Ανάγκη άρσης του μέτρου της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) που βάζει ταφόπλακα στα όνειρα και τις επιδιώξεις ακόμη και για αριστούχους μαθητές

Ανάγκη άρσης του μέτρου της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) που βάζει ταφόπλακα στα όνειρα και τις επιδιώξεις ακόμη και για αριστούχους μαθητές

 

Της:  Ασημακοπούλου Σοφίας – Χάιδως Βουλευτού Β’ Πειραιώς

ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: «Ανάγκη άρσης του μέτρου της ΕΒΕ που βάζει ταφόπλακα στα

όνειρα και τις επιδιώξεις ακόμη και για αριστούχους μαθητές»

Κύριε Υπουργέ,

Αλγεινή εντύπωση έχει προκαλέσει στη σχολική κοινότητα κι όχι μόνο το φαινόμενο κατά τις πρόσφατες Πανελλαδικές εξετάσεις υποψήφιοι με πολύ υψηλές βαθμολογίες που επέλεξαν σχολές με ειδικά μαθήματα να αποκλειστούν από τα τμήματα της προτίμησής τους, επειδή δεν έπιασαν την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) σε κάποιο ειδικό μάθημα. Και μάλιστα αρκετοί εξ αυτών να μείνουν εκτός, εξαιτίας ειδικού μαθήματος (όπως το Ελεύθερο Σχέδιο) που δε διδάσκεται καν στα σχολεία. Μόνο προβληματισμό και περίσκεψη στους μαθητές προξενεί το γεγονός αυτό, αφού βλέπουν να έχουν να κάνουν με ένα σύστημα που όχι μόνο δεν επιβραβεύει την αριστεία αλλά και ψαλιδίζει τα όνειρα και τις επιδιώξεις τους, ακυρώνοντας κόπους και θυσίες ετών. Κάπου εδώ το αφήγημα περί αναγκαιότητας ΕΒΕ λόγω μαθητών που μπαίνουν σε σχολές με «λευκή κόλλα» καταρρέει. Για τους λόγους αυτούς και προς αποκατάσταση του αισθήματος δικαίου είναι θεμιτό και αναγκαίο οι αρμόδιοι να άρουν το μέτρο της ΕΒΕ ή έστω να γίνεται εφαρμογή του υπό προϋποθέσεις.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να φροντίσετε, ώστε να αποκατασταθεί το αίσθημα δικαίου προς τους υποψηφίους που λόγω ΕΒΕ σε ειδικό μάθημα έμειναν εκτός σχολών προτίμησης παρ’ ότι αρίστευσαν στα υπόλοιπα μαθήματα;
  2. Προτίθεσθε άμεσα να προβείτε σε ενέργειες άρσης του μέτρου της ΕΒΕ, αφού άφησε έξω από σχολές προτίμησης μαθητές αριστεύσαντες;
  3. Πόσο δίκαιο και θεμιτό είναι να περιορίζετε τις επιλογές σε μαθητές που, ενώ εξετάστηκαν επιτυχώς σε 6 μαθήματα, για μια ελάχιστη διαφορά σε μια βάση, η οποία διαφοροποιείται κάθε χρόνο, να πρέπει να ψαλιδιστούν τα όνειρα και οι επιδιώξεις τους;

Η ερωτώσα Βουλευτής

ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ – ΧΑΪΔΩ

Προηγούμενο άρθροΑπολογισμός εποπτείας αγοράς για την διετία 2021-2022
Επόμενο άρθροΕκδήλωση για τα καινοτόμα μοριακά τρόφιμα ελαιολάδου και ξιδιού ΜΕΛΟΞ