Συνέντευξη του Υπουργού Επικρατείας και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Άκη Σκέρτσου, στο NAFTEMPORIKI TV

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΥ, ΑΚΗ ΣΚΕΡΤΣΟΥ ΣΤΟ NAFTEMPORIKI TV ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΝΙΚΟΛ ΛΕΙΒΑΔΑΡΗ ΚΑΙ ΠΑΥΛΟ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟ

Για το debate των πολιτικών αρχηγών και τη δήλωση του Α. Τσίπρα ότι δεν περιμένει πάρα πολλά από  τηλεμαχια των πολιτικών αρχηγών

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ καταβάλουν μεγάλη προσπάθεια να απονομιμοποιήσουν το debate – ενδεχομένως και κάποιους δημοσιογράφους – να δημιουργήσουν μια θολή εικόνα γύρω απ’ αυτή την πολύ σημαντική στιγμή της Δημοκρατίας και της προεκλογικής περιόδου. Με  απόφαση της Διακομματικής Επιτροπής, που είναι το αρμόδιο όργανο για να ρυθμίσει τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει αυτή η τηλεμαχία, συμφωνήθηκαν οι όροι διεξαγωγής. Αυτό που βλέπω εγώ, είναι ότι ο κ. Τσίπρας θέλει να κρύψει την απομόνωσή του από τα υπόλοιπα κόμματα της Αριστεράς, με τα οποία ο ίδιος κατά μόνας και προς τους πολίτες, λέει ότι μπορεί να συνάψει μια προγραμματική συμφωνία μιας προοδευτικής διακυβέρνησης. Στην πραγματικότητα ι το ΚΚΕ έχει απορρίψει οποιαδήποτε συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Βαρουφάκης έχει κάποια οικονομικά σχέδια τα οποία απορρίπτει ο ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Τσίπρας. Ο κ. Ανδρουλάκης λέει ότι δεν συνεργάζεται με τον κ. Τσίπρα. Αυτά όλα θα φανούν στο debate, γι’ αυτό εύλογα ο κ. Τσίπρας το υποβαθμίζει.

Το δεύτερο αίτημα που βάζει, ως προς την τηλεμαχία με τον Πρωθυπουργό, δεν είναι της παρούσης.  Γιατί έχουμε ένα εκλογικό σύστημα της απλής αναλογικής, το οποίο οδηγεί σε κυβερνήσεις συνεργασίας αναγκαστικά. Δεν δίνει αυτοδυναμία. Εμείς, το λέμε, είμαστε υπέρμαχοι της ενισχυμένης αναλογικής. Η χώρα χρειάζεται πολιτική σταθερότητα και θα συζητήσουμε με τον άλλο αντίπαλο μονομάχο στο καθεστώς, πλέον, της ενισχυμένης αναλογικής, όταν φτάσουμε εκεί. Προς το παρόν, όμως, η τηλεμαχία είναι αυτή με ολους τους πολιτικους αρχηγους. …Είναι υποτιμητικό από την πλευρά του κ. Τσίπρα, δηλαδή, να λέει ότι ο ίδιος  και ο κ. Μητσοτάκης δικαιούνται μια παραπάνω ευκαιρία τηλεοπτικής προβολής. Γιατί συμβαίνει αυτό στο περιβάλλον της απλής αναλογικής;

…: Ο κ. Τσίπρας, θυμίζω, ότι όταν ήταν επικεφαλής ενός μικρότερου κόμματος, κατήγγειλε τα μεγάλα κόμματα που ζητούσαν τηλεμαχίες των δύο. Αλλάζει θέσεις, το κάνει συχνά. Γνωρίζουμε ότι δεν φημίζεται για την αξιοπιστία του.

 

Για το σενάριο σχηματισμού Κυβέρνησης με τη Νέα Δημοκρατία πρώτο κόμμα μετά τις εκλογές της 21ης Μαΐου

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Οι πολίτες κρίνουν. Οι πολίτες επιλέγουν. Ο, τι είχαμε να πούμε  – λίγο, πολύ το είπαμε και το κάναμε, ως Κυβέρνηση τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Είναι η ώρα των πολιτών. Αυτοί θα πουν ποιοι πιστεύουν ότι είναι ικανοί να κρατήσουν τη χώρα σε ένα σταθερό μονοπάτι δυναμικής ανάπτυξης, αύξησης των μισθών, περαιτέρω μείωσης των φόρων, ψηφιοποίησης του Κράτους, ενίσχυσης του Εθνικού Συστήματος Υγείας, του δημόσιου συστήματος εκπαίδευσης. Χρειαζόμαστε περισσότερα και καλύτερα δημόσια αγαθά, χρειαζόμαστε περισσότερη αξιολόγηση στο Κράτος, καλύτερες Υπηρεσίες προς τους πολίτες, καλύτερα μέσα μαζικής μεταφοράς. Για όλα αυτά εμείς έχουμε, μια θετική πρόταση. αντιθέτως, βλέπουμε την ίδια συνταγή από την Αντιπολίτευση, μια πρόταση, που μας πηγαίνει πίσω. Ο κ. Τσίπρας είναι ο ίδιος Αρχηγός, με την ίδια ηγετική ομάδα, με τις ίδιες επικίνδυνες ιδέες και προγράμματα πολύ υψηλού κόστους, που εκτροχιάζουν την οικονομία, δημιουργούν μια τεράστια αβεβαιότητα και μπορούν, ουσιαστικά, να μας ρίξουν ξανά στα βράχια.

 

Γιατί κλείνει η ΝΔ την πόρτα της συνεργασίας με το ΠΑΣΟΚ και τον Νικο Ανδρουλάκη;

Α.ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Ο κ. Ανδρουλάκης έχει κλείσει ο ίδιος την πόρτα της συνεργασίας προς τον κ. Μητσοτάκη. Είναι μια επιλογή του προσωπική. Λέει ότι δεν μπορεί να συνεργαστεί με τη Νέα Δημοκρατία του κ. Μητσοτάκη και με τον κ. Μητσοτάκη προσωπικά. Είναι πολύ άδικη και κυρίως άτοπη η θέση του οτι “ο κ. Μητσοτάκης έχει κάνει καταστροφική δουλειά και καταστροφικό έργο για τη χώρα”. Αυτο που λέει (ο κυριος Ανδρουλάκης είναι αντίθετο με αυτο που πιστευει η πλειονότητα των πολιτών, ίσως και ένα μεγάλο μέρος και των ψηφοφόρων του. Θεωρώ, δηλαδή, ότι ο κ. Ανδρουλάκης δεν διαβάζει καλά καν τη δική του εκλογική βάση. Γιατί  εφαρμόζουμε πολιτικές, οι οποίες έχουν ευρύτερη απήχηση, πέρα από τα στενά όρια της Ν.Δ., πολιτικές εθνικά, κοινωνικά, οικονομικά  αναγκαίες. …Ο κ. Ανδρουλάκης εχει καταψηφίσει κρίσιμες μεταρρυθμίσεις που πάνε τη χώρα μπροστά. Αυτό τι σημαίνει; Ότι ως δυνάμει κυβερνητικός εταίρος, το ΠΑΣΟΚ θα ήταν ένα βαρίδι γι΄αυτό το οποίο λένε  οι πολίτες “έχετε πάει σε κάποια σημεία μπροστά, σε άλλα δεν τα έχετε πάει τόσο καλά, πρέπει να πάτε πιο γρήγορα». Πώς θα πάμε με ένα κόμμα που καταψηφίζει την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στη δημόσια εκπαίδευση , που υποστηρίζει τους συνδικαλιστές, οι οποίοι, δεν θέλουν να γίνουν οι εξετάσεις Pisa, που θα μας δείξουν τα παιδιά μας στα σχολεία τι μαθαίνουν από το δημόσιο σχολείο, για να μπορούμε να βελτιώσουμε και τα  προγράμματα σπουδών και τον τρόπο διδασκαλίας και τις εκπαιδευτικές δομές; Το ΠΑΣΟΚ έχει καταψηφίσει την αναδιάρθρωση του Ε.Φ.Κ.Α., που έχει οδηγήσει στην  απονομή συντάξεων από δύο χρόνια σε δύο μήνες. …Με αυτές τις πολιτικές το ΠΑΣΟΚ διαφωνεί. Συνεπώς, θεωρούμε ότι ως παίκτης αρνησικυρίας, μέσα σε μια Κυβέρνηση που θέλει να πάει τη χώρα μπροστά, θα φέρει πολύ σημαντική επιβράδυνση. Με αυτούς τους όρους δεν μπορούν να υπάρξουν, επομένως, όροι συνεργασίας.

Η μη επίτευξη αυτοδυναμίας , σημαίνει συνεχείς εκλογές μέχρι να την κατακτήσει η ΝΔ

Α.ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Εμείς θέλουμε να καταλάβουν οι πολίτες τι σημαίνει στην πράξη συνεργασία, όχι στη θεωρία. Διότι στη θεωρία, το ΠΑΣΟΚ λειτουργεί λίγο σαν να συμμετέχει σε πολιτικά «καλλιστεία». Θέλει να είμαστε όλοι και πλούσιοι και υγιείς και όμορφοι. Δεν μας λέει ούτε πώς θα το κάνει, ούτε με ποιον θα το κάνει, γιατί λέει ότι δεν θέλει Μητσοτάκη, δεν θέλει Τσίπρα. Αφήνει ένα ερωτηματικό για το αν θέλει τον εαυτό του ως Πρωθυπουργό, παρότι θα είναι το τρίτο κόμμα, με βάση τις δημοσκοπήσεις ή κάποιον άγνωστο. Αυτη η στάση, θεωρώ ότι δεν προσφέρει σιγουριά και σταθερότητα και εμπιστοσύνη στους πολίτες για να συνεχίσουμε σε μια πορεία προς τα μπρος. Αντιθέτως, δημιουργούν πάρα πολλά ερωτηματα. Με μια δύναμη που δεν ξέρει πού θέλει να πάει τη χώρα, θεωρούμε ότι δεν υπάρχει λόγος να συζητήσουμε.

Τι θα πράξει η ΝΔ αν οι συσχετισμοί της κάλπης της 21η Μαΐου μπορούν να οδηγήσουν σε κυβερνητική συμπραξη με το ΠΑΣΟΚ

Α.ΣΚΈΡΤΣΟΣ: Ο κ. Μητσοτάκης είναι ένας σοβαρός, θεσμικός, έντιμος πολιτικός, ο οποίος σέβεται πάντα τη λαϊκή ετυμηγορία. Η κρίση και η επιλογή είναι στους πολίτες. Εμείς παρουσιάζουμε τα γεγονότα. Λέμε ότι φέραμε διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από την υπόλοιπη Ευρώπη. Λέμε ότι αυξήσαμε κατά 20% τον κατώτατο μισθό. Λέμε ότι έχουμε μειώσει κατά 7 δις ευρώ τους φόρους, 50 φόρους. Λέμε ότι έχουμε ψηφιοποιήσει 1.500 Υπηρεσίες, πρέπει να ψηφιοποιήσουμε όλο το Κράτος. Λέμε ότι στο Ε.Σ.Υ. δώσαμε μια μεγάλη μάχη στην πανδημία, πρέπει να πάμε ακόμα καλύτερα.

Αν υπάρχει περίπτωση συνεργασίας της ΝΔ με το κόμμα Βελοπουλου ή με αλλο κόμμα δεξιότερα της

Α.ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Κατηγορηματικά  οχι, δεν υπάρχει συζήτηση, δεν υπήρξε ποτέ καμία συζήτηση με κόμματα δεξιότερα της Ν.Δ.

Για τη διάψευση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους οτι κοστολόγησε το προεκλογικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ.

Α.ΣΚΕΡΤΣΟΣ:  Αυτο που διακινείται είναι παραπληροφόρηση. Ο κυριος Σκυλακάκης έκανε μια δήλωση και ανεφερε ότι έχουν χρησιμοποιηθεί στοιχεία από όλες αρμόδιες Υπηρεσίες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Είναι μια πάγια τακτική αυτό το οποίο συμβαίνει. Δηλαδή, όποτε υπάρχουν οικονομικές ανακοινώσεις από τα κόμματα, οι Υπηρεσίες του Γ.Λ.Κ. κάνουν την κοστολόγηση, τα δίνουν τα στοιχεία αυτά στη Γενική Γραμματεία Δημοσιονομικής Πολιτικής και βγαίνει μια ανακοίνωση από το Υπουργείο Οικονομικών που κάνει μια παρουσίαση και αποτίμηση του κάθε μέτρου.

…Άλλη μια φορά διακινουνται fake news. Έγινε ένα τηλεφώνημα από δημοσιογράφο του «DOCUMENTO» σε μια διεύθυνση από τις πολλές υπηρεσίες που υπάρχουν. Δεν είναι μια η Διευθυνση. Το κακό είναι να ισχυρίζεται κάποιος ότι το Γ.Λ.Κ. διαψεύδει ότι έχει δώσει στοιχεία. Έχει πάρει τηλέφωνο σε μια Διεύθυνση, η οποία παρέπεμψε, δεν αρνήθηκε, παρέπεμψε για απάντηση στον Γενικό Γραμματέα Δημοσιονομικής Πολιτικής. Δεν κάλεσαν ποτέ τη Γενική Γραμματεία και έβγαλαν το συμπέρασμα ότι το Γ.Λ.Κ. διαψεύδει. Είναι fake news, το λέμε ξεκάθαρα. Αλλο ένα fake news. Αυτό που πρέπει να τονίσουμε είναι ότι έχουμε καταπιεί την κάμηλο των 83 δις ευρώ που κοστίζει ένα πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ το οποίο -επαναλαμβάνω- μας ρίχνει στα βράχια.Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πρέπει να αμφισβητεί αυτό το νούμερο, γιατί έχουμε μια Υπηρεσία, η οποία είναι πάρα πολύ αξιόπιστη και προσβάλλει το Γ.Λ.Κ. και το Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο, αν μη τι άλλο, είναι ο μόνος αρμόδιος και αξιόπιστος

φορέας που μπορεί να κάνει αυτή την αποτίμηση γραμμή-γραμμή. Διότι καταρτίζουν τον Προϋπολογισμό, ξέρουν ακριβώς ποιες είναι οι δαπάνες που κάνει το Δημόσιο, ξέρουν ακριβώς πόσο θα κοστίσει το κάθε μέτρο. Και δεν αφορά μόνο μισθολογικές αυξήσεις ή μέτρα μισθολογικής πολιτικής. Έχουμε πολλά μέτρα όπως για τον Φ.Π.Α., για τον Ε.Φ.Κ., μιλάμε για τις συντάξεις, υπάρχουν πολλά μέτρα στο πρόγραμμα.

…Και το προγραμμα της ΝΔ έχει  κοστολογηθεί από τις Υπηρεσίες του Γ.Λ.Κ. και μάλιστα είναι ενταγμένο στο Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο Σταθερότητας και Ανάπτυξης, το οποίο ήδη έχουμε καταθέσει 2023-2026 στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Το θεωρώ, αν μη τι άλλο και βήμα εξέλιξης και αναβάθμισης του πολιτικού διαλόγου, το να καταθέτουμε κοστολογημένες, από το Γ.Λ.Κ., τις πολιτικές μας και οικονομικές μας προτάσεις, διότι έτσι θα γνωρίζουν οι πολίτες ότι τα κομματα δεν  τάζουν «λαγούς με πετραχήλια». Το πρόγραμμά μας κοστίζει 9 δισ ευρώ στην τετραετία και επαναλαμβάνω είναι , είναι πλήρως κοστολογημένο από τις Υπηρεσίες του Γ.Λ.Κ ,.Οχι απο κάποιο Ινστιτούτο ή κάποιο think tank. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες που καταρτίζουν τον Προϋπολογισμό το έχουν κοστολογήσει , το ίδιο θα έπρεπε να έχουν ζητήσει όλα τα κόμματα -και φυσικά θα γινόταν, αν το ζητούσαν. Ετσι θα προσφέρουν στους πολίτες μια αξιόπιστη πολιτική και οικονομική πρόταση.

Για την “προειδοποίηση” του  Αλέκου Παπαδόπουλου προς όλα τα κομματα για το ενδεχόμενο χρεοκοπίας

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Ο κ. Παπαδόπουλος, τον οποίο τιμώ  προσωπικά, νομίζω ότι θα μπορούσε να έχει και μια πιο ολοκληρωμένη   ενημέρωση ή και μια πληρέστερη παρουσίαση των δεδομένων στην αναφορά και τη δημοσίευση που έκανε. Η απάντηση έρχεται από το ότι η χώρα μας πέτυχε  τη μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή στην Ευρώπη μετά την πανδημία. Το 2022 έκλεισε, έναν χρόνο νωρίτερα, με μικρό πρωτογενές πλεόνασμα. Συνεπώς, παρά τις σημαντικές δαπάνες που όντως κάναμε για να στηρίξουμε την κοινωνία και την οικονομία κατά τη διάρκεια της υγειονομικής και της ενεργειακής κρίσης, η χώρα αυτή τη στιγμή τρέχει με πλεόνασμα, με μικρό πρωτογενές πλεόνασμα.  Και έχουμε στόχο, στο Μεσοπρόθεσμο, το πλεόνασμα αυτό να αυξηθεί. Έχουμε σημειώσει τη σημαντικότερη, τη μεγαλύτερη μείωση δημοσίου χρέους στον κόσμο, κατά 36 μονάδες, από 206%, είχε ανέβει το δημόσιο χρέος λόγω των δαπανών της πανδημίας προφανώς, έχει τη μεγαλύτερη μείωση. Και δεν είναι μόνο λόγω του πληθωρισμού, είναι κυρίως λόγω της αλματώδους ανάπτυξης. Σημειώνουμε διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από  την  υπόλοιπη Ευρώπη, που είναι και το βασικό ζητούμενο για να μπορέσουμε να συγκλίνουμε εισοδηματικά. Και από κει και πέρα, στο Μεσοπρόθεσμο,  που έχουμε καταθέσει και έχουμε συμφωνήσει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο κ. Παπαδόπουλος θα βρει όλες τις απαντήσεις και το δημοσιονομικό μονοπάτι που έχουμε χαράξει.

Για την Έκθεση ΟΟΣΑ

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Η  ΕΛΣΤΑΤ έβγαλε έναν νέο δείκτη σε σχέση με τις  κοινωνικές και  οικονομικές ανισότητες.  Και καταδεικνύει εκεί, με στοιχεία πραγματικά πλέον και όχι εκτιμήσεις, διότι η έκθεση του ΟΟΣΑ τον Νοέμβριο του 2022 έκανε προβλέψεις αλλα οχι με βάση πραγματικά στοιχεία, αλλα με εκτιμήσεις. Η ΕΛΣΤΑΤ τώρα με βάση τα πραγματικά δεδομένα των εισοδημάτων, καταγράφει μείωση του κινδύνου φτώχειας στην Ελλάδα κατά 2 μονάδες και σημαντική ενίσχυση των εισοδημάτων.  Αυτό τι αποδεικνύει; Αποδεικνύει ότι η μόνη συνταγή για να στηρίξεις τελικά τους ευάλωτους και να μειώσεις τις ανισότητες , είναι η δυναμική ανάπτυξη και όχι η αναδιανομή της φτώχειας.

Για το πόρισμα PEGA

Α.ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Κατ΄ αρχάς, από τη χθεσινοβραδινή ανακοίνωση, αυτό το οποίο είδα είναι ότι δεν αναφέρεται και αναγνωρίζει ότι δεν υπάρχει κάποιο συστημικό πρόβλημα στην Ελλάδα. Αυτό είναι θετική εξέλιξη. Από την άλλη, εμείς πολιτικά ό,τι είχαμε να πούμε και να κάνουμε. το έχουμε πεί και το έχουμε κάνει.

Έχουμε αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο ορίζει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η Ε.Υ.Π.. Έχουμε οδηγήσει την Υπηρεσία αυτή σε μια εσωτερική αναδιοργάνωση με περισσότερα φίλτρα ελέγχου. Έχουμε αυξήσει ουσιαστικά, έχουμε δημιουργήσει ένα δεύτερο φίλτρο εισαγγελικού ελέγχου ως προς τις διατάξεις που αφορούν τις νόμιμες επισυνδέσεις, τις νόμιμες παρακολουθήσεις. Έχουμε προσθέσει ως προς τα πολιτικά πρόσωπα ένα αντίβαρο, τη γνώμη του Προέδρου της Βουλής.Έχουν γίνει συζητήσεις στη Βουλή. Έχουν κατατεθεί οι γνώμες των κομμάτων.

Οι απαντήσεις θα δοθούν, πλέον, στο πλαίσιο της δικαστικής έρευνας που γίνεται. Η Δικαιοσύνη είναι η μόνη αρμόδια, πλέον, να κρίνει και να φτάσει αυτή την υπόθεση μέχρι τέλους, με τον ταχύτερο δυνατό ρυθμό. …Έχουμε πει ότι ήταν μια αστοχία ως προς την κυβερνητική λειτουργία, έχουμε αναλάβει την ευθύνη γι΄ αυτό το λάθος. Έφυγαν, απομακρύνθηκαν οι άνθρωποι, οι οποίοι είχαν θέση ευθύνης εκείνη την περίοδο. Έγιναν αλλαγές στον νομοθετικό πλαίσιο. Να επισημάνω ωστόσο ότι η σύνθεση της επιτροπής PEGA γέρνει προς την Αντιπολίτευση . Και θεωρούμε ότι δυστυχώς υπάρχει ένα στοιχείο θα έλεγα χειραγώγησης.

Θα ήθελα να θυμίσω ακόμη ότι η PEGA έχει ονομαστεί από το

Pegasus. Το Pegasus είναι το αντίστοιχο λογισμικό, το οποίο είχε βρεθεί στην Ισπανία. Για την ισπανική Σοσιαλιστική Κυβέρνηση τα σχόλιά της είναι πολύ πιο light. Επομένως, υπάρχει εδώ ένα στοιχείο ε πολιτικής κόντρας με μια κεντροδεξιά Κυβέρνηση της αντίπαλης παράταξης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Μέσα στο πολιτικό παιχνίδι είναι και όλα αυτά. Δεν θα μπούμε σε αντιδικία με την PEGA. Εμείς αυτό το οποίο κάνουμε είναι να  συνεργαζόμαστε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την αρμόδια Υπηρεσία, σε σχέση με την κατάσταση του Κράτους Δικαίου στην Ελλάδα. Θεωρούμε ότι έχουμε κάνει σημαντικά βήματα βελτίωσης με βάση τις συστάσεις που κάνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το Κράτος Δικαίου είναι θεμελιώδες συστατικό μιας σύγχρονης Δημοκρατίας. Χωρίς θεσμούς, χωρίς διαφάνεια, χωρίς Δικαιοσύνη είναι ανυπεράσπιστος, πρώτα και πάνω απ΄ όλα, ο πιο ευάλωτος πολίτης. Συνεπώς, κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε. Να αναφερω στο σημείο αυτό για παράδειγμα, ότι ο Economist, πριν από δύο μήνες -λαμβάνοντας υπόψη και την υπόθεση των παρακολουθήσεων- δημοσίευσε μια έκθεση συμφωνα με την οποία η  Ελλάδα σε σχέση με το 2018 έχει βελτιωθεί κατά 14 θέσεις, ως προς την κατάσταση της Δημοκρατίας στη χωρα μας

Προηγούμενο άρθροΦρόσω Καρασαρλίδου: Να συμφωνήσουμε επιτέλους για μια μέριμνα που αφορά χιλιάδες συνανθρώπους μας
Επόμενο άρθροΤάσος Μπαρτζώκας: Η Υγεία και η Περίθαλψη πρώτη προτεραιότητά μου!