Γ. Ανδριανός: 100 χρόνια αγροτικής έρευνας από τον ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ –  Θεμέλιο για τον ποιοτικό μετασχηματισμό της πρωτογενούς παραγωγής

Στην επετειακή εκδήλωση του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ για τη συμπλήρωση 100 ετών αγροτικής έρευνας στην Ελλάδα από τα Ινστιτούτα του Οργανισμού παρέστη ο Υφυπουργός, κ. Γιάννης Ανδριανός.

Στον χαιρετισμό του, ο Υφυπουργός συνεχάρη τη διοίκηση και τους εργαζομένους του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ για το ιστορικό αυτό ορόσημο, υπογραμμίζοντας τη διαχρονική και ουσιαστική συμβολή των Ινστιτούτων του Οργανισμού στη στήριξη και την ανάπτυξη της πρωτογενούς παραγωγής. Παράλληλα, ευχήθηκε καλή και παραγωγική θητεία στον νέο Πρόεδρο του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, καθηγητή κ. Σπυρίδωνα Μάμαλη.

Ο κ. Ανδριανός αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο που επιτελεί ο Οργανισμός, επισημαίνοντας ότι οι σύγχρονες προκλήσεις του αγροτικού τομέα — όπως η κλιματική αλλαγή, οι πιέσεις στη βιωσιμότητα των εκμεταλλεύσεων, η επισιτιστική ασφάλεια και η ανάγκη βελτίωσης της ποιότητας και των αποδόσεων — καθιστούν την αποστολή της αγροτικής έρευνας ακόμη πιο κρίσιμη.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην ανάγκη η γνώση, η καινοτομία και τα επιστημονικά εργαλεία που αναπτύσσονται στον ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ και στα ερευνητικά κέντρα της χώρας να φτάνουν πιο άμεσα και πιο αποτελεσματικά στον παραγωγό, στο χωράφι και στον στάβλο, ενισχύοντας το πραγματικό εισόδημα και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής αγροτικής οικονομίας.

«Δεν έχουμε την πολυτέλεια να παραμένουμε σε πρακτικές του χθες», σημείωσε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι ο ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ καλείται να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στη διάχυση της γνώσης και στη μετάβαση σε ένα σύγχρονο, βιώσιμο και ποιοτικό μοντέλο πρωτογενούς παραγωγής.

Κλείνοντας, ο Υφυπουργός τόνισε ότι η στήριξη της Πολιτείας στο έργο του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ είναι δεδομένη, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι ο Οργανισμός θα συνεχίσει να αποτελεί αιχμή του δόρατος για τον ποιοτικό μετασχηματισμό της ελληνικής αγροτικής παραγωγής προς όφελος των παραγωγών, των καταναλωτών και της εθνικής οικονομίας.

Αναστολή μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης για κτηνοτρόφους που πλήττονται από την ευλογιά των αιγοπροβάτων

Ρύθμιση για την πρόσθετη προστασία των κτηνοτρόφων που έχουν πληγεί από την ευλογιά των αιγοπροβάτων περιλαμβάνει τροπολογία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η οποία ψηφίστηκε από τη Βουλή, με αυξημένη πλειοψηφία,  στο πλαίσιο του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο «Νέο Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, μεταφορά Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και λοιπές διατάξεις».

Με τη συγκεκριμένη διάταξη θεσπίζεται η αναστολή των μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος των πληγέντων κτηνοτρόφων, και ειδικότερα η αναστολή πλειστηριασμών, κατασχέσεων και αποβολών. Η ρύθμιση έρχεται να προστεθεί στο πλέγμα των μέτρων στήριξης που έχουν ήδη ληφθεί για την αντιμετώπιση των συνεπειών της νόσου, όπως οι αποζημιώσεις για τα θανατωθέντα ζώα, η κάλυψη δαπανών για ζωοτροφές και η οικονομική ενίσχυση λόγω απώλειας εισοδήματος.

Σκοπός της διάταξης είναι να δοθεί ο αναγκαίος χρόνος ώστε να αποκατασταθεί σταδιακά η παραγωγική δραστηριότητα και να ομαλοποιηθούν οι συνθήκες στην αιγοπροβατοτροφία, χωρίς πρόσθετες πιέσεις σε μια ήδη επιβαρυμένη οικονομικά περίοδο.

ΥΠΑΑΤ: Πιστώθηκαν 26,9 εκατ. ευρώ σε κτηνοτρόφους για απώλεια εισοδήματος εξαιτίας της ευλογιάς και της πανώλης

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προχώρησε σήμερα στην καταβολή αποζημιώσεων συνολικού ύψους 26.889.590,00 ευρώ σε κτηνοτρόφους για την απώλεια εισοδήματος που υπέστησαν λόγω της έξαρσης της ευλογιάς και της πανώλης των αιγοπροβάτων.

Η αποζημίωση για την απώλεια εισοδήματος καλύπτει τη ζημία που υφίστανται οι εκτροφείς όταν, στο πλαίσιο των υγειονομικών μέτρων, αναγκάζονται να θανατώσουν ζώα και να παραμείνουν για ένα διάστημα με μειωμένο ζωικό κεφάλαιο και παραγωγική δυνατότητα. Με τον τρόπο αυτό, το κράτος στηρίζει τους παραγωγούς ώστε να μπορέσουν να διατηρήσουν τη δραστηριότητά τους και να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.

Η ενίσχυση αφορά εκτροφείς που προέβησαν σε θανατώσεις ζώων κατά τα έτη 2024 και 2025 και υλοποιεί το μέτρο «απώλειας εισοδήματος» που προβλέπεται στο άρθρο 5 της ΚΥΑ 337680/3.12.2025 (Β’ 6471), στο πλαίσιο της δέσμης μέτρων στήριξης που είχε ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η αποζημίωση ανέρχεται σε:

  • 70 ευρώ ανά ζώο για πρόβατα και αίγες άνω των 6 μηνών (μεγάλα ζώα)
  • 35 ευρώ ανά ζώο για αρσενικά και αμνοερίφια/λοιπά ζώα (μικρά ζώα),
    όπως ορίζεται στην ΚΥΑ.

Συνολικά καλύπτονται 2.106 εκμεταλλεύσεις και 425.559 ζώα, εκ των οποίων τα «μεγάλα» ανέρχονται σε 342.715 (80,5%) και τα «μικρά» σε 82.844 (19,5%).

Από το συνολικό ποσό των 26.889.590 ευρώ, τα 23.990.050 ευρώ (89,2%) αντιστοιχούν στα «μεγάλα» ζώα και τα 2.899.540 ευρώ (10,8%) στα «μικρά» ζώα.

Υπενθυμίζεται ότι δεν είναι δικαιούχοι παραγωγοί που προέβησαν σε παράνομο εμβολιασμό ή δεν τήρησαν τα προβλεπόμενα μέτρα βιοασφάλειας, βάσει σχετικής βεβαίωσης ανά Περιφέρεια.

Οι μεγαλύτερες πιστώσεις κατευθύνθηκαν σε Θεσσαλία (10.310.720 € – 38,34%), Ανατολική Μακεδονία & Θράκη (9.014.740 € – 33,53%) και Κεντρική Μακεδονία (4.610.515 € – 17,15%).

Τονίζεται ότι στις περιπτώσεις των κτηνοτρόφων για τους οποίους δεν έχει αποσταλεί εγκαίρως το σύνολο των στοιχείων από τις αρμόδιες ΔΑΟΚ προς το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, θα ακολουθήσει δεύτερη πληρωμή μόλις ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία.

Ακολουθεί η κατανομή των πληρωμών ανά Περιφέρεια.

Περιφέρεια Εκμεταλλεύσεις Σύνολο ζώων Συνολικό ποσό (€) %
Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης 715 145.365 9.014.740,00 33,53%
Βορείου Αιγαίου 6 1.277 74.690,00 0,28%
Δυτικής Ελλάδας 248 27.334 1.744.470,00 6,49%
Δυτικής Μακεδονίας 4 1.167 79.940,00 0,30%
Θεσσαλίας 590 164.538 10.310.720,00 38,34%
Ιονίων Νήσων 1 499 26.110,00 0,10%
Κεντρικής Μακεδονίας 403 69.364 4.610.515,00 17,15%
Κρήτης 4 702 47.425,00 0,18%
Νοτίου Αιγαίου 1 231 12.565,00 0,05%
Πελοποννήσου 46 5.701 383.320,00 1,43%
Στερεάς Ελλάδας 88 9.381 585.095,00 2,18%
Σύνολο 2.106 425.559 26.889.590,00 100,00%

 

Συνάντηση εργασίας του Διαμαντή Γκολιδάκη με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρο Παπασταύρου

Συνάντηση εργασίας με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρο Παπασταύρου είχε ο Αναπληρωτής Γραμματέας της ΚΟ της ΝΔ, βουλευτής στην Α’ Θεσσαλονίκης και ειδικός καρδιολόγος Διαμαντής Γκολιδάκης.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του Υπουργού στην Αθήνα και κύλησε σε πολύ θετικό κλίμα, καθώς οι δύο πολιτικοί συνδέονται με προσωπική φιλία. «Η Ελλάδα δυναμώνει και ενισχύεται» ήταν τα πρώτα λόγια του βουλευτή της ΝΔ στη συνάντηση, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκαν τα σημαντικά οφέλη για τη χώρα μας από την πρόσφατη συμφωνία μεταξύ της αμερικάνικης εταιρίας Exxon Mobil και της κοινοπραξίας των Helleniq Energy και Energean για εξορύξεις στο Ιόνιο που υπογράφηκε στην Αθήνα.

Μια συμφωνία, με την οποία η Ελλάδα, που γίνεται  ενεργειακός κόμβος, κερδίζει τριπλά. Ενισχύει περαιτέρω την εθνική ασφάλεια, δίνει προοπτική στους Έλληνες πολίτες για ακόμη καλύτερες ημέρες και ενισχύει με τον καλύτερο και πιο στέρεο τρόπο τις σχέσεις μας και τη στρατηγική μας συμμαχία με τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Ακόμη, συζήτησαν για τον ιδιαίτερα θετικό τρόπο που – όπως έδειξαν και όλες οι πρόσφατες δημοσκοπήσεις – η κοινή γνώμη της χώρας δέχτηκε την πρόσφατη ενεργειακή συμφωνία.

Στη συνάντηση συζητήθηκαν και άλλα θέματα του Υπουργείου, όπως η πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων ενεργειακής αναβάθμισης, αλλά και ζητήματα που αφορούν στην καθημερινότητα του πολίτη, όπως τα πλεονεκτήματα που παρέχουν στον καταναλωτή τα νέα τιμολόγια ρεύματος. Ο κ. Παπασταύρου και ο κ. Γκολιδάκης συμφώνησαν να βρίσκονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να συζητούν και να εξετάζουν θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Γνωστοποίηση Μεταβολής Άμεσων και Έμμεσων Συμμετοχών της Fairfax στη Eurobank

Η Τράπεζα Eurobank Ανώνυμη Εταιρεία («Eurobank») ανακοινώνει, με βάση σχετική γνωστοποίηση που έλαβε από την εταιρεία Fairfax Financial Holdings Limited («Fairfax»), σε σχέση με τη συγχώνευση με απορρόφηση της Eurobank Ergasias Υπηρεσιών και Συμμετοχών Α.Ε. από την Eurobank, που ολοκληρώθηκε την 12 Δεκεμβρίου 2025, και είχε ως αποτέλεσμα, οι συμμετοχές που προηγουμένως κατείχε η Fairfax και οι θυγατρικές της στην Eurobank Ergasias Υπηρεσιών και Συμμετοχών Α.Ε. να καταστούν συμμετοχές στην Eurobank,  ότι:

Το ποσοστό των δικαιωμάτων ψήφου επί των κοινών μετοχών της Eurobank που κατείχε άμεσα και έμμεσα η Fairfax στις 12.12.2025 παραμένει ακριβώς το ίδιο (χωρίς καμία μεταβολή των ορίων), ανερχόμενο σε 32,67% επί του συνολικού αριθμού των δικαιωμάτων ψήφου της Eurobank, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 1.186.363.895 δικαιώματα ψήφου επί κοινών μετοχών της Eurobank. Ωστόσο, τα αντίστοιχα άμεσα και έμμεσα ποσοστά δικαιωμάτων ψήφου επί των κοινών μετοχών της Eurobank που κατέχει η Fairfax, μέσω των ελεγχόμενων εταιρειών της, τροποποιήθηκαν ως εξής.

Από τα εν λόγω δικαιώματα ψήφου επί κοινών μετοχών της Eurobank, η Fairfax κατέχει άμεσα το 0,42%, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 15.346.002 δικαιώματα ψήφου επί κοινών μετοχών της Eurobank και έμμεσα μέσω ελεγχόμενων θυγατρικών της το 32,25%, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 1.171.017.893 δικαιώματα ψήφου επί κοινών μετοχών της Eurobank,  η δε αλυσίδα των ελεγχόμενων από τη Fairfax εταιρειών που κατέχουν άμεσα τα ανωτέρω αναφερόμενα δικαιώματα ψήφου, περιγράφεται κατωτέρω:

Επωνυμία % δικαιωμάτων ψήφου
1.            Fairfax (US) Inc. 4,92%
2.            Fairfax (Barbados) International Corp. 0,34%
3.            Wentworth Insurance Company Ltd 2,08%
4.            Resolution Group Reinsurance (Barbados) Limited 1,25%
5.            Federated Insurance Company of Canada 0,02%
6.            Northbridge General Insurance Corporation 0,03%
7.            Verassure Insurance Company 0,01%
8.            Zenith Insurance Company (Canada) 0,01%
9.            United States Fire Insurance Company 3,44%
10.        TIG Insurance Company 0,11%
11.        Allied World Assurance Company, Ltd 1,85%
12.        Allied World Insurance Company 1,75%
13.        Allied World Specialty Insurance Company 0,17%
14.        Odyssey Reinsurance Company 7,23%
15.        Hudson Insurance Company 0,28%
16.        Odyssey Re Europe S.A. 0,08%
17.        Newline Corporate Name Limited 1,45%
18.        Newline Insurance Company Limited 0,21%
19.        Newline Europe Versicherung AG 0,05%
20.        Odyssey Reinsurance (Barbados) Ltd 2,23%
21.        Brit Syndicates Limited 0,04%
22.        Brit UW Limited 0,84%
23.        HWIC Value Opportunities Fund 0,28%
24.        HWIC Global Equity Fund 1,31%
25.        Eurolife FFH Life Insurance Single Member S.A. 1,64%
26.        Eurolife FFH General Insurance Single Member S.A. 0,12%
27.        Eurolife FFH Asigurari de Viata S.A. 0,0018%
28.        Eurolife FFH Asigurari Generale S.A. 0,0018%
29.        Fairfax Financial Holdings Master Trust Fund 0,39%
30.        The Sixty Three Foundation 0,08%

 

Για τις έμμεσες συμμετοχές, στην προαναφερθείσα κοινοποίηση που ελήφθη από την Fairfax, σημειώνονται τα ακόλουθα:

Α. Η Fairfax (US) Inc. ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της ακόλουθης αλυσίδας:

  1. Η Fairfax Financial Holdings Limited κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της FFHL Group Ltd.
  2. Η FFHL Group Ltd. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Fairfax (US) Inc.

Β. Η Fairfax (Barbados) International Corp. ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της ακόλουθης αλυσίδας:

  1. Η Fairfax Financial Holdings Limited κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της FFHL Group Ltd.
  2. Η FFHL Group Ltd. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Fairfax (Barbados) International Corp.

Γ. Η Wentworth Insurance Company Ltd ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της ακόλουθης αλυσίδας:

  1. Η Fairfax Financial Holdings Limited κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της FFHL Group Ltd.
  2. Η FFHL Group Ltd. κατέχει 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Fairfax (Barbados) International Corp.
  3. Η Fairfax (Barbados) International Corp κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Wentworth Insurance Company Ltd.

Δ. Η Resolution Group Reinsurance (Barbados) Limited ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της ακόλουθης αλυσίδας:

  1. Η Fairfax Financial Holdings Limited κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της FFHL Group Ltd.
  2. Η FFHL Group Ltd. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Fairfax (US) Inc.
  3. Η Fairfax (US) Inc. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Riverstone Group Holding Corporation
  4. Η Riverstone Group Holding Corporation κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Resolution Group Reinsurance (Barbados) Limited
  1. Η Federated Insurance Company of Canada ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της ακόλουθης αλυσίδας:
  2. Η Fairfax Financial Holdings Limited κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της FFHL Group Ltd.
  3. Η FFHL Group Ltd. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Northbridge Financial Corporation
  4. Η Northbridge Financial Corporation κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Northbridge General Insurance Corporation.
  5. Η Northbridge General Insurance Corporation κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Federated Insurance Company of Canada.

ΣΤ. Η Northbridge General Insurance Corporation Company ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της αλυσίδας που περιγράφεται παραπάνω στο Ε, σημεία Ε1-Ε3:

Ζ. Η Verassure Insurance Company ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της ακόλουθης αλυσίδας:

Η Northbridge General Insurance Corporation κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Verassure Insurance Company (βλ. σημείο ΣΤ. παραπάνω σχετικά με την αλυσίδα μέσω της οποίας η Northbridge General Insurance Corporation ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited).

Η. Zenith Insurance Company (Canada) ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της ακόλουθης αλυσίδας:

Η Northbridge General Insurance Corporation κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Zenith Insurance Company (Canada) (βλ. σημείο ΣΤ. παραπάνω σχετικά με την αλυσίδα μέσω της οποίας η Northbridge General Insurance Corporation ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited).

Θ. Η United States Fire Insurance Company ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της ακόλουθης αλυσίδας:

  1. Η Fairfax Financial Holdings Limited κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της FFHL Group Ltd.
  2. Η FFHL Group Ltd. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου Fairfax (US) Inc.
  3. Η Fairfax (US) Inc. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου Crum & Forster Holdings Corp.
  4. Η Crum & Forster Holdings Corp. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της United States Fire Insurance Company.

Ι. Η TIG Insurance Company ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της ακόλουθης αλυσίδας:

Η Fairfax (US) Inc. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της TIG Insurance Company (βλ.σημείο A. παραπάνω σχετικά με την αλυσίδα μέσω της οποίας η  Fairfax (US) Inc. ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited).

Κ. Η Allied World Assurance Company Ltd, η Allied World Insurance Company και η Allied World Specialty Insurance Company ελέγχονται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της ακόλουθης αλυσίδας:

  1. Η Fairfax Financial Holdings Limited κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της 1102952 B.C. Unlimited Liability Company.
  2. Η 1102952 B.C. Unlimited Liability Company κατέχει το 41% του μετοχικού κεφαλαίου της Allied World Assurance Company Holdings Ltd.
  3. Η Allied World Assurance Company Holdings Ltd κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Allied World Assurance Company Holdings I, Ltd.
  4. Η Allied World Assurance Company Holdings I, Ltd κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Allied World Assurance Company, Ltd.
  5. Η Allied World Assurance Company, Ltd κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Allied World Assurance Holdings (Ireland) Ltd.
  6. Η Allied World Assurance Holdings (Ireland) Ltd. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Allied World Assurance Holdings (U.S.) Inc.
  7. Η Allied World Assurance Holdings (U.S.) Inc. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της of Allied World Insurance Company.
  8. Η Allied World Insurance Company κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της AW Underwriters Inc.
  9. Η AW Underwriters Inc. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Allied World Specialty Insurance Company.

Λ. Η HWIC Value Opportunities Fund ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της ακόλουθης αλυσίδας:

  1. Η Fairfax Financial Holdings Limited κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Polskie Towarzystwo Reasekuracji Spólka Akcyjna.
  2. Η Polskie Towarzystwo Reasekuracji Spólka Akcyjna κατέχει 03% του μετοχικού κεφαλαίου της HWIC Value Opportunities Fund.
  3. Η Allied World Assurance Company (Europe) dac κατέχει 68% του μετοχικού κεφαλαίου της HWIC Value Opportunities Fund (βλ. σημείο Ι.6 παραπάνω, σχετικά με την αλυσίδα μέσω της οποίας η Allied World Assurance Company (Europe) dac is ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited).
  4. Η Allied Word Assurance Company, AG (κατέχεται 100% από την Allied World Assurance Holdings (Ireland) Ltd.) κατέχει 15% του μετοχικού κεφαλαίο της HWIC Value Opportunities Fund  (βλ. σημείο Ι.5 παραπάνω, σχετικά με την αλυσίδα μέσω της οποίας η Allied World Assurance Holdings (Ireland) Ltd. ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited).
  5. Η Fairfax Financial Holdings Limited κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της FFHL Group Ltd.
  6. Η FFHL Group Ltd. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Fairfax (US) Inc., Delaware.
  7. Η Fairfax (US) Inc., Delaware κατέχει το 90.01% του μετοχικού κεφαλαίου της Odyssey Group Holdings Inc.
  8. Η Odyssey Group Holdings Inc. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Odyssey Reinsurance Company.
  9. Η Odyssey Reinsurance Company κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Newline Holdings UK Limited.
  10. Η Newline Holdings UK Limited κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Newline Insurance Company Limited και το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Newline Corporate Name Limited.
  11. Η Newline Insurance Company Limited κατέχει 61% του μετοχικού κεφαλαίο της HWIC Value Opportunities και το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Newline Europe Holdings GmbH.
  12. Η Newline Europe Holdings GmbH κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Newline Europe Versicherung AG.
  13. Η Newline Europe Versicherung AG κατέχει 40% του μετοχικού κεφαλαίου της HWIC Value Opportunities Fund.
  14. Η Newline Corporate Name Limited κατέχει 79% του μετοχικού κεφαλαίου της HWIC Value Opportunities Fund.
  15. Η FFHL Group Ltd. κατέχει 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Fairfax (Barbados) International Corp.
  16. Η Fairfax (Barbados) International Corp. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Colonnade Finance S.a.r.l.
  17. Η Colonnade Finance S.a.r.l. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Costa Luxembourg Holding S.a.r.l.
  18. Η Costa Luxembourg Holding S.a.r.l. κατέχει το 80% του μετοχικού κεφαλαίου της Eurolife FFH Insurance Group Holdings S.A.
  19. Η Eurolife FFH Insurance Group Holdings S.A. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Eurolife FFH General Insurance Single Member S.A. και το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Eurolife FFH Life Insurance Single Member S.A.
  20. Η Eurolife FFH General Insurance Single Member S.A. κατέχει 88% του μετοχικού κεφαλαίου της HWIC Value Opportunities Fund.
  21. Η Eurolife FFH Life Insurance Single Member S.A. κατέχει22% του μετοχικού κεφαλαίου της HWIC Value Opportunities Fund.
  22. Η FFHL Group Ltd κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Fairfax UK Holdings Limited (προηγουμένως γνωστή ως Brit Limited).
  23. Η Fairfax UK Holdings Limited (προηγουμένως γνωστή ως Brit Limited) κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Brit Group Holdings Limited.
  24. Η Brit Group Holdings Limited κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Brit Insurance Holdings Limited.
  25. Η Brit Insurance Holdings Limited κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Brit Reinsurance (Bermuda) Limited.
  26. Η Brit Reinsurance (Bermuda) Limited κατέχει 59% του μετοχικού κεφαλαίου της HWIC Value Opportunities Fund.
  27. Η FFHL Group Ltd. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Fairfax Luxembourg Holdings S.àr.l.
  28. Η Fairfax Luxembourg Holdings S.àr.l. κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Colonnade Insurance S.A.
  29. Η Colonnade Insurance S.A. κατέχει το 86% του μετοχικού κεφαλαίου της HWIC Value Opportunities Fund.
  30. Η Odyssey Reinsurance Company κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Odyssey Re Europe Holdings S.A.S., France (βλ. σημείο Λ.5-8 παραπάνω σχετικά με την αλυσίδα μέσω της οποίας η Odyssey Reinsurance Company ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited).
  31. Η Odyssey Re Europe Holdings S.A.S., France κατέχει 99.9% and Odyssey Reinsurance Company κατέχει 0.01% του μετοχικού κεφαλαίου της Odyssey Re Europe S.A., France.
  32. Η Odyssey Re Europe S.A., France κατέχει 52% του μετοχικού κεφαλαίου της HWIC Value Opportunities Fund.

Μ.   Η Odyssey Reinsurance (Barbados) Ltd ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της ακόλουθης αλυσίδας:

Η Odyssey Reinsurance Company κατέχει 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Odyssey Reinsurance (Barbados) Ltd. (βλ. παραπάνω Λ, σημεία 5-8 σχετικά με την αλυσίδα, μέσω της οποίας η Odyssey Reinsurance Company ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited).

Ν. Η Odyssey Reinsurance Company ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της αλυσίδας που περιγράφεται παραπάνω στο Λ, σημεία 5-8.

Ξ. Η Hudson Insurance Company ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της  ακόλουθης     αλυσίδας:

Η Odyssey Reinsurance Company κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου Hudson Insurance Company (βλ. σημείο N. παραπάνω σχετικά με την αλυσίδα μέσω της οποίας Odyssey Reinsurance Company ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited).

Ο. Η Odyssey Re Europe SA ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της αλυσίδας που περιγράφεται παραπάνω στο Λ, σημεία 5-8 και 30-32.

Π. Η Newline Corporate Name Limited ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της αλυσίδας που περιγράφεται παραπάνω στο Λ, σημεία 5-10.

Ρ. Η Newline Insurance Company Limited ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της αλυσίδας που περιγράφεται παραπάνω στο Λ, σημεία 5-10.

Σ. Η Newline Insurance Company Limited ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της αλυσίδας που περιγράφεται παραπάνω στο Λ, σημεία 5-12.

Τ. Η Brit Syndicates Limited ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της ακόλουθης αλυσίδας:

Η Brit Insurance Holdings Limited κατέχει 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Brit Syndicates Limited (βλ. Λ, σημεία 22-24 παραπάνω σχετικά με την αλυσίδα μέσω της οποίας η Brit Insurance Holdings Limited ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited).

Υ. Η Brit UW Limited is controlled by Fairfax Financial Holdings Limited through the following chain:

Η Brit Insurance Holdings Limited κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Brit UW Limited (βλ. Λ, σημείο 22-24 παραπάνω, σχετικά με την αλυσίδα μέσω της οποίας η Brit Insurance Holdings Limited ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited).

Φ. Η HWIC Global Equity Fund ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της αλυσίδας:

  1. Η Brit Syndicates Limited κατέχει το52% του μετοχικού κεφαλαίου της HWIC Global Equity Fund (βλ. T. παραπάνω σχετικά με την αλυσίδα μέσω της οποίας η Brit Syndicates Limited ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited).
  2. Η Brit UW Limited κατέχει 17.81% του μετοχικού κεφαλαίου της HWIC Global Equity Fund (βλ. U. παραπάνω σχετικά με την αλυσίδα μέσω της οποίας η Brit Insurance Holdings Limited κατέχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited).
  3. Η Brit Reinsurance (Bermuda) Limited κατέχει 63.67% του μετοχικού κεφαλαίου της HWIC Global Equity Fund. Brit Insurance Holdings Limited κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Brit Reinsurance (Bermuda) Limited (βλ. Λ, σημεία 22-24 παραπάνω σχετικά με την αλυσίδα μέσω της οποίας η Brit Insurance Holdings Limited ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited).

Χ. Η Fairfax Financial Holdings Master Trust Fund διαχειρίζεται από την Fairfax Financial Holdings Limited.

Ψ. Η Sixty Three Foundation διαχειρίζεται από την Fairfax Financial Holdings Limited.

Ω. Η Eurolife FFH General Insurance Single Member S.A. and Eurolife FFH Life Insurance Single Member S.A. ελέγχονται από την Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της αλυσίδας που περιγράφεται παραπάνω στο Λ, σημεία 15-19.

ΑΑ. Η Eurolife FFH Asigurari de Viata S.A. ελέγχεται από ην Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της ακόλουθης αλυσίδας:

  1. Η Eurolife FFH Life Insurance Single Member S.A. κατέχει 95% του μετοχικού κεφαλαίου της Eurolife FFH Asigurari de Viata S.A. (βλ Y. παραπάνω σχετικά με την αλυσίδα μέσω της οποίας η Eurolife FFH Life Insurance Single Member S.A. ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited).
  2. Η Eurolife FFH General Insurance Single Member S.A. κατέχει 5% του μετοχικού κεφαλαίου της Eurolife FFH Asigurari de Viata S.A. (βλ Y. παραπάνω σχετικά με την αλυσίδα μέσω της οποίας η Eurolife FFH General Insurance Single Member S.A. ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited).

ΑΒ. Η Eurolife FFH Asigurari Generale S.A. ελέγχεται από ην Fairfax Financial Holdings Limited μέσω της ακόλουθης αλυσίδας:

  1. Η Eurolife FFH Life Insurance Single Member S.A. κατέχει 4.72% του μετοχικού κεφαλαίου της Eurolife FFH Asigurari de Viata S.A. (βλ. Y. παραπάνω σχετικά με την αλυσίδα μέσω της οποίας η Eurolife FFH Life Insurance Single Member S.A. ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited)
  2. Η Eurolife FFH General Insurance Single Member S.A. holds 95.28% of the share capital of Eurolife FFH Asigurari de Viata S.A. (βλ. Y. παραπάνω σχετικά με την αλυσίδα μέσω της οποίας η Eurolife FFH General Insurance Single Member S.A. ελέγχεται από την Fairfax Financial Holdings Limited)

Από τις παραπάνω εταιρείες του FFH group, οι παρακάτω εταιρείες κατέχουν άμεσα και έμμεσα δικαιώματα ψήφου που ξεπερνούν το 5% στην Eurobank.:

  1. Η FFHL Group Ltd (27,85% έμμεσα).
  2. Η Fairfax (US) Inc. (4,92% άμεσα and 16,29% έμμεσα (συνολικά 21,21%).
  3. Η Odyssey Group Holdings Inc. (11,49% έμμεσα).
  4. Η Odyssey Reinsurance Company (11,49% έμμεσα).

Στην αναφερόμενη γνωστοποίηση που ελήφθη από την Fairfax, σημειώνεται ότι η Fairfax δεν είναι ελεγχόμενη επιχείρηση από κανένα πρόσωπο, όπως ορίζεται η έννοια της ελεγχόμενης επιχείρησης στο ν. 3556/2007 και ότι η Fairfax υποβάλει την αναφερόμενη γνωστοποίηση για την ίδια και εκ μέρους των θυγατρικών της.

Πρόγραμμα Σωκράτη Φάμελλου – Σάββατο 20/12 και Δευτέρα 22/12

Το πρόγραμμα προέδρου ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτη Φάμελλου για το Σάββατο 20/12 και Δευτέρα 22/12.

Σάββατο 20/12:

12.00 – Περιοδεία στην αγορά της Θεσσαλονίκης.

(Η περιοδεία θα ξεκινήσει από τα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θεσσαλονίκης, Εγνατίας 76)

Δευτέρα 22/12

11.30 – Επίσκεψη στο Κέντρο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων της οργάνωσης «Άρσις» – (Πλάτωνος 4-6, Περαία).

12.30 – Επίσκεψη στον Σύλλογο Συνδρόμου Down Ελλάδος – (Ροδοπόλεως 5, Καλαμαριά).

14.00 – Επίσκεψη στον Σύλλογο Γονέων Παιδιών με Νεοπλασματικές Ασθένειες Βορ. Ελλάδας «Λάμψη» – (Κλεάνθους 5 & Παπαναστασίου, Θεσσαλονίκη).

Πηγές ΥΠΑΑΤ: 16+4 αιτήματα αγροτών υλοποιούνται ή βρίσκονται υπό επεξεργασία για να βρεθεί λύση

Τα 16 από τα 27 αιτήματα των αγροτών έχουν ικανοποιηθεί ή αντιμετωπίζονται θετικά, τα 4 βρίσκονται υπό επεξεργασία ή συζήτηση προκειμένου να βρεθεί λύση αναφέρουν πηγές του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Τα υπόλοιπα επτά όπως σημειώνουν “δεν μπορούν να επιλυθούν είτε γιατί προσκρούουν σε βασικούς ευρωπαϊκούς κανόνες και στη λειτουργία της ΚΑΠ είτε γιατί είναι ανέφικτα δημοσιονομικά”.

Παράλληλα υπογραμμίζουν τονίζεται ότι η “κυβέρνηση δεσμεύθηκε για σύσταση διακομματικής επιτροπής για τη χάραξη Εθνικής Στρατηγικής στον πρωτογενή τομέα”.

Αναλυτικά τα αιτήματα των αγροτών και τι ισχύει σύμφωνα με τις πηγές του ΥΠΑΑΤ:

Τα αιτήματα αγροτών και τι ισχύει

Α/Α Αίτημα Εχει επιλυθεί ή αντιμετωπίζεται θετικά Προς συζήτηση ή επεξεργασία για αντιμετώπιση Εκτός ευρωπαϊκού πλαισίου ή δεν μπορεί να υλοποιηθεί
1. Επιστροφή στους πραγματικούς παραγωγούς των ποσών του ΟΠΕΚΕΠΕ που υπεξαιρέθηκαν Ναι, η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί για αυτό, μόλις τελεσιδικήσουν οι υποθέσεις    
2. Να μην μεταφερθεί ο ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ     Όχι, το αίτημα αυτό δεν γίνεται αποδεκτό
3. Καταβολή των εκκρεμών ενισχύσεων Έχουν ήδη καταβληθεί 3,2 δισ. ευρώ για το 2025, επίκειται εκταμίευση ακόμα 600 εκ. έως το τέλος του έτους, ενώ πέρυσι καταβλήθηκαν συνολικά 3,1 δισ.    
4. Κατώτατες εγγυημένες τιμές     Το αίτημα δεν υφίσταται στην ελεύθερη αγορά, για αυτό υπάρχουν και οι επιδοτήσεις
5. Μέτρα μείωσης κόστους παραγωγής   Εχει ήδη μειωθεί ο ΦΠΑ σε αγροτικά μηχανήματα, ζωοτροφές λιπάσματα. Η μείωση φόρου εισοδήματος ισχύει και για τους αγρότες, υπό συζήτηση ρεαλιστικές προτάσεις  
6. Μείωση τιμής του αγροτικού ρεύματος στα 7 λεπτά   Η ΔΕΗ επεξεργάζεται πρόταση για φθηνότερο ρεύμα στους αγρότες  
7. Κατάργηση Χρηματιστηρίου Ενέργειας     Το Χρηματιστήριο Ενέργειας λειτουργεί σε όλη την ΕΕ
8. Επιστροφή του ΕΦΚ στην αντλία   ΑΑΔΕ και υπ. Οικονομικών επεξεργάζονται εφαρμογή του μέτρου με ψηφιακά μέσα  
9. Αναπλήρωση χαμένου εισοδήματος για προϊόντα σε τιμές κάτω του κόστους     Η αναπλήρωση εισοδήματος για φαινόμενα που ο Πυλώνας 1 καλύπτει εισοδηματικά υπονομεύει βασική αρχή της ΚΑΠ. Η κυβέρνηση ωστόσο στηρίζει τους παραγωγούς με 178 εκατ. μέσω του Μέτρου 23
10. Ολοκλήρωση έργων υποδομής Σε εξέλιξη έργα της Γενικής Γραμματείας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών ύψους 600 εκατ. ευρώ. Σε ισχύ το πρόγραμμα ΥΔΩΡ για έργα υποδομής όπως Ταυρωπού, Υπερείων Νέστου κλπ    
11. Αποζημίωση 100% από τον ΕΛΓΑ Προωθείται άμεσα η αλλαγή στον κανονισμό για κάλυψη 100%    
12. Σύνδεση επιδότησης με παραγωγή και ζωικό κεφάλαιο Είναι το βασικό αίτημα της Ελλάδας στη νέα ΚΑΠ    
13. Κατάργηση ΕΤΑΚ-ΚΑΕΚ σε χωράφια κάτω των 20 στρεμμάτων Υπάρχει ήδη σχετική ρύθμιση και γίνονται κανονικά οι πληρωμές    
14. Να σταματήσουν οι παράνομες ελληνοποιήσεις Εντείνονται οι έλεγχοι για τις παράνομες ελληνοποιήσεις    
15. Να σταματήσουν οι εισαγωγές     Οι εισαγωγές σε μία ελεύθερη αγορά είναι αποτέλεσμα της ισορροπίας προσφοράς και ζήτησης
16. Πάγωμα οφειλών σε ασφαλιστικούς οργανισμούς, ΚΕΑΟ, ΔΟΥ, τράπεζες κλπ Ισχύει για όσους έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές    
17. Να μην μειωθούν οι πόροι της νέας ΚΑΠ Σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις στις Βρυξέλλες για το νέο ΠΔΠ, η κυβέρνηση θα πετύχει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα    
18. Κατάργηση ηλεκτρονικού δελτίου αποστολής στο χωράφι   Διαθέσιμη η δωρεάν εφαρμογή myDATAapp. Να συζητηθούν λύσεις αυτοματοποίησης για πιο φιλική χρήση  
19. Αμεσος διπλασιασμός των αγροτικών συντάξεων     Ανέφικτο το μέτρο δημοσιονομικά, κοστίζει 3,6 δισ.
20. Εμβολιασμός κατά της ευλογιάς     Δεν υπάρχει εγκεκριμένο εμβόλιο από την ΕΕ ενώ αντιτίθεται η επιστημονική κοινότητα
21. Πλήρης αποζημίωση για θανατώσεις λόγω ευλογιάς Η αποζημίωση για θανατωθέντα ζώα είναι έως 250 €, όταν η υψηλότερη στην ΕΕ είναι 90 €    
22. Μέτρα στήριξης για ανασύσταση κοπαδιών Η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί, μόλις εκριζωθεί η ευλογιά    
23. Πάγωμα πληρωμών σε ΔΕΚΟ, ταμεία όσο διαρκεί η νόσος της ευλογιάς Ισχύει ήδη η αναστολή, έχει νομοθετηθεί έως τις 31/12/2026    
24. Αμεση πληρωμή των κτηνοτρόφων Εχουν ήδη διατεθεί 187 εκατομμύρια και ανακοινώθηκε η χορήγηση επιπλέον 80 εκατ. μέσω ΟΠΕΚΕΠΕ    
25. Ενταξη της μελισσοκομίας στα επενδυτικά προγράμματα Στα Σχέδια Βελτίωσης προβλέπεται η ένταξη του κλάδου, όπως και στα προγράμματα του Στρατηγικού Σχεδίου ΚΑΠ    
26. Ηλεκτρονικό Μητρώο Μελισσοκομίας Υφίσταται ήδη    
27. Αναπλήρωση εισοδήματος 20 ευρώ ανά κυψέλη Εχουν εγκριθεί 11,8 εκ. για τον κλάδο, θα γίνει ανακατανομή 21 εκατ. και ειδικά προγράμματα για κυψέλες    

 

Από τον κατάλογο με τα 27 αιτήματα των αγροτών τα 16 ήδη έχουν ικανοποιηθεί ή αντιμετωπίζονται θετικά, 4 βρίσκονται υπό επεξεργασία ή συζήτηση προκειμένου να βρεθεί λύση και μόνο 7 δεν μπορούν να επιλυθούν είτε γιατί προσκρούουν σε βασικούς ευρωπαϊκούς κανόνες και στη λειτουργία της ΚΑΠ είτε γιατί είναι ανέφικτα δημοσιονομικά

  • Επί πλέον η κυβέρνηση δεσμεύθηκε για σύσταση διακομματικής επιτροπής για τη χάραξη Εθνικής Στρατηγικής στον πρωτογενή τομέα.

Αναλυτικότερα:

 

  1. Κατώτατες εγγυημένες τιμές
    Η παρέμβαση αυτή δεν μπορεί να γίνει, δεν υφίσταται στην ελεύθερη αγορά. Άλλωστε τον ρόλο αυτό επιτελούν οι ενισχύσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης .
  2. Να μη μεταφερθεί ο ΟΠΕΚΕΠΕ σε ΑΑΔΕ
    Αυτό το αίτημα είναι μη διαπραγματεύσιμο για την κυβέρνηση. Η μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ, σε μία ανεξάρτητη αρχή δηλαδή, διασφαλίζει την αξιοπιστία στο σύστημα των αγροτικών επιδοτήσεων
  3. Καταβολή των εκκρεμών ενισχύσεων

Οι πληρωμές συνεχίζονται «εν κινήσει», δηλαδή ενώ υλοποιείται η μεταρρύθμιση του μηχανισμού κατανομής επιδοτήσεων. Ήδη καταβληθεί 3,2 δισ. ευρώ για το 2025, επίκειται εκταμίευση ακόμα 600 εκ. έως το τέλος του έτους, ενώ πέρυσι καταβλήθηκαν συνολικά 3,1 δισ. Αυτό σημαίνει περισσότερα χρήματα για τους πραγματικούς και έντιμους γεωργούς και κτηνοτρόφους

  1. Επιστροφή των ποσών που υπεξαιρέθηκαν στους πραγματικούς παραγωγούς

Ναι, είναι δεδομένη η κυβερνητική δέσμευση για επιστροφή όλων των ποσών στους πραγματικούς παραγωγούς. Αναμένονται οι δικαστικές αποφάσεις να τελεσιδικήσουν προκειμένου να οριστικοποιηθούν τα ποσά

  1. Μείωση τιμής του αγροτικού ρεύματος στα 7 λεπτά

Το αίτημα για φθηνότερο αγροτικό ρεύμα είναι υπό επεξεργασία από την ΔΕΗ προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή τιμή για τους παραγωγούς μας.

  1. Μέτρα μείωσης κόστους παραγωγής

Έχουν ήδη ληφθεί αποφάσεις μείωσης επιβαρύνσεων και ενίσχυσης ρευστότητας, όπως για παράδειγμα η μείωση της φορολογίας σε λιπάσματα και αγροτικά μηχανήματα ενώ και οι νέες μειώσεις φόρων εισοδήματος, που ανακοινώθηκαν στην ΔΕΘ και έχουν ψηφισθεί, αφορούν και τους αγρότες. Η κυβέρνηση συζητάει πάντα ρεαλιστικές προτάσεις.

  1. Κατάργηση Χρηματιστηρίου Ενέργειας
    Το Χρηματιστήριο Ενέργειας υπάρχει σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης
  2. Επιστροφή του Ειδικού Φόρου Καυσίμων στην αντλία. ΑΑΔΕ και υπ. Οικονομικών επεξεργάζονται εφαρμογή του μέτρου με ψηφιακά μέσα ώστε η επιστροφή να μπορεί να γίνεται στην αντλία.
  3. Αναπλήρωση χαμένου εισοδήματος για το 2025 στα προϊόντα που πωλούνται σε τιμές κάτω του κόστους:
    Η αναπλήρωση εισοδήματος για φαινόμενα που ο Πυλώνας Ι ήδη καλύπτει εισοδηματικά, μετατρέπει τον «κίνδυνο αγοράς» σε αποζημιώσιμη ζημία, και υπονομεύει τη βασική αρχή της ΚΑΠ: στήριξη εισοδήματος χωρίς εγγύηση τιμών. Τυχόν γενική αναπλήρωση «χαμένου εισοδήματος» για χαμηλές τιμές θα οδηγούσε, επιπλέον, σε διπλή εισοδηματική στήριξη για τον ίδιο σκοπό, καθώς το ίδιο εισοδηματικό έλλειμμα ήδη καλύπτεται μέσω των άμεσων ενισχύσεων του Πυλώνα Ι. Μια τέτοια προσέγγιση δεν είναι νομικά επιτρεπτή και θα δημιουργούσε σοβαρούς δημοσιονομικούς και ελεγκτικούς κινδύνους για τη χώρα.

Η κυβέρνηση προχωρεί σε παρεμβάσεις που δεν δημιουργούν πρόβλημα για τη χώρα, όπως το Μέτρο 23, ύψους 178 εκατ. ευρώ, το οποίο ουσιαστικά στηρίζει τους γεωργούς και καλύπτει απώλεια παραγωγής. Αντίστοιχες ρυθμίσεις για το 2025 είναι υπό εξέταση. Η κυβέρνηση ήδη ανακοίνωσε την ανακατανομή 160 εκατ. ευρώ (80 εκατ. για κτηνοτρόφους και 80 εκατ. για παραγωγούς σίτου και βάμβακος).

  1. Ολοκλήρωση αναγκαίων έργων υποδομής στην ύπαιθρο
    Βρίσκονται σε εξέλιξη προγράμματα της Γενικής Γραμματείας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών ύψους 600 εκατομμυρίων ευρώ και είναι σε ισχύ το πρόγραμμα ΥΔΩΡ 2.0, μέσω του οποίου χρηματοδοτούνται έργα υποδομής όπως Ταυρωπού, Υπερείων Νέστου κλπ
  2. Αποζημίωση 100% από τον ΕΛΓΑ
    Προωθείται άμεση αλλαγή στον κανονισμό για ικανοποίηση του αιτήματος για κάλυψη κατά 100% της ασφαλιζόμενης ζημιάς και αύξηση ορίου αποζημίωσης. Υπενθυμίζεται ότι από το 2019 έως σήμερα ο ΕΛΓΑ έχει καταβάλλει 1,8 δισ. ευρώ για αποζημιώσεις, εκ των οποίων μόνο το ήμισυ προέρχεται από ασφαλιστικές εισφορές των παραγωγών. Επίσης προς διευκόλυνση των αγροτών με ειδική ρύθμιση παρατείνεται κατ’ εξαίρεση η προθεσμία καταβολής της ειδικής ασφαλιστικής εισφοράς υπέρ ΕΛ.Γ.Α. για το έτος 2025 έως 30.6.2026 και παρέχεται δυνατότητα χορήγησης προκαταβολών αποζημιώσεων έως 80% για ζημίες του 2025, ακόμη και με οφειλές για το 2025, υπό την προϋπόθεση εξόφλησης των εισφορών 2023–2024.
  3. Σύνδεση επιδότησης με παραγωγή και ζωικό κεφάλαιο

Είναι βασικό αίτημα της Ελλάδας στη νέα ΚΑΠ. Μείζον θέμα για το οποίο η Ελλάδα έχει αναλάβει πρωτοβουλία σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσησ

  1. Κατάργηση ΑΤΑΚ – ΚΑΕΚ σε χωράφια κάτω των 20 στρεμμάτων
    Ανακοινώθηκε σχετική ρύθμιση για την επίλυση του προβλήματος. Οι κάτοχοι αγροτεμαχίων πληρώνονται κανονικά.
  2. Να σταματήσουν οι ελληνοποιήσεις

Εντατικοποιούνται οι έλεγχοι για τις παράνομες ελληνοποιήσεις.

  1. Να σταματήσουν οι αθρόες εισαγωγές. Οι εισαγωγές ρυθμίζονται από την αγορά και τον κανόνα «προσφοράς – ζήτησης».
  2. Πάγωμα οφειλών σε ασφαλιστικούς οργανισμούς, ΚΕΑΟ, ΔΟΥ, τράπεζες, ΔΕΗ και ρύθμιση αποπληρωμών με δόσεις
    Ισχύει για όσους έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές και ζωονόσους
  3. Να μη μειωθούν οι πόροι της νέας ΚΑΠ
    Σε εξέλιξη η διαπραγμάτευση στην Ε.Ε. Η Ελλάδα, όπως συνέβη και με τη διαπραγμάτευση για τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, όπου η χώρα μας έλαβε το μεγαλύτερο ποσό αναλογικά με το ΑΕΠ, θα πετύχει τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.
  4. Κατάργηση ηλεκτρονικού δελτίου αποστολής στο χωράφι
    Ψηφιοποιείται η υποχρέωση έγχαρτου δελτίου που υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια. Είναι διαθέσιμη η δωρεάν εφαρμογή myDATAapp.

Υπάρχει αναστολή για τους ελαιοπαραγωγούς μέχρι 1ης Μαΐου. Στη διάθεση των αγροτών να συζητηθούν λύσεις αυτοματοποίησης που θα κάνουν ακόμα πιο φιλική την εφαρμογή.

  1. Άμεσος διπλασιασμός των αγροτικών συντάξεων
    Δεν είναι εφικτά δημοσιονομικά το μέτρο, το κόστος ανέρχεται σε 3,6 δισ. ευρώ και θα έπρεπε να καλυφθεί με ισόποση αύξηση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.
  2. Διαχείριση ευλογιάς με εμβολιασμό και όχι με θανατώσεις Προϋπόθεση για εμβολιασμό είναι η ύπαρξη εγκεκριμένου εμβολίου από την ΕΕ και η άρση συνεπειών για τα γαλακτοκομικά προϊόντα, ιδίως για τις εξαγωγές φέτας. Θέση της κυβέρνησης είναι: Ό,τι ορίζει η ΕΕ και η επιστημονική κοινότητα η οποία σήμερα αντιτίθεται.
  3. Πλήρης αποζημίωση για θανατώσεις ζώων λόγω εμβολιάς. Η αποζημίωση για θανατωθέντα ζώα είναι έως 250 €, όταν η υψηλότερη σε άλλες χώρες της ΕΕ είναι 90 €
  4. Μέτρα στήριξης για ανασύσταση κοπαδιών
    Υπάρχει δέσμευση της κυβέρνησης για πλήρη ανασύσταση των κοπαδιών μόλις επιτευχθεί η εκρίζωση της ευλογιάς, καθώς αν γίνει σήμερα υπάρχει κίνδυνος να αρρωστήσουν και πάλι.
  5. Πάγωμα πληρωμών σε ΔΕΚΟ και ασφαλιστικά ταμεία όσο διαρκεί η ζωονόσος

Ισχύει η αναστολή πληρωμών. Συγκεκριμένα η αναστολή Μέτρων Αναγκαστικής Εκτέλεσης λόγω της επιζωοτίας της ευλογιάς” (ψηφίσθηκε 18-12-25  στο Ν/Σ της μετάβασης του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ), με την οποία  αναστέλλονται για τους κτηνοτρόφους που θανάτωσαν ζώα όλες οι πράξεις αναγκαστικής εκτέλεσης έως την 31η Δεκεμβρίου 2026 .

  1. Άμεση πληρωμή κτηνοτρόφων
    Έχουν διατεθεί μέχρι σήμερα 187 εκατ. € για στήριξη κτηνοτρόφων τα ζώα των οποίων επλήγησαν από την ευλογιά και ανακοινώθηκε η χορήγηση ακόμα 80 εκατ. € από την εφαρμογή κανόνων διαφάνειας στον ΟΠΕΚΕΠΕ στην καταβολή της Βασικής Ενίσχυσης.
  2. Ένταξη μελισσοκομίας στα επενδυτικά προγράμματα
    Στην προδημοσίευση των Σχεδίων Βελτίωσης  εντάσσουμε τους μελισσοκόμους στην ίδια προτεραιότητα με τη ζωική παραγωγή. Ο κλάδος έχει ενταχθεί στα προγράμματα νέων αγροτών και συμμετέχει σε επενδυτικά προγράμματα του ΣΣ ΚΑΠ. Για πρώτη φορά προβλέφθηκε συμμετοχή της βιολογικής μελισσοκομίας στο ΣΣΚΑΠ. Συμπεριλήφθηκε και στο 5.2 για ανασύσταση κυψελών μετά τον Daniel.
  3. Ηλεκτρονικό μητρώο μελισσοκομίας
    Υφίσταται ήδη.
  4. Αναπλήρωση εισοδήματος με 20 ευρώ/κυψέλη στους μελισσοκόμους
    Έχει εγκριθεί χρηματοδότηση 11,8 εκατ. ευρώ για τη μελισσοκομία το 2025 – Θα γίνει ανακατανομή ποσών άνω των 21 εκατομμυρίων ευρώ ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη το τομεακό πρόγραμμα για κυψέλες με κινητή βάση.

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ : “Το νερό είναι ζωτικό ανθρώπινο δικαίωμα, δημόσιο και κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα”

Οποιαδήποτε αύξηση στα τιμολόγια του νερού, ειδικά αυτή τη χρονική περίοδο, είναι αντικοινωνική. Και ακριβώς αυτό τον χαρακτήρα έχει η πρόταση της ΕΥΔΑΠ για χαράτσι 6 ευρώ σε κάθε λογαριασμό για τα νοικοκυριά και αυξήσεις γύρω στο 33% για τις επαγγελματικές συνδέσεις.

Τα νοικοκυριά δεν αντέχουν άλλες επιβαρύνσεις. Ο κόσμος της εργασίας, οι αγρότες, οι επαγγελματίες, οι μικροί και μεσαίοι επιχειρηματίες, οι συνταξιούχοι, αντιμετωπίζουν τη μεγάλη ακρίβεια και την υποχώρηση του κράτους πρόνοιας, με έσοδα και αμοιβές που υστερούν σημαντικά σε σχέση με τις ανάγκες της καθημερινότητας.

Τα νέα χαράτσια είχαν προαναγγελθεί πρόσφατα από τον ίδιο τον Κυρ. Μητσοτάκη, στη φιέστα για τα 100 χρόνια της ΕΥΔΑΠ, όταν μιλούσε για το «φθηνότερο δυνατό νερό». Τους τελευταίους μήνες καλλιεργείται συστηματικά μια ατμόσφαιρα έκτακτης ανάγκης, που όσο κι αν τροφοδοτείται από πραγματικά προβλήματα, άλλο τόσο χαρακτηρίζεται από τον διαχρονικό απώτερο στόχο της κυβέρνησης της ΝΔ για την ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης των υδάτινων πόρων.

Η παντελής απουσία έργων για τη λειψυδρία από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας είναι μνημείο της ανικανότητας της κυβέρνησης. Αλλά ότι εδώ και έξι χρόνια δεν κάνει απολύτως τίποτα για να προλάβει τις εξελίξεις, είναι μια συνειδητή πολιτική επιλογή που προκύπτει από την ιδεολογική της ταυτότητα και από ιδιοτέλεια. Έτσι φτάσαμε να κηρυχθεί η Αττική σε κατάσταση «έκτακτης ανάγκης λειψυδρίας», για να αρχίσει το πάρτι των απευθείας αναθέσεων από τους «άριστους» της κυβέρνησης.

Το νερό είναι ζωτικό ανθρώπινο δικαίωμα, δημόσιο και κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα. Η αναγκαιότητα της βιώσιμης διαχείρισης των υδατικών πόρων της χώρας δεν μπορεί παρά να έχει στο επίκεντρό της τον άνθρωπο και όχι τους ισολογισμούς. Οι νέες αυξήσεις δεν πρέπει να υλοποιηθούν.

Πρωτοβουλία του ΥΠΑΑΤ για την αποκατάσταση αδικιών σε βάρος γεωργών λόγω εκκρεμοτήτων στο Κτηματολόγιο

Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ανακοινώνει  ότι αναλαμβάνει πρωτοβουλία για να ρυθμίσει την αποκατάσταση αδικιών που αντιμετωπίζουν ενεργοί γεωργοί, οι οποίοι, ενώ καλλιεργούν γεωργικές εκτάσεις και πληρούν τις προϋποθέσεις επιλεξιμότητας, στερήθηκαν την καταβολή βασικής ενίσχυσης λόγω μη ολοκλήρωσης της διαδικασίας καταχώρισης των δικαιωμάτων τους στο Κτηματολόγιο.

Η ρύθμιση αποσκοπεί στη διασφάλιση ότι οι παραγωγοί αυτοί δεν θα αποκλείονται από την ενίσχυση, αποκλειστικά και μόνο επειδή:

  • δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί η καταχώριση τίτλων κυριότητας (όπως παραχωρητήρια από αναδασμούς ή διανομές),
  • εκκρεμεί η μεταγραφή ή κύρωση/έκδοση διοικητικής μεταβίβασης της κυριότητας από το Δημόσιο που θεμελιώνουν δικαιώματα επί γεωργικών εκτάσεων,
  • έχει εκδοθεί απόφαση Επιτροπής Εξέτασης Ενστάσεων στο πλαίσιο της κτηματογράφησης, που αναγνωρίζει εμπράγματο δικαίωμα υπέρ του παραγωγού, αλλά η απόφαση αυτή δεν έχει ακόμη ενσωματωθεί στα στοιχεία του Κτηματολογίου, λόγω μη ολοκλήρωσης της διαδικασίας ανάρτησης των αρχικών εγγραφών για την περιοχή.

Η ρύθμιση θα εισάγει μεταβατικό μηχανισμό τεκμαιρόμενης επιλεξιμότητας των γεωργών αυτών, που θα βασίζεται:

  • σε διοικητικά ή συμβολαιογραφικά έγγραφα, τίτλους και πράξεις,
  • σε αποδοχή ένστασης ή αντιρρήσεως από την αρμόδια Επιτροπή του Κτηματολογίου,
  • σε στοιχεία από τις δηλώσεις ΟΣΔΕ και λοιπές αποδείξεις πραγματικής καλλιέργειας.

Με τον τρόπο αυτό, η Πολιτεία διασφαλίζει την προσωρινή αναγνώριση των δικαιωμάτων έως ότου ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες στο Κτηματολόγιο, αποτρέποντας τον αδικαιολόγητο αποκλεισμό δικαιούχων από ενισχύσεις που αποδεδειγμένα δικαιούνται.

 Νορβηγία: Η πριγκίπισσα Μέτε-Μάριτ πιθανότατα θα υποβληθεί σε μεταμόσχευση πνεύμονα

Η Νορβηγίδα πριγκίπισσα Μέτε-Μάριτ, η οποία πάσχει από χρόνια πνευμονική νόσο, πιθανότατα θα υποβληθεί σε μεταμόσχευση πνεύμονα έπειτα από «σημαντική επιδείνωση» της υγείας της, ανακοίνωσε σήμερα το Βασιλικό Παλάτι της Νορβηγίας.

Η 52χρονη σύζυγος του πρίγκιπα διαδόχου Χάακον πάσχει από πνευμονική ίνωση, μια ανίατη πνευμονική νόσο που προκαλεί δυσκολίες στην αναπνοή και την έχει επανειλημμένα αναγκάσει να λάβει αναρρωτική άδεια ή να μειώσει τα επίσημα καθήκοντά της.

«Πλησιάζουμε στο σημείο όπου θα είναι απαραίτητη η μεταμόσχευση πνεύμονα και κάνουμε τις απαραίτητες προετοιμασίες ώστε αυτό να γίνει όταν έρθει η ώρα», δήλωσε ο Άρε Μάρτιν Χολμ, καθηγητής στο τμήμα Πνευμονολογίας στο νοσοκομείο Ρικσοσπιτάλετ.

«Σε αυτό το στάδιο, δεν έχει ακόμη αποφασιστεί πότε η διάδοχος πριγκίπισσα θα ενταχθεί στη λίστα αναμονής για μεταμόσχευση πνεύμονα», πρόσθεσε, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Παλατιού.

Η πριγκίπισσα Μέτε-Μάριτ ακύρωσε για άλλη μια φορά τις δημόσιες εμφανίσεις της τον Οκτώβριο για να υποβληθεί σε θεραπεία. «Αυτό το φθινόπωρο, αρκετές εξετάσεις έδειξαν σημαντική επιδείνωση της υγείας της διαδόχου πριγκίπισσας», ανακοίνωσε σήμερα το Παλάτι. Τους τελευταίους μήνες, ο γιος της, ο Μάριους Μποργκ Χόιμπι, είναι αυτός που απασχολεί τα πρωτοσέλιδα του νορβηγικού Τύπου.

Στο χειρότερο σκάνδαλο που έχει αμαυρώσει ποτέ τη νορβηγική βασιλική οικογένεια, ο 28χρονος, που γεννήθηκε από μια σχέση πριν από τον γάμο της μητέρας του με τον πρίγκιπα διάδοχο Χάακον, πρόκειται να δικαστεί για τέσσερις κατηγορίες βιασμού και 28 άλλες κατηγορίες, συμπεριλαμβανομένης της κακοποίησης πρώην συντρόφων.

Η δίκη του έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 3 Φεβρουαρίου. Αντιμετωπίζει ποινή φυλάκισης έως και δέκα ετών.

ΦΩΤΟ: EPA/HEIKO JUNGE / POOL  NORWAY OUT

ΑΠΕ-ΜΠΕ