Συνεχίζεται η πτώση της κατανάλωσης σε βασικά αγαθά, όπως είναι τα τρόφιμα. Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen από τις αρχές του έτους έως και τα μέσα Αυγούστου ο τζίρος στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ μειώθηκε κατά 0,7%. Μάλιστα, στο γάλα η πτώση φθάνει το 8%.
Αναλυτικότερα, οι μεγαλύτερες απώλειες καταγράφονται σε προϊόντα όπως το ψωμί (4%), το μέλι (6,4%), στο αλεύρι (9%) στις πωλήσεις προϊόντων περιποίησης μαλλιών (2,4%), στο παγωμένο τσάι (7,5%), στα έτοιμα γεύματα και εδέσματα για παιδιά (4,8%), στα σαμπουάν (14,9%) και στα φρέσκα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής (8%).
Στον αντίποδα, οι πωλήσεις ετοίμων γευμάτων αυξήθηκαν κατά 8,4%, φρούτων 7,3%, 14% οι πωλήσεις παιγνιδιών, 12,4% των προϊόντων περιποίησης υποδημάτων, 8,7% των κριτσινιών, 5,7% του παγωτού, και 16,2% του ελληνικού καφέ.
Συνολικά από τις 179 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και σκανάρονται από την εταιρεία μέτρησης της κατανάλωσης οι 70 εξακολουθούν να βρίσκονται σε αρνητικό έδαφος.
Το ζητούμενο είναι αν μειώνεται πραγματικά η κατανάλωση ή αν οι καταναλωτές στρέφονται σε άλλα δίκτυα πώλησης. Σε κάθε περίπτωση, αυτά τα στοιχεία τα λαμβάνει υπόψη του ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος; Το μήνυμα το έλαβε;