Η παρέμβαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη επί της τροπολογίας που κατατέθηκε στο σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Οικονομικών «Διατάξεις για την ολοκλήρωση της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων – Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022», και αφορά το ζήτημα της ελάχιστης ώρας μίσθωσης Ι.Χ. ενοικιαζόμενων αυτοκίνητων μετά οδηγού.
Tέθηκε από τους Θεσμούς, για μια ακόμη αλλά καταληκτική φορά, το ζήτημα της ελάχιστης ώρας μίσθωσης αυτοκινήτων με οδηγό. Η αρχική πρόταση των Θεσμών περιελάμβανε, ότι η πρόβλεψη της ελάχιστης χρονικής μίσθωσης αυτοκινήτων με οδηγό των τριών ωρών έπρεπε να γίνει μία ώρα για την ηπειρωτική Ελλάδα και να μηδενιστεί για τη Νησιωτική. Καταλαβαίνετε όλοι τις συνέπειες, επί της ουσίας ακύρωνε το νομικό πλαίσιο που είχαμε στις αστικές μεταφορές. Στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης της αξιολόγησης καταλήξαμε σήμερα έπειτα από διαπραγματεύσεις στο κείμενο που έχετε.
Η τελική συμφωνία διατηρεί το τρίωρο σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα, στην Κρήτη και στην Εύβοια. Για τη νησιωτική Ελλάδα επίσης, διατηρείται το τρίωρο με εξαίρεση τους μήνες από Μάιο έως Αύγουστο που η ελάχιστη ώρα μίσθωσης θα είναι τριάντα λεπτά. Θα ήθελα να πω, ότι οι προβλέψεις που υπάρχουν στον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο 4530/2018 μπορούν να καλύψουν τις στρεβλώσεις που δημιουργούνται από την παραβατική συμπεριφορά των ενοικιαζόμενων οχημάτων με οδηγό και ταυτόχρονα να εξυπηρετηθούν και κάποιες ανάγκες τουριστικής κίνησης τους τέσσερις μήνες της τουριστικής περιόδου.