Το μικρό εμπορικό σταντ στο περίπτερο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στην 86η ΔΕΘ κοσμούν φωτογραφίες από καμήλες, εικόνες που φαντάζουν φυσιολογική επιλογή διακόσμησης αφού πρόκειται για το πλέον χαρακτηριστικό ζώο των απέραντων εκτάσεων της αραβικής ερήμου.
Μόνο που την ιδιότυπη, στη συγκεκριμένη περίπτωση, αξιοποίηση του διάσημου ζώου θα αντιληφθεί ο επισκέπτης από μερικές ασυνήθιστες συσκευασίες προϊόντων, κουτιά με τον τίτλο “Camelait” και την επεξήγηση “πλήρες γάλα καμήλας σε σκόνη”.
Με τον πλανήτη να έχει στραφεί ήδη εδώ και πολλά χρόνια στην παραγωγή γάλακτος από πολλές διαφορετικές πρώτες ύλες, ο χαμογελαστός Ισπανός Brand Manager Dairy & Juice της Al Ain Farms των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, Μπερνάρ Κολμπέρα εξηγεί στο ΑΠΕ- ΜΠΕ πως η αγορά για το γάλα καμήλας είναι τεράστια. “Μπορεί να είναι κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα ράφια των μάρκετ, δεν είναι όμως ένα ειδικό προϊόν που απευθύνεται σε λίγους. Εμείς διαθέτουμε περί τις 3.000 καμήλες μόνο για την παραγωγή του γάλακτος αυτού και η ζήτηση αυξάνει χρόνο με τον χρόνο”, εξηγεί ο κ.Κολμπέρα που περιγράφει έναν νέο επίδοξο μνηστήρα της διεθνούς αγοράς γάλακτος.
“Έχουμε ήδη παρουσία σε πολλά σημεία του πλανήτη, όχι τόσο στην Ευρώπη όπου θα βρει κανείς το γάλα καμήλας σε 3 με 4 αγορές αλλά σε άλλους πληθυσμούς. Ειδικά στην Ασία το γάλα αυτό έχει τεράστια ζήτηση καθώς οι πληθυσμοί εκεί εμφανίζουν μεγαλύτερο ποσοστό δυσανεξίας στην λακτόζη. Διατροφολόγοι εκτιμούν ότι έως και 65% με 70% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει την συγκεκριμένη ευαισθησία”, αναφέρει ο κ.Κολμπέρα και τονίζει πως οι δυνατότητες παραγωγής γάλακτος δεν είναι τόσο περιορισμένες όσο ίσως θα φαντάζονταν κανείς όταν θα σκέφτονταν το συγκεκριμένο ζώο.
“Δεν έχουμε στόχους περιορισμένης παραγωγής. Είμαστε εδώ με τα μάτια μας στην ελληνική αγορά αλλά και την Ευρώπη που υπολογίζουμε πως θα ενδιαφερθεί αλλά έχουμε βάλει στο στόχαστρο και την Κίνα. Εκεί είναι άλλα τα μεγέθη”, σημειώνει ο εξειδικευμένος μάνατζερ που ερωτηθείς για το πόσο έτοιμα μπορεί να είναι στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για ένα ενισχυμένο εμπορικό ενδιαφέρον απαντά πως οι σχεδιασμοί για το γάλα καμήλας και την ‘έξοδο’ του από τα σύνορα της χώρας είναι φιλόδοξοι.
“Δεν έχουμε πρόβλημα με τις ποσότητες και προβλέπουμε πως μπορούμε να καλύψουμε μια εμπορική επιτυχία. Σκεφτείτε πως και σήμερα ακόμη μόνο τις 3.000 καμήλες που ήδη διαθέτουμε τις αξιοποιούμε στο μισό περίπου της παραγωγικής τους ικανότητας”, καταλήγει ο Ισπανός ειδικός Brand Manager στα ‘εξωτικά’ γαλακτοκομικά προϊόντα. Ο ειδικός στο γάλα καμήλας μάλιστα δηλώνει ενθουσιασμένος από το αναπάντεχο ενδιαφέρον των επισκεπτών της 86ης ΔΕΘ για το αραβικό αυτό προϊόν.
ΑΠΕ-ΜΠΕ / Σωτήρης Κυριακίδης