Γιάννα Αγγελοπούλου: Από τα χέρια των μαθητών η δάδα της δημιουργίας περνά στις επόμενες γενιές

«Από όλες τις δράσεις για την επέτειο των 200 χρόνων μετά την Επανάσταση, περισσότερη χαρά στην Επιτροπή μας έδωσαν αυτές που διοργανώθηκαν από σχολεία, από νηπιαγωγεία, από δημοτικά, από γυμνάσια, από λύκεια, από πανεπιστήμια. Αυτές που αφορούσαν τα παιδιά, τη νέα γενιά της χώρας μας», τόνισε η Πρόεδρος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021», Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη, μιλώντας στην κεντρική εκδήλωση του Υπουργείου Παιδείας για τα 200 χρόνια μετά την Επανάσταση του 1821.

R6S 3337

Στη διάρκεια της εκδήλωσης, η οποία έλαβε χώρα το βράδυ του Σαββάτου στο Μέγαρο Μουσικής, βραβεύτηκαν μαθητές σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Ελλάδα και το εξωτερικό, που συμμετείχαν ατομικά ή ομαδικά στους διαγωνισμούς ζωγραφικής και δημιουργίας ταινιών μικρού μήκους με θέμα την Ελληνική Επανάσταση. Η κυρία Αγγελοπούλου παρέδωσε τα βραβεία τους στους μαθητές σχολείων από τη Σκόπελο, την Πάτρα και την Αθήνα. Αξίζει να σημειωθεί πως για την τήρηση των μέτρων κατά της πανδημίας έγιναν και διαδικτυακές βραβεύσεις.

Η τελετή βράβευσης ήταν μέρος ενός επετειακού διημέρου στο οποίο παρουσιάζονται τα ζωγραφικά έργα των παιδιών που συμμετείχαν στο διαγωνισμό και προβάλλονται τα μικρού μήκους φιλμ των σχολείων. Η Επιτροπή «Ελλάδα 2021» συμμετέχει με δυο σημαντικές δράσεις της: στις οθόνες που έχουν τοποθετηθεί στο φουαγιέ του Μεγάρου Μουσικής παίζουν οι «Μικροί Μεγάλοι Ήρωες», ενώ σήμερα προβλήθηκε το ντοκιμαντέρ «Σε γνωρίζω από την όψη: 200 χρόνια Ελλάδα!»

R6S 3378

Η χθεσινή εκδήλωση ολοκληρώθηκε με δύο μουσικά μέρη:

  • «Jazz and Revolution», από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Σχολής Μουσικής και Οπτικοακουστικών Τεχνών του Ιονίου Πανεπιστημίου, με την ευγενική σύμπραξη του Σωκράτη Σινόπουλου από το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
  • «Φάγαμεν ψωμί, τραγουδήσαμεν κ’ εγλεντήσαμεν!», με θέμα το ρόλο και τη σημασία του τραγουδιού στην Εθνεγερσία του 1821, από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ.

Στην ομιλία της η Πρόεδρος της Επιτροπής «Ελλάδα 2021» επισήμανε ότι «οι επετειακές εκδηλώσεις που έγιναν σε όλη την Ελλάδα και σε όλον τον κόσμο, όπου υπάρχουν, ζουν και πετυχαίνουν Έλληνες, έδωσαν την ευκαιρία στα παιδιά να γνωριστούν με την ιστορία του τόπου τους και την εθνική ιστορία. Και δεν αφορούσαν μόνο την Επανάσταση και τους πρωταγωνιστές της. Αλλά και την εξέλιξη της γλώσσας, της μουσικής, της ζωγραφικής, του θεάτρου, του κινηματογράφου. Ακόμα, μαθητικούς και φοιτητικούς διαγωνισμούς ρομποτικής και καινοτομίας».

«Για εμάς, στην Επιτροπή “Ελλάδα 2021”, η εφετινή επέτειος από την αρχή δεν αφορούσε μόνο το 1821, αλλά όλη την πορεία των 200 ετών του σύγχρονου Ελληνικού Κράτους. Θεωρήσαμε και θεωρούμε αναγκαία αυτή τη, δημόσια αλλά και ιδιωτική, διαδικασία αναστοχασμού, προκειμένου να καταλήξουμε σε ένα κοινό συμπέρασμα. Στο  όραμά μας για το μέλλον μας.

R6S 3330

Για το πού θέλουμε να πάμε», τόνισε η κυρία Αγγελοπούλου και προσέθεσε: «Επειδή ως Επιτροπή “Ελλάδα 2021” επισκεφθήκαμε όλη την Ελλάδα από άκρο σε άκρο και μιλήσαμε με εκπαιδευτικούς και μαθητές, θέλω να σας μεταφέρω πόσο συναρπαστικά απαλλαγμένη από τις συμβάσεις των ενηλίκων ήταν η ματιά των παιδιών για την εξέλιξη της χώρας μας. Αλλά και πόσο διεκδικητική για το δικό τους μέλλον. Τα βραβεία που έλαβαν, μιλούν από μόνα τους».

Στην εκδήλωση απηύθυναν χαιρετισμούς η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, η Υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως και ο Γενικός Γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης, Αποστόλης Δημητρόπουλος.

Ολόκληρος ο χαιρετισμός της Προέδρου της Επιτροπής «Ελλάδα 2021»:

Από όλες τις δράσεις για την επέτειο των 200 χρόνων μετά την Επανάσταση, περισσότερη χαρά στην Επιτροπή μας έδωσαν αυτές που διοργανώθηκαν από σχολεία, από νηπιαγωγεία, από δημοτικά, από γυμνάσια, από λύκεια, από πανεπιστήμια. Αυτές που αφορούσαν τα παιδιά, τη νέα γενιά της χώρας μας.

R6S 3176 MOSAIC

Στη διάρκεια της χρονιάς, πραγματοποιήθηκαν πολλές και διαφορετικές εκδηλώσεις. Ο διαγωνισμός ζωγραφικής για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση, με έργα που θαυμάσαμε σήμερα και θα θαυμάσουμε και αύριο στο φουαγιέ του Μεγάρου, στον οποίο συμμετείχαν μαθητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό, είναι ενδεικτικός.

Οι επετειακές εκδηλώσεις που έγιναν σε όλη την Ελλάδα και σε όλον τον κόσμο, όπου υπάρχουν, ζουν και πετυχαίνουν Έλληνες, έδωσαν την ευκαιρία στα παιδιά να γνωριστούν με την ιστορία του τόπου τους και την εθνική ιστορία. Και δεν αφορούσαν μόνο την Επανάσταση και τους πρωταγωνιστές της. Αλλά και την εξέλιξη της γλώσσας, της μουσικής, της ζωγραφικής, του θεάτρου, του κινηματογράφου. Ακόμα, μαθητικούς και φοιτητικούς διαγωνισμούς ρομποτικής και καινοτομίας.

Επειδή ως Επιτροπή «Ελλάδα 2021» επισκεφθήκαμε όλη την Ελλάδα από άκρο σε άκρο και μιλήσαμε με εκπαιδευτικούς και μαθητές, θέλω να σας μεταφέρω πόσο συναρπαστικά απαλλαγμένη από τις συμβάσεις των ενηλίκων ήταν η ματιά των παιδιών για την εξέλιξη της χώρας μας. Αλλά και πόσο διεκδικητική για το δικό τους μέλλον. Τα βραβεία που έλαβαν, μιλούν από μόνα τους.

Για εμάς, στην Επιτροπή «Ελλάδα 2021» η εφετινή επέτειος, από την αρχή, δεν αφορούσε μόνο το 1821, αλλά όλη την πορεία των 200 ετών του σύγχρονου Ελληνικού Κράτους. Θεωρήσαμε και θεωρούμε αναγκαία αυτή τη, δημόσια αλλά και ιδιωτική, διαδικασία αναστοχασμού, προκειμένου να καταλήξουμε σε ένα κοινό συμπέρασμα. Στο  όραμά μας για το μέλλον μας. Για το πού θέλουμε να πάμε.

R6S 3384A

Η συνεργασία αυτή με το Υπουργείο Παιδείας -και χαιρόμαστε πολύ για αυτή-  δείχνει ποιος ακριβώς ήταν ο ρόλος μας, αυτή τη συμβολική χρονιά. Να τιμήσουμε την ιστορία μας, και μέσα από αυτή να θυμηθούμε ξανά τα διαχρονικά μας πλεονεκτήματα. Αυτά που θα βοηθήσουν και τις επόμενες γενιές, να προχωρήσουν με αυτοπεποίθηση, να δημιουργήσουν και να προκόψουν.

Με αυτό το σκεπτικό, συνεισφέραμε στο διήμερο: Τους «Μικρούς Μεγάλους Ήρωες», μια «πινακοθήκη» 1.000 προσώπων που άφησαν το αποτύπωμά τους στην ιστορική διαδρομή των 200 ετών, και βλέπετε να προβάλλονται στις οθόνες του Μεγάρου Μουσικής και σε όλες τις δημόσιες οθόνες σε όλη την Ελλάδα.

Και, επίσης, την προβολή της ταινίας – ντοκιμαντέρ «Σε γνωρίζω από την όψη: 200 χρόνια Ελλάδα». Ένα εικαστικό αφήγημα με έργα τέχνης και τεκμήρια  με στόχο να αναδείξει ότι η δημιουργία , και η επιβίωση, μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής δημοκρατίας που ξεκίνησε από το τίποτα, δεν είναι μικρό κατόρθωμα, και ας θεωρούμε τώρα αυτονόητη την εθνική υπόσταση και την ελευθερία μας.  Όμως δεν είναι.

Σήμερα, βραβεύουμε τους μαθητές που αποτύπωσαν καλλιτεχνικά το πνεύμα της δισεκατοντηρίδας, είτε μέσω ζωγραφικών έργων είτε με ταινίες μικρού μήκους. Θέλω να συγχαρώ το υπουργείο Παιδείας για την εξαιρετική πρωτοβουλία που μέσα σε αυτή τη δύσκολη περίοδο δώσατε διέξοδο στη δημιουργικότητα των παιδιών.

R6S 3392

 «Κάθε παιδί», όπως είπε ο Πάμπλο Πικάσο, «είναι ένας καλλιτέχνης. Το θέμα είναι πώς να παραμείνει καλλιτέχνης μεγαλώνοντας». Η ιστορία, επειδή μπορεί να έχει πολλές προσεγγίσεις, αποτελεί πρόσφορο πεδίο για την καλλιτεχνική της αποτύπωση, από όλες τις ηλικίες. Από τα μικρά παιδιά και τα εγγόνια μας μέχρι τα παιδιά μας τους μαθητές και τις μαθήτριες και τους φοιτητές μας.

Η καλλιτεχνική αποτύπωση σε όλες τις ηλικίες αποδεικνύει πως ό,τι βλέπουμε στα  μουσεία, στις πινακοθήκες και στις ταινιοθήκες, είναι αυτά που ζωντανεύουν ολόκληρες εποχές με ένα τρόπο που δεν γίνεται να καταφέρουν τα κείμενα. Είναι πολύ σημαντικό αυτό το δημιουργικό πνεύμα, να περνάει από γενιά σε γενιά και να αυξάνει τον πνευματικό πλούτο της χώρας.  Από τα χέρια των μαθητών η δάδα της δημιουργίας περνά στις επόμενες γενιές.

Προηγούμενο άρθροΚΙΝ.ΑΛ.-Ν. Σαλαγιάννης: “Η ανανέωση και η αναγέννηση της παράταξης ξεκινάει από τη Χαριλάου Τρικούπη 50”
Επόμενο άρθροΒ ΕΠΣ Ημαθίας/2ος όμιλος (8η αγ.): Αποτελέσματα – Βαθμολογία – επόμενη αγωνιστική