Αυτοκίνητο: Νέες προοπτικές ανοίγονται για την ανάπτυξη της μικρομεσαίας κατηγορίας των αυτοκινήτων

Η αλματώδης ανάπτυξη της κατηγορίας των SUV και των Crossover και η νέα τάση που θέλει την απόκτηση ενός υπερυψωμένου αυτοκινήτου με δυναμική σχεδίαση έχουν περιορίσει το αγοραστικό ενδιαφέρον για τις υπόλοιπες κατηγορίες αυτοκινήτων.

Μεγαλύτερες απώλειες έχουν υποστεί η κατηγορία των μικρομεσαίων και των μεσαίων αυτοκινήτων. Πρόκειται για κατηγορίες που απαρτίζονται από μπερλίνας, κουπέ και κάμπριο μήκους άνω των 4μ. Τώρα όμως γίνεται μια προσπάθεια από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να ενισχυθεί η κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων. Η προσπάθεια βασίζεται στο λανσάρισμα νέων μοντέλων υψηλών προδιαγραφών. Στη λίστα των νέων μοντέλων που θα προσπαθήσουν να προσελκύσουν τους υποψήφιους αγοραστές περιλαμβάνονται οι νέες γενιές των VW Golf, Toyota Corolla, Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra κ.α.

Το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς η μικρομεσαία κατηγορία κατέλαβε το 15,68 % της ελληνικής αγοράς. Αξίζει να τονισθεί ότι τα προηγούμενα χρόνια αυτή η κατηγορία ήταν ο ρυθμιστής της αγοράς στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

Το εξάμηνο Ιανουάριου – Αυγούστου 2018 πουλήθηκαν 12.441 μικρομεσαία αυτοκίνητα. Την πρώτη θέση στη λίστα των πωλήσεων αυτής της κατηγορίας κατέλαβε το Opel Astra με 1.523 πωλήσεις. Δεύτερο ήταν το VW Golf που σημείωσε 1.137 πωλήσεις και τρίτο το Fiat Tipo με 1.088 πωλήσεις. Ακολούθησαν, Toyota Auris 1.020, Mercedes A Class 970, Nissan Pulsar 953, Hyundai i 30 780, Audi  A3 677, Peugeot 308 499, Toyota Corolla 397 κ.α.

Opel Astra 2016 800 1c 2

Το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς η μεσαία κατηγορία κατέλαβε μόλις το 1,96% της ελληνικής αγοράς. Πουλήθηκαν 1.551 αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.

Την πρώτη θέση στη λίστα των μεσαίων αυτοκινήτων κατέλαβε η Skoda Octavia με 624 πωλήσεις. Δεύτερο η ήταν το VW Passat με 196 πωλήσεις. Τρίτη η Mercedes CLA με 133 πωλήσεις.

Ακολούθησαν, Audi A4 115, Mercedes C- Class 82, Volvo S60 78, Opel Insignia 64, Volvo V60 59, Toyota Avensis 50, Audi A5 49, BMW Σειρά 4 35 κ.α.

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Προηγούμενο άρθροΣτα 1,8 δισ. ευρώ ο λογαριασμός της… Παρασκευής – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας
Επόμενο άρθροΤο μέλλον της βιομηχανικής κάνναβης στην Ελλάδα