Μετράμε τις μερίδες φαγητού με πρακτικό τρόπο! – Γράφει η Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη

Για να έχουμε καλή υγεία πρέπει να προσέχουμε την διατροφή μας όχι μόνο ως προς την ποιότητα αλλά και ως προς την ποσότητα.

Γράφει η συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Μαρία Αλιμπέρτη – Κατσάνη

 Είναι εύκολο να κρατήσουμε το βάρος μας στα φυσιολογικά επίπεδα μετρώντας την ποσότητα που τρώμε;

Φυσικά και είναι μια  λύση να μετράμε την ποσότητα του φαγητού ας πούμε με πρακτικό τρόπο χωρίς ζυγαριά, αποφεύγοντας τις περιττές θερμίδες χωρίς να στερηθούμε, τα πράγματα είναι απλά αρκεί να κάνουμε σωστό υπολογισμό των μερίδων!

Το μέγεθος της γροθιάς μας είναι η ποσότητα που πρέπει να καταναλώνουμε για να υπολογίσουμε μία μερίδα

Το εξωτερικό μέρος της γροθιάς μας αντιστοιχεί σε μία μερίδα ζυμαρικών.

Το άκρο του δεύτερου δαχτύλου αντιστοιχεί περίπου σε ένα κουταλάκι του γλυκού.

Το άκρο του αντίχειρα αντιστοιχεί σε μία κουταλιά της σούπας.

Το εσωτερικό μέρος μιας γροθιάς αντιστοιχεί σε δύο μερίδες παγωτό.

Το εσωτερικό της παλάμης αντιστοιχεί περίπου σε μία μερίδα κρέας.

Φυσικά για καλύτερα αποτελέσματα μπορούμε να επιλέξουμε μακαρόνια ολικής άλεσης, το καστανό ρύζι και μαύρο ψωμί αντικαθιστώντας τα λευκά επεξεργασμένα προϊόντα.

Υπάρχει τρόπος να αλλάξουμε τα λευκά ζυμαρικά με αποτέλεσμα να συμπεριφέρονται περισσότερο σαν τα ολικής, δηλαδή σαν να έχουν φυτικές ίνες!

Μαγειρεύουμε  τα ζυμαρικά μας, τα βάζουμε στο ψυγείο και τα καταναλώνουμε μετά από μερικές ώρες αφού πρώτα τα ζεστάνουμε.

Με τον τρόπο αυτό μεταβάλλουμε τη δομή των υδατανθράκων, μετατρέποντάς τους σε ανθεκτικό άμυλο, έτσι τα ζυμαρικά δεν προκαλούν απότομη αυξομείωση στα επίπεδα της γλυκόζης και παράλληλα ο οργανισμός απορροφά λιγότερες θερμίδες!

Αν λοιπόν προτιμάμε τα λευκά ζυμαρικά και όριζα, μπορούμε να μετράμε με την γροθιά μας τα ξαναζεσταμένα μας φαγητά, να τα συνοδεύουμε με ωμές σάλτσες και να λαμβάνουμε λιγότερες θερμίδες, το αποτέλεσμα είναι η μείωση ή η διατήρηση του βάρους μας στα φυσιολογικά επίπεδα.