Ομιλία του Βουλευτή Σερρών Κωνσταντίνου Μπούμπα ως εισηγητή της Ελληνικής Λύσης για τα μη κρατικά πανεπιστήμια

Ομιλία του Βουλευτή Σερρών Κωνσταντίνου Μπούμπα ως εισηγητή της Ελληνικής Λύσης για τα μη κρατικά πανεπιστήμια και το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και Αθλητισμού: «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου – Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων»

Λέτε, κ.Πρόεδρε, ότι η Επιτροπή δεν μπορεί να κρίνει αν κάτι είναι αντισυνταγματικό ή όχι. Άρα ο ρόλος μιας Επιτροπής είναι καθαρά διαδικαστικός, δεν είναι κάτι άλλο. Εμείς πρέπει να το συζητήσουμε αυτό στην Επιτροπή.Δεν θα αποφανθεί η Επιτροπή τότε, αλλά πρέπει να συζητηθεί.Διότι δημιουργείται αυτή την ώρα, σε μια χρονική στιγμή που ήδη η κοινωνία βοά, φέρνει ο Υπουργός ένα νομοσχέδιο,που είναι και για εμάς αντισυνταγματικό, απέναντι στην κοινωνία και δημιουργεί κραδασμούς.

Δεν είναι ο χρόνος κατάλληλος. Πρέπει να πάμε σε μια διαβούλευση, επί της ουσίας, εκ βαθέων, να αποφανθούν φορείς και αρμόδιοι και μετά να συζητηθεί αυτό το επίμαχο νομοσχέδιο, το οποίο και για εμάς κρίνεται αντισυνταγματικό για τους γνωστούς λόγους, για ένα δημόσιο και δωρεάν αγαθό όπως είναι η παιδεία.

Άρα, λοιπόν, τότε, η Επιτροπή, αν δεν μπορεί να το συζητήσει αυτό, γιατί υπάρχει η Επιτροπή; Τι είναι; Απλά συζήτηση ιδεών; Δείτε το λίγο. Λέτε, εκ του Κανονισμού δεν μπορεί να συζητηθεί. Πείτε μου τότε το κοινοβουλευτικό έργο που αποσκοπεί.

Σας ευχαριστώ πολύ κύριε Πρόεδρε.Στις επόμενες συνεδριάσειςθα κάνουμε αναφορά και σε κάποια άρθρα που αφορούν αυτό το βαρύ νομοσχέδιο, όπως είναι το σημερινό, στο οποίο κάποια κόμματα προσκρούουν και στον ιδεολογικό τους χαρακτήρα, όπως για παράδειγμα το ΠΑΣΟΚ.Θα του θυμίσω τη ρήση του Ανδρέα Παπανδρέου το 1975 – γιατί και ο κ.Πιερακάκης πέρασε από τον χώρο του Σοσιαλισμού – που είχε πει ότι την παιδεία δεν πρέπει να την μετατρέψουμε σαν προκρούστεια κλίνη.Και αυτό έχουμε κάνει και στο χώρο της παιδείας και στον επαγγελματικό χώρο όλα αυτά τα χρόνια.Κατά το δοκούν, πριονίζουμε τα πόδια ή τεντώνουμε το σώμα της κοινωνίας ανάλογα με κάποια συμφέροντα.

Άκουσα με προσοχή τον Υπουργό αναφορικά και με το Ενωσιακό Δίκαιο, χωρίς βέβαια εγώ να έχω νομικές γνώσεις.Αλλά, προσπάθησα να ερμηνεύσω κάποιους συνταγματολόγους, οι οποίοι αντιδρούν και κάνουν λόγο για παραβίαση της παραγράφου 5, του άρθρου 16, του Συντάγματος.Άλλο παιδεία θα μου πείτε και άλλο εκπαίδευση, αλλά εδώ κάνουμε μία εκπαίδευση κατά το δοκούν για λίγους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση μιλάει για ιδιωτικά πανεπιστήμια ως μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις που παρέχουν ανώτατη εκπαίδευση.Δεν μιλάει -να θυμίσω στον Υπουργό- για πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Άρα, λοιπόν, η Ελλάδα κατοχυρώνει, μέσω των κολεγίων, που λειτουργούν ως δορυφόροι των πανεπιστημίων, επαγγελματικά δικαιώματα και όχι ακαδημαϊκά όπως προστάζει το Ενωσιακό Δίκαιο.Άρα, λοιπόν, δεν καραδοκούν πρόστιμα για την Ελλάδα, ούτε η Ελλάδα κάνει κάτι έκνομο στο να μην ιδρύει ιδιωτικά πανεπιστήμια. Αυτό, λοιπόν, νομικά δεν στέκει, διότι επαναλαμβάνω αυτά που διαβάζω από Νομικό και Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου, τον κύριο Ακρίτα  Καϊδατζή, λένε ακριβώς αυτό. Η Ευρωπαϊκή Ένωση μιλάει – επαναλαμβάνω – για παροχή σε ότι αφορά την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν είναι μόνο τα πανεπιστήμια. Θυμάστε τότε με την ένταξη των ΤΕΙ στην Ανώτατη Εκπαίδευση πριν χαρακτηριστούν πανεπιστήμια.Ήταν ναι μεν όλα στην Τριτοβάθμια Ανώτατη Εκπαίδευση, αλλά τότε λέγαμε άλλο πανεπιστήμια και άλλο ΤΕΙ.

Άρα, λοιπόν, έχουμε εναρμονιστεί με το Ενωσιακό Δίκαιο και δεν μπορεί να μας λέει ο Υπουργός ότι πρέπει να εναρμονιστούμε και να ερμηνεύσουμε το άρθρο 16, κατά το δοκούν.

               Καταρχάς, δεν είναι ερμηνεία, ούτε συναφή ερμηνεία. Αυτό είναι μία παραβίαση του άρθρου 16 που αλλάζει όλο το κανονιστικό πλαίσιο και τη φιλοσοφία για παροχή δημόσιας δωρεάν παιδείας ανεξαρτήτως σε όλους τους πολίτες που πρέπει να χαίρουν ισονομίας και ισοπολιτείας. Τα αποτελέσματα σήμερα για μια παραπαιδεία που καλά κρατεί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση – το ξέρουν όλοι οι γονείς που με πολύ κόπο σπουδάζουν παιδιά – θα έπρεπε να γίνει μία ενδελεχής συζήτηση επί της ουσίας για αναβάθμιση των δημοσίων πανεπιστημίων. Διότι, εδώ, ανοίγετε τώρα τον ασκό του Αιόλου κύριοι. Ανοίγετε την κερκόπορτα να έχουμε τους περιβόητους χορηγούς.

Να θυμίσω, βέβαια, ότι είχε γίνει πρόταση και από το ΠΑΣΟΚ το 2006 για αναθεώρηση του άρθρου 16 σε ότι αφορά την παράγραφο 7 για να μην υπάρχουν κάποιες κωλυσιεργίες για τα ΤΕΙ σε ότι αφορά την ανώτατη εκπαίδευση. Αλλά στην παράγραφο 2 που ζητούσε τότε το ΠΑΣΟΚ το 2006 ήτανε να έχει και έναν ανθρωπιστικό και κοινωνικό χαρακτήρα το άρθρο 16. Όμως τότε έγινε λόγος το 2016 και από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ για ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων ως μη κερδοσκοπικές εταιρείες που φέρνει σήμερα ο Πιερρακάκης. Δηλαδή, εδώ, εμένα μου θυμίζει ακριβώς αυτό που εισηγείται ο Υπουργός, ότι έλεγε το 2006 το ΠΑΣΟΚ. Που σημαίνει ότι οι μη κερδοσκοπικές εταιρείες που θα συσταθούν θα έχουν το δικαίωμα εκτός από τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου να παρέχουν παιδεία και οι ιδιώτες με ιδιωτικοοικονομικά καθαρά κριτήρια. Δείτε λίγο την ιστορία, είναι ακριβώς έναcopyright της πρότασης του ΠΑΣΟΚ του 2016. Από εκεί και πέρα όμως κύριοι αν δεν διαφυλάξουμε τη δημόσια δωρεάν παιδεία και τη μεταβάλουμε σε δορυφόρους κολλεγίων τα οποία θα παρέχουν με χρήματα τη λεγόμενη εκπαίδευση – παιδεία ακαδημαϊκής μορφής, τότε υπάρχει κατάφωρη παραβίαση του άρθρου 16. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Το οποίο επαναλαμβάνω δεν προσκρούει και κατά ανθρώπους της νομικής επιστήμης στο ενωσιακό δίκαιο. Διότι το ενωσιακό δίκαιο μιλάει για τριτοβάθμια εκπαίδευση, όχι και ακαδημαϊκή. Για επαγγελματικά δικαιώματα τα οποία κατοχυρώνονται από κολέγια σήμερα που λειτουργούν δορυφορικά πανεπιστημίων. Διότι εδώ τώρα τι γίνεται; Το πανεπιστήμιο δεν θα είναι κερδοσκοπική εταιρεία, αλλά θα είναι τα παραρτήματα του. «Αλλάζει ο Μανωλιός και βάζει τα ρούχα του αλλιώς». Δηλαδή, δεν θα παρέχουν υπηρεσίες τα μη κερδοσκοπικά ιδρύματα; Θα παρέχουν. Αυτό τι σημαίνει; Παροχή υπηρεσιών είναι δίδακτρα, καταβολή διδάκτρων. Άρα λοιπόν εδώ βάζουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά για πληβείους και πατρικίους, για ιππείς και μη ιππείς, για προνομιούχους και μη προνομιούχους, από μία μέση ελληνική οικογένεια η οποία για να σπουδάσει σήμερα το παιδί της στο δημόσιο πανεπιστήμιο πραγματικά αγκομαχεί, ο κάματος είναι μεγάλος. Εδώ, όμως, τώρα, θα υπάρχει πλεονέκτημα σε εύπορες οικογένειες να καταβάλουν δίδακτρα, να περνούν τα παιδιά τους σε καλές σχολές που ενδεχομένως πολλές φορές δεν θα είναι καν η επιλογή τους. Διότι και τα κριτήρια θα είναι διαφορετικά. Και το πώς θα καθορίζει το κάθε μη κρατικό ίδρυμα τα δίδακτρα ή τα προσόντα που απαιτούνται για το διδακτικό προσωπικό, αυτό εναπόκειται στον εκάστοτε ιδιοκτήτη. Εδώ, κύριοι, είναι φανερό, όπως υπάρχει εμπορευματοποίηση της Υγείας τα τελευταία χρόνια, επιχειρείται και μια εμπορευματοποίηση βεβαίως της Παιδείας με διάφορους τρόπους. Και δεν είναι προσταγή αυτό από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Όχι, μην τα ρίχνουμε όλα εκεί για να πούμε ότι πρέπει να εναρμονιστούμε και να εγκλιματιστούμε. Ανοίγετε μία κερκόπορτα απέναντι σε αυτούς οι οποίοι έχουν, θα σπουδάζουν και στους μη έχοντες το μέλλον θα είναι αβέβαιο.

Εδώ, έπρεπε να γίνει μια ουσιαστική συζήτηση όσο και αν διαρκέσει για την αναβάθμιση στο δημόσιο χαρακτήρα των πανεπιστημίων. Αυτό τώρα που μας είπε για τα 176 άρθρα τα οποία είναι ρυθμιστικά κυρίως άρθρα ο Υπουργός και αφορά το Δημοκρίτειο της Θράκης. Σίγουρα θέλουμε ένα ισχυρό πανεπιστήμιο Θράκης σε Κομοτηνή, Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη. Όμως θα δείτε ότι από το ΔΙΠΑΕ, όπως και η εκλογική μου περιφέρεια στις Σέρρες που ανήκει διοικητικά στην κεντρική Μακεδονία, θα υπάρχουν προβλήματα με τις άλλες δύο πόλεις Καβάλα και Δράμα, όπου ήδη εκεί το κατά κεφαλήν εισόδημα έχει συρρικνωθεί και έχει πάρει την κατιούσα.

Αυτές οι δύο πόλεις θα είναι εγκαταλελειμμένες στο περιθώριο με αυτή την κατάργηση κάποιων σχολών, οι οποίες δίνανε μία οικονομική άνθηση στην Καβάλα και στη Δράμα σε ό,τι αφορά την ανατολική Μακεδονία. Από εκεί και πέρα θέλει προσοχή, διότι και εμείς ως Ελληνική Λύση μιλούμε για παραβίαση του άρθρου 16, ορμώμενοι και από πολλούς καθηγητές νομικής επιστήμης συνταγματικού δικαίου που αυτό το τεκμηριώνουν σε ό,τι αφορά και το ενωσιακό δίκαιο. Θέλει πάρα πολύ μεγάλη προσοχή για αυτά τα λεγόμενα «μη κερδοσκοπικά» παραρτήματα κάποιων άλλων πανεπιστημίων, αλλά όταν μία χώρα εδώ και τόσα χρόνια για την προσέλκυση και δήθεν αλλοδαπών φοιτητών δεν έχει επίσημα στατιστικά στοιχεία για το πόσοι αλλοδαποί φοιτητές είναι στη χώρα μας στα δημόσια πανεπιστήμια και ποιες είναι οι σχολές της αρεσκείας και της προτίμησης τους, πώς μπορούμε να έχουμε εμπιστοσύνη γενικότερα σε οποιοδήποτε νομοθέτημα επιχειρείται στον χώρο της εκπαίδευσης; Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε στοιχεία διαχρονικά, για να ξέρουμε ποιες είναι οι σχολές προτίμησης αλλοδαπών φοιτητών, προκειμένου να τα εργαλειοποιήσουμε και να τα αξιολογήσουμε. Σήμερα τα πανεπιστήμια δεν υποχρεούνται – επαναλαμβάνω και το έχω πει και σε παλαιότερες ομιλίες – να δώσουν κάποιες έρευνες προς όφελος της αγοράς, παρά τα χρήματα τα οποία έχουν δαπανηθεί για την εκχώρηση των μελετών αυτών που δεν είναι υποχρεωμένες και είναι στο συρτάρι, προκειμένου να αξιοποιηθούν και να υλοποιηθούν στο χώρο της αγοράς. Πώςμπορεί λοιπόν όταν εμείς υποβαθμίσαμε τα δημόσια πανεπιστήμια να έχουν έναν σωστό κώδικα επικοινωνίας με την αγορά, όχι επιχειρηματικών συμφερόντων, μελέτες, όπως έχει καταγγείλει ο περιφερειάρχης και πρώην καθηγητής πανεπιστημίου κ. Κουρέτας. Δεν είναι λόγια δικά μας αυτά, τα βλέπουμε μέσα από καθηγητές πανεπιστημίου, οι οποίοι  τα έχουν πει ουκ ολίγες φορές.

Έτσι λοιπόν κύριοι, το να δημιουργούμε εμείς έναν Προκρούστη, παραβιάζοντας το άρθρο 16, επικαλούμενος τη ρήση του Ανδρέα Παπανδρέου του 1975, ότι δεν μπορούμε να κάνουμε προκρούστεια κλίνη την παιδεία, αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία. Έχει πολύ μεγάλη σημασία για το τι παιδεία – εκπαίδευση θέλουμε και αν εμείς πρέπει να υπερασπιστούμε και οι υπόλοιποι συνάδελφοι το δικαίωμα για τα ελληνόπουλα να έχουν μία όχι απλά ίση, αλλά και με δίκαια κριτήρια πρόσβαση στο επίσταμαι, διότι η υποχρεωτική εκπαίδευση η εννιάχρονη όπως τουλάχιστον προτάσσει το σύνταγμα μετά το επίσταμαι πρέπει να είναι ανοιχτό για όλους, αν θέλουμε εξειδίκευση στην εξειδίκευση με τα μεταπτυχιακά και εκεί είναι μια άλλη συζήτηση αν πρέπει να υπάρχει καταβολή των διδάκτρων γιατί εκεί αντικρούονται κάποιες απόψεις ότι από τη στιγμή που τα μεταπτυχιακά είναι με δίδακτρα ήδη παραβιάζεται το άρθρο 16. Δενείναι έτσι, άλλο πτυχίο πανεπιστημιακό του επίσταμαι και άλλο μεταπτυχιακό, για να εξειδικευθώ στην ήδη εξειδίκευση που έχω. Οπότε μην παίζουμε ούτε με τις λέξεις, αλλά ούτε και με τον πόνο και τον καημό και τις αγωνίες και τις φοβίες της κοινωνίας. Γι’ αυτό και μέσα από τους φορείς που ζητήσαμε, πρέπει να είναι εδώ και οι γονείς, να δούμε λοιπόν πώς αντιλαμβάνονται αυτές τις αλλαγές του νομοσχεδίου όσοι γονείς – που πιστεύω πολύ είναι αυτοί που προσπαθούν να το ερμηνεύσουν – αλλά γενικότερα κύριοι επειδή προσπαθούμε και παίζουμε τη λέξη ερμηνεία, το άρθρο 16 δεν ερμηνεύεται και δεν πρέπει να ερμηνεύεται. Το άρθρο 16 σύμφωνα με αυτή την φιλοσοφία που θέλετε να βάλετε, γίνεται παραβίαση ενός κανονιστικού πλαισίου. Αλλαγή ρότας είναι,αλλαγή φιλοσοφίας και καμία Ευρώπη δεν το επιβάλλει και η νομική – το ξέρετε αυτό, γιατί από νομικούς ορμώμενος παίρνω όλες αυτές τις απόψεις – μιλάει για τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι για πανεπιστημιακή. Άρα, λοιπόν άλλο να δημιουργήσουμε και να κατοχυρώσουμε επαγγελματικά δικαιώματα και άλλο να μιλάμε για ελεύθερη πρόσβαση στη δημόσια και δωρεάν παιδεία, για τα λεγόμενα αυριανά ακαδημαϊκά κύτταρα.

Από εκεί και πέρα βέβαια, υπάρχει επειδή επικαλέστηκε ο Υπουργός και είπε για εθνικούς και οικονομικούς λόγους θέλει την αναβάθμιση του Δημοκριτείου σε μια ευαίσθητη περιοχή όπως είναι η Θράκη και η ανατολική Μακεδονία και για εθνικούς λόγους και εδώ ανοίγεται η κερκόπορτα, γιατί αναφορικά τώρα με το σύνολο του νομοσχεδίου θεωρούμε ότι είναι ένα νομοσχέδιο αντισυνταγματικό, παραπλανητικό και άκρως επικίνδυνο και δεν κατανοούμε από ποιες χώρες θα προσέλθουν και οι αλλοδαποί φοιτητές στη χώρα μας.

Ποιος αριθμός; Ποια τα οικονομικά οφέλη; Βλέπουμε, δηλαδή, επειδή επικαλέστηκε τους εθνικούς λόγους ο κ. Υπουργός, ότι μπορούμε να μιλούμε και για τουρκικά παραρτήματα πανεπιστημίων στη Θράκη -με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε μία ευαίσθητη περιοχή- και για αλβανοτουρκικά πανεπιστήμια στην Ήπειρο. Και δεν είναι κάτι φανταστικό αυτό, διότι υπάρχουν ήδη σχέσεις εκπαιδευτικής έρευνας ανάμεσα σε Αλβανία και Τουρκία και ήδη υπάρχει ενδιαφέρον από δύο παραρτήματα τουρκικών πανεπιστημίων για ίδρυση τέτοιων Τμημάτων στην ευρύτερη περιοχή της Θράκης. Και –επαναλαμβάνω- ό,τι αυτό συνεπάγεται, για να μιλούμε και για εθνικούς λόγους.

Άρα, λοιπόν, αν δούμε τα 176 άρθρα, που είπε ο Υπουργός για αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας, δεν είναι έτσι. Δεν μπορεί, σήμερα, οι εργοθεραπευτές να διαμαρτύρονται, διότι δεν κατοχυρώνονται τα δικαιώματά τους σε ότι αφορά την ένταξη που αδίκως μπαίνουν στα ΤΕΦΑΑ και όχι στα παραϊατρικά επαγγέλματα.

Άρα, λοιπόν, επειδή με αυτές τις κινήσεις θα δημιουργήσουμε και μία επαγγελματική –ξέρετε- αβεβαιότητα, μάς κάνει εντύπωση γιατί, πριν από λίγο καιρό, το νομοθέτημα μιλούσε για μία ισχυρή τεχνολογική εκπαίδευση και έρχεται ένα νέο νομοθέτημα, τώρα, χωρίς τη διαβούλευση με τα κοινωνικά στρώματα, να μιλήσει για αυτά τα περίεργα παραρτήματα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και ό,τι αυτό συνεπάγεται. Αλλά, πρέπει να είναι προετοιμασμένοι οι γονείς ότι θα πρέπει να καταβάλλουν ήδη αρκετά βαθιά το χέρι και στη λεγόμενη παραπαιδεία των φροντιστηρίων. Δεν φταίνε τα φροντιστήρια, έτσι είναι δομημένη η δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

 Όμως και τα πανεπιστήμια πλέον τείνουν να είναι για ολίγους. Κι όσοι δεν μπαίνουν στα δημόσια πανεπιστήμια, θα πηγαίνουν «στρίβειν δια του αρραβώνος» σε κάποια περίεργα παραρτήματα και θα τελειώνουν Σχολές ύψιστου κύρους –Νομική, Ιατρική-  και ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Άρα, λοιπόν, θέλει προσοχή. Να αναλάβουμε τις ευθύνες μας όλοι, ανεξαρτήτου ιδεολογικής προσέγγισης, ότι εδώ πρέπει να είμαστε θεματοφύλακες του Συντάγματος πλέον και, άρα, της ίδιας της δημοκρατίας, όπου η δωρεάν παιδεία -το ύψιστο αγαθό που επικαλούμαστε όλοι- δεν πρέπει να έχει την επιχειρηματική χορηγία, απλά και μόνο να επικαλούμαστε τους 40.000 φοιτητές που μεταναστεύουν και φεύγει το εισόδημα.

Πρέπει πρώτα να πούμε ότι η παιδεία δεν είναι επιχείρηση, δεν είναι μπίζνα, για να πάμε σε μια επί της ουσίας συζήτηση. Και είμαστε υπεύθυνοι για τις επόμενες γενεές, το τι πανεπιστήμια θέλουμε, το τι παιδεία-εκπαίδευση θέλουμε. Και αυτή η εξειδίκευση που θα δίδεται, θα δίδεται με αυστηρά και δίκαια κριτήρια.

Το να δημιουργούμε παραρτήματα από αυτά τα μη κερδοσκοπικά περίεργα ιδρύματα, κανένα πρόβλημα ενωσιακού Δικαίου δεν έχουμε. Και το εξήγησα πριν και επικαλούμαι επαΐοντες επί του ζητήματος πανεπιστημιακούς καθηγητές. Και επαναλαμβάνω στον Υπουργό ότι η εναρμόνιση και ο εγκλιματισμός του ενωσιακού δικαίου ήδη έχει γίνει στην Ελλάδα, κατά τον Καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου τον κύριο Καϊδατζή.

Κι αυτό, διότι η Ευρωπαϊκή Ένωση –επαναλαμβάνουμε- μιλάει για τριτοβάθμια εκπαίδευση. Άρα, λοιπόν, για επαγγελματική εκπαίδευση και όχι πανεπιστημιακή. Άρα, δεν παραβιάζουμε κανέναν νόμο και κανένα ενωσιακό Δίκαιο. Είμαστε σύννομοι, δεν γίνεται έκνομη καμία ενέργεια.

Απλά, θέλετε να δημιουργήσετε περίεργες πανεπιστημιακές Σχολές, όπου ο έχων να πληρώνει θα παίρνει και το αντίστοιχο πτυχίο και ο μαθητής που μόχθησε, πραγματικά με κάματο, για να μπει στο δημόσιο πανεπιστήμιο θα είναι δεύτερης κατηγορίας. Θέλετε να κάνετε φοιτητές «πληβείους και πατρικίους», δύο ταχυτήτων από Έλληνες μεροκαματιάρηδες, προνομιούχους και μη προνομιούχους. Και πάτε να θεσπίσετε την «Κερκόπορτα» απέναντι στους προνομιούχους εύπορους πολίτες, που καλά κάνουν, αλλά δεν μπορεί να αδικούνται παιδιά έναντι του δημόσιου Πανεπιστημίου που πρέπει να αναβαθμιστεί, για να είναι η κορωνίδα.  Γιατί το επικαλέστηκε,βέβαια, ο Υπουργός ως «ναυαρχίδα της εκπαίδευσης», αλλά για πολλούς λόγους, τα τελευταία χρόνια, το έχετε υποβαθμίσει.

               Ανοίγετε την «Κερκόπορτα» σε ιδιωτικά περίεργα συμφέροντα ξένων Πανεπιστημίων του λεγόμενου «μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα» με το άλλοθι ότι θα επιστρέψουν οι φοιτητές από το εξωτερικό.Μιας και ήρθε ο Υπουργός, θα θυμίσω λοιπόν γιατί έχει περάσει από τον ιδεολογικό αυτό χώρο, τη ρήση του Ανδρέα Παπανδρέου του 1975 «να μην κάνουμε την Παιδεία Προκρούστεια Κλίνη» κύριε Υπουργέ. Αυτό που είπατε για το Ενωσιακό Δίκαιο εγώ επικαλούμαι τον καθηγητή επαναλαμβάνω τον κύριο Καϊδατζή, ο οποίος λέει «δεν παραβιάζουμε κανένα Ενωσιακό Δίκαιο με βάση και τις αποφάσεις του ΣτΕ, διότι επαναλαμβάνω το Ενωσιακό δίκαιο μιλάει για τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι για πανεπιστημιακή. Θα επανέλθουμε στις επόμενες συνεδριάσεις, κύριε Πρόεδρε.

 

Προηγούμενο άρθροΜορφωτικός Σύλλογος Η ΜΙΕΖΑ Κοπανού: Πρόσκληση σε αποκριάτικο χορό
Επόμενο άρθροΘ. Γλαβίνας: «Έναν χρόνο μετά, ο πόνος και η οργή των οικογενειών και της ελληνικής κοινωνίας, απαιτούν δικαιοσύνη»