Εμμανουήλ Φράγκος – Προστασία και συντήρηση του ελληνικού σιδηδρομικού δικτύου

Με αφορμή το πρόσφατο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, ο Ευρωβουλευτής της Ελληνικής Λύσης και μέλος της πολιτικής ομάδας των Ευρωπαίων Συντηρητικών και Μεταρρυθμιστών (ECR), Εμμανουήλ Φράγκος «Φραγκούλης», κατέθεσε ερώτηση στην Επιτροπή σχετικά με το ζήτημα προστασίας και συντήρησης του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου.

Τα εγκληματικά λάθη όλων των ελληνικών κυβερνήσεων και οι πελατειακές σχέσεις που διατηρούσαν και διατηρούν ορισμένοι για την πολιτική τους, και όχι μόνο, επιβίωση οδήγησαν σε δεκάδες θύματα, πράγμα πρωτόγνωρο για μία ευρωπαϊκή χώρα. Οι ευθύνες είναι πολλές και συγκεκριμένες. Παράλληλα με την εγκληματική στάση των κυβερνήσεων, ωστόσο, ο ελληνικός σιδηρόδρομος είναι και ο ίδιος θύμα μίας συνεχούς λεηλασίας. Οι κλοπές καλωδίων και υλικών από λειτουργικά συστήματα, όπως και μικροέργα συντηρήσεων αντί δημοπρατήσεων συντήρησης του συνολικού σιδηροδρομικού δικτύου, συνθέτουν μία εικόνα αναποτελεσματικής συντήρησης και κακής διαχείρισης της ασφάλειάς του.
Ο Εμμανουήλ Φράγκος απευθύνεται στην Επιτροπή σχετικά με βέλτιστες πρακτικές ή νομοθετικές πρωτοβουλίες που η Επιτροπή μπορεί να προτείνει για την αντιμετώπιση της λεηλασίας του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, σύμφωνα με τις τεχνολογικές εξελίξεις και τη τεχνογνωσία που μπορεί εκείνη να διαθέτει, Επιπλέον, ερωτάται η Επιτροπή εάν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο που να καθορίζει τους όρους συντήρησης του δικτύου.

European Parliament
Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή

Άρθρο 138 του Κανονισμού
Emmanouil Fragkos (ECR)

Θέμα: Προστασία και συντήρηση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου

Η προστασία των λειτουργικών συστημάτων του ΟΣΕ, οι κλοπές καλωδίων και άλλων υλικών είναι θέματα που αξίζουν ιδιαίτερης προσοχής. Προ του δυστυχήματος στα Τέμπη, είχε προηγηθεί η μονοδρόμηση στην περιοχή Παλαιοφαρσάλου-Λαρίσης, ως αποτέλεσμα κλοπής καλωδίων του ΟΣΕ.
Η συντήρηση του δικτύου είναι τουλάχιστον πλημμελής, άνευ σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας και μη τακτικής συντήρησης.
Για ένα δίκτυο 2.500 χλμ. χορηγούνται 20-30 εκατ. ευρώ ετησίως (μαζί με το μετρικό) που δεν επαρκούν, όπως δεν επαρκούν και τα μέτρα φύλαξης που θεωρητικώς λαμβάνονται για να αντιμετωπιστεί η κλοπή καλωδίων και υλικών από λειτουργικά συστήματα του ΟΣΕ.
Φαίνεται πως η κρίση της δεκαετίας 2010-2020 συνέβαλλε στη μείωση των εξόδων συντήρησης, ενώ, έπειτα, το δίκτυο συντηρείτο τμηματικά, με μικροέργα συντηρήσεων, αντί για δημοπρατήσεις συντήρησης του συνολικού δικτύου, που θα επέτρεπαν την αναβάθμιση των όρων και τη μείωση του μέσου κόστους. Η αποτελεσματική συντήρηση του δικτύου απαιτεί ειδικές γνώσεις.
Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
1) Λαμβάνοντας υπόψη τις τεχνολογικές εξελίξεις, διαθέτει τεχνογνωσία, συστήνει καλές πρακτικές ή προτείνει νομοθετικές πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της λεηλασίας του δικτύου;
2) Υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο που καθορίζει τους όρους συντήρησης του δικτύο

Προηγούμενο άρθροΕρώτηση της Αναστασίας – Αικατερίνης Αλεξοπούλου Βουλευτού Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών προς τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Επόμενο άρθροΣημεία συνέντευξης του Εκπροσώπου Τύπου της Νέας Δημοκρατίας κ. Τάσου Γαϊτάνη στο ATTICA TV