Αρχική Blog Σελίδα 14150

Η αγωνία των γονιών για το πόσο θα ψηλώσει το παιδί τους και η απάντηση των επιστημόνων: «Η αυξητική ορμόνη δεν είναι πανάκεια»

«Πόσο ψηλό θα γίνει το παιδί μας»;  ή  «Γιατί το παιδί μου είναι πιο κοντό από τους συμμαθητές του»;  «Πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου να ψηλώσει»; Αυτές είναι μόνο κάποιες από τις ερωτήσεις που απασχολούν τους γονείς και όλο και πιο συχνά απευθύνουν στον παιδίατρο, εκφράζοντας την αγωνία τους, καθώς όπως αναφέρει η Κουλουφάκου- Γρατσία Καλλιόπη, ΜD, MSc Παιδίατρος «ζούμε στην εποχή της εικόνας».

Επισημαίνει ότι «το ψηλό ανάστημα είναι συνυφασμένο με την επιτυχία και την κοινωνική υπεροχή, ενώ συχνά ταυτίζεται με τη δύναμη και τη σωματική ευρωστία.  Ο ανταγωνισμός είναι συνηθισμένο φαινόμενο ανάμεσα στα παιδιά και τους εφήβους, ενώ η περιθωριοποίηση τους από τους συνομήλικους μπορεί να πλήξει σοβαρά την ψυχική τους υγεία».

Ο παιδίατρος καλείται να ξεχωρίσει αν το παιδί είναι «φυσιολογικά» και αναμενόμενα χαμηλό ή εάν υποκρύπτεται κάποια παθολογία την οποία και πρέπει να διερευνήσει και να αντιμετωπίσει. Επίσης,  να πείσει τον γονιό (αφορά την πρώτη περίπτωση) ότι το παιδί του δεν χρειάζεται θεραπεία, απλά δεν θα γίνει όσο ψηλό ο ίδιος θα ήθελε…

Σύμφωνα με την κ. Κουλουφάκου- Γρατσία Καλλιόπη, το ύψος είναι πολυπαραγοντικό, είναι η συνισταμένη πληθώρας παραγόντων και η αύξησή του είναι μια συνεχής, αλλά όχι γραμμική διαδικασία.

Παράγοντες που επηρεάζουν το ύψος είναι:

* Το ύψος που μέλει να αποκτήσει ένα παιδί με βάση το «ύψος-στόχο» του, δηλαδή το προβλεπόμενο ύψος με βάση το ύψος των γονέων.

* Tο ύψος που τείνει να έχει το παιδί ιδιοσυστασιακά.

* Η ενδομήτρια ζωή.

* H ύπαρξη χρωμοσωμικών ανωμαλιών.

* Η παρουσία χρόνιων νοσημάτων.

* Ενδοκρινοπάθειες.

* Η λήψη φαρμάκων.

‘Αλλοι παράγοντες είναι περιβαλλοντικοί, όπως η διατροφή, η άσκηση, ο ύπνος και το ισορροπημένο οικογενειακό περιβάλλον.

Ευτυχώς, υπογραμμίζει, ο συνηθέστερος λόγος χαμηλού αναστήματος είναι μη παθολογικός, είναι το λεγόμενο ιδιοπαθές χαμηλό ανάστημα και περιλαμβάνει το οικογενές  χαμηλό ανάστημα και την ιδιοσυστασιακή καθυστέρηση της ανάπτυξης και της εφηβείας.

Οικογενές χαμηλό ανάστημα

Πρόκειται για παιδιά των οποίων οι γονείς ή και οι στενοί συγγενείς έχουν χαμηλό ανάστημα. Στα παιδιά αυτά ο ρυθμός αύξησης είναι στα κατώτερα φυσιολογικά όρια και μπαίνουν στην εφηβεία κανονικά.  Το τελικό τους ανάστημα είναι χαμηλό, αλλά σύμφωνο με το ύψος – στόχο τους.

Ιδιοσυστασιακή καθυστέρηση της ανάπτυξης και της εφηβείας

Πρόκειται για παιδιά που παρουσιάζουν επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης.  Επειδή συχνά αργούν να μπουν στην  εφηβεία, η αύξηση τους διαρκεί περισσότερο από τα υπόλοιπα παιδιά με αποτέλεσμα να έχουν τελικά φυσιολογικό ύψος ως ενήλικες. Ωστόσο, οποιοδήποτε σοβαρό, χρόνιο πρόβλημα υγείας αντιμετωπίζει ένα παιδί μπορεί να έχει αντίκτυπο στο τελικό του ανάστημα.

Καθημερινές  πρακτικές

Η κ. Κουλουφάκου- Γρατσία Καλλιόπη τονίζει επίσης ότι υπάρχουν καθημερινές συνήθεις  πρακτικές, οι οποίες μπορούν να δράσουν συνεργικά με τη φύση και να αξιοποιήσουν το υπόβαθρο που δίνει ο γονέας με το ύψος του ώστε, να έχουμε το βέλτιστο πιθανό αποτέλεσμα για το συγκεκριμένο παιδί.

Έτσι, μια σωστή, ισορροπημένη και χωρίς υπερβολές διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες, όπως σε ασβέστιο, βιταμίνη D, και πρωτεΐνες υψηλής βιοδιαθεσιμότητας είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη των οστών των παιδικών αναπτυσσόμενων οργανισμών.

Η φυσική δραστηριότητα επηρεάζει την ομαλή σκελετική επιμήκυνση και ωρίμανση, ενώ ο ποσοτικά και ποιοτικά επαρκής ύπνος είναι απαραίτητος για την έκκριση της γνωστής σε όλους μας αυξητικής ορμόνης.

Η αυξητική ορμόνη -όπως λέει και το όνομά της- είναι μια ουσία που εκκρίνεται από τον εγκέφαλο και στην οποία οφείλεται η σωματική αύξηση. Δεν εκκρίνεται με τον ίδιο ρυθμό όλο το 24ωρο, αλλά κατά ώσεις (κύματα) και κυρίως εκκρίνεται στον νυχτερινό ύπνο.

Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που οι γιατροί παροτρύνουν τους γονείς να κοιμίζουν νωρίς τα παιδιά τους.

Πότε πρέπει να χορηγείται αυξητική ορμόνη

Η γιατρός εξηγεί ότι με την συστηματική παρακολούθηση και καταγραφή της ανάπτυξης ενός παιδιού από τον παιδίατρό του αναγνωρίζονται τα παιδιά που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης. Λαμβάνεται ο απαιτούμενος εργαστηριακός έλεγχος, ο οποίος αποτελείται αρχικά από αιματολογικές εξετάσεις, ακτινογραφία άκρας χειρός για υπολογισμό της οστικής ηλικίας και επί ενδείξεων λαμβάνεται εκτεταμένος ορμονολογικός έλεγχος  και εξειδικευμένα αιματολογικά τεστ, μαγνητική τομογραφία υποθαλάμου-υπόφυσης, προκειμένου να ανιχνευτούν τα παιδιά που πληρούν τις προϋποθέσεις έναρξης θεραπείας με αυξητική ορμόνη. Στη συνέχεια, γίνεται αίτηση έγκρισής της και εφόσον εγκριθεί το αίτημα από την αρμόδια επιτροπή, ξεκινάει η χορήγησή της αυξητικής ορμόνης. Κατά τη διάρκεια χορήγησής της το παιδί υποβάλλεται σε τακτικούς αιματολογικούς ελέγχους και συνεχή παρακολούθηση της ανάπτυξης του, προκειμένου να τεκμηριωθεί ότι η χορήγηση της αυξητικής ορμόνης έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα για το συγκεκριμένο παιδί, ελέγχεται η δόση της και οι πιθανές παρενέργειες της. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για καθημερινή ένεση, γεγονός που αποτελεί ψυχική επιβάρυνση για το παιδί και τους οικείους του.

«Η αυξητική ορμόνη είναι ένα φάρμακο και σαν τέτοιο πρέπει να την αντιμετωπίσουμε.  Ωφέλιμο και αποτελεσματικό στην περίπτωση πραγματικής ανάγκης της, με μηδενικό όφελος έως και επικίνδυνο στην περίπτωση που χρησιμοποιείται άκριτα. Η λήψη αυξητικής ορμόνης δεν είναι απλή υπόθεση. Είναι ιδιαίτερα δαπανηρή, εξατομικευμένη και μακροχρόνια προκειμένου να επιτύχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα».

Η κ. Κουλουφάκου- Γρατσία Καλλιόπη, υπογραμμίζει ότι υπάρχουν συγκεκριμένες, αυστηρά καθοριζόμενες, περιπτώσεις, στις οποίες έχει ένδειξη η χορήγηση της αυξητικής ορμόνης, προκειμένου να βελτιωθεί ο ρυθμός αύξησης του παιδιού και να πετύχουμε καλύτερο τελικό ανάστημα. Αυτές είναι η ανεπάρκεια αυξητικής ορμόνης, η χρόνια νεφρική ανεπάρκεια, κάποια σύνδρομα όπως το σύνδρομο  Turner, Prader-Willi και τα SGA νεογνά, αυτά που είναι δηλαδή μικρά για την ηλικία κύησης υπό προϋποθέσεις.

«Η αυξητική ορμόνη δεν είναι πανάκεια για όλα τα παιδιά που έχουν χαμηλό ανάστημα. Πρέπει να ξεχωρίσουμε αυτά που αποδεδειγμένα επιστημονικά θα ωφεληθούν από τη λήψη της από εκείνα που είναι υγιέστατα, απλώς έτυχε ή καθορίστηκε βάσει γονιδίων τους να είναι λίγα εκατοστά κοντύτερα.  Το σημαντικότερο είναι να εμφυσήσουμε στα παιδιά μας την πεποίθηση ότι η αξία και η ποιότητα τους ως άνθρωποι σε καμία περίπτωση δεν καθορίζεται από το πόσο ψηλοί είναι».

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αυξάνεται η βιολογική παραγωγή γάλακτος στην Ευρώπη. Σε απόγνωση οι κτηνοτρόφοι της συμβατικής κτηνοτροφίας- Της Ειρήνης Αιμονιώτη.

Με την αύξηση της παραγωγής βιολογικού γάλακτος, τα γαλακτοκομεία σε ολόκληρο τον Ρήνο αναπτύσσουν τη συλλογή τους. Οι αυστριακοί κτηνοτρόφοι ανησυχούν για την πτώση του εισοδήματός τους.

Ειρήνη Αιμονιώτη
Γράφει η συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Ειρήνη Αιμονιώτη

Η τρέλα για το βιολογικό γάλα αυξάνεται στην Ευρώπη, με πρώτο παράδειγμα τη Γερμανία και την Αυστρία, των οποίων η συλλογή βιολογικού αγελαδινού γάλακτος, αυξήθηκε κατά 18,2% και 12% αντίστοιχα το 2017, σε σύγκριση με το 2016. Και o λόγος είναι η τιμή στη παραγωγή που είναι το μεγαλύτερο κίνητρο σε σχέση με το συμβατικό γάλα.

Η Ευρώπη έχει ένα πλάνο αύξησης στα βιολογικά της προϊόντα, και ο  στόχος είναι ο διπλασιασμός της παραγωγής μέσα στα επόμενα 5 χρόνια.

Το πρόβλημα είναι πως λόγω της οικονομικής κρίσης, της μειωμένης κατανάλωσης, αλλά και της έλλειψης πολιτικών πρωτοβουλιών η Ελλάδα έχει μείνει υπερβολικά πίσω. Η κτηνοτροφική βιολογική, και όχι μόνο, δύναμη της Ελλάδος μειώνεται απελπιστικά το τελευταίο διάστημα, με αποτέλεσμα να υπάρχει αύξηση στις εισαγωγές, «οικονομικού γάλακτος» από την Ευρώπη.

Με λίγα λόγια, τα προβλήματα των κτηνοτρόφων της Ευρώπης, θα τα επωμιστούν οι φτωχές χώρες του νότου, συμπεριλαμβανομένης και της χώρας μας.

Και η αριθμητική πάει κάπως έτσι :Μείωση των τιμών στο συμβατικό γάλα, πλεόνασμα γάλακτος, που και σήμερα το έχουμε σε όλη την Ευρώπη, αύξηση της παραγωγής σκόνης γάλακτος, και τέλος τυροκόμηση.

Είναι ένα πρόβλημα, που θα το δούμε στα αμέσως επόμενα χρόνια, να διαιωνίζεται.

Κύπρος: Τον Νοέμβριο η εκτόξευση του δορυφόρου HELLAS SAT 4

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία, στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Sunnyvale της Καλιφόρνιας, ο πρώτος κύκλος των θερμικών δοκιμών κενού στον ειδικό θάλαμο TVAC (Thermal VAcum Chamber) στον δορυφόρο HELLAS SAT 4.

 Κατά την τελευταία αυτή φάση των δοκιμών προσομοιώνονται οι συνθήκες διαστήματος σε ειδικό θάλαμο με κύκλους εναλλαγής θερμοκρασιών από 2000C σε  -2000C σε απόλυτο κενό αέρος, έχοντας το δορυφόρο σε συνθήκες πλήρους λειτουργίας.

Ο επικεφαλής της HELLAS SAT, Χριστόδουλος Πρωτοπαπάς, επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin  και επιθεώρησε τη διαδικασία των δοκιμών.

Ανακοίνωση της HELLAS SAT αναφέρει ότι ο κ. Πρωτοπαπάς εξέφρασε μεγάλη ικανοποίηση που διαπίστωσε ότι προχωρούν με επιτυχία οι τελικές δοκιμές συνθηκών διαστήματος στο νέο μας δορυφόρο HELLAS SAT 4. «Ήδη έχουμε γνωστοποιήσει στην ARIANESPACE ότι θα είμαστε έτοιμοι να εκτοξεύσουμε τον δορυφόρο εντός του Νοεμβρίου και τόσον η διοίκηση και οι μηχανικοί της Lockheed Martin και της HELLAS SAT εργάζονται πυρετωδώς για την ολοκλήρωση των τελικών δοκιμών και την μεταφορά του δορυφόρου στο σημείο εκτόξευσης της Γαλλικής Γουιάνας εντός του χρονοδιαγράμματος» ανέφερε.

Στην ανακοίνωση σημειώνεται ότι ο δορυφόρος HELLAS SAT 4 είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός δορυφόρος που κατασκεύασε μέχρι σήμερα η Lockheed Martin στο νέο μεγάλο διαστημικό της σκάφος Α2100TR και ενσωματώνει πολλές καινοτόμες τεχνολογίες. Έχει ηλεκτρική πρόωση με ειδικούς ηλεκτρικούς προωθητήρες υψηλής απόδοσης, που λειτουργούν με το ευγενές αέριο Xenon και διαθέτει εύκαμπτους ηλιοσυλλέκτες ισχύος 20 KW και κατά την εκτόξευσή του θα έχει μάζα πέραν των 6 τόνων. Οι καινοτόμες αυτές τεχνολογίες υποστηρίζουν την εγκατάσταση στο δορυφόρο υψηλής ισχύος ηλεκτρονικού εξοπλισμού. Οι νέες αυτές τεχνολογίες επιτρέπουν στο δορυφόρο, μετά την επιτυχή εκτόξευσή του, να έχει χρόνο ζωής πέραν των 20 ετών.

Ο δορυφόρος HELLAS SAT 4 είναι κοινός με το Βασιλικό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Σαουδικής Αραβίας (King Abdulaziz City of Science and Technology) και θα παρέχει δορυφορικές τηλεπικοινωνίες υψηλών ταχυτήτων στην Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια και Κεντρική Αφρική.  Παράλληλα με τον υπάρχοντα δορυφόρο HELLAS SAT 3, ο νέος δορυφόρος θα επεκτείνει και θα συμπληρώσει τις δραστηριότητες της HELLAS SAT, αφού η συστοιχία των δύο δορυφόρων στην ίδια τροχιακή θέση θα παρέχει στους πελάτες της εταιρείας και στο Ελληνικό Δημόσιο αδιάλειπτες και αξιόπιστες δορυφορικές επικοινωνίες, λόγω της εφεδρείας και του μεγάλου όγκου της χωρητικότητας που θα παρέχεται από τους δύο δορυφόρους.

ΣΗΜ: Στην φωτογραφία της HELLAS SAT ο κ. Χριστόδουλος Πρωτοπαπάς (μέσον) κατά την επίσκεψη του στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Sunnyvale της Καλιφόρνιας.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Χρηματοδοτική συμφωνία, ύψους 24 εκατ. ευρώ για την κατασκευή δύο αιολικών πάρκων στο Βέρμιο υπέγραψε η ΕΤΕπ με την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ

Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ανακοίνωσε σήμερα ότι υπέγραψε με τον ελληνικό όμιλο ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, χρηματοδοτική συμφωνία, ύψους 24 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή δύο αιολικών πάρκων στο Βέρμιο.

Πρόκειται για ένα νέο δάνειο της ΕΤΕπ, με την υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΤΣΕ). Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΤΕπ, η Alpha Bank , ως “συνδανειστής”, παρέχει ισοδύναμο ποσό μακροπρόθεσμου δανεισμού μαζί με μεσοπρόθεσμη διευκόλυνση ΦΠΑ. Πρόκειται για τη δεύτερη σύμβαση αυτού του τύπου με την ΤΕΡΝΑ, μετά από εκείνη του περασμένου Ιουλίου, για τη χρηματοδότηση αιολικών πάρκων στην περιοχή της Βοιωτίας, επισημαίνει η ΕΤΕπ.

Ο Επίτροπος Οικονομίας, Πιερ Μοσκοβισί δήλωσε ότι η εν λόγω χρηματοδοτική συμφωνία “αποτελεί απτό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο το Σχέδιο Γιούνκερ συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό της ενεργειακής υποδομής της Ελλάδας, στηρίζοντας παράλληλα την ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας». Σημείωσε, μάλιστα, ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα εξακολουθήσει να βρίσκεται οικονομικά στο πλευρό της Ελλάδας, και μετά την έξοδό της από το πρόγραμμα στήριξης στις 20 Αυγούστου.

Η ΕΤΕπ στην ανακοίνωσή της αναφέρει ότι τα δύο αιολικά πάρκα θα έχουν συνδυασμένη παραγωγική ικανότητα 44,4 MW, η οποία θα κατανέμεται ανάμεσα στο πάρκο της θέσης Ερεσού Ύψωμα-Φούρκα (παραγωγικής ικανότητας 36 MW) και σε εκείνο της θέσης Λεύκες-Κερασιά (παραγωγικής ικανότητας 8,4 MW). Από κοινού, θα φιλοξενούν 22 ανεμογεννήτριες εγκατεστημένες σε πολύπλοκα πεδία με υψόμετρο άνω των 1.400 μ., και θα συνδέονται με το δίκτυο μεταφοράς μέσω ενός νέου υποσταθμού ΜΤ/ΥΤ [μέσης/υψηλής τάσης] και με υπόγεια καλώδια ΜΤ μήκους 8,5 και 16 χιλιομέτρων αντίστοιχα.

«Όπως υποσχεθήκαμε πέρσι, παρακολουθήσαμε τις εξελίξεις στον ελληνικό τομέα της ενέργειας και παραμένουμε έτοιμοι να συμβάλουμε στη χρηματοδότηση υγιών έργων που πληρούν τα κριτήριά μας και ανταποκρίνονται στις ενεργειακές πολιτικές της ΕΕ», σχολίασε ο  Αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, αρμόδιος για τη χορήγηση δανείων στην Ελλάδα, Τζόναθαν Τέιλορ.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ε. Αχτσιόγλου: Επιστροφή αναδρομικών σε 200.000 συνταξιούχους στις 2 Αυγούστου

Με ανάρτηση της στο Facebook η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου ενημέρωσε ότι περίπου 200.000 συνταξιούχοι με την πληρωμή των επικουρικών τους, στις 2 Αυγούστου, θα λάβουν τα αναδρομικά πόσα που προέκυψαν από την αλλαγή στον ΑΚΑΓΕ, η οποία έχει γίνει από το Μάιο. Όπως αναφέρει η υπουργός το 60 % των δικαιούχων θα έχει επιστροφή από 150 έως 350 ευρώ.

Οι πρώην φορείς απ’ όπου προέρχονται οι περισσότεροι δικαιούχοι και τα μέσα πόσα των επιστροφών τους ενδεικτικά είναι:

ΕΤΕΑΜ -58953 δικαιούχοι με μέσο ποσό 212,39 ευρώ.

ΕΤΕΑ-ΤΕΑΔΥ Κ.Υ 40679-145,72 ευρώ.

ΤΕΑΠ ΔΕΗ 24733-465,60 ευρώ.

ΤΕΑΠΟΚΑ 16172-256,14 ευρώ.

ΤΕΑΠΟΤΕ 14.008-398,57 ευρω.

Το πρόγραμμα επέκτασης των δικτύων φυσικού αερίου – Επεκτείνεται και σε Βέροια, Αλεξάνδρεια, Πέλλα, Κατερίνη και Κιλκίς

Επέκταση των δικτύων φυσικού αερίου σε 43 πόλεις της Περιφέρειας, και στα μεγάλα νησιά (Κρήτη, Ρόδο, Μυτιλήνη, Σάμο και Χίο) με στόχο την τροφοδοσία περισσότερων από 32.000 καταναλωτών, κυρίως οικιακών, προβλέπει το πενταετές (2018 – 2022) πρόγραμμα ανάπτυξης της Δημόσιας Επιχείρησης Δικτύων Διανομής Αερίου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Το συνολικό ύψος των επενδύσεων διαμορφώνεται στα 190,8 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ (50 %), δανεισμό (40 %) και ίδια κεφάλαια της εταιρείας. Συνολικά, με την κατασκευή των νέων δικτύων προβλέπεται να τροφοδοτηθούν 27.869 νέοι οικιακοί πελάτες, 4.833 εμπορικοί και 82 βιομηχανίες.

Αναλυτικά ο προγραμματισμός για την επέκταση των δικτύων περιλαμβάνει τις εξής περιοχές:

-Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας: Δήμοι Λαμίας, Χαλκίδας, Θήβας, Λειβαδιάς, Δελφών και Καρπενησίου. Προβλέπεται να συνδεθούν 9.334 Οικιακοί, 1.021 Εμπορικοί και 10 Βιομηχανικοί νέοι Τελικοί Πελάτες, για τους οποίους προβλέπεται κατανάλωση που ανέρχεται αντίστοιχα σε 204.072 MWh για τους Οικιακούς, 86.681 MWh για τους Εμπορικούς και 29.700 MWh για τους Βιομηχανικούς Τελικούς Πελάτες. Το συνολικό προβλεπόμενο κόστος εγκατάστασης ανέρχεται σε 40.505.917 Euro.

-Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας: Δήμοι Κατερίνης, Κιλκίς, Σερρών, Αλεξάνδρειας, Βέροιας και Πέλλας. Πρόκειται να συνδεθούν 6.068 Οικιακοί, 1.194 Εμπορικοί και 12 Βιομηχανικοί νέοι Τελικοί Πελάτες, για τους οποίους προβλέπεται κατανάλωση που ανέρχεται αντίστοιχα σε 147.766 MWh για τους Οικιακούς, 133.019 MWh για τους Εμπορικούς και 133.915 MWh για τους Βιομηχανικούς Τελικούς Πελάτες. Το κόστος εγκατάστασης ανέρχεται σε 37.566.425 Euro.

-Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης: Δήμοι Αλεξανδρούπολης, Ορεστιάδας, Κομοτηνής, Ξάνθης, Καβάλας και Δράμας. Στα δίκτυα πρόκειται να συνδεθούν 7.639  Οικιακοί, 1.685 Εμπορικοί και 33 Βιομηχανικοί νέοι Τελικοί Πελάτες, για τους οποίους προβλέπεται κατανάλωση που ανέρχεται αντίστοιχα σε 161.225 MWh για τους Οικιακούς, 155.641 MWh για τους Εμπορικούς και 164.243 MWh για τους Βιομηχανικούς Τελικούς Πελάτες. Το κόστος εγκατάστασης είναι 52.952.990 Euro.

-Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος: Δήμοι Πατρέων, Αγρινίου και Πύργου. Πρόκειται να συνδεθούν 2.437 Οικιακοί, 255 Εμπορικοί και 23 Βιομηχανικοί νέοι Τελικοί Πελάτες, για τους οποίους προβλέπεται κατανάλωση που ανέρχεται αντίστοιχα σε 51.129 MWh για τους Οικιακούς, 27.321 MWh για τους Εμπορικούς και 111.757 MWh για τους Βιομηχανικούς Τελικούς Πελάτες. Το κόστος εγκατάστασης είναι 16.649.122 Euro.

-Περιφέρεια Πελοποννήσου: Δήμοι  Κορίνθου, Τρίπολης, Καλαμάτας, Σπάρτης, ‘Αργους – Μυκηνών και Ναυπλίου. Στα δίκτυα αυτά, πρόκειται να συνδεθούν 230 Οικιακοί και 85 Εμπορικοί νέοι Τελικοί Πελάτες, για τους οποίους προβλέπεται κατανάλωση που ανέρχεται αντίστοιχα σε 2.300 MWh για τους Οικιακούς και 5.100 MWh για τους Εμπορικούς Τελικούς Πελάτες. Κόστος εγκατάστασης 11.986.854 Euro.

-Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: Το δίκτυο θα επεκταθεί σε Καστοριά, Γρεβενά, ‘Αργος Ορεστικό και Γρεβενά. Πρόκειται να συνδεθούν 1231 Οικιακοί, 308 Εμπορικοί και 4 Βιομηχανικοί νέοι Τελικοί Πελάτες, για τους οποίους προβλέπεται κατανάλωση που ανέρχεται αντίστοιχα σε 30.501 MWh για τους Οικιακούς, 33.139 MWh για τους Εμπορικούς και 28.338 MWh για τους Βιομηχανικούς Τελικούς Πελάτες. Το κόστος εγκατάστασης ανέρχεται σε 16.529.657 Euro.

-Περιφέρεια Ηπείρου: Δήμοι  Ιωαννιτών, ‘Αρτας, Πρέβεζας και Ηγουμενίτσας. Πρόκειται να συνδεθούν 690 Οικιακοί και 165 Εμπορικοί νέοι Τελικοί Πελάτες, για τους οποίους προβλέπεται κατανάλωση που ανέρχεται αντίστοιχα σε 13.800 MWh για τους Οικιακούς και 16.500 MWh για τους Εμπορικούς Τελικούς Πελάτες. Κόστος εγκατάστασης 6.563.796 Euro.

-Περιφέρεια Κρήτης: Δήμοι Ηρακλείου, Ρεθύμνου, Χανίων, Αγίου Νικολάου. Πρόκειται να συνδεθούν 120 Οικιακοί και 60 Εμπορικοί νέοι Τελικοί Πελάτες, για τους οποίους

προβλέπεται κατανάλωση που ανέρχεται αντίστοιχα σε 960 MWh για τους Οικιακούς και 1.800 MWh για τους Εμπορικούς Τελικούς Πελάτες. Το κόστος εγκατάστασης ανέρχεται σε 5.022.144 Euro.

-Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου: Δήμοι Λέσβου, Σάμου και Χίου. Πρόκειται να συνδεθούν 90 Οικιακοί και 45 Εμπορικοί νέοι Τελικοί Πελάτες, για τους οποίους προβλέπεται κατανάλωση που ανέρχεται αντίστοιχα σε 720 MWh για τους Οικιακούς και 1.800 MWh για τους Εμπορικούς Τελικούς Πελάτες. Το συνολικό προβλεπόμενο κόστος εγκατάστασης ανέρχεται σε 2.326.608 Euro.

-Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, Δήμος Ρόδου. Πρόκειται να συνδεθούν 30 Οικιακοί και 15 Εμπορικοί νέοι Τελικοί Πελάτες, για τους οποίους προβλέπεται κατανάλωση που ανέρχεται αντίστοιχα σε 240 MWh για τους Οικιακούς και 600 MWh για τους Εμπορικούς Τελικούς Πελάτες. Το συνολικό προβλεπόμενο κόστος εγκατάστασης ανέρχεται σε 775.536 Euro.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας εγκαινίασε τη γέφυρα του Στρυμονικου Σερρών

Τη γέφυρα του Στρυμονικού, που ενώνει πλέον τον οικισμό των Σερρών με σύγχρονη και ασφαλή σύνδεση, εγκαινίασε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, με το Δήμαρχο Ηράκλειας Κλεάνθη Κοτσακιαχίδη.

Απόστολος Τζιτζικώστας Στρυμονικός 3

Η συγκεκριμένη γέφυρα αποκαθιστά επιτέλους την επικοινωνία στον οικισμό του Στρυμονικού, που επί χρόνια γίνεται αναγκαστικά μέσα από ένα χείμαρρο. Πλέον οι κάτοικοι και οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να διέλθουν από μια σύγχρονη γέφυρα με δυο λωρίδες κυκλοφορίας, δυο πεζοδρόμια και δίκτυο ηλεκτροφωτισμού.

Απόστολος Τζιτζικώστας Στρυμονικός 5

Το έργο εκκρεμούσε εδώ και χρόνια λόγω γραφειοκρατικών ζητημάτων, τα οποία όμως ξεπέρασαν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με την Αντιπεριφέρεια Σερρών και το Δήμο Ηράκλειας. Μάλιστα, ενώ το έργο που απέμενε να ολοκληρωθεί (δεύτερη φάση), με προϋπολογισμό 450.000 ευρώ είχε ορίζοντα ολοκλήρωσης τον επόμενο Νοέμβριο, τελικά ολοκληρώθηκε μέσα σε τέσσερις μήνες και παραδόθηκε σε χρήση από τους πολίτες.

Απόστολος Τζιτζικώστας Στρυμονικός 4

 

«Στην Κεντρική Μακεδονία έχουν γίνει, ολοκληρώνονται ή είναι σε εξέλιξη πολύ σημαντικά έργα υποδομής, που βελτιώνουν την αναπτυξιακή δυνατότητα της Περιφέρειας και την καθημερινότητα των πολιτών. Αυτό το έργο θα το συνεχίσουμε και τα επόμενα χρόνια με την εμπιστοσύνη των συμπολιτών μας και είμαστε βέβαιοι ότι όταν κλείσει ο κύκλος αυτής της διοίκησης θα έχουμε παραδώσει μια Περιφέρεια πιο σύγχρονη και πιο ανθρώπινη. Οι κάτοικοι του Στρυμονικού περίμεναν επί πολλά χρόνια για να πάψει ο οικισμός να είναι χωρισμένος στα δυο. Με επιμονή και υπομονή, οι τοπικοί φορείς, η Αντιπεριφέρεια Σερρών και ο Δήμος Ηράκλειας, κατορθώσαμε να ξεπεράσουμε τα γραφειοκρατικά εμπόδια της Πολιτείας και να ολοκληρώσουμε τη γέφυρα. Ελπίζω το έργο που παραδίδουμε να ικανοποιεί τις προσδοκίες και να ανταποκριθεί στις καθημερινές ανάγκες των κατοίκων του Στρυμονικού, καθώς αποκαθιστά την επικοινωνία στο Στρυμονικό και για τους οδηγούς και για τους πεζούς», επισήμανε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας.

Απόστολος Τζιτζικώστας Στρυμονικός 1

Έργο πνοής χαρακτήρισαν τη γέφυρα που ενώνει τον οικισμό ο Αντιπεριφερειάρχης Σερρών Γιάννης Μωυσιάδης και ο Δήμαρχος Ηράκλειας Κλεάνθης Κοτσακιαχίδης, ενώ την τελετή των εγκαινίων πραγματοποίησε ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος, παρουσία και του Προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτη Σπυρόπουλου και πλήθους κόσμου.

 

Η Ελλάδα στις κορυφαίες χώρες του κόσμου, σύμφωνα με έρευνα για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση των Ηνωμένων Εθνών για το 2018

Στην ομάδα των πλέον αναπτυγμένων χωρών στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση (World e-government leaders with very high E-Government Development Index (EGDI) levels) -ανάμεσα σε χώρες όπως η Κορέα, η Αυστραλία και ο Καναδάς- ανήκει πλέον η Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση των Ηνωμένων Εθνών «e-Governemnt Survey 2018» που ανακοινώθηκε σήμερα. Η έκθεση αναβάθμισε κατά 8 θέσεις τη χώρα μας σε σχέση με τον γενικό δείκτη (EGDI), τοποθετώντας την στην 35η από την 43η το 2016. Μάλιστα, τα αποτελέσματα είναι ακόμη καλύτερα σε επιμέρους δείκτες, όπως στον δείκτη ηλεκτρονικής συμμετοχής (E-participation) σε σχέση με τον οποίο η χώρα αναβαθμίζεται κατά 31 θέσεις.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, η έκθεση “e-Governemnt Survey” -η μόνη παγκοσμίως που αξιολογεί το καθεστώς ανάπτυξης της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης όλων των κρατών μελών των Ηνωμένων Εθνών- βασίζεται στην ανάλυση της προόδου μιας χώρας στη χρήση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, στο πώς αυτή μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των αναδυόμενων θεμάτων της δημόσιας διοίκησης αλλά και να υποστηρίξει την υλοποίηση των διεθνώς συμφωνημένων αναπτυξιακών στόχων.

Η έρευνα παρακολουθεί την πρόοδο της ανάπτυξης ηλεκτρονικής διακυβέρνησης μέσω του δείκτη ανάπτυξης ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (EGDI) που καταμετρά την ετοιμότητα και την ικανότητα της Δημόσιας Διοίκησης ενός κράτους στη χρήση της τεχνολογίας στην παροχή δημόσιων υπηρεσιών, ενώ ο δείκτης ηλεκτρονικής συμμετοχής (E-participation) παράγεται ως συμπληρωματικός δείκτης, εστιάζοντας στη χρήση των online υπηρεσιών από τις κυβερνήσεις στους πολίτες, της ηλεκτρονικής διαβούλευσης και της συμμετοχής στη διαδικασία λήψης αποφάσεων διαδικασιών.

Εξάλλου, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης «κατά την πρόσφατη συνάντηση της υπουργού Όλγας Γεροβασίλη, με τον διευθυντή Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΟΗΕ, Βιντσέντσο Ακουάρο (Vincenzo Aquaro), συζητήθηκε και συμφωνήθηκε η περαιτέρω συνεργασία του Τμήματος για τη Δημόσια Διοίκηση και την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση του ΟΗΕ με το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Το επόμενο διάστημα, αναμένεται να ολοκληρωθεί η συνεργασία των δύο μερών και να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα σε κοινή εκδήλωση».

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οδηγίες ΕΣΕΕ πως θα προστατεύουν οι ελληνικές επιχειρήσεις την εμπορική επωνυμία «Μακεδονία»

“Η ΕΣΕΕ υποστηρίζει την πάγια θέση της αναφορικά με την προστασία των ελληνικών εμπορικών σημάτων μετά τη συμφωνία των Πρεσπών και την εμπορική επωνυμία «Μακεδονία» για 4.000 ελληνικές  επιχειρήσεις, η οποία ανήκει αποκλειστικά και μόνο στην Ελλάδα”. Αυτό αναφέρεται σε βραδινή ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα του προέδρου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλη Κορκίδη.

Αναλυτικά στην ανάρτηση του κ. Κορκίδη αναφέρονται τα εξής:

“Οι επιχειρήσεις με έδρα τη γειτονική χώρα θεωρούμε ότι δεν μπορούν να τη χρησιμοποιούν στα εμπορικά τους σήματα παρά μόνο με το νέο τους όνομα «Βόρεια Μακεδονία», όταν όμως και όποτε αυτό νομιμοποιηθεί και επισημοποιηθεί διεθνώς. Ειδικότερα, και για να μην υπάρξουν ζητήματα εξαιτίας της ασάφειας στη χρήση του όρου «Μακεδονία», η ΕΣΕΕ έχει ήδη καλέσει την ελληνική κυβέρνηση να εξασφαλίσει ότι κατά τη διάρκεια της τριετούς περιόδου που προβλέπει η συμφωνία ούτως ώστε να λυθούν θέματα χρήσης των εμπορικών σημάτων, δεν θα υπάρξει ούτε μία αλλαγή στις επωνυμίες των ελληνικών εμπορικών προϊόντων που περιλαμβάνουν τον όρο «Μακεδονία». Αναφορικά με τα Προϊόντα Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και τα Προϊόντα Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) δεν τίθεται κανένα θέμα αμφισβήτησης, διότι αυτά έχουν καθορισθεί με αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επειδή μάλιστα στη Βόρεια Ελλάδα διαθέτουμε διεθνώς εμπορεύσιμα και παγκοσμίως αναγνωρίσιμα προϊόντα που το εμπορικό τους σήμα περιλαμβάνει τον όρο «Μακεδονία», θεωρούμε αυτονόητο ότι επίσης θα εξασφαλισθεί πως τα συγκεκριμένα προϊόντα δεν θα γίνουν αντικείμενο χρήσης, άρα παράνομης υιοθέτησης του συγκεκριμένου εμπορικού σήματος, από επιχειρήσεις με έδρα τη γειτονική χώρα. Η ΕΣΕΕ ανέδειξε με επιστολή της στην κυβέρνηση το πρόβλημα παρουσιάζοντας τις θέσεις και τις προτάσεις της για το θέμα. Τέλος χαιρετίζει τη νέα αναπτυξιακή πρωτοβουλία του ΣΒΒΕ που αφορά στην παροχή νομικής και διαδικαστικής υποστήριξης σε κάθε ελληνική επιχείρηση, για την κατοχύρωση εμπορικών σημάτων που περιέχουν τον όρο «Μακεδονία». Η υπηρεσία αυτή θα παρέχεται σε οποιαδήποτε ελληνική επιχείρηση, και όχι μόνον σε επιχειρήσεις με έδρα τη Βόρεια Ελλάδα, καθώς και σε επιχειρήσεις ανεξάρτητα από τον κλάδο στον οποίο ανήκουν. Απαιτείται λοιπόν πολύ μεγάλη προσοχή στην εθνική, ευρωπαϊκή και διεθνή κατοχύρωση ελληνικών εμπορικών σημάτων από σκοπιανές επιχειρήσεις. Επισημαίνεται ότι μόλις 24 ελληνικές επιχειρήσεις έχουν κατοχυρώσει τα «Μακεδονικά» προϊόντα τους σε ευρωπαικό και 2 σε διεθνές επίπεδο. Οι τρεις επίσημες διαδικασίες κατοχύρωσης εμπορικού σήματος από τις επιχειρήσεις είναι:

  1. Εθνικό σήμα
  • Ηλεκτρονική Υποβολή
  • Παράβολο του Δημοσίου 110 ευρώ για την πρώτη κλάση (για κάθε επιπλέον κλάση και μέχρι και τη δέκατη, παράβολο 20 ευρώ)
  • Χρόνος: Η σχετική απόφαση Καταχώρισης δημοσιεύεται στο δικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου (ΓΓΕ) μέσα σε προθεσμία ενός μηνός από την ημερομηνία κατάθεσης.
  1. Κοινοτικό σήμα (στην Ευρωπαϊκή Ένωση)
  • Ηλεκτρονική Υποβολή https://euipo.europa.eu/ohimportal/ Αλικάντε Ισπανίας
  • Το βασικό τέλος καλύπτει μία κλάση και ανέρχεται σε 850 EUR για ηλεκτρονική αίτηση, για έντυπη 1.000Euro
  • Το τέλος για τη δεύτερη κλάση προϊόντων και υπηρεσιών ανέρχεται σε 50 EUR.
  • Το τέλος για την τρίτη και κάθε επιπλέον κλάση ανέρχεται σε 150 EUR ανά κλάση.
  • Από την ημερομηνία δημοσίευσης και μετά, κάθε τρίτο πρόσωπο που πιστεύει ότι το σήμα δεν πρέπει να καταχωριστεί έχει προθεσμία τριών μηνών να προβάλει τις αντιρρήσεις του, μετά την άπρακτη παρέλευση αυτής της προθεσμίας το σήμα μπορεί να καταχωρηθεί. Σε κάθε περίπτωση όποια προθεσμία ταχθεί κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, δεν μπορεί να είναι μικρότερη του μηνός και μεγαλύτερη των έξι μηνών.
  1. Διεθνές σήμα
  • Η κατοχύρωση ενός σήματος σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η όλη διαδικασία αποστολής στο διεθνές γραφείο γίνεται μέσω Διεύθυνσης Εμπορικής Ιδιοκτησίας της Ελλάδος το οποίο κάνει τους βασικούς ελέγχους.
  • Βασική προϋπόθεση η ύπαρξη ενός σήματος βάσης, είτε εθνικό, είτε κοινοτικό. Το έντυπο της αίτησης διατίθεται μέσω INTERNET στο site του Διεθνούς Γραφείου www.wipo.int στη Γενεύη.
  • Έξοδα: ένα παράβολο των 15 Euro (ευρώ), για αποστολή της αίτησης στο Διεθνές Γραφείο Σημάτων. Το βασικό τέλος της αίτησης για το διεθνές σήμα ανέρχεται στο ποσό των 653 ελβετικών φράγκων για ασπρόμαυρο σήμα ή 903 ελβετικών φράγκων για έγχρωμο σήμα. Χρόνος που απαιτείται για την απόφαση: maximum 18 μήνες”.

 

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μια νέα παράσταση ψεμάτων – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Στη σύγχρονη ελληνική ιστορία έχουν περάσει αρκετές φαύλες ή ανίκανες κυβερνήσεις. Από τα πρώτα κιόλας μεταπελευθερωτικά από την τουρκοκρατία χρόνια και τις κυβερνήσεις του Κωλέττη, μέχρι τη σύγχρονη εποχή, υπήρξαν κακές κυβερνήσεις. Που άσκησαν πολιτικές με κυρίαρχο γνώρισμα είτε τον λαϊκισμό, είτε τις πελατειακές σχέσεις, είτε υπήρξαν φαύλες.

Σακελλαρόπουλος Γ. Νίκος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Όμως, κυβέρνηση σαν αυτή που έχουμε τώρα, δεν είχε ποτέ ο τόπος.

Μια κυβέρνηση βουτηγμένη στο ψέμα, ανίκανη να διαχειριστεί ακόμη και μια καντίνα με «βρόμικα», τα έκανε θάλασσα όπου κι αν έβαλε το χέρι της. Από την Οικονομία, τη Δικαιοσύνη και τη δημόσια τάξη, μέχρι την εξωτερική πολιτική και τα εθνικά θέματα.

Δεν θα σταθούμε σήμερα σε όσα όλοι γνωρίζουμε κι υφιστάμεθα.

Μα θα σταθούμε στις δυο προχθεσινές εξαγγελίες της κυβέρνησης, που η μια είναι πιο χονδροειδές ψέμα από την άλλη. Με την πρώτη εξαγγελία υποσχέθηκαν την επιστροφή των συλλογικών διαπραγματεύσεων και με τη δεύτερη αύξηση του κατώτατου μισθού εντός του 2018! Ταυτοχρόνως διαρρέουν ότι τελικά δεν θα μειωθούν οι συντάξεις από 1-1- 2019, παρ’ ότι το έχουν ψηφίσει δις!

Οι άνθρωποι ΔΕΝ «παίζονται». Λένε τόσα ψέματα που η ρήση του Αριστοτέλη «έξις δευτέρα φύσις» ωχριά μπροστά στην πραγματικότητά τους.

Ακούστε:

Οι συλλογικές διαπραγματεύσεις που υποσχέθηκαν να επαναφέρουν, έχουν «παγώσει» με την υπογραφή τους στο τρίτο μνημόνιο που χωρίς να χρειάζεται έφεραν το 2015. Στο οποίο αναφέρεται ότι οι κλαδικές υπερισχύουν όλων των άλλων εργασιακών συμφωνιών. Για ν’ αλλάξει αυτό πρέπει να συμφωνήσουν οι δανειστές. Κι αν συμφωνήσουν οι δανειστές πρέπει να συμφωνήσουν κι οι εργοδότες. Ακόμη κι αν συναινέσουν –συμφωνήσουν οι εργοδότες, η ίδια η αγορά θα θέσει εκτός την οποιαδήποτε συλλογική διαπραγμάτευση και σύμβαση. Για τον απλούστατο λόγο ότι η ζήτηση εργασίας είναι πολλαπλασίως μεγαλύτερη από την προσφορά. Όταν έχεις 2 εκ. ανέργους που περιμένουν να βρουν μια δουλειά για να φάνε ένα κομμάτι ψωμί, όσες συλλογικές συμβάσεις κι αν κάνει η κυβέρνηση, οι μισθοί θα καθορίζονται από την υπερπροσφορά. Κι όσα λένε κι υπόσχονται αποτελούν  μπαρούφες και παραμύθια της Χαλιμάς.

Όσο για την αύξηση του κατώτατου μισθού και μάλιστα εντός του 2018, ισχύουν σε γενικές γραμμές τα παραπάνω. Αφού, αυτή η κυβέρνηση κατέστησε τον κατώτο μισθό … υπερκατώτατο. Ουδείς μπορεί να επιβάλλει σε κανένα εργοδότη να πληρώσει περισσότερα χρήματα για μισθούς ή μεροκάματα, όταν η ίδια η ζωή (δηλαδή η πιάτσα) επιβάλλει άλλα. Αν, θέλει η κυβέρνηση να εφαρμόσει κάτι τέτοιο, ας κάνει επανάσταση. Ας κρατικοποιήσει όλα τα μέσα παραγωγής όπως επιτάσσουν οι αγαπημένοι τους Μαρξισμός και Λενινισμός. Κι ύστερα… ας βγει παγανιά για …δανεικά στις αγορές ή στη …Βενεζουέλα.

Τέλος, αναφορικά με τις συντάξεις, προσέξτε τι παραμύθι πουλάνε:

  1. Έχουν ήδη ψηφίσει περικοπή συντάξεων από 1-1-2019.
  2. Επειδή είχαν αρχίσει και λένε διάφορα περί μη εφαρμογής των ψηφισμένων , οι δανειστές τους έβαλαν και το ξαναψήφισαν!!!
  3. Μυαλό όμως δεν έβαλαν και συνεχίζουν να πουλάνε σανό.
  4. Την ίδια ώρα κατηγορούν τη Νέα Δημοκρατία που κατέθεσε τροπολογία για μη περικοπή των συντάξεων …ότι θέλει την περικοπή των συντάξεων που εκείνοι ψήφισαν!!!
  5. Κι ενώ λένε ότι δεν θα εφαρμόσουν όσα ψήφισαν, εξέδωσαν εγκύκλιο (Χουλιαράκης) περικοπής των συντάξεων τις οποίες κατά τα άλλα …θέλει να κόψει η Νέα Δημοκρατία στο μέλλον!!!

Κάτι τελευταίο κι άσχετο με τα ανωτέρω, αλλά χαρακτηριστικό ανικανότητας και κοροϊδίας: Από τη μια ο Κοτζιάς κι ο Τσίπρας απελαύνουν Ρώσους διπλωμάτες και δημιουργούν μέγιστο ζήτημα στις σχέσεις της χώρας με τη Ρωσία κι  από την άλλη ο Καμμένος δίνει …τιμητικές πλακέτες σε Ρώσους στρατιωτικούς.

Πείτε μου: Έχουν το Θεό τους; Είναι ή δεν είναι θεομπαίχτες κι επικίνδυνοι;

Είναι ή όχι οι μεγαλύτεροι ψεύτες από συστάσεως του ελληνικού κράτους;