Ελληνική Λύση: Προβληματισμός με τις προσφερόμενες υπηρεσίες τηλεφωνίας

Ερώτηση  του Κωνσταντίνου Χήτα, Βουλευτή Β΄ Θεσσαλονίκης προς τον  κ. Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Κύριε Υπουργέ,

Μεγάλες εξελίξεις και τεχνολογικές αναβαθμίσεις στον τομέα της τηλεφωνίας ανακοινώνονται και διαφημίζονται τον τελευταίο καιρό στη χώρα μας. Κορυφαίοι όμιλοι σταθερής και κινητής τηλεφωνίας ευαγγελίζονται περί σταδιακής δωρεάν αναβάθμισης ταχυτήτων του σταθερού ευρυζωνικού internet για οικιακούς και εταιρικούς συνδρομητές τους, περί δυναμικής ανάπτυξης του δικτύου γραμμών FTTH (οπτικές ίνες) σε όλο και περισσότερους συνδρομητές και άλλες παρόμοιες ευοίωνες προοπτικές. Ο καταναλωτής που καλείται να προσαρμοστεί στα νέα αυτά δεδομένα, με περίσκεψη και προβληματισμό δυστυχώς διαπιστώνει ότι το όλο αυτό ενθουσιώδες αφήγημα, στην πράξη και στην καθημερινότητά του αποδεικνύεται πολλές φορές έωλο και παρωχημένο. Η καθημερινή πρακτική αποδεικνύεται πολύ διαφορετική. Σύμφωνα με ομολογίες αρκετών συνδρομητών είτε οικιακών είτε εταιρικών, υπάρχει σημαντική απόκλιση μεταξύ της ταχύτητας που πληρώνουν με την πραγματική που μπορούν να έχουν και με την απόκλιση φυσικά να είναι φθίνουσα. Όλοι αυτοί εύλογα και δικαιολογημένα διερωτώνται για ποιο λόγο να χρεώνονται με γραμμές που ουσιαστικά δεν μπορούν να έχουν. Άλλοτε πάλι σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες, καλούνται τηλεφωνικά από τις εταιρίες, όπου τους ανακοινώνεται και τους χρεώνεται αναβάθμιση, η οποία, όπως αποδεικνύεται εκ των υστέρων, είναι ανέφικτη για τεχνολογικούς λόγους. Πολλά ακόμη παράξενα και ευτράπελα θα μπορούσε να αναφέρει κανείς, αναφορικά με αυτό το ζήτημα. Το θέμα είναι τι κάνει η Πολιτεία για όλα αυτά. Με ποιο τρόπο διασφαλίζεται η ποιότητα και η αξιοπιστία των εταιριών τηλεφωνίας; Υπάρχουν μηχανισμοί ελέγχου, ώστε οι εταιρίες τηλεφωνίας να μην αυθαιρετούν και ο πολίτης να μπορεί να λαμβάνει υπηρεσίες τηλεφωνίας που να καλύπτουν τα υπεσχημένα; Όλα αυτά φυσικά χρήζουν απαντήσεων, οι οποίες πρέπει να δοθούν πάραυτα

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να φροντίσετε και να ελέγξετε κατά πόσο οι εταιρίες τηλεφωνίας δεν αυθαιρετούν κι αν είναι αξιόπιστες, αναφορικά με τα όσα διαφημίζουν και υπόσχονται;

  1. Υπάρχουν κρατικοί μηχανισμοί ελέγχου, ώστε οι εταιρίες τηλεφωνίας να μην αυθαιρετούν και ο πολίτης να μη γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης ή εξαπάτησης, αναφορικά με τις προσφερόμενες υπηρεσίες τηλεφωνίας;

  1. Για ποιους λόγους η πατρίδα μας υστερεί έναντι άλλων ευρωπαϊκών χωρών στις ιντερνετικές ταχύτητες αλλά και στις χρεώσεις, οι οποίες είναι κατά πολύ υψηλότερες; Τι προτίθεσθε να κάνετε σχετικώς;

Ο ερωτών Βουλευτής

ΧΗΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Προηγούμενο άρθροΠεριφερειακή Ενότητα Ημαθίας: Πρόγραμμα – πρόσκληση για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου 2023
Επόμενο άρθροΓΕΠΑΔ Κεντρικής Μακεδονίας: 23-10-2023 Ενημερωτικό δελτίο τελευταίου 24ωρου