Οι πολίτες αποδέχονται τις συντάξεις fast track και την πρόσληψη ιδιωτών σε θέσεις διευθυντών στον ΕΦΚΑ

 Επτά στους 10 πολίτες αποδέχονται ως θετικό μέτρο τις συντάξεις fast track, ενώ την ίδια ώρα η πλειονότητα βλέπει θετικά την δυνατότητα πρόσληψης ιδιωτών σε θέσεις διευθυντών και γενικών διευθυντών στον ΕΦΚΑ. Μάλιστα, οι 9 στους 10 πολίτες που βλέπουν θετικά την πρόσληψη ιδιωτών, επιθυμούν να επεκταθεί ως μέτρο και σε άλλους φορείς του δημοσίου τομέα με αντίστοιχα προβλήματα.

 

Επιπλέον, οι πολίτες θεωρούν πως έχει βελτιωθεί η συνολική λειτουργία του ΕΦΚΑ τους τελευταίους 12 μήνες, με το ισοζύγιο θετικών/αρνητικών γνωμών να είναι πλέον υπέρ των θετικών, τόσο στο κομμάτι της εξυπηρέτησης για το θέμα των εκκρεμών συντάξεων, όσο και στο κομμάτι της τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, της εξυπηρέτησης από τα υποκαταστήματα και της λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Αυτά είναι τα βασικά στοιχεία που αποτυπώνονται στην πανελλαδική έρευνα της εταιρίας Pulse, σε δείγμα 2.512 πολιτών, που διενεργήθηκε για λογαριασμό του ΕΦΚΑ το διάστημα 19-27 Οκτωβρίου.

Αναλυτικά, στο ερώτημα αν «η καθιέρωση της fast track έκδοσης σύνταξης είναι προς τη σωστή ή προς την λάθος κατεύθυνση», οι πολίτες δηλώνουν σε ποσοστό 69% πως είναι «προς την σωστή» ή την «μάλλον σωστή», ενώ όσοι δήλωσαν το αντίθετο ανέρχονται σε ποσοστό μόλις 12%.

Υπενθυμίζεται πως η διαδικασία fast track έκδοσης σύνταξης νομοθετήθηκε πριν από λίγους μήνες και παρέχει την δυνατότητα άμεσης έκδοσης συνταξιοδοτικής απόφασης λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία ασφαλιστικού χρόνου που διαθέτει ο ΕΦΚΑ στα πληροφοριακά του συστήματα, αλλά και τα στοιχεία που προσκομίζει ο ίδιος ο ασφαλισμένος. Η εν λόγω διαδικασία έχει συμβάλει στο να μειωθούν καθοριστικά οι χρόνοι έκδοσης μιας σύνταξης, φτάνοντας σήμερα στους 2 μήνες- για όσες αιτήσεις υποβλήθηκαν εντός του 2022- σε σχέση με τους 18 μήνες που απαιτούνταν το 2019.

Μάλιστα, ειδικά μεταξύ των ερωτηθέντων που έχουν υποβάλει αίτημα συνταξιοδότησης και αναμένουν την σύνταξή τους, το ποσοστό αποδοχής της fast track σύνταξης αυξάνεται, φτάνοντας στο 76%.

Σημαντική είναι η αποδοχή των πολιτών και στη περίπτωση της πρόσληψης ιδιωτών σε θέσεις διευθυντών στον ΕΦΚΑ. Ειδικότερα, στο ερώτημα αν «η δυνατότητα πρόσληψης είναι προς τη σωστή ή τη λάθος κατεύθυνση», το 51% των ερωτηθέντων δηλώνει σίγουρα στη σωστή ή μάλλον στη σωστή κατεύθυνση, με εκείνους που δηλώνουν το αντίθετο να περιορίζονται στο 20%.

Μάλιστα, από εκείνους που βλέπουν θετικά την εν λόγω δυνατότητα, στο ερώτημα αν συμφωνούν στο «να επεκταθεί και σε άλλους φορείς του δημοσίου με αντίστοιχα προβλήματα», το 89% εξ αυτών απαντά «σίγουρα ναι» και «μάλλον ναι», με το ποσοστό όσων δηλώνουν το αντίθετο να περιορίζεται σε μόλις 8%.

Θετική είναι η εικόνα και στο κομμάτι της εξυπηρέτησης του πολίτη. Στο ερώτημα αν «η εξυπηρέτηση από τον ΕΦΚΑ έχει βελτιωθεί κάπως, τους τελευταίους 12 μήνες», το 50% των ερωτηθέντων δηλώνει «μάλλον ναι» ή «σίγουρα ναι», ενώ το ποσοστό όσων δηλώνουν το αντίθετο κυμαίνεται στο 32%. Ο ΕΦΚΑ διαχρονικά παρουσίαζε ιδιαίτερα αρνητικά ποσοστά στο κομμάτι της εξυπηρέτησης, κάτι που απ’ότι φαίνεται από την παρούσα έρευνα όχι απλά έχει ανακοπεί αλλά έχει δώσει τη θέση του σε ένα πλειοψηφικό ποσοστό θετικών γνωμών.

Αναλύοντας τον βαθμό εξυπηρέτησης από τον ΕΦΚΑ ανά κατηγορία ασφαλισμένων, προκύπτει πως το 56% των εν ενεργεία συνταξιούχων δηλώνει ικανοποιημένο, έναντι 25% που δηλώνει το αντίθετο. Το ιδιαίτερα θετικό αυτό ποσοστό αποτυπώνει και την προσπάθεια που έγινε τους τελευταίους μήνες στο μέτωπο των εκκρεμών συντάξεων που είχε ως αποτέλεσμα την έκδοση 470.000 συντάξεων σε 22 μήνες και την απόδοσή τους στους δικαιούχους, μαζί με τα αναλογούντα αναδρομικά για τους μήνες καθυστέρησης. Ακόμα και στην κατηγορία των ασφαλισμένων που περιμένουν την σύνταξή τους, οι θετικές γνώμες ως προς την εξυπηρέτηση υπερτερούν έναντι των αρνητικών (48% έναντι 43%). Τέλος, στην ιδιαίτερη κατηγορία των αγροτών, οι θετικές γνώμες για την εξυπηρέτηση από τον ΕΦΚΑ φτάνουν στο 55% έναντι 39% των αρνητικών.

Τέλος, θετικό είναι το ισοζύγιο και στο κομμάτι της εξυπηρέτησης του πολίτη ανά κανάλι εξυπηρέτησης. Στο ερώτημα αν έχει βελτιωθεί τους τελευταίους 12 μήνες η εξυπηρέτηση μέσω του 1555, το 63% των ερωτηθέντων δηλώνουν «μάλλον ναι» ή «σίγουρα ναι», με το 27% των ερωτηθέντων να δηλώνουν το αντίθετο. Αντίστοιχα ποσοστά θετικών γνωμών παρατηρούνται και για τα ηλεκτρονικά ραντεβού, καθώς και για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΕΦΚΑ.

ΑΠΕ - ΜΠΕ
Προηγούμενο άρθροΔιαδηλώσεις στην Κίνα: Κινέζοι του εξωτερικού κλιμακώνουν τις διαμαρτυρίες καθώς πληθαίνουν οι φωνές που ζητούν αλλαγή
Επόμενο άρθροΕλλείψεις εκπαιδευτικών: ένα ζήτημα που προκαλεί ανησυχία σε πολλές χώρες