Σύλλογος Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Ανηλίκων ” ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΖΩΗ “

Την Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018 και ώρα 18:00 μ.μ. στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων, στην αίθουσα «Αντώνης Τρίτσης» πραγματοποιήθηκε η πρώτη εκδήλωση του Πανελλήνιου Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Ανηλίκων Αγάπη για Ζωή, με σκοπό τον απολογισμό του έργου του για το 2017 και την παρουσίαση του προγράμματος για το 2018.

         Η εκδήλωση ξεκίνησε με χαιρετισμούς: Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ιλίου Αχαρνών και Πετρουπόλεως κ. Αθηναγόρας, κ. Γιώργος Ουρσουζίδης εκπρόσωπος του Προέδρου της Βουλής κ. Ν. Βούτση και  Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια της Βουλής των Ελλήνων, κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, βουλευτής Λάρισας, εκπρόσωπος του προέδρου της Ν. Δημοκρατίας κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, Σφολιατοπούλου Σοφία, εκπρόσωπος της δράσης Ρόδα – Τσάντα & καπάκια, Δράση του Περιφερειακού Τμήματος Πειραιά, του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, Νίκος Πανταζόπουλος, εκπρόσωπος της δράσης Ρόδα- Τσάντα & καπάκια, Δράση του Περιφερειακού Τμήματος Πειραιά, του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και αρκετών ακόμη φορέων.

        Κατά τον χαιρετισμό του ο κ. Ουρσουζίδης ανέφερε τα εξής.

          Κυρίες και κύριοι, αξιότιμα μέλη του Πανελλήνιου Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Ανηλίκων “ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΖΩΗ”, με μεγάλη χαρά βρίσκομαι σήμερα εδώ, εκπροσωπώντας τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων κ. Νίκο Βούτση, προκειμένου να παρακολουθήσω το πραγματικά θαυμάσιο έργο που επιτελέσατε το προηγούμενο έτος, αλλά και τον προγραμματισμό του 2018.

          Ονομάζομαι Ουρσουζίδης Γιώργος, είμαι βουλευτής Ημαθίας και έχω την τιμή να προεδρεύω της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων.

          Όπως ενδεχομένως θα θυμάστε, τον Απρίλη του 2003 στην κοιλάδα των Τεμπών, συνέβη το πλέον πολύνεκρο ατύχημα νέων ανθρώπων, των μαθητών του πρώην Δήμου Αποστόλου Παύλου Ημαθίας ηλικίας 15 έως 16 ετών – από εκεί κατάγομαι και εγώ.

         Η μοίρα το έφερε να εκλεγώ βουλευτής και να προεδρεύω της επιτροπής που μεριμνά για την καταπολέμηση αυτής της μάστιγας, που για πολλές δεκαετίες θερίζει στους δρόμους της πατρίδας μας τους Έλληνες – στην συντριπτική τους πλειοψηφία νέοι!

         Στην επιτροπή μας προσέρχονται ειδικοί επιστήμονες, εκπρόσωποι συλλογικοτήτων, Ιδιωτικοί και Δημόσιοι φορείς, εταιρείες στα πλαίσια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, που ασχολούνται με τα τροχαία, αναλύουν τα ζητήματα και καταθέτουν προτάσεις.

          Στο τέλος κάθε συνόδου της Βουλής, με κορμό τις εισηγήσεις των ειδικών, τα μέλη της επιτροπής επεξεργάζονται τα θέματα και καταθέτουν προτάσεις οι οποίες εγκρίνονται και προωθούνται από τον Πρόεδρο της Βουλής στα αρμόδια υπουργεία για περαιτέρω επεξεργασία και υλοποίηση δράσεων.

ΑΤΥΧ ΟΥΡΣ Γ             Εξ αρχής ξεκαθαρίσαμε ότι θα λειτουργήσουμε με σύμπνοια απέναντι στη μάστιγα που για δεκαετίες κατασπαράσσει τις σάρκες της πατρίδας μας. Μετά   θητείες δύο συνόδων της Βουλής, καί τα δύο πορίσματα που συντάχθηκαν εγκρίθηκαν ομόφωνα από όλα τα μέλη της επιτροπής.

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση διαπιστώνουμε ότι οι εισηγήσεις της επιτροπής γίνονται σεβαστές από τους αρμόδιους φορείς.

  •     Φέτος για πρώτη φορά το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών, εισάγει στην εκπαίδευση των μαθητών μας το μάθημα της Κυκλοφοριακής Αγωγής, ήδη έχει σταλεί  σχετική εγκύκλιος με θέμα: «Εισαγωγή της θεματικής ενότητας Κυκλοφοριακή Αγωγή και Οδική Ασφάλεια στο Ωρολόγιο πρόγραμμα των Δημοτικών Σχολειών της Χώρας για το σχολικό έτος 2017-2018». Είχε αναδειχθεί ως πρώτη προτεραιότητα από το σύνολο των εισηγητών, η ανάγκη για  απόκτηση της απολύτως αναγκαίας γνώσης από τους νεαρούς μαθητές μας, ώστε να προστατευτούν οι ίδιοι, αλλά και συνάνθρωποι τους.
  • Επίσης το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, ανταποκρινόμενο στις ανάγκες της κοινωνίας,  ενισχύει το  ανθρώπινο  δυναμικό  της αστυνομίας, με την επαναφορά αποσπασμένων σε πολιτικά πρόσωπα ή σε ιδιώτες «στόχους». Διατηρώντας σε αυτή την κατηγορία μόνο των εντελώς απαραίτητη δύναμη  έπειτα από σχετική τεκμηρίωση. Στηρίξαμε την προσπάθεια της ΕΛΑΣ για την αναδιοργάνωση της αστυνομίας, αφορά στην επαναφορά  σε ενεργό δράση   αστυνομικών,  ήδη έχουν επιστρέψει σε μάχιμες θέσεις 5.725  αστυνομικοί σε όλη την Ελλάδα.
  • Θεσπίστηκε η απαγόρευση κυκλοφορίας στο παράπλευρο δίκτυο βαρέων οχημάτων, αιτία πρόκλησης πολλών και σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Ζήτημα που ετέθη στην επιτροπή μας από πολλούς εισηγητές.

Το πρόβλημα Οδικής  Ασφάλειας αφορά σε ολόκληρο τον πλανήτη

       Είναι κορυφαίο παγκόσμιο πρόβλημα, αγγίζει όλες τις χώρες ανεξάρτητα του κοινωνικοπολιτικού συστήματος διακυβέρνησης, κάθε χρόνο ετήσιος αριθμός των νεκρών σε οδικά ατυχήματα ανέρχεται σε 1,23 εκατομμύρια  και 50 εκατομμύρια τραυματίες  (WHO 2016, European Commission 2017).

(1,30 εκατομμύρια νεκροί  και 50 εκατομμύρια τραυματίες ήταν το 2016)

         Στην Ε.Ε. κάθε χρόνο 26.0000 (25.500 στην Ευρώπη των 28 το 2017) συνάνθρωποί μας σκοτώνονται στους δρόμους και 1,70 εκατομμύρια τραυματίζονται, εκ των οποίων οι 350.000 σοβαρά.

         Στην πατρίδα μας μέχρι το 2000, τα τροχαία ατυχήματα ήταν η  αιτία για  πάνω από 2.000 θανάτους ανά έτος, προκαλώντας ιδιαίτερα σημαντικές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις.

         Το 2016   είχαμε 807 νεκρούς,  855  βαριά τραυματίες   και 12.798 ελαφρά τραυματίες.

         Το 2017 είχαμε αναπάντεχα θετικό αποτέλεσμα, είχαμε αντίστοιχα νεκρούς 730 νεκρούς (77 λιγότερους από πέρσι),  705  βαριά τραυματίες (150 λιγότερους από πέρσι),  και 12.070 ελαφρά τραυματίες (728 λιγότερους από πέρσι).

          Το  2018  ξεκίνησε  ιδιαίτερα  ενθαρρυντικά, μέχρι τις 22.01.2018 έχουμε 33 % μείωση των θυμάτων (28 έναντι 42 πέρσι), ας ελπίσουμε ότι θα συνεχιστεί αυτή η τάση – από εμάς εξαρτάται!

       Τα τροχαίο ατύχημα :

  • Είναι ουσιώδης συνιστώσα της δημογραφικής επιβίωσης, αλλά και της προοπτικής οικονομικής ανάπτυξης κάθε κράτους.
  • Είναι πρόβλημα πολυπαραγωντικό, πολυεπίπεδο, υπερκομματικό, αλλά παραμένει βαθιά πολιτικό.
  •   Απαιτεί αντιμετώπιση με στιβαρή πολιτική βούληση, διάγνωση αιτιών, ιεραρχημένες παρεμβάσεις, συστηματική ανάλυση δεδομένων, θεσμοθέτηση κατάλληλου νομικού πλαισίου και αυστηρή εφαρμογή του.

          Κλείνοντας θέλω να τονίσω, ότι το έργο του συλλόγου σας στοχεύει  στις ανάγκες συνανθρώπων μας που έχουν ανάγκη, ενώ ταυτόχρονα δίνει χαρά στους ανθρώπους που συμμετέχουν. Κάθε   φορά που δωρίζεται ένα  αμαξίδιο ή ένας μηχανισμός,  βελτιώνεται  η καθημερινότητα συνανθρώπων μας που έχουν απόλυτη ανάγκη – ιδιαίτερα μέσα στην πρωτοφανή κρίση των τελευταίων ετών.

          Μεταφέροντας για ακόμη μια φορά τους χαιρετισμούς του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων, σας εύχομαι καλή επιτυχία και σας δηλώνω, ότι με μεγάλη χαρά θα σας υποδεχτούμε στην επιτροπή μας να σας ακούσουμε και ανταλλάξουμε απόψεις.

Σας ευχαριστώ.

Ουρσουζίδης Ν. Γιώργος

Πρόεδρος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας

Βουλής των Ελλήνων

Προηγούμενο άρθροΑλεξάνδρεια: Πάρτι ΜΑΣΚΕ των 1ου – 5ου Δημοτικών Σχολείων Αλεξάνδρειας. – βίντεο – φωτό
Επόμενο άρθροΒέροια: Παραμένουν στη θέση τους ο Αστυνομικός Διευθυντής κ. Σιμούλης Χρήστος και ο Αστυνομικός Διευθυντής κ. Κούγκας Διονύσιος