Η Ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη

Ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη

 

Καλό μεσημέρι,

 Στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στο Βίλνιους της Λιθουανίας συμμετείχε ο Πρωθυπουργός, πραγματοποιώντας μια σειρά από συναντήσεις με ηγέτες κρατών. Ο Πρωθυπουργός συναντήθηκε με τον Πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας Εμμανουέλ Μακρόν, τον Καγκελάριο της Γερμανίας Όλαφ Σολτς, τον Πρωθυπουργό της Βόρειας Μακεδονίας Ντίμιταρ Κοβατσέφσκι, τον Τούρκο Πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και τον Πρωθυπουργό της Αλβανίας Έντι Ράμα.

Η Ελλάδα για ακόμα μια φορά πρωταγωνιστεί στις διεθνείς εξελίξεις, υπερασπίζεται τα συμφέροντά της και ανοίγει δρόμους για διεθνείς συνεργασίες, λύνοντας ειρηνικά τις διαφορές της με σεβασμό στο Διεθνές Δίκαιο.

Η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός, έχουν καταφέρει εδώ και τέσσερα χρόνια να ισχυροποιήσουν σημαντικά τη θέση της χώρας μας στο διεθνή χώρο, να την καταστήσουν έναν υπολογίσιμο σύμμαχο, έναν ισότιμο συνομιλητή, έναν πυλώνα σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Η δέσμευσή μας απέναντι στους Έλληνες πολίτες είναι να κάνουμε την Ελλάδα ακόμα πιο ισχυρή και σε αυτό στόχευσαν όλες οι κινήσεις και οι επαφές του Πρωθυπουργού στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ. Να ισχυροποιηθεί περαιτέρω η χώρα μας μέσα από διεθνείς συνεργασίες, να θωρακίσει την εδαφική της ακεραιότητα και να βελτιώσει την αμυντική της δυνατότητα.

Για τη συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Τούρκο Πρόεδρο Ερντογάν

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι η Τουρκία έχει ξεκινήσει να συνομιλεί με τη Δύση και το γεγονός ότι οι επιθετικές πρακτικές και ρητορικές της έχουν αποκλιμακωθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα. Όλα αυτά δημιουργούν ένα momentum το οποίο δεν έπρεπε να χαθεί και έναν νέο δίαυλο επικοινωνίας.

Η συζήτηση των δύο ηγετών, λίγο μόλις χρονικό διάστημα μετά την επανεκλογή τους, πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα.

Οι αρχηγοί των δύο κρατών συμφώνησαν ότι είναι προς όφελος των δύο χωρών το θετικό κλίμα να έχει συνέχεια και συνέπεια και πως η επόμενη συνεδρίαση του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας θα πραγματοποιηθεί το φθινόπωρο στη Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα, όπως δήλωσε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας μετά τη συνάντηση με τον Τούρκο ομόλογό του συμφωνήθηκε η επικοινωνία Ελλάδας-Τουρκίας για την διευθέτηση Συνάντησης για δραστηριότητες Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης.

Ο Πρωθυπουργός είπε ότι προσβλέπει σε πιο συχνές επαφές σε όλα τα επίπεδα, ώστε να οικοδομηθεί κλίμα εμπιστοσύνης και οι προϋποθέσεις που θα οδηγήσουν σε βελτίωση των σχέσεων Ελλάδας-Τουρκίας.

Όπως τόνισε και ο Πρωθυπουργός δεν σημαίνει ότι λύθηκαν ως δια μαγείας τα σημαντικά προβλήματα που έχουμε με την Τουρκία, αλλά διαφαίνεται η διάθεση να δούμε το πλαίσιο των σχέσεών μας μέσα από μία πιο θετική οπτική.

Το πλαίσιο στο οποίο θα προχωρήσει  με την Τουρκία αυτή η διάθεση για μια καλύτερη συνεργασία, έχει ουσιαστικά τρεις άξονες.

Ο πρώτος είναι ο πολιτικός διάλογος, υπό την καθοδήγηση των δύο Υπουργών Εξωτερικών, στον οποίον θα τεθούν τα σημαντικά, γεωπολιτικά ζητήματα, με σημαντικότερο το βασικό ζήτημα το οποίο αναγνωρίζουμε ότι είναι η διαφορά μας με την Τουρκία, δηλαδή η οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών, ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας, στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ο δεύτερος δίαυλος είναι τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης, τα οποία μπορούν να αποδώσουν περισσότερους καρπούς χτίζοντας πάνω στο θετικό μομέντουμ των τελευταίων μηνών.

Και ο τρίτος άξονας προσέγγισης αφορά τη λεγόμενη θετική ατζέντα. Αφορά ζητήματα οικονομικής συνεργασίας, ενεργειακής συνεργασίας, συνεργασίας ενδεχομένως σε τομείς όπως η πολιτική προστασία. Είναι ένας τομέας στον οποίο μπορούμε -και σχετικά γρήγορα- να έχουμε κάποια απτά αποτελέσματα, ώστε αυτά να μπορούν να επισημοποιηθούν, καλώς εχόντων των πραγμάτων, στο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας στη Θεσσαλονίκη πριν τα τέλη του χρόνου.

                                                                        —

Υπερψηφίστηκε χθες στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τροπολογία επί της Έκθεσης του 2022 για την Αλβανία σχετικά με την σύλληψη του Δημάρχου της Χειμάρρας, Φρέντη Μπελέρη, από τις αλβανικές αρχές.

Η τροπολογία αυτή κατατέθηκε από το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα με πρωτοβουλία της Ευρωομάδας της Νέας Δημοκρατίας.

Οι Ευρωβουλευτές μέσω της τροπολογίας εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους σχετικά με τη σύλληψη του νέου Δήμαρχου της Χειμάρρας, Φρέντη Μπελέρη, παραμονή των δημοτικών εκλογών του Μαΐου, από τις αρχές της Αλβανίας, μια κατάφορη παραβίαση του τεκμηρίου αθωότητας η οποία εμπόδισε τον εκλεγέντα δήμαρχο να αναλάβει τα καθήκοντά του, καθώς παραμένει φυλακισμένος μέχρι σήμερα.

Οι μεθοδεύσεις των αλβανικών αρχών κατά της Ελληνικής Μειονότητας δεν γίνονται ανεκτές, ούτε από την Ελληνική Κυβέρνηση, ούτε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Ο δρόμος της Αλβανίας για την Ευρώπη περνάει από τον σεβασμό των κανόνων του κράτους δικαίου και των ανθρώπινων δικαιωμάτων όλων των πολιτών της.

Η απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου ήρθε σε συνέχεια των δηλώσεων του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και των όσων έθεσε και στον Έντι Ράμα κατά την  συνάντησή τους, στο περιθώριο της συνόδου κορυφής του ΝΑΤΟ.

                                                             —-

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών πραγματοποίησε μια αναλυτική παρουσίαση του νέου οικονομικού σχεδίου νόμου που τέθηκε προς διαβούλευση και το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί μέχρι το τέλος του μήνα.

Στο νομοσχέδιο γίνεται αναφορά για μια σειρά μέτρων που άμεσα ή έμμεσα αυξάνουν το διαθέσιμο εισόδημα όλων των Ελλήνων, όπως είχαμε δεσμευθεί.

Το όφελος για τα νοικοκυριά στην τετραετία ανέρχεται σε 4,4 δις από τις αυξήσεις των μισθών και τις μειώσεις των φόρων.

Από 1η Ιανουαρίου 2024 αυξάνονται:

  • Οι μισθοί όλων των δημοσίων υπαλλήλων κατά 70 ευρώ μηνιαίως. Το μέτρο αφορά 663.000 υπαλλήλους.

  • Μια σειρά από επιδόματα και επιπλέον παροχές (αύξηση οικογενειακής παροχής, επιδόματος θέσης ευθύνης, επιδόματος ιδιαιτέρων συνθηκών εργασίας, παραμεθορίου κ.ά.).
  • Το μέσο ετήσιο όφελος για τον κάθε δημόσιο υπάλληλο, από το συνδυασμό των παραπάνω αυξήσεων, ανέρχεται σε επιπλέον 1.292 ευρώ μικτά ή 800 ευρώ καθαρά.
  • Το μέσο ετήσιο όφελος ανά υπάλληλο αυξάνεται σε 2.084 ευρώ μικτά ή 1.476 ευρώ καθαρά, αν συνυπολογιστούν και οι επιπλέον αυξήσεις ή απαλλαγές που εφαρμόζονται από το 2023 (κατάργηση ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, κατάργηση ειδικής εισφοράς 1% υπέρ του Ταμείου Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων, διευθέτηση μισθολογικών αιτημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων, αύξηση του αφορολόγητου κατά 1.000 ευρώ για κάθε παιδί κ.ά.).

Οι ρυθμίσεις του νέου νομοσχεδίου αντικατοπτρίζουν την βασική φιλοσοφία της πολιτικής της Κυβέρνησης.

Πρώτον: Την αύξηση – άμεση ή έμμεση- του διαθέσιμου εισοδήματος όλων των πολιτών.

Μετά από 14 χρόνια οι Δημόσιοι Υπάλληλοι θα δουν αυξήσεις στους μισθούς τους, ενισχύονται οι νέοι, μειώνεται ο ΕΝΦΙΑ με προϋποθέσεις που εξυπηρετούν μια συγκεκριμένη στρατηγική (με την ασφάλιση απέναντι σε φυσικές καταστροφές),  καλύπτεται μέρος των αυξήσεων στις τιμές για όσους το έχουν ανάγκη.

Δεύτερον: Την εφαρμογή ουσιαστικής κοινωνικής πολιτικής με ιδιαίτερη μέριμνα για την ενίσχυση και στήριξη της οικογένειας.

Και αυτό το αποδεικνύουν οι πρόσθετες αυξήσεις στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων που έχουν παιδιά, το αυξημένο αφορολόγητο για τις οικογένειες, η απαλλαγή των πρώην δικαιούχων του ΕΚΑΣ από τη συμμετοχή στη δαπάνη φαρμάκων.

Τρίτον: Την κοινωνική δικαιοσύνη και τη διευκόλυνση των πολιτών.

Η Κυβέρνηση δείχνει τη θέλησή της να διευκολύνει τους πολίτες και να τους στηρίξει δίκαια και αναλογικά.  Έτσι οι δικαιούχοι του Market Pass θα υπολογιστούν με τις φορολογικές δηλώσεις του φορολογικού έτους 2022 για να γνωρίζουμε όντως ποιοι το δικαιούνται και για όσους είχαν υποβάλλει αίτηση από τον προηγούμενο κύκλο, οι αιτήσεις αυτές θεωρούνται ήδη υποβεβλημένες .

Για το ζήτημα του καύσωνα CLEON

Ο κρατικός μηχανισμός είναι σε πλήρη ετοιμότητα και έχουμε ακόμα περισσότερα μέσα και προσωπικό προκειμένου να αντιμετωπίσουμε οποιαδήποτε ανάγκη παραστεί σε επίπεδο Πολιτικής Προστασίας.

Έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες για να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες των υψηλών θερμοκρασιών, με την Κυβέρνηση να δίνει έμφαση στη μέριμνα για τους ευάλωτους συμπολίτες μας που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και τους εργαζομένους.

Από τα αρμόδια Υπουργεία έχουν σταλεί εγκύκλιοι και οδηγίες για τη λειτουργία των επιχειρήσεων, για μέτρα πυροπροστασίας, αναβολές πολιτιστικών εκδηλώσεων, συστάσεις για τηλεργασία και αποφυγή μετακινήσεων κυρίως τις μεσημεριανές ώρες.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

 

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, τι μεσολάβησε από τότε που η Νέα Δημοκρατία έλεγε πόσο απαραίτητη είναι η Πανεπιστημιακή Αστυνομία και οδηγηθήκαμε στην κατάργησή της; Και επίσης, δεν είναι μία αρνητική εικόνα για την Κυβέρνηση να «αδειάζει» ο Πρωθυπουργός έναν Υπουργό, ούτε ένα μήνα, μετά την ανάληψη των καθηκόντων του; Για την έφιππη Αστυνομία ρωτώ.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ξεκινάω από το δεύτερο που είναι πιο σύντομο. Δεν υπάρχει κανένα «άδειασμα» κανενός Υπουργού από τον Πρωθυπουργό. Υπήρξε μία πρόταση, η οποία δεν έγινε δεκτή σχετικά με την έφιππη Αστυνομία. Και πηγαίνω στο θέμα της Πανεπιστημιακής Αστυνομίας. Καταρχάς να πούμε γενικά για την πολιτική της Κυβέρνησης, η οποία μάλιστα έχει απτά αποτελέσματα. Στον πυρήνα της πολιτικής της Κυβέρνησης είναι η διασφάλιση της ασφάλειας στα πανεπιστήμια. Ένα κλίμα το οποίο θα ευνοεί τους φοιτητές και τους καθηγητές, θα τους προστατεύει και θα απομονώνει παραβατικές συμπεριφορές. Και σ’ αυτήν την πολιτική, η οποία έχει πολύ απτά αποτελέσματα, έχουν γίνει πολλές κινήσεις. Πρώτη και κυριότερη η επαναφορά του ασύλου στην αληθινή του έννοια. Είχαμε ένα άσυλο ανομίας και τώρα έχουμε ένα αληθινό άσυλο ελεύθερης διακίνησης ιδεών. Μία από τις κινήσεις είναι και η Πανεπιστημιακή Αστυνομία, η οποία το λέω ρητώς, δεν καταργείται. Και δεν υπήρξε ποτέ καμία τέτοια πρόθεση και καμία τέτοια διατύπωση. Αντιθέτως, επανεξετάζουμε συνεχώς πώς θα έχει τον καλύτερο δυνατό ρόλο και τον καλύτερο δυνατό τρόπο λειτουργίας η Πανεπιστημιακή Αστυνομία, σε συνεργασία με όλη την ΕΛΑΣ. Δείτε πόσες επιχειρήσεις εκκένωσης καταλήψεων έγιναν τα τελευταία χρόνια και θα συνεχίσουν να γίνονται. Πόσες φορές ελευθερώθηκαν πανεπιστημιακοί χώροι, κάτι που ήταν αυτονόητο, αλλά στην Ελλάδα για πολλά χρόνια δεν ήταν, και δόθηκαν σε αυτούς που πραγματικά ανήκουν, που είναι οι φοιτητές και οι καθηγητές. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε με πολύ μεγάλη υπομονή, αυτό είναι το καθήκον μας, απέναντι στην ελληνική κοινωνία, απέναντι στο σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, εκτός από το «άδειασμα», ας το βάλω στα εισαγωγικά, γιατί έτσι «έπαιξε» χθες στον Τύπο, στον κύριο Μηταράκη, που λέτε ότι ήταν μία πρόταση, αλλά έμοιαζε με απόφαση έτσι όπως την είπε ο Υπουργός, έχουμε αυτήν την εβδομάδα το δικό σας «άδειασμα» τη Δευτέρα στον κύριο Φλωρίδη, για προσωπικές απόψεις κατά τις Προγραμματικές δηλώσεις για την τραπεζική ασυλία, τον κύριο Βορίδη ο οποίος πήρε αποστάσεις από τη δέσμευση του Πρωθυπουργού στον Bloomperg, μάλιστα, για τον γάμο ατόμων ιδίου φύλλου και μία παρέμβαση που ακούσαμε από εσάς, που υπήρχε περίπτωση να γίνει, που τελικά έμεινε στον αέρα, όσον αφορά τα ακτοπλοϊκά. Θα περίμενε κανείς λίγες ημέρες μετά τις εκλογές να βρίσκεστε «καβάλα στο άλογο». Τι είναι αυτό που φταίει κατ’ εσάς, γι’ αυτήν την εικόνα ασυνεννοησίας;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εμείς δεν αντιλαμβανόμαστε την εφαρμογή του Προγράμματός μας, τον στόχο μας για καλύτερες ημέρες, συνεχή ισχυροποίηση της χώρας, βελτίωση της ζωής των πολιτών, ως, ας πούμε, να είμαστε «καβάλα στο άλογο». Δεν είναι αυτή η επιδίωξή μας. Η Κυβέρνηση λειτουργεί απολύτως συνεκτικά. Εφαρμόζει ήδη άμεσα το Πρόγραμμά της. Ήδη, έχουμε δύο νομοσχέδια στη Βουλή, για τους Έλληνες αποδήμους και το οικονομικό νομοσχέδιο, τα οποία είναι απολύτως συνεπείς κινήσεις προς τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις, άρα δεν τίθεται κάποιο θέμα «αδειάσματος» υπουργών και αυτό φάνηκε και από τις Προγραμματικές δηλώσεις που οι πολίτες άκουσαν τους υπουργούς να λένε αυτά για τα οποία στήριξαν τη Νέα Δημοκρατία και άκουσαν τους υπουργούς να περιγράφουν ένα συνολικό σχέδιο, που θα κάνει ακόμα πιο ισχυρή, ακόμα πιο παραγωγική την Ελλάδα. Και επειδή αναφερθήκατε και στις ακτοπλοϊκές, δεν νομίζω ότι υπάρχει καμία ασυνέπεια, το αντίθετο. Είναι άλλο ένα ζήτημα που η Κυβέρνηση, ως έχει καθήκον, σκύβει πάνω σε ένα πρόβλημα ―όπως είχα πει στην προηγούμενη ενημέρωση― και ήδη σήμερα, πολύ λίγες ημέρες μετά, με κάποιες επαφές, συναντήσεις και κινήσεις που έγιναν, έχουν αρχίσει ανακοινώσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών ―μένει να τις δούμε όλες και να τις αξιολογήσουμε― οι οποίες αναφέρουν κάποιες σημαντικές εκπτώσεις. Η Κυβέρνηση αυτή ποτέ δεν είπε, ούτε την προηγούμενη τετραετία, ότι τα έλυσε όλα, ότι δεν έγιναν λάθη -τα οποία διορθώθηκαν μέσα στην τετραετία- όμως ήταν ειλικρινής και με πρώτο τον Πρωθυπουργό, παρουσίασε ένα συνολικό σχέδιο και παρουσίασε έναν οδικό χάρτη για τα επόμενα χρόνια. Εμείς έτσι θα λειτουργήσουμε ομαδικά, συνεκτικά, προς όφελος όλων των πολιτών.

Γ. ΣΚΙΝΤΖΗ: Αναφερθήκατε κι εσείς, κύριε Εκπρόσωπε, ήδη βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για την άρση των περιορισμών στην ψήφο των αποδήμων. Και θέλω να σας ρωτήσω, πότε αναμένεται να ψηφιστεί ο νόμος αυτός; Τι εισπράττετε μέχρι στιγμής από τα κόμματα της αντιπολίτευσης; Για παράδειγμα έχετε συνομιλήσει με τον ΣΥΡΙΖΑ, με το ΠΑΣΟΚ, υπάρχει κάποιο σχόλιο επ’ αυτού;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κοιτάξτε, όπως και η νομοθετική παρέμβαση για την ψήφο των αποδήμων, βασικά για τη διευκόλυνση στην ψήφο τους, γιατί μιλάμε για ανθρώπους οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους, δεν παρέχεται κάποιο δικαίωμα ψήφου, όπως και για το οικονομικό νομοσχέδιο που αναφέρθηκα στην αρχική μου εισήγηση, ευελπιστούμε να ψηφιστούν και τα δύο μέχρι το τέλος του μήνα, πριν δηλαδή το κλείσιμο της Βουλής για κάποιες εβδομάδες. Αναμένουμε τη στάση όλων των κομμάτων σχετικά με το νομοσχέδιο για τη διευκόλυνση, την άρση των περιορισμών στην πραγματικότητα, της ψήφου των αποδήμων από τον τόπο διαμονής τους. Γίνονται συναντήσεις και επαφές από το Υπουργείο Εσωτερικών θεσμικά, σίγουρα περιμένουμε ―έχουν περάσει βέβαια κάποιες μέρες και θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν θα υπάρχει κάποια αλλαγή στάσης― από τα κόμματα τα οποία ψήφισαν την ίδια ακριβώς πρόταση νόμου, με την ίδια ακριβώς διατύπωση, πριν από λιγότερο δύο χρόνια ―κάποιοι μάλιστα είναι και βουλευτές που ήταν και στην προηγούμενη σύνθεση της Βουλής και είναι και σε αυτήν και ψήφισαν το ακριβώς ίδιο νομοθέτημα― περιμένουμε μια καθαρή στάση υπέρ. Νομίζω ότι είναι μία άδικη εκκρεμότητα. Είναι κάτι το οποίο θα ενώσει τους Έλληνες, μία αυτονόητη κίνηση σεβασμού σε όλον τον Ελληνισμό. Εμείς, λοιπόν, είμαστε αισιόδοξοι. Είναι ένα στοίχημα αξιοπιστίας για τα κόμματα, ειδικά τα οποία ψήφισαν την ίδια ακριβώς διάταξη και περιμένουμε το συντομότερο δυνατό τις επίσημες τοποθετήσεις τους.

 

Κ. ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ: Ο Πρωθυπουργός έθεσε στον Ταγίπ Ερντογάν, χθες, το ζήτημα της παρέμβασης του Τουρκικού Προξενείου στην προεκλογική εκστρατεία της Θράκης, όπως είχε υποσχεθεί πριν τις εκλογές; Και τι απάντησε έλαβε, αν του έθεσε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όπως είπε και στη συνέντευξη Τύπου που έκανε, αμέσως μετά, ο Πρωθυπουργός, ετέθη το ζήτημα. Όπως, όμως, τόνισε, περισσότερες λεπτομέρειες,  σε μια συζήτηση σε επίπεδο ηγετών δεν δόθηκαν. Αλλά, όπως είχε υποσχεθεί, και  ό,τι λέει ο Έλληνας Πρωθυπουργός το κάνει, προφανώς και ετέθη το ζήτημα.

Σ. ΡΙΣΤΟΦΣΚΑ: Για τη χθεσινή συνάντηση του κ. Μητσοτάκη με τον ομόλογό του από τη Βόρεια Μακεδονία, μπορείτε να μας πείτε κάποιες λεπτομέρειες, τι συζήτησαν, πώς πήγε η συνάντηση, αν συμφώνησαν για κάποια επίσκεψη του κ. Μητσοτάκη στα Σκόπια ή του κ. Κοβατσέφσκι   στην Αθήνα.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Μένω σε όσα είπε ο Πρωθυπουργός στη συνέντευξη Τύπου. Αυτή είναι και η ενημέρωση που έχουμε. Σίγουρα ήταν σε πολύ καλό κλίμα η συνάντηση, όπως με όλους τους άλλους ηγέτες που συναντήθηκε ο Πρωθυπουργός.

Π. ΜΙΧΟΣ: Μας περιγράψατε πριν τον οδικό άξονα, τα τρία σημεία στα ελληνοτουρκικά, τα οποία είπε χθες και ο Πρωθυπουργός. Θέλω να σας ρωτήσω, εάν η πολιτική επίβλεψη υπό τους κ. Γεραπετρίτη και Φιντάν μπορεί να σηματοδοτήσει πιο γρήγορες εξελίξεις στα λεγόμενα «βαριά» ζητήματα.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Καλό είναι να μην κάνουμε προβλέψεις. Όπως είπα και στην αρχική μου τοποθέτηση, είναι σίγουρα μια θετική εξέλιξη η επανέναρξη των επαφών και των συνομιλιών. Έχουν τεθεί ξεκάθαρα οι προϋποθέσεις και οι βάσεις από τις δύο πλευρές. Ο Πρωθυπουργός έθεσε τους τρεις άξονες και είναι καλύτερο να παρακολουθήσουμε την πορεία των εξελίξεων. Αλλά εμείς θέλουμε, επαναλαμβάνω και τη διατύπωση του Πρωθυπουργού, να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο. Από εκεί και πέρα, όλα θα κριθούν με βάση την πορεία των εξελίξεων.

Φ. ΠΑΝΤΑΖΗΣ: Με αφορμή δημοσίευμα που αναφέρεται σε σχέση του Μαξίμου και της Ε.Υ.Π. με την Interlexa, ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά από την Κυβέρνηση και τον κ. Μητσοτάκη εξηγήσεις. Έχετε κάποιο σχόλιο;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι πολιτικά, όσα ήταν να ειπωθούν έχουν ειπωθεί. Από νομικής πλευράς η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια της ανεξάρτητης ελληνικής Δικαιοσύνης και νομίζω ότι είναι καλύτερο να περιμένουμε τα πορίσματά της.

Π. ΜΙΧΟΣ: Πότε θα ανακοινωθεί η στάση της Ν.Δ. στις περιφερειακές εκλογές;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Το απάντησα και στην προηγούμενη ενημέρωση των πολιτικών συντακτών τη Δευτέρα. Αυτή είναι μια ενημέρωση για το κυβερνητικό έργο. Αυτές οι ανακοινώσεις θα έρθουν στην ώρα τους από τη Ν.Δ..

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Τη Δευτέρα είπατε, μεταξύ άλλων, για το νομοσχέδιο, για την άρση των περιορισμών. Είπατε, μεταξύ άλλων, «μιλάμε για ανθρώπους που έχουν δικαίωμα ψήφου, είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους, είναι φίλοι, αδέλφια μας, συμπολίτες μας. Έρχεται ο Πρωθυπουργός και συνεχίζει, μια μεταρρύθμιση, να μην υπάρχουν εμπόδια, να μπορούν οι άνθρωποι αυτοί από τον τόπο διαμονής τους, κατοικίας τους, τον τόπο που βρίσκονται τη μέρα των εκλογών, ίσως για κάποια επαγγελματική υποχρέωση, να ασκούν το εκλογικό τους δικαίωμα». Τι σας εμποδίζει να κάνετε μια τέτοια δήλωση και για τους πολίτες που δουλεύουν τους θερινούς και ανοιξιάτικους μήνες; Γιατί έγινε μεγάλη συζήτηση προεκλογικά για μια τέτοια ρύθμιση. Ο κ. Σκέρτσος, τότε που ήταν στη θέση σας, μας είπε ότι δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα. Για ποιο λόγο έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν θεωρώ ότι έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά. Το αντίθετο θα έλεγα. Για το μεν πρώτο, αυτά τα οποία είπα για την ψήφο των αποδήμων ισχύουν στο ακέραιο. Και νομίζω ότι είναι κάτι που πρέπει να συμφωνήσουν όλα τα πολιτικά κόμματα και να μην χρησιμοποιούν -δεν αναφέρομαι σε αυτά που λέτε εσείς, αλλά αναφέρομαι σε μια επιμέρους στάση της Αντιπολίτευσης- προσχήματα για να μην ψηφίσουν. Και ελπίζουμε να ψηφιστεί και με τη μεγαλύτερη δυνατή πλειοψηφία. Από εκεί και πέρα, αναφέρομαι, καταρχάς, στο ότι υπάρχει δυνατότητα με την ψήφο των ετεροδημοτών, κάποιος, δηλαδή, ο οποίος, ενώ είναι εγγεγραμμένος σε έναν Νομό, σπουδάζει, δουλεύει σε έναν άλλο Νομό, να ψηφίσει από τον τόπο διαμονής του. Υπάρχει αυτή η δυνατότητα μέσα σε ένα χρονικό διάστημα, στο οποίο κλείνουν οι κατάλογοι με βάση την προκήρυξη των εκλογών και αναφέρεται σε πολίτες που ζουν στο εσωτερικό της χώρας. Και από εκεί και πέρα, νομίζω, ότι σε καμία περίπτωση μια άρση περιορισμών για ανθρώπους που βρίσκονται εκτός Ελλάδος, προσβάλλει τους υπόλοιπους. Και η Κυβέρνηση αυτή, με όλες τις παρεμβάσεις της και στους νέους εργαζόμενους και συνολικά με τις παρεμβάσεις της στα ζητήματα εργασίας, έχει αποδείξει ότι, όχι απλά σέβεται, αλλά τιμά απολύτως την κάθε εργαζόμενη και τον κάθε εργαζόμενο.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Αναφερθήκατε λίγο στο κομμάτι αυτό της μείωσης των τιμών των εισιτηρίων από τους ακτοπλόους και θα ήθελα να σας ρωτήσω, συνολικά πότε περιμένουμε μια απόφαση; Υπάρχει ένα χρονοδιάγραμμα, γιατί προχωρά το καλοκαίρι.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έγιναν συναντήσεις, όπως είπα και σε προηγούμενη ερώτηση. Έγιναν οι επαφές, έγινε μια συζήτηση με αριθμούς και δεδομένα. Ήδη, έχουν ξεκινήσει ανακοινώσεις οι ακτοπλοϊκές εταιρείες με, θεωρώ, σημαντικές εκπτώσεις. Εμείς προσδοκούμε το καλύτερο δυνατό για την ελληνική οικογένεια, για τους συμπολίτες μας που έχουν περισσότερο ανάγκη, για το σύνολο των πολιτών. Θα παρακολουθούμε την πορεία αυτών των ανακοινώσεων, όπως παρακολουθούμε το σύνολο των ζητημάτων που απασχολούν την ελληνική κοινωνία. Αυτό είναι το καθήκον μας, αυτή είναι η υποχρέωσή μας και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε.

Σ. ΡΙΣΤΟΦΣΚΑ: Επί αυτού. Θα είναι εκπτώσεις για τους Έλληνες, κάτι σαν market pass και τα λοιπά ή θα είναι και για τους τουρίστες;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχουν βγει σχετικές ανακοινώσεις από τις εταιρείες. Πριν από λίγη ώρα βγήκε μια ακόμα ανακοίνωση και θα παρακολουθούμε την πορεία τους.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Είπατε ότι η πανεπιστημιακή Αστυνομία δεν καταργείται. Δεν ισχύει, επομένως, αυτό που είπε χθες ο κ. Μηταράκης ότι οι 1.060 αστυνομικοί που είχαν διατεθεί για τη φύλαξη των Α.Ε.Ι. θα ενσωματωθούν στους ειδικούς φρουρούς και ότι ουσιαστικά δεν θα υπάρχει ένα ξεχωριστό Σώμα, αλλά η Αστυνομία θα επεμβαίνει, όπως και στο παρελθόν.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ήμουν νομίζω σαφής. Δεν υπάρχει κανένα θέμα κατάργησης της πανεπιστημιακής Αστυνομίας. Επανεξετάζουμε συνεχώς τον καλύτερο δυνατό τρόπο λειτουργίας της για την αποτελεσματικότητα και αυτού του Σώματος της Αστυνομίας. Και μάλιστα, είναι πολύ σημαντικό όλα αυτά να είναι σε συνεργασία με το σύνολο της ΕΛΑΣ.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε, προχθές, πως η μεγάλη άνοδος των τιμών έγινε τον μήνα που λείψαμε από την Κυβέρνηση. Λείπει η γάτα, χορεύουν τα ποντίκια. Δεν είναι εισαγόμενη η ακρίβεια πια;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι αυτό που λέτε δεν οδηγεί στο συμπέρασμα το οποίο κάνετε. Δεν οδηγήθηκε ούτε ο Υπουργός σε αυτό το συμπέρασμα. Είναι προφανές ότι είναι εισαγόμενη η ακρίβεια. Είναι μια εισαγόμενη πληθωριστική κρίση, η οποία πλέον κρατά αρκετούς μήνες. Για τη χώρα μας, ευτυχώς ο δείκτης του πληθωρισμού βαίνει συνεχώς μειούμενος. Υπάρχει ακόμα το ζήτημα του πληθωρισμού τροφίμων που είναι υψηλός, αλλά είναι κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Γι΄ αυτό και συνεχίζονται οι στοχευμένες κινήσεις της Κυβέρνησης.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Προηγούμενο άρθροΣυνέντευξη του Δημάρχου Νάουσας Νικόλα Καρανικόλα στον Τ/Σ DION
Επόμενο άρθροΚτηνοτρόφοι 365 μέρες και … εκτελεσθέντες …