Σε κορυφαίο γαστρονομικό προορισμό εξελίσσεται η Νάξος, “παντρεύοντας” τα τοπικά προϊόντα της με την τουριστική βιομηχανία. Η φημισμένη γραβιέρα Νάξου,
η ναυαρχίδα των τυροκομικών προϊόντων του νησιού τίθεται επικεφαλής σε μία προσπάθεια να καταστεί ελκυστικός προορισμός σε μία απαιτητική μερίδα της εγχώριας και διεθνούς αγοράς, που αναζητά ποιότητα και αυθεντικές γεύσεις. To μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων, στο οποίο δεν έχει σημειωθεί κανένα κρούσμα κορονοϊού προετοιμάζεται δυναμικά προκειμένου να ανοίξει τις πύλες του στους επισκέπτες που αναζητούν μία κορυφαία τουριστική εμπειρία, όπως σημειώνουν οι διοργανωτές του 3ου Food Experience.
«Η Νάξος, χάρη στον φυσικό της πλούτο και την πλούσια παράδοσή της, είναι αυτάρκης σε μία τεράστια ποικιλία προϊόντων, τα οποία είναι εγγυημένα και πιστοποιημένα. Η πατάτα, τα κτηνοτροφικά και τυροκομικά προϊόντα, τα κρασιά, τα προϊόντα κίτρου, τα οπωροκηπευτικά του νησιού είναι ασυναγώνιστης ποιότητας», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Δημήτρης Καπούνης πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου (ΕΑΣ Νάξου). Όπως τόνισε, «στόχος είναι να συνδυαστεί ο πρωτογενής με τον δευτερογενή τομέα». Σε ένα νησί όπου σημειωνόταν, τα τελευταία χρόνια, μία εκρηκτική άνοδος του τουρισμού ο πρωτογενής τομέας εξακολουθεί να καταλαμβάνει το 60% της οικονομίας του. Στόχος της ΕΑΣ Νάξου είναι η δημιουργία ενός νέου, συγχρόνων προδιαγραφών τυροκομείου, το οποίο αναμένεται να αυξήσει την ποσότητα παραγωγής προϊόντων κατά 40%, έτσι ώστε να μεγαλώσει σημαντικά το μερίδιο τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά, αλλά και να δοθούν σοβαρά κίνητρα προκειμένου οι νέοι κτηνοτρόφοι να εξακολουθούν να ασχολούνται με το αντικείμενο.
Προβλήματα που πρέπει άμεσα να επιλυθούν για την τόνωση του πρωτογενούς τομέα, σύμφωνα με τους παράγοντες του νησιού, αποτελούν η αύξηση των τιμών των ζωοτροφών, η σημαντική μείωση της κατανάλωσης, εξαιτίας του κορονοϊού, η αύξηση των εισαγωγών κτηνοτροφικών και οπωροκηπευτικών προϊόντων, καθώς επίσης και η έλλειψη κινήτρων και επαρκών χρηματοδοτήσεων τόσο από τα ευρωπαϊκά ταμεία, την ελληνική πολιτεία, όσο και από τον τραπεζικό τομέα. Φέτος η Νάξος ποντάρει δυναμικά στον εγχώριο τουρισμό, προκειμένου να επουλώσει τις πληγές που άφησε η πανδημία του κορονοϊού. Μάλιστα, όπως επισημαίνει η Δρ. Νικολοπούλου Έλενα, «Στόχος είναι το νησί να παραμείνει ένας non-Covid προορισμός. Για το λόγο αυτό στο νησί παρέχεται ο κατάλληλος σύγχρονος ιατρικός εξοπλισμός, προκειμένου να γίνει έγκαιρη διάγνωση ακόμα και ήπιων συμπτωμάτων της νόσου». «Είμαστε ένας απόλυτα ασφαλής προορισμός», αναφέρει, στο ίδιο μήκος κύματος, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Νάξου και αντιδήμαρχος, υπεύθυνος για θέματα τουρισμού του νησιού, Βαγγέλης Κατσαράς.
Επιπλέον, επισημαίνει τη δυναμική που αναπτύσσεται για τη σύνδεση του πρωτογενή τομέα με τις τουριστικές επιχειρήσεις, λέγοντας, ότι «γίνονται συστηματικές προσπάθειες από τους ξενοδόχους του νησιού, τα τελευταία 15 χρόνια, προκειμένου να ενταχθούν τα τοπικά προϊόντα στις μονάδες μας». Τέλος, από την πλευρά του ο πρόεδρος ενοικιαζόμενων δωματίων και διαμερισμάτων της Νάξου Γιώργος Κάβουρας, επισημαίνει ότι «τα μηνύματα από την εγχώρια αγορά είναι πολύ θετικά, οι τιμές είναι πολύ ελκυστικές γεγονός που καθιστά το νησί προσιτό για την ελληνική οικογένεια».
ΑΠΕ-ΜΠΕ