Ο Πρωθυπουργός πρέπει να πάρει θέση γιατί ενώ υπήρχε ένα ολοκληρωμένο και με δημόσια διαβούλευση σχέδιο υποδομών για την περιφερειακή οδό, επέλεξε να εφαρμόσει ένα μέρος αυτού και τώρα κινδυνεύει με κυκλοφοριακή συμφόρηση η πόλη.
- Tίθεται άμεσα το ερώτημα γιατί προηγήθηκε η κατασκευή της υπερυψωμένης αρτηρίας FLYOVER και δεν δημοπρατήθηκε και ο εξωτερικός δακτύλιος, δεδομένου ότι σύμφωνα με το σχέδιο υποδομών τα δύο αυτά έργα είναι συμπληρωματικά μεταξύ τους.
- Το FLYOVER θα επιβαρύνει προσωρινά το κυκλοφοριακό της πόλης, αντιθέτως η προτεραιότητα κατασκευής του εξωτερικού δακτυλίου δεν θα επιβαρύνει την κυκλοφορία της πόλης κατά τη φάση της κατασκευής του και φυσικά με την ολοκλήρωση του θα προσελκύσει ένα ποσοστό της κυκλοφορίας από την υφιστάμενη περιφερειακή οδό, διευκολύνοντας την μετέπειτα κατασκευή του FLYOVER.
- H «Εγνατία Οδός Α.Ε.» έχει την αρμοδιότητα μελέτης και κατασκευής του εξωτερικού δακτυλίου, με ολοκληρωμένη την περιβαλλοντική αδειοδότηση του και σε προχωρημένο στάδιο τις οριστικές του μελέτες.
Αντιθέτως, τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη προετοιμάζουν τους πολίτες της Θεσσαλονίκης για επερχόμενη «μικρή» αναστάτωση και αναζητούν βέλτιστες εφικτές λύσεις.
Οι πολίτες πρέπει να ξέρουν ότι τα μεγάλα έργα γίνονται με σύνταξη χρονοδιαγραμμάτων όλων των σταδίων κατασκευής. Συνεπώς, η αρμόδια πολιτική ηγεσία οφείλει να δώσει στη δημοσιότητα το ακριβές χρονοδιάγραμμα μείωσης της κυκλοφοριακής χωρητικότητας της οδού σύμφωνα με τις μελέτες του έργου.
Είναι άξιο απορίας πως ανατέθηκε ένα τόσο μεγάλο και ακριβό έργο χωρίς πρόβλεψη και η επίλυση του κυκλοφοριακού κατά τη φάση κατασκευής του να κρίνεται από τους τοπικούς φορείς της πόλης.
Περιμένουμε απο τον αρμόδιο υπουργό να καταθέσει τo σύνολο της σύμβασης του FLYOVER στη Βουλή για να καταλάβουν οι πολίτες και πόσο πραγματικά θα κοστίσει η ταλαιπωρία τους.