού αυτού επεισοδίου μετά από την πράξη του απομακρύνθηκε από το σημείο και αφού σταμάτησε με το αυτοκίνητό του αυτοπυροβολήθηκε στο πρόσωπο με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ελαφρά. Δύο κάτοικοι της Κρύας Βρύσης  που αντιλήφθηκαν νωρίτερα το γεγονός πλησίασαν τον δράστη και τον χτύπησαν προξενώντας τον διάφορες σωματικές βλάβες.

Επίσης στο σημείο κατέφτασε με το αυτοκίνητό του και ο 48χρονος με τον οποίο είχε διαπληκτιστεί αρχικά ο δράστης, προκαλώντας και αυτός σωματικές βλάβες στον δράστη, αφού τον πάτησε με το αυτοκίνητό του ενόσω αυτός βρισκόταν στο έδαφος.

Όλοι οι τραυματισμένοι αρχικά μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο Γιαννιτσών, ενώ κρίθηκε αναγκαίο η 22χρονη τραυματισμένη να διακομισθεί  στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης.

Η υπόθεση διερευνάται διεξοδικά από την αστυνομία.

Οι 10 προτάσεις της ΕΣΕΕ επί φορολογικών θεμάτων, ενόψει της ΔΕΘ

Τις προτάσεις της για ένα δίκαιο και σταθερό φορολογικό πλαίσιο καταθέτει στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης η ΕΣΕΕ, ενόψει της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Παραθέτει μία σειρά από στοιχεία, που σύμφωνα με την ΕΣΕΕ αποκαλύπτουν τα αυξανόμενα και συχνά δυσβάσταχτα φορολογικά βάρη για νοικοκυριά και επιχειρήσεις.  Η Ελλάδα κατατάσσεται και εφέτος στους πρωταθλητές φορολόγησης των επιχειρήσεων και πρώτη, μετά τη Μάλτα, χώρα στην Ευρωζώνη σε αναλογία εσόδων κεντρικής Κυβέρνησης προς το ΑΕΠ με 35,3% έναντι 20,4% στην Ευρωζώνη.

Προτάσεις

Οι προτάσεις της ΕΣΕΕ είναι οι ακόλουθες:

Άμεση εφαρμογή του «Ειδικού επιχειρηματικού Λογαριασμού», ενός μέτρου που ενώ προβλέπεται ρητά στο νόμο 4446/2016, εντούτοις δεν έχει ακόμη τεθεί σε ισχύ. Δυστυχώς, η υποχρεωτική δήλωση ενός επαγγελματικού λογαριασμού στις φορολογικές αρχές, αποσκοπεί αποκλειστικά και μόνο στη διασταύρωση των φορολογικών στοιχείων και των συναλλαγών των επιχειρήσεων, για τον εντοπισμό περιπτώσεων φοροδιαφυγής. Κάλλιστα, ο συγκεκριμένος λογαριασμός θα μπορούσε να αποτελέσει έναν «τροφοδότη λογαριασμού» των εξόδων (λειτουργικών) της επιχείρησης, με πρόβλεψη ειδικού προστατευτικού καθεστώτος έναντι των κατασχέσεων. Η κατάσχεση για οφειλές σε Εφορίες, Ασφαλιστικά Ταμεία ή για την εξόφληση δανείων, ουσιαστικά συντελεί στην εκμηδένιση της ρευστότητας της επιχείρησης και οδηγεί εν τέλει στην αδυναμία λειτουργίας της. Περαιτέρω και στο πλαίσιο της ισότιμης μεταχείρισης των φορολογουμένων, θα πρέπει να εφαρμοστεί η επέκταση του μέτρου που ισχύει σήμερα για τους ιδιώτες και στους ασκούντες εμπορική και επιχειρηματική δραστηριότητα (είτε ως φυσικά είτε ως νομικά πρόσωπα). Ο συγκεκριμένος λογαριασμός θα συνδέεται με τις εισπράξεις της επιχείρησης από πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες μέσω της χρήσης τερματικών μηχανημάτων αποδοχής ηλεκτρονικών πληρωμών (POS), ενώ το ύψος του προστατευτικού ορίου να καθορίζεται βάσει των απολογιστικών δεδομένων της οικονομικής λειτουργίας κάθε επιχείρησης. Η ΕΣΕΕ προτείνει το 50% του υπόλοιπου να μπορεί να διατίθεται για πληρωμή των υποχρεώσεων.

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη διαμόρφωση ενός δίκαιου φορολογικού συστήματος αποτελεί ο εξορθολογισμός του ΦΕΦΠ (Φόρος Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων) μέσω της θέσπισης αφορολόγητου ορίου και για τους ελεύθερους επαγγελματίες και η διασύνδεσή του με την πραγματοποίηση αγορών μέσω πλαστικού χρήματος/ηλεκτρονικές αποδείξεις (ισχύει μόνο για μισθωτούς, συνταξιούχους). Η μη ισχύς του κυμαινόμενου, αναλόγως των τέκνων, έμμεσου αφορολόγητου ορίου για τους ελεύθερους επαγγελματίες δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού και προνομιακής μεταχείρισης. Η καθολική εφαρμογή του προαναφερθέντος προστατευτικού ορίου αποτελεί πάγιο αίτημα του επιχειρηματικού κόσμου, στο πλαίσιο αποκατάστασης των αδικιών που έχουν επιβαρύνει υπέρμετρα μικρομεσαίες επιχειρήσεις και επιτηδευματίες.

Όσον αφορά στη φορολογία επιχειρήσεων (ΦΕΝΠ) προκρίνεται η εφαρμογή ενός κοινού φορολογικού συντελεστή 20% επί των κερδών (flat tax), ανεξαρτήτως της νομικής μορφής των επιχειρήσεων (ατομικές, προσωπικές, κεφαλαιουχικές), ενώ σε περίπτωση διανομής τους (κερδών) επιβάλλεται να μειωθεί η επιβάρυνση της τάξεως του 15%, του φόρου μερισμάτων σε 5%. Σε περίπτωση μάλιστα εκτεταμένης φοροδιαφυγής, οι φορολογικοί συντελεστές της επιχείρησης για το φορολογικό έτος της παράβασης, να επανέρχονται στα σημερινά τιμωρητικά ποσοστά του 29% και 15% αντίστοιχα.

Δυνατότητα δημιουργίας «αφορολόγητου αποθεματικού» σε συνεπείς ασφαλιστικά και ενήμερες φορολογικά επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής για επενδύσεις παγίων και προσλήψεις πλήρους απασχόλησης.

Ενεργοποίηση των φορολογικών «αντίμετρων» μείωσης του συντελεστή φορολογίας των επιχειρήσεων από 29% σε 26% από τη φετινή φορολογική χρήση για εφάπαξ πληρωμή των φόρων του 2019 από τις ενήμερες και συνεπείς κερδοφόρες επιχειρήσεις που δίνει κίνητρα αφενός έγκαιρης είσπραξης των φορολογικών υποχρεώσεων και αφετέρου αύξησης της φορολογητέας ύλης.

Επαναφορά της ισχύς των συντελεστών του φορολογικού έτους 2014, αναφορικά με την προκαταβολή φόρου εισοδήματος επόμενου έτους, ο συντελεστής του οποίου ανέρχεται σήμερα στα απαγορευτικά επίπεδα του 100%. Η συγκεκριμένη εξέλιξη συνιστά μία από τις πλέον άδικες φορολογικές επιβαρύνσεις των επιτηδευματιών, συρρικνώνοντας δραστικά τα επίπεδα ρευστότητά τους.

Εξορθολογισμός του τρόπου υπολογισμού του τέλους επιτηδεύματος, βάσει του πραγματοποιούμενου κύκλου εργασιών και συμπερίληψης επιπρόσθετων εισοδηματικών κριτηρίων. Σε κάθε περίπτωση, η σταδιακή μείωσή του εντός διετίας και η οριστική κατάργησή του, με την παγιοποίηση της ανοδικής πορείας βασικών μεγεθών της ελληνικής οικονομίας, κρίνεται επιβεβλημένη.

Υποχρεωτική σταδιακή καθιέρωση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης (e – invoicing) μεταξύ των επιχειρήσεων αλλά και μεταξύ συναλλαγών των επιχειρήσεων και υπηρεσιών του Δημοσίου. Πλέον, η συνεχώς διευρυνόμενη χρήση ηλεκτρονικών μέσων τα τελευταία χρόνια έχει συμβάλλει αποδεδειγμένα τόσο στην τόνωση των κρατικών εσόδων και στη μείωση της φοροδιαφυγής όσο και στην εμπέδωση φορολογικής συνείδησης των υπόχρεων. Σύμφωνα μάλιστα με εκτιμήσεις υπολογίζεται πως η καθολική υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης μπορεί να εξοικονομήσει ένα αξιοσέβαστο ποσό (περίπου 1 δις Euro) σε ετήσια βάση για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Τα αναμενόμενα οφέλη από την υιοθέτηση της ηλεκτρονικής τιμολόγησης είναι πολλαπλά και αποτυπώνονται στη δραστική μείωση του κόστους διακίνησης, διαχείρισης και αποθήκευσης του φυσικού εντύπου, στην ουσιαστική ελαχιστοποίηση των λαθών, στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών (έλεγχος καρτελών τιμολόγησης) και στην ταχύτερη εξόφληση των υποχρεώσεων των επιχειρήσεων. Μάλιστα, προκειμένου η μετάβαση στη ψηφιακή οικονομία να είναι ομαλότερη για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, θα μπορούσε να εξεταστεί το ενδεχόμενο επιδότησης του κόστους προμήθειας του συγκεκριμένου λογισμικού, μέσω κονδυλίων του ΕΣΠΑ.

Ελαστικοποίηση του αυστηροποιημένου, από 1/1/2018, πλαισίου ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών και κυρίως των 100 δόσεων στην Εφορία, καθώς πλέον η ακόμη και για μία ημέρα καθυστέρηση της διευθέτησης οποιασδήποτε οφειλής προς την Εφορία (καταβολή δόσης), συνεπάγεται απώλεια της ρύθμισης. Με τα νέα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση να έχουν υπερβεί στη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2018 τα 5,1 δις ευρώ και συνολικά να έχουν φτάσει τα 101,4 δις, η εντατικοποίηση της εφαρμογής αναγκαστικών μέτρων (κατασχέσεις, “πάγωμα” λογαριασμών, μέτρα εις χείρα τρίτων) δεν αποτελεί σε καμία περίπτωσή ενδεδειγμένη λύση. Αντιθέτως, πρωτοβουλίες όπως η ενεργοποίηση του επιχειρηματικού λογαριασμού, η επιβολή πλαφόν στο σύνολο των φορολογικών και ασφαλιστικών εισφορών των ελ. επαγγελματιών και η επιβράβευση των συνεπών φορολογουμένων θα αποσυμπιέσουν την υφιστάμενη κατάσταση στο εγχώριο επιχειρείν, διασφαλίζοντας ευνοϊκότερες προοπτικές για την ανάκαμψή του.

Τη μείωση του λογαριασμού του ΕΝΦΙΑ και απαλλαγή από τον συμπληρωματικό φόρο των επιχειρήσεων και αυτοαπασχολουμένων για τα ιδιοχρησιμοποιούμενα επαγγελματικά ακίνητα.

Δήλωση

«Ο εξορθολογισμός της υπερφορολόγησης θεωρείται από τους μικρομεσαίους απαραίτητη ενέργεια και όχι παροχολογία. Είναι εμφανές ότι οι υψηλές φορολογικές υποχρεώσεις «στραγγαλίζουν» την ανάπτυξη της οικονομίας και «στραγγίζουν» την περιορισμένη ρευστότητα της ελληνικής αγοράς χωρίς τα προσδοκώμενα έσοδα για το δημόσιο» τονίζει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Βασίλης Κορκίδης.

«Μεταμνημονιακά, λοιπόν, συνεχίζει ο ίδιος, η μνημονιακή υπερφορολόγηση πρέπει, τουλάχιστον για τους συνεπείς και ενήμερους φορολογούμενους, να εξορθολογιστεί και αντί για λίγους να πληρώνουν πολλά, περισσότεροι να πληρώνουν όσα πρέπει. Για τον ίδιο λόγο, θα πρέπει η φορολογική προσέγγιση να έχει στόχο, κάθε φόρος να είναι για κάθε έμπορο που τον πληρώνει, αποτέλεσμα κερδοφορίας και όχι τιμωρίας»

Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου στον Ρ/Σ «ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ 24/7»

Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Δημήτρη Τζανακόπουλου

 

ΣΠΑΝΟΥ: Στην τηλεφωνική μας γραμμή είναι ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, ο κύριος Δημήτρης Τζανακόπουλος. Καλημέρα σας.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Καλή σας ημέρα.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Καλημέρα σας.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος και Υπουργός Επικρατείας.

ΣΠΑΝΟΥ: Επειδή είμαστε λίγες ημέρες πριν από την Δ.Ε.Θ., κύριε Τζανακόπουλε, να ξεκινήσουμε από τις εξαγγελίες που θα κάνει εκεί ο Πρωθυπουργός. Έχει ήδη προεξοφληθεί ότι θα πρόκειται για ένα πακέτο φοροελαφρύνσεων και παροχών με βάση τον δημοσιονομικό χώρο που υπάρχει. Να περιμένουμε κάποια συγκεκριμένη εξαγγελία σχετικά με τις συντάξεις και σχετικά με την αύξηση του κατώτατου μισθού;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Σε ό,τι αφορά την ομιλία του Πρωθυπουργού στη Δ.Ε.Θ και τις ανακοινώσεις που θα κάνει εκεί, πρέπει να περιμένετε ότι με δεδομένο πως έχουμε πλέον εξέλθει από την περίοδο των μνημονίων, θα παρουσιαστεί ένα συνολικό στρατηγικό σχέδιο για τη μεταμνημονιακή Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό, όπως γνωρίζετε, έχουμε πει ότι το 2019 υπάρχει ένας δημοσιονομικός χώρος που μπορεί να αξιοποιηθεί για δράσεις κοινωνικής στήριξης και ελάφρυνσης και το οποίο θα ανακοινώσει, επίσης, ο Πρωθυπουργός το ερχόμενο Σάββατο. Ενώ σε ό,τι αφορά τις συντάξεις, επίσης αυτό που μπορώ να σας πω εγώ αυτή τη στιγμή, είναι ότι, όπως θα γνωρίζετε πάρα πολύ καλά, με δεδομένο ότι το μέτρο αυτό ψηφίστηκε κατά τη διάρκεια της δεύτερης αξιολόγησης, εξαιτίας του γεγονότος ότι το ΔΝΤ δεν θεωρούσε ότι η ελληνική οικονομία είναι εφικτό να πετύχει τον στόχο του 3,5% πρωτογενούς πλεονάσματος για το 2019 και λαμβάνοντας υπόψη ότι τα στοιχεία δεν επιβεβαιώνουν αυτές τις προβλέψεις του ΔΝΤ, μπορεί κανείς σε αυτή τη φάση να εκτιμήσει με αρκετά μεγάλη βεβαιότητα ότι το μέτρο αυτό δεν είναι αναγκαίο. Τώρα, ως προς τις εξαγγελίες και τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού για το θέμα αυτό, θα πρέπει να περιμένετε το ερχόμενο Σάββατο. Σε ό,τι αφορά, τώρα, τον κατώτατο μισθό, είναι διακηρυγμένος στόχος αυτής της κυβέρνησης να αυξηθεί ο κατώτατος μισθός. Όμως, για να γίνει αυτό, θα πρέπει να ακολουθηθεί μια συγκεκριμένη διαδικασία διαβούλευσης, όπως προβλέπεται από τον σχετικό νόμο και την οποία το υπουργείο Εργασίας θα κινητοποιήσει όταν και όπως ο νόμος θα ορίζει.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Οι εξαγγελίες θα αφορούν και τα κατώτερα στρώματα και τη μεσαία τάξη, τους επαγγελματοβιοτέχνες, κύριε Υπουργέ;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτό το οποίο προσπαθούμε να κάνουμε είναι με δεδομένο αυτό τον δημοσιονομικό χώρο που έχουμε, περίπου, όπως σας είπα, 800 εκατομμύρια, να βρούμε ένα όσο το δυνατόν πιο ισορροπημένο πακέτο, που θα ελαφρύνει και θα στοχεύει ακριβώς εκείνες τις κοινωνικές κατηγορίες που επλήγησαν βαρύτερα από την κρίση. Περισσότερα αυτή τη στιγμή δεν θέλω να πω σε σχέση με τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού. Αυτό που πρέπει να κρατήσετε είναι ότι θα είναι ένα ισορροπημένο πακέτο που θα αφορά σε πολύ μεγάλο βαθμό τα λαϊκά στρώματα, δηλαδή μισθωτούς, αλλά και ελεύθερους επαγγελματίες και μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Η αντιπολίτευση και ειδικά η Ν.Δ. σας κατηγορεί για παροχολογία. Μια παροχολογία σανίδα σωτηρίας στην πορεία προς τις εκλογές.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι πάρα πολύ οξύμωρο να χαρακτηρίζει κανείς πακέτα μέτρων κοινωνικής στήριξης ως παροχολογία. Εγώ δεν πρόκειται να σχολιάσω αυτές τις αιτιάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Είναι προφανές ότι βρίσκονται σε εξαιρετικά δύσκολη θέση, διότι κοιτάξτε να δείτε, πριν από λίγους μήνες μας έλεγαν ότι δεν έχουμε καμία ελπίδα να βρούμε από το μνημόνιο, αλλά, αντιθέτως, θα συνεχίσουμε εντός της μνημονιακής, εν πάση περιπτώσει, κατάστασης να πορευόμαστε, επειδή η ελληνική οικονομία ούτε αντέχει, ούτε έχει σταθεροποιηθεί, ούτε έχει τη δυνατότητα να σταθεί από μόνη της στα πόδια της. Για αρκετό καιρό αμφισβητούσαν ακόμη και το γεγονός της ρύθμισης του ελληνικού χρέους, αλλά και της καθαρής εξόδου της Ελλάδας. Όταν πια αυτό έχει αποτελέσει αδιαμφισβήτητο γεγονός, που έχουν αναγνωρίσει ο διεθνής Τύπος, οι οικονομικοί αναλυτές, οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι, οι Ευρωπαίοι εταίροι μας στην Ευρωζώνη, η Ν.Δ. προσπαθεί, αυτή τη στιγμή, να στήσει ένα αφήγημα περί δήθεν παροχολογίας. Δεν υπάρχει καμία παροχολογία. Υπάρχουν συγκεκριμένες κοινωνικές πολιτικές που πρέπει να ασκηθούν για να ελαφρυνθούν τα κοινωνικά στρώματα που έχουν πληγεί από την κρίση. Και η δυνατότητα αυτή μας δίνεται, ακριβώς επειδή καταφέραμε να σταθεροποιήσουμε την ελληνική οικονομία. Έχουμε καταφέρει να πετυχαίνουμε τους δημοσιονομικούς στόχους, οι οποίοι απαιτούνται για να συνεχίσει το ελληνικό χρέος να θεωρείται βιώσιμο. Επομένως, καμία παροχολογία δεν υπάρχει. Υπάρχει στοχευμένη κοινωνική πολιτική για την ελάφρυνση των λαϊκών στρωμάτων.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Υπάρχουν μηνύματα ανησυχίας από τις Βρυξέλλες για μια πλειοδοσία παροχών, όπως επιμένουν οι πληροφορίες, ότι ανησυχούν ή ό,τι γίνει, θα γίνει σε συνεργασία με τους θεσμούς;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν υπάρχει καμία τέτοια περίπτωση. Διότι, σας εξηγώ το εξής: Ο στόχος τον οποίο έχει η ελληνική κυβέρνηση και η ελληνική οικονομία είναι να επιτυγχάνει πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% από τώρα και μέχρι το 2022. Οτιδήποτε υπερβαίνει αυτό το 3,5%, είναι ένας δημοσιονομικός χώρος, ο οποίος μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τη μεριά της ελληνικής κυβέρνησης κατά το δοκούν. Επομένως, δεν απαιτείται και καμία απολύτως συμφωνία. Για το μόνο πράγμα, το οποίο απαιτείται συμφωνία, είναι να έχει τη δυνατότητα η ελληνική οικονομία να επιτυγχάνει τους στόχους της. Από εκεί και πέρα, όλα τα υπόλοιπα είναι ζήτημα, είναι δουλειά, είναι αρμοδιότητα της ελληνικής κυβέρνησης. Σε καμία περίπτωση δεν έχει αμφισβητηθεί ποτέ και από κανέναν ότι και το 2018 και το 2019 θα καταφέρουμε να επιτύχουμε αυτούς τους στόχους. Επομένως, δεν καταλαβαίνω ως προς τι θα μπορούσε κάποιος να ανησυχεί. Και δεν έχω, τουλάχιστον εγώ, τέτοιου είδους ενημέρωση σε σχέση με την στάση των Ευρωπαίων αξιωματούχων. Καμία ανησυχία, λοιπόν. Ο στόχος του 3,5% θα επιτευχθεί και φέτος και του χρόνου και τα επόμενα χρόνια. Επομένως, δεν υπάρχει και κανένας λόγος να ανησυχούμε ούτε εμείς, ούτε οι Ευρωπαίοι και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλύτερα από μας και οι ίδιοι οι Ευρωπαίοι.

ΣΠΑΝΟΥ: Μπορούμε να ανησυχούμε, όμως, ότι δεν είναι διαρθρωτικά αυτά τα μέτρα κοινωνικής στήριξης που λέτε.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Γιατί το λέτε αυτό; Διαρθρωτικά απολύτως είναι.

ΣΠΑΝΟΥ:  Άμα εξαρτώνται κάθε χρόνο από την υπέρβαση του πρωτογενούς πλεονάσματος, το οποίο έτσι κι αλλιώς…

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι, δεν έχετε καταλάβει. Ακούστε: Το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα δημοσιονομικής στρατηγικής προβλέπει δημοσιονομικό χώρο από το 2019 και μέχρι το 2022 και μάλιστα διευρυνόμενο. Δηλαδή, για το 2019 ο χώρος είναι περίπου 800 εκατομμύρια. Το 2020, πέραν αυτών των 800 εκατομμυρίων, θα υπάρχει μια υπέρβαση ακόμη 600 εκατομμύρια. Επομένως, αυτός ο χώρος διευρύνεται κάθε χρόνο. Άρα, λοιπόν, μιλάμε για διαρθρωτικά μέτρα, τα οποία μάλιστα θα έχουν τη δυνατότητα να επεκτείνονται και χρόνο με το χρόνο, ακριβώς επειδή είναι διευρυνόμενος ο δημοσιονομικός χώρος που δημιουργείται. Είδατε χθες, μάλιστα, ότι, παρά το γεγονός ότι έχουμε υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα ως στόχο, η ελληνική οικονομία επιτυγχάνει και αρκετά υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Δηλαδή, χθες, είχαμε αναθεώρηση από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία των ρυθμών ανάπτυξης για το πρώτο τρίμηνο, είχαμε πολύ καλές ειδήσεις για το δεύτερο τρίμηνο, αναμένουμε ακόμα καλύτερες για το τρίτο τρίμηνο. Επομένως, θα μπορούσε κανείς να εκτιμήσει ότι ο δημοσιονομικός χώρος μπορεί να είναι ακόμη και μεγαλύτερος από αυτόν τον οποίο αρχικά είχαμε υπολογίσει.

ΣΠΑΝΟΥ: Επομένως, για τις συντάξεις…

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Μιλάμε για διαρθρωτικά μέτρα, τα οποία θα μπορούν, μάλιστα, χρόνο με τον χρόνο, να διευρύνονται, ακριβώς επειδή ο δημοσιονομικός χώρος διευρύνεται.

ΣΠΑΝΟΥ: Επομένως, για τις συντάξεις, για τις οποίες ανησυχεί πολύς κόσμος, δεν μιλάμε για απλή αναβολή του μέτρου κατά κάποιους μήνες, μιλάμε για πλήρη αναστολή. Αυτό μας λέτε.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εγώ σας είπα για τον δημοσιονομικό χώρο, ο οποίος δημιουργείται από την υπέρβαση του πρωτογενούς πλεονάσματος. Όταν μιλάμε για τις συντάξεις, μιλάμε για ένα άλλο ζήτημα. Αν είναι δυνατόν το 3,5% του πρωτογενούς πλεονάσματος για το 2019, το 2020, το 2021, μπορεί, αν είναι δυνατόν, να επιτευχθεί χωρίς να υπάρξει αυτό το συγκεκριμένο μέτρο. Και η απάντηση είναι ότι με βάση τις προβλέψεις της ελληνικής κυβέρνησης, αυτή τη στιγμή δεν είναι αναγκαία η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου για να μπορέσουμε να πετύχουμε αυτό τον στόχο. Και στη βάση αυτή θα εκτιμήσουμε την κατάσταση και θα πάρουμε και τις οριστικές μας αποφάσεις. Δηλαδή, μιλάμε για δύο διαφορετικά πράγματα και πρέπει να το καταλάβουμε αυτό. Από τη μια μεριά, λοιπόν, είναι η επίτευξη του στόχου του 3,5% και το δεύτερο πράγμα για το οποίο μιλάμε είναι ο δημοσιονομικός χώρος, ο οποίος δημιουργείται πέραν του 3,5%. Το μέτρο των συντάξεων εξαρτάται από το εάν και κατά πόσο μπορούμε να επιτυγχάνουμε το 3,5% του πρωτογενούς πλεονάσματος, χωρίς την εφαρμογή του μέτρου. Ο δημοσιονομικός χώρος είναι κάτι άλλο, είναι κάτι διαφορετικό και αφορά το ποσό που θα έχουμε τη δυνατότητα να δίνουμε σε διαρθρωτικά μέτρα για το 2019 και μετά.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Στο πλαίσιο αυτό, πριν φύγουμε από το θέμα της ΔΕΘ, κύριε Υπουργέ, ήθελα να σας ρωτήσω: μήπως θα πρέπει να ξαναδείτε για το θέμα των συντάξεων χηρείας; Δεν είναι άδικο αυτό το μέτρο; Είναι από τα πράγματα που εξετάζετε ενόψει της ΔΕΘ;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Το ζήτημα αυτό το έχει επεξεργαστεί το υπουργείο Εργασίας  κι έχει μιλήσει αναλυτικά. Βεβαίως, υπάρχουν εκεί συγκεκριμένα προβλήματα τα οποία τα επεξεργάζεται το υπουργείο Εργασίας και στη βάση ακριβώς των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας, θα πρέπει να εξετάσουμε την κατάσταση.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Και τώρα πάμε στο θέμα το Μακεδονικό, στη Συμφωνία των Πρεσπών. Με αφορμή τα Wikileaks, ο κύριος Μητσοτάκης είπε ότι ικανοποιήσατε όσα διαχρονικά ζητούσαν τα Σκόπια και απέρριψαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Θα ήθελα το σχόλιό σας.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ε, εντάξει. Δεν διάβασε πάρα πολύ καλά το έγγραφο αυτό στο Wikileaks. Το έγγραφο αυτό τι έλεγε; Ότι ενδεχομένως στο μέλλον η κάποια κυβέρνηση της ΠΓΔΜ θα μπορούσε, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, να αποδεχτεί τον όρο «Βόρεια Μακεδονία» για την επίλυση του προβλήματος. Άρα, λοιπόν, εδώ από αυτό βγαίνει ένα συγκεκριμένο συμπέρασμα: Ότι ο κύριος Γκρούεφσκι το 2008 δεν είχε αποδεχτεί καμία τέτοια λύση, την οποία υποτίθεται απέρριψε η ελληνική κυβέρνηση. Αντιθέτως, ο κύριος Γκρούεφσκι μιλούσε για διπλή ονομασία, δεν υπήρχε πουθενά στην όλη του πολιτική στάση η αποδοχή του erga omnes. Επομένως, νομίζω ότι ο κύριος Μητσοτάκης χθες έκανε μια μεγάλη λαθροχειρία, στην αμηχανία του να παρουσιάσει τη θέση του ως δήθεν κοινή με τη θέση των κυβερνήσεων Καραμανλή της περιόδου 2007-2008.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Είναι διαφορετική, λέτε;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι απολύτως διαφορετική η θέση του κυρίου Μητσοτάκη. Ο κύριος Μητσοτάκης έχει παραδώσει, στην ουσία, το κόμμα του στην ακροδεξιά ηγετική ομάδα του κυρίου Γεωργιάδη, του κυρίου Σαμαρά, του κυρίου Βορίδη, οι οποίοι, επί της ουσίας, δίνουν και τον πολιτικό τόνο αυτή τη στιγμή στη ΝΔ. Είναι δεδομένο ότι ο κύριος Μητσοτάκης ξεκίνησε ως ένας κεντρώος φιλελεύθερος πολιτικός, έχει καταλήξει να ηγείται ενός υβριδικού  ακροδεξιού μορφώματος. Και ακριβώς μέσα σε αυτή του την αμηχανία, μέσα σε αυτή του την πολιτική μετάλλαξη, ψάχνει να βρει τρόπους για να δικαιώσει την θέση την οποία πήρε στο ζήτημα της ονομασίας της ΠΓΔΜ, η οποία δεν συνάδει με τις θέσεις τις οποίες είχε ο ίδιος υποστηρίξει στο παρελθόν. Νομίζω ότι δεν ακολουθεί στο συγκεκριμένο ζήτημα, όπως και σε πολλά άλλα, μια πολιτική αρχών. Αντιθέτως, κάνει τους εσωτερικούς του συμβιβασμούς, με μοναδικό μέλημα να κρατήσει την κοινοβουλευτική του ομάδα ενιαία, προσπαθώντας να ανέλθει στην εξουσία, χωρίς αρχές, χωρίς κανόνες, χωρίς σαφές πολιτικό στίγμα. Ή μάλλον χωρίς το δικό του πολιτικό στίγμα, διότι η ΝΔ έχει σαφές πολιτικό στίγμα και είναι αυτό της μετάλλαξης, ακριβώς, σε ένα ακροδεξιό μόρφωμα.

ΣΠΑΝΟΥ: Κύριε Τζανακόπουλε, όμως, το πιο βαρύ πράγμα για σας η κυρία Γεννηματά το είπε, δεν το είπε ο κύριος Μητσοτάκης: «Να πάτε από εκεί που ήρθατε».

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εντάξει. Δεν μας απασχολούν, ιδιαιτέρως, οι λεκτικές εξάρσεις της κυρίας Γεννηματά. Είναι προφανές ότι θα προσπαθήσει και εκείνη να ασκήσει μια επιθετική αντιπολίτευση, στο πλαίσιο της αγαστής συνεργασίας και της στενής συμμαχίας, την οποία έχει συνάψει με τη ΝΔ. Δεν μας κάνει περισσότερο ευτυχείς αυτό, αλλά νομίζω ότι περισσότερο δυστυχείς είναι όσα μέλη, φίλοι, στελέχη του Κινήματος Αλλαγής θεωρούν ότι αυτού του τύπου η ταύτιση με τη ΝΔ δεν κάνει καλό στον συγκεκριμένο πολιτικό χώρο.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Να σας ρωτήσω για το θέμα των συλλαλητηρίων ακόμα κάτι, κύριε Υπουργέ. Γίνονται συλλαλητήρια στη Θεσσαλονίκη για το θέμα της Συμφωνίας των Πρεσπών, τουλάχιστον τρία και Σάββατο και Κυριακή. Αν είναι μαζικά, μπορείτε να πάρετε πίσω, να επανεξετάσετε το θέμα της Συμφωνίας;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κύριε Σκουρή, έχουμε, πάρα πολλές φορές, πει ότι θεωρούμε πως η συγκεκριμένη Συμφωνία είναι εξαιρετικά σημαντική, ιστορικού χαρακτήρα και αλλάζει πλήρως την εικόνα των Βαλκανίων αλλά και τη θέση της Ελλάδας στο εσωτερικό των Βαλκανίων και του διεθνούς στερεώματος. Με αυτή την έννοια, ακούμε, σεβόμαστε διαφωνίες, αντιρρήσεις, διαμαρτυρίες, όμως, δεν υπάρχει καμία πιθανότητα, και υπό καμία συνθήκη, να αλλάξουμε τις πολιτικές αποφάσεις τις οποίες έχουμε, ήδη, πάρει. Νομίζω ότι η Συμφωνία με την ΠΓΔΜ είναι, όπως σας είπα και προηγουμένως, ιστορικού χαρακτήρα, είναι ένα σύμβολο για τη φιλία των λαών και για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να επιλύονται οι διμερείς και οι διεθνείς διαφορές. Και νομίζω ότι όλο και περισσότερος κόσμος κατανοεί, όσο περνάει ο καιρός, κατανοεί ακριβώς αυτή την ιδιαιτερότητα της Συμφωνίας.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Δείχνει, όμως, κύριε Υπουργέ, να μην το κατανοεί ο κυβερνητικός σας σύμμαχος, ο κύριος Καμμένος, ο οποίος πρόσφατα, μετά τον ανασχηματισμό, δήλωσε ότι, πριν από τη Συμφωνία, θα χρειαστεί να μιλήσει ο λαός, αφήνοντας ανοιχτό και το ενδεχόμενο να αποσυρθεί ή να μην στηρίξει την κυβέρνηση όταν έρθει η Συμφωνία στη Βουλή.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι γνωστή αυτή η θέση του κυρίου Καμμένου. Είναι σεβαστή. Το ζήτημα αυτό συζητείται εδώ και περισσότερο από οκτώ μήνες. Επομένως, δεν έχω να σχολιάσω κάτι περισσότερο. Ο κύριος Καμμένος έχει τις απόψεις του. Από εκεί και πέρα, η ελληνική κυβέρνηση πορεύεται με βάση τον σχεδιασμό και τις αποφάσεις τις οποίες παίρνει ο Πρωθυπουργός.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Πλειοψηφία εκτιμάτε ότι μπορεί να υπάρξει στη Βουλή; Και …

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ευρεία. Ευρεία, κύριε Σκουρή.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Όταν λέτε ευρεία;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Ήδη υπάρχουν αρκετές πολιτικές δυνάμεις και «Το Ποτάμι», αλλά και αρκετοί βουλευτές από το «Κίνημα Αλλαγής», οι οποίοι έχουν πει ότι θα τηρήσουν στάση αρχών. Επομένως, θα υπερψηφίσουν τη Συμφωνία. Και αυτό τους τιμά, είναι προς τιμήν τους. Και έτσι δεν έχω καμία απολύτως ανησυχία ότι θα καταφέρουμε να έχουμε μία αρκετά ευρεία πλειοψηφία στο Ελληνικό Κοινοβούλιο για την κύρωση της Συμφωνίας με την ΠΓΔΜ.

ΣΠΑΝΟΥ: Βουλευτές από το ΚΙΝΑΛ, όχι, δεν το έχουν πει αυτό. Αντίθετα, βουλευτές από Το Ποτάμι έχουν πει ότι δεν θα ψηφίσουν. Σε εμάς εδώ, προ ημερών, ο κύριος Ψαριανός.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Επιτρέψτε μου. Ο κύριος Βενιζέλος έχει κάνει μία δήλωση που έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο για την υπερψήφιση της Συμφωνίας. Ο κύριος Θεοχαρόπουλος, αν δεν κάνω λάθος, επίσης, έχει κάνει δήλωση που έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο της υπερψήφισης της Συμφωνίας. Και νομίζω ότι βαδίζοντας προς εκείνη την κατεύθυνση, θα γίνουν όλο και περισσότεροι  εκείνοι που θα τηρήσουν μια στάση αρχής επί της Συμφωνίας.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Να σας ρωτήσω κάτι ακόμη για τις διαδηλώσεις. Ανησυχείτε για επεισόδια στη Θεσσαλονίκη;

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κοιτάξτε, να δείτε. Εμείς σεβόμαστε και θέλουμε να υπάρχουν ειρηνικές διαμαρτυρίες. Δεν νομίζω ότι υπάρχει μεγάλη ανησυχία. Θα σας πω ότι ο κόσμος ο οποίος θα επιλέξει να κατέβει στον δρόμο για να διαμαρτυρηθεί, έχει την πολιτική και κοινωνική ωριμότητα να το κάνει με ειρηνικό τρόπο.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Τώρα, βλέπουμε τον Πρωθυπουργό στο Μάτι. Δεν είχε προαναγγελθεί. Θα μπορούσε κανείς να πει: «πάλι προστατευμένος πάει στην περιοχή;».

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν πάει προστατευμένος. Είχε Δελτίο Τύπου. Αν δεν κάνω λάθος, εκεί πρέπει να βρίσκονται οι τηλεοπτικοί σταθμοί. Επομένως, δεν καταλαβαίνω από που προκύπτει αυτό που λέτε, ότι πηγαίνει προστατευμένος. Πηγαίνει εκεί για να επιβλέψει τις εργασίες, την αποκατάσταση των ζημιών, την αποκατάσταση των πληγών, να μιλήσει με τους κατοίκους για να ανανεώσει την προσωπική εικόνα που θέλει να έχει, σε σχέση με τις εργασίες που γίνονται στην περιοχή.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Σε αυτό το θέμα, ήθελα να σας κάνω μία δήλωση, γιατί ο κύριος Λοβέρδος με δηλώσεις του εδώ, αλλά και στελέχη της ΝΔ, έχουν αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο προκαταρκτικής επιτροπής για το Μάτι από τη νέα Ολομέλεια της Βουλής και θα ήθελα το σχόλιό σας.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εντάξει, νομίζω ότι είναι μια κίνηση ακραίας αντιπολιτευτικής υπερβολής. Εμείς, ως ελληνική κυβέρνηση, έχουμε πάρει όλες τις πρωτοβουλίες ώστε η υπόθεση αυτή να διερευνηθεί σε βάθος. Ωστόσο, αν το πρόβλημα του κυρίου Λοβέρδου είναι οι ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων, έχει κάθε δικαίωμα να το λέει. Κατά τη γνώμη μου, είναι -όπως σας είπα και προηγουμένως- μια άσκηση ακραίας αντιπολιτευτικής υπερβολής.

ΣΠΑΝΟΥ: Υπήρξε μία τηλεφωνική επικοινωνία -θα το ξέρετε- του Κυριάκου Μητσοτάκη με την Υπουργό, την Όλγα Γεροβασίλη, για την απόπειρα σύλληψης της αναπληρώτριας εκπροσώπου Τύπου της ΝΔ, της κυρίας Ζαχαράκη και…

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: … Απόπειρα σύλληψης; Τι είναι; Η σύλληψη είναι παράνομη πράξη;

ΣΠΑΝΟΥ: Όχι, όχι. Η εφαρμογή του νόμου είναι. Απλώς η ΝΔ σας κατηγορεί για καθεστωτικές πρακτικές. Και έχει γίνει πολιτικό …

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κυρία Σπανού, το ακούω με μεγάλη προσοχή αυτό που λέτε, όμως θα ήθελα να πω στον κύριο Μητσοτάκη, ότι οι εποχές κατά τις οποίες οι κυβερνήσεις έδιναν παραγγελίες για συλλήψεις, έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί. Τις συλλήψεις τις παραγγέλλει εισαγγελέας και όχι η κυβέρνηση. Επομένως, θα έπρεπε και ο κύριος Μητσοτάκης να είναι λίγο πιο προσεκτικός, όταν απευθύνεται στην ελληνική κυβέρνηση, στην κυρία Γεροβασίλη, την Υπουργό Προστασίας του Πολίτη. Θα μπορούσε να τηλεφωνήσει στον Εισαγγελέα.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Πάντως, δεν είναι κακό το κλίμα αυτό; Μήπως πρέπει δηλαδή να κατέβουν οι τόνοι ένθεν και ένθεν και …

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Κακό είναι να συκοφαντείς ανθρώπους. Εγώ δεν είμαι υπερασπιστής, αυτόκλητος μάλιστα, κανενός. Όμως, το κακό είναι να συκοφαντείς ανθρώπους, να μην παραδέχεσαι το λάθος σου και στη συνέχεια να θεωρείς κιόλας ότι κάνεις αντίσταση, επειδή, ακριβώς, έχεις φτάσει στο σημείο του ύστατου πολιτικού εκφυλισμού, που είναι ακριβώς η συκοφαντία.

ΣΚΟΥΡΗΣ: Να σας ευχαριστήσουμε πάρα πολύ, κύριε Υπουργέ.

ΤΖΑΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να είστε καλά.

Επίσκεψη του Πρωθυπουργού στα Χανιά

Ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, θα επισκεφθεί σήμερα, Τετάρτη, τα Χανιά της Κρήτης. 

Αναλυτικά το πρόγραμμα του Πρωθυπουργού έχει ως εξής:

Στις 10:00 θα πραγματοποιήσει συνάντηση με τον Περιφερειάρχη, τον Αντιπεριφερειάρχη και τους Δημάρχους του Νομού Χανίων στην Αντιπεριφέρεια Χανίων, ενώ στη συνέχεια θα επισκεφθεί το ΤΟΜΥ Χανίων.

Ο Πρωθυπουργός, αφού ολοκληρώσει το πρόγραμμα του στην πόλη, θα επισκεφθεί την μαρτυρική Κάνδανο, όπου θα καταθέσει στεφάνι στη μνήμη των θυμάτων από τα ναζιστικά στρατεύματα.

Οικουμενικός Πατριάρχης: Αγωνιζόμεθα διά την ενότητα και ευστάθειαν της Ορθοδοξίας

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Σύναξης της Ιεραρχίας του Οικουμενικού Θρόνου

Ολοκληρώθηκαν, χθες βράδυ, Δευτέρα, 3η Σεπτεμβρίου, οι εργασίες της Σύναξης των εν ενεργεία Μητροπολιτών και Αρχιεπισκόπων του Οικουμενικού Θρόνου, που συνεδρίασαν υπό την προεδρία του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου, από την 1η Σεπτεμβρίου, στην Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος Σταυροδρομίου Κωνσταντινουπόλεως.

Οικουμενικό Πατριαρχείο 1 1

Κατά τη διάρκειά της Συνάξεως, που ξεκίνησε με ομιλία του Παναγιωτάτου, τέθηκαν ζητήματα που απασχολούν το Οικουμενικό Πατριαρχείο αλλά και διορθοδόξου ενδιαφέροντος.  Εισηγήσεις  πραγματοποίησαν οι Μητροπολίτες Γέρων Περγάμου Ιωάννης, Γέρων Πριγκηποννήσων Δημήτριος, Γαλλίας Εμμανουήλ, Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου και Βιάννου Ανδρέας, Προύσης Ελπιδοφόρος, Αδριανουπόλεως Αμφιλόχιος, Σμύρνης Βαρθολομαίος και οι Επίσκοποι Αβύδου Κύριλλος και Χριστουπόλεως Μακάριος. Κατόπιν των εισηγήσεων ακολούθησε εκτενής διαλογική συζήτηση, με ερωτήσεις προς τους ομιλητές και τοποθετήσεις επί των εισηγήσεων εκ μέρους των συμμετεχόντων Ιεραρχών.

Οικουμενικό Πατριαρχείο 3 1

 

Στην καταληκτήρια ομιλία του, o Οικουμενικός Πατριάρχης, τόνισε ότι, «η διακονική και εσχατολογική ταυτότης της Εκκλησίας απειλείται σήμερον όχι μόνον από την εκκοσμίκευσιν, αλλά και από την κλειστότητα και την εσωστρέφειαν μιάς πνευματικότητος, η οποία παρεισέρχεται εις την Εκκλησίαν. Είμεθα κληρονόμοι και φύλακες της ιεράς παρακαταθήκης των Πατέρων, της ορθής πίστεως, της ορθής λατρείας και δοξολογίας και της εν Χριστώ και κατά Χριστόν ορθοπραγίας, της ελευθεροποιού αληθείας, της φιλοκαλίας και της φιλανθρωπίας, του κοινοτικού πνεύματος και του πολιτισμού της αλληλεγγύης, εν επιγνώσει της αρρήκτου ιστορικής συνεχείας μιάς παραδόσεως, μαρτυρηθείσης διά της ομολογίας και της θυσίας των Αγίων, διά της ορθοδόξου ευσεβείας και της πνευματικότητος, διά του θαύματος της θεολογίας των Πατέρων, διά του σταυροαναστασίμου ήθους της ασκήσεως, διά του ευχαριστιακού τρόπου του βίου, διά της ελπίδος της αιωνιότητος. Έκαστος εξ ημών, Ιερώτατοι αδελφοί, και άπαντες ομού, κλήρος και λαός, είμεθα διάκονοι και υπερασπισταί αυτών των αληθειών και των ευλογιών ενώπιον Θεού και ανθρώπων».

Οικουμενικό Πατριαρχείο 2 1

Σε άλλο σημείο, είπε χαρακτηριστικά, ότι, «αγωνιζόμεθα διά την ενότητα και ευστάθειαν της Ορθοδοξίας και διά την κοινήν εκκλησιαστικήν μαρτυρίαν. Ανεφέρθημεν εις την παρούσαν σύναξιν εκτενώς εις τα διορθόδοξα θέματα. Το Οικουμενικόν Πατριαρχείον, ως υπεύθυνον διά την διαφύλαξιν της ενότητος, τον συντονισμόν των διορθοδόξων σχέσεων και των πανορθοδόξων πρωτοβουλιών, λειτουργεί την ένθεον αυτού διακονίαν εν τη ορθοδόξω οικουμένη πιστόν εις τας αμεταθέτους εκκλησιολογικάς και κανονικάς αρχάς της Παραδόσεως των Πατέρων».

Στη συνέχεια, της ομιλίας του, ο Πατριάρχης, πρόσθεσε:

«Καλλιεργούμεν ευθαρσώς και την συνάντησιν με τον σύγχρονον κόσμον, εν τω οποίω η Εκκλησία ζη και δίδει την μαρτυρίαν της. Αι μεγάλαι προκλήσεις των καιρών, η κυριαρχία της τεχνολογίας και των επιτευγμάτων της, η εκκοσμίκευσις, η παγκοσμιοποίησις, η προιούσα συρρίκνωσις και λήθη της κοινωνικής και κοινοτικής διαστάσεως της ελευθερίας, η κοινωνική αδικία, ο ευδαιμονισμός, η καταστροφή του περιβάλλοντος, αλλά και ο εθνοφυλετισμός, ο θρησκευτικός φονταμεταλισμός, η σύγκρουσις των πολιτισμών και άλλαι απειλαί κατά της ιερότητος του ανθρωπίνου προσώπου, απαιτούν κοινάς απαντήσεις, κοινήν μαρτυρίαν, κοινήν πορείαν προς το μέλλον. Ο Άγιος Περγάμου προσφυέστατα υπενθυμίζει αυτό το χρέος της Ορθοδοξίας: “Στον κόσμο που έρχεται, η Ορθοδοξία δεν μπορεί να δώσει τη μαρτυρία της κατατεμαχισμένη, αλλά «εν ενί στόματι και μια καρδία». Το Οικουμενικό Πατριαρχείο έχει χρέος να υπενθυμίζει σε όλους την καθολικότητα και οικουμενικότητα της Εκκλησίας, προβάλλοντας το πνεύμα της καταλλαγής και της υπερβάσεως των αντιθέσεων, και διακονώντας την ενότητα της Ορθοδοξίας”».