Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου, Γιάννη Οικονόμου, στο ραδιοφωνικό σταθμό «Real 97.8» και τον δημοσιογράφο, Νίκο Χατζηνικολάου
Για τις συντάξεις
Ξέρουμε ότι οι συνταξιούχοι αποτελούν για μια πληθυσμιακή ομάδα, η οποία έχει πληγεί από την ακρίβεια, τον πληθωρισμό, παρά το γεγονός ότι και από άλλες κινήσεις που έχουμε κάνει -μειώσεις φόρων κ.ο.κ.- έχει ενισχυθεί το εισόδημά της, έχουν περιοριστεί οι υποχρεώσεις της. Είναι μια ομάδα η οποία περνάει δύσκολα εξαιτίας του μέτρου της προσωπικής διαφοράς, που ψηφίστηκε και εφαρμόστηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση και δεν θα δει αυξήσεις ή το μέγεθος της ενίσχυσης του εισοδήματος που θα έχουν οι υπόλοιποι συνταξιούχοι. Δεν είναι αμελητέο το κομμάτι που θα το δει: 1.700.000. Προφανώς και είναι στο ραντάρ και τη σκέψη της Κυβέρνησης το γεγονός ότι ένα μεγάλο κομμάτι των συνταξιούχων δεν έχει ενισχυθεί οικονομικά, παρά το γεγονός ότι η ακρίβεια τους δημιουργεί προβλήματα στον οικονομικό τους βίο. Το κοιτάζουμε στο πλαίσιο των δυνατοτήτων, των αντοχών και της πολυπλοκότητας του ζητήματος που έχει η προσωπική διαφορά. Δεν είναι ένα θέμα που άπτεται μιας μόνο παραμέτρου. Ό,τι καλύτερο μπορεί να γίνει, αν γίνει και για αυτή την κατηγορία των συνταξιούχων, θα το ξέρουμε το επόμενο διάστημα.
Δεν είναι εύκολο η κατάργηση της προσωπικής διαφοράς, δημοσιονομικά και οικονομικά, σε ό,τι αφορά στην αρχιτεκτονική του ασφαλιστικού. Είναι μία βαριά στρέβλωση που μας κληροδότησε η προηγούμενη Κυβέρνηση, μία ακόμη αδικία, της οποίας η κατάργηση δεν είναι μία απλή διαδικασία, όπου θα μπορούσε με ένα νόμο και ένα άρθρο να γίνει. Έχουν διορθωθεί αρκετές από τις στρεβλώσεις, τις επιβαρύνσεις, τις εγκληματικές αδικίες του νόμου Κατρούγκαλου. Δεν είναι εύκολο και ιδίως μέσα σε αυτήν την πρώτη μας τετραετία, με τα προβλήματα και τα ζητήματα που αντιμετωπίσαμε, να διορθωθούν όλα.
Η Κυβέρνηση οφείλει να σταθμίζει τα δημοσιονομικά μας όρια. Καταλαβαίνουμε την αδικία, θα δούμε μέσα στο πλαίσιο των δυνατοτήτων, τι μπορεί, αν μπορεί κάτι να γίνει, και προς την κατεύθυνση αυτή.
Για την πρόταση δυσπιστίας
Πρόκειται για μια κορυφαία κοινοβουλευτική διαδικασία, μία συνολική αποτίμηση και σύγκριση, όχι μόνο της πρωθυπουργικής θητείας 2015-2019 και της δικής μας πρώτης τετραετίας, αλλά και της πρότασης, της φιλοσοφίας, της αντίληψης που υπάρχει για την επόμενη μέρα της χώρας, αφού έτσι κι αλλιώς βρισκόμαστε λίγους μήνες πριν τις εκλογές. Εχει κι αυτό την αξία και τη σημασία του.
Ο Αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων, θεωρείται από την Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό ένας άνθρωπος που έχει κάνει πάρα πολύ αποτελεσματικά το καθήκον του. Αυτή είναι η πραγματικότητα και επιβεβαιώνεται από τη συνεργασία και τον τρόπο με τον οποίο οι Ένοπλες Δυνάμεις -η ηγεσία τους μαζί με την Κυβέρνηση- διαχειρίστηκαν όχι και λίγα στον τομέα της εθνικής άμυνας και της εθνικής ασφάλειας αυτή την πρώτη μας τετραετία: Τον Έβρο, προκλήσεις και απειλές. Όλα αυτά δεν έγιναν στην τύχη, αλλά γιατί υπήρχε άρτια οργανωμένο σχέδιο, μια πολιτική που έδωσε εργαλεία και μια άριστη συνεργασία.
Ο μοναδικός στόχος από όλη αυτή την ιστορία είναι να πουν στους Έλληνες -σώνει και καλά- ότι δεν ζουν στην Ελλάδα, αλλά σε μια τριτοκοσμική, ανελεύθερη, σχεδόν δικτατορική χώρα, με κεντρικό άξονα, εγκέφαλο, όλου αυτού του κυκλώματος τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Σώνει και καλά. Αυτό προσπαθούν να μας πουν έξι μήνες και παραπάνω τώρα, ότι δεν ζούμε σε μια χώρα όπως είναι η Ελλάδα, ένα κράτος δικαίου, μια φιλελεύθερη Δημοκρατία, αλλά σε μια τριτοκοσμική, δικτατορική χώρα. Αλήθεια τώρα; Αυτή είναι η εικόνα που έχουν οι Έλληνες πολίτες που ενημερώνονται, που ακουν, που κριτικάρουν, που βλέπουν, που κρίνουν, που ζουν με αυτό το βιοτικό επίπεδο, παρά τις δυσκολίες τις συνεχόμενες, που είδαν μαζί με το Κράτος τους να αντιμετωπίζουν αυτές τις εισαγόμενες κρίσεις με έναν τρόπο που δεν φανταζόμασταν ότι θα μπορούσε το ελληνικό Κράτος να το κάνει;
Το ζήτημα -το είπαμε από την πρώτη στιγμή- των επισυνδέσεων και των παρακολουθήσεων είναι πάρα πολύ σοβαρό. Αν κάποιος θέλει να πάρει ουσιαστικές απαντήσεις οφείλει να το θέσει στις πραγματικές του διαστάσεις. Ήταν παράνομες οι επισυνδέσεις που έγιναν; Θα το δείξει η δικαστική έρευνα. Διαπίστωσε ο κ. Ράμμος παράνομες πράξεις; Αν διαπίστωσε παράνομες πράξεις, γιατί δεν τα έστειλε απευθείας στη Δικαιοσύνη; Πολιτικά είναι λογικό να παρακολουθείται ένας Υπουργός της Κυβέρνησης και οι αρχηγοί των Επιτελείων, οι άνθρωποι που εμπλέκονται με τις Ένοπλες Δυνάμεις; Ο Πρωθυπουργός έχει δώσει την απάντησή του στο ερώτημα αυτό, με τον τρόπο που διαχειρίστηκε το θέμα του κ. Ανδρουλάκη. Περιμένουμε από την αποσαφήνιση πλήρως της όλης υπόθεσης, να πάρουμε περισσότερες απαντήσεις. Απέδωσε ευθύνες, απομακρύνθηκαν πρόσωπα. Έφερε έναν νόμο που θωράκισε την ΕΥΠ πολύ περισσότερο.
Η κατηγορία του κ. Τσίπρα στον Πρωθυπουργό, που του κουνούσε το δάχτυλο και το χέρι με υλικό που δεν ξέρω πώς είχε φτάσει στα χέρια του -αυτή είναι μια άλλη επίσης πολύ σοβαρή διάσταση της υπόθεσης αυτής- ήταν η εξής: “Είστε ο εγκέφαλος του κυκλώματος, παρακολουθούσατε εσείς προσωπικά τον κ. Χατζηδάκη”. Αυτή ήταν η κατηγορία. Η συκοφαντία, η κατασκευή, για να εξυπηρετηθεί το μένος απέναντι στον Πρωθυπουργό και την Κυβέρνηση. Ρητά και κατηγορηματικά ο Πρωθυπουργός, η Κυβέρνηση, όλοι μας από την πρώτη στιγμή, είχαμε πει ότι οι επισυνδέσεις αυτές δεν ήταν σε γνώση της Κυβέρνησης. Κανένα υλικό των επισυνδέσεων αυτών, καμία Έκθεση, τίποτα απολύτως δεν περιήλθε σε γνώση του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης. Αντίθετα, το υλικό αυτό κυκλοφορεί εδώ και μήνες. Διοχετεύεται προνομιακά και συστηματικά σε συγκεκριμένες κατευθύνσεις, που μπορούν, κόβοντας και ράβοντας, να μας επιστρέψουν στις εποχές της κασέτας και να το χρησιμοποιούν για τους δικούς τους λόγους. Αυτό δεν γεννά ερωτηματικά;
Θέλω να είμαι πάρα πολύ προσεκτικός, διότι δεν είναι μια ευχάριστη συζήτηση να εμπλέκει κάποιος τις Ανεξάρτητες Αρχές στην πολιτική αντιπαράθεση. Η Αρχή εργαλειοποιήθηκε από την Αξιωματική Αντιπολίτευση και από όλους, όσοι θέλουν από το ζήτημα αυτό να δημιουργήσουν πολιτικές εντυπώσεις ή εν πάση περιπτώσει να πλήξουν με αυτού του είδους τις συκοφαντίες και τα κατασκευασμένα αυθαίρετα συμπεράσματα τον Πρωθυπουργό. Αυτή είναι η πραγματικότητα και τεκμηριώνεται από μια σειρά γεγονότων. Ανεξαρτήτως των προθέσεων του κ. Ράμμου, η Αρχή εργαλειοποιήθηκε από την Αξιωματική Αντιπολίτευση. Αυτό αποδεικνύεται, επαναλαμβάνω και πάλι, από μια σειρά γεγονότων, στα οποία έχουμε αναφερθεί αναλυτικά όλο το προηγούμενο διάστημα.
Εδώ έχουμε δύο ζητήματα, τα οποία δεν είναι αυθαίρετα συμπεράσματα. Έχουμε έναν άνθρωπο ο οποίος είχε χρησιμοποιηθεί ως «ήρωας». Αυτός είναι κοινός απατεώνας! Με βάση τις μαρτυρίες αυτού του κοινού απατεώνα και ορισμένων άλλων, προσπάθησαν να βάλουν στη φυλακή δέκα πολιτικά πρόσωπα. Εμείς το κατασκευάσαμε; Δεν τον έπιασαν να κάνει αυτήν την απάτη της υπεξαίρεσης; Αυτόν τον «Μάξιμο Σαράφη», τον «ήρωα»; Κουκουλοφόρο μάρτυρα;
Δεν υπάρχει κατάθεση ένορκη στο Ειδικό Δικαστήριο, χωρίς κουκούλα, μιας μάρτυρος η οποία λέει ότι υπήρξαν σακούλες με μαύρα χρήματα που πηγαίναν στα ταμεία του ΣΥΡΙΖΑ; Δεν υπάρχει ένα sms που μιλάει για κάποιον Α2; Αφού είναι τόσο ειδικοί στην αποκωδικοποίηση πέριξ του περιβάλλοντος του κ.Τσίπρα, δεν μπορούν να μας πουν ποιος είναι αυτός ο Α2; Και αν υπήρχαν και άλλα sms; Και αν αντιλαμβάνονται, εν πάση περιπτώσει, την ελευθερία του Τύπου με τέτοιον τρόπο, έτσι ώστε να επιβάλλουν τη μετοχική του σύνθεση και να έχουν και εξασφαλισμένη και την πλειοψηφία στην ιδιοκτησία;
Δεν πρόκειται περί κανενός είδους συμψηφισμού. Πρόκειται για ζητήματα τα οποία απασχολούν την ελληνική Δικαιοσύνη, δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι αυτήν την περίοδο βρίσκονται σε εξέλιξη σημαντικές δίκες. Στο Ειδικό Δικαστήριο βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία για δύο πρώην Υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ. Με βούλευμα της Δικαιοσύνης, δύο πρώην Υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ, στενοί συνεργάτες του κ. Τσίπρα, ο ένας αρμόδιος για την Ενημέρωση και ο άλλος για τη Δικαιοσύνη, έχουν παραπεμφθεί σε Ειδικό Δικαστήριο. Με βούλευμα της Δικαιοσύνης, όχι με επιθυμία, ανακοίνωση ή επιδίωξη της Νέας Δημοκρατίας ή της Κυβέρνησης. Βρίσκεται σε εξέλιξη και η δίκη για το Μάτι.
Πρέπει να στηρίζουμε τους Έλληνες δικαστές και την ελληνική Δικαιοσύνη, χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις. Στην Ελλάδα οι δικαστές πρέπει να ξέρουν ότι κατά την κρίση τους μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους και ν’ αποφασίζουν, διαφορετικά γυρνάμε σε εποχές που μας πάνε αιώνες πίσω και που αυτή η Κυβέρνηση και αυτός ο Πρωθυπουργός δεν θα το επιτρέψει ποτέ να γίνει.
Η Κυβέρνηση έχει ανοιχτό μέτωπο με την αισχροκέρδεια
Με την αισχροκέρδεια έχουμε ανοιχτό μέτωπο και για να είμαστε αποτελεσματικοί φροντίσαμε να έχουμε εργαλεία στα χέρια μας. Για να πολεμήσεις κάτι, πρέπει να έχεις και «όπλα». Ο νόμος για το πλαφόν στο κέρδος, οι διάφορες διαδικασίες διασταυρωτικών στοιχείων, ακόμα και η δυνατότητα του καταναλωτή να ξέρει σε ζωντανό χρόνο ποιος πουλάει πού, η ΔΙΜΕΑ, είναι εργαλεία προς την κατεύθυνση αυτή.
Συνεχώς γίνονται και θα γίνονται έλεγχοι για να μην επιτρέψουμε φαινόμενα αισχροκέρδειας. Τα εργαλεία που όλο προηγούμενο διάστημα έχουμε εγκαταστήσει λειτούργησαν και προστάτεψαν τους καταναλωτές. Υπάρχει μια πολύ μεγάλη έκταση κωδικών και προϊόντων, πάντως όλα τα απαραίτητα για κάθε νοικοκυριό, στο «Καλάθι του νοικοκυριού», που αυτές τις δεκατρείς εβδομάδες από τότε που πρωτοξεκίνησε, οι τιμές έχουν πέσει λίγο, είτε είναι στα ίδια επίπεδα. Αυτό δημιουργεί ένα προστατευμένο περιβάλλον, για να περιορίσουμε, όσο το δυνατόν, τις συνέπειες της εισαγόμενης ακρίβειας στη ζωή των πολιτών.
Αν συζητούσαμε πέρσι τέτοια εποχή, το πρώτο θέμα θα ήταν οι λογαριασμοί της ηλεκτρικής ενέργειας στα σπίτια. Αυτό το θέμα έχει φύγει από την ατζέντα και από τη συζήτηση. Αυτό δεν έγινε στην τύχη, αλλά γιατί η Κυβέρνηση ανέλαβε το κόστος, με τον τρόπο με τον οποίο δημιούργησε τους μηχανισμούς ανάκτησης υπερεσόδων και τροφοδότησε το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης, έτσι ώστε να είναι οι τιμές, εν πάση περιπτώσει, πολύ καλύτερες, πολύ χαμηλότερες και από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και να μην αποτελεί για τα νοικοκυριά εφιάλτη, φόβο, απειλή ο λογαριασμός της ηλεκτρικής ενέργειας.