Το υδρογόνο είναι ένα από τα εναλλακτικά καύσιμα που πρόκειται να αξιοποιηθούν περισσότερο τα επόμενα χρόνια. Χρησιμοποιείται στις κυψέλες καυσίμου για να παραχθεί ηλεκτρικό ρεύμα, το οποίο θα κινήσει τον ηλεκτρικό κινητήρα του αυτοκίνητου.
Οι κυψέλες καυσίμου μπορούν να χαρακτηριστούν σαν κέντρα ενός συστήματος το οποίο χρησιμοποιεί το υδρογόνο ως καύσιμο. Αναλαμβάνουν τη μετατροπή του καυσίμου σε χρήσιμη ηλεκτρική ενέργεια. Η έννοια της κατάλυσης παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη λειτουργία μιας κυψέλης καυσίμου.
Η κυψέλη καυσίμου αποτελείται από έναν μηχανισμό για μετατροπή του υδρογόνου και οξυγόνου σε νερό, παράγοντας ταυτόχρονα με τη διαδικασία αυτή, ηλεκτρισμό και θερμότητα. Ο ηλεκτρισμός παράγεται με τη μορφή συνεχούς ρεύματος. Η πρώτη κυψέλη φτιάχτηκε από τον Sir William Grove, το 1839. Ωστόσο η συστηματική έρευνα πάνω σε αυτές άρχισε μόλις τη δεκαετία του 1960, όταν η NASA χρησιμοποίησε κυψέλες καυσίμου στα διαστημικά σκάφη των προγραμμάτων Τζέμινι και Απόλλων ως φθηνότερη λύση από την ηλιακή ενέργεια.
Εννέα μήνες μετά τη δημιουργία της HYVIA, μια κοινοπραξίας του Ομίλου Renault και της Plug Power για την ανάπτυξη του υδρογόνου, εγκαινιάσθηκε το εργοστάσιό της στο Refactory. Αυτό είναι το πρώτο βήμα σε ένα ευρύτερο βιομηχανικό έργο.
Η HYVIA είναι έτοιμη να ξεκινήσει τη συναρμολόγηση και τη δοκιμή μονάδων κυψελών καυσίμου που βασίζονται στην προηγμένη τεχνολογία της Plug Power. Η κυψέλη καυσίμου 30 kW θα τροφοδοτεί το νέο χαρτοφυλάκιο μοντέλων του προγράμματος Renault Master H2-TECH (Van, Chassis Cab και City Bus).
Μέχρι το τέλος του 2022, το εργοστάσιο θα ξεκινήσει επίσης τη συναρμολόγηση σταθμών ανεφοδιασμού υδρογονου(H2) και την παραγωγή υδρογόνου χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Ο στόχος της HYVIA είναι να αποσπάσει το 30% της ευρωπαϊκής αγοράς των LCV που κινούνται με H2 έως το 2030.
ΑΠΕ-ΜΠΕ / Σπύρος Ρέκκας