Στην εποχή του νέου εξηλεκτρισμού η ΔΕΗ έχει ανάγκη από καταστήματα, δίκτυο logistics, κέντρα διανομής, συνεργεία εγκαταστατών και επισκευών.
Αυτά είναι τα οφέλη που προκύπτουν άμεσα από την εξαγορά της Κωτσόβολος για τα οποία η ΔΕΗ θα χρειαζόταν περισσότερο χρόνο και επενδύσεις αν τα ανέπτυσσε αυτόνομα.
Αυτό επισημαίνουν πηγές της επιχείρησης σε σχέση με το σκεπτικό της εξαγοράς της Κωτσόβολος που ανακοινώθηκε νωρίτερα.
Συγκεκριμένα:
Ανάγκη για καταστήματα
Στην νέα εποχή της ενέργειας η ΔΕΗ χρειάζεται να δείξει στους πελάτες τις νέες δυνατότητες και λύσεις τόσο με φυσικά όσο και ηλεκτρονικά καταστήματα. Ήδη, η ΔΕΗ επενδύει στη δημιουργία νέων καταστημάτων. Συνολικά, τα νέα, πλήρως ανασχεδιασμένα καταστήματα της ΔΕΗ έχουν φτάσει τα 15. Πρόκειται για χώρους όπου οι πελάτες μπορούν να γνωρίσουν, να καταλάβουν, από κοντά τις νέες λύσεις πράσινης ενέργειας, προϊόντα smart living και πολλά άλλα, καθώς και εξειδικευμένοι σύμβουλοι για εξατομικευμένες προτάσεις εξοικονόμησης ενέργειας. My energy coach, myHome4all, e-self metering, GreenPass, Fix it, Smart living, ηλεκτρικά scooter είναι μόνο μερικές από αυτές. Είναι ενδεικτικό ότι η ΔΕΗ εγκαινίασε και τη μέθοδο του franchise για την ανάπτυξη του δικτύου νέων καταστημάτων δίνοντας την ευκαιρία σε ιδιώτες που θέλουν να αποκτήσουν κατάστημα ΔΕΗ μέσω δικαιοχρησίας να γίνουν συνεργάτες της, ξεκινώντας από τα νέα καταστήματα ΔΕΗ σε Κηφισιά και Πετρούπολη.
Ανάγκη για logistics και εγκαταστάσεις
Παράλληλα, η νέα εποχή της ενέργειας δημιουργεί και νέες ανάγκες logistics για την διακίνηση, μεταφορά, παράδοση και εγκατάσταση των λύσεων που κάνουν πραγματικότητα τον νέο εξηλεκτρισμό των σπιτιών και των επιχειρήσεων. Φωτοβολταϊκά, αντλίες θερμότητας, ιδιωτικοί φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λύσεις που η ΔΕΗ πωλεί σήμερα και χρειάζονται να διακινηθούν, να παραδοθούν και να εγκατασταθούν στους χώρους των πελατών. Όσο οι ανάγκες αυξάνονται, τόσο πιο σημαντικό είναι να υπάρχει ένα ολοκληρωμένο και αξιόπιστο δίκτυο logistics.
Παράλληλα, η ΔΕΗ μπορεί να επικεντρωθεί και να αναπτύξει άμεσα λύσεις προστιθέμενης αξίας γύρω από τα βασικά προϊόντα της, ενώ έχει και την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί επιπλέον συνέργειες (δίκτυο εγκαταστατών, τηλεφωνικά κέντρα κ.λπ.) για την επίτευξη της καλύτερης εμπειρίας του πελάτη.
Η Κωτσόβολος έχει συνολικά 95 καταστήματα, 92 στην Ελλάδα και 3 στην Κύπρο, συνολικής έκτασης 143.000 τ.μ., με συνολικό αριθμό εργαζομένων άνω των 1.500 ατόμων και online κατάστημα (kotsovolos.gr). Η εταιρεία έχει ένα πλήρως ανεπτυγμένο σύστημα logistics, με κέντρα διανομής, τοπικά hubs και κέντρα διεκπεραίωσης (store/hubs) τα οποία μπορούν να διακινούν δεκάδες χιλιάδες προϊόντα κάθε μέρα προς τα καταστήματα της Κωτσόβολος. Κάθε χρόνο, η εταιρεία πραγματοποιεί εκατοντάδες χιλιάδες παραδόσεις κατ’ οίκον ενώ κατέχει και ιδιόκτητα οχήματα (φορτηγά και βαν). Επίσης σχεδιάζει την κατασκευή και λειτουργία ενός νέου κέντρου διανομής συνολικής έκτασης άνω των 50.000 τ.μ. στο Θριάσιο Πεδίο, σε μια έκταση 120 στρεμμάτων, στο οποίο προβλέπονται αυτοματισμοί τελευταίας τεχνολογίας, υπερσύγχρονοι σταθμοί picking & packing. Επιπλέον, τον περασμένο χρόνο πραγματοποίησε εκατοντάδες χιλιάδες εγκαταστάσεις και επισκευές μέσω του δικτύου εγκαταστατών. Εκτός από προϊόντα, έχει εξελίξει και μια σειρά υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας περιλαμβάνουν ασφαλιστικές υπηρεσίες, προϊόντα επέκτασης εγγύησης καθώς και χρηματοδοτικές λύσεις σε συνεργασία με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Σε σχέση με το τίμημα της εξαγοράς επισημαίνεται ότι η ΔΕΗ ήδη για την επόμενη πενταετία είχε προγραμματίσει πλάνο επενδύσεων ύψους 100 εκατ. ευρώ για την δημιουργία δικτύου logistics και υποδομών μεταφορών αλλά και συστημάτων πληροφορικής για διαχείριση αυτών με σκοπό την αυτόνομη ανάπτυξη πώλησης προϊόντων. Κατά συνέπεια επενδύοντας 100 εκατ. επιπλέον φέρνει σήμερα το αποτέλεσμα για το οποίο θα χρειαζόταν πολλά χρόνια ώστε να το πετύχει.
Σημειώνεται ότι αντίστοιχες πρακτικές εφαρμόζουν μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρείες όπως η EDF, η αντίστοιχη ΔΕΗ της Γαλλίας, που συνεργάζεται με τρίτο συνεργάτη (ονόματι BOXT) για την προμήθεια και εγκατάσταση κλιματιστικών, λεβήτων, πάνελ κ.λπ., , η British Gas που χρειάστηκε μια δεκαετία και μερικές μικρές εξαγορές στο ενδιάμεσο (όπως π.χ. της AlertMe, μιας επιχείρησης λύσεων Smart Home για 100 εκατομμύρια δολάρια το 2015) προκειμένου να εξελιχθεί σε έναν αξιόπιστο πάροχο υπηρεσιών για το σπίτι, η SSE, ο 5ος μεγαλύτερος προμηθευτής ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, που προσφέρει μέσω της θυγατρικής της SSE Aitricity πληθώρα υπηρεσιών επισκευής και αντικατάστασης ή συμβουλές για ενεργειακή αποδοτικότητα ενός σπιτιού, ενώ στο ηλεκτρονικό της κατάστημα προσφέρει και συσκευές όπως τηλεοράσεις, εξοπλισμό ήχου, κινητά κ.λπ.
Η ΔΕΗ θα ανακοινώσει τα οικονομικά αποτελέσματα για το εννεάμηνο 2023 στις 9.11.2023 και προγραμματίζει την πραγματοποίηση Capital Markets Day στις 23.1.2024 στο Λονδίνο προκειμένου να παρουσιάσει το επικαιροποιημένο Στρατηγικό της Σχέδιο.
ΑΠΕ-ΜΠΕ