Αργεντινή: Μια “έκρηξη”, η πιθανή αιτία της εξαφάνισης του υποβρυχίου με το 44μελές πλήρωμα

Μια έκρηξη ανιχνεύτηκε περιμετρικά της περιοχής που βρισκόταν το υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού της Αργεντινής San Juan με το 44μελές πλήρωμά του, την 15η Νοεμβρίου, την ημερομηνία που για τελευταία φορά επικοινώνησε με τη ναυτική βάση, μια αποκάλυψη που πιθανόν εξηγεί την εξαφάνισή του.

Το Πολεμικό Ναυτικό της Αργεντινής ανακοίνωσε σήμερα ότι οι αναλύσεις που διεξήχθησαν στην Αυστρία της «υδροακουστικής ανωμαλίας» η οποία καταγράφθηκε στην περιοχή εκείνη καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ένα «αφύσικο επεισόδιο, σύντομης διάρκειας, βίαιου χαρακτήρα, που δεν προερχόταν από πυρηνική δραστηριότητα, φαίνεται να αντιστοιχεί σε μια έκρηξη» δήλωσε κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης τύπου από το Μπουένος Άιρες ο εκπρόσωπος τύπου του Π.Ν Ενρίκε Μπάλμπι.

Την ίδια ώρα, στη ναυτική βάση της Μαρ ντελ Πλάτα, οι συγγενείς των 44 ναυτικών, σε κατάσταση απόγνωσης, ξεσπούσαν σε λυγμούς κατά τη διάρκεια των επίσημων ανακοινώσεων που ανέφεραν το σενάριο μιας έκρηξης.

«Δεν μας είπαν ότι είναι νεκροί όμως ότι βρίσκονται σε βάθος 3.000 μέτρων» είπε η Ιτάτι Λεγκουιζαμόν, η σύζυγος ενός μέλους του πληρώματος.

Οι αρχές της Αργεντινής, με τη συνδρομή των πλοίων και των αεροσκαφών από ξένες χώρες, συνεχίζουν τις έρευνες για τον εντοπισμό του υποβρυχίου στο νότιο Ατλαντικό.

Σήμερα, συμπληρώνονται 8 ημέρες από τότε που το San Juan χάθηκε από τα ραντάρ.

Η τοπική εφημερίδα La Nacion πρόκρινε το σενάριο μιας έκρηξης «που προκλήθηκε από βραχυκύκλωμα στο σώμα των 960 μπαταριών που τροφοδοτούν με ενέργεια» το υποβρύχιο TR-1700 γερμανικής κατασκευής.

Κάτι τέτοιο θα εξηγούσε την πλήρη απουσία επικοινωνιών εδώ και 8 ημέρες και το γεγονός ότι το υποβρύχιο δεν πρόλαβε να στείλει σήματα έκτακτης ανάγκης.

Σύμφωνα με το Πολεμικό Ναυτικό της Αργεντινής, το υποβρύχιο είχε αναφέρει ένα πρόβλημα στις μπαταρίες του πριν από την τελευταία του επικοινωνία, μια δυσλειτουργία που κρίθηκε ότι δεν είναι τόσο σοβαρή για να σημάνει κόκκινος συναγερμός. Ο πλοίαρχος αποφάσισε να συνεχίσει την πορεία του προς τη βάση Μάρ ντελ Πλάτα.

Οι έρευνες πάντως δεν σταματούν. Περισσότεροι από 4.000 άνθρωποι συμμετέχουν στις επιχειρήσεις, που εκτείνονται πλέον σε μια περιοχή που ισοδυναμεί σχεδόν με την επιφάνεια της Γαλλίας. Δεκατέσσερα πλοία, 10 αεροπλάνα έχουν αναπτυχθεί στο σημείο, ενώ στις έρευνες συνδράμουν οι ΗΠΑ, η Βρετανία, η Γαλλία, η Βραζιλία και η Χιλή.

Η CTBTO ανίχνευσε κάποιου είδους θόρυβο κοντά στην τελευταία θέση του υποβρυχίου

Από την πλευρά της, η Οργάνωση της Συνθήκης για την πλήρη απαγόρευση των πυρηνικών δοκιμών (CTBTO), ο διεθνής οργανισμός που διαχειρίζεται ένα παγκόσμιο δίκτυο σταθμών παρακολούθησης ώστε να μπορεί να ελέγχει το ενδεχόμενο διεξαγωγής μυστικών πυρηνικών δοκιμών, ανίχνευσε ένα «ασυνήθιστο σήμα» την περασμένη εβδομάδα κοντά στην θαλάσσια περιοχή όπου το υποβρύχιο του Π.Ν της Αργεντινής χάθηκε, όπως έγινε γνωστό σήμερα.

Η CTBTO, με έδρα τη Βιέννη, διευθύνει σταθμούς παρακολούθησης που είναι εξοπλισμένοι με συσκευές, όπως υδρόφωνα, δηλαδή υποβρύχια μικρόφωνα τα οποία σαρώνουν τους ωκεανούς και καταγράφουν ηχητικά κύματα.

Δύο από τους σταθμούς ανίχνευσαν ένα ασυνήθιστο σήμα, τονίζεται σε μια ανακοίνωση της Οργάνωσης, που επισήμανε ότι οι σχετικές πληροφορίες διαβιβάστηκαν στις αρχές της Αργεντινής.

Το «υποθαλάσσιο κρουστικό κύμα» που ανιχνεύτηκε την 15η Νοεμβρίου ήταν σύντομης διάρκειας, ασυνήθιστο και μη φυσικό στην προέλευσή του, είπε στο πρακτορείο ειδήσεων Ρόιτερς ο ειδικός μηχανικός της CTBTO Μάριο Ζαμπόλι.

«Θα μπορούσε να συνάδει με μια έκρηξη ωστόσο τίποτα δεν είναι βέβαιο» συμπλήρωσε ο ίδιος.

«Μπορούμε επίσης να υπολογίσουμε τον χρόνο που το επεισόδιο καταγράφθηκε σε αυτήν την περιοχή. Μιλάμε για περίπου τρεισήμισι ώρες μετά την τελευταία επικοινωνία που είχε το υποβρύχιο, σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες που έχουν μεταδοθεί» τόνισε.

 

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Προηγούμενο άρθροΆλλα 3 ελικόπτερα τύπου CH-47D Chinook -από τα αποθέματα του Στρατού των ΗΠΑ- εντάσσονται στη δύναμη της Αεροπορίας Στρατού.
Επόμενο άρθροΓια τους ηλικιωμένους, η παραμικρή σωματική δραστηριότητα είναι καλύτερη από το τίποτε για τον καρδιαγγειακό κίνδυνο