Ερώτηση της Αναστασίας – Αικατερίνης Αλεξοπούλου Βουλευτού Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

«Σοβαρές ελλείψεις τόσο σε υλικό, όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό, στο Μετρό Αθηνών»

 Κύριε υπουργέ,

Σε δημόσια καταγγελία μέλους της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ και οδηγό συρμών του Μετρό Αθηνών διαβάζουμε τα εξής: (βλ. σχετικά εδώ:https://www.fullpress365.com/2023/03/blog-post_567.html?m=1&fbclid=IwAR1-mGTpuGiL1mamHmEFJ3JpEvSjbkPWmjSZgftTq4ZEYIoc1SNw8XVUgtU):

«Κάθε σταθμός μετρό χρειάζεται τουλάχιστον δύο άτομα, νύχτα – μέρα. Αυτή τη στιγμή, η ΣΤΑΣΥ έχει 850 κενές θέσεις εργασίας που σύντομα θα γίνουν 1.000. Υπάρχει υπερεντατικοποίηση εργασίας. Οδηγοί και σταθμάρχες δουλεύουν περίπου 30 μέρες τον μήνα αντί για 18, ακατάπαυστα, σε κυλιόμενες βάρδιες και αυτό συσσωρεύεται». Σχετικά, δε, με το θέμα των συντηρήσεων, ο ίδιος ανωτέρω εξηγεί: «Δεν γίνεται συντήρηση ούτε καν στους συρμούς, κυρίως της Γραμμής 1, αλλά και στο μετρό, ενώ πρέπει να γίνεται προληπτικά κάθε κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα. Χαλάει κάτι, “μένει” και τότε ξεκινάμε να δούμε τι έχει. Και επειδή δεν υπάρχουν ανταλλακτικά, ξηλώνουμε από ένα άλλο τρένο. Έχουμε καταγγελίες από εργαζομένους ότι βάζουν ανταλλακτικά imitation. Ενα ζήτημα που είχε τεθεί κάποτε ήταν ότι τα τακάκια των φρένων δεν ήταν τα εγκεκριμένα και αυτό ξέρετε τι σημαίνει; Τριακόσιοι τόνοι του τρένου με 70 χιλιόμετρα – απλά δεν σταματάει».

Μάλιστα, τονίζει ο ως άνω ότι σε περίπτωση κάποιου ακραίου γεγονότος τα πράγματα θα είναι δραματικά, διότι ανά πάσα στιγμή ελλοχεύει ο κίνδυνος-θάνατος, δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν: «Μέσα στο τούνελ δεν υπάρχουν πινακίδες εξόδου κινδύνου. Αν γίνει σεισμός, πυρκαγιά ή οτιδήποτε, δεν θα μείνει κανείς ζωντανός. Κάθε τρένο, γεμάτο, έχει 1.200 άτομα. Αν βρεθούν 3 τρένα, μιλάμε για 5.000 κόσμο. Καταλαβαίνετε την τάξη μεγέθους. Αυτό που έγινε στα Τέμπη θα ωχριά μπροστά σε μια τέτοια κατάσταση. Οι επιβάτες θα ποδοπατηθούν μέσα σε έναν σωλήνα σκοτεινό, δεν θα ξέρουν πού να πάνε. Επίσης, το προσωπικό δεν έχει επανεκπαιδευθεί. Στα 20 χρόνια που είμαι εγώ, μόνο μία φορά μας έχουν δείξει τις εξόδους κινδύνου. Μια άσκηση με την Πυροσβεστική δεν έχουμε κάνει. Αν γίνει κάτι, δεν ξέρουμε τι να κάνουμε. Ως Επιτροπή, έχουμε εντοπίσει μέσα στο τούνελ ότι υπάρχουν πολλές έξοδοι κινδύνου που είναι μπλοκαρισμένες είτε από γλάστρες, τραπεζάκια, είτε έχουμε αναφορές ακόμα και ότι έχει μπει λουκέτο για να μην μπαίνουν μέσα γκραφιτάδες. Εμείς, το προσωπικό, έχουμε σώσει πολλές καταστάσεις από την τυπικότητά μας οι οποίες δεν ακούστηκαν προς τα έξω».

Εξ’ όσων παρατίθενται ανωτέρω, αντιλαμβάνεσθε ότι η κατάσταση στο Μετρό Αθηνών αποκαλύπτεται ότι είναι λίαν επικίνδυνη για την δημόσια ασφάλεια, γεγονός που σημαίνει ότι πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα, προτού θρηνήσουμε, τόσο ανθρώπινες απώλειες σε θύματα, όσο και ανυπολόγιστες σε κόστος υλικές ζημίες.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

 

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

 

  1. Ποια είναι η τρέχουσα εικόνα της λειτουργικότητας των βαγονιών και των υποδομών ασφάλειας στο Μετρό Αθηνών (συρμοί, σταθμοί, διέξοδοι ασφαλείας, μέτρα πυροπροστασίας κλπ.), με γνώμονα την προστασία της ζωής των επιβατών και του προσωπικού;

  1. Προτίθεσθε να προβείτε σε έλεγχο περί του αν ισχύουν τα όσα καταγγέλλονται ανωτέρω;

  1. Ποια μέτρα σχεδιάζετε να λάβετε, ώστε να βελτιωθεί η σημερινή εικόνα του Μετρό Αθηνών, εις ό,τι ειδικά αφορά στην ασφάλεια του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων;

Η ερωτώσα Βουλευτής

Αναστασία – Αικατερίνη Αλεξοπούλου

Προηγούμενο άρθροΕπίκαιρη ερώτηση Βουλευτή Σερρών της Ελληνικής Λύσης κ. Κωνσταντίνου Μπούμπα προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Επόμενο άρθροΕμμανουήλ Φράγκος – Προστασία και συντήρηση του ελληνικού σιδηδρομικού δικτύου