Στέφανος Παραστατίδης: «Για το Υπ. Παιδείας προέχει η επικοινωνία και όχι οι εκπαιδευτικοί σκοποί του διαγωνισμού»
Δήλωση Στέφανου Παραστατίδη, Βουλευτή Κιλκίς και υπεύθυνου Κ.Τ.Ε. Παιδείας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής για την “ελληνική PISA”
Η αξιοποίηση διαγνωστικών εργαλείων για την αποτίμηση των προγραμμάτων σπουδών, των μαθησιακών αποτελεσμάτων και των διδακτικών πρακτικών, είναι μία διεθνής πρακτική που μέσα από τη σωστή εφαρμογή και υλοποίησή της μπορεί να συμβάλλει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και της διδακτικής μαθησιακής διαδικασίας.
Στην κοινή υπουργική απόφαση για την “Ελληνική Pisa” αναφέρεται ειδικότερα ότι “τα αποτελέσματα των συγκεκριμένων εξετάσεων αξιοποιούνται για βελτιώσεις στα προγράμματα σπουδών και στο εκπαιδευτικό́ υλικό́, καθώς και για την ανάπτυξη εστιασμένων επιμορφωτικών δράσεων”.
Ενώ, όμως, έχει ήδη περάσει ένας χρόνος από τη διεξαγωγή των προηγούμενων εξετάσεων κανένα αποτέλεσμα ή συμπέρασμα δεν έχει δημοσιοποιηθεί. Προκύπτουν λοιπόν ερωτήματα για τα οποία έχουμε ήδη καταθέσει σχετική ερώτηση στη Βουλή.
Ένας διαγωνισμός που θα μπορούσε ως διαγνωστικό εργαλείο να αξιοποιηθεί προς όφελος των μαθητών και του σχολείου, διεξάγεται χωρίς:
- Να υπάρχει ή να έχει δημοσιοποιηθεί η μελέτη των αποτελεσμάτων της δεύτερης χρονιάς διεξαγωγής του,
- Να έχουν αξιοποιηθεί τα όποια συμπεράσματα στα ήδη διαμορφωμένα προγράμματα σπουδών.
- Να έχει σχεδιαστεί οποιαδήποτε επιμορφωτική δράση για τους εκπαιδευτικούς με βάση σχετικά πορίσματα.
Είναι προφανές ότι και στην περίπτωση της “Ελληνικής PISA” για το Υπ. Παιδείας προέχει η επικοινωνία και όχι οι εκπαιδευτικοί σκοποί του διαγωνισμού.