Σχολιασμοί σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις της επικαιρότητας
Α. Για το Θριάσιο
Ο διαγωνισμός που πραγματοποίησε η ΓΑΙΑΟΣΕ ξεκίνησε το 2016 και μοναδικός υποψήφιος ήταν το κοινοπρακτικό σχήμα που αποτελείται από τις εταιρείες ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ Α.Ε.- η οποία ελέγχεται σε ποσοστό 65% από την Τράπεζα Πειραιώς και σε ποσοστό 35% από το δημόσιο – και την Goldair Cargo. Η προκαταβολή που θα έπρεπε να καταβάλει ο παραχωρησιούχος ορίστηκε στα 20 εκατ. ευρώ ενώ η συνολική δυνατότητα δόμησης στα 588 στρέμματα ήταν τα 235.330 τ.μ. Όμως, από την προκήρυξη του διαγωνισμού μέχρι την υπογραφή της Σύμβασης, η Κυβέρνηση αλλάζει τους όρους αφού η προκαταβολή που θα πρέπει να καταβληθεί είναι 10 εκατ. ευρώ.
Επίσης, σε Νόμο για τις μεταφορές του κ. Σπίρτζη τον περασμένο Μάρτιο η συνολική δυνατότητα δόμησης, υπερτετραπλασιάσθηκε, και από τα αρχικά 235.330 τ.μ. έφτασε τα 970.000 τ.μ. Όμως οι αλλαγές υπέρ του παραχωρησιούχου δεν σταματούν εδώ, αφού με βάση τη σύμβαση απαλλάσσεται από τα Δημοτικά Τέλη, υφιστάμενα και μελλοντικά, ενώ δίνει τη δυνατότητα κατασκευής και εκμετάλλευσης εγκαταστάσεων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για την εξυπηρέτηση των χρηστών αλλά και την πώληση ηλεκτρικής ενέργειας σε τρίτους. Όλες οι αλλαγές είναι προς το συμφέρον του παραχωρησιούχου και πραγματοποιήθηκαν μετά την κατάθεση της δεσμευτικής προσφοράς και χωρίς καμία απολύτως αύξηση του τιμήματος.
Ορισμένες, μάλιστα, εξ αυτών ζητήθηκαν από τον ίδιο τον παραχωρησιούχο, με επιστολή που απέστειλε στην ΓΑΙΑΟΣΕ και αφού είχε καταθέσει την προσφορά της. Ταυτόχρονα όμως τίθεται ένα σοβαρότατο θέμα αντισυνταγματικότητας του νόμου που θα κυρώσει τη Σύμβαση. Συγκεκριμένα, στο άρθρο 28.1.3. προβλέπεται πως κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης (δηλαδή για 60 έτη), δεν θα πρέπει επέλθει καμία απολύτως τροποποίηση της ελληνικής νομοθεσίας, που τυχόν να βλάπτει τον παραχωρησιούχο. Με άλλα λόγια, το ελληνικό Κράτος δεσμεύεται ότι δεν θα μπορεί να νομοθετήσει π.χ. για το καθεστώς που διέπει την ευρύτερη περιοχή του Θριασίου, και αυτή η πρόβλεψη υπερισχύει του εσωτερικού δικαίου της χώρας. Ενώ οι μεσιτικές τιμές στην περιοχή του Ασπροπύργου κυμαίνονται στα 100 ευρώ το τετραγωνικό για αγορά γης και στα 450 ευρώ για κτίρια, με την εν λόγω σύμβαση παραχώρησης το Δημόσιο θα λάβει ως αντίτιμο μόλις 122 ευρώ το τετραγωνικό και για την έκταση και για τα κτίρια. Δηλαδή, η έκταση έπρεπε να αποτιμηθεί στα τουλάχιστον 145 εκ. ευρώ και η Κυβέρνηση την πουλά για περίπου 67 εκατομμύρια ευρώ.
Η Σύμβαση του 2006 υπήρξε ασυγκρίτως πιο συμφέρουσα για το ελληνικό Δημόσιο σε σχέση με την παρούσα. Ειδικότερα τα έτη παραχώρησης ήταν στη σύμβαση της Ν.Δ. 30 χρόνια, ενώ στην τωρινή 60. Η έκταση παραχώρησης προέβλεπε και τότε 235.000 τ.μ., με την διαφορά όμως ότι τώρα με την αλλαγή του συντελεστή δόμησης και του ποσοστού κάλυψης φτάνει στα 970.000 τ.μ. περίπου. Στη σύμβαση του 2006 δεν υπήρχαν εγγυήσεις υπέρ του παραχωρησιούχου ο οποίος και αναλάμβανε το σύνολο της χρηματοδότησης κι όλους τους κινδύνους. Αντίθετα στην τωρινή σύμβαση το ελληνικό Δημόσιο εγγυάται σε μεγάλο βαθμό τον δανεισμό της παραχωρησιούχου.
Β. Για την Συνταγματική Αναθεώρηση
Την Τρίτη θα παρουσιαστεί ολοκληρωμένη η πρόταση της Ν.Δ. για τη Συνταγματική Αναθεώρηση για τη νέα Ελλάδα. Το Σύνταγμα χρειάζεται μια βαθιά και ριζική αναθεώρησή ώστε αυτό να είναι λειτουργικό, να ενισχύει το Κράτος Δικαίου, να διευκολύνει την οικονομική ανάπτυξη της χώρας και να διασφαλίζει ότι η Ελλάδα θα καταστεί ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό δημοκρατικό Κράτος.
Η όλη συμπεριφορά της κυβέρνησης δείχνει ότι λογάριαζαν πως η Ν.Δ. δεν θα μπει σε αυτή τη συζήτηση. Λογάριαζαν όμως χωρίς τον ξενοδόχο. Δυστυχώς ο κ. Τσίπρας μέσα από τη θεσμική διαδικασία της Συνταγματικής Αναθεώρησης ματαίως επιδιώκει να βάλει ένα φρένο στον πολιτικό κατήφορο του ιδίου και της κυβέρνησης του. Προσπαθεί να αναδιατάξει τα διλλήματα και τις αντιθέσεις μέσα στο ελληνικό πολιτικό σύστημα, ενώ ταυτόχρονα με την πρότασή του δείχνει να πιστεύει ότι οι Έλληνες έχουν μνήμη χρυσόψαρου. Για παράδειγμα η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ κάνει μια εκτεταμένη αναφορά στα δημοψηφίσματα και τη δυνατότητα μαζεύοντας υπογραφές οι πολίτες να προκαλούν δημοψηφίσματα ή αλλαγές νόμων. Τα υποστηρίζει αυτά ο άνθρωπος που εν μία νυκτί αγνόησε πλήρως τη βούληση της πλειοψηφίας των πολιτών που ψήφισαν στο δημοψήφισμα του 2015.
Σχετικά με το άρθρο 16, είναι γνωστό ότι η Κυβέρνηση προτιμά να ανοίγουν παραρτήματα του Ρουβίκωνα παρά ιδιωτικά πανεπιστήμια. Είναι πραγματικά αδιανόητο η Ελλάδα να μην μπορεί να έχει ιδιωτικά Πανεπιστήμια όταν αυτό επιτρέπεται, όχι μόνο σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες αλλά ακόμη και στη Βόρειο Κορέα. Εξαιτίας αυτής της χρόνιας στρέβλωσης πολλοί νέοι επιλέγουν να φύγουν στο εξωτερικό, ενώ ταυτόχρονα προκαλείται ζημιά στην οικονομία αφού από τη μια εξάγεται συνάλλαγμα και από την άλλη δεν επιτρέπεται να έρθουν στην Ελλάδα φοιτητές που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την οικονομία άμεσα, μέσα από τα δίδακτρα και τα έξοδα διαβίωσης τους αλλά και έμμεσα, μέσα από το κοινωνικό κεφάλαιο που προσφέρουν. Σε ό,τι αφορά τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ είναι αδιανόητο να επικαλείται όποτε τον συμφέρει την πλειοψηφία των πολιτών και άλλοτε όχι. Όλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι πάνω από το 70% επιθυμούν την ίδρυση ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Δυστυχώς, όμως ο ΣΥΡΙΖΑ και τα στελέχη του επιθυμούν να κρατούν εγκλωβισμένη την Παιδεία, αλλά και συνολικά τη χώρα στις ιδεοληψίες τους. Άλλωστε αυτό το αποδεικνύουν και από την ανοχή τους στην ανομία που υπάρχει στα Πανεπιστήμια τα οποία με ευθύνη τους τα έχουν μετατρέψει σε παραρτήματα του Ρουβίκωνα.
Γ. Για την Εξεταστική στη Υγεία
Πρωτ’ απ’ όλα η Επιτροπή δεν έχει ολοκληρώσει τις εργασίες της, άρα για ποια αποτελέσματα πορίσματος γίνεται λόγος; Σε κάθε περίπτωση όμως από τους 18 μήνες της Εξεταστικής Επιτροπής δεν έχει προκύψει το παραμικρό στοιχείο σε βάρος στελέχους της Ν.Δ. Είναι προφανές ότι ακόμη μια προσπάθεια λάσπης της Κυβέρνησης θα πέσει στο κενό. Υποτίθεται ότι όλο αυτό το show έγινε για να ερευνηθούν τα σκάνδαλα στο φάρμακο αλλά από τις διαρροές που έχουν υπάρξει, ελάχιστα ασχολούνται με το φάρμακο. Είναι, δε, εξόφθαλμες οι πολιτικές σκοπιμότητες των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ οι οποίοι αρνήθηκαν να διερευνηθεί και η δική τους περίοδος διακυβέρνησης. Το 2015 της “περήφανης διαπραγμάτευσης” ο κ. Κουρουμπλής ως υπουργός Υγείας “ξέχασε” να εκδώσει δελτίο τιμών για τα φάρμακα με αποτέλεσμα να μην περιοριστεί η φαρμακευτική δαπάνη και να ωφεληθούν φαρμακοβιομηχανίες. Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει απύθμενο θράσος να κάνει τον κήνσορα της ηθικής με επιθέσεις λάσπης εναντίον των πολιτικών του αντιπάλων το η κυβέρνηση θα έπρεπε κανονικά να απολογείται για σειρά σκοτεινών υποθέσεων. Από την υπόθεση με τα βλήματα της Σαουδικής Αραβίας μέχρι τα βοσκοτόπια του κ. Καλογρίτσα. Και από την απόπειρα να δοθεί μπιρ παρά το Ελ. Βενιζέλος μέχρι τις κατηγορίες Καμμένου προς Κοτζιά για σκάνδαλο με εταιρία του Σόρος.