Το μεγάλο κόλπο με το υγραέριο κίνησης – Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας

Μπαράζ ελέγχων πραγματοποιεί αυτό το διάστημα το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) σε πρατήρια υγρών καυσίμων, έχοντας πλέον ισχυρές ενδείξεις ότι ορισμένοι πρατηριούχοι πωλούν βιομηχανικό υγραέριο ως κίνησης αποκομίζοντας χιλιάδες ευρώ, τα οποία στερούν από τα κρατικά ταμεία.

Δημήτρης Χριστούλιας
Γράφει ο συνεργάτης του Έμβολος δημοσιογράφος Δημήτρης Χριστούλιας

Σημειώνεται, ότι ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο υγραέριο κίνησης είναι στα 430 ευρώ ανά τόνο ενώ στο βιομηχανικό στα 120 ευρώ ανά τόνο. Δηλαδή εάν κάποιος πρατηριούχος διαθέτει το βιομηχανικό υγραέριο για κίνησης το κέρδος τους μόνο από τον ΕΦΚ είναι 310 ευρώ για κάθε τόνο.   Και αυτό γιατί σύμφωνα με τους ειδικούς δεν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στο βιομηχανικό υγραέριο και στο υγραέριο κίνησης. Έτσι ένα βυτιοφόρο αντί να πουλήσει για παράδειγμα 5 τόνους σε μια βιομηχανία, παραδίδει 2 τόνους και τους υπόλοιπους 3 τους διοχετεύει σε κάποιο πρατήριο το οποίο στη συνέχεια θα το διαθέσει χωρίς τον αυξημένο ΕΦΚ. Παράλληλα το πρατήριο που ακολουθεί αυτή την τακτική δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού καθώς έχει την δυνατότητα να πουλάει το βιομηχανικό υγραέριο ως κίνησης σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Τιμές που ωστόσο προκαλούν τα ελεγκτικά κλιμάκια για να προχωρούν σε εξονυχιστικούς ελέγχους.

Το βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι γιατί δεν έχει καταστεί μέχρι στιγμής υποχρεωτική η εγκατάσταση συστημάτων εισροών-εκροών σε όλα τα πρατήρια διάθεση υγραερίου κίνησης, την στιγμή μάλιστα που αυξάνεται όλο και περισσότερο η ζήτηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πωλήσεις υγραερίου έχουν σημειώσει σημαντική αύξηση κατά 18,08% την περίοδο από το 2013 έως το 2017 όταν αντίστοιχα οι πωλήσεις  βενζινών μειώθηκαν κατά 12,17%. Την ραγδαία αύξηση στις πωλήσεις του υγραερίου φαίνεται ότι εκμεταλλεύονται ορισμένοι πρατηριούχοι.

Μάλιστα, με δεδομένο ότι το βιομηχανικό υγραέριο είναι ίδιο με το υγραέριο κίνησης, δηλαδή δεν δημιουργεί μηχανικές βλάβες στα αυτοκίνητα κάποιοι πρατηριούχοι μπαίνουν στον πειρασμό να προμηθευτούν το υγραέριο με τον ιδιαίτερα πιο χαμηλό ΕΦΚ. Το αποτέλεσμα ωστόσο είναι τα κρατικά ταμεία να χάνουν εκατομμύρια ευρώ, σε μια περίοδο που οι πολίτες καλούνται να ανταποκριθούν στις δυσβάστακτες φορολογικές τους υποχρεώσεις.

Προηγούμενο άρθροΚύπρος: Ενώπιον του δικαστηρίου σήμερα ο απαγωγέας των δύο 11χρονων αγοριών στη Λάρνακα
Επόμενο άρθροΗΠΑ – Νέα Υόρκη: Σειρά επαφών με κορυφαία στελέχη τραπεζικών ιδρυμάτων των ΗΠΑ θα έχει σήμερα ο Αλ. Τσίπρας
Δημοσιογράφος REALnews Οικονομικό ρεπορτάζ