ΚΙΝ.ΑΛ. – Δ. Μπιάγκης: “Λανθασμένες κυβερνητικές αποφάσεις για τον Πειραιά & το λιμάνι του”

Βασικά Σημεία Εισήγησης Δ. Μπιάγκη

► Η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ, όπως ψηφίστηκε και λειτούργησε την τελευταία 5ετία δημιούργησε ένα καθεστώς ιδιότυπου ιδιωτικού μονοπωλίου, χωρίς ουσιαστικό και συνεχή έλεγχο της λειτουργίας του. Συνεπεία αυτού, στο τέλος της πρώτης επενδυτικής περιόδου, με ευθύνη των πρόσφατων Κυβερνήσεων και κυρίως της Ν.Δ. διαπιστώνεται ότι ο ανάδοχος δεν έχει υλοποιήσει τις συμβατικές υποχρεώσεις του, όπως την ολοκλήρωση βασικών επενδύσεων υποδομών αξίας αρκετών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ.

► Λαμβάνοντας υπόψη ότι η Cosco δεν τήρησε τα συμφωνηθέντα, θα μπορούσε η Κυβέρνηση έστω και στο κατ’ ελάχιστο να διαπραγματευτεί στους όρους μεταβίβασης, την διατήρηση της μίας επιπλέον θέσης του εκπροσώπου στο ΔΣ του ΟΛΠ, την οποία όμως να την καταλαμβάνει ο Δήμαρχος Πειραιά. Όλα τα παραπάνω τελούν επίσης υπό την επιφύλαξη ότι η Κυβέρνηση δεν έχει ακόμα κοινοποιήσει στο Κοινοβούλιο τους ειδικούς όρους για την παραπάνω μεταβίβαση του προαναφερθέντος ποσοστού των μετοχών.

► Επιπροσθέτως, παρά το γεγονός ότι από την υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται τουλάχιστον η ασφαλιστική δικλείδα των αναβλητικών αιρέσεων για τη μεταβίβαση του επιπλέον ποσοστού 16% των μετοχών της ΟΛΠ ΑΕ, λόγω μη υλοποίησης των συγκεκριμένων επενδύσεων, και ενώ από την υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται η δυνατότητα επιβολής των προβλεπομένων οικονομικών ρητρών της τάξης δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, εντούτοις, η κυβέρνηση της Ν.Δ., όχι μόνον δεν το εκμεταλλεύεται, αλλά προχωρά σε μία προφανώς αντίθετη, με τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου, σκανδαλώδη ρύθμιση.

► Τροποποιεί την υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης μονομερώς υπέρ των συμφερόντων του αναδόχου και χωρίς κανένα απολύτως κέρδος για το Ελληνικό Δημόσιο. Με την εν λόγω τροποποίηση το ελληνικό δημόσιο απεμπολά τα ελάχιστα διαπραγματευτικά όπλα του, όπως η μεταβίβαση του 16% των μετοχών του ΟΛΠ. Χωρίς τουλάχιστον να εξασφαλίζει ότι οι οφειλόμενες, εδώ και πέντε έτη, από την COSCO επενδύσεις θα πραγματοποιηθούν όχι στα επόμενα 5 αλλά ούτε καν σε 15 χρόνιαπαρέχοντας τη δυνατότητα να δικαιολογούνται συμβατικά πλέον περαιτέρω καθυστερήσεις εκτέλεσης των έργων.

► Και η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αντί να διεκδικήσει και να διασφαλίσει τα συμφέροντα του δημοσίου από την μονομερή αθέτηση βασικότατων όρων της σύμβασης από τον ανάδοχο, προχωράει περαιτέρω σε σκανδαλώδη ρύθμιση υπέρ των συμφερόντων του ιδίου, υπονομεύοντας το μέλλον του μεγάλου λιμανιού, του Πειραιά και των όμορων δήμων, της ευρύτερης οικονομικής δραστηριότητας, των εργαζομένων και του περιβάλλοντος.

► Καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει την απαράδεκτη αυτή ρύθμιση. Να διαπραγματευτεί έστω και στο και πέντε τυχόν τροποποίηση της σύμβασης, λαμβάνοντας υπόψη, τα όποια διαπραγματευτικά πλεονεκτήματα. Είναι πολιτικό «έγκλημα» πια να περνάνε Νομοσχέδια για τόσο κρίσιμα ζητήματα από την «πίσω πόρτα», με μηδενική «κοινωνική ανοχή».

Προηγούμενο άρθροΠλατύ: Ξεκίνησε η διαδικασία ανακύκλωσης λαμπτήρων και μικροσυσκευών από την “Αστερούπολη”
Επόμενο άρθροΤοποθετήσεις αντιπροέδρου και μέλους Δ. Σ. στον ΕΛΓΟ- ΔΗΜΗΤΡΑ