Ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη
Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα,
Δημοσιεύθηκε Κοινή Υπουργική Απόφαση για ρύθμιση οφειλών έως 30.000 ευρώ στον e-ΕΦΚΑ. Αυτό σημαίνει πως όλοι οι συμπολίτες μας που έχουν χρέη έως 30.000 ευρώ θα μπορούν να συνταξιοδοτηθούν.
Δίνουμε, έτσι, τη δυνατότητα στους ελεύθερους επαγγελματίες να λάβουν σύνταξη και με οφειλές ως 30.000 ευρώ ή 10.000 ευρώ αν είναι αγρότες, ορίζοντας ότι για το επιπλέον ποσό η παρακράτηση θα είναι στο 60% της σύνταξης και στη συνέχεια θα δίνεται η δυνατότητα για 60 δόσεις, όπως ισχύει και σήμερα.
Σημειώνεται ότι πριν τη συγκεκριμένη ρύθμιση ελεύθεροι επαγγελματίες που χρωστούσαν πάνω από 20.000 ευρώ ή αγρότες που όφειλαν πάνω από 6.000 ευρώ στον e-ΕΦΚΑ, θα έπρεπε, για να λάβουν τη σύνταξη, να καταβάλουν το υπερβάλλον ποσό εφάπαξ μέσα σε 2 μήνες.
—-
Καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης ξεκινά το Υπουργείο Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας σε συνεργασία με τη ΣΤΑΣΥ για την έμφυλη βία και την παρενόχληση.
Ενημερωτικές πινακίδες αναρτώνται στα μέσα μαζικής μεταφοράς οι οποίες ενημερώνουν το κοινό για την έμφυλη βία και την παρενόχληση στις οποίες αναφέρεται η τηλεφωνική γραμμή 15900 όπου μπορούν να απευθύνονται τα θύματα.
Σημειώνεται ότι ειδικά για περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας υπάρχουν ειδικά γραφεία αντιμετώπισης στις Αστυνομικές διευθύνσεις, τα οποία θα φτάσουν τα 63 στο τέλος του μήνα, έχει τεθεί σε λειτουργία η εφαρμογή Panic Button η οποία έχει επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα, ενώ ειδικά Συμβουλευτικά Κέντρα παρέχουν υπηρεσίες ψυχοκοινωνικής και νομικής υποστήριξης.
—-
Το Σαββατοκύριακο οι πυροσβεστικές δυνάμεις αντιμετώπισαν άμεσα, προτού προλάβουν να επεκταθούν, 48 πυρκαγιές. Οι πιο σημαντικές ήταν στο Σοφό Ασπροπύργου, στην Εθνική Οδό Αθηνών- Λαμίας στη Βοιωτία, στο Μετόχι Μεγάρων όπου συνελήφθη μελισσοκόμος ως υπαίτιος της φωτιάς από αμέλεια, στο άλσος Βεϊκου- μια πυρκαγιά με μεγάλη επικινδυνότητα καθώς εκδηλώθηκε μέσα στον αστικό ιστό της πρωτεύουσας-, για την οποία έχουν ήδη γίνει 3 προσαγωγές και στην περιφερειακή Αιγάλεω όπου συνελήφθη Τούρκος υπήκοος για κατ’ εξακολούθηση εμπρησμούς από πρόθεση στην ίδια περιοχή.
Ο Τούρκος υπήκοος, ο οποίος είναι αιτών άσυλο, θα οδηγηθεί σήμερα στον Εισαγγελέα, ενώ από την πρώτη στιγμή- εκτός από την Διεύθυνση Εγκλημάτων Εμπρησμού του Πυροσβεστικού Σώματος- έχουν επιληφθεί και οι υπηρεσίες ασφαλείας της χώρας.
Όπως έχει επαναλάβει και ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Κικίλιας, με τους εμπρηστές θα είμαστε αμείλικτοι. Πάνω από όλα είναι η προάσπιση της ανθρώπινης ζωής, οι περιουσίες των συμπολιτών μας και η προστασία του φυσικού πλούτου της χώρας μας.
—-
Την ενίσχυση της Τροχαίας Θεσσαλονίκης με επιπλέον 100 αστυνομικούς με στόχο τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας στους δρόμους της πόλης ανακοίνωσε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Εδώ και λίγους μήνες μάλιστα, οι αστυνομικές δυνάμεις της Θεσσαλονίκης έχουν ενισχυθεί με 530 άτομα, που συγκροτούν τις Ομάδες Πρόληψης και Καταστολής της Εγκληματικότητας με στόχο να θωρακιστεί η ασφάλεια όλων των πολιτών.
—–
Εγκαινιάστηκε η νέα οδική γέφυρα του Ευήνου, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα. Η νέα γέφυρα, η οποία είχε καταστραφεί τον Δεκέμβριο του 2021 από ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την Αιτωλοακαρνανία, δίνει οριστική λύση στην επανασύνδεση της παλαιάς εθνικής οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων και αποκαθιστά την ομαλή πρόσβαση στους οικισμούς που βρίσκονται στις εκβολές του ποταμού. Συνεχίζουμε, με ετοιμότητα και αποτελεσματικότητα, να ανταποκρινόμαστε στις προκλήσεις με ταχύτητα και να απαντάμε στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, με έργα ανθεκτικά στις καιρικές συνθήκες και τη φθορά από το χρόνο. Μεγάλα και μικρότερα έργα υποδομής που ξεπάγωσαν τα τελευταία τέσσερα χρόνια, τώρα παραδίδονται με στόχο την βελτίωση των υποδομών σε όλη τη χώρα, την διευκόλυνση και την ασφάλεια των πολιτών.
—–
Αύριο, Τρίτη 28 Μαΐου ο Πρωθυπουργός στις 12:30 θα επισκεφτεί την Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης.
Την Τετάρτη 29 Μαΐου ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα πραγματοποιήσει ομιλία στο Συνέδριο του Διεθνούς Οργανισμού Εποπτικών Αρχών Κεφαλαιαγοράς.
Την ίδια ημέρα, στις 11:30 ο Πρωθυπουργός θα υποδεχτεί στο Μέγαρο Μαξίμου τον Εμίρη του Κατάρ, Σεΐχη Ταμίμ μπιν Χαμάντ Αλ Θανί ο οποίος πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη στη χώρα μας.
Στην ατζέντα των συζητήσεων θα βρεθεί η ενίσχυση των διμερών σχέσεων, ιδιαίτερα στον τομέα της οικονομίας, κάτι που είχε συζητηθεί και κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Κατάρ στο τέλος Φεβρουαρίου, καθώς και οι περιφερειακές εξελίξεις.
Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.
ΣΩΤ. ΠΙΚΟΥΛΑΣ: Καλησπέρα, κ. Εκπρόσωπε. Να ρωτήσω πώς κρίνετε την αντιπολιτευτική προσέγγιση του κ. Κασσελάκη, ο οποίος υπεισέρχεται σε μια ατζέντα ελληνικού νοικοκυριού και ψάχνει τις τιμές της φέτας και του ελαιολάδου στα ράφια των σούπερ-μάρκετ;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Επί της αρχής, το να συζητάμε για τα προβλήματα της καθημερινότητας των πολιτών είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενο. Νομίζω ότι θα έπρεπε να είναι και για την Κυβέρνηση είναι το πρώτο ζήτημα. Και η Ελλάδα, όπως και όλες οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, αντιμετωπίζει ένα ζήτημα μεγάλο, ένα μεγάλο πρόβλημα εισαγόμενης ακρίβειας. Έχουν αναρτηθεί πολλές φορές τα στοιχεία σωρευτικά του πληθωρισμού, οπότε το να ασχολούμαστε με τις τιμές των προϊόντων, με τις παρεμβάσεις της Κυβέρνησης, με τους ελέγχους και τα πρόστιμα είναι υποχρέωσή μας. Της μεν Κυβέρνησης να παρουσιάζει το έργο της και τα αποτελέσματα του έργου αυτού και τις επόμενες κινήσεις, της δε Αντιπολίτευσης να προτείνει προτάσεις. Αυτή είναι και η δουλειά της Αντιπολίτευσης, η πρόταση εναλλακτικών λύσεων. Αυτό, όμως, δεν συμβαίνει από την Αντιπολίτευση. Η Αντιπολίτευση ακολουθεί δύο επιμέρους στρατηγικές σε αυτό το θέμα: η μία η γνωστή της, που τάζει στους πάντες τα πάντα, ακοστολόγητα προγράμματα, λεφτά από λεφτόδεντρα, λες και παίζει MONOPOLY με λεφτά τα οποία δεν υπάρχουν. Και η δεύτερη τακτική είναι fake news, ψέματα, αλλοίωση της πραγματικότητας. Είναι πολύ σημαντικό να συζητάμε για το πόσο έχει το λάδι, πόσο έχει η φέτα. Είναι βασικά προϊόντα για τα νοικοκυριά. Αρκεί να μην παραποιούμε τις δηλώσεις των πολιτικών μας αντιπάλων, να μην κάνουμε μία έμμεση ή άμεση μονταζιέρα. Και επειδή έγινε πολύ κουβέντα τις τελευταίες μέρες, εμείς είμαστε αποφασισμένοι να μην αφήσουμε τίποτα να πέσει κάτω. Δεν μπορεί να αιωρείται ένα ψέμα, να μην απαντάται η οποιαδήποτε αιτίαση μόνο και μόνο για να δημιουργούνται εντυπώσεις στους πολίτες. Ο Πρωθυπουργός στη Βουλή -επαναλαμβάνω, όπως έκανα κι ένα βίντεο στα social media, γιατί ένιωσα την ανάγκη να απαντήσω στην κατ’ εξακολούθηση χυδαία απόπειρα πολιτικής εξαπάτησης του κ. Κασσελάκη- παρέθεσε ένα επίσημο έγγραφο του ΙΕΛΚΑ. Το έγγραφο αυτό περιείχε μια σειρά από τιμές -κατατέθηκε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο Κοινοβούλιο- σε διάφορα καταναλωτικά προϊόντα. Ένα εξ αυτών, επειδή υπήρξε σχετική κριτική από την Αντιπολίτευση, ήταν και η φέτα. Η σύγκριση του ΙΕΛΚΑ στο συγκεκριμένο προϊόν έγινε πάνω σε μια συσκευασία 500 γραμμαρίων. Ίσως γιατί αυτό έκρινε το εν λόγω Ινστιτούτο, που είναι η πιο αξιόπιστη πηγή σχετικών συγκρίσεων τιμών, ότι αυτό είναι πολύ πιο εύκολο να είναι ως μέγεθος συγκρίσιμο μεταξύ των χωρών. Πολλοί, άλλωστε, αγοράζουμε προϊόντα στο σπίτι μας σε συγκεκριμένες συσκευασίες. Ας μην αναφέρουμε και άλλα παραδείγματα. Αν ερχόταν ο Πρωθυπουργός και συνέκρινε 500 γραμμάρια στην Ελλάδα με 800 γραμμάρια σε μια άλλη χώρα με κιλό σε μια τρίτη χώρα, τότε θα εξαπατούσε τους πολίτες. Αυτό δεν το έκανε, ούτε το έχει κάνει ποτέ ο Πρωθυπουργός. Αυτό το έκανε λίγες ημέρες πριν ο κ. Κασσελάκης με το λάδι. Ο Πρωθυπουργός συνέκρινε ίδιο προϊόν, ίδια ποσότητα. Ούτε είπε στη Βουλή ότι η φέτα το κιλό στην Ελλάδα έχει 6,28. Όλα αυτά, λοιπόν, ουδέποτε ειπώθηκαν από τον Πρωθυπουργό. Και προσπάθησε την ημέρα μιας πολύ σοβαρής συζήτησης στη Βουλή, η Αντιπολίτευση, να παραποιήσει τα λεγόμενα του Πρωθυπουργού για να δημιουργήσει ψευδείς εντυπώσεις στους πολίτες, ότι δήθεν είπε ο Πρωθυπουργός ότι η φέτα το κιλό έχει 6,28. Απαντήσαμε με αναλυτική δήλωση για να μη δημιουργούνται εντυπώσεις και με συγκεκριμένα έγγραφα, ένα εκ των οποίων είναι αυτό που κατατέθηκε στη Βουλή, άρα ήταν διαθέσιμο σε όλα τα κόμματα να το διαβάσουν εκείνη τη στιγμή. Και αυτή είναι η μεγάλη διαφορά της πολιτικής εξαπάτησης από την κατά συρροή πολιτική εξαπάτηση ότι οι δράστες της δεύτερης, όπως είναι ιστορικά, διαχρονικά, αλλά και τώρα -σε ακραίο βαθμό- ο ΣΥΡΙΖΑ, επιμένουν. Ήρθε, λοιπόν, ο κ. Κασσελάκης, ενώ είχε πλήρη απάντηση από την Κυβέρνηση και επέμεινε. Προφανώς, στις Ευρωεκλογές θέλουμε να πορευτούμε και θα πορευτούμε με βάση το τι θέλουμε να κάνουμε για την Ευρώπη, τη θέση της χώρας μας στην Ευρώπη, του τι έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια, πώς έχει ισχυροποιηθεί η Ελλάδα, τι έχουμε καταφέρει σε πολύ δύσκολα χρόνια στην Ευρώπη. Αλλά, δεν πρόκειται να αφήσουμε την παραμικρή σπιθαμή στην Αντιπολίτευση να εξαπατά τους πολίτες.
Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, διαβάζουμε πως από την ανάλυση στα χώματα οικοπέδου στα Πηγάδια Ευαγγελισμού του δήμου Τεμπών προσδιορίστηκε γενετικός τύπος που ταυτίστηκε με το DNA ηλικιωμένου επιβάτη, θύματος της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας. Μάλιστα, αναφέρεται πως το εύρημα καταγράφεται και στην έρευνα της ΕΛ.ΑΣ. που παραδόθηκε στον εφέτη-ανακριτή. Ποια είναι η θέση της Κυβέρνησης; Ο Πρωθυπουργός έχει πει ότι όσοι ασχολούνται με το μπάζωμα, ασχολούνται με θεωρίες συνομωσίας, fake news, «ψεκασμούς», κ.λ.π.. Επιμένει η Κυβέρνηση;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς, αυτό στο οποίο αναφέρεστε δεν έχει κάποια σχέση με το «μπάζωμα». Και έχω εξηγήσει πάρα πολλές φορές τη διαφορά μεταξύ της θεωρίας περί «μπαζώματος» και κάποιων εργασιών οι οποίες έγιναν, όπως, τέλος πάντων, έχουν περιγραφεί και όπως ερευνά η Δικαιοσύνη, για τη διευκόλυνση των ερευνών. Όπως είναι άλλο πράγμα το να λείπει κάτι από μια συνομιλία, που στη συνέχεια πλήρως εξηγήθηκε και βγήκε ολόκληρη, με τη μονταζιέρα, που η μονταζιέρα είναι αυτό που λέμε, ενδεχομένως, ένα λάθος με σκοπό, όμως, τη χειραγώγηση και την παραπλάνηση. Σκοπίμως η Αντιπολίτευση και διάφορα Μέσα που θέλουν να προάγουν αυτή την επικίνδυνη τακτική παίζουν με τις λέξεις. Αυτό είναι ένα γενικό συμπέρασμα. Το δεύτερο που θέλω να πω, είναι ότι κάθε περαιτέρω έρευνα της Δικαιοσύνης σε κάθε υπόθεση και πολύ περισσότερο σε αυτή την εθνικού ενδιαφέροντος υπόθεση, στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, είναι παραπάνω από καλοδεχούμενη. Γιατί αυτό ακριβώς θέλουμε όλοι, πλην όσων το μόνο που θέλουν είναι να εργαλειοποιήσουν την υπόθεση των Τεμπών, αυτό θέλει η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών, αυτό θέλουμε κι εμείς ως Κυβέρνηση, αυτό θέλει και η Νέα Δημοκρατία, να λάμψει η αλήθεια. Άρα, κάθε έρευνα, κάθε πραγματογνωμοσύνη, κάθε τι που εμπλουτίζει τη δικογραφία με υλικό, είναι σημαντική, για να πέσει φως στην υπόθεση. Εγώ δεν μπορώ να σχολιάσω μία πληροφορία, ένα δημοσίευμα, δεν μπορώ να έχω πρόσβαση ή να σχολιάζω μέρη της δικογραφίας, έρευνες οι οποίες είναι εν εξελίξει. Θα πούμε, όμως, ότι κάθε τι συμβαίνει – επαναλαμβάνω – είναι προς το καλό της υπόθεσης, είναι για το καλό της υπόθεσης να μην μένουν αναπάντητα ερωτήματα, να γνωρίζουν οι συγγενείς των θυμάτων, οι διάδικοι συνολικά της υπόθεσης, την πραγματικότητα. Και έτσι πρέπει να συνεχίσει η Δικαιοσύνη. Η Δικαιοσύνη, όμως. Όχι η Δικαιοσύνη να αποδίδεται σε τηλεοπτικά «παράθυρα». Να μην αποδίδεται ούτε από κυβερνητικά στελέχη, ούτε από στελέχη της Αντιπολίτευσης, ούτε από δημοσιογράφους. Η Δικαιοσύνη να αποδίδεται από τους δικαστές, από τους ανακριτές και από τους εισαγγελείς. Και, μακάρι, το συντομότερο δυνατό να έχουμε συνολικά απαντήσεις σε ό,τι αφορά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών.
Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Επειδή διαχωρίσατε τα του μπαζώματος με τα υπόλοιπα, οπότε μας λέτε ότι είναι άλλο το μπάζωμα και άλλο η μεταφορά φερτών υλικών σε τρίτο χώρο; Επιβεβαιώνετε ότι έχει γίνει κάτι τέτοιο;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι, δεν επιβεβαιώνω τίποτα. Απλά εσείς βάλατε τη λέξη μπάζωμα σε μία πληροφορία που υπάρχει στον Τύπο. Εγώ δεν μπορώ να γνωρίζω τι υπάρχει ακριβώς μέσα στη δικογραφία, η οποία έχει να κάνει με κάποια υλικά τα οποία βρέθηκαν σε ένα άλλο σημείο. Τα ερευνά όλα η Δικαιοσύνη, σε σημεία, μάλιστα, τα οποία φυλάσσονται, για να μην υπάρχει ο παραμικρός κίνδυνος αλλοίωσης ενός υλικού, όπως έχει υπάρξει και επίσημη ενημέρωση κατά καιρούς. Αυτό δεν έχει να κάνει, καμία σχέση, με το μπάζωμα. Δημιουργούνται εντυπώσεις. Η επιχειρηματολογία που η Κυβέρνηση την έχει χαρακτηρίσει ως μη αληθή -μένει η Δικαιοσύνη να αποφασίσει επισήμως για όλα αυτά, εμείς δεν βγάζουμε αποφάσεις, για να μην παρεξηγηθώ, περί μπαζώματος, δεν λέει αυτό. Έχει αλλάξει κατά καιρούς εκδοχές, αναλόγως τι συμφέρει την εκάστοτε χρονική περίοδο. Είναι ότι κάποιοι «μπάζωσαν» την περιοχή, αν δεν κάνω λάθος, αυτό λένε αυτοί που το ισχυρίζονται, ούτως ώστε να κρυφθούν στοιχεία και να μπλοκαριστούν οι έρευνες. Αυτή είναι η ιστορία του «μπαζώματος».
Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Οι συγγενείς μιλούν για μπάζωμα και ξεμπάζωμα.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εγώ αυτό που λέω είναι ότι υπάρχουν δικαστές οι οποίο κρίνουν την υπόθεση, ανακριτές και εισαγγελείς. Εγώ δεν είμαι ένας εξ αυτών. Αλίμονο, αν ήμουν. Περιμένουμε συνολικά τις απαντήσεις σε όλες τις πτυχές του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, την ετυμηγορία της Δικαιοσύνης, με λίγα λόγια. Και όταν υπάρχει αυτή η ετυμηγορία, θα μπορούμε να μιλάμε και επί πραγματικών περιστατικών και επί πραγματικών αποφάσεων, έστω και σε επίπεδο προδικασίας. Γιατί, προφανώς, η υπόθεση αυτή έχει δρόμο, όπως και κάθε αντίστοιχη πολύ σοβαρή υπόθεση.
ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, το DOCUMENTO ανέδειξε μια σοβαρότατη υπόθεση, που αφορά λαθρεμπορία και νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες με παράλληλη εμπλοκή λογιστών και εφοριακού, που υπηρετεί σε διευθυντική θέση στο Υπουργείο Οικονομικών. Για άλλη μια φορά οι αρμόδιες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ δεν προχώρησαν σε καμία ενέργεια, ενώ η υπόθεση είχε καταγγελθεί, όπως και μια σειρά άλλων υποθέσεων. Έχουν βγει δεκάδες δημοσιεύματα για κυκλώματα διαφθοράς εντός της ΑΑΔΕ, με τον κ. Πιτσιλή να μην κάνει τίποτα. Τι έχει να πει η Κυβέρνηση για ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς να πούμε ότι επί των ημερών αυτής της Κυβέρνησης και με τον ρόλο των Ανεξάρτητων Αρχών αλλά και της Ελληνικής Αστυνομίας –αποτελέσματα όλων αυτών είναι και η βούληση, που υπάρχει από την Κυβέρνηση- κάθε τέτοια εν δυνάμει εγκληματική οργάνωση, κάθε ελεγχόμενος για κάθε παράνομη δραστηριότητα να μην είναι στο απυρόβλητο και να μην έχει ασυλία. Μια πτυχή της συνολικής αυτής κουλτούρας και μια χαρακτηριστική περίπτωση αυτής της φιλοσοφίας είναι και αυτό το οποίο συμβαίνει στη ΔΟΥ Χαλκίδας. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εμείς θα υποκαταστήσουμε τη Δικαιοσύνη και θα προβούμε σε κάποια κρίση. Όμως, επί των ημερών αυτής της Κυβέρνησης βλέπουμε – είτε η εγκληματικότητα αυτή έχει να κάνει ευρύτερα με την οπαδική βία, είτε έχει να κάνει με τέτοια κυκλώματα, είτε έχει να κάνει με τις 50 τουλάχιστον ημερήσιες συλλήψεις για ζητήματα ενδοοικογενειακής βίας -ότι οι εποχές ασυλίας και οι εποχές ανομίας έχουν περάσει στο παρελθόν. Για να μην παρεξηγηθούμε, δεν θα σταματήσει η εγκληματικότητα από τη μια μέρα στην άλλη. Ούτε σημαίνει ότι ενώ υπάρχει μια Κυβέρνηση, που προσπαθεί να επιβάλει το νόμο στο μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό με τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα, θα εξαφανιστούν αυτά τα φαινόμενα. Όμως, βλέπουμε ότι, πλέον, όλοι αυτοί, ο ένας μετά τον άλλο οδηγούνται στη Δικαιοσύνη. Και υπήρξε και μια ενημέρωση που δόθηκε στα Μέσα από την ΑΑΔΕ την Παρασκευή, το βράδυ: «Έχει δοθεί εντολή για εσωτερικό έλεγχο επί της διαδικασίας επιστροφών φόρων, αλλά και χορήγησης αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας από τον ίδιο τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, τον κ. Πιτσιλή, μετά την υπόθεση της Χαλκίδας. Ο έλεγχος θα πραγματοποιηθεί τόσο στις ΔΟΥ, δειγματοληπτικά από όλη την Ελλάδα, σε πρώτη φάση, όσο και στο κεντρικό σύστημα. Και, βέβαια, συνεχίζεται ο έλεγχος, από τη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων της ΑΑΔΕ, στη ΔΟΥ Χαλκίδας για τη συγκεκριμένη υπόθεση και έλεγχος σε βάθος πενταετίας». Από εκεί και πέρα, όταν υπάρχει μια καταγγελία, είτε αυτή στην οποία αναφέρεστε, είτε μια υπόθεση η οποία βρίσκεται στη Δικαιοσύνη, αντιλαμβάνεστε ότι εμείς δεν μπορούμε να μπούμε σε λεπτομέρειες. Η Δικαιοσύνη παίρνει όλα τα στοιχεία, παίρνει μαρτυρικές καταθέσεις, συλλέγει έγγραφα και όπως συμβαίνει σ’ όλα τα πολιτισμένα κράτη βγάζει τα δικά της πορίσματα και τις δικές της αποφάσεις. Όπως αντιλαμβάνεστε, εγώ δεν μπορώ να πω τι συμβαίνει στη μια ή στην άλλη υπόθεση. Δεν γνωρίζω, κιόλας, την υπόθεση στην οποία αναφέρεστε. Αυτό που μπορώ να σας πω σε κεντρικό επίπεδο -και να επαναλάβω – είναι ότι οι εποχές της ανομίας και της ασυλίας που μπορεί να είχαν κάποια πρόσωπα, ανήκουν στον παρελθόν.
ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Επειδή έχει ξαναειπωθεί σε briefing. Πρώτον, το Κοινοβούλιο έχει τη γενική πολιτική εποπτεία των Ανεξάρτητων Αρχών. Δεν είναι, δηλαδή, η λειτουργία τους ανεξέλεγκτη, λειτουργούν σ’ ένα πλαίσιο. Και δεύτερον – απλά να το σημειώσω αυτό – και στην υπόθεση της Χαλκίδας, η ΕΛΑΣ είναι αυτή που εξάρθρωσε το συγκεκριμένο κύκλωμα. Και στη συγκεκριμένη υπόθεση, που αναδείχθηκε την Κυριακή σε δημοσίευμα, το Επιμελητήριο του Πειραιά είναι αυτό που ασχολήθηκε, ενώ είχε γίνει καταγγελία στις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ. Και υπάρχουν και δεκάδες άλλες περιπτώσεις, που έχουν καταγγελθεί σκοτεινές υποθέσεις και δεν έχει προχωρήσει κανένας ελεγκτικός μηχανισμός.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ναι, αλλά αυτό που λέτε, όπως αντιλαμβάνεστε είναι αντιφατικό. Γιατί δεν μπορεί επί των ημερών της ίδιας Κυβέρνησης – γιατί αυτό το οποίο υπονοεί ένας τέτοιος ισχυρισμός είναι ότι υπάρχει μια προσπάθεια συγκάλυψης, αν δεχθούμε ότι η ΑΑΔΕ, με τον κοινοβουλευτικό έλεγχο στον οποίο αναφέρεστε, ως Ανεξάρτητη Αρχή, εν ευρεία έννοια υπάγεται στην Κυβέρνηση, που εδώ υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ του εποπτικού ελέγχου και της καθημερινής καθοδήγησης και οργανωτικής λειτουργίας μιας Ανεξάρτητης Αρχής. Αλλά, εν πάση περιπτώσει, αν δεχθούμε ότι επί των ημερών της ίδιας Κυβέρνησης υπάρχει μια κουλτούρα, μια προσπάθεια, μια -σε κάποιες περιπτώσεις- απόπειρα, σε κάποιες άλλες περιπτώσεις τετελεσμένη συγκάλυψη σε υποθέσεις, δεν μπορούμε να λέμε ταυτόχρονα ότι επί των ημερών της ίδιας Κυβέρνησης η Ελληνική Αστυνομία εξιχνιάζει τέτοιες υποθέσεις. Πρέπει να αποφασίσουμε τι θέλουμε. Άρα, εγώ θα πω να συνεχίσει –και έτσι θα συμβεί– η Αστυνομία να κάνει σωστά τη δουλειά της, όλες οι Αρχές να κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Αντιστοίχως και η ΑΑΔΕ να κάνει όλους τους ελέγχους που απαιτούνται, είτε δειγματοληπτικά, είτε σε περιπτώσεις που φαίνεται ότι υπάρχουν κάποιες καταγγελίες και οι υποθέσεις αυτές να έρχονται στο φως και από εκεί και πέρα να τις αναλαμβάνει η Δικαιοσύνη και να κάνει τα περαιτέρω.
Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Η βουλευτής Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ, κυρία Έλενα Ακρίτα, σε ανάρτησή της, ανακοίνωσε ότι καταθέτει αγωγή κατά του Γραφείου του Πρωθυπουργού γιατί, όπως υποστηρίζει, παραβιάστηκε το τεκμήριο της αθωότητάς της από δημόσιο αρχείο, όπως είναι το πρωθυπουργικό γραφείο και αυτά μετά από τη μήνυση που κατέθεσε η σύζυγος του Πρωθυπουργού εναντίον της για συκοφαντική δυσφήμιση. Πώς απαντάτε; Τι έχει συμβεί;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η μπάλα στην εξέδρα από την κυρία Ακρίτα, κίνηση αντιπερισπασμού. Καλοδεχούμενη οποιαδήποτε νομική ενέργεια. Όπως ανακοίνωσε και η κυρία Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη, πλέον, τον λόγο τον έχει η Δικαιοσύνη. Θα κληθεί η κυρία Ακρίτα, η λαλίστατη κυρία Ακρίτα, η οποία γράφει ό,τι γράφει για άλλους Έλληνες πολίτες δημοσίως, να απαντήσει στη Δικαιοσύνη για τα λεγόμενά της, για τα γραπτά, για τα προφορικά, αναλόγως την περίπτωση, πού τα βασίζει όλα αυτά. Οπότε, νομίζω ότι από τη στιγμή που τον λόγο έχει, πλέον, η Δικαιοσύνη, ας αφήσουμε τη Δικαιοσύνη να δώσει τις δικές της απαντήσεις.
Σ. ΡΙΣΤΟΦΣΚΑ: Το γεγονός ότι η Συμφωνία των Πρεσπών είναι πάλι στην επικαιρότητα και η χώρα βρίσκεται στην προεκλογική περίοδο, πιστεύετε ότι το συγκεκριμένο θέμα θα παίξει ρόλο στα αποτελέσματα των εκλογών, παρόλο που δεν είναι εθνικές εκλογές;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι υποκειμενική και αφορά την καθεμία και τον κάθε ψηφοφόρο ξεχωριστά. Δεν μπορώ εγώ να γνωρίζω τα κριτήρια με βάση τα οποία θα αποφασίσουν οι ψηφοφόροι στις εκλογές της επόμενης Κυριακής, της 9ης Ιουνίου. Εμείς έχουμε θέσει, ως βασικά διακυβεύματα των εκλογών, σημαντικά προτάγματα των ευρωεκλογών, την ευρωπαϊκή τους διάσταση, αλλά και την ανάγκη για σταθερότητα στη χώρα, η οποία δεν συνεπάγεται στασιμότητα, αλλά περαιτέρω πρόοδο και ακόμη περισσότερες τομές που έχει ανάγκη η χώρα. Υπάρχουν, όμως, και ζητήματα επικαιρότητας, είτε εξωτερικής πολιτικής, είτε εσωτερικής πολιτικής που απασχολούν τους πολίτες. Το ζήτημα στο οποίο αναφέρεστε, δεν μπήκε στην προεκλογική ατζέντα από την Κυβέρνηση. Η Κυβέρνηση, ως είχε υποχρέωση, αντέδρασε στις απαράδεκτες, ανιστόρητες και αντίθετες με τα διμερώς συμφωνηθέντα και ψηφισθέντα από τις δύο χώρες που αναφέρονται στη Συμφωνία των Πρεσπών. Και σίγουρα, αν κάτι θα έπρεπε να προβληματίζει τους ψηφοφόρους σε όλη αυτή την ιστορία, είναι η στάση του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης που, αντί να ενωθεί με την εθνική θέση, -εγώ δεν θα πω την κυβερνητική θέση, τη θέση της Ν.Δ.- να μην απωλέσει η χώρα μας διαπραγματευτικά όπλα έναντι των γειτόνων μας, έπαιξε έναν ρόλο αδικαιολογήτως επισπεύδοντος και ιδιαιτέρως πρόθυμου κόμματος, να ψηφίσουμε τα πάντα. Τη στιγμή, δηλαδή, που οι γείτονές μας δεν σέβονται ούτε τα βασικά, ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ και ζήτησε από την Κυβέρνηση να δώσει τα πάντα, να ψηφίσει τα πάντα και να κυρώσει και όλα τα μνημόνια που συνοδεύουν τη Συμφωνία των Πρεσπών, ένα εκ των οποίων αφορά και την ενταξιακή πορεία της Βόρειας Μακεδονίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό είναι κάτι, το οποίο είναι καλό να τονιστεί ενόψει και των ευρωεκλογών. Από κει και πέρα, οι πολίτες αποφασίζουν με βάση την κρίση τους και με βάση τα κριτήρια που εκείνοι επιλέγουν.
Β. ΣΑΜΑΡΑ: Ο Πρωθυπουργός την Παρασκευή, απαντώντας στον κ. Ανδρουλάκη, έκανε μια επίθεση στο ΠΑΣΟΚ και στον ιδρυτή του ΠΑΣΟΚ, Ανδρέα Παπανδρέου. Σήμερα, σε μια συνέντευξή του, χαρακτηρίζει και πάλι τον Ανδρέα Παπανδρέου λαϊκιστή. Έχετε μια εμμονή με τον Ανδρέα Παπανδρέου, όπως υποστήριξε ο κ. Ανδρουλάκης;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εμείς δεν έχουμε εμμονή με κανέναν, το αντίθετο και νομίζω ότι το έχουμε αποδείξει, δεν έχουμε με κανένα πρόσωπο. Έχουμε μια επιμονή στην ιστορική αλήθεια, η οποία, προφανώς, για κάποιους μπορεί να είναι αντίθετη η ερμηνεία, τέλος πάντων, που κάνει το κάθε κόμμα και ο κάθε πολιτικός χώρος στην ιστορία. Αυτά νομίζω έχουν κριθεί. Αποτυπώνονται από τους αριθμούς. Αποτυπώνονται από την καταγραφή της ρητορικής κάθε δεκαετίας. Εμείς δεν ακυρώνουμε τα θετικά άλλων κομμάτων. Τα έχουμε αναγνωρίσει αρκετές φορές. Αλλά νομίζω ότι πρέπει να συμφωνήσουμε πως η λογική του μαξιμαλισμού, της πλειοδοσίας του να δίνει μια Κυβέρνηση περισσότερα από όσα αντέχει η οικονομία της χώρας, ξεκίνησε τη συγκεκριμένη δεκαετία. Είναι μια λογική στην οποία ενδεχομένως να υπέπεσαν, κατά καιρούς, και άλλοι πολιτικοί χώροι και άλλα κόμματα και άλλες παρατάξεις. Αλλά εκεί εντοπίζεται, νομίζω, η έναρξη αυτής της λογικής. Μια λογική, η οποία ήταν προφανώς ευχάριστη και μάλιστα είχε ενδεχομένως και πρόσκαιρα οφέλη για τους πολίτες. Αλλά ειδικά τη δική μας τη γενιά, τη νεότερη γενιά και πολύ περισσότερο τους ακόμα νεότερους εξ ημών, την πλήγωσε ανεπανόρθωτα. Αυτό το οποίο ζήσαμε πριν από κάποια χρόνια, κάπου έχει ρίζες, από κάπου ξεκίνησε. Τώρα, νομίζω, ενόψει και των ευρωεκλογών, επειδή κάναμε μια συζήτηση για την οικονομία, είναι καλό να βάζουμε την εικόνα σε όλη της τη διάσταση για να γνωρίζει και ο κόσμος τι συνέβη στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια μεν, αλλά και πολύ περισσότερο όλα αυτά τα 50 χρόνια από τη μεταπολίτευση έως και σήμερα.
Σ. ΠΙΚΟΥΛΑΣ: Πώς ακούει η Κυβέρνηση την άποψη του Συμβούλου Επικοινωνίας του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, κυρίου Άρη Σπηλιωτόπουλου, ότι υπάρχουν και εξτρεμιστές και μη εξτρεμιστές τρομοκράτες;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι είναι μια απαράδεκτη δήλωση. Στερείται οποιασδήποτε λογικής. Ας κάτσει ο κ. Σπηλιωτόπουλος να διαβάσει τι σημαίνει τρομοκρατία. Είναι τώρα σαν να συζητάμε αν τη στιγμή αυτή έξω έχει μέρα ή νύχτα. Εντάξει. Ας πούμε ότι μπορεί να το έκανε αυτός στην προσπάθειά του να δικαιολογήσει τον πολιτικό αρχηγό του νέου του κόμματος. Αυτό είναι θεμιτό, εν μέρει. Αλλά ας σκεφτεί ο κ. Σπηλιωτόπουλος και ο καθένας στο ΣΥΡΙΖΑ, με πρώτο τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, που προσπαθεί έστω και έμμεσα να ωραιοποιήσει ένα μέρος μιας τρομοκρατικής οργάνωσης που σφάζει ανθρώπους, σκοτώνει ανελέητα αμάχους, ξεκινάει -γιατί μιλάμε για μια πραγματικότητα τραγική που συμβαίνει αυτή τη στιγμή στη Μέση Ανατολή, που είχε μία αρχή, τουλάχιστον στο τελευταίο, στο πρόσφατο μέρος αυτών των εχθροπραξιών, η αρχή αυτή εντοπίζεται από την επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ, όπου είχαμε βιασμούς, είχαμε δολοφονίες ανθρώπων, μαζικές σφαγές- ότι αυτά δεν έγιναν από μια αόρατη δύναμη. Έγιναν από τη Χαμάς. Όταν, λοιπόν, μιλάμε για μια τρομοκρατική οργάνωση και λέμε ότι υπάρχει και ένα μέρος που δεν είναι εξτρεμιστές, να σκεφτόμαστε ότι υπάρχουν, όχι μόνο στο Ισραήλ, αλλά και σε όλο τον κόσμο και στη χώρα μας, συγγενείς θυμάτων από τρομοκρατική βία. Να βουτάμε λίγο τη γλώσσα μας στο μυαλό πριν προσπαθήσουμε να δικαιολογήσουμε τα αδικαιολόγητα. Να σκεφτόμαστε ότι υπάρχουν και άνθρωποι που έχουν πονέσει, έχουν χάσει δικούς τους ανθρώπους, συγγενείς, φίλους, από τρομοκρατικές ενέργειες.
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Την περασμένη εβδομάδα διαβάσαμε στην επίσημη σελίδα της Ουκρανικής Προεδρίας πως έρχεται μια διμερής συμφωνία για την αμυντική συνεργασία Ελλάδας-Ουκρανίας. Αναφέρονται στην αμυντική βοήθεια που ήδη παρέχουμε και στην περαιτέρω ενίσχυσή της. Έχουμε συμφωνήσει κάτι με την Ουκρανία; Έχει συμφωνήσει κάτι ο Πρωθυπουργός που δεν το έχουμε μάθει; Έχετε να μας πείτε εσείς;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι, δεν υπάρχει τίποτα περισσότερο από αυτά τα οποία έχουν ανακοινωθεί. Έχουμε απαντήσει πάρα πολλές φορές και σε επιμέρους ερωτήσεις. Οπότε όσα έχουν ειπωθεί ισχύουν και δεν υπάρχει κάτι το οποίο έχει συμφωνηθεί και δεν έχει γίνει γνωστό στην κοινή γνώμη.
ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Ο Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Φλωρίδης καταγγέλθηκε από δικηγόρο ότι εμπέδωσε αστυνομικούς να συλλάβουν τη γραμματέα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, ενώ τους απείλησε, σύμφωνα με την καταγγελία. Τι έχει να πει η Κυβέρνηση; Υπάρχει μια τόσο σοβαρή καταγγελία και δεν υπάρχει μια επίσημη απάντηση.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θα σας απαντήσω εγώ, γιατί ζητήσαμε ενημέρωση από το Υπουργείο Δικαιοσύνης και συγκεκριμένα από τον κ. Φλωρίδη. Ο συγκεκριμένος δικηγόρος, ο κ. Απατσίδης, στον οποίο αναφερθήκατε, ζήτησε μέσω εισαγγελικής παραγγελίας κάποια έγγραφα από το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Ειδοποιήθηκε εγγράφως από την αρμόδια Υπηρεσία την περασμένη Πέμπτη να προσέλθει για την παραλαβή, υπογράφοντας και σχετική έκθεση παραλαβής για κάθε έγγραφο. Προσήλθε την προηγούμενη Παρασκευή και αρνήθηκε να υπογράψει έκθεση παραλαβής των εγγράφων. Παρά το γεγονός της άρνησης, η υπηρεσιακή γραμματέας έδωσε εντολή να του χορηγηθούν τα συγκεκριμένα έγγραφα. Τότε ζήτησε και άλλα έγγραφα, τα οποία δεν συμπεριλαμβάνονταν στην εισαγγελική παραγγελία και όπως ήταν φυσικό η Υπηρεσία αρνήθηκε, γιατί σε αυτά υπήρχαν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. Απείλησε τους υπαλλήλους, όπως μας ενημερώνουν από το Υπουργείο, με διώξεις και κατέθεσε ψευδή αναφορά στην Άμεση Δράστη της ΕΛ.ΑΣ. για άρνηση συμμόρφωσης των υπαλλήλων στην εισαγγελική παραγγελία, με επιπλέον ψευδή επισήμανση ότι υπήρχαν σε βάρος του επεισόδια. Στη συνέχεια, όπως μας ενημέρωσαν, στελέχη της Άμεσης Δράσης προσήλθαν στο Υπουργείο και ο κ. Απατσίδης ζήτησε να συλλάβουν προληπτικά την υπηρεσιακή γραμματέα και στη συνέχεια θα κατέθετε, όπως είπε, μήνυση. Τότε υπήρξε παρέμβαση του Υπουργού, κ. Φλωρίδη, με εντολή για την απομάκρυνση από το Υπουργείο, στο οποίο αποδείχθηκε ότι παρέμενε παράνομα, προκαλώντας ως ηθικός αυτουργός τα Όργανα της ΕΛ.ΑΣ. να διαπράξουν το αδίκημα της κατάχρησης εξουσίας, ενώ ο ίδιος διέπραξε, μεταξύ άλλων, κατ΄ εξακολούθηση και εναντίον αρκετών υπαλλήλων, το αδίκημα της απειλής και της ψευδούς καταμήνυσης μέσω της ψευδούς αναφοράς του στην Άμεση Δράση.
Γ. ΣΚΙΝΤΖΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, ήθελα να σας ρωτήσω, χθες τόσο στην ανάρτησή του, όσο και στη συνέντευξη που έδωσε στη RealNews, ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε παροχές προς τις τρίτεκνες οικογένειες. Ήθελα να σας ρωτήσω προς ποια κατεύθυνση κινείται η Κυβέρνηση σε αυτόν τον τομέα που είναι σημαντικός;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ίσως είναι και μία από τις μεγαλύτερες προτεραιότητες και του πρώτου χρόνου της δεύτερης τετραετίας, αλλά πολύ περισσότερο των επόμενων. Έχουν γίνει αρκετά, σίγουρα χρειάζονται περισσότερα για την αντιμετώπιση του δημογραφικού, αλλά και των επί μέρους προβλημάτων που απορρέουν από αυτό, όπως είναι το ζήτημα της στέγης. Για παράδειγμα, στο ζήτημα της στέγης υπάρχουν πάρα πολλά προγράμματα, τα οποία ξεπερνάνε τα δύο δισεκατομμύρια ευρώ, όπως το «Πρόγραμμα Σπίτι μου», το «Πρόγραμμα Ανακαινίζω – Νοικιάζω». Στο «Πρόγραμμα Σπίτι μου» σχεδόν 10.000 άνθρωποι έχουν εγκεκριμένο δάνειο και βρίσκονται στη διαδικασία -κάποιοι έχουν ολοκληρώσει και τη διαδικασία- να έχουν και το δικό τους σπίτι, έχουν αυξηθεί τα επιδόματα για τα ενοίκια των φοιτητών, έχουμε δώσει έμφαση και στις αυξήσεις των δημοσίων υπαλλήλων, σε αυτούς οι οποίοι έχουν παιδιά έχουμε προσαρμόσει την επιδοματική μας πολιτική, περισσότερο στις νέες μητέρες και στις οικογένειες με παιδιά ή στα vouchers βρεφονηπιακών σταθμών, αλλάζοντας το μείγμα από οριζόντιο σε στοχευμένο, κυρίως, πέραν των ατόμων με αναπηρία στις περιπτώσεις των οικογενειών, γιατί υπάρχει πολύ μεγάλη ανάγκη. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το επίδομα μητρότητας για τις ελεύθερες επαγγελματίες και αγρότισσες μητέρες, που ήταν για το Κράτος, μέχρι πρότινος, «μητέρες ενός κατώτερου θεού». Πλέον, μαζί με το επίδομα γέννησης παίρνουν περίπου 10.000 ευρώ, ένα σεβαστό ποσό για αυτούς τους πρώτους σημαντικούς μήνες μιας μητέρας κι ενός πατέρα. Από κει και πέρα, είναι δεδομένο ότι δεν θα μείνουμε σε αυτά. Αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να σας πω περισσότερα, γιατί το αρμόδιο Υπουργείο Οικογένειας επεξεργάζεται ένα συνολικό σχέδιο, μαζί με τα συναρμόδια υπουργεία, ένα εκ των οποίων, όπως αντιλαμβάνεσθε, είναι και το υπουργείο Οικονομικών. Δεν θέλουμε εμείς, προεκλογικά, σε κάθε μας ενημέρωση πολιτικών συντακτών ή συνέντευξη, να τάζουμε και δέκα – δεκαπέντε δισεκατομμύρια για να γίνουμε περισσότερο συμπαθείς και να προσπαθήσουμε να υφαρπάξουμε την ψήφο των πολιτών. Όταν είναι πλήρες το συγκεκριμένο σχέδιο, θα παρουσιαστεί στο Υπουργικό Συμβούλιο, στη συνέχεια θα παρουσιαστεί στους πολίτες και στα υπόλοιπα κόμματα. Αυτό το οποίο μπορώ να σας πω είναι ότι το δημογραφικό δε λύνεται με μία απλή κίνηση, δεν λύνεται από τη μία μέρα στην άλλη, από τη μία χρονιά στην άλλη. Χρειάζεται επίμονη εφαρμογή πολιτικών, πολύπλευρη αντιμετώπιση, σίγουρα μετρήσιμα αποτελέσματα και παρεμβάσεις οι οποίες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Αυτό που λέμε μεγαλύτερης εμβέλειας παρεμβάσεις, κεντρικές παρεμβάσεις, αλλά και παρεμβάσεις μικρές θεωρητικά, αλλά πολύ σημαντικές, για τους ανθρώπους οι οποίοι, είτε θέλουν να κάνουν ένα παιδί, είτε έχουν ένα και θέλουν να κάνουν δεύτερο, ή ένα δεύτερο και θέλουν να κάνουν τρίτο και βιώνουν μια πραγματικότητα η οποία απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από εμάς και στήριξη σε πολλά επίπεδα.
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, από δηλώσεις του υπουργού Υγείας ήρθε στη δημόσια σφαίρα συζήτηση για τον λεγόμενο «φόρο λίπους», «φόρο της αμαρτίας», όπως τον είπε ο υπουργός, όταν κλήθηκε ν’ απαντήσει, «φόρος της ζάχαρης, στ’ αλάτι, στο αλκοόλ, στον καπνό» περιγράφεται ως φόρος σε χαμηλής ποιότητας τρόφιμα. Ξέρω, θα μας πείτε ότι έχετε μειώσει μια σειρά από φόρους, αλλά θα μπορούσατε να μας απαντήσετε καθαρά, εάν στην Κυβέρνηση υπάρχει εισήγηση για έναν τέτοιο φόρο και αν πρόκειται να τη δεχθείτε;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι, δεν υπάρχει καμία τέτοια πρόθεση, δεν γνωρίζω τι εισηγήσεις έχει δεχθεί το υπουργείο Οικονομικών συνολικά, γιατί αυτό είναι αρμοδιότητα του υπουργείου Οικονομικών, η οικονομική πολιτική. Η Νέα Δημοκρατία είχε ένα Πρόγραμμα το 2023, το πρόγραμμα αυτό θα εφαρμοστεί, ο στόχος είναι να μειωθούν περισσότεροι φόροι από τους πολλούς, όπως πολύ σωστά επισημάνατε που μειώσαμε στην πρώτη τετραετία. Ξεκινήσαμε και στη δεύτερη τετραετία σε αυτή τη λογική, αύξηση του αφορολόγητου, μονιμοποίηση κάποιων προσωρινά μειωμένων μέχρι πρότινος ΦΠΑ, άρα να μην περιμένουν οι πολίτες από εμάς, ούτε αύξηση φορολογικών συντελεστών, ούτε θέσπιση νέων φορών.
Ευχαριστώ πολύ.