Ημαθία: Alexander Group – Η εταιρεία που αθόρυβα κατακτά τον πλανήτη

Η  Alexander Group απασχολεί σήμερα 24 εργαζόμενους τον χειμώνα, και φτάνουν τους 60 το καλοκαίρι με τους εποχικούς, και ο τζίρος της το 2017 ήταν στα 3,6 εκατ. Ευρώ, με τα καθαρά κέρδη να ανέρχονται στα 1,4 εκατ. Ευρώ.

Πρόκειται για τη βιομηχανία που ιδρύθηκε στα τέλη του 2016 και από τότε άρχισε η αλματώδης ανάπτυξη της. Η εταιρεία αντί να πάει δειλά – δειλά, αναπτύχθηκε ταχύτατα και σήμερα, κάτι περισσότερο από ένα χρόνο μετά, φτάνει να πραγματοποιεί εξαγωγές στο 95% της παραγωγής της. Τα μεταποιημένα φρούτα της (μαρμελάδες ροδάκινου και βερίκοκου) ταξιδεύουν πλέον σε όλο τον πλανήτη επιτυγχάνοντας ένα εθνικό success story και δείχνοντας τον δρόμο για το τι πρέπει να κάνει συνολικά η χώρα μας: να στραφεί δηλαδή στον πρωτογενή τομέα και να αξιοποιήσει τα πλεονεκτήματα της ελληνικής γης.

Είναι η βιομηχανία εκείνη που είδε την Ημαθία ως ευκαιρία και όχι ως πρόβλημα και η οποία φέτος ολοκληρώνει ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα 1,1 εκατ. ευρώ, σχεδιάζοντας ήδη το επόμενο. Για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Alexander Group Ηρακλή Αλεξάνδρου, το όνομα Alexander Group αποτελεί ένα όνειρο. Έναν τίτλο από αυτούς που δεν συνηθίζεται να βάζουν οι επιχειρήσεις. Αποτελεί μια σταθερή επιλογή εξωστρέφειας και επένδυσης, έναν κεντρικό σχεδιασμό που έφτασε να απλώσει τα εμπορικά του δίχτυα έως τις ΗΠΑ και την Ινδονησία. Η μεταποιητική εταιρεία επεξεργάζεται ετησίως 10.000 τόνους φρούτων και έχει εμπορικές σχέσεις με 32 χώρες σε όλο τον πλανήτη. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι αυτή η βιομηχανία θεωρείται ένας από τους πρεσβευτές της Ελλάδας στο εξωτερικό, θυμίζοντας παντού ότι η Ελλάδα είναι ένας παράδεισος τροφίμων, άσχετα αν εμείς το ξεχνάμε συχνά και δεν αξιοποιούμε αυτό το σημαντικό και υπαρκτό πλεονέκτημα που έχουμε ως χώρα.

Ένας μοντέρνος επιχειρηματίας

Για χρόνια η ελληνική περιφέρεια θεωρούνταν υπανάπτυκτη και οπισθοδρομική συγκριτικά με την υπόλοιπη χώρα. Στην περίπτωση όμως της Alexander Group τα πράγματα είναι διαφορετικά. Η Βέροια είναι η πρωτοπόρος και η υπόλοιπη χώρα παρακολουθεί. Με σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, ο κ. Αλεξάνδρου ξέρει από πρώτο χέρι ότι η χώρα μας έχει εξαιρετικά αγροτικά προϊόντα και πως το μόνο που λείπει είναι η οργάνωση και το μάρκετινγκ. Επενδύοντας λοιπόν σε νεαρά στελέχη με διάθεση για δουλειά, τα οποία όπως αναφέρει ο κ. Αλεξάνδρου, επιλέχθηκαν με μεγάλη προσοχή και πατριωτισμό, αφού ο κάθε εργαζόμενος επιλέγετε με φυλετικά κριτήρια. η εταιρεία απασχολεί άτομα τα οποία έχουν καθαρά κάποια καταγωγή (Εντόπια, Βλάχικη, Σαρακατσάνικη, κ.α.), και στα οποία παρέχει εκτός από έναν καλό μισθό, και επιδόματα, την δυνατότητα χορήγησης μικρού άτοκου δανείου από την εταιρεία στον εργαζόμενο, το οποίο εξοφλείτε σε βάθος χρόνου. Οι έγγαμοι εργαζόμενοι όπως δηλώνει, είναι οικογένειες που με την προϋπόθεση ότι και ο σύζυγος είναι καθαρά ιδίας καταγωγής, λαμβάνουν επίδομα γάμου και παιδιού.

Οι εξαγωγές της εταιρείας περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την Αυστραλία, τη Νότια Αφρική, το Μεξικό, την Αίγυπτο, την Κίνα, ακόμα και την Σενεγάλη. Στους πελάτες της εταιρείας συμπεριλαμβάνονται πολυεθνικές και άλλες επιχειρήσεις μαρμελάδας, παιδικών τροφών, χυμών φρούτων και άλλων προϊόντων επεξεργασίας φρούτων, καθώς και διεθνείς λιανεμπορικές αλυσίδες. Η Alexander Group συνδυάζει την παρασκευή και την εξαγωγή τυποποιημένων προϊόντων Ροδάκινου με το σήμα Alexander the great με ποικίλες βιομηχανικές δραστηριότητες επεξεργασίας, συσκευασίας και μεταποίησης φρούτων και άλλων αγροτικών προϊόντων από όλες σχεδόν τις περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας – είτε για ίδιο λογαριασμό είτε για τρίτους με τα σήματά τους. Οι Μαρμελάδες ροδάκινου είναι, επίσης, ένας από τους σημαντικούς παραγωγικούς τομείς της, αν και ξεκάθαρη φιλοσοφία του κ. Αλεξάνδρου από την ημέρα έναρξης είναι η επικέντρωση στην αγορά της φράουλας. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι η εταιρεία Alexander Group από αρχές του 2018 συνεργάζεται στη Δυτική Ευρώπη με ορισμένους από τους μεγαλύτερους λιανεμπορικούς ομίλους (Carrefour, Aldi, Lidl, Tesco, κ.ά.), για τους οποίους παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Επίσης, η παρουσία της εταιρείας είναι ισχυρή με επώνυμα προϊόντα στις χώρες των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης. Χρησιμοποιώντας την επωνυμία Alexander the great, εξάγει τα προϊόντα της στην ΠΓΔΜ, στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία, στην Ουκρανία, ενώ στη Ρωσία έχει ισχυρή θέση με δική της εταιρεία, η οποία διακινεί εκτός από τα δικά της προϊόντα (ελιές και κομπόστες) και άλλα είδη τροφίμων (ελαιόλαδο, τυροκομικά κ.ά.). Επίσης η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της, εκτός από τη Δυτική και την Ανατολική Ευρώπη, στις Ηνωμένες Πολιτείες, στον Καναδά, στην Αυστραλία και στις Αραβικές χώρες.

Προηγούμενο άρθροΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΑΙΜΟΔΟΤΩΝ ΜΕΛΙΚΗΣ: Ευχαριστήριο
Επόμενο άρθροΣυνάντηση του αντιπεριφερειάρχη Ημαθίας Κώστα Καλαϊτζίδη με την Ένωση Καλλιτεχνών Φωτογράφων Κ-Δ Μακεδονίας για το θέμα των φωτογραφιών στις νέες βιομετρικές ταυτότητες