«Στη λεωφόρο της ανάπτυξης πρέπει να έχουν θέση όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες» τόνισε από το νέο σταθμό του Μετρό στη Νίκαια ο Πρωθυπουργός, επισημαίνοντας πως «όταν και όσο μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις».
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης που βρέθηκε απόψε, στο πλαίσιο των εγκαινίων τους, και στους άλλους δύο νέους σταθμούς -της Αγίας Βαρβάρας και του Κορυδαλλού- αναφέρθηκε στην οικονομική σημασία του έργου, η οποία όπως είπε δηλώνεται από τις χιλιάδες νέες θέσεις απασχόλησης που δημιουργεί, την οικολογική του διάσταση, αλλά και το κοινωνικό του αποτύπωμα, το οποίο βελτιώνει την καθημερινότητα του πολίτη συνολικά.
Οι νέοι σταθμοί στην Αγία Βαρβάρα, στον Κορυδαλλό και στη Νίκαια, οι οποίοι συνδέουν τρεις πυκνοκατοικημένες συνοικίες με το κέντρο και άλλες ζώνες της Αθήνας, θα αναβαθμίσουν την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, πολλαπλασιάζοντας τις επενδυτικές και επιχειρηματικές ευκαιρίες που προσφέρει. Παράλληλα, επισφραγίζουν την υλοποίηση της κυβερνητικής δέσμευσης, πριν από ένα χρόνο, για παράδοση των τριών σταθμών το καλοκαίρι του 2020.
Το 2022 στην καρδιά του Πειραιά
«Δικαιώνουμε τις τέσσερις λέξεις που πιστεύω ότι δηλώνουν πολλά: “Το είπαμε, το κάναμε”. Προτιμούμε να μιλάνε τα έργα μας», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, προσθέτοντας ότι τα έργα ολοκληρώθηκαν εντός χρονοδιαγράμματος παρά τις τεχνικές δυσκολίες και τα εμπόδια που προκάλεσε η πανδημία. Τόνισε παράλληλα τη σημασία που έχει η ολοκλήρωση του έργου το 2022 όταν, όπως προβλέπει οι σχεδιασμός, το Μετρό θα συναντά τις γραμμές του Ηλεκτρικού στον Πειραιά και θα τερματίζει στην καρδιά της πόλης.
«Θυμάμαι ότι πριν από 10 χρόνια, στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων έλεγα ότι μόνο το Μετρό μπορεί να αντιμετωπίσει το συγκοινωνιακό και το περιβαλλοντικό αδιέξοδο του λεκανοπεδίου. Και επιμένω σε αυτή μου τη θέση. Γι’ αυτό και είναι εξίσου σημαντική με την ολοκλήρωση της Γραμμής 3 -η οποία θεωρώ ότι θα γίνει εντός των χρονοδιαγραμμάτων που παρουσίασε ο Υπουργός- και την οριστική δημοπράτηση και έναρξη των εργασιών στη Γραμμή 4. Εμβληματικό έργο, από το Γαλάτσι -μέσω κέντρου- προς του Γουδή», δήλωσε ο Πρωθυπουργός.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στη χρονική σύμπτωση της επένδυσης του Μετρό με εκείνη του Ελληνικού, επενδύσεις που προχώρησαν και προχωρούν μέσα σε μία εξαιρετικά δυσμενή παγκόσμια συγκυρία. «Αυτό είναι κάτι το οποίο αποδεικνύει την αντοχή και τις μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει η εθνική μας οικονομία. Αλλά, βέβαια, και την ανάγκη να συμπράξουν δημιουργικά ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας. Αυτός είναι ο δρόμος για να μπορέσουμε να πετύχουμε τη δημιουργία νέου πλούτου και τη δημιουργία πολλών καλών νέων θέσεων εργασίας. Ναι, περισσότερες δουλειές και καλύτερη ζωή και ευημερία για όλους», ανέφερε.
Οι τρεις σταθμοί υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετούν περίπου 63.000 επιβάτες ανά ημέρα. Η καθημερινή χρήση ΙΧ αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 11.000 οχήματα, μειώνοντας τον φόρτο στους δρόμους της πρωτεύουσας, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα περιοριστούν κατά 60 τόνους ημερησίως, γεγονός που θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Οι σταθμοί σχεδιάστηκαν, άλλωστε, με έμφαση σε βιοκλιματικά χαρακτηριστικά, ενώ η κατασκευή τους συνοδεύτηκε από επίγεια έργα ανάπλασης, με ενδεικτικό παράδειγμα τη νέα πλατεία όπου βρίσκεται η είσοδος στον σταθμό του Κορυδαλλού.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ακόμα την ανάγκη τήρησης των μέτρων υγειονομικής ασφάλειας από όλους τους επιβάτες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ώστε να προστατευθεί η δημόσια υγεία. «Είναι για την προστασία των ιδίων, των συμπολιτών μας. Είναι η ελάχιστη ένδειξη κοινωνικής ευθύνης, διότι, όπως σας είπα πρίν, δεν έχουμε ακόμα αφήσει πίσω μας την περιπέτεια του κορονοϊόυ», είπε.
Η περιήγηση του Πρωθυπουργού στους νέους σταθμούς ξεκίνησε στην Αγία Βαρβάρα, όπου επιβιβάστηκε σε συρμό του Μετρό, συνοδευόμενος από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή και τον Υφυπουργό αρμόδιο για Θέματα Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με την οδηγό για τη διαδρομή. Στην πρώτη στάση, τον Κορυδαλλό, συζήτησε με εργαζόμενους διάφορων ειδικοτήτων, επισημαίνοντας την τεράστια συμβολή του προσωπικού στην ομαλή λειτουργία του Μετρό. Επισκέφτηκε επίσης την αναμορφωμένη πλατεία, η οποία περιλαμβάνει παιδική χαρά, και μία κοντινή μονάδα φόρτισης ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Τερματικός σταθμός -για την ώρα- ήταν η Νίκαια, όπου διοργανώθηκε εκδήλωση για τα εγκαίνια των καινούργιων εγκαταστάσεων.
Το επόμενο βήμα
Το πολύπλευρο ευεργετικό αποτύπωμα της επέκτασης του Μετρό θα υπερδιπλασιαστεί το 2022, όταν θα ολοκληρωθεί η επέκταση της Γραμμής 3 με την παράδοση των τριών εναπομείναντων σταθμών, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».
Χάρη στην ολοκληρωμένη επέκταση, το λιμάνι και το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» -δύο πολύ σημαντικοί ταξιδιωτικοί κόμβοι της χώρας- θα συνδεθούν δίχως να απαιτείται αλλαγή Γραμμής. Το Μετρό θα επιτρέψει την κάλυψη της μεταξύ τους απόστασης σε λιγότερο από μία ώρα, τονώνοντας την τοπική και την εθνική οικονομία.
Ο Πειραιάς από την πλευρά του, θα μετατραπεί σε συγκοινωνιακό κέντρο, καθότι σε μικρή απόσταση από το λιμάνι θα συνενώνει λειτουργικά τις Γραμμές 1 και 3 του Μετρό/ΗΣΑΠ, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ.
Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία του Πρωθυπουργού στα εγκαίνια των τριών σταθμών:
Κύριοι Υπουργοί, κύριοι Δήμαρχοι, φίλες και φίλοι,
Οι τρεις πρώτοι σταθμοί της Γραμμής 3 προς Πειραιά είναι πια γεγονός. Σε άλλες εποχές, θα λέγαμε πως, επιτέλους, εδώ το τραίνο θα σφυρίξει τρεις φορές: Στην Νίκαια, την Αγία Βαρβάρα και τον Κορυδαλλό.
Εγώ όμως θα προτιμήσω, απλά, να μιλήσω για τρία σημαντικά, δυναμικά βήματα προόδου και εκσυγχρονισμού. Για τα οποία είχαμε δεσμευτεί και τα οποία, σήμερα, γίνονται πραγματικότητα. Καθώς αύριο συμπληρώνεται ένας χρόνος αυτής της κυβέρνησης στην εξουσία, Δικαιώνουμε, τις τέσσερις λέξεις που πιστεύω ότι δηλώνουν πολλά: «Το είπαμε, το κάναμε»! Προτιμούμε να μιλάνε τα έργα μας.
Η συγκεκριμένη φάση επέκτασης αυτού του σύγχρονου Μέσου Μαζικής Μεταφοράς προχώρησε και -παρά τις σημαντικές τεχνικές δυσκολίες- ολοκληρώθηκε όπως σχεδιάστηκε. Και ολοκληρώθηκε μέσα στα χρονοδιαγράμματα, παρά τη μεγάλη αναστάτωση που προκάλεσε η πανδημία. Κάτι το οποίο ισχύει και για τις εργασίες, που συνεχίζονται, στους τρεις υπόλοιπους σταθμούς, στα Μανιάτικα, στο Δημοτικό Θέατρο και στον Πειραιά. Εκεί όπου ήδη εξελίσσονται η σκυροδέτηση, οι τελευταίες αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις, η εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
Και θέλω να τονίσω ότι στο ίδιο αυτό διάστημα του ενός έτους -το είπε εξάλλου και ο Υπουργός και ο Γενικός Γραμματέας- οι σταθμοί αυτοί, οι τρεις σταθμοί τους οποίους εγκαινιάζουμε σήμερα, και οι οποίοι θα δοθούν στην κυκλοφορία από αύριο το πρωί στις 5:30, διασυνδέθηκαν με το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ήταν κάτι το οποίο για κάποιο ακατανόητο λόγο δεν είχε, καν, προβλεφθεί. Ένα σύστημα το οποίο έμενε συνολικά ανενεργό μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2019. Και μιας και μιλάμε και για εισιτήριο, ας μην ξεχνάμε ότι στο μεταβατικό αυτό διάστημα η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου έχει μειωθεί στο 1,20 ευρώ.
Τέτοιες μέρες, λοιπόν, το 2022, το Μετρό θα συναντά πια τις γραμμές του Ηλεκτρικού στον Πειραιά, θα τερματίζει στην καρδιά της πόλης. Προς το παρόν, ενώνει την Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια με την Αθήνα και τα προάστια της. Και, βέβαια, με τις δύο σημαντικές πύλες προς την υπόλοιπη Ελλάδα, τον Σταθμό Λαρίσης, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Τονίζω την οικονομική σημασία του έργου, τη δηλώνουν οι χιλιάδες νέες θέσεις απασχόλησης που δημιουργεί, 2.000 άνθρωποι εργάστηκαν και εργάζονται σε αυτό το σημαντικό εργοτάξιο. Αλλά και η τόνωση του εμπορίου, η διευκόλυνση της όλης αναπτυξιακής δραστηριότητας την οποία υπηρετεί με πολλούς έμμεσους τρόπους.
Τη σημαντική οικολογική του διάσταση υπογράφουν, όχι μόνο αυτή η πολύ όμορφη καλαίσθητη βιοκλιματική κατασκευή, κυρίως όμως το γεγονός ότι αυτομάτως η λειτουργία νέων σταθμών του μετρό υποκαθιστά την κυκλοφορία δεκάδων χιλιάδων -κατά κανόνα- ρυπογόνων αυτοκινήτων.
Όσο για το κοινωνικό του αποτύπωμα, αυτό δεν εξαντλείται μόνο στην πιο εύκολη, στην πιο γρήγορη μετακίνηση του πολίτη. Αλλά και στη βελτίωση της καθημερινότητάς συνολικά. Να το πω καθαρά: Όταν και όσο μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, τόσο μειώνονται και οι κοινωνικές. Και προσωπική μου πεποίθηση ήταν πάντα ότι στη λεωφόρο της ανάπτυξης -όπως τουλάχιστον τη χαράσσει αυτή η κυβέρνηση- θέση πρέπει να έχουν όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες.
Και εδώ -όπως είπε και ο Υπουργός- οι αριθμοί λένε την αλήθεια: Η εκτίμηση είναι ότι 63.000 συμπολίτες μας θα κάνουν χρήση αυτών των τριών νέων σταθμών. Ίσως εκπλαγούμε και ευχάριστα και τα νούμερα αυτά είναι μεγαλύτερα. Από τους δρόμους της Δυτικής Αττικής θα αφαιρεθούν πάνω από 10.000 οχήματα. Και βέβαια όταν ολοκληρωθεί πλήρως η Γραμμή 3 και φτάσει στον Πειραιά, εκτιμούμε ότι κοντά στους 140.000 επιβάτες θα κάνουν καθημερινά χρήση αυτών των έξι σταθμών, οι οποίοι θα συμπληρώσουν την οριστική επέκταση της Γραμμής 3.
Και βέβαια οι περιφερειακοί Δήμοι του Πειραιά ξανακερδίζουν, τώρα, τη θέση τους. Όχι μόνο στον συγκοινωνιακό χάρτη αλλά και στην ίδια τη ζωή της πόλης: Οι κάτοικοι, σε ένα τέταρτο από τη Νίκαια θα μπορείτε να είστε στο Σύνταγμα, σε 50 λεπτά θα μπορείτε να είστε στο αεροδρόμιο. Πολύ πιο σύντομα, οι κάτοικοι των τριών Δήμων, θα φτάνουν στις δουλειές τους, θα κάνουν τις αγορές τους, θα κάνουν την κοινωνική τους ζωή, θα μπορούν να φτάνουν, να συναντούν φίλους σε όλα τα σημεία της Αθήνας. Γιατί σε αυτό το ίχνος της Γραμμής 3 υπάρχουν τα πάντα: Επιχειρήσεις, εμπορικά κέντρα, θέατρα, στέκια, εστιατόρια, πανεπιστήμια, νοσοκομεία, πολύ ωραίες παιδικές χαρές οι οποίες δημιουργήθηκαν από το Αττικό Μετρό στις ανακατασκευασμένες πλατείες πάνω από τους σταθμούς.
Σκόπιμα παραλείπω τις δημόσιες υπηρεσίες και τα Υπουργεία. Γιατί στόχος μας παραμένει το ψηφιακό κράτος να ελαχιστοποιήσει τις μετακινήσεις των πολιτών ως προς το σκέλος των συναλλαγών με το κράτος τουλάχιστον. Όλοι να κινούνται, πλέον, είτε γιατί εργάζονται είτε γιατί οι ίδιοι το θέλουν. Και όχι γιατί τους αναγκάζει η κρατική γραφειοκρατία.
Η αλήθεια είναι ότι το μεγάλο αυτό έργο άργησε. Το ίδιο το έργο του Μετρό ξεκίνησε το 1992 με Πρωθυπουργό τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη. Χρειάστηκαν 20 χρόνια για να υπογραφεί η σύμβαση της Γραμμής 3, το 2012. Και σίγουρα όλες οι κυβερνήσεις συνέβαλαν στο να μπορέσει να ολοκληρωθεί αυτό το μεγάλο έργο -τουλάχιστον το σκέλος του το οποίο εγκαινιάζουμε σήμερα- και είναι σωστή η παρατήρηση ότι σε κάθε μεγάλο έργο, άλλος το οραματίζεται, άλλος το σχεδιάζει, άλλος κάνει τη σύμβαση, το συμβασιοποιεί, άλλος το υλοποιεί και μπορεί άλλος να το εγκαινιάσει. Αυτή είναι η μοίρα των μεγάλων έργων. Αλλά δεν μπορεί κανείς και να μην κάνει και συνολική αυτοκριτική και να πει: Ότι, ναι το Μετρό έπρεπε να είχε έρθει -ειδικά εδώ στην Δυτική Αθήνα- νωρίτερα.
Ίσως να θυμούνται, τουλάχιστον, οι δύο παλαιότεροι Δήμαρχοι ότι από το 2007 τουλάχιστον -ήμουν απλός Βουλευτής Β’ Αθηνών- υπήρξα πάντα υπέρμαχος και αγωνίστηκα για την επιθετική επέκταση του μετρό προς την Δυτική Αττική και προς τον Πειραιά. Και είναι κάτι που έχω επαναλάβει πολλές φορές, στις επισκέψεις μου. Ως υποψήφιος βουλευτής στη Β΄ Πειραιά, ως εκλεγμένος βουλευτής στον Δυτικό Τομέα της Β’ Αθηνών. Θέλω να θυμίσω ότι καμία Περιφέρεια δεν επισκέφθηκα πιο συχνά από τη Β’ Πειραιά. Έχω πολλές φορές επιθεωρήσει τα έργα του Μετρό. Ειδικά, θυμάμαι επισκέψεις πολλές στην πλατεία του Κορυδαλλού. Έργα τα οποία σου δίνουν την εντύπωση ότι δεν θα τελειώσουν ποτέ, μέχρι που κάποια στιγμή τελειώνουν και το βλέπουμε. Σήμερα βλέπουμε τη χαρά στα πρόσωπα των κατοίκων της περιοχής, γιατί πράγματι η ζωή τους θα αλλάξει.
Θυμάμαι ότι πριν από 10 χρόνια, στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων έλεγα ότι μόνο το Μετρό μπορεί να αντιμετωπίσει το συγκοινωνιακό και το περιβαλλοντικό αδιέξοδο του λεκανοπεδίου. Και επιμένω σε αυτή μου τη θέση. Γι’ αυτό και είναι εξίσου σημαντική με την ολοκλήρωση της Γραμμής 3 -η οποία θεωρώ ότι θα γίνει εντός των χρονοδιαγραμμάτων που παρουσίασε ο Υπουργός- και την οριστική δημοπράτηση και έναρξη των εργασιών στη Γραμμή 4. Εμβληματικό έργο, από το Γαλάτσι -μέσω κέντρου- προς του Γουδή. Υπάρχουν νομικές δυσκολίες, θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να επιλυθούν το συντομότερο δυνατό, χωρίς να γίνουν εκπτώσεις σε ζητήματα Κράτους Δικαίου. Η ανάπτυξη της χώρας, όμως, και η εξυπηρέτηση του πολίτη είναι θέματα τα οποία δεν μπορούν να περιμένουν.
Έχει αποδειχθεί έμπρακτα, όπου φτάνει το Μετρό, έρχεται και η πρόοδος. Δεν φέρνει μαζί του μόνο κάποιες άχρωμες εγκαταστάσεις, μερικές απρόσωπες πύλες εισόδου και εξόδου. Δημιουργεί κυψέλες που ανεβάζουν την αξία μιας περιοχής, προσελκύονται αυτόματα δεκάδες άλλες δραστηριότητες: Καταστήματα, γραφεία, υπηρεσίες, εστίες πολιτισμού, άλση αναψυχής. Κάθε σταθμός, άλλωστε, αναβαθμίζει αισθητικά και το περιβάλλον γύρω του. Και αυτό γίνεται, ήδη, θα το δείτε να γίνεται πράξη και στους τρεις Δήμους σας.
Και ειδικά, εδώ, στον σταθμό της Νίκαιας ελπίζω να δω σύντομα και το χαρακτικό του Τάσσου, το οποίο πρόκειται να εγκατασταθεί εδώ στον σταθμό. Νομίζω ότι η επιλογή να κοσμήσει τον συγκεκριμένο χώρο είναι απόλυτα εύστοχη, γιατί αυτός ο μεγάλος δημιουργός αποκρυσταλλώνει, πιστεύω, όσο λίγοι στο έργο του τους αγώνες του λαού μας για την ελευθερία. Και σε αυτούς η Κοκκινιά βρέθηκε πάντα, αγαπητέ Δήμαρχε, στην πρώτη γραμμή.
Κυρίες και κύριοι,
Πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε -αφού ξεπέρασε πάρα πολλά εμπόδια- η πρώτη φάση της εμβληματικής επένδυσης για την αναμόρφωση του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό. Είναι ένα έργο το οποίο θα αναβαθμίσει καθοριστικά τη ζωή ολόκληρης της Αττικής, θα τονώσει σημαντικά την οικονομική δραστηριότητα, την ανάπτυξη, ολόκληρης της χώρας.
Ενώ σήμερα -όπως είπαμε- εγκαινιάζουμε την τελική φάση της επέκτασης του Μετρό προς το μεγάλο λιμάνι της πατρίδας μας. Κάτι που επίσης υπηρετεί την ποιότητα ζωής του πολίτη. Αλλά έχει και την ίδια αναπτυξιακή στόχευση. Γιατί αυτοί οι τρεις νέοι σταθμοί εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχέδιο ανάπλασης της Δυτικής Αττικής και του Πειραιά, με αιχμή τη μεταφορά των Φυλακών Κορυδαλλού και τη μετατροπή τους σε πνεύμονα πρασίνου και σε ένα κύτταρο πολιτισμού. Αλλά και με τη δημιουργία ενός δεύτερου μητροπολιτικού πάρκου στον χώρο των Λιπασμάτων. Φιλοδοξία μου είναι να φιλοξενεί και ένα Διεθνές Κέντρο Καινοτομίας. Με σκοπό η πρωτοπορία στην τεχνολογία και η επαγγελματική εξειδίκευση να μπορούν να συμβαδίζουν με την αναψυχή.
Μιλάμε, συνεπώς, για δύο έργα, τα οποία απαντούν, μεν, σε τοπικά προβλήματα, εντάσσονται, όμως, στον ίδιο γενικό αναπτυξιακό σχεδιασμό. Είναι έργα με κοινά κοινωνικά αλλά και περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά. Και είναι σε αλληλεξάρτηση αφού και τα δύο ξεδιπλώνονται παράλληλα, με επίκεντρο τις τόσο κρίσιμες υποδομές και τα δίκτυα. Τα κλειδιά, δηλαδή, της παραγωγής, της απασχόλησης και της ανάπτυξης. Πρόκειται, με άλλα λόγια, για δύο πρωτοβουλίες με το ίδιο όραμα.
Άφησα για το τέλος τη χρονική σύμπτωση, θα έλεγα την κοινή σύνθεση, αυτών των δύο μεγάλων επενδύσεων, στο Ελληνικό και στο Μετρό. Επενδύσεις που προχώρησαν και προχωρούν μέσα σε μία εξαιρετικά δυσμενή παγκόσμια συγκυρία, μετά την καταιγίδα -καλύτερα θα έπρεπε να πω κατά τη διάρκεια της καταιγίδας- του κορονοϊού. Διότι αποδεικνύεται ότι ακόμα δεν έχουμε αφήσει πίσω μας αυτή την περιπέτεια.
Αυτό είναι κάτι το οποίο αποδεικνύει την αντοχή και τις μεγάλες δυνατότητες που διαθέτει η εθνική μας οικονομία. Αλλά, βέβαια, και την ανάγκη να συμπράξουν δημιουργικά ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας. Αυτός είναι ο δρόμος για να μπορέσουμε να πετύχουμε τη δημιουργία νέου πλούτου και τη δημιουργία πολλών καλών νέων θέσεων εργασίας. Ναι, περισσότερες δουλειές και καλύτερη ζωή και ευημερία για όλους.
Εύχομαι, λοιπόν, να είναι καλορίζικοι, καλή δουλειά στους νέους σταθμούς, με δεκάδες χιλιάδες χαρούμενους επιβάτες κάθε μέρα. Συγχαίρω από καρδιάς τους πολλούς οι οποίοι εργάστηκαν, ώστε τα τρία αυτά κοσμήματα να γίνουν κτήμα όλων, τα στελέχη της Αττικό Μετρό και βέβαια όλους τους εργαζόμενους οι οποίοι εργάστηκαν και εργαζονται σε αυτό το σημαντικό εργοτάξιο.
Κλείνω λέγοντας ότι θα είμαι αυστηρός, κ. Υπουργέ, στο να τηρούνται τα μέτρα ασφάλειας ως προς τη μετακίνηση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Και επειδή, κύριοι Δήμαρχοι, είμαι σίγουρος ότι αύριο θα είστε στην πρώτη λειτουργία των νέων σταθμών, να εξακολουθείτε να ενθαρρύνετε, παρακαλώ, τους πολίτες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να χρησιμοποιούν υποχρεωτικά τη μάσκα. Είναι για την προστασία των ιδίων, των συμπολιτών μας. Είναι η ελάχιστη ένδειξη κοινωνικής ευθύνης, διότι, όπως σας είπα πριν, δεν έχουμε ακόμα αφήσει πίσω μας την περιπέτεια του κορονοϊου.
Αλλά πιστεύω ότι είναι και στο χέρι μας να κρατήσουμε αυτούς τους πανέμορφους σταθμούς, όχι απλά ασφαλείς, αλλά και καθαρούς και όμορφους. Είμαι σίγουρος ότι θα το κάνουμε γιατί όταν η πολιτεία προσφέρει στους πολίτες ποιοτικές υπηρεσίες, αυτοί πάντα τις αγκαλιάζουν με σεβασμό.