Η απόδραση Τσίπρα στην Παιδεία κι η Νέα Δημοκρατία – Γράφει ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Η  προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την Παιδεία στη Βουλή, στην έναρξη της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου, ανέδειξε τις σαφείς ιδεολογικές διαφορές μεταξύ του Αλέξη Τσίπρα και του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος

Και την άκρατη υποκρισία του πρωθυπουργού, όταν στην προσπάθειά του να υπερασπίσει τις πολιτικές Φίλη που ισοπεδώνουν την Παιδεία και το δημόσιο σχολείο, ανέφερε ότι «καλός πολίτης είναι ο ενημερωμένος πολίτης κι αυτόν τον βγάζει το δημόσιο σχολείο», χωρίς καν να σκεφτεί ότι τα δικά του παιδιά δεν τα έστειλε σ’ αυτό αλλά σε ιδιωτικό…

Το τραγελαφικό της χθεσινής συζήτησης για την Παιδεία – ας μου επιτραπεί να πω ότι αποτελεί το κορυφαίο ζήτημα του τόπου, ίσως πιο πολύ κι από την οικονομία- είναι ότι ο Αλέξης Τσίπρας επιχείρησε να την εκτροχιάσει σε άλλες κατευθύνσεις. Το πρώτο πράγμα που έθεσε στην πρωτολογία του ήταν η… διαπλοκή! Δηλαδή, η γνωστή καραμελίτσα που αποτελεί την απάντησή του για τα πάντα. Κι αυτό το γεγονός καταδεικνύει άλλη μια φορά ότι αποφεύγει συστηματικά να μπαίνει στον πυρήνα των προβλημάτων. Ότι αποφεύγει να κάνει έστω και στοιχειώδη αυτοκριτική. Λες κι άλλος έκανε υπουργό Παιδείας τον εμμονικό Νίκο Φίλη, που αντί να λύνει προβλήματα δημιουργεί συνεχώς νέα, προκαλεί τριβές και συγκρούσεις και τη γυρίζει πολλά πολλά χρόνια πίσω. Κάτι ακόμη: Στον κόσμο του Αλέξη Τσίπρα θεωρείται, προφανώς ακόμη, ηρωϊσμός η κατάληψη του σχολείου. Δήλωσε περήφανος γι αυτό… Εξ ου κι ο υπουργός του γράφει με μαύρα γράμματα το όνομα της κυβέρνησης του στην εκπαιδευτική ιστορία της χώρας, με την ποιοτική και ποσοτική της συρρίκνωση, τα άλματα …προς τα πίσω (επιστροφή των αιωνίων φοιτητών) και την επιστροφή στα… 1970 και 1980…

Όσα είπαν χθες οι Τσίπρας και Φίλης, καταδεικνύουν κάτι ακόμη: Ότι αντιμετωπίζουν την Παιδεία με τα γνωστά εξωπραγματικά προτάγματα της ουτοπικής Αριστεράς που μυρίζει ναφθαλίνη. Που αντί να οπλίζει με εφόδια τα παιδιά για να αντιμετωπίσουν την συνεχώς αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα που θα κληθούν να επιβιώσουν, εκείνοι τα μπολιάζουν με τις λογικές της ήσσονος προσπάθειας. Που απεχθάνονται το έρμα με τα τεχνοκρατικά χαρακτηριστικά των νέων, επειδή αυτά θα τα οπλίσει με εφόδια που δεν θα είναι χρήσιμα για τις πολιτικές αντιπαραθέσεις που επιζητά η Αριστερά στους δρόμους και τα πεζοδρόμια. Που εξακολουθούν να θέλουν να οδηγούν τα παιδιά στους δρόμους του τίποτα…

Κι από την άλλη μεριά ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Που δεν έπεσε στις παγίδες του πρωθυπουργού. Που έθεσε ιδέες, κέρδισε την ιδεολογική μάχη, έμεινε προσηλωμένος  στο πεδίο της Παιδείας και σφυροκόπησε τον πρωθυπουργό.

Τα βασικά σημεία της επίθεσης Μητσοτάκη στον Τσίπρα

  • Καταργήσατε τα πρότυπα πειραματικά σχολεία. Γιατί στερήσατε από τα παιδιά των φτωχών οικογενειών τη δυνατότητα να πάνε σε ένα καλό σχολείο και να διακριθούν;
  • Καταργήσατε την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, υπονομεύσατε το δημοτικό σχολείο, μειώσατε τις ώρες του διδακτικού προγράμματος. Υποβαθμίσατε και το γυμνάσιο και το λύκειο, μετατρέπετε το γυμνάσιο σε σχολείο αυτόματης προαγωγής. Καταργήσατε την τράπεζα θεμάτων στο λύκειο, όπως και τη βάση του 9,5 για την προαγωγή από τη μία τάξη στην άλλη.
  • Επαναφέρατε τον κομματισμό και τον συνδικαλισμό με την επιλογή των διευθυντών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
  • Ισοπεδώσατε και την ιδιωτική εκπαίδευση. Αντί να αναβαθμίζετε το δημόσιο σχολείο, κοντύνατε και τα ιδιωτικά σχολεία στο οποίο πηγαίνουν το 8% των μαθητών.
  • Παγώσατε και καταργείτε κάθε έννοια αξιολόγησης και αξιοκρατίας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
  • Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επαναφέρατε τους αιώνιους φοιτητές. Έδωσε η κυβέρνηση τη δυνατότητα ακόμη και σε όσους είχαν διαγραφεί να αποκτήσουν δικαίωμα επανεγγραφής. Έχω την εξήγηση: ο κ. Φίλης ως αιώνιος φοιτητής αποφάσισε να πάρει το πτυχίο του.
  • Καταργήσατε τα συμβούλια ιδρύματος των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων
  • Υποβαθμίσατε τα προγράμματα των μεταπτυχιακών που ήταν μία ιστορία επιτυχίας των δημόσιων πανεπιστημίων.
  • Ειδική αναφορά έκανε στο θέμα της διδασκαλίας των θρησκευτικών και την διάσταση απόψεων μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και της Εκκλησίας της Ελλάδος: «Σε αυτή την τυφλή πορεία σύγκρουσης δεν θα μπορούσε να μείνει εκτός η Εκκλησία της Ελλάδος», είπε ο κ. Μητσοτάκης και προσέθεσε ότι είναι μία σύγκρουση ανούσια που διχάζει τον λαό και προσβάλλει και την Εκκλησία.
  • «Κανείς δεν έχει αντίρρηση για την ανάγκη εξέλιξης του μαθήματος των θρησκευτικών, ούτε η Εκκλησία, αλλά αυτό κατόπιν μελέτης και όχι συγκρουσιακά. Η αλήθεια είναι ότι το μάθημα των θρησκευτικών ήταν μία ακόμη αφορμή για να δρομολογήσετε μία σύγκρουση», ανέφερε και στη συνέχεια διάβασε την επιστολή του αρχιεπισκόπου Αθηνών προς την πολιτική ηγεσία, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρει ότι δεν έγινε ουσιαστικός διάλογος για το μάθημα των θρησκευτικών.
  • Υπογράμμισε ότι η μεταρρύθμιση στην Παιδεία είναι προτεραιότητα για τη ΝΔ και στο προσεχές διάστημα θα παρουσιάσει το ολοκληρωμένο πρόγραμμα του κόμματος. Σημείωσε πάντως ότι «οι βασικοί μας άξονες είναι ελεύθερο σχολείο, αδέσμευτο πανεπιστήμιο» και προσέθεσε ότι «μιλάμε για τις έννοιες της αξιοκρατίας, της αριστείας και της αξιολόγησης».

Φυσικά, υπάρχουν και τα… αλλά. Είναι δυνατόν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας να είναι απόντες από την τελευταία φάση της συζήτησης, όταν ο πρόεδρός τους ανάγκασε σε άτακτη υποχώρηση τον πρωθυπουργό και την καταφυγή του σε έστω και υποκριτική συναίνεση; Τι θα γινόταν αν ο Κυριάκος χρειαζόταν συμπαράσταση της κοινοβουλευτικής του ομάδας;

Κι εδώ προκύπτει και πάλι το ερώτημα: Με ποιους θα μπορέσει να κάνει πράξη τις πολιτικές που προτείνει;

Προηγούμενο άρθροΠρωτοσέλιδα εφημερίδων της Πέμπτης 29 Σεπτεμβρίου 2016
Επόμενο άρθροΘεαματική Μαύρη Σελήνη θα έχουμε αύριο Παρασκευή – Φυσικό φαινόμενο και όχι εσχατολογικό
*Ο Νίκος Γ. Σακελλαρόπουλος είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας («Hellas Special Άφιλτρο», «Ο Γέρος του Βοριά» που αποτελεί τη λαϊκή βιογραφία του Κωνσταντίνου Καραμανλή, «Οι Μύθοι και το Παραμύθι»). Θεωρείται εκ των πρωτεργατών της «ελεύθερης ραδιοφωνίας» και επί χρόνια ασχολήθηκε με την πολιτική αρθρογραφία και ανάλυση σε εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνα και τηλεοπτικούς σταθμούς. Για πολλά χρόνια συνδύασε την εργασία με τα χόμπι του (αθλητισμός) , με την ιδιότητά του ως Γενικός Διευθυντής της εφημερίδας «Sportime» και της «Αθλητικής Ηχούς», ενώ έχει γράψει στίχους σε τραγούδια σημαντικών Ελλήνων δημιουργών και τραγουδιστών.