Ομιλία του Βουλευτή Σερρών Κωνσταντίνου Μπούμπα σχετικά με την Αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού, διατάξεις εναρμόνισης με ολιστική μελέτη FIFA-UEFA για το ποδόσφαιρο και την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία, αναδιάρθρωση επαγγελματικών κατηγοριών ποδοσφαίρου, λειτουργική ενίσχυση Εθνικού Οργανισμού Καταπολέμησης Ντόπινγκ, αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου προπονητών αθλημάτων και λοιπές τροποποιήσεις της αθλητικής νομοθεσίας ( Ολομέλεια)
Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, όπως είπαμε και στην Επιτροπή, εγείρονται αρκετά ερωτηματικά, γιατί όπως σε κάθε νομοσχέδιο η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά και για να αποκρυσταλλώσουμε μία άποψη θα πρέπει να έχουμε κάποιες διευκρινίσεις. Στη συνέχεια θα σας θέσω κάποια ερωτήματα και ελπίζω να απαντήσετε ή τουλάχιστον να μας τα διευκρινίσετε, όπως για παράδειγμα τι θα γίνει με τις δεύτερες ομάδες με τη συγχώνευση που γίνεται ανάμεσα στη SuperLeague2 και στη FootballLeague, καθώς αυτές οι δεύτερες ομάδες θα έχουν το δικαίωμα συμμετοχής, γιατί άλλα ζητάει η διοργανώτρια Αρχή κι εσείς με αυτήν την τροπολογία θεσπίζετε κάτι άλλο. Όμως, μπαίνουν κάποια ερωτηματικά.
Ερωτηματικά, επίσης, εγείρονται, διότι έχουν έρθει και σε σας κάποιες επιστολές από κάποια σωματεία κυρίως πολεμικών τεχνών, όπως το τζούντο, το οποίο θα το δούμε λίγο παρακάτω, αλλά και από κάποια σωματεία όπου έχουμε ενήλικες αθλητές και όχι ανήλικους αθλητές και δεν είναι σε θέση να πληρώνουν το παράβολο του προπονητή, διότι δεν προπονούνται συνέχεια. Προπονούνται μία-δύο ημέρες πριν από τους αγώνες.
Υπάρχουν κάποιες ιδιάζουσες περιπτώσεις, ιδιαίτερες περιπτώσεις, κάποιες εξαιρέσεις που καλό θα είναι σε ένα κοινωνικό σύνολο του αθλητισμού να μην τις αμελούμε και να δούμε πώς θα μπορέσουμε να δώσουμε λύσεις και να καλύψουμε και αυτά τα κενά.
Ξεκινώντας για το νομοσχέδιο, αυτό που έχουμε πει και στις Επιτροπές είναι πως είναι ακόμα ένα νομοθέτημα στα πολλά νομοθετήματα. Ήμουν νιος και γέρασα. Δηλαδή, κάθε τρεις και λίγο, τουλάχιστον το Υπουργείο Παιδείας και το Υπουργείο Αθλητισμού κάνουν συνέχεια αλλαγές πάνω στο νομοθετικό πλαίσιο. Τώρα έχουμε την επιστροφή του ιδιώνυμου για να δούμε ποια αδικήματα πρέπει να τιμωρηθούν με βάση τον Ποινικό Κώδικα.
Βέβαια, το ιδιώνυμο είναι μια μαύρη πολιτική ιστορία στον τόπο από την εποχή του Βενιζέλου. Όμως, εσείς εδώ έχετε πει ότι θα είναι το εναρμονίσετε με τις νέες διατάξεις σε ό,τι αφορά το ευρωπαϊκό ή παγκόσμιο επίπεδο, δηλαδή και UEFAκαι FIFA,διότι σίγουρα και οι εταιρείες είναι ανώνυμες εταιρείες και πρέπει και να ελέγχουν και να πληρώσουν και να υφίστανται οικονομικό έλεγχο και δεν μπορεί να επωμίζεται όλο το βάρος της ευθύνης μόνο η Αστυνομία. Κάποια στιγμή θα πρέπει και οι ανώνυμες εταιρείες ως ανώνυμες εταιρείες να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Τώρα σε ό,τι αφορά την Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού την κάνετε ανεξάρτητη αρχή. Εμείς στην Ελληνική Λύση,όπως και ο Πρόεδρός μας ο Κυριάκος ο Βελόπουλος, που έχει καταθέσει τις πάμπολλες ανεξάρτητες αρχές στην Ελλάδα,θεωρούμε ότι δημιουργεί ένα πρόβλημα για τον τρόπο λειτουργίας, αλλά και για το πόσο κοστοβόρο είναι αυτό, δηλαδή πόσο στοιχίζει στον φορολογούμενο πολίτη το να έχουμε συνέχεια ανεξάρτητες αρχές.Τα μέλη της Επιτροπής διορίζονται από την Κυβέρνηση.
Δεν εξετάζονται, δεν διώκονται, ούτε υπέχουναστική ευθύνη έναντι οποιουδήποτε τρίτου για γνώμη που διατύπωσαν, για πράξεις και παραλείψεις. Δηλαδή, θυμίζει λίγο αυτό που θέλαμε να περάσουμε με την κύρωση για τον τουρισμό με αυτούς τους εξειδικευμένους τουρίστες του Παγκόσμιου Οργανισμού που θα έρχονται, που είναι μια ανεξέλεγκτη κατάσταση. Εδώ δεν υπάρχει ελεγκτής, δεν υπάρχει ελεγχόμενος, όπως το βλέπουμε.
Στο άρθρο 3 στην παράγραφο 7α ορίζεταιότι δεν επιτρέπεται να οριστεί μέλος της Επιτροπής όποιος έχει διατελέσει κατά την τελευταία πενταετία, πριν τον διορισμό, Βουλευτής, μέλος της Κυβέρνησης, Υφυπουργός ή Γενικός Γραμματέας. Στο προηγούμενο άρθρο -πριν από την αντικατάσταση- απαγορευόταν για όλους δίχως τον χρονικό περιορισμό της πενταετίας. Τι είναι αυτό που σας κάνει τώρα να το αλλάζετε;
Ότι θα υπάρχει μία «κάθαρση» ή απαλλαγή ευθυνών ή σημαίνει ότι μέσα στην πενταετία μπορούν να συμμετέχουν στην επαγγελματική επιτροπή; Θυμίζει λίγο την πενταετία χρεών, που αν παρέλθουν τα πέντε χρόνια -με την απομάκρυνση από το ταμείο- παραγράφονται κάποια χρέη.Σχήμα λόγου είναι αυτό. Για ποιον λόγο κάποιος που ήταν Υπουργός ή Υφυπουργός ή πολιτικό πρόσωπο, Βουλευτής να συμμετέχει στην επιτροπή; Να αποποιείται αυτής της συμμετοχής για τον λόγο ότι είναι πολιτικό πρόσωπο και εγείρονται ερωτήματα. Αν θέλετε, δημιουργούνται και εύλογες υποψίες.
Να πάμε τώρα στο άρθρο 4 για τις αρμοδιότητες της Επιτροπής του Επαγγελματικού Αθλητισμού, για τους ελέγχους. Στην παράγραφο 2α -είναι πολλά τα άρθρα, βέβαια, και είναι κυρίως διαδικαστικού χαρακτήρα- διενεργείται ένας έλεγχος στην ΑΑΕ κ.λπ., στους μετόχους που έχουν τουλάχιστον 20%. Βάζετε, δηλαδή, ένα όριο 20%. Αν κάποιος έχει μετοχές της τάξεως του 19%, δηλαδή ένα «κλικ», αυτός δεν θα ελεγχθεί;
Είναι ένα «παραθυράκι» αυτό, κύριε Υπουργέ, όπως και η παράγραφος 2γ, όπου αναφέρεται ότι ο έλεγχος ολοκληρώνεται εντός σαράντα πέντε ημερών. Πριν από την αντικατάσταση, η προθεσμία ήταν ένας μήνας,τριάντα ημέρες. Για ποιο λόγο από τις τριάντα μέρες πάμε στις σαράντα πέντε μέρες, δηλαδή δίνουμε μία μεγαλύτερη προθεσμία, δεν το ξέρω. Είδατε ότι δεν μπορεί να ολοκληρωθεί αυτός ο έλεγχος μέσα στον ένα μήνα και δίνεται αυτή παράταση; Τα άρθρα 5, 6 και 7 είναι διαδικαστικά άρθρα.
Να πάμε επί της ουσίας και λόγω του χρόνου. Πάντως,όσον αφορά το άρθρο 8, μελετώντας τις παραγράφους, βλέπουμε ότι δεν έχουμε πολλούς ελέγχους. Δεν θα πρέπει να υπάρχουν έλεγχοι;Υπάρχει, δηλαδή, κάτι φοβικό απέναντι στους ελέγχους στο νομοθετικό πλαίσιο που φέρνετε;Εγείρεται αυτό το ερώτημα.
Σε ό,τι αφορά το άρθρο 9 για την ολιστική μελέτη της FIFAκαι της UEFAπου καθορίζει αυτό το νέο πλαίσιο στο ελληνικό ποδόσφαιρο, αποδυναμώνει σε ισχύ την Εκτελεστική Επιτροπή και ενισχύει το επαγγελματικό ποδόσφαιρο. Αυτό είναι αλήθεια.
Εδώ,όμως, θα πάμε σε ένα πολύ σημαντικό θέμα σε ό,τι αφορά το νομοσχέδιο, τις λέσχες φιλάθλων. Αυτήν τη στιγμή από τις εκατόν πενήντα λέσχες φιλάθλων, όπως διαβάζω τις τελευταίες μέρες,δέκα με δεκαπέντε στον αριθμό είναι αυτές που είναι νόμιμες. Αυτό είναι μια αλήθεια. Το θέμα είναι να υπάρχει έλεγχος στις λέσχες, να υπάρχει το ονομαστικό εισιτήριο, να υπάρχει αυτό το ιδιώνυμο, αφού θέλετε να το επαναφέρετε, εναρμονισμένο με ευρωπαϊκούς κανόνες για να αποφύγουμε φαινόμενα του παρελθόντος.
Βέβαια, να πω ότι το ιδιώνυμο από την εποχή του Ορφανού που πήγε να εφαρμοστεί, καταργήθηκε από έναν προκάτοχό σας, άνθρωπο της καλαθοσφαίρισης, του αθλητισμού, τον Γιάννη Ιωαννίδη, ο οποίος είπε ότι μπορεί να ελεγχθεί και να μηνδαιμονοποιηθεί η κατάσταση και από πλευράς των ΠΑΕ, αν έχουν μεγάλη ευθύνη ή μέσα από κάμερες, μέσα από το ονομαστικό εισιτήριο. Αρκεί και εκεί να βάλουμε κάποια δίκαια κριτήρια, γιατί σίγουρα το ιδιώνυμο σχετίζεται με τον Ποινικό Κώδικα με κάποιο αδίκημα, με κάποια ποινική πράξη.
Οι εκλογές της Ελληνικής Ομοσπονδίας λέτε ότι θα γίνονται το έτος που γίνονται και οι Ολυμπιακοί Αγώνες.Σε ό,τι αφορά, βεβαίως, το αρμόδιο πρωτοδικείο, γίνεται αρμόδιο δικαστήριο στην παράγραφο 6 και στο άρθρο 12.
Στο θέμα, όμως, με τις λέσχες -πριν πάω στα οικονομικά- στο άρθρο 13, θα μείνω στην παράγραφο 1 όπου προστίθεται η λέξη «αποζημίωση». Προστίθεται η φράση που έχει αναγνωριστεί κατά τα αναφερόμενα στην παράγραφο 3, δηλαδή, αν δεν έχουν αναγνωριστεί, δεν υποχρεούνται να διευκολύνουν –λέτε-το έργο των αστυνομικών αρχών. Τα σωματεία αυτά θα έπρεπε να συνδράμουν με κάθε τρόπο στην αποφυγή πράξεων βίας.
Όμως, στην παράγραφο8 τροποποιούνται λέξεις, όπως το «μέσο μαζικής μεταφοράς», που γίνεται απλό «μέσο μεταφοράς». Δηλαδή,όσον αφορά τους οπαδούς, που δεν πρέπει να είναι οπαδοί, δεν πρέπει να είναι στείροι οπαδοί, μονόπλευροι οπαδοί αλλά να είναι φίλαθλοι -φιλώ το άθλημα, αγαπώ το άθλημα, εξ ου και η λέξη- αλλάζει η έννοια της οργανωμένης μετακίνησης.
Στη νέα έννοια περιλαμβάνετε τη δυνατότητα μεταφοράς με τουριστικά λεωφορεία, αλλά και επιβατηγά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης και στις οργανωμένες μετακινήσεις προστίθεται η δυνατότητα για τα αθλητικά σωματεία να αγοράζουν και μη ονομαστικά εισιτήρια για την είσοδο συγκεκριμένων φιλάθλων στην κερκίδα φιλοξενουμένων. Ο νομοθέτης εδώ προβλέπει μια σειρά από αυστηρά κριτήρια, αυστηρές προϋποθέσεις, όπως η κοινοποίηση του ονομαστικού καταλόγου στην αστυνομική αρχή ή μετακινήσεις μόνο μελών λέσχης φιλάθλων.
Οριοθετεί ένα αυστηρό πλαίσιο, αλλά στην περίπτωση β΄ παρατηρείται ότι ο ιδιοκτήτης, ο μισθωτής και ο οδηγός μεταφορικού μέσου ευθύνονται για παραβίαση απαγορευμένης μετακίνησης, εφόσον γνώριζαν ότι διέθεταν παρανόμως οργανωμένη μετακίνηση. Αυτή η ρύθμιση πριν δεν υπήρχε μόνο για τον ιδιοκτήτη. Τώρα επεκτείνεται αυτό και σε άλλα δύο πρόσωπα.
Δηλαδή, εδώ βλέπουμε ότι απαλλάσσονται των ευθυνών κάποια πρόσωπα και είναι βέβαιο τώρα ότι σε περίπτωση διαπίστωσης παράβασης τα πρόσωπα αυτά θα ισχυριστούν «δεν τους είδα, δεν τους γνώριζα». Απλά τα πράγματα. Το απλό είναι δύσκολο βέβαια, κατά ένα ρητό που λέμε.
Σε ό,τι αφορά το άρθρο 14 στον τίτλο προστίθεται η λέξη «αθλητικό υπόβαθρο», η φράση «με αφορμή αντιπαλότητα», σε ό,τι αφορά τις βιαιοπραγίες.
Πριν πάμε στο άρθρο 16 θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα άλλο θέμα για τις λέσχες φιλάθλων, που λέτε ότι αν δεν υπάρχει μία επιχειρηματική δραστηριότητα στις λέσχες φιλάθλων να μην είναι υποχρεωτικό να τηρούνται βιβλία εσόδων – εξόδων.Σας το είπα και στην Επιτροπή. Βλέπετε αυτό το αλισβερίσι που γίνεται από κάποιους φιλάθλους -θα τους πω φιλάθλους- που είναι επικεφαλής ενδεχομένως ή τουλάχιστον επηρεάζουν τις καταστάσεις.
Είναι σε συνεργασία με τις ΠΑΕ και υπάρχουν οι συνδρομές των μελών, γιατί ας μην γελιόμαστε για να διατηρηθεί και μια λέσχη έχει τα λειτουργικά της ανελαστικά έξοδα. Αν δεν υπάρχει έλεγχος βιβλίων εσόδων – εξόδων, πωλούνται και κάποια αναμνηστικά από τις ομάδες, κάποιοι θα «κονομήσουν», να το πω έτσι.
Κάποιοι θα βάλουν μαύρο χρήμα στις τσέπες τους αν δεν υπάρχει οικονομικός έλεγχος, διότι υπάρχει και η λεγόμενη επιφανειακή επιχειρηματικότητα ή η υπόγεια επιχειρηματικότητα, η οποία δεν θα φαίνεται, δηλαδή θα είναι διακίνηση μέσα από τις συνδρομές αν δεν υπάρχουν βιβλία εσόδων – εξόδων θα πωλούνται κάποια αναψυκτικά, ενδεχομένως και κάτι άλλο μέσα στις λέσχες και κάποιοι θα κάνουν έναν καλό κουμπαρά. Θα μου πείτε ότι σε μια μικρή λέσχη λίγων μελών τι θα βγάλει; Δεν έχει σημασία.Είναι μια έκνομη ενέργεια. Σε μεγάλες λέσχες, όμως, τα μέλη είναι αρκετά και αντιλαμβάνεστε ότι και το ποσό μπορεί να είναι μεγάλο.
Στο άρθρο 16 ορίζεται ότι πλέον αρμόδια επιτροπή είναι η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων. Πριν ήταν η Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού. Υπάρχει και μια προσθήκη στην παράγραφο 4 που αφορά τη δυνατότητα μετάθεσης ώρας έναρξης ή αναβολής γεγονότος. Εδώ μένω στην αναβολή γεγονότος γιατί αυτή την απόφαση την αναλαμβάνει ο αρμόδιος για τον αθλητισμό Υπουργός.
Βλέπουμε, δηλαδή, μία ανάμειξη του Υπουργού και σε τέτοια ζητήματα. Εμείς ως Ελληνική Λύση θέλαμε να υπάρχει μία μεγαλύτερη βεντάλια και να μην υπάρχει μία συγκέντρωση εξουσιών, ακόμη και σε αυτό, στη διευθέτηση του χρόνου, στον Υπουργό Αθλητισμού, να μην έχουμε δηλαδή μία κρεοντική θα λέγαμε συγκέντρωση εξουσιών πάνω σε αυτό. Θα πρέπει να διευθετηθούν κάποια ζητήματα, να μην περνούν όλα από τον Υπουργό.
Για τις λέσχες φιλάθλων οι ρυθμίσεις που εισάγονται αποσκοπούν βέβαια στη διαφάνεια, στη νόμιμη λειτουργία. Όμως όπως λέγαμε εγείρονται ερωτήματα για τα βιβλία εσόδων – εξόδων.
Στο άρθρο 18 βλέπουμε τροποποιήσεις σε κάποια άρθρα. Δεν διαπιστώνεται κάποια ιδιαίτερη αναδιάρθρωση.Ουσιαστικά ο αριθμός των επαγγελματικών ομάδων παραμένει ο ίδιος, ήταν αδήριτη ανάγκη να γίνει αυτό ανάμεσα στη SuperLeague 2 και στην FootballLeagueγια να περιοριστούν κάποια έξοδα.
Δηλαδή είδαμε ομάδες που κατέβασαν ρολά γιατί δεν μπορούσαν να μετακινηθούν και να διανύσουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις. Τώρα βεβαίως βάζετε αυτήν την εγγυητική επιστολή από τις 100.000στις 250.000ευρώ και δεν ξέρω -ο Υπουργός έφυγε, θα τον ξαναρωτήσω- αν πήγε συν 100.000. Σίγουρα η εγγυητική χρειάζεται διότι πρέπει να πληρωθούν ποδοσφαιριστές αν είναι μπαταχτσήδες οι ομάδες.
Θα πρέπει βεβαίως να πληρωθούν οι παράγοντες, οι φροντιστές, οι προμηθευτές, οι ιδιωτικοί σεκιούριτι. Είναι μια σειρά επαγγελμάτων για μία οργανωμένη ΠΑΕ κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Τώρα αν εσείς λέτε ότι μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα μετά την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος θα πάμε σε νέα εγγυητική επιστολή με αυξημένο ποσό, καλό ακούγεται. Απλά να λάβετε υπόψη ότι τα δύο τελευταία χρόνια οι ομάδες δεν είχαν έσοδα. Δεν έκαναν εισιτήρια, ήταν κλειστά τα γήπεδα λόγω της οικονομικής κρίσης. Οπότε πρέπει να το δούμε.
Το ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο που συμμετέχουν σε αυτή την κατηγορία -όπως είπαμε- αυξάνεται από τις 100.000 στις 250.000 ευρώ. Πληροφορίες λένε ότι θα πάει συν άλλες 100.000. Δεν ξέρω αν ισχύει. Θα πρέπει να μας το πείτε εάν πάει στις 350.000. Απλά είναι καλό να υπάρχει η εγγυητική για να υπάρχει μία ευταξία, να υπάρχει ένα καλό πρόσωπο. Δεν μπορεί δηλαδή η ομάδα να μην καταθέσει εγγυητική. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Αλλά από εκεί και πέρα όμως λόγω της οικονομικής κατάστασης μήπως μπορούμε να δώσουμε μία παράταση χρόνου για αύξηση της εγγυητικής επιστολής σε ό,τι αφορά το μετοχικό τους κεφάλαιοq
Έχουμε στο άρθρο 30 την Επιτροπή Κατ’ Εξαίρεση Χρήσης –λέτε- για Θεραπευτικούς Σκοπούς. Παρατηρούμε πως αυξάνονται τα μέλη και οι ειδικοί επιστήμονες της Επιτροπής Κατ’ Εξαίρεση Χρήσης για Θεραπευτικούς Σκοπούς του ΕΟΚΑΝ από τρεις σε πέντε στο νέο εδάφιο, που δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί εύλογη δεδομένου ότι καλύπτει ένα σημαντικό νομοθετικό κενό. Όμως δεν οριζόταν πουθενά ρητά το ποιος αποφάσιζε για τα αιτήματα των φιλάθλων, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα να μην αυξάνονται καν τα αιτήματα. Οι επιφυλάξεις είναι γενικές λόγω της τραγικής υπολειτουργίας και όχι ουσιαστικής ανυπαρξίας του εθνικού οργανισμού αντιντόπινγκ.
Λείπει ο Υπουργός, αλλά θα πω το εξής: Χαίρομαι γιατί στην Επιτροπή κάποιες προτάσεις που κάναμε ως Ελληνική Λύση, έγιναν αποδεκτές από τον Υπουργό. Γιατί είναι μέλημα του Υπουργείου μία καμπάνια, μία εκστρατεία σε συνεργασία και με το Υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία και με άλλους παράγοντες όπως είναι οι προπονητές, όπως είναι οι διαιτητές,και κάποια σεμινάρια για το ντόπινγκ.
Εκείνο το οποίο λέγαμε στην Επιτροπή είναι ότι στη Σουηδία η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού με ένα τριψήφιο νούμερο λειτουργεί και είναι κοντά στον πολίτη, ο οποίος μπορεί να έρθει σε επαφή και να ρωτήσει για κάποιες απαγορευμένες ουσίες. Μάλιστα, σε κάποια φαρμακεία εκεί υπάρχει ένα εγχειρίδιο που προβλέπονται όλες οι απαγορευμένες ουσίες.
Είναι καλό, λοιπόν, να ενημερώνεται κάποιος γονιός, γιατί το παιδί του πήρε ένα σκεύασμα από ένα γυμναστήριο -που ντόπινγκ είναι και αυτό- ή από οπουδήποτε. Η άδεια του ΕΟΦ δεν λέει κάτι. Να δούμε τι επιπτώσεις έχει στην υγεία του. Είναι άλλο υπό την εποπτεία και τον ερευνητικό ή τον ιατρικό έλεγχο του ΕΟΦ. Είναι τρικάκια αυτά πώλησης. Δεν λέω ότι παράνομα διακινείται, όχι νόμιμα διακινείται.
Το θέμα είναι τι επιπτώσεις θα έχει. Αυτό είναι καλό. Καλό αν θέλουμε να ενημερώσουμε τη νεολαία, διότι υπάρχουν πάρα πολλά ύποπτα σκευάσματα κυρίως σε κάποια γυμναστήρια και όχι μόνο. Υπάρχουν και τα καλά σκευάσματα ακόμη και σε φαρμακεία. Όμως, να ξέρει ότι αν πάρει μία κρεατινίνη τι επιπτώσεις έχει. Μπορεί να είναι καλές οι εταιρείες, αλλά αυτό πρέπει να το δούμε.
Και χαίρομαι που είναι στις πρωτοβουλίες προκειμένου να γίνει αυτό για να μπορέσουμε πραγματικά να δώσουμε βάσεις αν θέλουμε να μιλάμε για το αντιντόπινγκ. Διότι πάντα το ντόπινγκ είναι ένα βήμα πριν. Και μάλιστα οι μελέτες λένε ότι θα πάμε σε ένα νέοντόπινγκ τα επόμενα χρόνια, το οποίο θα είναι πολύ δύσκολο να ανιχνευθεί, γιατί θα είναι τροποποιημένο γενετικά και αυτό μας προβληματίζει. Διότι θα διεισδύσουν κάποια γονίδια που έχουν επιδόσεις αθλητικές, θα τα απομονώνουν κάποιοι γιατροί κ.λπ.
Ήρθε ο κύριος Υπουργός. Θέλω να σας ρωτήσω, κύριε Υπουργέ,-για να μην μακρηγορώ πολύ, τα έχουμε πει στην Επιτροπή- για αυτό που θέλετε να κάνετε με τις δεύτερες ομάδες στη SuperLeague2 κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Από τη μία είναι καλό διότι θα δίδονται τα εχέγγυα σε ποδοσφαιριστές να χρησιμοποιούνται στις δεύτερες ομάδες, να αποκτούν μια εμπειρία. Από την άλλη, βεβαίως, η διοργανώτρια αρχή λέει να μην μοιράζονται τα τηλεοπτικά δικαιώματα -αυτή ήταν η εισήγηση που έκαναν- ενώ αυτές θα μοιράζονται τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Αυτές δεν θα μπορούν να ανέβουν κατηγορία. Είναι έτσι;
Εγώ, όμως, θέλω να σας ρωτήσω το εξής: Από τη στιγμή που αυτές οι ομάδες θα παίζουν στα playoff-η διοργανώτρια αρχή έλεγε να μην παίζουν στα playoff- δεν είναι ύποπτο αυτό για τους λεγόμενους «ματιασμένους» αγώνες που έλεγε ο Γεωργίου στις εκπομπές του; Δηλαδή, μία ομάδα, αφού δεν θα έχει βαθμολογικό ενδιαφέρον, δεν θα βοηθήσει μια άλλη ομάδα βαθμολογικά;
Και ελπίζω να μην είναι στο στοίχημα, στον ηλεκτρονικό τζόγο, γιατί εκεί μπορεί να καθίσει απλά και να φάει και παραπάνω γκολ. Καταλαβαίνετε δηλαδή; Εγείρεται αυτό το ζήτημα και δεν ξέρω πόσο σας έχει απασχολήσει το ότι αυτές οι ομάδες δεν θα έχουν βαθμολογικό ενδιαφέρον και θα συμμετέχουν. Δηλαδή ήδη τέσσερις ομάδες νομίζω έδειξαν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν.
Το ιδεατό θα ήταν να έχουμε ένα ξέχωρο πρωτάθλημα. Γιατί οι μεγάλες ομάδες της Ευρώπης έχουν δεύτερες ομάδες, αλλά θα είναι ύποπτοι, «ματιασμένοι» αγώνες. Γιατί εάν η δεύτερη ομάδα δεν έχει βαθμολογικό ενδιαφέρον να βγει και υπάρχει μία άλλη ομάδα «δορυφόρος» της μεγάλης ομάδας που αν βγει, θα συμφέρει, -δεν θέλω να δώσω παραδείγματα τώρα για εύλογους λόγους- τότε μπαίνει ένα ερώτημα. Κάποιες ομάδες θα καθίσουν να χάσουν. Θα το πω έτσι απλά. Οπότε αυτό πρέπει να μας προβληματίσει πώς θα το διαφυλάξουμε.
Το δεύτερο κομμάτι -και ολοκληρώνω- είναι αυτό που σας έλεγα με κάποια σωματεία. Υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα αυτή τη στιγμή με κάποιες πολεμικές τέχνες από εκεί που βάζετε τις σχολές προπονητών μέσα από τα πανεπιστημιακά πτυχία ΤΕΦΑΑ. Αυτό είναι καλό. Υπάρχουν όμως κάποια ολυμπιακά αθλήματα όπως είναι ο αθλητικός σύλλογος ΠΗΓΑΣΟΣ στη Δράμα του τζούντο, ο όποιος δεν έχει αυτή τη στιγμή προπονητές ΤΕΦΑΑ για να διδάξουν.
Γιατί είναι ένας σύλλογος με πάρα πολλές διακρίσεις στο τζούντο και υπάρχουν καθηγητές με τρία και έξι νταν και μου λένε -δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει, δείτε το εσείς- ότι στην Ευρώπη αυτοί οι δάσκαλοι μπορούν να διδάξουν. Γιατί στις πολεμικές τέχνες δεν έχουμε προπονητή, έχουμε δάσκαλο. Θα το δείτε λίγο αυτό; Είναι ο ν. 2725/1999. Μήπως μπορεί να τροποποιηθεί;
Και ένα δεύτερο αίτημα που βάζουν κάποια άλλα σωματεία και εδώ από το λεκανοπέδιο -και ήρθαν και στην Ελληνική Λύση αυτά τα αιτήματα- είναι ότι υπάρχουν κάποια σωματεία με ενήλικες αθλητές, οι οποίοι προετοιμάζονται δύο και τρεις φορές το χρόνο. Πηγαίνουν δυο μέρες πριν, γιατί άλλη δουλειά κάνουν οι άνθρωποι. Πρέπει κι αυτοί να πληρώνουν το παράβολο του προπονητή;
Μήπως πρέπει να το πείτε λίγο αυτό με το τζούντο για να μη μείνουν πάνω από ογδόντα παιδιά χωρίς το ολυμπιακό άθλημα του τζούντο στη Δράμα, που δεν μπορούν να βρουν πτυχία ΤΕΦΑΑ με ειδικότητα τζούντο; Γιατί στους καθηγητές Φυσικής Αγωγής υπάρχουν κάποιες ειδικότητες που είναι δύσκολο να τις βρεις. Είναι δύσκολο να βρεις καθηγητή προπονητή φυσικής αγωγής για το τζούντο.