Αγώνα δρόμου κάνει το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να ισχύσει από φέτος, έστω και σε πιλοτική μορφή το χτίσιμο του αφορολογήτου ορίου και με χάρτινες αποδείξεις.
Τα τελευταία 24άωρα, έχουν γίνει συσκέψεις στο υπουργείο Οικονομικών με τα στελέχη του υπουργείου να σβήνουν και να γράφουν προκειμένου να καταλήξουν σε ένα σχέδιο το οποίο αφενός να φέρει τα επιθυμητό αποτέλεσμα, που δεν είναι άλλο από τον περιορισμό της φοροδιαφυγής και αφετέρου να μπορεί να εφαρμοσθεί άμεσα. Επιπροσθέτως, να είναι ένα σχέδιο το οποίο θα μπορεί να υλοποιηθεί παράλληλα με πολλές ακόμη ψηφιακές μεταρρυθμίσεις, που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι το προσεχές διάστημα να λειτουργήσει μια πλατφόρμα μέσα από την οποία οι καταναλωτές θα σκανάρουν τις χάρτινες αποδείξεις για να δικαιολογήσουν δαπάνες ίσες με το 30% των συνολικών εισοδημάτων και να αποφύγουν να πληρώσουν «πέναλτι» 22% επί του ποσού που λείπει για την συμπλήρωση του 30%. Ουσιαστικά να μπορούν να χτίσουν αφορολόγητο όριο, πραγματοποιώντας αγορές και με μετρητά. Υπενθυμίζεται ότι με το ισχύον καθεστώς για να χτίσει κάποιος αφορολόγητο θα πρέπει να συγκεντρώσει δαπάνες που έχει κάνει με κάρτες ή μέσω web banking ίσες με το 30% των συνολικών του ετήσιων εισοδημάτων. Για παράδειγμα εάν κάποιος έχει εισόδημα 10.000 ευρώ θα πρέπει να πραγματοποιήσει αγορές με κάρτες ή ηλεκτρονικά ύψους 3.000 ευρώ. Εάν πραγματοποιήσει αγορές 2.000 ευρώ, τότε θα πληρώσει έξτρα φόρο 220 ευρώ.
Τα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών θα προσπαθήσουν μέσα σε λίγο χρονικό διάστημα να φέρουν εις πέρας ένα νέο τεχνολογικό επίτευγμα καθώς, η όλη διαδικασία θα γίνει μέσω μιας τεχνολογικά εξελιγμένης και καινοτόμας πλατφόρμας της ΑΑΔΕ. Οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν αγορές με μετρητά και στη συνέχεια μέσω ουσιαστικά ενός application που θα έχουν κατεβάσει στο κινητό τους θα σκανάρουν το QR Code, που έχει η απόδειξη. Ο κωδικός θα πηγαίνει στον προσωπικό τους λογαριασμό στην ΑΑΔΕ, με την αξία της απόδειξης να προστίθεται σε αυτές που ο καταναλωτής έχει πραγματοποιήσει με κάρτες ή μέσω web banking.