Γιατί ακυρώθηκε η πώληση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Η ακύρωση από την κυβέρνηση της διαδικασίας πώλησης (67%) του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, δημιούργησε πολλά ερωτηματικά, δεδομένου ότι σε λίγες ημέρες θα άνοιγαν οι προσφορές.

Νίκος Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Τι συνέβη λοιπόν και ο διαγωνισμός ακυρώθηκε;

Ας συνδυάσουμε ρεπορτάζ και αναλύσεις συμφώνως με τη λογική.

Μια πρώτη εκτίμηση είναι ότι η Αλεξανδρούπολη έχει αποκτήσει πλέον σημαντικότερη γεωστρατηγική θέση απ’ ότι είχε πριν από την εισβολή του Πούτιν στην Ουκρανία και τον πόλεμο εκεί.

Μια δεύτερη εκτίμηση είναι ότι τα δυο σχήματα ή κάποιο από αυτά που έφτασαν …στον τελικό, δεν πληρούσαν απολύτως τις προϋποθέσεις για την κατοχή ενός τόσο σημαντικού λιμανιού. Όχι μόνο σε οικονομικό επίπεδο.

Προσέξτε : Εκτιμήσεις μα και ρεπορτάζ αναφέρουν ότι υπήρχαν πληροφορίες  για  σοβαρή πιθανότητα ο νέος ιδιοκτήτης να μεταπωλήσει το λιμάνι, γεγονός όχι επιθυμητό για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Ίσως κι εθνικούς ή συμμαχικούς αφού η Αλεξανδρούπολη λειτουργεί ως βάση ανεφοδιασμού των νατοϊκών δυνάμεων σε ολόκληρη την Ανατολική Ευρώπη και εντάσσεται στο πλαίσιο της ελληνοαμερικανικής αμοιβαίας αμυντικής συνεργασίας.

Ας μη ξεχνάμε και κάτι άλλο: Στην Αλεξανδρούπολη αναπτύσσεται ο υπεράκτιος τερματικός σταθμός επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU), ενώ αεπιδιώκεται η χωροθέτηση εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρισμού με καύσιμο το φυσικό αέριο από κοινοπραξία της ∆ΕΗ, της ∆ΕΠΑ και του ομίλου Κοπελούζου.

Προσέξτε κι αυτό: Είναι σχεδόν δεδομένο ότι η ακύρωση πώλησης του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, θα επηρεάσει τόσο την πώληση του λιμανιού της Καβάλας, όσο και του Βόλου. Στον μεν Βόλο δεν έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες, στη δε Καβάλα έχει μεν ανακηρυχθεί ανάδοχος (κοινοπραξία από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EFA GROUP – BLACK SUMMIT), αλλά δεν έχει υπογραφεί η σύμβαση.

Προσέξτε κι αυτό : Όσοι γνωρίζουν τα δεδομένα της μακροοικονομίας αναφορικά με την αγορά, κάνουν λόγο για ένα ιδιαιτέρως ελκυστικό, ίσως και άμεσο όραμα. Με οδικές ή σιδηροδρομικές μεταφορές στον άξονα Βόλος- Θεσσαλονίκη- Καβάλα- Αλεξανδρούπολη – Βαλκάνια- Κεντρική – Δυτική- Ανατολική Ευρώπη. 

Δηλαδή, όλα τα λεφτά.

Ήδη υπάρχει η Εγνατία οδός, ενώ η ΕΡΓΟΣΕ έχει εξαγγείλει τη νέα χάραξη της γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες και αναβαθμίζει- επισκευάζει τη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο. Όπως είναι κατανοητό, αυτά τα έργα θα συνδέσουν τα λιμάνια  Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με τη Βουλγαρία για μεταφορά εμπορευμάτων, με σοβαρή εναλλακτική παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου.  Σ’ αυτά, τα αμιγώς οικονομικά/εμπορικά δεδομένα, ας προσθέσουμε και τους σοβαρότατους γεωστρατηγικούς λόγους.

Αυτά και άλλα που ίσως δεν γνωρίζουμε, είναι βέβαιο ότι θα καταστήσουν την Ελλάδα ισχυρό μεταφορικό κόμβο με τον έλεγχο της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Εξ ου και οι πολιτικοί αναλυτές μιλάνε για άλλη μια στρατηγική κίνηση της κυβέρνησης Μητσοτάκη, σχεδόν σιωπηλή πλην ουσιαστική, που ισχυροποιεί τη νέα Ελλάδα που σιγά αλλά σταθερά οικοδομεί αυτή η κυβέρνηση.

Προηγούμενο άρθροΠρωτοσέλιδοι βασικοί τίτλοι εφημερίδων της Παρασκευής 11 Νοεμβρίου 2022
Επόμενο άρθροΗΠΑ – Κίνα: Πρώτη κατ’ ιδίαν συνάντηση των προέδρων Μπάιντεν – Σι στις 14 Νοεμβρίου στην G-20
*Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας («Hellas Special Άφιλτρο», «Ο Γέρος του Βοριά» που αποτελεί τη λαϊκή βιογραφία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, «Οι Μύθοι και το Παραμύθι»). Θεωρείται εκ των πρωτεργατών της «ελεύθερης ραδιοφωνίας» και επί χρόνια ασχολήθηκε με την πολιτική αρθρογραφία και ανάλυση σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς. Για πολλά χρόνια συνδύασε την εργασία με τα χόμπι του (αθλητισμός) , με την ιδιότητά του ως Γενικός Διευθυντής της εφημερίδας «Sportime» και της «Αθλητικής Ηχούς», ενώ έχει γράψει στίχους σε τραγούδια σημαντικών Ελλήνων δημιουργών και τραγουδιστών.