Αρχική Blog Σελίδα 13884

Πρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Πέμπτης 4 Οκτωβρίου 2018

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ 04/10/2018

ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ: ” Δεν κόβονται οι συντάξεις. Οριστική συμφωνία κυβέρνησης-Ευρωπαίων ”

ΕΘΝΟΣ: ” “Κοράκια” πάνω από τις τράπεζες”

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ: ” Μειώσεις έως 61,6% στις επικουρικές…Κατρούγκαλου  ”

ΕΣΤΙΑ: ” Προσφυγή στην Χάγη για το κατοχικό δάνειο”

Η ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ: ” Υποπτα παιχνίδια με τις τράπεζες”

ΜΑΚΕΛΕΙΟ: «Διαπλοκή με προκοπή ο εκβιαστής πόρνος με το περουκίνι»

ΤΑ ΝΕΑ: “ΤΡΑΠΕΖΕΣ. Το μεγάλο ξεπούλημα. Νέο πλήγμα στην καθαρή έξοδο με θεατή την κυβέρνηση  ”

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: ” Μαύρη Τετάρτη για τράπεζες  ”

Ο ΛΟΓΟΣ: «Σε τεντωμένο σχοινί»

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: ” Κλιμάκωση πολεμικών απειλών και ανάπτυξη στρατιωτικών δυνάμεων   ”

Η ΑΥΓΗ: ” Το μεγάλο σορτάρισμα της Ν.Δ.  ”

ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ: ”  Και τώρα…τρεχάτε ποδαράκια μου ”

ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ: «Παρέμβαση εισαγγελέα για το προσφυγικό»

KONTRA NEWS: «Έκρυψε και τον καφέ στο μαξιλάρι»

ESPRESSO: «Δώσε 2.250€ ή δείξε λίγο στήθος»

STAR: «Έπιασε τη μάνα του με τη φίλη του στο κρεβάτι»

Στόχος: «Στα όπλα – Σύνορα με την Σερβία»

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ:  ” Γιατί βρέθηκαν στο κόκκινο οι μετοχές των τραπεζών   ”

VOICE FINANCE & MARKETS: ” Folli Follie “10 χρονια κρατάει η απάτη”  “

H Ελλάδα καταλαμβάνει την 7η θέση μεταξύ των επενδυτριών χωρών στην Αλβανία

Η αποεπένδυση σημαντικών ελληνικών ομίλων από την Αλβανία στους τομείς της υγείας και των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών αποτυπώνεται στις μειωμένες ροές ελληνικών επενδύσεων στη χώρα κατά το α ́ εξάμηνο 2018.

Αυτό αναφέρεται σε ενημερωτικό έγγραφο του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της πρεσβείας της Ελλάδας στα Τίρανα που αφορά στα στοιχεία άμεσων ξένων επενδύσεων στην Αλβανία το πρώτο εξάμηνο του 2018.

Συγκριμένα, σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία της Κεντρικής Τράπεζας της Αλβανίας, οι ροές ελληνικών επενδύσεων στη χώρα ανήλθαν σε 13 εκ. ευρώ, με την Ελλάδα να καταλαμβάνει μόλις την 7η θέση μεταξύ των επενδυτριών χωρών.

«Παρά ταύτα όμως, η χώρα μας παραμένει η κυριότερη επενδύτρια χώρα στην Αλβανία, αν και η σωρευτική αξία των ελληνικών επενδυμένων κεφαλαίων αναμένεται να υποχωρήσει, καθώς οι εξαγορές εταιρειών ελληνικών συμφερόντων (Tirana Bank/Τράπεζα Πειραιώς, Ygeia Hospital Tirana/Όμιλος ΥΓΕΙΑ, NBG Albania/Εθνική Τράπεζα) καταγράφονται ως επί το πλείστον στα στοιχεία του γ’ τριμήνου του έτους» όπως σημειώνεται στο σχετικό έγγραφο.

Γενικότερα, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία της Κεντρικής Τράπεζας της Αλβανίας, οι εισροές άμεσων ξένων επενδύσεων στην χώρα κατά το α’ εξάμηνο του 2018 διαμορφώθηκαν στα 494 εκ. ευρώ, αυξημένες κατά 109 εκ. ευρώ ή 28% έναντι της αντίστοιχης περιόδου του προηγουμένου έτους. Περίπου το 70% των ξένων κεφαλαίων που εισέρευσαν στη χώρα κατά την εν λόγω περίοδο επενδύθηκαν στον ενεργειακό τομέα, και αφορούν κυρίως στα δύο μεγάλα ενεργειακά έργα που βρίσκονται στο τελικό στάδιο υλοποίησης, το αλβανικό μέρος του Trans Adriatic Pipeline και την υδροηλεκτρική μονάδα Devoll, γεγονός που δημιουργεί προβληματισμό για την πορεία των ξένων επενδύσεων στην Αλβανία μετά την ολοκλήρωση τους.

Η κυριότερη χώρα προέλευσης των ΑΞΕ στην Αλβανία το α ́ εξάμηνο 2018, με εισροές κεφαλαίων ύψους 194 εκ. ευρώ ήταν η Ελβετία, έδρα της Κοινοπραξίας TAG AG, η οποία κατασκευάζει το διερχόμενο από την Αλβανία τμήμα του αγωγού φυσικού αερίου TAP. Το συνολικό απόθεμα ελβετικών επενδύσεων στη χώρα ανήλθε πλέον σε 1,1 δισ. ευρώ, καθιστώντας την Ελβετία τον δεύτερο κυριότερο ξένο επενδυτή στην Αλβανία.

Η Ολλανδία με 101 εκ. ευρώ βρίσκεται στη δεύτερη θέση των κυριότερων επενδυτριών χωρών κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, κυρίως λόγω της κατασκευής του υδροηλεκτρικού σταθμού Devoll από την κρατική νορβηγική εταιρεία Statkraft, μέσω της θυγατρικής της, ολλανδικών συμφερόντων Statkraft Markets BV, αλλά και των επενδύσεων της αγγλο-ολλανδικής πολυεθνικής Royal Dutch Shell στον τομέα της εξόρυξης πετρελαίου.

Οι εισροές κεφαλαίων από την Αυστρία και την Τουρκία κατά το α ́ εξάμηνο 2018 ανήλθαν σε 34 εκ. ευρώ και διοχετεύθηκαν στον υδροηλεκτρικό τομέα, ενώ οι καναδικές επενδύσεις ύψους περίπου 30 εκ. πραγματοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό από την εταιρεία Bankers Petroleum. Αντίστοιχα, οι επενδύσεις ιταλικών εταιρειών ανήλθαν μόνο στα 16 εκ. ευρώ, παρά το γεγονός ότι η Ιταλία αποτελεί τον κυριότερο εμπορικό εταίρο και την έκτη σημαντικότερη επενδύτρια χώρα της Αλβανίας.

Συμπερασματικά, η σωρευτική αξία των άμεσων ξένων επενδύσεων στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του έτους ανήλθε σε 7,1 δισ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί περίπου στο 70% του ΑΕΠ της χώρας.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τηλεφωνική επικοινωνία Πρωθυπουργού με τον υπουργό Εμπορίου των ΗΠΑ

Ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, είχε σήμερα τηλεφωνική επικοινωνία με τον Υπουργό Εμπορίου των ΗΠΑ, Γουίλμπορ Ρος.

 Ο Υπουργός Εμπορίου επικοινώνησε με τον Πρωθυπουργό σε συνέχεια των επαφών που είχαν την περασμένη εβδομάδα στη Νέα Υόρκη,  προκειμένου να τον ενημερώσει για τη συγκατάθεση του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ στη διοίκηση της EBRD, ώστε η τελευταία να επεκτείνει την επενδυτική δραστηριότητά της στην Ελλάδα μέχρι το 2025.

 Στόχος είναι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης να επενδύσει πάνω από 2 δισ. ευρώ την επόμενη πενταετία, ειδικότερα στους τομείς της ενέργειας, των υποδομών και της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας.

 Ο Πρωθυπουργός ευχαρίστησε τον Υπουργό Εμπορίου των ΗΠΑ για το διαρκές ενδιαφέρον του και την εποικοδομητική του ανταπόκριση στην προσπάθεια ενίσχυσης της αναπτυξιακής δυναμικής της ελληνικής οικονομίας.

Συναντήσεις Υφυπουργού Εσωτερικών Μ. Χρυσοβελώνη με εκπροσώπους κοινοβουλευτικών κομμάτων για θέματα Ισότητας Φύλων

Συνάντησεις πραγματοποίησε σήμερα η Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Μ. Χρυσοβελώνη με εκπροσώπους κοινοβουλευτικών κομμάτων που έχουν αρμοδιότητα στα ζητήματα ισότητας φύλων και γυναικών.

031018 ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΕΣ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΦΩΤΟ 1Η Υφυπουργός ενημέρωσε για το Νομοσχέδιο του ΥΠ.ΕΣ. που πρόκειται να κατατεθεί το επόμενο διάστημα, το οποίο θα αφορά στην αντιμετώπιση ζητημάτων ισότητας των φύλων. Ζήτησε να υπάρξει συνεργασία, «ανοικτή γραμμή» και ουσιαστική ανταλλαγή απόψεων, προκειμένου τυχόν πρόσθετες προτάσεις να ενταχθούν στο τελικό κείμενο. Άλλωστε, σε όλες τις συναντήσεις μέχρι αυτή την στιγμή, έχει διαπιστωθεί από κοινού πως στα θέματα ισότητας φύλων δεν υπάρχει από καμία πλευρά πρόθεση για στείρα αντιπαράθεση. Επιπλέον, η Υφυπουργός συζήτησε με τις εκπροσώπους άλλα ζητήματα για τον συγκεκριμένο τομέα, με βάση την πολιτική ατζέντα των κομμάτων τους.

031018 ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΕΣ ΜΕ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΦΩΤΟ 2Α1Συγκεκριμένα, η κ. Μ. Χρυσοβελώνη συναντήθηκε με τις υπεύθυνες του Τομέα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Ποταμιού, κ.κ. Φ. Λεομπίλλα και Ο. Αναστασοπούλου. Οι δύο εκπρόσωποι δήλωσαν ότι αντιμετωπίζουν θετικά την κατάθεση του Νομοσχεδίου και δεσμεύτηκαν ότι θα καταθέσουν εμπεριστατωμένες προτάσεις αμέσως μόλις παραλάβουν το σχετικό κείμενο.

Συναντήθηκε επίσης, με την υπεύθυνη του Τομέα Γυναικών της Ένωσης Κεντρώων, κ. Δ. Γουσέτη, η οποία αντιμετώπισε θετικά το πολιτικό πλαίσιο του Νομοσχεδίου, όπως το ανέλυσε η Υφυπουργός, εστιάζοντας στην ανάγκη περεταίρω προώθησης των γυναικών σε θέσεις ισχύος με αύξηση της ποσόστωσης σε ψηφοδέλτια κλπ, στην διαπαιδαγώγηση στα σχολεία για τα θέματα ισότητας, στην μέριμνα για τις μονογονεϊκές οικογένειες και στην ανάγκη προσφοράς σίτισης για όλα τα παιδιά, τουλάχιστον (και) στα δημοτικά σχολεία.

Τονίζεται ότι όλα τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου του Κοινοβουλίου έχουν παραλάβει (ταυτόχρονα) προσκλήσεις. Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί συναντήσεις με εκπροσώπους του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝ.ΕΛ. και αναμένεται η ανταπόκριση των υπόλοιπων κομμάτων.

(Στην Φωτογραφία 1, από αριστερά οι κ.κ. Ο. Αναστασοπούλου και Φ. Λεομπίλλα, στην φωτογραφία 2, η κ. Δ. Γουσέτη)

Ομιλία του Προέδρου της Ν.Δ. κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στην πανηγυρική εκδήλωση για τα 44 χρόνια από την ίδρυση της Ν.Δ.

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, θα μιλήσει σήμερα, Πέμπτη 4 Οκτωβρίου στις 17:00, στην πανηγυρική εκδήλωση για την επέτειο των 44 ετών από την ίδρυση της Νέας Δημοκρατίας.

Η εκδήλωση θα πραγµατοποιηθεί στο Μουσείο Μπενάκη.

Παρέμβαση Θανάση Θεοχαρόπουλου, στη Βουλή για την τροπολογία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για τις αστικές μεταφορές

Παρέμβαση του προέδρου της ΔΗΜΑΡ και κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του Κινήματος Αλλαγής, Θανάση Θεοχαρόπουλου, στη Βουλή για την τροπολογία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για τις αστικές μεταφορές

Για την τροπολογία για τις αστικές μεταφορές

  • Κύριε Υπουργέ, έρχομαι σε μια τροπολογία, την οποία έχετε καταθέσει -με την γνώριμη πλέον τακτική της κυβέρνησή σας- την τελευταία στιγμή, χθες το βράδυ. Πρόκειται για μία τέτοια σημαντική τροπολογία που αφορά τον κόσμο, όλους όσους μετακινούνται με τις αστικές συγκοινωνίες. Θα έπρεπε τουλάχιστον να γίνει μια διαβούλευση στις Επιτροπές και να μπορούμε να έχουμε απαντήσεις σε μια ουσιαστική συζήτηση, αυτή δυστυχώς γίνεται στο πόδι και αυτό μας δημιουργεί πολλές αμφιβολίες.
  • Με την προτεινόμενη τροπολογία ορίζεται ότι στις περιοχές αρμοδιότητας ΟΑΣΑ και ΟΣΕΘ επιτρέπεται η εκτέλεση αστικών και υπεραστικών δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ. Σε περίπτωση μη κατάρτισης της σύμβασης με το κατά τόπο αρμόδιο ΚΤΕΛ, αυτή μπορεί να καταρτίζεται, λέτε, με άλλους «οδικούς μεταφορείς επιβατών».
  • Ασάφεια το μεγαλείο σου! Δεν μας διευκρινίζετε ποιος είναι ο οδικός μεταφορέας επιβατών που, εκτός από άγνωστος, προτείνει δρομολόγια και όρους σύμβασης και εγκρίνει ο υπουργός. Χωρίς διαγωνισμό; Που είναι η διαφάνεια και το ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο;
  • Σε ένα θέμα για το οποίο έχει γίνει μεγάλη συζήτηση στη Βουλή συνεχίζετε ως κυβέρνηση τις παλινωδίες.
  • Και βεβαία διαβάζαμε δημοσιεύματα για την τροπολογία σας, πριν καν αυτή κατατεθεί. Δεν γνωρίζαμε ότι θα κατατεθεί. Διαβάζαμε σε χθεσινά δημοσιεύματα ότι φέρνετε τροπολογία για να φύγει ο ΟΑΣΘ από γραμμές της Θεσσαλονίκης. Γνώριζαν μάλλον, κύριε Υπουργέ, πριν από όλους μας το τι θα συμβεί.
  • Το πρόβλημα όμως είναι ότι ουσιαστικά, έναν περίπου χρόνο μετά την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, συνεχίζετε το ‘ράβε-ξήλωνε’ του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης. Η λύση δεν ήταν να περάσουμε από το ιδιωτικό μονοπώλιο του ΟΑΣΘ σε ένα κρατικό μονοπώλιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τα ίδια προβλήματα. Σας το είχαμε πει και τότε στη Βουλή και σας τονίσαμε ότι δεν συμφωνούμε με την κατάσταση, η οποία υπήρχε.
  • Δεν μπορείτε να εφαρμόσετε ούτε αυτό που νομοθετήσατε και περνάτε σε μια κρατικοδίαιτη μεταφορά εκεί που θέλετε, χωρίς καν τους όρους της διαφάνειας. Πήρατε τις συγκοινωνίες από τους ιδιώτες, τώρα τις ξαναδίνετε πίσω μέσω μιας αδιαφανούς διαδικασίας.
  • Ομολογείτε την αποτυχία και κάθε κριτική που σας είχαμε ασκήσει επιβεβαιώνεται λέξη προς λέξη.
  • Η λύση για την Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε ανοιχτές, δημόσιες συγκοινωνίες, με καθοριστικό ρόλο της Αυτοδιοίκησης και των φορέων της πόλης.
  • Εμείς αυτό που λέγαμε και τότε και τώρα είναι ότι οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης πρέπει να σχεδιάζονται από ανθρώπους της πόλης, και όχι από τους αρεστούς του εκάστοτε Υπουργού.
  • Δεν ήτανε καλή η προηγούμενη κατάσταση, έπρεπε να αλλάξει. Δεν είναι καλή η κατάσταση και σήμερα, κι από αυτά που κάνετε δείχνετε ότι παραμένει μια άρρωστη κατάσταση στην Θεσσαλονίκη.
  • Ζητάτε οι αστικές συγκοινωνίες στην Θεσσαλονίκη να ανήκουν στο Υπουργείο σας ουσιαστικά, όχι στο κράτος και στην κοινωνία. Έρχεστε με μια Υπουργική Απόφαση fast-track! Να την αποσύρετε, να το συζητήσουμε κανονικά.
  • Καμία έγνοια και πρόβλεψη για την ποιότητα των υπηρεσιών, για καλύτερες προδιαγραφές και καινούργια λεωφορεία.
  • Θυμίζω ότι το περασμένο καλοκαίρι, εδώ στην Ολομέλεια, σας έλεγα, διαβάζω από τα πρακτικά της Βουλής, ότι το νομοσχέδιο για τον ΟΑΣΘ δεν φαίνεται να διασφαλίζει ποιοτικές υπηρεσίες μεταφορών, ότι είναι ένα νομοσχέδιο που βασίζεται στις προθέσεις του εκάστοτε Υπουργού. Κι αυτό ψάχνουμε σήμερα, τις προθέσεις του εκάστοτε Υπουργού! Σας λέγαμε ότι δεν αντέχουμε ούτε κρατικοδίαιτα ούτε νεοφιλελεύθερα μοντέλα και κυρίως δεν αντέχουμε λαϊκισμό. Κι εδώ, δυστυχώς συνδυάζονται όλα. Και το κρατικοδίαιτο, και το νεοφιλελεύθερο και ο λαϊκισμός.
  • Με αυτόν τρόπο η χώρα δεν πρόκειται να υπερβεί την κρίση. Για να υπερβεί την κρίση χρειάζεται άλλα μυαλά επιτέλους, για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε.

Απάντηση στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζη

  • Πραγματικά, κύριε Υπουργέ, σας άκουσα αντιπολιτευτήκατε την αντιπολίτευση και δεν απαντήσατε ποιος είναι ο οδικός μεταφορέας αν δεν μπορεί το ΚΤΕΛ. Ποιος είναι; Σε ποιον ιδιώτη θα δώσετε που δεν το ξέρει σήμερα και χωρίς διαγωνισμό η Βουλή; Σε αυτά να απαντήσετε. Εμείς σας είπαμε ότι και εκείνο το μοντέλο δεν ήταν το σωστό και αυτό δεν είναι σωστό. Δεν απαντάτε. Αντί να απαντήσετε, κατηγορείτε για το τι έγινε στη χώρα πριν 10 χρόνια.
  • Αν είναι έτσι όπως τα λέτε, διορθώστε την τροπολογία και συμπληρώστε ότι εννοείτε για τους οδικούς μεταφορείς τα ΚΤΕΛ, αλλιώς αυτά που είπατε δεν ισχύουν. Γιατί δεν το προσθέτετε τότε για να λυθεί; Και δεύτερον, ξέρετε καλά ότι συμμετέχω στο Κίνημα Αλλαγής ως πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ. Εσείς προσωπικά ξέρετε καλά τι κάνατε εσείς προσωπικά και τότε και τώρα!

Συνάντηση του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, με την Ευρωπαία Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής, Κορίνα Κρέτσου

Ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας είχε σήμερα συνάντηση με την Επίτροπο, Κορίνα Κρέτσου, αρμόδια για θέματα Περιφερειακής Πολιτικής της Ε.Ε.

Η Επίτροπος συνεχάρη την κυβέρνηση, διότι η Ελλάδα παραμένει πρώτη στην απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο.

Επεσήμανε, επίσης, ότι είναι σημαντικό οι αποφάσεις για τον επόμενο ευρωπαϊκό Προϋπολογισμό, να ληφθούν σύντομα, προκειμένου να μην υπάρχει επενδυτικό κενό ανάμεσα στις δυο προγραμματικές περιόδους.

Σημεία τοποθέτησης Μανώλη Χριστοδουλάκη γραμματέα Κινήματος Αλλαγής στην ΕΡΤ1

Για τις προοπτικές μετεκλογικής συνεργασίας του ΚΙΝΑΛ

  • Δεν είμαστε κόμμα διαμαρτυρίας αλλά δεν έχουμε την «κάψα» να ράψουμε κυβερνητικά κοστούμια. Ζητάμε απλά από τον ελληνικό λαό ισχυρή εντολή για να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε την προοδευτική διακυβέρνηση του τόπου την επόμενη μέρα, καταθέτοντας τη δική μας πρόταση, το Σχέδιο Ελλάδα.

Για να τελειώνει το θέμα. Όσον αφορά τα θέματα των μετεκλογικών συνεργασιών, εμείς ζητάμε από τον ελληνικό λαό ισχυρή εντολή για να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε την προοδευτική διακυβέρνηση του τόπου την επόμενη μέρα. Εφόσον την έχουμε, στη βάση ενός προγραμματικού πλαισίου και του Σχεδίου Ελλάδα, που είναι η δική μας πρόταση για την επόμενη μέρα και το οποίο και καταθέτουμε ενώπιον του ελληνικού λαού, μπορούμε να συζητήσουμε μετεκλογική συνεργασία, αλλά με πολιτικούς και όχι αριθμητικούς όρους. Δεν είμαστε ούτε κόμμα διαμαρτυρίας αλλά ούτε κι έχουμε την κάψα να πάμε να ράψουμε κυβερνητικά κοστούμια. Εάν έχουμε ισχυρή εντολή, θα μπούμε στη διαδικασία της συζήτησης της βάσης της δικής μας πρότασης. Δεν προκαταλαμβάνουμε τα αποτελέσματα των επόμενων εθνικών εκλογών. Ισχυρή εντολή για εμάς σημαίνει να μπορέσουμε να διαμορφώσουμε την επόμενη μέρα μία προοδευτική πολιτική ατζέντα. Σημαίνει ένα ισχυρό ποσοστό το οποίο θα μας δίνει τη δυνατότητα αυτή. Ο ελληνικός λαός θα αποφασίσει, αυτή η αποτύπωση θα μας στείλει το μήνυμα του εάν μπορούμε να διαμορφώσουμε ισχυρή ατζέντα σε μία ενδεχόμενη κυβερνητική συνεργασία ή όχι. Εάν μπορούμε, θα μπούμε στη συζήτηση στη βάση της προγραμματικής μας πρότασης και του Σχεδίου Ελλάδα. Αντιστρέφουμε το ερώτημα ως εξής: οι υπόλοιπες δυνάμεις θα μπουν στη διαδικασία να συμφωνήσουν σε μία προοδευτική ατζέντα για την επόμενη μέρα ή όχι;

Εάν συζητάμε το σενάριο συνεργασίας του ΣΥΡΙΖΑ με τη Νέα Δημοκρατία ποιο θα είναι το προγραμματικό πλαίσιο;  Η κα Γεννηματά είπε το εξής, είπε ότι δε γίνεται με αριθμητικούς όρους η κυβερνητική συνεργασία, αλλά με πολιτικούς. Επί της δικής μας προγραμματικής πρότασης μπορούμε να συζητήσουμε με τις υπόλοιπες δυνάμεις εφόσον μπορούν να μπουν σε αυτήν την κουβέντα. Για εμάς το θέμα δεν είναι «έχω 100 δώσε μου 51 κι έλα να κάνουμε κυβέρνηση», γιατί αυτό δεν λύνει τα προβλήματα των Ελλήνων. Η λύση δεν είναι ούτε από τη μία πλευρά η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, που αποδείχθηκε ανίκανη να χειριστεί όλα τα ζητήματα με λογικές καθεστωτισμού, πνίγοντας τις παραγωγικές δυνάμεις της χώρας, με λογικές ελεημοσύνης και επαιτείας όσον αφορά το κοινωνικό κράτος το οποίο δεν μπορεί να δομηθεί ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο και από την άλλη η απάντηση δεν μπορεί να είναι η Νέα Δημοκρατία η οποία παρουσιάζει μία ατζέντα για το πώς θα παράξουμε πλούτο, αλλά δεν αναφέρει πουθενά το πώς αυτόν τον πλούτο θα τον διανείμουμε δίκαια για να ανακουφίσουμε αυτούς που έχουν πληγεί μέσα στην κρίση.

  • Ο δικός μας στόχος είναι η επόμενη κυβέρνηση της χώρας να μπορέσει να διασφαλίσει την αξιοπρέπεια του ελληνικού λαού, είτε με όρους οικονομικής αξιοπρέπειας είτε με όρους ευκαιριών είτε ακόμα και με όρους ασφάλειας στην καθημερινότητα τους.

Οι εκφράσεις μας είναι πολύ συγκεκριμένες και αφορούν την πολιτική πρακτική του ενός και του άλλου. Από τη μία ο ΣΥΡΙΖΑ μας παρουσιάζει ένα πολιτικό πλαίσιο το οποίο λέει ότι έχουν συμφωνήσει σε πλεονάσματα 3,5%, αλλά παρόλα αυτά εξακολουθούν τη φορολογική εξόντωση των παραγωγικών δυνάμεων, με τις τεράστιες ασφαλιστικές εισφορές να δημιουργούν υπερπλεονάσματα τα οποία μετά τα κάνουν κοινωνική πολιτική με ψίχουλα και όρους ελεημοσύνης προς τα χαμηλά κοινωνικά στρώματα. Αυτό δεν είναι βιώσιμο. Από την άλλη πλευρά, δεν είναι βιώσιμο ένα πολιτικό σχέδιο το οποίο μας λέει ότι μιλάμε για ανάπτυξη για τους λίγους και ισχυρούς, αλλά όχι για το πώς θα δώσουμε ευκαιρίες στη μεσαία τάξη και κυρίως για το πώς τον πλούτο που θα παράξουμε από την ανάπτυξη θα μπορέσουμε να το διανείμουμε δίκαια σε αυτούς που το έχουν ανάγκη. Ο δικός μας στόχος είναι η επόμενη κυβέρνηση της χώρας να μπορέσει να διασφαλίσει την αξιοπρέπεια του ελληνικού λαού είτε αυτό λέγεται με όρους οικονομικής αξιοπρέπειας είτε με όρους ευκαιριών είτε ακόμα και με όρους ασφάλειας της καθημερινότητάς τους.

Για την πολιτική της επόμενης μέρας

  • Την επόμενη μέρα θέλουμε μία κυβέρνηση η οποία δε θα δεσμεύεται από τους όρους που έχει συμφωνήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, γιατί δεν δίνουν καμία προοπτική.

Την επόμενη μέρα θέλουμε μία κυβέρνηση η οποία δε θα δεσμεύεται από τους όρους που έχει συμφωνήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, όχι γιατί το έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλά γιατί δεν δίνουν καμία προοπτική. Δεν δίνει προοπτική η συμφωνία για τα πλεονάσματα 3,5% μέχρι το 2022 και 2,2% μέχρι το 2060, ούτε δίνει προοπτική ο ασφαλιστικός νόμος Κατρούγκαλου, ούτε όλο αυτό το πλαίσιο δεσμεύσεων στο οποίο έχουμε μπει με εκχώρηση όλων των κτηρίων που έχει εκχωρήσει η κυβέρνηση στο Υπερταμείο, ακριβώς γιατί δεν υπάρχει προοπτική για την επόμενη μέρα. Θέλουμε λοιπόν, μία κυβέρνηση η οποία θα μπορέσει να πάει με σοβαρούς όρους και επί προγραμματικής ατζέντας να διαπραγματευτεί με τους εταίρους μας με ένα πλαίσιο που θα διασφαλίζει την προοπτική για την επόμενη μέρα.

Για την πολιτική και ιδεολογική θέση του ΣΥΡΙΖΑ και των στελεχών του

  • Η εφαρμοζόμενη πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, ο τρόπος που αντιπολιτεύτηκε με τα πιο χυδαία ψέματα και οι καθεστωτικές του πρακτικές δεν υποδηλώνουν καμία σοσιαλδημοκρατική στροφή.

Ο κ. Τσακαλώτος ανήκει στην ομάδα των Ευρωσοσιαλιστών και των Πρασίνων; Ο κ. Τσακαλώτος ανήκει στο χώρο της Αριστεράς. Δεν ξέρουμε εάν το είπε εν τη ρύμη του λόγου, εάν ο κ. Τσακαλώτος θεωρεί ότι ανήκει σε άλλη ομάδα στην Ευρώπη, να το πει και στα άλλα στελέχη του κόμματός του τα οποία είναι κομμουνιστογενή και τα οποία δηλώνουν ξεκάθαρα ότι ο χώρος τους είναι η Ευρωπαϊκή Αριστερά. Είναι παρατηρητές αλλά να βάζουμε και τα πράγματα στη θέση τους, σοσιαλδημοκράτης δεν γίνεσαι επειδή το δηλώνεις, σοσιαλδημοκράτης γίνεσαι επειδή εφαρμόζεις μια συγκεκριμένη πολιτική πρακτική. Η πολιτική πρακτική του ΣΥΡΙΖΑ και ο τρόπος που αντιπολιτεύτηκε, ξέρουμε όλοι πώς, με τα πιο χυδαία ψέματα, τάζοντας ελπίδα στον ελληνικό λαό, να πάρει την εξουσία, να εφαρμόσει ακριβώς την αντίθετη πολιτική, με τις πιο συντηρητικές κατευθύνσεις, χωρίς καμία προοπτική και με καθεστωτικές λογικές όσον αφορά παρεμβάσεις στη δικαιοσύνη, στα ΜΜΕ κλπ. Αυτά τα χαρακτηριστικά δεν υποδηλώνουν μία σοσιαλδημοκρατική στροφή και πολιτική πρακτική με την οποία βέβαια καμία σχέση δεν έχει ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως το ίδιο συμβαίνει και με τον προοδευτικό χώρο.

Για το τί χρειάζεται η χώρα μας την επόμενη μέρα

  • Εμείς καταθέτουμε το πολιτικό μας σχέδιο, το Σχέδιο Ελλάδα, συγκεκριμένο και κοστολογημένο, το οποίο θα διασφαλίζει πρώτον την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας και δεύτερον το πώς θα διανείμουμε δίκαια τον παραγόμενο πλούτο.

Δε χρειάζεται συνθήματα αλλά πολιτικό σχέδιο. Μπορεί η επόμενη κυβέρνηση να έχει πολιτικό σχέδιο; Μπορούν οι άλλες δυνάμεις να συμφωνήσουν σε ένα πολιτικό σχέδιο που θα δίνει προοπτική; Το καταθέτουμε συγκεκριμένο και κοστολογημένο, το οποίο θα διασφαλίζει πρώτον την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας για το πώς θα παράξουμε νέο πλούτο και δεύτερον το πώς θα διανείμουμε το νέο πλούτο, γιατί στόχος μας είναι να είμαστε ωφέλιμοι και χρήσιμοι για αυτούς που το έχουν περισσότερη ανάγκη κι επί αυτού του πλαισίου όποιος θέλει να συμφωνήσει, να έρθει. Μπορούμε να συνεργαστούμε μόνο στη βάση της ανάγκης που υπάρχει αυτή τη στιγμή για να βγει η χώρα από την κρίση την επόμενη μέρα, αλλά δεν είναι και αυτοσκοπός μας. Είναι απλώς μία προϋπόθεση οποιασδήποτε κυβερνητικής συνεργασίας είτε εάν γίνει με το ΣΥΡΙΖΑ είτε με τη Νέα Δημοκρατία είτε με κανέναν τους γιατί αυτό είναι και βασικό ζήτημα σε περίπτωση που δεν καταφέρουμε να καταλήξουμε κάπου, θα περιλαμβάνει πολιτικούς όρους. Εάν ο ΣΥΡΙΖΑ δεχθεί, έστω και τώρα, να μπει σε αυτούς τους πολιτικούς όρους, να το συζητήσουμε. Εάν η Νέα Δημοκρατία δεχθεί να μπει σε αυτούς τους πολιτικούς όρους, να το συζητήσουμε, εάν δεν δεχθούν, δε συζητάμε τίποτα.

Για τα δύο σχέδια προϋπολογισμού

  • Τα δύο σχέδια προϋπολογισμού είναι η απόδειξη πως η καθαρή έξοδος ήταν απλά ένα ακόμα ψεύτικο αφήγημα, μία αυταπάτη.

Το δεδομένο είναι ότι αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση έκανε κάτι το οποίο είναι πρωτόγνωρο. Κατέθεσε δύο σχέδια προϋπολογισμού και μάλιστα με διαφορετικά δημοσιονομικά αποτελέσματα. Στο ένα περικόπτονται οι συντάξεις κι έχουμε τα αντίμετρα, με πλεόνασμα 4,14% και στο άλλο δεν περικόπτονται οι συντάξεις, δεν έχουμε τα αντίμετρα με πλεόνασμα 3,56%. Γιατί κατέθεσαν το πρώτο, αφού έχουν σκοπό να κάνουν κάτι άλλο; Δε βγήκαμε με καθαρή έξοδο από την κρίση; Δεν ανακτήσαμε τη χαμένη εθνική κυριαρχία στην οικονομική μας πολιτική; Ή έχουμε καθαρή έξοδο και καταθέτουν την πρότασή τους στο Κοινοβούλιο και την εφαρμόζουμε ή δεν έχουμε καθαρή έξοδο και προχωράμε με το πλαίσιο καταθέτοντας στους δανειστές μας δύο προτάσεις και περιμένοντας να μας πουν ποια από τις δύο θα ακολουθήσουμε. Ωστόσο, εάν δεν περικοπούν οι συντάξεις, είναι πάρα πολύ θετικό κι είμαστε οι πρώτοι που καταθέσαμε Πρόταση Νόμου για να μην περικοπούν. Δεν είναι επιτυχία της κυβέρνησης, γιατί η αποτυχημένη πολιτική της πρακτική οδήγησε στην αναγκαιότητα να περικοπούν οι συντάξεις. Δεν είναι μόνο οι συντάξεις το ζήτημα. Είναι και το αφορολόγητο, είναι η δέσμευση της δημόσιας περιουσίας για τα επόμενα 99 χρόνια, είναι τα πρωτογενή πλεονάσματα κι είναι ένα σύνολο φορολογικών μέτρων τα οποία παραμένουν. Ο Νόμος Κατρούγκαλου λέει ότι όλοι όσοι βγήκαν στη σύνταξη από 1/1/2016 έχουν μειωμένες συντάξεις, τώρα συζητάμε για το εάν θα μειωθούν και στους παλαιότερους συνταξιούχους. Για εμάς είναι στόχος να μην περικοπούν οι συντάξεις και καταθέσαμε Πρόταση Νόμου πρώτοι και περιμένουμε από την κυβέρνηση να την επαναφέρει για να την ψηφίσει και να περάσει. Το ζήτημα είναι πώς θα αλλάξουμε το Νόμο Κατρούγκαλου ακριβώς γιατί μιλάει για συντάξεις – ψίχουλα κάτι που για εμάς δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε ένα σοβαρό και αποτελεσματικό κοινωνικό κράτος, ειδικά μετά από τις συνέπειες της κρίσης.

Για την τυχαία συνάντηση της κ. Σπυράκη με τον κ. Ζάεφ και το Σκοπιανό

  • Εάν έχει γίνει, υπάρχουν πολύ σοβαρά ζητήματα για το πώς επιλέγει να αντιπολιτευτεί η Νέα Δημοκρατία σε ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα.

Ζητάμε να τοποθετηθεί ο κ. Μητσοτάκης ξεκάθαρα, για το εάν έχει γίνει αυτή η συνάντηση ή όχι. Εμείς ούτε ήμασταν εκεί ούτε μπορούμε να ξέρουμε εάν έχει γίνει ή όχι. Εάν έχει γίνει, υπάρχουν πολύ σοβαρά ζητήματα για το πώς επιλέγει να αντιπολιτευτεί η Νέα Δημοκρατία σε ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα. Δε συμφωνούμε με τη Νέα Δημοκρατία στο Σκοπιανό. Στο ζήτημα αυτό η θέση μας είναι συγκεκριμένη. Είμαστε υπέρ μίας λύσης, αλλά όχι οποιασδήποτε λύσης. Η Ελλάδα ήταν, είναι και θα πρέπει να εξακολουθήσει να είναι πυλώνας σταθερότητας κι ευημερίας στα Βαλκάνια. Από την πρώτη στιγμή θέσαμε τις κόκκινες γραμμές μας, αυτές περιελάμβαναν το erga omnes και την εξάλειψη όλων των αλυτρωτικών στοιχείων, στην Συμφωνία όμως αποτυπώθηκαν σημεία που παραβιάζουν τις κόκκινες γραμμές μας, χαρακτηριστικά η αναγνώριση της γλώσσας και της εθνικότητας. Η Νέα Δημοκρατία έχει αλλάξει τους όρους της Ενδιάμεσης Συμφωνίας κι έχει φτάσει σε όρους ακραίας ρητορικής. Από τη στιγμή που η Συμφωνία των Πρεσπών αναγνωρίζει την μακεδονική γλώσσα και την μακεδονική εθνικότητα, θεωρούμε ότι αντί να κλείνουν ζητήματα, ανοίγουν και για αυτό το λόγο δεν πρόκειται να ψηφίσουμε αυτή τη συμφωνία. Δυστυχώς φάνηκε ότι με την προχειρότητα που διαχειρίστηκε η κυβέρνηση αυτό το θέμα όχι μόνο από τη δική μας πλευρά, αλλά κι από την πλευρά της γειτονικής μας χώρας, ο λαός το Σκοπίων  γύρισε την πλάτη στη Συμφωνία αυτή. Αυτό αναδεικνύει κι ένα άλλο ζήτημα. Ακόμα και μία συμφωνία που περιλαμβάνει αυτά τα χαρακτηριστικά, που για εμάς είναι πάρα πολύ αρνητικά, δηλώνει το γεγονός ότι απορρίφθηκαν από τα Σκόπια ότι υπάρχουν πολύ έντονα στοιχεία αλυτρωτισμού για τα οποία θα πρέπει να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί. Ακόμα και μία συμφωνία που έχει στοιχεία αναγνώρισης μακεδονικής γλώσσας και μακεδονικής εθνικότητας, που για εμάς δεν μπορεί να είναι αποδεκτά, ακόμα κι αυτή η συμφωνία και το γεγονός ότι δεν γίνεται αποδεκτή από αυτούς, σημαίνει ότι τα αλυτρωτικά στοιχεία είναι πολύ βαθιά και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί για την επόμενη μέρα.

Όσο για τη μία και τυχαία συνάντηση της κ. Σπυράκη με τον κ. Ζάεφ, δεν είμαστε ντετέκτιβς, δε θεωρούμε ότι εύκολα συναντιέται κάποιος τυχαία, αλλά περιμένουμε να ακούσουμε την επίσημη θέση του κ. Μητσοτάκη.

Υπ. Δικαιοσύνης: Έκδοση βιβλίου που απευθύνεται σε κρατούμενους γονείς και τα παιδιά τους

Ένα παιδικό βιβλίο με τίτλο «Θα συναντηθούμε στ’ όνειρο – Μια ιστορία για τον μπαμπά στη φυλακή» που απευθύνεται σε κρατούμενους γονείς και τα παιδιά τους εκδόθηκε πρόσφατα από το Υπουργείο Δικαιοσύνης/Γενική Γραμματεία Αντεγκλη­ματικής Πολιτικής, με τη συνδρομή του Εθνικού Τυπογραφείου.

Το βιβλίο δημιουργήθηκε το 2008 σε φυλακή της Γερμανίας από ομάδα κρατουμένων γονιών σε συνεργασία με ψυχολόγους. Μεταφράστηκε και προσαρμόστηκε στην ελληνική πραγματικότητα και ήδη προωθείται στα καταστήματα κράτησης της χώρας για να δοθεί στους κρατουμένους γονείς.

Βιβλ φυλακ 2

Το βιβλίο αυτό μίλα στο παιδί με αμεσότητα και ειλικρίνεια για την πραγματικότητα της φυλακής και επιχειρεί να απαντήσει στο δύσκολο ερώτημα του παιδιού για τους λόγους φυλάκισης του πατέρα ή της μητέρας του. Μ’ αυτό τον τρόπο «δίνεται η ευκαιρία σε γονείς ή σε ανθρώπους που ασχολούνται επαγγελματικά με παιδιά φυλακισμένων να ανοίξουν την κουβέντα, να μιλήσουν και να δώσουν στα παιδιά την ευκαιρία να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για τη φυλάκιση του πατέρα ή της μητέρας τους», γράφει στο οπισθόφυλλο ο Γενικός Γραμματέας Αντεγκληματικής Πολιτικής κ.  Ευτύχης Φυτράκης.

Και η έκδοση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων για την ενίσχυση της κοινωνικής επανένταξης των κρατουμένων, και συνεπώς της αντεγκληματικής πολιτικής, μέσω της διατήρησης των οικογενειακών δεσμών τους κατά τη διάρκεια της φυλάκισης.

ΝΔ: Σχολιασμός των τελευταίων εξελίξεων της επικαιρότητας

Α. Για το Προσφυγικό

Μόνο η λέξη ντροπή ταιριάζει στον κ. Τσίπρα και τους υπουργούς του για τις εικόνες που είδα στο hot spot της Σάμου. Αυτοί που πουλούσαν δήθεν αριστερή ευαισθησία και ανθρωπισμό, έχουν δημιουργήσει τους πιο απάνθρωπους καταυλισμούς στον κόσμο. Για να καταλάβετε τον παραλογισμό του συστήματος που έχει δημιουργήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, στη Σάμο από την αρχή του χρόνου έχουν φτάσει 4434 οικονομικοί μετανάστες και πρόσφυγες και λόγω των απίστευτων καθυστερήσεων να γίνει ο διαχωρισμός τους από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα έχουν σταλεί πίσω στην Τουρκία μόνον 37 άτομα, ενώ κάποιοι άλλοι μεταφέρονται με τρομερά αργούς ρυθμούς στην ενδοχώρα.

Περίπου 4000 άνθρωποι ζουν σήμερα εκεί σε άθλιες συνθήκες, καθώς η χωρητικότητα του hot spot είναι μόνον για 700 άτομα. Ζουν σε σκισμένες σκηνές, κοιμούνται πάνω σε τελάρα και στην ερώτηση για το πόσες τουαλέτες αντιστοιχούν σε πόσους ανθρώπους η αρμόδια διοικήτρια δεν ήξερε καν την απάντηση.

Και όλα αυτά συμβαίνουν ενώ η κυβέρνηση είχε στη διάθεσή της 1,6 δις ευρώ από την Ε.Ε. Και το ερώτημα είναι βέβαια που πήγαν όλα αυτά τα χρήματα; Η κυβέρνηση αρνείται να το απαντήσει αν και ερωτάται καθημερινά. Να ξέρουν ότι η επόμενη κυβέρνηση θα αναζητήσει που πήγε μέχρι και το τελευταίο ευρώ για το προσφυγικό.

Στην κυβέρνηση συνυπάρχει η ιδεοληψία, η ανικανότητα, η αδιαφάνεια και τελικά ο κυνισμός. Ιδεοληψία διότι κάποιοι πίστευαν -και εξακολουθούν να πιστεύουν -ότι τα σύνορα της Ελλάδος που είναι και σύνορα της Ευρώπης, δεν πρέπει να φυλάσσονται. Διαχειριστική ανικανότητα και αδιαφάνεια διότι δεν είναι δυνατόν να έχουν διατεθεί στη χώρα τόσα πολλά κονδύλια και να επικρατούν τέτοιες συνθήκες. Και βέβαια κυνισμός διότι όλοι αυτοί οι οποίοι ισχυρίζονται ότι είναι ανθρωπιστές, δεν έχουν παρά να πάνε στη Μόρια να δουν πως ζουν οι άνθρωποι αυτοί.

Πολλά μπορούν να γίνουν και μάλιστα άμεσα. Είναι απολύτως αναγκαίο να υπάρξει καλύτερη φύλαξη των συνόρων και άμεση αποσυμφόρηση των πιο προβληματικών hot spots της Σάμου, της Χίου και βέβαια της Μυτιλήνης αρχίζοντας από πιο ευάλωτες ομάδες. Και στο πλαίσιο αυτό είναι απολύτως αναγκαίο να αλλάξει και να επιταχυνθεί η διαδικασία χορήγησης ασύλου, ώστε να τελεσιδικούν αμέσως και να υπάρχει άμεσος διαχωρισμός μεταξύ προσφύγων και οικονομικών μεταναστών. Η χώρα θα διασφαλίσει ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης σε όσους έφτασαν κατατρεγμένοι στην Ελλάδα.

  1. Για το Σκοπιανό

Τα πρακτικά των συσκέψεων των πολιτικών αρχηγών των Σκοπίων που δημοσιεύθηκαν στον Τύπο επιβεβαιώνουν πλήρως πόσο ερασιτεχνικά, αλλά και τυχοδιωκτικά αντιμετώπισαν από την πρώτη στιγμή οι κύριοι Τσίπρας και Κοτζιάς το εθνικό ζήτημα των Σκοπίων. Αποδεικνύεται ότι Κυβέρνηση στο πρώτο στάδιο της μυστικής διαπραγμάτευσης συμφώνησε στο απαράδεκτο όνομα «Μακεδονία του Ίλιντεν». Και υπαναχώρησε μόνο μετά τις καταγγελίες της αντιπολίτευσης ότι το όνομα αυτό αποτελούσε την επιτομή του αλυτρωτισμού της γειτονικής χώρας. Επίσης, επιβεβαιώνεται ότι η θέση της Ν.Δ. ήταν από την πρώτη στιγμή σε όλους ξεκάθαρη καθώς είχε γίνει απολύτως αντιληπτό, όχι μόνο στη διεθνή κοινότητα, αλλά και στην ηγεσία της ΠΓΔΜ ότι δεν υπήρχε περίπτωση να συναινέσει σε μια συμφωνία όπως αυτή των Πρεσπών, είτε σήμερα, είτε -πόσο μάλλον- ως επόμενη κυβέρνηση. Το σημαντικότερο όλων, όμως, από τις χθεσινές αποκαλύψεις είναι ότι σύσσωμη η ηγεσία των Σκοπίων διαπιστώνει ότι η χώρα τους δεν θα βρει πιο βολική ελληνική κυβέρνηση από αυτή του κ. Τσίπρα. Είναι πραγματικά απίστευτο ότι η κυβέρνηση Τσίπρα-Καμμένου παρουσιάζεται πρόθυμη να κλείσει μια συμφωνία άρον-άρον παραχωρώντας «μακεδονική» εθνότητα και γλώσσα στους Σκοπιανούς. Και φυσικά η κυβέρνηση των Σκοπίων έσπευσε να εκμεταλλευθεί την ευκαιρία εφαρμόζοντας την τακτική: «τώρα που γυρίζει».

Είναι πλέον πασιφανές ότι οι ανεύθυνοι χειρισμοί των κυρίων Τσίπρα και Κοτζιά είχαν ως κατάληξη μια εθνικά επιζήμια συμφωνία για τη χώρα. Όπως γίνεται ξεκάθαρη και η απόλυτη συνενοχή του κ. Καμμένου που τους έδωσε το στυλό για να υπογράψουν τη συμφωνία των Πρεσπών, παριστάνοντας τον διαφωνούντα, ενώ μέχρι και σήμερα στηρίζει απόλυτα την κυβέρνηση.

Αμέσως μετά το δημοψήφισμα, ο κ. Καμμένος χαρακτήρισε άκυρη τη συμφωνία. Προχθές σε συνέντευξή του ο. Κοτζιάς τον άδειασε μεγαλοπρεπώς χαρακτηρίζοντας έγκυρη τη συμφωνία. Και στο μεσοδιάστημα ο κ. Τσίπρας επικοινώνησε με τον κ. Ζάεφ για να τον συγχαρεί και να του συστήσει να προχωρήσει με αποφασιστικότητα. Είναι εικόνα κυβέρνησης αυτή; Μπορούν όντως να ισχυρίζονται αυτοί οι άνθρωποι ότι υπηρετούν μαζί το εθνικό συμφέρον; Σαν να το λένε ξεκάθαρα  ακόμα και οι πολιτικοί των Σκοπίων στα πρακτικά που διέρρευσαν. “Να τελειώνουμε τώρα που έχουμε τον Τσίπρα και τον Καμμένο γιατί αν έρθει η Νέα Δημοκρατία η συμφωνία δεν θα περάσει”. Και ύστερα από αυτό έχουν το θράσος να ασκούν και κριτική.

Σχετικά με το δημοσίευμα της FAZ για μυστική συνάντηση της κυρίας Σπυράκη με τον κ. Ζάεφ, είναι γνωστή η αξιοπιστία της εφημερίδας αυτής και μάλιστα του συγκεκριμένου δημοσιογράφου. Πρόσφατα, άλλωστε, έχει υποστηρίξει ότι ο κ. Μητσοτάκης είπε στους Γερμανούς ότι είμαστε υπέρ της συμφωνίας, γεγονός που διαψεύστηκε πανηγυρικά. Σε ό,τι αφορά  τη συνάντηση της κ. Σπυράκη, τα είπε η ίδια ρητά και κατηγορηματικά: Ήταν μια δημόσια συνάντηση που έγινε σε κοινή θέα στις Βρυξέλλες στο περιθώριο του συμβουλίου. Δεν ήταν μυστική. Η κ. Σπυράκη τόνισε στον κ. Ζάεφ ότι οι πληροφορίες που αναφέρουν ότι οποιαδήποτε συμφωνία που αναγνωρίζει «Μακεδονική» εθνικότητα και «Μακεδονική» γλώσσα βρίσκει τη Νέα Δημοκρατία απολύτως αντίθετη.

Η κυρία Σπυράκη, όπως επιβεβαιώνεται και από τα πρακτικά των πολιτικών αρχηγών των Σκοπίων που δημοσίευσε χθες η Καθημερινή απαρίθμησε μια προς μια τις θέσεις της Νέας Δημοκρατίας. Τους ξεκαθάρισε ότι  δεν πρόκειται να συναινέσει σε μια εθνικά επιζήμια συμφωνία όπως αυτή των Πρεσπών. Εξάλλου η αλήθεια φαίνεται και από το γεγονός ότι τον Ιανουάριο του 2018, δηλαδή μόλις ξεκίνησε η συζήτηση με τους πολιτικούς Αρχηγούς των Σκοπίων, ο κ. Ζάεφ τους είπε: “ας τρέξουμε να το κλείσουμε με τον Τσίπρα γιατί με τον Μητσοτάκη δεν έχουμε καμία πιθανότητα.” Αυτό και μόνο δείχνει ξεκάθαρα ότι ο κ. Ζαεφ ήταν απολύτως  ενημερωμένος για την αντίθεσή της Νέας Δημοκρατίας και του προέδρου της στη συμφωνία που προωθεί με τον κ. Τσίπρα. Την ίδια ξεκάθαρη τοποθέτηση επανέλαβε η κυρία Σπυράκη και στο βήμα της Βουλής της πΓΔΜ μόλις πριν από 2 εβδομάδες. Ήταν από κάτω οι βουλευτές του κ. Ζάεφ, και πρόσωπα όπως ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησής του ο οποίος συμμετείχε και στη συνάντηση τον Ιανουάριο. Θα τολμούσε άραγε ο κ. Καμμένος και οι βουλευτές των ΑΝΕΛ να πουν τα ίδια στο Σκοπιανό κοινοβούλιο; Όσοι τουλάχιστον δεν λοξοδρομούν προς τον ΣΥΡΙΖΑ.

Γ. Για το προσχέδιο του προϋπολογισμού

Αυτό που κατέθεσε η κυβέρνηση είναι προσχέδιο χωρίς Προϋπολογισμό. Ένας Προϋπολογισμός δεν είναι σενάριο. Πρέπει να είναι σαφής, διαφανής και να έχει πολύ προσεκτικά -με ακρίβεια λεπτού- προσδιορίσει έσοδα και δαπάνες για το τρέχον που κλείνει και το επόμενο έτος που έρχεται. Αντί αυτού, η κυβέρνηση πρωτοτύπησε καταθέτοντας ένα κείμενο «multiple choice» που τα έχει όλα:

  1. Σεβασμό στις δεσμεύσεις του 3ου & 4ου -άτυπου- Μνημονίου με περικοπές συντάξεων ύψους 3,275 δις ευρώ για να καθησυχάσει τους δανειστές και τις αγορές.
  2. Στάχτη στα μάτια των συνταξιούχων με ένα «σενάριο προθέσεων» στο οποίο δήθεν δεν θα περιληφθούν οι περικοπές των συντάξεων που ψήφισαν