Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου
από τον Υπουργό Επικρατείας και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Άκη Σκέρτσο
Καλημέρα σε όλες και όλους και καλό μήνα!
Τρεις εβδομάδες πλέον μας χωρίζουν από την κρίσιμη κάλπη της 21ης Μαΐου που θα καθορίσει ποιος θα κυβερνήσει τη χώρα την επόμενη τετραετία για να κάνουμε όλοι μαζί συλλογικά και ατομικά άλματα προς τα μπρος, χωρίς να μένει κανείς πίσω. Διότι η χώρα μας δεν μπορεί να γυρίσει ξανά πίσω ούτε να μείνει στάσιμη εξαιτίας ενός μέρους του πολιτικού συστήματος που δεν μπορεί να συνεννοηθεί -ούτε στα στοιχειώδη- με άλλες δυνάμεις, αποστρέφεται την πραγματική πρόοδο και δεν διαθέτει καμία πρόταση για το μέλλον.
Η χώρα μας δεν πρέπει να μπει ξανά σε μια πολιτική περιδίνηση που θα την απομακρύνει εκ νέου από την υπόλοιπη Ευρώπη όπως συνέβη την περίοδο 2015-2019. Μείναμε στην Ευρώπη τότε, χάρη στη φιλελεύθερη παράταξη, κάναμε βήματα μπροστά από το 2019 έως σήμερα παρά τις κρίσεις, και πρέπει πλέον να γίνουμε Ευρώπη σε όλους τους τομείς με αυτούς που ξέρουν, που θέλουν και μπορούν.
Ποια είναι τα άλματα που εμείς εγγυόμαστε; Το πρόγραμμα μας χαρακτηρίζεται από μια φράση: Τη φιλοδοξία η Ελλάδα να γίνει καλύτερη και να ανήκει στους καλύτερους.
Μιλάμε για άλματα στην οικονομία: Με διπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης και επενδύσεων από την υπόλοιπη Ευρώπη, με ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας εντός του 2023, με 25% αύξηση κατώτατου και μέσου μισθού, αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και μείωση της φοροδιαφυγής στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, με ραγδαία αποκλιμάκωση του δημόσιου χρέους κάτω από 130% έως το τέλος της τετραετίας, με χαμηλό πληθωρισμό αλλά και κόστος δανεισμού για επιχειρήσεις και νοικοκυριά, περαιτέρω μείωση των «κόκκινων» δανείων με προστασία των πραγματικά ευάλωτων, με νέο ρεκόρ εξαγωγών και ξένων επενδύσεων ως μερίδιο του Α.Ε.Π., μαζί με αύξηση του μεριδίου της μεταποίησης, της ευφυούς και βιολογικής γεωργίας και της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και με 12 περίοδο τουρισμού.
Μιλάμε για άλματα στην υγεία: Με προσλήψεις 10.000 πρόσθετων νοσηλευτών και γιατρών και καλύτερες αμοιβές για τους επαγγελματίες υγείας, 1,5 δισ. ευρώ επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό 80 νοσοκομείων και 156 κέντρων υγείας σε όλη τη χώρα, ψηφιακό φάκελο ασθενούς έως το 2025, δωρεάν προσωπικό γιατρό και δωρεάν προληπτικές εξετάσεις για όλους τους Έλληνες και τις Ελληνίδες. Για ένα σύγχρονο και αποτελεσματικό εθνικό σύστημα υγείας.
Μιλάμε για άλματα στο κράτος: Με αξιολόγηση ,εκπαίδευση ενδυνάμωση και καλύτερες αμοιβές των δημοσίων υπαλλήλων όλων των δημοσίων υπάλληλων, με ψηφιοποίηση έως το 2027 όλων των υπηρεσιών που παρέχονται στους πολίτες μέσω του gov.gr, με γρήγορο ίντερνετ σε κάθε γωνιά της χώρας μας, με μια δικαιοσύνη που δεν καθυστερεί και βγάζει αποφάσεις σε χρόνο αντίστοιχο με την υπόλοιπη Ευρώπη, με λιγότερες εστίες ανομίας στις πολεοδομίες, στα πανεπιστήμια, στα κέντρα των πόλεων μας που δεν μπορούν να είναι άβατα για τους δημοκρατικούς πολίτες στο όνομα κάποιων ανελεύθερων και φασιστικών αντιλήψεων.
Μιλάμε για άλματα στο περιβάλλον και την ενέργεια. Με ακόμη πιο γρήγορη χρήση των ΑΠΕ ώστε το 80% της ηλεκτρικής μας ενέργειας να παράγεται από ήλιο, αέρα και νερά και η Ελλάδα να γίνει ενεργειακά αυτόνομη και αυτάρκης έως το 2030, με 20 εκ. αναδασώσεις δέντρων στα δασικά μας Συστήματα αλλά και καθαρισμούς 10αδων χιλιάδων στρεμμάτων, με λειτουργία 45 σύγχρονων μονάδων επεξεργασίας αποβλήτων σε όλη τη χώρα, με έμφαση στην κυκλική οικονομία και ανακύκλωση πολλών ρευμάτων, με τον πρωτοποριακό θεσμό των απάτητων βουνών που προστατεύει την ελληνική χλωρίδα και πανίδα από την ασύμμετρη οικονομική ανάπτυξη.
Μιλάμε για άλματα στο κοινωνικό κράτος: που πρέπει επιτέλους να το νιώσει δίπλα του κάθε Πολίτης σαν αρωγό και όχι σαν εμπόδιο. Με το μεγάλο πρόγραμμα «Σπίτι μου» για φθηνή στέγη των νέων. Με τον προσωπικό βοηθό για την αυτόνομη διαβίωση των ΑμεΑ. Με τις δομές και εφαρμογές στήριξης των γυναικών από την ενδοοικογενειακή βία και την σεξουαλική παρενόχληση στους χώρους εργασίας, με προγράμματα δωρεάν προληπτικών μαστογραφιών που έχουν σώσει τη ζωή έως σήμερα σε περισσότερες από 7.500 γυναίκες. Με επέκταση δικαιωμάτων παντού ώστε να μην υπάρχουν πολίτες 1ης και 2ης κατηγορίας στη χώρα μας.
Μιλάμε τέλος για άλματα στην προστασία και ασφάλεια των συνόρων μας: Μιλάμε για την ισχυρή Ελλάδα που πλέον έχει δυνατή φωνή και άξια εκπροσώπηση στο εξωτερικό, μιλάμε για τον υπεύθυνο πατριωτισμό του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη που μας έχει εξασφαλίσει ένα 4πλασιο σε αξία εξοπλιστικό πρόγραμμα σε σχέση με την περίοδο 2015-2019, ώστε να αντιμετωπίζουμε κάθε είδους υβριδικές απειλές, να έχουμε καλύτερη φύλαξη των συνόρων με ολοκλήρωση του φράχτη στον Έβρο, αποτροπή σε θαλάσσια και χερσαία σύνορα των παράνομων δικτύων διακινητών, αλλά και έρευνα-διάσωση για τους πραγματικά ευάλωτους και δυστυχισμένους πρόσφυγες.
Παραγωγική, κοινωνική, πράσινη και ψηφιακή, δίκαιη και ισχυρή. Αυτό είναι το όραμα μας για την Ελλάδα, αυτή είναι η Ελλάδα που ονειρευόμαστε τους Έλληνες και τις Ελληνίδες. Αυτό διακυβεύεται στις κάλπες της 21ης Μαΐου. Το αν θα αφήσουμε τα φαντάσματα του παρελθόντος οριστικά πίσω μας για να πορευτούμε με αισιοδοξία, εθνική αυτογνωσία, πίστη στις δυνάμεις μας αλλά και αυτοκριτική όπου χρειάζεται -με γενναία δράση διόρθωσης -για όσα δεν γίνονται σωστά και πρέπει να διορθωθούν.
Απέναντι στη δική μας οραματική και ταυτόχρονα ρεαλιστική και πλήρως κοστολογημένη πρόταση -θυμίζω ότι το Σάββατο κατατέθηκε στην Κομισιόν το εθνικό σχέδιο σταθερότητας και ανάπτυξης- που συμπεριλαμβάνει όλους αυτούς τους προγραμματικούς στόχους και τα μέτρα πολιτικής που τους επιτυγχάνουν- υπάρχει μια συνταγή ξαναζεσταμένη που είναι και δοκιμασμένη και αποτυχημένη.
Στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ που δημοσιεύθηκε κακήν κακώς την περασμένη Παρασκευή, όπως και στην προεκλογική καμπάνια του, βλέπουμε ιδέες, ύφος, πρόσωπα, βγαλμένα από το συρτάρι του 2015. Αναφέρονται σε μια Ελλάδα του παρελθόντος σαν να μην μεσολάβησαν 8 χρόνια από τότε , σαν να μην έχει γίνει ούτε ένα βήμα μπρος από τότε. Το μαύρο όμως του ΣΥΡΙΖΑ δεν ταιριάζει στην Ελλάδα. Το μαύρο αξίζει μόνο στον ΣΥΡΙΖΑ όσο εξακολουθεί έχει αυτές τις ιδέες.
Η πραγματικότητα, δυστυχώς, είναι ότι οι μόνοι που είναι ίδιοι και απαράλλαχτοι είναι ο κ. Τσίπρας και η ομάδα του. Καμία βελτίωση, καμιά αυτοκριτική, καμία μεταμέλεια. Δεν αναγνωρίζουν κανένα λάθος λόγω της ακλόνητης ηθικής υπεροχής που τους χαρακτηρίζει, του δήθεν αριστερού ηθικού πλεονεκτήματος που υποτιμά βαθιά πρώτα και κύρια τους ίδιους τους πολίτες, τη σκέψη και τα συναισθήματα τους.
Μας λένε ότι αν χάσουν δεν θα φταίνε οι ίδιοι, αλλά οι πολίτες διότι «παραπλανήθηκαν ως αφελείς από κάποια προπαγάνδα». Πρακτικά μας λένε ότι οι ίδιοι δεν κάνουν λάθος ποτέ. Λάθη κάνουν μόνο οι άλλοι. Άρα οι ίδιοι δεν πρόκειται και να διορθωθούν ποτέ , αφού είναι αλάνθαστοι.
Μας λένε και μας υπόσχονται ένα νέο πρόγραμμα Θεσσαλονίκης που είναι 8πλάσιας αξίας από το πρώτο πρόγραμμα Θεσσαλονίκης που ποτέ δεν εφάρμοσαν. Και φυσικά όπως εκείνο έτσι κι αυτό οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στη χρεοκοπία και τα μνημόνια. 83 δισ. ευρώ το κοστολόγησε το Γενικό Λογιστήριο του κράτους έναντι 12 δισ. ευρώ του 2015.
Μας λένε ότι είναι υπέρμαχοι της δημοκρατίας και των δικαιωμάτων, κατά του φασισμού και του ναζισμού. Θα έλεγα να ρωτήσουν τη Μάγδα Φύσσα αν θέλει να δει τον Κασιδιάρη ξανά στη Βουλή δια αντιπροσώπων. Και μετά να μας εξηγήσουν γιατί δεν ψήφισαν τις μόνες διατάξεις που μπορούν να κρατήσουν εκτός Βουλής μια εγκληματική οργάνωση και γιατί δεν κατέθεσαν ούτε ένα υπόμνημα στον Άρειο Πάγο. Εξήντα πέντε ώρες μετά το ερώτημα που έθεσα το περασμένο Σάββατο ακόμη αναμένουμε την απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ. Χθες βράδυ πάντως μάθαμε και την πρώτη δημόσια ομολογημένη προγραμματική τους σύγκλιση του ΣΥΡΙΖΑ με τον κ. Βαρουφάκη που είπε ότι δεν θέλει το κόμμα Κασιδιάρη εκτός Βουλής, ούτε συμφωνεί με τις διατάξεις της Κυβέρνησης. Ψαρεύουν στα θολά νερά των ψηφοφόρων του κόμματος Κασιδιάρη χωρίς να αναλαμβάνουν μια υπεύθυνη έντιμη και γενναία θέση αρχής για το αν οι εχθροί της δημοκρατίας και οι εγκληματικές οργανώσεις μπορούν να βρίσκονται στη Βουλή.
Μας λένε ότι είναι με το λαό και όχι με τις ελίτ. Όμως δεν υπάρχει πιο ελιτίστικη άποψη από εκείνη που μιλάει για ένα ψηφοδέλτιο «προσωπικοτήτων» και επικρίνει ταυτόχρονα το ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας με επικεφαλής μια νέα άξια γυναίκα από το Παλαίκαστρο της Σητείας στην Κρήτη, ότι δεν είναι μια τέτοια προσωπικότητα. Να πάνε να το πουν αυτό στις 7.500 γυναίκες που διαγνώστηκαν με καρκίνο του μαστού χάρη στο πρόγραμμα «Φώφη Γεννηματά» που υλοποίησε η Ειρήνη Αγαπηδάκη ή στα 3.500 ασυνόδευτα ανήλικα παιδιά που ήταν έρμαια διακινητών και σωματεμπόρων επί των ημερών τους και πλέον βρίσκονται σε ασφαλή σπίτια και καταφύγια.
Μας λένε ότι μάχονται για τη δικαιοσύνη και την ασφάλεια των πολιτών. Όμως τους πήρε 30 ώρες για να βγάλουν μια νερόβραστη ανακοίνωση που λέει ψέματα και δήθεν καταδικάζει τις επιθέσεις πολιτικής βίας χωρίς καν να ονομάζει το πιο πρόσφατο θύμα της τον Θάνο Πλεύρη που δέχθηκε μια άθλια επίθεση από θρασύδειλα φασιστοειδή ενώ είχε δίπλα του τον 8χρονο γιο του, τη 13χρονη κόρη του και τη σύζυγο του. Πως άραγε θα υπερασπιστούν τα θύματα βίας τους πιο αδύναμους συμπολίτες μας από τους κάθε λογής νταήδες όταν το πρώτο και τελευταίο που τους ενδιαφέρει είναι το αν οι θύτες στέκονται από την αριστερή ή τη δεξιά πλευρά της πολιτικής βίας;
Όσο για το αν η Νέα Δημοκρατία έχει καταδικάσει επιθέσεις βίας σε στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ έχω εδώ τουλάχιστον 6 -όχι μια- ονομαστικές καταδίκες από τη Νέα Δημοκρατία για επιθέσεις πολιτικής βίας στην κα. Τζάκρη, στον κ. Καστόρη, στον κ. Κωνσταντινέα, στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ στην Καισαριανή, στον κ. Φλαμπουράρη, στον κ. Πολάκη. Δεν υπάρχουν δυο μέτρα και δυο σταθμά σε αυτά τα ζητήματα από τη Νέα Δημοκρατία. Παρά μόνο από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Μας λένε ότι μάχονται για δίκαια του ελληνισμού και αποκαλούν «νατουραλιζέ ομογενή» τον κ. Στυλιανίδη, μια βαθύτατη προσβολή στον κυπριακό ελληνισμό. Κύριε Τσίπρα, οι Κύπριοι δεν είναι «νατουραλιζέ Έλληνες», είναι Έλληνες.
Μας λένε ότι νοιάζονται για τα θύματα των Τεμπών και ακούμε ότι ο κ. Τσίπρας κατεβαίνει επί τούτου υποψήφιος στις Σέρρες. Μα τι υποκρισία! Αν είχε πραγματική ευαισθησία και ενσυναίσθηση ο κ. Τσίπρας θα είχε κατέβει υποψήφιος στο μάτι και στο υπόλοιπο Αττικής το 2019 ως ένδειξη ελάχιστης μεταμέλειας. Αλλά δεν το έκανε. Και το μόνο που εισέπραξαν τα θύματα και οι οικογένειες τους τότε αντί για ειλικρινή συντριβή ήταν περιφρόνηση και απαξίωση.
Όλα αυτά είναι ενδεικτικά παραδείγματα που αποδεικνύουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ παραμένει μια δημοκρατική, ηθική, εθνική αλλά και δημοσιονομική εξαίρεση. Μια χαλαρή ψήφος στην κάλπη της 21ης Μαΐου μπορεί να μας πάει πίσω ολοταχώς σε μια εποχή και ένα περιβάλλον τοξικότητας που όλοι θέλουμε να ξεχάσουμε. Οι πολίτες θέλουν και δικαιούνται υγιή κανονικότητα και αισιοδοξία. Όχι άλλη τοξικότητα και πολιτικούς αναχρονισμούς του περασμένου αιώνα.
Όσο πιο ισχυρό και ξεκάθαρο είναι το μήνυμά της επικείμενης κάλπης της 21ης Μαΐου, τόσο πιο κοντά θα μας φέρει στην ασφάλεια, τη σιγουριά και στην πρόοδο, ακυρώνοντας την παγίδα της απλής αναλογικής και το ενδεχόμενο μιας κυβέρνησης συνεργασίας από τις πολλές εκδοχές της που ακούμε καθημερινά.
Όλες στην πραγματικότητα είναι συνταγές ακυβερνησίας και παραλυσίας, με τα οικονομικά προγράμματα των εν δυνάμει εταίρων να οδηγούν είτε σε δημοσιονομικό εκτροχιασμό, χρεοκοπία και νέα εποπτεία όπως του ΣΥΡΙΖΑ είτε σε έξοδο από το ευρώ, όπως το σχέδιο «Δήμητρα» του κ. Βαρουφάκη.
Σ αυτές τις πολύ σημαντικές για το μέλλον της Πατρίδας μας εκλογές, η Νέα Δημοκρατία και ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσέρχονται με καθαρό πρόταγμα: Μια Ελλάδα με περισσότερη συμμετοχή, ισότητα και ευκαιρίες για κοινωνική άνοδο και κινητικότητα.
Αυτή άλλωστε είναι και η βαθύτερη αποστολή της πολιτικής.
Σήμερα το απόγευμα ο Πρωθυπουργός θα παρουσιάσει σε ειδική θεματική εκδήλωση το πρόγραμμα μας για την υγεία που αποτελεί μια από τις 4 βασικές προτεραιότητες του ίδιου και της Νέας Δημοκρατίας για την επόμενη τετραετία.
Επιτρέψτε μου στη σημείο αυτό να υπενθυμίσω τι παραλάβαμε και τι κάναμε έως σήμερα.
Το 2019 η Ελλάδα προσπαθούσε να βγει από μια δεκαετή πρωτοφανή οικονομική ύφεση και να σταθεί ξανά όρθια στα πόδια της. Κανείς δεν περίμενε τότε ότι μετά από μια δεκαετή εθνική ταλαιπωρία θα καλούμασταν να αντιμετωπίσουμε και μια σειρά από παγκόσμιες κρίσεις και απειλές με πρώτη την πανδημία, μια υγειονομική κρίση που συμβαίνει μια φορά στα 100 χρόνια.
Πολύ προτού ενσκήψει η πανδημία βεβαίως ήταν προφανές ότι το εθνικό σύστημα υγείας αποτελούσε τον «μεγάλο ασθενή» που υποτροπίασε λόγω των δραστικών, στις περισσότερες περιπτώσεις «τυφλών», περικοπών στη διάρκεια των μνημονιακών χρόνων. Βρεθήκαμε από το ένα άκρο της αλόγιστης κρατικής σπατάλης στο άλλο άκρο: Μαζί με τα «ξερά κάηκαν και τα χλωρά», δυστυχώς. Οι περικοπές ήταν οριζόντιες και αδιαβάθμητες.
Η κορωνο-λαίλαπα κατέδειξε όλα τα δομικά προβλήματα του Εθνικού Συστήματος Υγείας.
Slide 1
ΥΓΕΙΑ 2019-2023
|
Slide 2,3
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ |
Είναι σημαντικό ότι αυτό το προβληματικό σύστημα άντεξε στην πρωτοφανή πίεση της πανδημίας, χάρη στην υπερπροσπάθεια των ανθρώπων του, γιατρών, νοσηλευτικού, διοικητικού και τεχνικού προσωπικού -και τους είμαστε όλοι ευγνώμονες γι αυτό. Άντεξε και χάρη στην ενίσχυση του σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό που κάναμε αυτά τα 4 χρόνια, χάρη στις θεσμικές και οργανωτικές παρεμβάσεις μας.
Slide 4.5
ΘΕΣΜΙΚΕΣ & ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ |
Slide 6
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ – ΑΥΤΟΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
|
Δύο από τις μείζονες μεταρρυθμίσεις που έχει κάνει η Κυβέρνηση στον χώρο της Υγείας με σκοπό την αναβάθμιση όλων των παρεχόμενων υπηρεσιών για όλους τους πολίτες είναι η καθιέρωση προσωπικού γιατρού, δωρεάν, για κάθε ελληνική οικογένεια και το άνοιγμα του Ε.Σ.Υ. με σημαντικά κίνητρα στο σύνολο των ιατρών που υπάρχουν στην χώρα, αλλά και σε όσους έχουν φύγει στο εξωτερικό να επιστρέψουν για να το ενισχύσουν.
Slide 7
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ
|
Slide 8,9
ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ
|
Slide 10
ΕΘΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥ- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
|
Η μεγαλύτερη πρόκληση πλέον της επόμενης μέρας είναι ο ανασχεδιασμός του δημόσιου υγειονομικού χάρτη ώστε να επιτελεί το σκοπό του, να παρέχει ποιοτική δωρεάν πρόληψη και περίθαλψη σε όλους τους πολίτες, που άλλωστε είναι βασική υποχρέωση του κράτους.
Το νέο Ε.Σ.Υ. πρέπει να διασφαλίζει την κλινική αποτελεσματικότητα, οικονομική αποδοτικότητα και κοινωνική δικαιοσύνη, με σύγχρονους θεσμούς οργάνωσης, διοίκησης, χρηματοδότησης. Αυτός ο σχεδιασμός είναι κομμάτι του «Ελλάδα 2.0» και η υλοποίηση του χρηματοδοτείται ήδη από Ταμείο Ανάκαμψης με 1,5 δισ. ευρώ δημοσίων επενδύσεων έως το 2026. Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες και τις μελλοντικές υγειονομικές ανάγκες του πληθυσμού, η Κυβέρνηση φιλοδοξεί να διαμορφώσει ένα νέο Εθνικό Σύστημα Υγείας με επίκεντρο τον πολίτη.
slide 11,12,13
ΟΙ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΜΑΣ (2023-2027)
|
Το όραμα μας -που θα αναπτύξει αναλυτικά σε λίγες ώρες ο Πρωθυπουργός σε ειδική εκδήλωση -είναι η Ελλάδα να συνεχίσει να βρίσκεται μεταξύ των χωρών με υψηλότερο προσδόκιμο ζωής αλλά ταυτόχρονα να αυξηθεί η αναλογία των ανθρώπων που είναι υγιείς σε όλα τα στάδια της ζωής τους, να υιοθετηθούν ενιαία πρωτόκολλα διοίκησης συστημάτων υγείας και χρόνιων παθήσεων, να βελτιωθούν οι συνθήκες εργασίας, το εξειδικευμένο νοσηλευτικό προσωπικό και οι απολαβές για το ανθρώπινο δυναμικό του Δημόσιου συστήματος Υγείας, να αξιοποιηθούν στο έπακρο οι πόροι από τα χρήματα των φορολογουμένων, να μειωθούν τα χρήματα που δίνουν οι πολίτες από τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Μια σκληρή μάχη που έχει ξεκινήσει και ασφαλώς χρειάζεται να δίνεται κάθε μέρα και θα την συνεχίσουμε αποφασιστικά.
Ως προς το πρόγραμμα του Πρωθυπουργού:
-Στις 5 το απόγευμα -όπως προανέφερα- θα συζητήσει με πολίτες για το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για τη δημόσια Υγεία στο Αμφιθέατρο του Ωδείου.
-Αύριο θα περιοδεύσει σε γειτονιές του Πειραιά και θα παραστεί σε εκδήλωση της Περιφέρειας.
-Την Πέμπτη το πρωί θα μεταβεί στην Κεφαλονιά και το βράδυ θα παραχωρήσει συνέντευξη στη δημοσιογράφο Μάρα Ζαχαρέα στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του «STAR».
Είμαι στη διάθεσή σας για τις ερωτήσεις σας.
Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Υπουργέ, ο Πρόεδρος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης πριν από λίγο, μιλώντας στον «ΣΚΑΪ», κατηγόρησε τον Πρωθυπουργό ότι έχει «έρωτα ξαφνικό», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, με τον Γιάνη Βαρουφάκη, τον οποίο, όπως ανέφερε, «δεν μπορεί να εξηγήσει». Διέψευσε δε τις πληροφορίες που γράφτηκαν σε ιστοσελίδες για συνάντησή του με τον Γιάνη Βαρουφάκη στο Σούνιο και περαιτέρω είπε, εντείνοντας την επίθεσή του στην Κυβέρνηση, ότι ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση χρησιμοποιούν ως «μπαμπούλα» τη δραχμή και τα μνημόνια. Τι απαντάτε σε αυτές τις αιτιάσεις;
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Αυτό που απαντούμε είναι ότι βλέπουμε να ξετυλίγεται μπροστά μας είναι ένα τρομακτικό σενάριο επανάληψης του 2015, σαν να μην έχουν μάθει τίποτα. Επαναφέρουν στο πλαίσιο της ψήφου και του εκλογικού συστήματος της απλής αναλογικής μία συνεργασία του ΣΥΡΙΖΑ με τον Γιάνη Βαρουφάκη. Εμείς δεν κάνουμε τίποτα άλλο από το να περιγράφουμε τι θα σημαίνει μία τέτοια συνεργασία με όλα αυτά τα περίεργα σχέδια για την «Δήμητρα», για το κλείσιμο των τραπεζών, για τις κρατικοποιήσεις των τραπεζών. Όλα αυτά σημαίνουν δύο πράγματα: Δεν θα δούμε ούτε με το κιάλι την επενδυτική βαθμίδα και η χώρα θα τεθεί ξανά σε καθεστώς χρεοκοπίας και μνημονίων. Είναι δυστυχώς τόσο απλά, τα ξαναζήσαμε. Δεν πρέπει να επαναλάβουμε το ίδιο λάθος.
Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, το Σαββατοκύριακο το «Documento» αποκάλυψε πως 622 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης κατέληξαν σε 13 επιχειρηματίες και σε μία εταιρεία δημοσίων σχέσεων. Το «Euractiv» μετέφερε τον προβληματισμό της Κομισιόν. Τι μήνυμα δίνετε στη μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα, στο γεωργικό – κτηνοτροφικό τομέα που ακόμη δεν έχουν δει χρήματα και γιατί ο Πρωθυπουργός μέμφεται την κριτική που του ασκείται πως επιδοτεί τους ισχυρούς, αφού τα στοιχεία τον διαψεύδουν;
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Διαψεύδουμε κατηγορηματικά τα στοιχεία αυτά. Θα πρέπει να προσέχετε περισσότερο τις ανακοινώσεις που γίνονται από το Υπουργείο Οικονομικών. Θα σας διαβάσω την ανακοίνωση της 6ης Απριλίου του 2023. Είναι η πιο πρόσφατη ανακοίνωση σε σχέση με τα δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης. Αναφέρεται «στο δανειακό σκέλος του ελληνικού εθνικού προγράμματος «Ελλάδα 2.0», το οποίο έχει πάρει τα εύσημα από τις υπηρεσίες της Κομισιόν ως το πιο δυναμικό πρόγραμμα, που ήδη έχει καταφέρει να κινητοποιήσει πόρους ιδιωτικών επενδύσεων, με συγχρηματοδότηση από τις δημόσιες και φθηνότερο επιτόκιο, της τάξης των 12 δισ. ευρώ. Από τα 381 επενδυτικά σχέδια που έχουν υποβληθεί, τα 230 έχουν κατατεθεί από πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και έχουν συνολικό προϋπολογισμό κοντά στα 3 δισ. Ευρώ». Η κριτική που κάνει το «Documento» είναι παντελώς ανυπόστατη. Επαναλαμβάνω: Το δανειακό σκέλος του Ταμείου Ανάκαμψης έχει πάρει τα εύσημα από τις υπηρεσίες της Κομισιόν και θα ήταν καλό να ζητήσετε τον σχολιασμό της Κομισιόν για το συγκεκριμένο σκέλος του «Ελλάδα 2.0».
Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Το πρωί, ο κ. Μητσοτάκης, σε συνέντευξή του στο «ΟΡΕΝ», αμφισβήτησε τα στοιχεία του ΟΟΣΑ για την αύξηση των μισθών, για τη μείωση του εισοδήματος και όλα αυτά. Πού εδράζεται αυτή η αμφισβήτηση των στοιχείων και της έκθεσης ενός διεθνούς Οργανισμού;
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Βλέπουμε ότι τις τελευταίες ημέρες αγάπησε πολύ τον ΟΟΣΑ ο ΣΥΡΙΖΑ και έχει σηκώσει τη συγκεκριμένη έκθεση, ως μια σημαία ευκαιρίας. Πάλι καλά να λέμε, διότι ο ΣΥΡΙΖΑ, μέχρι πριν από λίγες ημέρες, μας μιλούσε για 40% αφαίμαξη του εισοδήματος με βάση κάποιες μελέτες, επίσης ανυπόστατες, της ΓΣΕΕ ή της ΓΕΣΕΒΕ, ως προς τις επιπτώσεις του πληθωρισμού στο διαθέσιμο εισόδημα. Τώρα, προσγειώθηκε από το 40% που μας έλεγε ότι έχει μειωθεί το εισόδημα των πολιτών, στο 7,5% που λέει ο ΟΟΣΑ. Και ο ΟΟΣΑ έχει μεθοδολογικά προβλήματα και θα σας εξηγήσω γιατί. Πρόκειται για μια έκθεση, η οποία συντάχθηκε τον Νοέμβριο του 2022. Βασίζεται σε εκτιμήσεις και όχι σε πραγματικά δεδομένα. Δεν ζητήθηκαν, δηλαδή, πραγματικά δεδομένα από τις ελληνικές Αρχές, ως προς τα πραγματικά εισοδήματα, τις αυξήσεις που έχουν συμβεί το 2022, αλλά και το 2023. Θυμίζω ότι έχουμε πραγματική απόλυτη αύξηση 20% του κατώτατου μισθού, από τα 650 ευρώ στα 780 ευρώ τα τελευταία δύο χρόνια. Ο πληθωρισμός στην Ελλάδα ήταν το 2022 8% και το 2023 υπολογίζεται στο 4,5%. Υπάρχει υπερκάλυψη των αυξήσεων του πληθωρισμού σε σχέση με τις αυξήσεις στο διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών. Αν συνυπολογίσουμε, δε, τις κρατικές ενισχύσεις που γνωρίζουμε πολύ καλά ότι έχουν δοθεί συνολικά 57 δισ. ευρώ στήριξη στις οικογένειες, στα εισοδήματα, σε εργαζόμενους, σε συνταξιούχους για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις επιπτώσεις της υγειονομικής και της ενεργειακής κρίσης, αλλά και τις μειώσεις των φόρων, το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών έχει αυξηθεί σημαντικά. Θα κάνουμε συγκεκριμένες παρεμβάσεις και διορθώσεις στις επισημάνσεις του ΟΟΣΑ και θεωρούμε ότι υπάρχει μεθοδολογικό σφάλμα.
Β. ΣΑΜΑΡΑ: Είδαμε τις προηγούμενες ημέρες τον CEO μιας ασφαλιστικής εταιρείας μπροστά στον Υπουργό Ανάπτυξης να εκβιάζει ουσιαστικά τους εργαζόμενους να ψηφίσουν Νέα Δημοκρατία. Ποιο είναι το σχόλιο της Κυβέρνησης σε αυτό; Είναι μια αποδεκτή συμπεριφορά;
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Κανένας εργαζόμενος δεν μπορεί να υφίσταται κανενός είδους εκβιασμό από την εργοδοσία. Η Πολιτεία έχει θεσπίσει συγκεκριμένα εργαλεία και μια ανεξάρτητη Επιθεώρηση Εργασίας, Ανεξάρτητη Αρχή, την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας, για να ελέγχουν την εργοδοτική αυθαιρεσία. Δεν υπάρχει καμία ανοχή σε τέτοιες συμπεριφορές. Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Γεωργιάδης, ξεκαθάρισε -και νομίζω ότι είναι εμφανές σε επόμενο σημείο του βίντεο- ότι επρόκειτο για ένα αστείο, το οποίο διορθώθηκε στη συνέχεια.
ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Στο κ. Κασιδιάρη θέλω να αναφερθώ και ενόψει της σημερινής απόφασης του Α1. Υπήρξε τις προηγούμενες μέρες ή 24ωρα κάποιας μορφής επικοινωνία με την ηγεσία του Αρείου Πάγου, όπως αντιστοίχως είχε υπάρξει προ μερικών εβδομάδων μεταξύ του κ. Γεραπετρίτη και του Τζανερή, που ήταν τότε Πρόεδρος του Α1 Τμήματος του Αρείου Πάγου; Εννοώ επικοινωνία ή συνάντηση ή τηλεφώνημα ή, τέλος πάντων, κάποια άλλης μορφής επαφή, σε σχέση πάντα με την υπόθεση των «Ελλήνων»;
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Αυτό που έχει υπάρξει είναι η κατάθεση του υπομνήματος. Είναι ένα υπόμνημα με 300 σελίδες υποστηρικτικό υλικό τεκμηρίωσης, με οπτικοακουστικό υλικό, το οποίο επιβεβαιώνει την ενεργό εμπλοκή και διοίκηση του κ. Κασιδιάρη από τη φυλακή και την καθοδήγηση του κόμματος των «Ελλήνων».
Σ. ΠΙΚΟΥΛΑΣ: Σήμερα το πρωί, ο Πρωθυπουργός στη συνέντευξή του είπε ότι στις εκλογές θέλει ένα ισχυρό ποσοστό, το οποίο δεν θα μπορεί να αμφισβητήσει ούτε τον ίδιο τον Πρωθυπουργό. Ποιο είναι αυτό το ποσοστό;
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Δεν μπορούμε να μπούμε σε κανένα σενάριο με ποσοστά. Η απάντηση είναι στα χέρια των πολιτών με την ψήφο που θα δώσουν και πιστεύουμε ότι αυτή η ψήφος θα επιβραβεύσει την πορεία και τα επιτεύγματα της Κυβέρνησης τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Σ. ΠΙΚΟΥΛΑΣ: Είναι αυτά που δείχνουν οι δημοσκοπήσεις τα ποσοστά ή είναι κάτι παραπάνω;
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Επαναλαμβάνω, δεν σχολιάζω για ποσοστά. Δεν μπορώ να σχολιάζω δημοσκοπήσεις. Σεβόμαστε τις δημοσκοπήσεις ως επιστημονικά εργαλεία, που αποτυπώνουν την κρίση και τη βούληση του ελληνικού λαού.
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Όπως είπατε και εσείς, αμφισβητείτε τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, έχει πρόβλημα στη μεθοδολογία του. Πριν από λίγους μήνες ακούσαμε τον προκάτοχό σας και την Κυβέρνησή σας να αμφισβητεί και άλλους διεθνείς Οργανισμούς, όπως τους «Ρεπόρτερ Χωρίς Σύνορα». Έχετε δει άλλους διεθνείς παράγοντες να προχωρούν σε αντίστοιχες δηλώσεις αμφισβήτησης για διεθνείς Οργανισμούς, εκτός από τον Τράμπ και τον Όρμπαν.
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Κανείς δεν είναι αλάνθαστος. Και οι διεθνείς Οργανισμοί πολλές φορές μπορεί να κάνουν λάθη, έχει συμβεί και στο παρελθόν. Έχουν, επίσης, την εντιμότητα, όταν κάνουν λάθος, να το διορθώνουν. Εμείς αυτό που θα κάνουμε είναι ότι θα εξηγήσουμε στον ΟΟΣΑ ποια είναι τα στοιχεία, τα οποία δεν έχουν ληφθεί υπόψη ως προς την κατάθεση της μεθοδολογίας της έκθεσης.
Σας ευχαριστώ πολύ.
*Η παρουσίαση που έγινε από τον Υπουργό Επικρατείας και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Άκη Σκέρτσο στον εξής κόμβο: https://we.tl/t-Ff98o2QJHq