Έλλειμμα κρατικής εποπτείας για την τήρηση της νομιμότητας και της Ασφάλειας στα 40 ελληνικά αεροδρόμια ανά την Επικράτεια

Έλλειμμα κρατικής εποπτείας για την τήρηση της νομιμότητας και της Ασφάλειας στα 40 ελληνικά αεροδρόμια ανά την Επικράτεια

 

Κύριε Υπουργέ,

Μετά την ψήφιση του Ν.4757/2020, επικρατεί ένα χάος ανομίας και ανασφάλειας στα 40 ελληνικά αεροδρόμια της χώρας μας. Το σημερινό καθεστώς λειτουργίας τους, με την κατάργηση των αεροπορικών Αρχών των Αεροδρομίων, έχει οδηγήσει σε μια σειρά ντροπιαστικών αλλά κυρίως, επικίνδυνων για την δημόσια Ασφάλεια συμβάντων. Η μεταβίβαση αυτής της εποπτείας σε Ανεξάρτητη Αρχή αποδόμησε το πλέγμα ασφαλείας στα αεροδρόμια της χώρας μας, προς εξυπηρέτηση, ως φαίνεται, μιας και μοναδικής σκοπιμότητας: να δρουν ανεξέλεγκτα οι όποιοι ιδιώτες Διαχειριστές των αεροδρομίων.

Τα έκτακτα προβλήματα και οι αδιέξοδες καταστάσεις στα ως άνω αεροδρόμια είναι πολλά και η παρουσία του κράτους μας καταγγέλλεται ότι είναι ανύπαρκτη, υπό τις ως άνω δυσμενείς νομοθετικές εξελίξεις. Συγκεκριμένα, κατόπιν ενημέρωσης που μας προώθησαν στελέχη της Πολιτικής Αεροπορίας, μας καταγγέλθηκε ότι: (α) Δεν απαντά κανείς υπηρεσιακός παράγοντας στις υπηρεσιακές επιστολές των αερολιμένων για τα προβλήματα εφαρμογής της νομιμότητας και της ασφάλειας που δημιουργούνται, (β) Δεν είναι γνωστό, το αν και ποιος φορέας διενέργησε προανακριτική έρευνα για την απαγωγή του εξάχρονου μικρού παιδιού από Νορβηγό υπήκοο, που διέφυγε στο εξωτερικό από το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης, στις 26 Μαΐου 2022, όπου δεν είναι γνωστό, το αν αναζητήθηκαν οι ευθύνες του Διαχειριστή του αεροδρομίου για αυτή την παράνομη διαφυγή, (γ) Δεν είναι γνωστό, το αν και ποιος φορέας διενέργησε προανακριτική έρευνα για την καθυστέρηση εξυπηρέτησης επείγουσας πτήσης του ΕΚΑΒ στον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης, που μετέφερε ζωντανό μόσχευμα για επέμβαση σε ασθενή στις 08/06/2022, όπου δεν είναι επίσης γνωστό, το αν αναζητήθηκαν οι ευθύνες του Διαχειριστή του αεροδρομίου για τη μη ενημέρωση της Αερολιμενικής Μονάδας του αεροδρομίου, (δ) Δεν έγιναν γνωστοί οι λόγοι για τους οποίους η Διαχειρίστρια εταιρεία του Κρατικού Αερολιμένα της Κέρκυρας δεν παρουσιάστηκε σε κλήση της κρατικής Υπηρεσίας του Αεροδρομίου που ασκούσε το σχετικό προανακριτικό έργο, κατόπιν εντολής της Διοίκησης της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την διερεύνηση εργατικού ατυχήματος, που συνέβη στις 12 Απριλίου του 2022, όπου εκτός του ότι απαξιώθηκε η εν λόγω κρατική Υπηρεσία, δεν είναι γνωστό, το αν αναζητήθηκαν οι αναλογούσες ευθύνες του Διαχειριστή του αεροδρομίου έναντι του ανωτέρω εργατικού ατυχήματος, (ε).Δεν είναι γνωστό το αν και ποιος φορέας διενήργησε προανακριτική έρευνα για τον τραυματισμό εργάτη της εταιρείας επίγειας εξυπηρέτησης «GOLDAIR HANDLING», στις 23/06/2022, από κεραυνό στον αερολιμένα Θεσσαλονίκης, όπου δεν είναι γνωστό, το αν τηρήθηκαν τα προβλεπόμενα περί λήψης ειδικής πρόνοιας για την απομάκρυνση όλου του προσωπικού από την πίστα του εν λόγω αερολιμένα, όπως προβλέπεται στην παράγραφο 43, των κανόνων ασφαλείας του άρθρου 9, του Βασικού Κανονισμού Επίγειας Εξυπηρέτησης (ΦΕΚ 1138/Β/3-6-2011), όταν προκύπτουν καταιγίδες στην περιοχή του αερολιμένα, η οποία αρμοδιότητα, κατά τους καταγγέλλοντες, βαρύνει τον Διαχειριστή του αεροδρομίου, ο οποίος, όπως μας καταγγέλλεται, δεν προέβη και σε ενημέρωση της Αερολιμενικής Μονάδας του ως άνω αεροδρομίου για το περιστατικό, (στ) Δεν είναι γνωστό, το αν και ποιος φορέας διενήργησε προανακριτική έρευνα για το σοκαριστικό συμβάν της απίστευτης ταλαιπωρίας ηλικιωμένων ΑμεΑ επιβατών της πτήσης «Sky Express 216», της 29/06/2022, όπου δεν είναι σίγουρο, το αν επιβλήθηκε στην αεροπορική εταιρεία και στον Φορέα Επίγειας Εξυπηρέτησης πρόστιμο για την απαράδεκτη διαχείριση των επιβατών ΑμεΑ στον αερολιμένα και για το κλείσιμο της πτήσης, χωρίς να έχει γίνει επιμέτρηση επιβατών, (ζ) Δεν είναι γνωστό το πώς ρυμουλκήθηκε το αεροσκάφος της «Aegean» από τον χώρο όπου παρεκτράπη εκτός διαδρόμου, κατά το ατύχημα της 14/01/2022 στο αεροδρόμιο της Μήλου, ούτε το αν εφαρμόσθηκε το σχέδιο απομάκρυνσης ακινητοποιημένου αεροσκάφους, χωρίς, επίσης, να είναι γνωστό το αν ο Φορέας Επίγειας Εξυπηρέτησης διέθετε τον απαραίτητο εξοπλισμό, ενώ, τέλος, (η) Δεν είναι γνωστό, το αν και ποιος φορέας, γνώστης των αεροπορικών δεδομένων, διενήργησε προανακριτική έρευνα για το ατύχημα της εκτίναξης της 61χρονης τουρίστριας στο αεροδρόμιο της Σκιάθου από τα καυσαέρια αεροσκάφους, όπως συνέβη στις 07/07/2022, αλλά και άλλου 79χρονου τουρίστα, στις 19/06/2022, όπου μπορούσε να έχει προκύψει ακόμα και θάνατος…

Προκαλούνται εύλογες απορίες για το πώς είναι δυνατό, η ελληνική κυβέρνηση, επί της ουσίας, να καταργεί σε μια τουριστική χώρα, όπως είναι η πατρίδα μας, την κρατική εποπτεία της νομιμότητας και της ασφάλειας στα 40 ελληνικά αεροδρόμια από τους επί τούτου πτυχιούχους αερολιμενικούς, που μέχρι πρότινος, είχαν το σχετικό καθήκον.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Ποιος υπεύθυνος κρατικός φορέας έχει υπό την αρμοδιότητά του την επιτόπια επιτήρηση της εφαρμογής της νομιμότητας και των κανόνων Ασφαλείας στα ελληνικά αεροδρόμια, καθώς και την ευθύνη για την πρόληψη, για την εκπαίδευση αλλά και για την άμεση διεξαγωγή προανακρίσεων & συγκέντρωσης προανακριτικού υλικού για όλα τα συμβάντα Ασφαλείας και τις παρανομίες που προκύπτουν στους ανωτέρω χώρους;
  2. Ποιος υπεύθυνος κρατικός φορέας αποδίδει ευθύνες και οφείλει να είναι παρών υπηρεσιακά στους αερολιμένες για να επιλαμβάνεται, να προλαμβάνει και να δίνει άμεσες λύσεις, όταν προκύπτουν σοβαρά προβλήματα;
  3. Πώς απαντάτε στα ανωτέρω αναφερόμενα υπό την σήμανση (α) ως (η), που χρήζουν αρμόδιας διευκρίνισης;

Ο ερωτών βουλευτής

ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

Διαβάστε ολόκληρη την απάντηση

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Προηγούμενο άρθροΣτο πλαίσιο της επιχείρησης “ΕΙΡΗΝΗ”, μπλοκάρεται φορτηγό πλοίο με στρατιωτικά οχήματα
Επόμενο άρθροΑγανακτισμένοι οι ορεσίβιοι κάτοικοι, εξαιτίας της φετινής εφαρμοζόμενης πολιτικής αναφορικά με την καυσοξύλευση