Life: Η πρόληψη και η έγκαιρη διάγνωση «εχθροί» του καρκίνου του μαστού

Το 1985 ο Οκτώβριος καθιερώθηκε ως «Μήνας Ενημέρωσης & Ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του μαστού», σε μία διεθνή εκστρατεία για την αφύπνιση του γυναικείου πληθυσμού και τη συγκέντρωση πόρων για έρευνα, πρόληψη, έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία.

Ο καρκίνος του μαστού αποτελεί από το 2020 τη συχνότερη μορφή καρκίνου παγκοσμίως (με 2.262.000 νέα περιστατικά), εκτοπίζοντας από την πρώτη θέση, τον καρκίνο του πνεύμονα. Κάθε 19 δευτερόλεπτα μία γυναίκα στον κόσμο διαγιγνώσκεται με τη συγκεκριμένη μορφή καρκίνου και αντιστοιχεί στο 26% των καρκίνων που παρουσιάζονται στις γυναίκες.

Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο χειρουργός μαστού και πρόεδρος της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας, Ευάγγελος Φιλόπουλος, «η ανακάλυψη της νόσου σε πρώιμα στάδια (έγκαιρη διάγνωση) ευνοεί τις θεραπευτικές παρεμβάσεις και την πρόγνωση της νόσου. Οι γυναίκες δεν πρέπει να φοβούνται τη συγκεκριμένη ασθένεια γιατί η διάρκεια και η ποιότητα ζωής των ασθενών έχει βελτιωθεί εντυπωσιακά τις τελευταίες δεκαετίες».

Σημειώνοντας παράλληλα ότι «η πρόγνωση του έχει βελτιωθεί σημαντικά. Πέντε χρόνια μετά τη διάγνωση επιζούν σχεδόν 8.000.000 ασθενείς σ’ όλο τον κόσμο. Στη χώρα μας το 2020 τα νέα περιστατικά υπολογίστηκαν στα 7.700, οι θάνατοι τους 2.330, ενώ τουλάχιστον στην 5ετία οι επιζήσασες ήταν περίπου 30.900. Δυστυχώς η πανδημία, τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, μείωσε σημαντικά τον αριθμό των γυναικών που έκαναν (σε Ελλάδα και διεθνώς) τις προληπτικές εξετάσεις», αναφέρει ο κ. Φιλόπουλος.

Στην προσπάθεια ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης για τον καρκίνο του μαστού μία παγκόσμια βιομηχανία ομορφιάς δίνει το παράδειγμα για αυτό το σκοπό. Το 1992 η Έβελιν Λόντερ (Evelyn Lauder) διαπίστωσε ότι ολοένα και περισσότερες γυναίκες πέθαιναν από τον καρκίνο του μαστού και κανένας δεν μιλούσε γι’ αυτό. Προβληματισμένη από την έλλειψη ενημέρωσης των γυναικών και της χρηματοδότησης αποφάσισε να ξεκινήσει την καμπάνια της ροζ κορδέλας.

Σήμερα, το όραμά της το συνεχίζει ο γιος της ο Ουίλιαμ Λόντερ (William P. Lauder, εκτελεστικός πρόεδρος του ομίλου The Estée Lauder Companies Inc.) ο οποίος σε δήλωσή του στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο επιβεβαιώνει ότι: η συγκεκριμένη εκστρατεία, αποτελεί το μεγαλύτερο εταιρικό πρόγραμμα κοινωνικής ευθύνης του ομίλου.

«Πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στο σημαντικό αυτό έργο για συνεχίζουμε να δημιουργούμε ένα πιο φωτεινό μέλλον για όλους», επισημαίνει ο Ουίλιαμ Λόντερ.

Τα έσοδα από την πώληση του ροζ βραχιολιού (Pink Ribbon Bracelet) προσφέρονται στην ενίσχυση του σπουδαίου ανθρωπιστικού έργου της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας (ΕΑΕ) η οποία βρίσκεται επί 63 χρόνια στο πλευρό των γυναικών.

Με δύο κινητές μονάδες προσφέρει δωρεάν μαστογραφικό έλεγχο σε κάθε γωνιά της χώρας επί 15 χρόνια με τη βοήθεια ευγενικών χορηγών, όπως τα τελευταία χρόνια η Estee Lauder.

Διαθέτει ανοιχτή τηλεφωνική γραμμή 215-215-2121 που με την υποστήριξη του Τομέα Ψυχικής Υγείας του υπουργείου Υγείας υποστηρίζει ασθενείς και φροντιστές στις δύσκολες στιγμές τους.

Στο πλαίσιο της Εκστρατείας Ενημέρωσης για τον Καρκίνο του Μαστού, το εμβληματικό κτίριο Τσίλλερ στην οδό Αγ. Κωνσταντίνου 22, όπου στεγάζεται το Εθνικό Θέατρο της Ελλάδος, φωταγωγήθηκε ροζ, με σκοπό να υπενθυμίσει σε όλους τη σημασία της πρόληψης και της έγκαιρης διάγνωσης.

ΑΠΕ-ΜΠΕ / Στ. Αλεβιζοπούλου
Προηγούμενο άρθροΡωσία- covid-19: Μπροστά στη νέα έξαρση των κρουσμάτων το Κρεμλίνο εξετάζει εκ νέου μέτρα
Επόμενο άρθροΤο σύνολο των ασθενών ηλικίας 4-18 ετών είναι 4.493, αποτελώντας το 26% του συνόλου των κρουσμάτων